Siinä kiteytyy ketjun otsikko ihan hyvin. Tsiisös mikä asenne.
Sanos muuta. Hidastaa tietenkään ei passaa kun käy itsetunnon päälle vissiin.
Ja sitten vielä joustavuutta liikenteeseen vaaditaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siinä kiteytyy ketjun otsikko ihan hyvin. Tsiisös mikä asenne.
Ottamatta sen enempää kantaa siihen, mitä tuossa tilanteessa olisi järkevintä tehdä, niin kyllä minä suurin kusipää -hatun annan tuolle pienestä raosta eteen tuikkaavalle.Sanos muuta. Hidastaa tietenkään ei passaa kun käy itsetunnon päälle vissiin.
Ja sitten vielä joustavuutta liikenteeseen vaaditaan.
Joo, ei sekään oikein ole, mutta ihan samalle tasolle minä nostan kaikki itseriittoiset autoilijat, jotka päättävät mitä muut saavat tai eivät saa tehdä.Ottamatta sen enempää kantaa siihen, mitä tuossa tilanteessa olisi järkevintä tehdä, niin kyllä minä suurin kusipää -hatun annan tuolle pienestä raosta eteen tuikkaavalle.
Niin, mä oon ohittaja tuossa, ei se oikealta ohittaja? Minä hidastan ja teen tilaa kaistanvaihtajalle? Oikealla jos kirii rinnalle niin voi mennä taakse tai jäädä oikealle.Sanos muuta. Hidastaa tietenkään ei passaa kun käy itsetunnon päälle vissiin.
Ja sitten vielä joustavuutta liikenteeseen vaaditaan.
Niin, anna änkeilijälle tilaa (eli mun tapauksessa oikealta ohittava) niin varmasti tekee saman uudelleenkin.Ottamatta sen enempää kantaa siihen, mitä tuossa tilanteessa olisi järkevintä tehdä, niin kyllä minä suurin kusipää -hatun annan tuolle pienestä raosta eteen tuikkaavalle.
Aivan turhan usein tulee vastaan näitä, joiden on tosiaan pakko kiihdyttää kauhealla kyydillä kiihdytyskaistan päähän kaikkien eteen, ja sitten nappaavat vauhdista 15km/h pois ja jäävät köröttelemään siihen.
Kaistanvaihtaja väistää, ja jos normaalissa liikennetilanteessa nopeusrajoituksen mukaan ajava väistettävä joutuu jarrulle tämän takia menemään, niin kaistanvaihto ei ole mennyt sääntöjen mukaan.
Olennaista kommenteissasi oli se, että vartavasten sanoit estäväsi sen -->Niin, anna änkeilijälle tilaa (eli mun tapauksessa oikealta ohittava) niin varmasti tekee saman uudelleenkin.
Siinä vois moottoritiellä vasemmalla takana ajavakin alkaa ihmettelemään jos yhtäkkiä vetää vauhdin pois että joku pääsee oikealta ohi.
Tuon perusteella koet, että olet oikeutettu päättämään mitä muut saavat tai eivät saa tehdä liikenteessä ja perustelet omat perseilysi sillä. Näetkö nyt mikä tuossa ajatusmallissa ahdistaa?...painan hieman kaasua ja tukin tuon raon. Oikealta ohittajan verenpaine yleensä lienee myös sillä tasolla, että perseilyn mahdollisuus edessä on varsin suuri, mikäli tuollaisen tapauksen sinne päästää.
Juu. Kun tarpeeksi kouluttaa muita liikenteessä niin kyllä ne oppii. Ja sähän sanoit ettet nähny peileistä kenenkään tulevan takaa ja yhtäkkiä se auto olikin oikeella kaistalla vetämässä ohi? Aikamoista venkoilua. Sun kannattais vaan hyväksyä tappios ja miettiä niitä omia tekemisiäs muiden arvioinnin sijaan.Niin, anna änkeilijälle tilaa (eli mun tapauksessa oikealta ohittava) niin varmasti tekee saman uudelleenkin.
Siinä vois moottoritiellä vasemmalla takana ajavakin alkaa ihmettelemään jos yhtäkkiä vetää vauhdin pois että joku pääsee oikealta ohi.
Tässä varmaan puhuttiin tilanteesta, jossa oikealla kaistalla joku on parin auton mitan edessä kun tätä ohittaa vasenta kaistaa, ja sitten joku työntyy tuosta välistä vasemmalle kaistalle eteen.Ja lisäksi se turvaväli oli aivan liian pieni kun se kerran oli vain kahden auton mittainen.
No aiempien viestien perusteella se väli oli jotain 10-20m ja reilun valotolpan välin verran. Tuokin muuttunut sitä mukaan kun on omiin selityksiin sopinut.Tässä varmaan puhuttiin tilanteesta, jossa oikealla kaistalla joku on parin auton mitan edessä kun tätä ohittaa vasenta kaistaa, ja sitten joku työntyy tuosta välistä vasemmalle kaistalle eteen.
Ei, kyllä tuossa viitattiin siihen että Bapsulla oli parin auton väli edessä ajavaan ja tämä toinen meinasi oikealta tulla siihen väliin, ja tämä oikealta tullut tuli takaapäin.Tässä varmaan puhuttiin tilanteesta, jossa oikealla kaistalla joku on parin auton mitan edessä kun tätä ohittaa vasenta kaistaa, ja sitten joku työntyy tuosta välistä vasemmalle kaistalle eteen.
Ja sää voisit jättää kokonaan siteraamatta kun ei ole mitään järkevää sanottavaa ja ainoa mitä kykenet sanomaan on, että olen kusipää. Tämä tuli kyllä selväksi jo.Juu. Kun tarpeeksi kouluttaa muita liikenteessä niin kyllä ne oppii. Ja sähän sanoit ettet nähny peileistä kenenkään tulevan takaa ja yhtäkkiä se auto olikin oikeella kaistalla vetämässä ohi? Aikamoista venkoilua. Sun kannattais vaan hyväksyä tappios ja miettiä niitä omia tekemisiäs muiden arvioinnin sijaan.
Se parin auton mitta oli oikealla kaistalla ajavaan...Ja lisäksi se turvaväli oli aivan liian pieni kun se kerran oli vain kahden auton mittainen.
Luetun ymmärtäminen. Miten monta kertaa tästä pitää sanoa. Ekassa viestissä oli nollavika, kirjoitusaika selittänee sen. En harrasta kenenkään kontissa ajelua kuten esimerkiksi tämä oikealta ohittelija harrasteli.No aiempien viestien perusteella se väli oli jotain 10-20m ja reilun valotolpan välin verran. Tuokin muuttunut sitä mukaan kun on omiin selityksiin sopinut.
Jaa missä? Mulla oli 100-200m väliä edellä ajavaan, lähempänä 100m. Se parin auton mentävä reikä oli minun ja ohitettavan välillä.Ei, kyllä tuossa viitattiin siihen että Bapsulla oli parin auton väli edessä ajavaan ja tämä toinen meinasi oikealta tulla siihen väliin, ja tämä oikealta tullut tuli takaapäin.
Jaa tämä jäikin äskeisestä viestistä...Olennaista kommenteissasi oli se, että vartavasten sanoit estäväsi sen -->
Tuon perusteella koet, että olet oikeutettu päättämään mitä muut saavat tai eivät saa tehdä liikenteessä ja perustelet omat perseilysi sillä. Näetkö nyt mikä tuossa ajatusmallissa ahdistaa?
Kannattaa keskittyä omaan ajamiseen ja antaa viranomaisten huolehtia rangaistusten langettamisesta ja opettamisesta.
Sulla on ikävä tapa kertoa ensin jotain ja sitten kun sitä kritisoidaan, niin alatkin väittämään että olit tekemässä jotain muuta tai tarkoitit sanomisellasi ihan eri asiaa. Etäisyydetkin vaihtelevat vähäpn väliä ihan sen mukaan kuinka pahasti olet puhunut itsesi pussiin.Jaa tämä jäikin äskeisestä viestistä...
En. Vasemmalla kaistalla lienee tarkoitus ohittaa? Vasemman kaistan käyttötarkoitus on ohittaa oikealla ajavat eikä alkaa jarruttelemaan ja miettimään survooko joku tuolta vai ei. Eihän sitä pääsisi mihinkään jos jäät jokaisen perän kohdalle odottelemaan jospa se liittyy eteen tai ei.
En olisi varmaankaan tyytyväinen, mutta en ala siltikään opettamaan muita liikenteessä, enkä varsinkaan tahallaan kiihdyttämään/jarruttamaan, jotta saisin estettyä muiden tekemisiä.Oletko itse tyytyväinen jos joku kiilaa metrin päähän eteen moottoritiellä ja vielä oikealta? Jos en olisi aiemmin pistänyt väliä kiinni niin änkeäminen olisi ollut todennäköistä ja tämän jälkeen saa seisoa jarrulla. Ei tuommoisesta raosta mahdu toista häiritsemättä vaihtamaan kaistaa tuommoisessa vauhdissa.
Kyllä, mutta ei 115km/h vauhdissa saa kutistaa rakoa alle 29m (<- sakotusraja "virallinen" turvaväli n. 87m) edellä olevaa autoonOikealta jos ohittelee niin kannattaa ottaa huomioon että vasemmalla ajava ajaa omalla kaistallaan ja saa myös painaa sitä kaasua.
Jos vas. kaistaa ajava supistaa autonsa välin edellä olevaan on esim. 15m tai alle ja sillä oikealta ohittavalla on vauhtia vaikka 125km/h ja hänellä tulee sillä oikealla kaistalla ajavan auton perä vastaan. Se 125km/h (35m/s) ajava (kenties ärsyyntynyt kuljettaja, tai ei huomaan vasemalla raon umpeen laittajaa) on valintojen/arvausten edessä.Minä ainakin koen riskaabelimmaksi päästää jonkun parin auton mentävästä reijästä metrin päähän eteen ajamaan kuin että painan hieman kaasua ja tukin tuon raon. Oikealta ohittajan verenpaine yleensä lienee myös sillä tasolla, että perseilyn mahdollisuus edessä on varsin suuri, mikäli tuollaisen tapauksen sinne päästää.
Kyse valitettava yleisestä ongelmasta, samat ongelmat esiintyvät ajoittain kun moottori- yms. teille liitytään. Todella vaarallista "Hevosen leikkiä" tuo raon kiinni laitto.On tää jauhaminen kyllä aika hauskaa jo... kolmatta viikkoako tätä jauhetaan täällä?
Mitä ajat takaa? Meinaatko että jos jollakin on paljon postauksia ketjussa, niin tämä on automaattisesti erityisen vittuuntunut ihminen?@Juha Kokkonen saako mode näkyviin threadiin postanneiden käyttäjien nimet top-5 niin nähtäisiin kuka täällä on hattuuntunut eniten? Uskomatonta minäminäminä-luupäisyyttä on kyllä toisinaan havaittavissa ketjussa
Otetaanpa järki käteen. Jos saapuu kävellen tai pyörällä risteykseen siten, että itselle pitäisi syklin mukaan palaa vihreät, mutta nappia ei ole painettu ja palaisi punaiset. Tällöin pitäisi 1. mennä todennäköisesti vasempaan laitaan painamaan nappia 2. palata takaisin oikeaan laitaan odottamaan koko valosykli ennen kuin pääsisi yli.Menee ehkä vähän ohi aiheen, valoristeysten suunnittelu (tai kai sielläkin kanssa-autoilijoita suunnittelemassa, välillä ei kyllä uskoisi).
Risteykset joissa kevyenliikenteenväylällä on painonappi ja silti kuitenkin vaihtuvat syklin mukana vihreäksi vaikka ei nappia olisi painettu, miksi ihmeessä?
Näinhän niiden pitääkin toimia. Ajorataa autolla kulkevat tunnistetaan automaattisesti ja valot vaihtuu vihreiksi. Jalankulkijoille ja pyöräilijöille taas on valmiiksi vihreät valot, koska ajoissa toimivia napittomia tunnistimia ei ole.Toinen on risteykset joissa on yöaikaan säädetty valot niin että kun liikennettä ei ole niin autoilijoille palaa punaiset joka suunnasta ja kävelijöille vihreät.
Juu eiköhän tästä vänkääminen riitä jo niinkun Juhakin sanoi.Sulla on ikävä tapa kertoa ensin jotain ja sitten kun sitä kritisoidaan, niin alatkin väittämään että olit tekemässä jotain muuta tai tarkoitit sanomisellasi ihan eri asiaa. Etäisyydetkin vaihtelevat vähäpn väliä ihan sen mukaan kuinka pahasti olet puhunut itsesi pussiin.
Sanoit ihan selvästi ensin, että mieluummin "painat kaasua ja ajat raon tukkoon", kuin annat tilaa. Nyt se rako meneekin sitten umpeen normaalin ohittamisen vuoksi. Kumpi se nyt sitten oli? Ja paljonko sitä etäisyyttä oli ja mihin autoihin?
En olisi varmaankaan tyytyväinen, mutta en ala siltikään opettamaan muita liikenteessä, enkä varsinkaan tahallaan kiihdyttämään/jarruttamaan, jotta saisin estettyä muiden tekemisiä.
Otetaanpa järki käteen. Jos saapuu kävellen tai pyörällä risteykseen siten, että itselle pitäisi syklin mukaan palaa vihreät, mutta nappia ei ole painettu ja palaisi punaiset. Tällöin pitäisi 1. mennä todennäköisesti vasempaan laitaan painamaan nappia 2. palata takaisin oikeaan laitaan odottamaan koko valosykli ennen kuin pääsisi yli.
Näinhän niiden pitääkin toimia. Ajorataa autolla kulkevat tunnistetaan automaattisesti ja valot vaihtuu vihreiksi. Jalankulkijoille ja pyöräilijöille taas on valmiiksi vihreät valot, koska ajoissa toimivia napittomia tunnistimia ei ole.
Mutta mikä se napin idea sitten on? Itsellä työmatkalla risteys jossa käännyn oikealle nuolivalolla napillisen suojatien yli. Aina saa sen 10s odotella kauemmin kun suojatie käy vihreällä ennen nuolen syttymistä vaikka nappia ei ole painettu.
Toiseen kohtaan toki ok jos valot ehtivät vaihtua hyvissä ajoin vihreäksi. Tullut vaan jonkin verran vastaan risteyksiä jossa tunnistus ja valojen vaihtuminen kestää niin kauan että joutuu pysähtymään.
Kaikki noista napeista ei edes toimi, on laitettu sinne jotta odottelu tuntuisi lyhyemmältä niinkuin hissien "sulje ovet" nappikin.
Jotenkin itsestäkin tuntunut että niillä napeilla ei juuri virkaa ole.Kaikki noista napeista ei edes toimi, on laitettu sinne jotta odottelu tuntuisi lyhyemmältä niinkuin hissien "sulje ovet" nappikin.
Se vasta hauskaa onkin sitten seurata kun osa kuskeista väläyttelee pitkiä kun on noita valoja jossa induktiosilmukka on liian lähellä tolppaa tai pitkä viive ja valot ei reagoi ihan tarpeeksi nopeasti. Tulee siinäkin ihmisille parempi olo vaikkei mihinkään vaikuta.
Kyllä noi "sulje ovet" napit on yleensä toimineet jos sellainen vaan on asennettu. Jostain kumman syystä eivät noita suomessa tykkää asentaa.
Onhan tuossa ideaa, että tehdään kevyen liikenteen kulkemista vaivattomammaksi, mutta toisaalta samalla tulee turhia päästöjä, kun joudutaan pysähtelemään punaisiin valoihin väistämään olemattomia jalankulkijoita. No, aika marginaalinen osa noista tulevat lisäpäästöt varmastikin on.Otetaanpa järki käteen. Jos saapuu kävellen tai pyörällä risteykseen siten, että itselle pitäisi syklin mukaan palaa vihreät, mutta nappia ei ole painettu ja palaisi punaiset. Tällöin pitäisi 1. mennä todennäköisesti vasempaan laitaan painamaan nappia 2. palata takaisin oikeaan laitaan odottamaan koko valosykli ennen kuin pääsisi yli.
Jeps, siksi toi valo käytännössä toimiikin kuten kuvailit eli ne jotka eivät jaksa odottaa ja osaavat arvioida lähestyvän liikenteen voivat mennä punaisia päin. Heikomman asemmassa kevyt liikenne kuitenkin aiheuttaa itselleen suuren vaaran verrattuna moottoriliikenteeseen, joten en paheksu sitä jos kävellen tai polkupyörällä varovaisuutta noudattaen mennään punaisia päin kunhan sillä ei vihreällä kulkevaa liikennettä häiritä. Eriäviä mielipiteitä varmasti on.Totta tuokin, ja oikeastaan jalankulkijoiden liikennevaloista olen sitä mieltä, että vihreän pitäisi tarkoittaa vapaata kulkua, ja punaisen vain varoittaa mahdollisesta liikenteestä, jota jalankulkijan tulee väistää. Eli ei suoraan kieltää tien ylitystä. Tuntuu se yhtälailla kävellessä typerältä seistä tyhjän tien varressa, kun autoille palaa vihreä valo toista minuuttia eikä ketään näy missään.
Toisaalta tähänkin yhteiskuntaan mahtuu niin monenlaista tallaajaa, ettei kaikille voida antaa sitä harkintavaltaa päättä itse, onko turvallista ylittää katu tai voiko sen tehdä häiritsemättä muuta liikennettä.
Eilen Kehä 1:llä ajellessa edellä ajava painoi jarrut pohjaan ja pysäytti auton niin rajusti, että hätäjarrutusjärjestelmä aktivoitui (hätävilkut alkoi vilkkua). Tuli niin puskista tämä päätös, että en tätä manööveriä ensin tajunnut edes mahdolliseksi, vaan luulin ajajan vain hiljentävän jarrulla. Totuus valkeni kun hätävilkut alkoi vilkkua ja sain juuri ja juuri jarrutettua ja väistettyä keskimmäiselle kaistalle. Vasen kaista oli meitä kahta lukuunottamatta tyhjä ja oikealla kaistalla oli jonoa siten, että tämä minun edellä ajava oli jonon viimeisen rinnalla.
Jäi kyllä vähän hämmästyttämään, että mikä saa tekemään päätöksen pysäyttää auto jarruttamalla ns. täysiä keskelle Kehä 1 vasenta kaistaa. Olisin ymmärtänyt jos rauhallisesti hidastamalla siirrytään pientareelle vilkku/hätävilkut päällä.
Selkeästi perinteisen "sun oma vika" roustauksen paikka
Ajoitko niin lähellä ettei edelläajavan läpi nähnyt mahdollisia edelläajavan eteen pyrkiviä? Jarrutteleehan jotkut kissojenkin tai vataavien takia, tai naapurikaistalla tapahtuvan sivuliikkeen pelästyttäminä. Jos vasen kaista muuten oli tyhjä niin ei tuokaan olisi ollut mikään tilanne väliä pitäessä.
Oikeasti toki vaikea arvioida tilannetta näkemättä ja vajaalla kuvauksella autojen välisistä etäisyyksistä, mutta kuulostaa siltä että luultavasti olit jättänyt turhan pienen turvavälin ilman syytä.
Kyllä asia on fakta, että hänen edellä ei ollu ketään ja keskikaistaltakaan ei puskenut ketään päälle. Sen takiahan toiminta pistikin hämmentämään suuresti. Ajelin adaptiivisen vakkarin turvin, eli sanotaanko, että turvaväli oli VAG:n sertifioima En tiedä kuinka usein olet äkkijarrutuksia tehnyt, mutta siinä alkaa pidempikin turvaväli äkkiä sulaa, kun edellä ajava lyö jarrut pohjaan! Ja tosiaan en itse alkanut heti jarruttaa, koska en olisi ikipäivänä olettanut, että edellä ajava lyö jarrut pohjaan. Toki tilanteesta olisi selvinnyt ilman adrenaliinia, jos olisi ollut kristallipalo ja satametriä turvaväliä ja ajaa mentaliteetilla "mitä vain voi tapahtua".
Itse olen työn merkeissä tehnyt noita tuhansia eri vauhdeissa ja kyllähän se väli äkkiä katoaa. Suljetuilla alueilla on tehty turvaväli/reaktioaikatestejä myös lähempänä 200 mittarissa. Tuon takia se 5 sekunnin minimiturvavälisuositus on taajaman ulkopuolella kun mitä vain voi tapahtua. Itseä on häirinnyt noissa adaptiivisisa vakkareissa juurikin tuo että ne ajattaa autoa aivan liian lähellä edelleolevaa maksimisäädöilläkin.
Sitten on vielä sellaisia valoja, joissa ei ole edes risteävää kevyttä liikennettä, ja perusasentona on autoilijoille joka suuntaan punainen - päivälläkin. Toimii, jos risteykseen saapuva liikenne on lähes samansuuruinen joka suunnasta, jolloin keskimääräinen odotteluaika voi lyhentyä. Mutta esimerkiksi Kempeleessä Vihiluodon kohdalla liikenne on suurinpiirtein suhteessa 98% Lentokentäntiellä liikkuvia ja 2% sivusta tulevia. Ei ole mitään järkeä varata sivutieltä tuleville hieman nopeampaa vihreää, kun päätietä pitkin menee huomattavasti enemmän autoja. Joskus valo vaihtuu Lentokentäntietä ajavalle punaiseksi, vaikkei sivuteiltä ole tulossa ketään. Juuri, kun ehtii hidastaa ja melkein pysähtyä, valo vaihtuu takaisin vihreäksi.Toinen on risteykset joissa on yöaikaan säädetty valot niin että kun liikennettä ei ole niin autoilijoille palaa punaiset joka suunnasta ja kävelijöille vihreät.
Onhan tuossa se, että se tietokone reagoi nopeammin kuin ihminen eli kerkee pysähtymään pienemmälläkin turvavälillä. Se reaktioaika on kuitenkin iso osuus siitä suositellusta turvavälistä. Nykyajan autolla ja renkailla se itse jarrutusmatka on aika lyhyt.Itse olen työn merkeissä tehnyt noita tuhansia eri vauhdeissa ja kyllähän se väli äkkiä katoaa. Suljetuilla alueilla on tehty turvaväli/reaktioaikatestejä myös lähempänä 200 mittarissa. Tuon takia se 5 sekunnin minimiturvavälisuositus on taajaman ulkopuolella kun mitä vain voi tapahtua. Itseä on häirinnyt noissa adaptiivisisa vakkareissa juurikin tuo että ne ajattaa autoa aivan liian lähellä edelleolevaa maksimisäädöilläkin.
Ja taitaa tuo olla lainvastaistakin. Liikenteen vaarantamista se on, jos moottoritiellä iskee ilman syytä jarrut pohjaan.Enivei olipa turvaväli mitä tahansa, ei tuo edellä ajavan pysäytys mun mielestä ihan fiksu ollut ja ärsytti sen verran, että piti päästä avautumaan Pääasia toki ettei sattunut mitään kellekään.
Näinhän niiden pitääkin toimia. Ajorataa autolla kulkevat tunnistetaan automaattisesti ja valot vaihtuu vihreiksi. Jalankulkijoille ja pyöräilijöille taas on valmiiksi vihreät valot, koska ajoissa toimivia napittomia tunnistimia ei ole.
Niin tuolla tapaa olen itsekin punaiset sisäistänyt. Käytännössä varmaan yli puolet risteyksistä tulee ylitettyä punasilla ja säästö matka ajassa ainakin tampereella lasketaan kaksinumeroisissa minuuteissa.Totta tuokin, ja oikeastaan jalankulkijoiden liikennevaloista olen sitä mieltä, että vihreän pitäisi tarkoittaa vapaata kulkua, ja punaisen vain varoittaa mahdollisesta liikenteestä, jota jalankulkijan tulee väistää. Eli ei suoraan kieltää tien ylitystä. Tuntuu se yhtälailla kävellessä typerältä seistä tyhjän tien varressa, kun autoille palaa vihreä valo toista minuuttia eikä ketään näy missään.
Toisaalta tähänkin yhteiskuntaan mahtuu niin monenlaista tallaajaa, ettei kaikille voida antaa sitä harkintavaltaa päättä itse, onko turvallista ylittää katu tai voiko sen tehdä häiritsemättä muuta liikennettä.
Eilen Kehä 1:llä ajellessa edellä ajava painoi jarrut pohjaan ja pysäytti auton niin rajusti, että hätäjarrutusjärjestelmä aktivoitui (hätävilkut alkoi vilkkua). Tuli niin puskista tämä päätös, että en tätä manööveriä ensin tajunnut edes mahdolliseksi, vaan luulin ajajan vain hiljentävän jarrulla. Totuus valkeni kun hätävilkut alkoi vilkkua ja sain juuri ja juuri jarrutettua ja väistettyä keskimmäiselle kaistalle. Vasen kaista oli meitä kahta lukuunottamatta tyhjä ja oikealla kaistalla oli jonoa siten, että tämä minun edellä ajava oli jonon viimeisen rinnalla.
Jäi kyllä vähän hämmästyttämään, että mikä saa tekemään päätöksen pysäyttää auto jarruttamalla ns. täysiä keskelle Kehä 1 vasenta kaistaa. Olisin ymmärtänyt jos rauhallisesti hidastamalla siirrytään pientareelle vilkku/hätävilkut päällä.
Tuli mieleen, että olisiko voinut olla automaattisen hätäjarrutuksen virheellinen toiminta. Eikä kuski välttämättä tajua oikeaa toimintaa yllättävässä tilanteessa.
Hemmetisti näkee peräkärryjä missä ei toimi valot kunnolla. Mahtaako poliisiakaan kiinnostaa? Kiva maantienopeudessa seistä jarrulla kun edellä ajava kärrynvetäjä pysähtyy tielle ilman mitään infoa takana tuleville.