- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 3 130
Tästä ajamista alle suurimman sallitun keskustelusta tuli mieleen, että joko niitä "alin sallittu nopeus" kylttejä on tullu liikenteeseen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Ei niitä voi tulla kuin aikaisintaan 1.6.2020.Tästä ajamista alle suurimman sallitun keskustelusta tuli mieleen, että joko niitä "alin sallittu nopeus" kylttejä on tullu liikenteeseen?
Sori mutta en näemmä malta olla tuomatta toista näkökantaa. Papparainen ei ilmeisesti halunnut kävellä ... kuten eivät useimmat muutkaan... ja taidot kuitenkin riitti siihen parkeeraamisen. Mitä tästä voimme oppia? Jos ei halua odotella vie sen oman autonsa mahdollisimman kauas ovista, niin on vähemmän todennäköistä, että joku tulee viereen.Tänään yhdeksän jälkeen illalla prisman parkkipaikalla, jossa todella paljon tyhjää tilaa.
Autoni vasemmalla puolella oli yhden auton kokoinen väli ennen seuraavaa autoa.
Joku papparainen päätti sitten että siinä on selvästi hyvä paikka hänen maasturilleen, ja vekslaili sitä maasturiaan siinä edestakaisin saadakseen sen peruutettua siihen väliin. Ja minä odottelin, että koska pääsen autooni sisälle.
Jos olisi vaan suosiolla jättänyt autonsa n. 10 metriä kauemmas vähem mutmän ahtaaseen paikkaan (ja ajanut sen nokka edellä, kun nuo on paikkoja, joista voi ajaa läpi), olisi varmasti ollut ainakin minuutin aiemmin siellä kaupan ovella. Mutta pakko päästä mahdollisimman lähelle sitä ovea
Sori mutta en näemmä malta olla tuomatta toista näkökantaa. Papparainen ei ilmeisesti halunnut kävellä ... kuten eivät useimmat muutkaan... ja taidot kuitenkin riitti siihen parkeeraamisen. Mitä tästä voimme oppia? Jos ei halua odotella vie sen oman autonsa mahdollisimman kauas ovista, niin on vähemmän todennäköistä, että joku tulee viereen.
Jotkut tekee noin, koska eivät uskalla laittaa autoaan siihen kapeaan väliin heikoista peruutustaidoidoistaan johtuen. => Jos auto on kaukana ovista toivonee, ettei hänen viereensä tarpeettomasti parkeerattaisi.
Kyllä sitä joskus on pakko ainakin kerran peruuttaa, mutta onhan se jo saavutus jos osaa peruuttaa kolhimatta ahtaaseen väliin? Vaikka useammankin kerran veivaten.Eihän riittäneet. Jos autoo tarvii ruutuun ajaessa veivata monta kertaa edestakaisin niin taidot ei riitä.
... tai sitten se on Volvo. Mulla ei vaan V70 (mk2) aikoinaan taittunut kaikilla parkkipaikoilla siinä tilassa mikä kahden rivin välissä on (sama homma esim. U-käännöksessä kaupungilla; siinä missä A6 tai E-mersu menee heittämällä ympäri piti Vollella vekslata)...Eihän riittäneet. Jos autoo tarvii ruutuun ajaessa veivata monta kertaa edestakaisin niin taidot ei riitä.
Kyllä sitä joskus on pakko ainakin kerran peruuttaa, mutta onhan se jo saavutus jos osaa peruuttaa kolhimatta ahtaaseen väliin? Vaikka useammankin kerran veivaten.
Sori mutta en näemmä malta olla tuomatta toista näkökantaa. Papparainen ei ilmeisesti halunnut kävellä ... kuten eivät useimmat muutkaan...
Kerran peruuttaen nopeampi tapa parkkeerata etuperin , tosin poistuessa hankalampi nähdä.Jos on niin kankea/iso auto, ettei etuperin taivu niin sitten opettelee peruuttamaan sen siihen ruutuun tai parkkeeraa suosista "väljemmille vesille".
Minä kyllä ihan reilusti myönnän olevani niin laiska, että oven lähelle jos mahdollista Tosin olen sen peruuttamisen opetellut. Sallin siis sen laiskuuden sille huonojalkaiselle papparaisellekin
Laiskuuttahan se yleensä on. Prisma usein halvempi, pikkukaupoissa ei aina ole parkkipaikkoja ja Prismassakin usein ne parhaat paikat menee ensiksi.Jos ei oikeasti haluta kävellä, sitten ei mennä kauppaan Prismaan jossa joutuu joka tapauksessa kävelemään satoja metrejä kaupan sisälläkin pelkästään käydäkseen maitohyllyn luona, vaan sitten mennään pienempään kauppaan, jossa maitohyllylle on kassalta se n. 10 metriä ja auton saa aina parkkiin paljon lähemmäs ovea.
"Ei halua kävellä" ei siis oikein kelpaa perusteluksi jos ollaan päätetty lähtä kauppaan Prismaan.
Ja niin, siellä prismassakin olisi parkkihalli josta pääsee sitä papparaiden käyttämää paikkaa vähemmällä kävelyllä liukuportaisiin ja niitä pitkin kauppaan sisälle. Jos olisi pakko mennä prismaan mutta haluaisi välttää kävelyä, menisi sinne parkkihalliinja parkkeeraisi siellä lähelle liukuportaiden päätä.
Että tätä ei selitä mikään muu selitys kuin typeryys.
Laiskuuttahan se yleensä on.
Prisma usein halvempi, pikkukaupoissa ei aina ole parkkipaikkoja ja Prismassakin usein ne parhaat paikat menee ensiksi.
Meillä on tästä eri käsitys, minusta se ollee (ellei liikuntaongelmia) puhdasta laiskuutta.. Se, että vekslataan ahtaaseen väliin 20 metrin kävelyn välttämisen takia prisman pihassa on ihan puhdasta idiotismia, ei mitään muuta.
Moottoripyöräilijöiden tarve käyttää pitkiä ajovaloja kaikenaikaa. Joo ymmärrän kyllä että pelätään ettei autoilijat huomaa jne. mutta kun vuosimalli pyörässä on -18 ja valona ledi tai xsenon niin pikkaisen overkill.
Monta autoilijaa säästettäisiin toimimalla samoin? Pitkät päälle, mielellään keulalla se halvin kiinan Led patteri joka valaisee enemmän taivasta kuin tietä...Valoisan aikaan pitkien valojen käytössä ei mielestäni ole mitään huonoa. Jos sillä säästetään yksikin motoristi, niin minusta haitta/hyötysuhde on aika mainio. Eikä ne kyllä paljoa häiritse. Taitaa häiritä samoja kuskeja, jotka pimeällä alkaa kahden kilometrin päästä räpsytteleen, että pitäs vaihtaa lyhyille...
Näin aktiivimotoristina on pakko todeta, että en ole nähnyt tällä ajokaudella kuin yhden moottoripyörän, jossa oli pitkät valot päällä. Tiedä sitten kuinka isosta 'ongelmasta' kirjoittajan mukaan on kysymys vai onko tässä jotain alueellista eroavaisuutta.
Jokainen onnettomuus on liikaa, totta. Itse en räpsyttele vastaantulijoille jos on syytä vaan heitän takaisin pitkille.Valoisan aikaan pitkien valojen käytössä ei mielestäni ole mitään huonoa. Jos sillä säästetään yksikin motoristi, niin minusta haitta/hyötysuhde on aika mainio. Eikä ne kyllä paljoa häiritse. Taitaa häiritä samoja kuskeja, jotka pimeällä alkaa kahden kilometrin päästä räpsytteleen, että pitäs vaihtaa lyhyille...
En kyllä ole keksinyt, mitä hyötyä pitkistä olisi oman kyvyyden kannalta aurinkoisella säällä. Ei se hitusen lisääntynyt valoteho voita kirkasta auringonpaistetta yhtään sen paremmin sivulta tullessa. Vastaantullessakaan valo ei erotu mitenkään merkittävästi kauempaa, kunhan näyttää omituiselta ja sopivasti ylöspäin sojoittaessaan häikäisee hitusen.Kyllä tuolla tien päällä suurin osa moottoripyöräilijöistä tuntuu ajelevan pitkillä. Kirkkaana kesäpäivänä sen ymmärrän jotenkin mutta jo pilvisellä ilmalla siitä pitkien käyttämisestä ei ole oikeastaan mitään hyötyä.
... tai sitten se on Volvo. Mulla ei vaan V70 (mk2) aikoinaan taittunut kaikilla parkkipaikoilla siinä tilassa mikä kahden rivin välissä on (sama homma esim. U-käännöksessä kaupungilla; siinä missä A6 tai E-mersu menee heittämällä ympäri piti Vollella vekslata)...
En kyllä ole keksinyt, mitä hyötyä pitkistä olisi oman kyvyyden kannalta aurinkoisella säällä. Ei se hitusen lisääntynyt valoteho voita kirkasta auringonpaistetta yhtään sen paremmin sivulta tullessa. Vastaantullessakaan valo ei erotu mitenkään merkittävästi kauempaa, kunhan näyttää omituiselta ja sopivasti ylöspäin sojoittaessaan häikäisee hitusen.
Itse ajoin prätkäkortin n. 10v sitten ja silloin ihan autokoulun kouluttaja ohjeisti pitämään pitkiä päällä aurinkoisella säällä. Varmaankin koulukohtaista ohjeistetaanko siihen vai ei.
Nyt on jännä. Mulle kävi tänään täsmälleen samoin kun poljin lounaalla Viikin läpi. Sillä erotuksella etten jäänyt juttelemaan. Moottoripyörällä olen (harjoittelemalla) oppinut että jokainen liikkuva kohde on potentiaalinen riski, joten äkillisetkään väistöt ei enää edes nosta pulssia.Meinasinpa saada auton ovesta pyörätiellä. Jonkun huoltofirman auto oli parkkeerannut keskelle pyörätietä rinnakkaisella pyörätie/jalkakäytävällä ja avasi ovensa katsomatta juuri kun olin ohittamassa pyörällä. Katukiveyksen päässä olisi ollut kolme vapaata parkkipaikkaa, joista olisi kuitenkin joutunut maksamaan. Selityksenä parkkipaikkavalinnalle ammattilainen ilmoitti olevansa menossa tekemään huoltoa. En jäänyt tarkemmin kyselemään, miten tästä sitten muodostui pakottava tarve jättää auto pyörätielle.
Jos korttina oli A1 niin vinkki johtui siitä että piikeissä on lämpötuikut lähivaloina. Oikeissa pyörissä alkaa olla jo kuviota myöten (yksisilmäiseen) autoon verrattavissa oleva valaistus.Itse ajoin prätkäkortin n. 10v sitten ja silloin ihan autokoulun kouluttaja ohjeisti pitämään pitkiä päällä aurinkoisella säällä. Varmaankin koulukohtaista ohjeistetaanko siihen vai ei.
Juurikin näin mutta miten se menisi perille näille uudemmalla kalustolla ajaville harrastajille.Jos korttina oli A1 niin vinkki johtui siitä että piikeissä on lämpötuikut lähivaloina. Oikeissa pyörissä alkaa olla jo kuviota myöten (yksisilmäiseen) autoon verrattavissa oleva valaistus.
On sentään A1 kortti ettei mikään AM tai T kortti. Toivottavasti autokoulussa opetettu ajamaan maantiellä, niin osaavat ehkä vähän varoa vs mopokortin ajaneet.Kohta tulee uusi ärsyttävyys, jatkossa A1 kortilla saa ajaa kevytautoa.
Kohta tulee uusi ärsyttävyys, jatkossa A1 kortilla saa ajaa kevytautoa.
Nuo traktorit sentään edes jaksaa joten kuten edetä. Laitetaanpa tilalle pyöräalustainen kaivuri, joka hyytyy pienimmässäkin ylämäessä kävelynopeuteen.No nuo lantapuntit lähtee sillä traktorilla aina sinne tien päälle siinä pahimman ruuhkan aikaan. Silkkaa vittuilua se on, koskaan niitä ei näy hiljaiseen aikaan.
Miksi pitää tulla sinne ohituskaistalle hidastelemaan ja blokata koko kaista ajamalla alinopeutta ja vielä tarkoituksella estää ohittaminen pitkittämällä ohitus koko kaistan pituiseksi?
Ei varsinaisesti autoilijoiden vika, mutta mikä helvetin trendi tämä pohjamaalinharmaa auton väri on? Näkyy etenkin Audeissa ja Skodissa, mutta myös Fordeissa. En äkkiä keksi miten autosta voisi saada mitäänsanomattomamman näköisen.
Perusharmailla ihmisillä perusharmaat autot.Ei varsinaisesti autoilijoiden vika, mutta mikä helvetin trendi tämä pohjamaalinharmaa auton väri on? Näkyy etenkin Audeissa ja Skodissa, mutta myös Fordeissa. En äkkiä keksi miten autosta voisi saada mitäänsanomattomamman näköisen.
Perusharmailla ihmisillä perusharmaat autot.
Lasketaanko Mersun perinteinen väri tähän?
Edit. Eli onko se harmaa harmaata ja kuinka hopeaista on Mersun hopea .
Edit. Autoissahan ei ole kuin kaksi oikeaa väriä. Toinen on musta ja toinen maranellon punainen. Ikävä kyllä miulla ei taida olla rahaa ikinä tuota toista väriä käyttää.
Rs6?farkku, "urheiluauto"
Uutisesta:En puhu nyt siis hopeanharmaasta metalliväristä vaan ihan ei-metallisesta harmaasta.
Koeajossa Skoda Octavia RS – järkevä urheiluauto vai kadehdittava arkiauto?
"Ajankohtainen" totta tosiaan. Hyi helvetti.
Tuohan on vain "käänteistä motoristilogiikkaa"; jos kerran mopot mahtuu jatkuvasti autojen välistä vaikka vastaan tulee autoja, keltaisen viivan yli, jne - niin miksei autotkin!!Taas pahoja tilanteita ollut liikenteessä, tällä kertaa ei kuitenkaan itselle. Video linkissä.
Mersukuskin järjetön ohitus tallentui tuulilasikameraan – ammattikuskin oivallus saattoi pelastaa motoristin hengen