Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Tästä ajamista alle suurimman sallitun keskustelusta tuli mieleen, että joko niitä "alin sallittu nopeus" kylttejä on tullu liikenteeseen?
 
Tänään kääntyessä pikkukadulta vähän isommalle tielle vasemmalle.

Minulla kolmio. Vastaantulojoilla kolmio. Vastaantulija aikoo ajaa suoraan risteyksen yli.

Vasemmalta (etuoikeutettua tietä) tulee auto, joka aikoo kääntyä vasemmalle.

Oikealta isoa tietä tuli joku nainen suoraan jollain pienellä kauppakassilla.

(näiden lisäksi vasemmalta taisi tulla välillä myös pari suoraan menevää autoa, jotka ajoivat risteyksen läpi vaikuttamatta tilanteeseen)

Eli siis, minun piti väistää kaikkia, vastaantulijan piti väistää tuota naista sekä minun suunnasta katsottuna vasemmalta tulijoita, ja vasemmalta tulevan kääntyvän auton piti kääntyessään tuon naisen kaistan yli väistää sitä naista.

Ja tuo minusta katsottuna oikealta isoa tietä tuleva nainen, kenen ei tarvinnut väistää ketään muuta, alkoi sitten hidastelemaan ja pysähtelemään siinä, jumittaen koko liikenteen(kaikilta muilta paitsi vasemmalta suoraan tulevilta autoilta). Ja alkoi vielä pysähtelemään ja hidastelemaan uudestaan jo ajettuaan siihen risteykseen, ollen poikittain edessäni, vaikka ketään ei ollut hänen edessään. Jonkin verran sai vilkutella valoja ja tööttäillä, ennen kuin se lopulta tajusi mennä, ja risteyksen suma purkaantui.

Miten se muilla olevan kolmion huomaaminen/oman etuajo-oikeiden tajuaminen voi olla noin vaikeaa?

Jos väistämisvelvollisuuksien tunteminen tai liikennemerkkien havainnointikyky on tuota tasoa, ei pitäisi olla mitään asiaa liikenteeseen millään kulkuneuvolla.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään yhdeksän jälkeen illalla prisman parkkipaikalla, jossa todella paljon tyhjää tilaa.

Autoni vasemmalla puolella oli yhden auton kokoinen väli ennen seuraavaa autoa.

Joku papparainen päätti sitten että siinä on selvästi hyvä paikka hänen maasturilleen, ja vekslaili sitä maasturiaan siinä edestakaisin saadakseen sen peruutettua siihen väliin. Ja minä odottelin, että koska pääsen autooni sisälle.

Jos olisi vaan suosiolla jättänyt autonsa n. 10 metriä kauemmas vähem mutmän ahtaaseen paikkaan (ja ajanut sen nokka edellä, kun nuo on paikkoja, joista voi ajaa läpi), olisi varmasti ollut ainakin minuutin aiemmin siellä kaupan ovella. Mutta pakko päästä mahdollisimman lähelle sitä ovea :facepalm:
Sori :-) mutta en näemmä malta olla tuomatta toista näkökantaa. Papparainen ei ilmeisesti halunnut kävellä ... kuten eivät useimmat muutkaan... ja taidot kuitenkin riitti siihen parkeeraamisen. Mitä tästä voimme oppia? Jos ei halua odotella vie sen oman autonsa mahdollisimman kauas ovista, niin on vähemmän todennäköistä, että joku tulee viereen.

Jotkut tekee noin, koska eivät uskalla laittaa autoaan siihen kapeaan väliin heikoista peruutustaidoidoistaan johtuen. => Jos auto on kaukana ovista toivonee, ettei hänen viereensä tarpeettomasti parkeerattaisi. :-)
 
Sori :) mutta en näemmä malta olla tuomatta toista näkökantaa. Papparainen ei ilmeisesti halunnut kävellä ... kuten eivät useimmat muutkaan... ja taidot kuitenkin riitti siihen parkeeraamisen. Mitä tästä voimme oppia? Jos ei halua odotella vie sen oman autonsa mahdollisimman kauas ovista, niin on vähemmän todennäköistä, että joku tulee viereen.

Jotkut tekee noin, koska eivät uskalla laittaa autoaan siihen kapeaan väliin heikoista peruutustaidoidoistaan johtuen. => Jos auto on kaukana ovista toivonee, ettei hänen viereensä tarpeettomasti parkeerattaisi. :)

Eihän riittäneet. Jos autoo tarvii ruutuun ajaessa veivata monta kertaa edestakaisin niin taidot ei riitä.
 
Eihän riittäneet. Jos autoo tarvii ruutuun ajaessa veivata monta kertaa edestakaisin niin taidot ei riitä.
... tai sitten se on Volvo. Mulla ei vaan V70 (mk2) aikoinaan taittunut kaikilla parkkipaikoilla siinä tilassa mikä kahden rivin välissä on (sama homma esim. U-käännöksessä kaupungilla; siinä missä A6 tai E-mersu menee heittämällä ympäri piti Vollella vekslata)... :D
 
Kyllä sitä joskus on pakko ainakin kerran peruuttaa, mutta onhan se jo saavutus jos osaa peruuttaa kolhimatta ahtaaseen väliin? Vaikka useammankin kerran veivaten.

Jos on niin kankea/iso auto, ettei etuperin taivu niin sitten opettelee peruuttamaan sen siihen ruutuun tai parkkeeraa suosista "väljemmille vesille".
 
Sori :) mutta en näemmä malta olla tuomatta toista näkökantaa. Papparainen ei ilmeisesti halunnut kävellä ... kuten eivät useimmat muutkaan...

Jos ei oikeasti haluta kävellä, sitten ei mennä kauppaan Prismaan jossa joutuu joka tapauksessa kävelemään satoja metrejä kaupan sisälläkin pelkästään käydäkseen maitohyllyn luona, vaan sitten mennään pienempään kauppaan, jossa maitohyllylle on kassalta se n. 10 metriä ja auton saa aina parkkiin paljon lähemmäs ovea.

"Ei halua kävellä" ei siis oikein kelpaa perusteluksi jos ollaan päätetty lähtä kauppaan Prismaan.

Ja niin, siellä prismassakin olisi parkkihalli josta pääsee sitä papparaisen käyttämää paikkaa vähemmällä kävelyllä liukuportaisiin ja niitä pitkin kauppaan sisälle. Jos olisi pakko mennä prismaan mutta haluaisi välttää kävelyä, menisi sinne parkkihalliin ja parkkeeraisi siellä lähelle liukuportaiden päätä.

Että tätä ei selitä mikään muu selitys kuin typeryys.
 
Viimeksi muokattu:
Jos on niin kankea/iso auto, ettei etuperin taivu niin sitten opettelee peruuttamaan sen siihen ruutuun tai parkkeeraa suosista "väljemmille vesille".
Kerran peruuttaen nopeampi tapa parkkeerata etuperin , tosin poistuessa hankalampi nähdä.
Minä kyllä ihan reilusti myönnän olevani niin laiska, että oven lähelle jos mahdollista:-) Tosin olen sen peruuttamisen opetellut. Sallin siis sen laiskuuden sille huonojalkaiselle papparaisellekin:-)
 
Minä kyllä ihan reilusti myönnän olevani niin laiska, että oven lähelle jos mahdollista:) Tosin olen sen peruuttamisen opetellut. Sallin siis sen laiskuuden sille huonojalkaiselle papparaisellekin:)

Oikeasti huonojalkainen papparainen ei käy turhaan prismassa, vaan käy pienemmässä kaupassa. Ja pakon edessä prismaan mennessään parkkeeraa parkkihalliin, ei ulos. Perustelusi ei toimi.
 
Jos ei oikeasti haluta kävellä, sitten ei mennä kauppaan Prismaan jossa joutuu joka tapauksessa kävelemään satoja metrejä kaupan sisälläkin pelkästään käydäkseen maitohyllyn luona, vaan sitten mennään pienempään kauppaan, jossa maitohyllylle on kassalta se n. 10 metriä ja auton saa aina parkkiin paljon lähemmäs ovea.

"Ei halua kävellä" ei siis oikein kelpaa perusteluksi jos ollaan päätetty lähtä kauppaan Prismaan.

Ja niin, siellä prismassakin olisi parkkihalli josta pääsee sitä papparaiden käyttämää paikkaa vähemmällä kävelyllä liukuportaisiin ja niitä pitkin kauppaan sisälle. Jos olisi pakko mennä prismaan mutta haluaisi välttää kävelyä, menisi sinne parkkihalliinja parkkeeraisi siellä lähelle liukuportaiden päätä.

Että tätä ei selitä mikään muu selitys kuin typeryys.
Laiskuuttahan se yleensä on. Prisma usein halvempi, pikkukaupoissa ei aina ole parkkipaikkoja ja Prismassakin usein ne parhaat paikat menee ensiksi.

Edit: Ne rahat meni siihen öky-maasturiin, joten jossain on säästettävä :-)
 
Laiskuuttahan se yleensä on.

Kulutetaan minuutti vaikeaan vekslaamiseen että voidaan välttää 10 sekuntia (helppoa) kävelyä. Laiskallekin hyvin huono diili.

Joiltain menee laiskuus ja typeryys sekaisin.

Prisma usein halvempi, pikkukaupoissa ei aina ole parkkipaikkoja ja Prismassakin usein ne parhaat paikat menee ensiksi.

Tuosta parin kilometrin säteellä tulee mieleen tasan yksi pikkukauppa jossa parkkipaikat on kortilla, ja todella monta, missä niitä on oikein hyvin.

Ja jos jalat on oikeasti huonot, sitten ei ole ongelma maksaa pari senttiä enemmän siitä maitopurkista pienemmässä kaupassa, että vältetään se satojen metrien ylimääräinen kävely mikä siitä prismassa asioimisesta tulee. Niissä sadoissa metreissä se 20 metriä lisää siinä parkkipaikalla ei tunnu yhtään missään. Se, että vekslataan ahtaaseen väliin 20 metrin kävelyn välttämisen takia prisman pihassa on ihan puhdasta idiotismia, ei mitään muuta.


Ja jos miettii parkkipaikkakolarin todennäköisyyttä ja tästä seuraavasta bonusten menetyksestä tai korjauskuluista koituvaa taloudellista tappiota, se ahtaminen ahtaaseen väliin prisman parkkipaikalla huonolla ajotaidolla voi itseasiassa tulla keskimäärin myös taloudellisesti kannattamattomammaksi kuin kalliimman väljemmän kaupan käyttäminen.

Sitten kun prisman pihassa parkkeerataaan pienemmällä autolla ja väljemmin oman ajotaidon mukaisiin paikkoihin, kolaririski tosin pienenee merkittävästi siten että prisma on kokonaiskustannuksiltaan halvempi.
 
Viimeksi muokattu:
Ärsyttää kanssaliikkujissa, varmasti näistä on moni autoilijakin...

Moottoripyöräilijöiden tarve käyttää pitkiä ajovaloja kaikenaikaa. Joo ymmärrän kyllä että pelätään ettei autoilijat huomaa jne. mutta kun vuosimalli pyörässä on -18 ja valona ledi tai xsenon niin pikkaisen overkill. Harrastus kai sekin kun ajellaan keltainen huomioliivi päällä, valot suunnattuna ylös jne. ja pysähdytään kahville tilittämään miten joku lykkäsi keulaa tielle kolmion takaa. Ehdotan että näille pelkääjille annettaisiin lupa käyttää pitkien valojen lisäksi vaikkapa punaisia vilkkuja ja strobovaloja.

Itselle moottoripyörällä ajaminen on enemmän nautiskelua laitteen suorituskyvystä ja vauhdista+vaaratilanteista nauttimista. Siksi en enää hankikkaan moottoripyörää.:D
Ei tarvitse arpoa lähteekö ajokaudella kortti vai henki.

Tänään tiellä bongasin tapauksen joka kuului molempiin luokituksiin, ajoi pitkät päälä kuolemaa halveksuen.
 
Moottoripyöräilijöiden tarve käyttää pitkiä ajovaloja kaikenaikaa. Joo ymmärrän kyllä että pelätään ettei autoilijat huomaa jne. mutta kun vuosimalli pyörässä on -18 ja valona ledi tai xsenon niin pikkaisen overkill.

Valoisan aikaan pitkien valojen käytössä ei mielestäni ole mitään huonoa. Jos sillä säästetään yksikin motoristi, niin minusta haitta/hyötysuhde on aika mainio. Eikä ne kyllä paljoa häiritse. Taitaa häiritä samoja kuskeja, jotka pimeällä alkaa kahden kilometrin päästä räpsytteleen, että pitäs vaihtaa lyhyille...
 
Valoisan aikaan pitkien valojen käytössä ei mielestäni ole mitään huonoa. Jos sillä säästetään yksikin motoristi, niin minusta haitta/hyötysuhde on aika mainio. Eikä ne kyllä paljoa häiritse. Taitaa häiritä samoja kuskeja, jotka pimeällä alkaa kahden kilometrin päästä räpsytteleen, että pitäs vaihtaa lyhyille...
Monta autoilijaa säästettäisiin toimimalla samoin? Pitkät päälle, mielellään keulalla se halvin kiinan Led patteri joka valaisee enemmän taivasta kuin tietä...
Muoks. Itse ajanut yli kymmenen vuotta moottoripyörällä ja väitän että pitkät päällä ajaminen ei pelasta yhtään ketään, etenkin syksyn hämärillä päinvastoin. Sen lähestyvän "valopallon" nopeutta/etäisyyttä on vaikea arvioida. Lisäksi moni perinteisistä onnettomuuksista joissa auto kääntyy pyörän eteen olisi vältettävissä jos tangon takana oleva omaisi itsesuojeluvaistoa, sen 100km/rajoitetun risteyksen läpi ei ole pakko ajaa 120km/h mittarinopeutta jos näkee että mummo on vilkku päällä kääntymässä käyttämäsi kaistan yli.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tuolla tien päällä suurin osa moottoripyöräilijöistä tuntuu ajelevan pitkillä. Kirkkaana kesäpäivänä sen ymmärrän jotenkin mutta jo pilvisellä ilmalla siitä pitkien käyttämisestä ei ole oikeastaan mitään hyötyä.
 
Näin aktiivimotoristina on pakko todeta, että en ole nähnyt tällä ajokaudella kuin yhden moottoripyörän, jossa oli pitkät valot päällä. Tiedä sitten kuinka isosta 'ongelmasta' kirjoittajan mukaan on kysymys vai onko tässä jotain alueellista eroavaisuutta.

Tänään Turuus klo 20:30-20:45 ja 15 kilsaa. Kolme pyörää pitkät päällä taajamassa, auringonpaisteessa. Varmaan saman verran näin normivaloilla ajavia mutta eihän niitä huomaa voi olla enemmänkin. :lol:

Mun mielestä on ihan ok jos vaikka isompi letka on pienemmällä tiellä että ensimmäinen pyörä käyttää pitkiä. Kun kruisailee motarilla niin en näe syytä miksi ajaisin pitkillä.
 
Valoisan aikaan pitkien valojen käytössä ei mielestäni ole mitään huonoa. Jos sillä säästetään yksikin motoristi, niin minusta haitta/hyötysuhde on aika mainio. Eikä ne kyllä paljoa häiritse. Taitaa häiritä samoja kuskeja, jotka pimeällä alkaa kahden kilometrin päästä räpsytteleen, että pitäs vaihtaa lyhyille...
Jokainen onnettomuus on liikaa, totta. Itse en räpsyttele vastaantulijoille jos on syytä vaan heitän takaisin pitkille:geek:.

Omastamielestäni moottoripyörän selässä on niin monta muuta mahdollisuutta joutua onnettomuuteen että jos pientä niistä torjuu pitkillävaloilla ja huomioliiveillä niin ei tunne niitä todellisia riskejä eikä pitäisi olla matkalla lainkaan. Mutta jokainen tavallaan ja varma on varmaa.
 
Tampereella jotkin mopoauto sankarit ovat päättäneet että koslahan näyttää hienommalta kun ajetaa kaikki vtun tuuning valot päällä ja ylös suunnattuna. Ja pleksi tietysti rämisee huonon musiikin tahtiin.
 
Kyllä tuolla tien päällä suurin osa moottoripyöräilijöistä tuntuu ajelevan pitkillä. Kirkkaana kesäpäivänä sen ymmärrän jotenkin mutta jo pilvisellä ilmalla siitä pitkien käyttämisestä ei ole oikeastaan mitään hyötyä.
En kyllä ole keksinyt, mitä hyötyä pitkistä olisi oman kyvyyden kannalta aurinkoisella säällä. Ei se hitusen lisääntynyt valoteho voita kirkasta auringonpaistetta yhtään sen paremmin sivulta tullessa. Vastaantullessakaan valo ei erotu mitenkään merkittävästi kauempaa, kunhan näyttää omituiselta ja sopivasti ylöspäin sojoittaessaan häikäisee hitusen.
 
... tai sitten se on Volvo. Mulla ei vaan V70 (mk2) aikoinaan taittunut kaikilla parkkipaikoilla siinä tilassa mikä kahden rivin välissä on (sama homma esim. U-käännöksessä kaupungilla; siinä missä A6 tai E-mersu menee heittämällä ympäri piti Vollella vekslata)... :D

Mulla Audi S8 menee kyllä ruutuun, mutta suoraan sitä harvoin saa, jos kummallakaan puolella on autoja. Eli useimmiten pitää ruutuun ajamisen jälkeen oikaista auto, eli, peruuttaa ja sitten saa ruutuun ajettua suoraan. Vaikka miten yrittäisi vastapäätä olevien autojen takapuskureita hipuen kaukaa kääntyä ruutuun, niin ei käänny kerrasta mun ajotaidoilla.
 
En kyllä ole keksinyt, mitä hyötyä pitkistä olisi oman kyvyyden kannalta aurinkoisella säällä. Ei se hitusen lisääntynyt valoteho voita kirkasta auringonpaistetta yhtään sen paremmin sivulta tullessa. Vastaantullessakaan valo ei erotu mitenkään merkittävästi kauempaa, kunhan näyttää omituiselta ja sopivasti ylöspäin sojoittaessaan häikäisee hitusen.

Itse ajoin prätkäkortin n. 10v sitten ja silloin ihan autokoulun kouluttaja ohjeisti pitämään pitkiä päällä aurinkoisella säällä. Varmaankin koulukohtaista ohjeistetaanko siihen vai ei.
 
Itse ajoin prätkäkortin n. 10v sitten ja silloin ihan autokoulun kouluttaja ohjeisti pitämään pitkiä päällä aurinkoisella säällä. Varmaankin koulukohtaista ohjeistetaanko siihen vai ei.

Yleensä tuota ohjetta annetaan tilanteisiin jossa aurinko paistaa selän takaa.
 
Meinasinpa saada auton ovesta pyörätiellä. Jonkun huoltofirman auto oli parkkeerannut keskelle pyörätietä rinnakkaisella pyörätie/jalkakäytävällä ja avasi ovensa katsomatta juuri kun olin ohittamassa pyörällä. Katukiveyksen päässä olisi ollut kolme vapaata parkkipaikkaa, joista olisi kuitenkin joutunut maksamaan. Selityksenä parkkipaikkavalinnalle ammattilainen ilmoitti olevansa menossa tekemään huoltoa. En jäänyt tarkemmin kyselemään, miten tästä sitten muodostui pakottava tarve jättää auto pyörätielle.
 
Meinasinpa saada auton ovesta pyörätiellä. Jonkun huoltofirman auto oli parkkeerannut keskelle pyörätietä rinnakkaisella pyörätie/jalkakäytävällä ja avasi ovensa katsomatta juuri kun olin ohittamassa pyörällä. Katukiveyksen päässä olisi ollut kolme vapaata parkkipaikkaa, joista olisi kuitenkin joutunut maksamaan. Selityksenä parkkipaikkavalinnalle ammattilainen ilmoitti olevansa menossa tekemään huoltoa. En jäänyt tarkemmin kyselemään, miten tästä sitten muodostui pakottava tarve jättää auto pyörätielle.
Nyt on jännä. Mulle kävi tänään täsmälleen samoin kun poljin lounaalla Viikin läpi. Sillä erotuksella etten jäänyt juttelemaan. Moottoripyörällä olen (harjoittelemalla) oppinut että jokainen liikkuva kohde on potentiaalinen riski, joten äkillisetkään väistöt ei enää edes nosta pulssia.
 
Itse ajoin prätkäkortin n. 10v sitten ja silloin ihan autokoulun kouluttaja ohjeisti pitämään pitkiä päällä aurinkoisella säällä. Varmaankin koulukohtaista ohjeistetaanko siihen vai ei.
Jos korttina oli A1 niin vinkki johtui siitä että piikeissä on lämpötuikut lähivaloina. Oikeissa pyörissä alkaa olla jo kuviota myöten (yksisilmäiseen) autoon verrattavissa oleva valaistus.
 
Jos korttina oli A1 niin vinkki johtui siitä että piikeissä on lämpötuikut lähivaloina. Oikeissa pyörissä alkaa olla jo kuviota myöten (yksisilmäiseen) autoon verrattavissa oleva valaistus.
Juurikin näin mutta miten se menisi perille näille uudemmalla kalustolla ajaville harrastajille.
Omakohtaista kokemusta on esim. kun isäntä ajoi takana -18 mallisella Aprilia maantie-endurolla. Lamppu suunnilleen samalla korkeudella kuin mun auton taustapeili. Ekana luulin että takana on poliisi ja haluaa huomioni mutta onneksi oli vain joku pelkääjä. Pitkien valojen käyttöön kuuluu kuitenkin ohje mitä pitää tehdä vastaantulijan kanssa tai saavutettaessa edellä ajava.
 
Kohta tulee uusi ärsyttävyys, jatkossa A1 kortilla saa ajaa kevytautoa.
On sentään A1 kortti ettei mikään AM tai T kortti. Toivottavasti autokoulussa opetettu ajamaan maantiellä, niin osaavat ehkä vähän varoa vs mopokortin ajaneet.


E: väärää propagandaa jaossa.
Trafin sivuilta:
Kevytauto on henkilöautosta muutettu ja muutoskatsastettu ajoneuvo, jonka enimmäisnopeudeksi on rajoitettu 60 km/h. Kevytauton tarkoituksena on tarjota nuorille kuljettajille turvallinen vaihtoehto mopolle ja mopoautolle. Kevytautoa saa kuljettaa samalla ajokortilla kuin mopoautoa (AM/121-, B- tai A-kortit), mutta vain Suomessa.

Eli saa ajaa mopoautokortilla. Parasta paskaa siis.
 
Kohta tulee uusi ärsyttävyys, jatkossa A1 kortilla saa ajaa kevytautoa.

Älkää nyt hyvät ihmiset etukäteen ärsyyntykö kaikesta mahdollisesta tai kuolee vitutukseen ennenaikaisesti :D

Teininä ärsytti vanhemmat ihmiset jotka ojensi ja vittuili kaikesta (mopo pitää liikaa ääntä ja kulkee liian lujaa kun on viritetty tai vaihtoehtoisesti kulkee liian hitaasti ja on edessä liikenteessä) sekä vanhempana ärsyttää teinit jotka eivät osaa tehdä mitään oikein liikenteessä. Ajavat vielä vääränlaisilla vehkeilläkin! Lantapuntit ja jyväjemmaritkin vituttaa kun ovat edessä traktoreineen vaikka mulla olis kiire mökille :mad:
Kaikki joutuu ajelemaan jollain vehkeellä jos on tarve päästä paikasta A paikkaan B ja aina jotakuta korpeaa teet mitä tahansa. Kunhan näyttäisivät sitä vilkkua kun sitä pitää käyttää, asia mistä oon tässäkin langassa avautunut.
 
No nuo lantapuntit lähtee sillä traktorilla aina sinne tien päälle siinä pahimman ruuhkan aikaan. Silkkaa vittuilua se on, koskaan niitä ei näy hiljaiseen aikaan.
Nuo traktorit sentään edes jaksaa joten kuten edetä. Laitetaanpa tilalle pyöräalustainen kaivuri, joka hyytyy pienimmässäkin ylämäessä kävelynopeuteen.
 
Täytyy taas ihmetellä tätä porukan kyvyttömyyttä ja toipertelua tuolla ohituskaistoilla.

Vitostiellä ohituskaistalla joku bmwn katumaasturi ajoi ihan rivakasti sitä vasenta puolta, kunnes noin ohituskaistan puolivälissä, ~1km ennen kaistan päätöstä jäi sitten junkaamaan peräkärryä vetävän pakun rinnalle. Pakun ohittaminen kesti siis lähes kilometrin ja vauhtia oli alle rajoituksen sen jälkeen kun pääsi pakun rinnalle. Kaistan päättyessä sitten takaisin oikealle pakun eteen.

Miksi pitää tulla sinne ohituskaistalle hidastelemaan ja blokata koko kaista ajamalla alinopeutta ja vielä tarkoituksella estää ohittaminen pitkittämällä ohitus koko kaistan pituiseksi?

Sen verran vitutti tuossa että myönnän hiillostaneeni takapuskurissa viimeiset 500m kun ei ohituksesta meinannut tulla mitään. Olisi varmaan pitänyt torvi pohjassa ajaa..
 
Ei varsinaisesti autoilijoiden vika, mutta mikä helvetin trendi tämä pohjamaalinharmaa auton väri on? Näkyy etenkin Audeissa ja Skodissa, mutta myös Fordeissa. En äkkiä keksi miten autosta voisi saada mitäänsanomattomamman näköisen.
 
Ei varsinaisesti autoilijoiden vika, mutta mikä helvetin trendi tämä pohjamaalinharmaa auton väri on? Näkyy etenkin Audeissa ja Skodissa, mutta myös Fordeissa. En äkkiä keksi miten autosta voisi saada mitäänsanomattomamman näköisen.

Se on mukava loskapaskakeleillä kun ei se harmaa lika näy niin hyvin.
 
Ei varsinaisesti autoilijoiden vika, mutta mikä helvetin trendi tämä pohjamaalinharmaa auton väri on? Näkyy etenkin Audeissa ja Skodissa, mutta myös Fordeissa. En äkkiä keksi miten autosta voisi saada mitäänsanomattomamman näköisen.
Perusharmailla ihmisillä perusharmaat autot.
 
Lasketaanko Mersun perinteinen väri tähän?

Edit. Eli onko se harmaa harmaata ja kuinka hopeaista on Mersun hopea .

Edit. Autoissahan ei ole kuin kaksi oikeaa väriä. Toinen on musta ja toinen maranellon punainen. Ikävä kyllä miulla ei taida olla rahaa ikinä tuota toista väriä käyttää.
 
Pohjamaalin harmaa on oikeinkin hieno. Mustat vanteet ja listat vielä niin namskis.
 
Lasketaanko Mersun perinteinen väri tähän?

Edit. Eli onko se harmaa harmaata ja kuinka hopeaista on Mersun hopea .

Edit. Autoissahan ei ole kuin kaksi oikeaa väriä. Toinen on musta ja toinen maranellon punainen. Ikävä kyllä miulla ei taida olla rahaa ikinä tuota toista väriä käyttää.

En puhu nyt siis hopeanharmaasta metalliväristä vaan ihan ei-metallisesta harmaasta.

Koeajossa Skoda Octavia RS – järkevä urheiluauto vai kadehdittava arkiauto?

"Ajankohtainen" totta tosiaan. Hyi helvetti.
 
Sopivalla tiellä pyöräillessä vastaavia ohittajia tulee lähes päivittäin vastaan. Ärsyttää ja pelottaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom