Se 0.01 päätyykin sitten otsikoihin. Enpä itsekään ole viitsinyt niitä aina kiristellä mutta kuitenkin aina silloin tällöin
Oishan se aika tylsä otsikko noista 99,99 pinnasta: "Rengasliike kiristi renkaan pultit OIKEIN! TAAS! -- Katso kuvat!"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se 0.01 päätyykin sitten otsikoihin. Enpä itsekään ole viitsinyt niitä aina kiristellä mutta kuitenkin aina silloin tällöin
Onhan se toki näinkin. Ja jos ei lööppeihin saakka, niin vähintään vakuutusyhtiön tiskille.Se 0.01 päätyykin sitten otsikoihin. Enpä itsekään ole viitsinyt niitä aina kiristellä mutta kuitenkin aina silloin tällöin
Eipä nuo ole irronneet vaikka jälkikiristystä en ole tehnyt. Rengasliikkeen jälkeen pitäisi tarkistaa lähteekö ne vielä auki, viimeksi teki tiukkaa.Helposti jää kesärenkaiden vaihdon jälkeen pulttien kiristys suorittamtta jos ei sitä ole erityisesti muistutettu. Ja jää sittenkin.
Se merkki on enimmäisnopeus. Rekat pois motareilta?Myös niiltä ketkä ajelee motarilla 20-25 alle rajoituksen
Tuo ohituskieltoalueella ohittaminen on ehdottomasti otsikon mukaista käytössä. Kiva kun jostain näköesteen takaa tulee joku vastaan omalla kaistalla ja saa oikeasti pelätä että kohta osuu ja lähtee henki.Eilen oli ihan loistava sää, mutta ainoastaan tuulenpuuskien takia moni päätti ajaa alle nopeusrajoituksen. Motarin vasen kaista pumppasi jatkuvasti 100-130 väliä ja hiljaisemmalla maantiellä ajeltiin lähes talvirajoituksia. Muutama laiton ohitus piti suorittaa kun ei pää kestänyt jurnuttaa puskurissa kiinni 90@100 ohituskieltoalueella
Mitäpä jos ajelisit 4 sekunnin turvavälin päässä 90@100 km/h rajoituksella ja olisit vaarantamatta sekä vastaantulijoita että ohitettavia, tai jättäisit ajamisen niille, joiden pää kestää muutaman minuutin viivytyksiä.Muutama laiton ohitus piti suorittaa kun ei pää kestänyt jurnuttaa puskurissa kiinni 90@100 ohituskieltoalueella
On niitä sellaisissakin paikoissa ettei ohittaminen aiheuta vaaraa.Tuo ohituskieltoalueella ohittaminen on ehdottomasti otsikon mukaista käytössä. Kiva kun jostain näköesteen takaa tulee joku vastaan omalla kaistalla ja saa oikeasti pelätä että kohta osuu ja lähtee henki.
Tai nyt ainakin sormin kokeilee ovatko löysässä, on joskus tullut irroittettua vanne ihan tahallaan löysyttämällä pulttejä ja sitten koulun asvaltti pihalle tiukkaa ympyrää ajamaan jotta vanne irtoaa. Nuoret katsoivat mitä ihmettä toi tuossa touhuaa , mutta homma toimi.Onhan se toki näinkin. Ja jos ei lööppeihin saakka, niin vähintään vakuutusyhtiön tiskille.
Jälkikiristys on oikeasti tarpeen vain aniharvoissa tilanteissa, mutta vaiva on pieni, joten toki se on hyvä silti tehdä, kun etukäteen ei välttämättä tiedä tilannetta omien vanteiden tapauksessa.
HItaamman annettava tietä? Toi oliki ihan uus laki mulleNo mielellään jos vain olisi mahdollista. Tai sitten oma kaista hitaille.
Ai että sitten kun ne kevyt autot ilmestyy liikenteeseen.
Ja toisekseen lakikin vaatii että hitaamman on annettava tietä.
Moottoritiellä on kaista hitaammin ajaville?No mielellään jos vain olisi mahdollista. Tai sitten oma kaista hitaille.
Ai että sitten kun ne kevyt autot ilmestyy liikenteeseen.
Ja toisekseen lakikin vaatii että hitaamman on annettava tietä.
Moottoritiellä on kaista hitaammin ajaville?
Tuo tienanto koskee hitaita ajoneuvoja.
Ei varsinaisesti ärsytä, mutta tällä viikolla olen nähnyt kaksi autoa mistä on irronnut rengas kesken ajon. Melkoisia sankareita.
Ajaa vasemmalla jos oikealla on hitaampia?Eikö se oikea kaista ole ajamista varten ja vasen kaista ohittamista varten.
Sehän on ohittamista kun puhutaan moottoritiestä.Ajaa vasemmalla jos oikealla on hitaampia?
Vähän hassusti muotoiltu mutta tosiaan, tieliikennelaissa sanotaan, että selvästi muuta liikennettä hitaammin ajavan on helpotettava ohittamista esim. ajamalla hetkellisesti pientareella yms.HItaamman annettava tietä? Toi oliki ihan uus laki mulle
Muistaakseni tuollainen luki jossakin uutisessa, joka koski tulevaa tieliikennelakia. Taisi olla samassa uutisessa asiaa pyöräilijöiden väistämisvelvollisuuksien muuttumisesta. Onko tuo muka jo nyt voimassa?Vähän hassusti muotoiltu mutta tosiaan, tieliikennelaissa sanotaan, että selvästi muuta liikennettä hitaammin ajavan on helpotettava ohittamista esim. ajamalla hetkellisesti pientareella yms.
Selitys voi olla joskus myös kehno navigaattori, joka ilmoittaa kääntymistarpeesta liian myöhään.Elämänsä sankarit, joiden on pakko ohittaa viime tingassa ja ohituksen jäleen kääntyä seuraavasta liittymästä pois. Jostain syystä tätä käytöstä näkee useimmiten Baijerin suunnasta tulevilla merkeillä ja Audisteilla. Jopa parjattua Skodan RS-mallistoa ajavat eivät näin tee. Tai sitten selitys on Turku.
Selitys voi olla joskus myös kehno navigaattori, joka ilmoittaa kääntymistarpeesta liian myöhään.
Ei se kiellettyä ole? Vasemmalla voi ajaa vaikka 20km jos oikealla on hitaampia.Sehän on ohittamista kun puhutaan moottoritiestä.
Avainsana on "sujuvasti". On varsin eri asia tulla 150 lasissa vasemmalta puskureita hipoen ohi ja jatkaa sulkualueen yli ramppiin, kuin jatkaa matkavauhtia ohi, palata sopivan välimatkan päässä ohitetun eteen ja jatkaa siitä heti poistumiskaistalle.Miks pitäis jarruttaa kauan ennen liittymää sen takia että siinä joku maleksii, sen sijaan että voi esim vakkari päällä ohittaa sujuvasti vielä ennen liittymää?
Tuntemattomilla teillä kun ajelee (varsinkin ilman navia) niin kyllä näitä välillä itsellekin sattuu. Onhan se hieman noloa ohittaa, vetää heti eteen ja siitä rampille kun tajuaa että tuostahan se jo lähtee. Ei kuitenkaan viitsisi junnata kaksikaistaisella tiellä vaikka 85km/h satasen alueella kun matkaa rampille saattaa olla useampikin kilometri mutta ei ole ihan varma.Elämänsä sankarit, joiden on pakko ohittaa viime tingassa ja ohituksen jäleen kääntyä seuraavasta liittymästä pois. Jostain syystä tätä käytöstä näkee useimmiten Baijerin suunnasta tulevilla merkeillä ja Audisteilla. Jopa parjattua Skodan RS-mallistoa ajavat eivät näin tee. Tai sitten selitys on Turku.
Näin se juuri monesti menee, joko navin heikkouden, tai muuten vain tuntemattoman alueen vuoksi ja lopputuloksena päätyy jonkun kansalliskyttääjän "bad drivers of finland" youtube -kanavalle.Tuntemattomilla teillä kun ajelee (varsinkin ilman navia) niin kyllä näitä välillä itsellekin sattuu. Onhan se hieman noloa ohittaa, vetää heti eteen ja siitä rampille kun tajuaa että tuostahan se jo lähtee. Ei kuitenkaan viitsisi junnata kaksikaistaisella tiellä vaikka 85km/h satasen alueella kun matkaa rampille saattaa olla useampikin kilometri mutta ei ole ihan varma.
Pitäähän sitä osoittaa mitä mieltä on edellä ajavan nopeudestaMitäpä jos ajelisit 4 sekunnin turvavälin päässä 90@100 km/h rajoituksella ja olisit vaarantamatta sekä vastaantulijoita että ohitettavia, tai jättäisit ajamisen niille, joiden pää kestää muutaman minuutin viivytyksiä.
Vai osoittaako edellä ajava, mitä mieltä on etäisyydestäsi takapuskuriin? Jos ei turvaväli nopeuden mukaan, niin nopeus turvavälin.Pitäähän sitä osoittaa mitä mieltä on edellä ajavan nopeudesta
No ei ollut ainakaan siitä kyse. Helpottaisi vaan ohittamista jos edellä ajava alkaisi tahallaan hidastamaanVai osoittaako edellä ajava, mitä mieltä on etäisyydestäsi takapuskuriin? Jos ei turvaväli nopeuden mukaan, niin nopeus turvavälin.
Näiden takia kannattaa olla lisävalot ja käyttää niitä silloin kun jonne tulee vastaan.Joku bemarijonne oli saanut varsinaisen älynväläyksen. Sumareiden tilalle helvetilliset ledit tms. kirkkaudeltaan pitkien luokkaa. Umpiot kuitenkin säilyttänyt eli valot loisti vähän kaikkialle. Ja tasan ainoa bemari, joka piti turvaväliä sen verran, että varmasti loisti koko viritelmä peruutus- ja sivupeileistä
Jos kyseessä on isompi paku ja se on rekisteröity kuorma-autoksi niin siinä voi olla rajoitin asetettu 90km/h. Silloin siinä on myös katsastusta varten tarkistettu todellisen nopeuden näyttävä piirturin nopeusmittari.
No rajoitin on kuitenkin pakko säätää/tarkistaa katsastusta varten 90km/h nopeuteen. Silti riittää, että 80km/h rajoitusalueella pudottaa vakkarista pykälän tai kaksi, jos haluaa pelata varman päälle, kameran nähdessään.Paitsi ettei välttämättä ole piirturia, jos kuorma-auto on käytössä missä sitä ei tarvita. Omassakin Sprinterissä auton mittari näyttää 94km/h, kun ajaa rajoitinta vasten. Todellinen nopeus on 90km/h.
Jos piirturi olisi, niin piirturin mittari tosiaan näyttäisi oikeaa nopeutta.
Ei kiinnosta pollareita pätkänkään vertaa, kun tälle asialle ei ole oikeudessa aukottomasti todistettavaa mittalaitetta. Viheliäinen "asiakas" voi aina syyttää edellä ajavaa äkkijarrutuksesta. Ajoaikarikkeet, ylikuorma, ylinopeus, rattijuopumus -> näistä saa lukemat, joita vastaan on turha inttää. Täräytät puolen metrin turvavälistä edellä ajavan perään -> ei todisteita. Ja sekin on nähty, kun joku nuohoaa "maijan" perässä ja sille tasolle jäi. Lanssikuskit vielä aivan oma lukunsa, ei korppi korpin silmää noki.Perässäroikkujat. Kortit kuivumaan niiltä, jotka eivät ymmärrä turvavälin tärkeyttä.
Eilen sattui ikkunasta ulos katsellessa silmään poliisiauto, joka ajoi n. 0,5 sekunnin päästä seuraavasta. Tämä tapahtui 50 km/h alueella, eli välimatkaa oli yksi autonmitta.Ei kiinnosta pollareita pätkänkään vertaa, kun tälle asialle ei ole oikeudessa aukottomasti todistettavaa mittalaitetta. Viheliäinen "asiakas" voi aina syyttää edellä ajavaa äkkijarrutuksesta. Ajoaikarikkeet, ylikuorma, ylinopeus, rattijuopumus -> näistä saa lukemat, joita vastaan on turha inttää. Täräytät puolen metrin turvavälistä edellä ajavan perään -> ei todisteita. Ja sekin on nähty, kun joku nuohoaa "maijan" perässä ja sille tasolle jäi. Lanssikuskit vielä aivan oma lukunsa, ei korppi korpin silmää noki.
Eilen sattui ikkunasta ulos katsellessa silmään poliisiauto, joka ajoi n. 0,5 sekunnin päästä seuraavasta. Tämä tapahtui 50 km/h alueella, eli välimatkaa oli yksi autonmitta.
Ja jos nyt sattuisi koskemaankin niin missähän kohtaa liikenteen vaarantaminen olis niin vakavaa, että siihen toinen poliisi puuttuisi?Kaippa ne poliisit kuuluu samaan "ammattiautoilijoiden" kerhoon taksikuskien kanssa, joita ei normaalien ihmisten liikennesäännöt koske.
Ja jos nyt sattuisi koskemaankin niin missähän kohtaa liikenteen vaarantaminen olis niin vakavaa, että siihen toinen poliisi puuttuisi?
Täällä USA:ssa, joka voidaan kai lukea autoilun sivistysvaltioksi ainakin Suomeen verrattuna, raskailla ajoneuvoilla on useimmissa paikoissa samat nopeusrajoitukset ja pääsy samoille teille kuin muillakin. Tyypillisesti moottoritiellä esim. 70-80 mph (113-129 km/h). Poikkeuksena jotkut vasukkiosavaltiot kuten Kalifornia, jossa on osavaltion laajuinen 55 mph rajoitus kuorma-autoille, mutta ei sitä täällä onneksi kukaan noudata.Autoilun sivistysvaltioissa raskailla ajoneuvoilla ei ole asiaa kaikille moottoriteille ja niille joille on, ohittaminen on raskailta ajoneuvoilta kielletty.
Täällä USA:ssa, joka voidaan kai lukea autoilun sivistysvaltioksi ainakin Suomeen verrattuna, raskailla ajoneuvoilla on useimmissa paikoissa samat nopeusrajoitukset ja pääsy samoille teille kuin muillakin. Tyypillisesti moottoritiellä esim. 70-80 mph (113-129 km/h). Poikkeuksena jotkut vasukkiosavaltiot kuten Kalifornia, jossa on osavaltion laajuinen 55 mph rajoitus kuorma-autoille, mutta ei sitä täällä onneksi kukaan noudata.
On täysin selvää, että henkilöautoilijoiden aiheuttamat onnettomuudet ja muut ärsyyntymiset vähenevät, jos raskaat ajoneuvot ajavat samaa vauhtia. Niinpä ainut järkevä argumentti erillisten nopeusrajoitusten puolesta on se, että kovempi vauhti lisäisi selväsi raskaiden ajoneuvojen onnettomuuksia tai tekisi onnettomuuksista selvästi pahempia. Tiettävästi yksikään tutkimus ei ole osoittanut, että kokonaisuuden kannalta erillisistä nopeusrajoituksista olisi hyötyä ainakaan USA:ssa. Toki tiestö ja kuorma-autokanta on täällä vähän erilaista Suomeen verrattuna.
Erään ex-työkaverin kertomuksen perusteella saattavat tulla varsinkin tunnuksettomalla autolla yli rajoituksen mutta alle sakotusrajan ajavan konttiin kiinni, että saisivat edellä ajavan nopeuden menemään sakotuksen puolelle.Eilen sattui ikkunasta ulos katsellessa silmään poliisiauto, joka ajoi n. 0,5 sekunnin päästä seuraavasta. Tämä tapahtui 50 km/h alueella, eli välimatkaa oli yksi autonmitta.
Lanssikuskeilla en viiittaa takseihin tai pollareihin. Järjettömimmät teot mitä olen kokenut on tulleet ihan ambulanssikuskien taholta. Laitaakaa nyt p@#$k$le vähintään ne vilkut päälle jos on hätä jonnekin, että muutkin tietää antaa tilaa. Kesällähän nuo nykyiset LED-vilkut näkyy kehnosti, mutta parempi sekin kuin ei mitään. Sirrakin kuuluu hyvin sisälle, kun oman auton tekniikka on aika hiljainen.Kaippa ne poliisit kuuluu samaan "ammattiautoilijoiden" kerhoon taksikuskien kanssa, joita ei normaalien ihmisten liikennesäännöt koske.
Vai sivistysvaltioTäällä USA:ssa, joka voidaan kai lukea autoilun sivistysvaltioksi ainakin Suomeen verrattuna, raskailla ajoneuvoilla on useimmissa paikoissa samat nopeusrajoitukset ja pääsy samoille teille kuin muillakin. Tyypillisesti moottoritiellä esim. 70-80 mph (113-129 km/h).
Eihän nyt kukaan kiihdytä jos tullaan konttiin. Silloin hiljennetään pienellä muutosnopeudella jonka kuvaaja loppuu nopeuteen 0 kmh.