- Liittynyt
- 30.07.2017
- Viestejä
- 463
motoristi
Motoristi videon alussa kaartelee ihmeellisesti ja tööttäilykin on vähän pitkäkestoista. Poliisi puhuu puhelimeen, virhe siitä, mutta pieni muistutus moottoripyöräilijällekkin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
motoristi
Täysin epäolennaista tuon tapauksen osalta ja muutenkin. Sitä paitsi se "ihmeellinen kaartelu" tapahtuu omalla kaistalla ja kuski sanoo väistelevänsä kuoppia/lohkeamia tiessä, joka pitänee ainakin osittain paikkaansa, mutta liikkeet ovat toki hieman liioiteltuja kameran kuvassa, kun kamera on niin korkealla.Motoristi videon alussa kaartelee ihmeellisesti ja tööttäilykin on vähän pitkäkestoista. Poliisi puhuu puhelimeen, virhe siitä, mutta pieni muistutus moottoripyöräilijällekkin.
Kyllä oli taas bemarijonnelta päivän suoritus hyvinkään ja riihimäen välillä kun moottoritietä kelailin.
Ajoin normaalilla turvavälillä edellä ajavan golffin perässä, golf oli ohitettavan pakun nokan tienoolla ja itse sitten varmaan 10-20m pakun perästä. Tämä sankari roikkui ensin parin metrin päässä perseestä (ohituskaistalla), tämän jälkeen vaihtoi oikealle ja alkoi työntämään sieltä rinnalle ja ohi, aikeena siis tunkea väkisin siihen minun ja golffin väliin ohituskaistalle. Tässä kohtaan latasin sitten kaasua ja vedin raon kiinni pakun perän kohdalle. Näytin vielä kiitokseksi keskariakin apparin ikkunan läpi.
Tämän episodin aikana golf oli ohituksensa tehnyt ja siirryin itsekin pois tieltä. Kiitin vielä hienosta seurasta näyttämällä keskaria myös kuskin ikkunasta. Ohi päästyään bemmi katosi taivaanrantaan n. 200kmh tuntivauhdilla. Jos olisi video ja kilvet tiedossa niin jannun kortti olisi jo kuivumassa...
Eikö täällä vittu saa enään turvaväliäkään pitää, ilman että oikealta kiilataan siihen väliin? Pitää vissiin ajaa aina perseessä kiinni kuten puoli kansaa tykkää tehdä.
Ja golffin sekä minun vauhti 115km/h ja ohitus edistyi molemmilta ihan ripeästi.
Tarkotin siis 100-200m, jäänyt näemmä nollat kun kännyllä räpeltää väsyneenä. 10-20m väli pakun nokan ja mun nokan välillä ei taitaisi olla huolta tuleeko joku oikealta ohi vai ei.Turvavälisi 115km/h nopeudessa 10-20m + pakun pituus, jonka vielä ajoit kiinni? Olisit saanut samat seuraamukset kuin bemarijonne jos olisit tuon kuvitteellisen videon poliisille vienyt.
Oisit antanut bemmille nopeasti tietä jos tuli kovaa takaa? Olihan sulla pakuun vielä 100-200m matkaa?Tarkotin siis 100-200m, jäänyt näemmä nollat kun kännyllä räpeltää väsyneenä. 10-20m väli pakun nokan ja mun nokan välillä ei taitaisi olla huolta tuleeko joku oikealta ohi vai ei.
Reilun valotolpan välin verran usein pidän, mitä se sitten metreissä onkaan. Semmonen väli mihin moni ilmeisesti kuvittelee tulevansa.
Ja ei muuten kortti lähtisi tuosta 10-20m välistä yhtään mihinkään, rehellisesti sanoen 90% porukasta ajaa tuolla välillä (ainakin hetkellisesti)enkä ole vielä nähnyt maijankaan näkevän asiassa ongelmaa...
Ainoa tilanne kun mulla tippuu väli on jos tulen vakkarilla taempaa ja toinen vaihtaa siihen eteen hitaammin ajamaan, en ala jarrulla seisomaan kun sen välin saa sopivaksi kaasuakin himmaamalla.
Eihän se ollut edes näkyvissä edes takana kun siirryin ohituskaistalle. Eli aika reipasta tahtia vissiin painanut ennestäänkin.Oisit antanut bemmille nopeasti tietä jos tuli kovaa takaa? Olihan sulla pakuun vielä 100-200m matkaa?
Älä nyt, kyllä sinun pitäisi nöyrtyä ja kunnioittaa ylinopeutta/perseessä ajavia ja antaa tietä kumartaen ja anteeksi pyytäen.Eihän se ollut edes näkyvissä edes takana kun siirryin ohituskaistalle. Eli aika reipasta tahtia vissiin painanut ennestäänkin.
Ja mitä just puhuttiin siitä turvavälistä? Itse ainakin vaihdan sen 100m välin päästä ohituskaistalle enkä 3m ennen edellä ajavaa kaveria.
Vähän arvelinkin että tästäkin asiasta saadaan täällä taas vääntö aikaan...
Olet itse kusipää ja ihmettelet kun ihmiset kritisoi? Mikset vaan antanut mennä sen sieltä oikealta ohi ja pitänyt sen turvavälin samana?Vähän arvelinkin että tästäkin asiasta saadaan täällä taas vääntö aikaan...
Ei ylinopeus oikeuta mitään kuvitteellista etuajo-oikeutta tulipa miten kovaa tahansa.Oisit antanut bemmille nopeasti tietä jos tuli kovaa takaa?
Vanhasta muistista ajaminen. Tällä kylällä on tullut muutoksia useimpiin ruutukaavan risteyksiin, lähinnä kärkikolmiota paikkoihin, joissa niitä ei ole ennen ollut. Porukka ajelee ihan laput silmillä, ei mitään käsitystä mitä tapahtuu tai kuka väistää. Vedetään vaan silleen "ei tästä eilenkään kukaa tullu" mielentilassa.
Kauan sä siellä vasurilla asuit? Taisit vähän torkahtaa, jos takaa tullut ei muka ollut näkyvissä. 100 km/h nopeuserollakin sulla on varmasti 10-15 sekunttia havaita se auto ennen kuin on kontissas. Ja vahvasti epäilen tuota nopeuseroa paljon pienemmäksi. Hyvin kuitenkin pystyit sitten eteenpäin näkemään, että meni 200 lasissa, ei se bemu kuitenkaan salamana kiihdy. Eli näkyvyyttä oli rutkasti kuten motarilla saattaa arvata olevan. Bemu ei olisi saanut lähteä oikealta ohi, mutta muuten haiskahtaa vahvasti sun kuskin meikkipeilistä löytyvältä vialta.Eihän se ollut edes näkyvissä edes takana kun siirryin ohituskaistalle. Eli aika reipasta tahtia vissiin painanut ennestäänkin.
Ja mitä just puhuttiin siitä turvavälistä? Itse ainakin vaihdan sen 100m välin päästä ohituskaistalle enkä 3m ennen edellä ajavaa kaveria.
Vähän arvelinkin että tästäkin asiasta saadaan täällä taas vääntö aikaan...
Jotta pääsee hiilostaan taas edelläolevaa kun jonossa ohitetaan?Oisit antanut bemmille nopeasti tietä jos tuli kovaa takaa? Olihan sulla pakuun vielä 100-200m matkaa?
Ei ollut luvallinen liike ei periaatteessa eikä käytännössä, oikealta saa ajaa ohi vain jos oikeanpuolimmainen jono liikkuu vasempaa nopeammin , näin ei selkeästi tässä tapauksessa ollut. Silloinkaan ei ole luvallista pujotella autoja jatkuvasti kaistaa vaihtaen jos toinen kaista hetkellisesti vetää paremmin. Ymmärrän sen oikealta ohi menemisen jos joku on nukahtanut siihen vasemmalle kaistalle tyhjällä motarilla, eikä hetken odottelun/valojen vilkuttelun jälkeen herää, mutta mitään perustetta tuollaiselle puikkelehtimiselle ei ole, pl. idiotismi.No jos se bemmi ois mahtunut oikeeltakin ohi niin oisit antanut mennä? Se että ajaa oikeeta kaistaa nopeammin kuin vasenta ja ajaa vasemmalla ajavan ohi ei sinänsä ole kiellettyä eli periaatteessa saattoi ihan luvallinenkin liike olla.
Mutta miksi? Miksi tehdä muiden ajamisesta sun ongelma?Kyllä oli taas bemarijonnelta päivän suoritus hyvinkään ja riihimäen välillä kun moottoritietä kelailin.
Ajoin normaalilla turvavälillä edellä ajavan golffin perässä, golf oli ohitettavan pakun nokan tienoolla ja itse sitten varmaan 10-20m pakun perästä. Tämä sankari roikkui ensin parin metrin päässä perseestä (ohituskaistalla), tämän jälkeen vaihtoi oikealle ja alkoi työntämään sieltä rinnalle ja ohi, aikeena siis tunkea väkisin siihen minun ja golffin väliin ohituskaistalle. Tässä kohtaan latasin sitten kaasua ja vedin raon kiinni pakun perän kohdalle. Näytin vielä kiitokseksi keskariakin apparin ikkunan läpi.
Tämän episodin aikana golf oli ohituksensa tehnyt ja siirryin itsekin pois tieltä. Kiitin vielä hienosta seurasta näyttämällä keskaria myös kuskin ikkunasta. Ohi päästyään bemmi katosi taivaanrantaan n. 200kmh tuntivauhdilla. Jos olisi video ja kilvet tiedossa niin jannun kortti olisi jo kuivumassa...
Eikö täällä vittu saa enään turvaväliäkään pitää, ilman että oikealta kiilataan siihen väliin? Pitää vissiin ajaa aina perseessä kiinni kuten puoli kansaa tykkää tehdä.
Ja golffin sekä minun vauhti 115km/h ja ohitus edistyi molemmilta ihan ripeästi.
Vanhasta muistista ajaminen. Tällä kylällä on tullut muutoksia useimpiin ruutukaavan risteyksiin, lähinnä kärkikolmiota paikkoihin, joissa niitä ei ole ennen ollut. Porukka ajelee ihan laput silmillä, ei mitään käsitystä mitä tapahtuu tai kuka väistää. Vedetään vaan silleen "ei tästä eilenkään kukaa tullu" mielentilassa.
Nyt oli spandexilla tuuria matkassa. Moni ois laittanu ton vähintää sairaalaan. Joissakin maissa tohon ois saanut laillisesti käyttää kuolettavaa voimaa.Joku oman elämänsä speedosankari päättänyt, että häntä eivät väistämissäännöt koske?
Musta katumaasturi herätti pyöräilijässä alkukantaisen raivon – videolle tallentui rankkaa kiroilua, erilaista uhkailua ja lopuksi antaumuksellista sylkemistä
Ei se sun takaa tulija tiedäkään haluatko mennä kovempaa, kuin jonossa menet, mutta näet kyllä haluaako sun takaa tuleva mennä kovempaa kuin sä nykytilanteessa ajat. Eihän siitä tuu mitään että missään tilanteessa ohituskaistallaolevat eivät tee tilaa takaa nopeammin tuleville vain sillä perusteella että itsekin joutuu roikkumaan siinä jonossa. Mä viestitän usein motarilla ohituskaistalla edelläolijalle valoja vilkuttelemalla. Sit se antaa tilaa ja väläyttelen seuraavalle kunnes pääsen suman ohi.Jotta pääsee hiilostaan taas edelläolevaa kun jonossa ohitetaan?
Ei se että kaahaa aivot-off asennossa tosiaan anna mitään etuajo-oikeutta kaikkeen muuhun liikenteeseen nähden. Tuossahan siis jono oli ohittamassa hitaampaa, mutta tämä bemarisankari päätti, että hänellä on suurempi oikeus ohittaa kuin muilla. Plus että mistä hitosta sitä edes tietää vaikka se edellä menevä haluaisi ajaa vielä kovempaa kuin sinä? Siitä, että tosimies ei pidä turvaväliä? Tuo Golf:han tuossa tilanteessa vauhdin määräsi. En nyt todellakaan ala pussittamaan itseäni sen takia, että saan antaa tilaa takanatuleville, jotka eivät välttämättä edes halua ajaa yhtä nopeasti kuin minä (sen jälkeen kun olen itse päässyt takaisin matkavauhtiin hitaampien takia).
Itselle tuli viime viikolla ihan samanlainen tilanne ja vielä saman merkkisen auton kanssa: Itsellä motarilla mukautuva vakkari päällä vasemmalla kaistalla, edessä oleva hitaampi sai vakkarin tiputtamaan omaa vauhtiani, mutta kuitenkin jono eteni selkeästi oikealla kaistalla ollutta rekkaa nopeammin ja ohitti sitä. Ilmeiesti turvaväleistä suivaantuneena sitten takanani ollut sankari ohitti minut oikealta, vaihtoi rekan ja minun välistä pienestä raosta taas eteeni, siirtyi hiillostamaan edellä ajavaa kunnes oli bemarin mittainen rako rekan ja edellä ajavan välissä puikahti taas tästä oikealta ohi edellä olevasta.
Tämä pujottelusankari ei toisin kadonnut horisonttiin, vaan katosi seuraavasta rampista ulos ohitettuaan matkalla vielä yhden, taas vuoron perää periaatteella vasemmalta. Koko toilailuilla ja lukuisilla vaarantilanteiden aiheuttamisella (jos edellä menevä ei olisi seurannut peilejään olisi ihan hyvin voinut vaihtaa kaistaa kylkeen) säästi toilailullaan ainakin 5s ajoaikaa.
Ei ollut luvallinen liike ei periaatteessa eikä käytännössä, oikealta saa ajaa ohi vain jos oikeanpuolimmainen jono liikkuu vasempaa nopeammin , näin ei selkeästi tässä tapauksessa ollut. Silloinkaan ei ole luvallista pujotella autoja jatkuvasti kaistaa vaihtaen jos toinen kaista hetkellisesti vetää paremmin. Ymmärrän sen oikealta ohi menemisen jos joku on nukahtanut siihen vasemmalle kaistalle tyhjällä motarilla, eikä hetken odottelun/valojen vilkuttelun jälkeen herää, mutta mitään perustetta tuollaiselle puikkelehtimiselle ei ole, pl. idiotismi.
Siis miten niin ei tule mitään, sehän toimii oikein hyvin, että jokainen menee vuorollaan ohi. Päinvastoin se ei toimi, että aina annetaan takaa tulevalle tilaa, siinähän pitäisi vuorotellen aina päästää toinen toisensa eteen, kun kumpikin haluaa ajaa nopeammin kuin jono. Paitsi että näin ei käy, koska tuskin omia sääntöjäsi toisin päin noudatat.Ei se sun takaa tulija tiedäkään haluatko mennä kovempaa, kuin jonossa menet, mutta näet kyllä haluaako sun takaa tuleva mennä kovempaa kuin sä nykytilanteessa ajat. Eihän siitä tuu mitään että missään tilanteessa ohituskaistallaolevat eivät tee tilaa takaa nopeammin tuleville vain sillä perusteella että itsekin joutuu roikkumaan siinä jonossa.
Eli sinulle pitää antaa tilaa, koska et osaa pitää turvaväliä ja omaat huonot hermot? Just joo.Mä viestitän usein motarilla ohituskaistalla edelläolijalle valoja vilkuttelemalla. Sit se antaa tilaa ja väläyttelen seuraavalle kunnes pääsen suman ohi.
Ja kun se keijo on päässyt rekan ohi kiihdyttää jono, ja ne jotka haluavat ajaa hitaammin voivat siirtyä keijon kanssa oikealle kun rekka on ohitettu.On meinaan aika tavallista, että vähänkään enemmän liikennöitynä päivänä oikeella kaistalla on jatkuvasti rekkoja ja vasemmalla kaistalla ajaa sellanen jonotulppa koska keulalla ajaa joku keijo joka ohittaa rekkoja hitaammin kuin mitä takaatulijat haluavat.
En anna kenenkään liittyä metrin päähän eteen varsinkaan kun siinä olisi ihan ollut vaaratilanteen ainekset.Olet itse kusipää ja ihmettelet kun ihmiset kritisoi? Mikset vaan antanut mennä sen sieltä oikealta ohi ja pitänyt sen turvavälin samana?
Ei olisi mahtunut ja en sadekelillä ota ketään paskantamaan lasia siihen metrin päähän jos oisi mahtunut jollain ilveellä.No jos se bemmi ois mahtunut oikeeltakin ohi niin oisit antanut mennä? Se että ajaa oikeeta kaistaa nopeammin kuin vasenta ja ajaa vasemmalla ajavan ohi ei sinänsä ole kiellettyä eli periaatteessa saattoi ihan luvallinenkin liike olla.
N. 5 sekuntia kerkisin olla ennen kys. sankarin ilmaantumista. Näkyvyys eteen ja taakse oli sateen vuoksi luokkaa 100m eli mistäs tuommoisen sun kristallipallon saa?Kauan sä siellä vasurilla asuit? Taisit vähän torkahtaa, jos takaa tullut ei muka ollut näkyvissä. 100 km/h nopeuserollakin sulla on varmasti 10-15 sekunttia havaita se auto ennen kuin on kontissas. Ja vahvasti epäilen tuota nopeuseroa paljon pienemmäksi. Hyvin kuitenkin pystyit sitten eteenpäin näkemään, että meni 200 lasissa, ei se bemu kuitenkaan salamana kiihdy. Eli näkyvyyttä oli rutkasti kuten motarilla saattaa arvata olevan. Bemu ei olisi saanut lähteä oikealta ohi, mutta muuten haiskahtaa vahvasti sun kuskin meikkipeilistä löytyvältä vialta.
Kuten edellä selitetty, koitan välttää itseni tappamista liikenteessä eli en anna kenenkään kiilata eteen, mikä oli selkeästi aikeena.Mutta miksi? Miksi tehdä muiden ajamisesta sun ongelma?
Juurikin näin. Vähän arvasinkin, että kusipääksi haukutaan ja tottakai on ok ohittaa kiilaamalla oikealta ja ajaa 200kmh iltapäivän liikenteessä.Jotta pääsee hiilostaan taas edelläolevaa kun jonossa ohitetaan?
Ei se että kaahaa aivot-off asennossa tosiaan anna mitään etuajo-oikeutta kaikkeen muuhun liikenteeseen nähden. Tuossahan siis jono oli ohittamassa hitaampaa, mutta tämä bemarisankari päätti, että hänellä on suurempi oikeus ohittaa kuin muilla. Plus että mistä hitosta sitä edes tietää vaikka se edellä menevä haluaisi ajaa vielä kovempaa kuin sinä? Siitä, että tosimies ei pidä turvaväliä? Tuo Golf:han tuossa tilanteessa vauhdin määräsi. En nyt todellakaan ala pussittamaan itseäni sen takia, että saan antaa tilaa takanatuleville, jotka eivät välttämättä edes halua ajaa yhtä nopeasti kuin minä (sen jälkeen kun olen itse päässyt takaisin matkavauhtiin hitaampien takia).
Itselle tuli viime viikolla ihan samanlainen tilanne ja vielä saman merkkisen auton kanssa: Itsellä motarilla mukautuva vakkari päällä vasemmalla kaistalla, edessä oleva hitaampi sai vakkarin tiputtamaan omaa vauhtiani, mutta kuitenkin jono eteni selkeästi oikealla kaistalla ollutta rekkaa nopeammin ja ohitti sitä. Ilmeiesti turvaväleistä suivaantuneena sitten takanani ollut sankari ohitti minut oikealta, vaihtoi rekan ja minun välistä pienestä raosta taas eteeni, siirtyi hiillostamaan edellä ajavaa kunnes oli bemarin mittainen rako rekan ja edellä ajavan välissä puikahti taas tästä oikealta ohi edellä olevasta.
Tämä pujottelusankari ei toisin kadonnut horisonttiin, vaan katosi seuraavasta rampista ulos ohitettuaan matkalla vielä yhden, taas vuoron perää periaatteella vasemmalta. Koko toilailuilla ja lukuisilla vaarantilanteiden aiheuttamisella (jos edellä menevä ei olisi seurannut peilejään olisi ihan hyvin voinut vaihtaa kaistaa kylkeen) säästi toilailullaan ainakin 5s ajoaikaa.
Ei ollut luvallinen liike ei periaatteessa eikä käytännössä, oikealta saa ajaa ohi vain jos oikeanpuolimmainen jono liikkuu vasempaa nopeammin , näin ei selkeästi tässä tapauksessa ollut. Silloinkaan ei ole luvallista pujotella autoja jatkuvasti kaistaa vaihtaen jos toinen kaista hetkellisesti vetää paremmin. Ymmärrän sen oikealta ohi menemisen jos joku on nukahtanut siihen vasemmalle kaistalle tyhjällä motarilla, eikä hetken odottelun/valojen vilkuttelun jälkeen herää, mutta mitään perustetta tuollaiselle puikkelehtimiselle ei ole, pl. idiotismi.
Sun tarinas on muuttunu aika paljon ensimmäisestä viestistäs. Ensin oli turvaväli 10-20m, sitten tuli mukaan vielä sadekeli. "Periaatekysymys".En anna kenenkään liittyä metrin päähän eteen varsinkaan kun siinä olisi ihan ollut vaaratilanteen ainekset.
Ja ihan periaate kysymys. Jonossa ei etuilla.
Sinä lienet kys. Bmw kuski kun ei viisaampaakaan sanomista löytynyt kuin haukkua kusipääksi? Opettele liikennesäännöt ensin.
Ei olisi mahtunut ja en sadekelillä ota ketään paskantamaan lasia siihen metrin päähän jos oisi mahtunut jollain ilveellä.
Tässä on nyt semmonen pointti, että selkeän ylinopeuden ajaminen ei oikeuta mihinkään muuhun kuin se normaalinkaan nopeuden ajaminen. Tämä on vissiin vaikea asia monille?
N. 5 sekuntia kerkisin olla ennen kys. sankarin ilmaantumista. Näkyvyys eteen ja taakse oli sateen vuoksi luokkaa 100m eli mistäs tuommoisen sun kristallipallon saa?
Edit; ei ollutkaan ekassa viestissä, että sadekeli oli siis ja näkyvyys rajoitettu.
Kuten edellä selitetty, koitan välttää itseni tappamista liikenteessä eli en anna kenenkään kiilata eteen, mikä oli selkeästi aikeena.
Neliajorataisilla jotain väliltä 40-83m.Reilun valotolpan välin verran usein pidän, mitä se sitten metreissä onkaan.
Tuntuu kyllä, että tuolla tavalla itsensä tappaminen oli lähempänä kuin jos olisit vaan päästänyt sen siihen. Mitä jos se bemarikuski ei olis huomannut että yhtäkkiä kiihdytit ja suljit välin johon se oli menossa?Kuten edellä selitetty, koitan välttää itseni tappamista liikenteessä eli en anna kenenkään kiilata eteen, mikä oli selkeästi aikeena.
Ongelmahan on siinä että yleensä jonossa kukaan ei indikoi haluavansa mennä muuta jonoa nopeammin. Esimerkki: oikealla kaistalla painetaan 90 rajoitus on 120, vasemmalla kaistalla ajetaan jonossa 110. Ohittajista ensimmäinen määrää tahdin eikä väistä oikealle kaistalle, kun ajattelee, että siellä se seuraava ohitettava jo siintää näkökentässä. Tokana ajava ei lähde ohittamaan oikealta eikä väläyttele valoja, ajattelee varmaan, että ottaa vähän vauhtia lisää kun edessäolija siirtyy vapaalle kaistalle oikealle. Mitä pidemmälle ohituskaistan jonossa mennään, sitä vähemmän tuntuu siltä, että mitään olisi tehtävissä ja tyydytään ajamaan jonossa. Tosiasiassa vasen kaista vetäisi 125km/h ilman sitä ekaa tulppaa, mutta silloinkin kun siitä edestä vaihdetaan kaistaa ei koko jono ehdi "alta pois" ja taas on tulppa edessä. Näin on synnytetty keinotekoinen ruuhka motarille täysin tarpeettomasti ja näitä näkyy valitettavan usein.Siis miten niin ei tule mitään, sehän toimii oikein hyvin, että jokainen menee vuorollaan ohi. Päinvastoin se ei toimi, että aina annetaan takaa tulevalle tilaa, siinähän pitäisi vuorotellen aina päästää toinen toisensa eteen, kun kumpikin haluaa ajaa nopeammin kuin jono. Paitsi että näin ei käy, koska tuskin omia sääntöjäsi toisin päin noudatat.
Eli sinulle pitää antaa tilaa, koska et osaa pitää turvaväliä ja omaat huonot hermot? Just joo.
Kuulostaa nyt vähän siltä, että liikennekäyttäytymisesi on aika typerää. Todella lapsellista väläytellä valoja ja hiillostaa jos edellä menevä ajaa niin nopeasti kuin jono sallii.
Ja kun se keijo on päässyt rekan ohi kiihdyttää jono, ja ne jotka haluavat ajaa hitaammin voivat siirtyä keijon kanssa oikealle kun rekka on ohitettu.
Se että minä olisi päästänyt sinut ohi olisi vain aiheuttanut kaksi turhaa kaistanvaihtoa ja sen, että sinä olisit 3s edempänä ja minä 3s taaenpana. Eli ei mitään nettohyötyä. Eli en todellakaan ole päästämässä ohi takana olijoita, jos itse ajan jonon vauhtia.
Vaihda sinä siitä jonosta rekan taakse räpyttelemiden sijaan jos kerran niin kuulu mielestäsi toimia kun on jono takana.
Ja sun luetun ymmärtämisessä on hyvin paljon parantamisen varaa, lähinnä ekaan kohtaan viitaten.Sun tarinas on muuttunu aika paljon ensimmäisestä viestistäs. Ensin oli turvaväli 10-20m, sitten tuli mukaan vielä sadekeli. "Periaatekysymys".
Neliajorataisilla jotain väliltä 40-83m.
Mitäs jos olisi kiilannut keulan paskaksi kun ei mahdu? Ei sekään olisi hauskaa ollut.Tuntuu kyllä, että tuolla tavalla itsensä tappaminen oli lähempänä kuin jos olisit vaan päästänyt sen siihen. Mitä jos se bemarikuski ei olis huomannut että yhtäkkiä kiihdytit ja suljit välin johon se oli menossa?
Liikennesääntöjen mukaan et saa aktiivisesti estää kaistanvaihtoja. Myöskin se, että joku toinen törttöilee ja aiheuttaa vaaratilanteen..ei oikeuta sinua samaan. Ajamalla mahdollisimman tasaisesti tarjoat mahdollisimman helpon tilanteen tuolle toiselle osapuolelle. Toki voisit myös itse hidastaa huomatessasi, että bemmu tulee oikealta ohi ja varmistaa, että saat tarvittavan turvavälin. Tämä siis jos sinua olisi oikeasti kiinnostanut turvallisuus. Tosiasiassa kyse on siitä, että joku käyttäytyi K-päisesti, joten sinulla oli 'velvollisuus' toimia k-päisesti tätä kohtaan.Tämän jälkeen vaihtoi oikealle ja alkoi työntämään sieltä rinnalle ja ohi, aikeena siis tunkea väkisin siihen minun ja golffin väliin ohituskaistalle. Tässä kohtaan latasin sitten kaasua ja vedin raon kiinni pakun perän kohdalle. Näytin vielä kiitokseksi keskariakin apparin ikkunan läpi.
Yksinkertaisesti, oikealta ei kiilailla ohi jos kyseessä ei ole joku nuokkuja tai vittuillakseen ohituskaistaa tukkiva. Tämän luulisi olevan selvää. Tieliikennelaissa on säännöt joiden mukaan liikutaan, oikealta ohitus on kielletty, kuten myös kiilaaminen. Vasemmalla kaistalla kaasun painaminen sen sijaan on sallittua.
Ei tuossa ole aikaa alkaa punnitsemaan eri vaihtoehtojen välillä kun joko kohelo tuollaista koettaa, pistämällä raon kiinni minimoidaan riski mun näkökulmasta, sen sijaan että aletaan arpomaan, tuleeko keulaan, jarruttaako paniikissa pakun taakse, vai toimittaako 100l vettä tuulilasille eteen tullessaan. Mulla ainakin on vielä talvirenkaatkin alla joiden vesijarrutuspito ei ole kesänakin tasolla, joten en mielellään lähtisi jarruttelemaan hirveän voimakkaasti.
Ei se, että joku toinen perseilee tee sinusta yhtään vähemmän kusipäätä. Olihan tuo nyt ihan jäätävää perseilyä sinulta ”ihan periaatteen vuoksi” vaikka toinen aloitti. Ei tässä myöskään ole näkynyt bemaristin puolustuspuheita.Juurikin näin. Vähän arvasinkin, että kusipääksi haukutaan ja tottakai on ok ohittaa kiilaamalla oikealta ja ajaa 200kmh iltapäivän liikenteessä.
Tässä nyt mennään taas aika railakkaasti ohi aiheesta.Ei se, että joku toinen perseilee tee sinusta yhtään vähemmän kusipäätä. Olihan tuo nyt ihan jäätävää perseilyä sinulta ”ihan periaatteen vuoksi” vaikka toinen aloitti. Ei tässä myöskään ole näkynyt bemaristin puolustuspuheita.
Tuon todennäköisyys on täysin sama tullaanko ohi oikealta tai vasemmalta. Tuo kuulostaa vain yhdeltä epätoivoisista perusteluista sille miksi rikoit ja ilmeisesti jatkossakin rikot liikennesääntöjä estääksesi toista rikkomasta liikennesääntöjäTässä nyt mennään taas aika railakkaasti ohi aiheesta.
Ja kyllä myönnän ihan suoraan, että vittuillakseni pistin sen välin kiinni. Mua ei ohitella oikealta. Piste.
Toisekseen, olen kerran vastaanottanut semmosen laakin kiviä lasiin vastaavassa tilanteessa (joskin tällä kertaa ohittaja tuli vasemmalta normaaliin tapaan), että toista kertaa näin ei tapahdu. Ja näin olisi tapahtunut jos tuo olisi sieltä tullut.
Ja kerrohan mitä liikennesääntöä olen rikkonut?Tuon todennäköisyys on täysin sama tullaanko ohi oikealta tai vasemmalta. Tuo kuulostaa vain yhdeltä epätoivoisista perusteluista sille miksi rikoit ja ilmeisesti jatkossakin rikot liikennesääntöjä estääksesi toista rikkomasta liikennesääntöjä
sulla nyt kuitenkin oli siinä kun bemmi meinasi sun kaistalle vaihtaa n. 100-200m pakun takanurkkaan eli bemmi meinasi vaihtaa n. 20-40 kertaa autonsa pituiseen väliin, mielestäni aika normaalia? Itsekin motarilla tms ajelen yleensä sellasella "keskikovalla" liikenteellä sitä kaistaa missä on tyhjää ja vapaata ja vaihdan kaistaa paremmin vetävälle kun siltä näyttää. Jos oikea kaista on tyhjä useamman sadan metrin matkalla ja vasemmalla ajellaan mun matkavauhtiin nähden tahmaillen niin miksen ajaisi sitä oikeaa kaistaa, kun sitä ei mikään sääntö kiellä? Vaihdan sitten vasemmalle taas ohittamaan hitaampia kun tarvitsee.Ja kerrohan mitä liikennesääntöä olen rikkonut?
Lain näkökulmasta minä olen edelleen se joka ohitti tuossa... laissa taidetaan myös mainita, ettei ohittajaa saisi kirittää.
Ihan oikeasti, pieni itsekritiikki on kohdillaan jos oikeasti kuvittelee ajavansa liikennesääntöjen mukaan ja alkaa puolustelemaan oikealta ohittelijaa ja lisäksi vielä syyttämään vasemmalla ajajaa kun ei päästä oikealta kiilaamaan.
Silläkään ei yhtälailla ole sitten mitään merkitystä painoinko kaasua sen takia, että bmw ei tunge eteen, vai senkö vuoksi että golf edestä on poistunut ja pääsin kiihdyttämään? Lopputulos on täysin sama.
Mutta en tosiaan ala peittelemään sen enempää tarkoitusperiäni, ajan suhteellisen paljon ja nimenomaan moottoriteitä, olen oppinut haistamaan monet tilanteet etukäteen, esim. nämä mulkut jotka eivät tajua mikä on jono tai tieliikennelaki. Minua vituttaa ihmiset jotka eivät voi toimia yhteisten pelisääntöjen mukaan, ja en sitä vitutusta ala peittelemään, jos yrittää ohi oikealta noin törkeästi niin onnea vaan, mutta mun kohdalla tuollainen perseily ei onnistu.
Nyt puhutaan edelleenkin keissistä missä tämä bmw olisi todennäköisesti aiheuttanut jonkin näköisen vaaratilanteen jos oisi tuolta alkanut änkeämään. Katsoin viisaammaksi vetää välin kiinni, syistä jotka nyt on jo moneen kertaan mainittu.
Sitähän mä just kysyin.Mitäs jos olisi kiilannut keulan paskaksi kun ei mahdu?
Jos kerran on selvää, että se on siihen eteen kiilamassa niin itseasiassa kyllä saatan jopa jarruttaa. Mieluummin jarrutan kuin otan osumaa tai riskiä osumasta. Muutama kivi tuulilasissakin on pienempi paha kuin kolarointi. Sun kuvauksen perusteella tosin vaikuttaa siltä, että tässä tapauksessa olisi riittänyt että olisit jättänyt kiihdyttelemättä.Alatko itsekin painamaan jarrua jos näkee että vasemmalla ajava nousee rinnalle? Tuskin.
sulla nyt kuitenkin oli siinä kun bemmi meinasi sun kaistalle vaihtaa n. 100-200m pakun takanurkkaan eli bemmi meinasi vaihtaa n. 20-40 kertaa autonsa pituiseen väliin, mielestäni aika normaalia? Itsekin motarilla tms ajelen yleensä sellasella "keskikovalla" liikenteellä sitä kaistaa missä on tyhjää ja vapaata ja vaihdan kaistaa paremmin vetävälle kun siltä näyttää. Jos oikea kaista on tyhjä useamman sadan metrin matkalla ja vasemmalla ajellaan mun matkavauhtiin nähden tahmaillen niin miksen ajaisi sitä oikeaa kaistaa, kun sitä ei mikään sääntö kiellä? Vaihdan sitten vasemmalle taas ohittamaan hitaampia kun tarvitsee.
Aidosti suurin tieraivoa/turhautumista aiheuttava tekijä motareilla on kyllä oikeasti ihmisten kyvyttömyys ajaa ja huomioida sitä nopeampaa liikennettä ja tämä ei ei ole tarkoitettu suoraan sulle. Jos porukka olisi yleisesti kartalla takaa nopeammin tulevasta, annettaisiin tilaa ja se ohittaja vielä kiitokseksi polkasisi ohi nopeasti kaasun kanssa, niin paljon vähemmän olis mitään oikealta ohittelua tai puskurissa hinaamista riippumatta siitä minkälainen lähtötilanne.
Jep, tollasta perseilyä se on ja ihan ajotaidon puutetta. Monella tuntuu olevan vallalla harhakäsitykset oman ajotaitonsa laadusta esim. jos onnettomuuksia ei ole taustalla, mutta silti kevyen liikenteen huomiominen, vilkun käyttö, liittymärampeissa riittävän nopeuden ylläpitäminen ja motareilla nopeampien ohi päästäminen ovat rappiolla. Noissa vaan ei onnettomuuksia synny siinä määrin kuin ajossa on ongelmia, koska yleensä toinen osapuoli voi toiminnallaan onnettomuuden ehkäistä.Mitä itse tuota lahden motaria ajelen niin joka kerta joutuu valoja vilkuttelemaan että mene oikealle kaistalle hetkeksi että pääsen ohi.
Näistä 9/10 vetää herneet nenään ja lähtee polkemaan sitä paskaa minkä kerkeää ja 2min päästä tulevat taas perä edellä vastaan
Eilenkin onnistuin 30km matkalla ohittamaan yhden auton 3krt ja mulla vakkarissa koko ajan 110km/h
Mitä itse tuota lahden motaria ajelen niin joka kerta joutuu valoja vilkuttelemaan että mene oikealle kaistalle hetkeksi että pääsen ohi.
Näistä 9/10 vetää herneet nenään ja lähtee polkemaan sitä paskaa minkä kerkeää ja 2min päästä tulevat taas perä edellä vastaan
Eilenkin onnistuin 30km matkalla ohittamaan yhden auton 3krt ja mulla vakkarissa koko ajan 110km/h
No, sanoin että reilu valotolppa, se on se 100m tienoo sitten. Siinä kohtaa kun bemmi oli rinnalla niin väliä oli enää muutaman auton verran, ja tuossa kohtaa nykäisin sen raon kiinni kun aikeet selkeni. Kannattaa huomioida että mulla oli vauhtia 115 ja pakulla se 90, eli rako meni kiinni todella nopeaan jo valmiiksi.sulla nyt kuitenkin oli siinä kun bemmi meinasi sun kaistalle vaihtaa n. 100-200m pakun takanurkkaan eli bemmi meinasi vaihtaa n. 20-40 kertaa autonsa pituiseen väliin, mielestäni aika normaalia? Itsekin motarilla tms ajelen yleensä sellasella "keskikovalla" liikenteellä sitä kaistaa missä on tyhjää ja vapaata ja vaihdan kaistaa paremmin vetävälle kun siltä näyttää. Jos oikea kaista on tyhjä useamman sadan metrin matkalla ja vasemmalla ajellaan mun matkavauhtiin nähden tahmaillen niin miksen ajaisi sitä oikeaa kaistaa, kun sitä ei mikään sääntö kiellä? Vaihdan sitten vasemmalle taas ohittamaan hitaampia kun tarvitsee.
Aidosti suurin tieraivoa/turhautumista aiheuttava tekijä motareilla on kyllä oikeasti ihmisten kyvyttömyys ajaa ja huomioida sitä nopeampaa liikennettä ja tämä ei ei ole tarkoitettu suoraan sulle. Jos porukka olisi yleisesti kartalla takaa nopeammin tulevasta, annettaisiin tilaa ja se ohittaja vielä kiitokseksi polkasisi ohi nopeasti kaasun kanssa, niin paljon vähemmän olis mitään oikealta ohittelua tai puskurissa hinaamista riippumatta siitä minkälainen lähtötilanne.
Perinteinen "ajan jo 125, ei muiden tarvitse päästä ohi" - asenne. Tollaset kuskit ärsyttää. Itse ajan motarilla mieluiten 150 ja silti jos joku haluaa takaa ohi teen tilaa niinkun kuuluu.Turhaa välkytellä valoja jos motarin vasemmalla kaistalla on jonoa, ja jono menee yli rajoituksen vauhtia.
Mites sitten kun mulla vakkari 110 vaikka rekka tulee vastaan ja pitää päästä ohittamaan ja siirryn vasemmalle? Sitten alkaa valoshow?Perinteinen "ajan jo 125, ei muiden tarvitse päästä ohi" - asenne. Tollaset kuskit ärsyttää. Itse ajan motarilla mieluiten 150 ja silti jos joku haluaa takaa ohi teen tilaa niinkun kuuluu.
Vaatii toki pelisilmää jos noin vauhdilla ajelee, vaatisi tosin myös siltä rekkaa lähestyvältä peiliin katsomista, kyllä sieltä näkee tullaanko kovempaa kuin oma nopeus ja jos tullaan, ei pitäisi lähteä häiritsemään jo alkanutta ohitusta, eikös vain? Ymmärrän, etten voi varauksetta päästellä 150 kokoajan, mutta aika monesti esim kesäloma-aikoihin päiväsaikaan pääsee tuollaista vauhtia ongelmitta ajelemaan.Mites sitten kun mulla vakkari 110 vaikka rekka tulee vastaan ja pitää päästä ohittamaan ja siirryn vasemmalle? Sitten alkaa valoshow?
150 ajaminen ohituskaistalla päätyy aikanaan sairaalaan kun joku puikkaa nopeasti vasemmalle eikä tajua että sieltä tullaan kovaa.
Eri asia toki jos esim. öisin ajelee niin tuollahan voi harrastaa mitä haluaa kun ei juuri muita autoilijoita näy.
Ei sillä, että ymmärtäisin tuota vauhtia edes motarilla, mutta se on hienoa että nopeammille ymmärretään silti antaa tietä. Näin sen pitäisi ollakin, mutta ei voi mitään, kun näitä kaikenlaisia jääriä riittää.Perinteinen "ajan jo 125, ei muiden tarvitse päästä ohi" - asenne. Tollaset kuskit ärsyttää. Itse ajan motarilla mieluiten 150 ja silti jos joku haluaa takaa ohi teen tilaa niinkun kuuluu.
Miksi antaisin tilaa kun jonossa en itsekkään pääse lujempaa? Toki annan tilaa jos liikennettä on vähemmän.Perinteinen "ajan jo 125, ei muiden tarvitse päästä ohi" - asenne. Tollaset kuskit ärsyttää. Itse ajan motarilla mieluiten 150 ja silti jos joku haluaa takaa ohi teen tilaa niinkun kuuluu.
Jännää miten voi ihmisillä olla niin eri asenteita ohittamisesta... Aika usein huomaa kun ohituskaista alkaa niin se jonon perimmäinen lähtee ensimmäisenä ohittamaan kaikkia, mikä on hyvin ärsyttävää, mutta en minä nyt itse sen eteen mene kun se on jo lähtenyt ohittamaan.
Kuvailin tuota tilannetta jo aiemmin. Jokainen kenellä on ohituskaistalla pyrkimys ajaa edelläajaviaan kovempaa voi vaikka vilauttaa valoja sen merkiksi, että haluaa tietä. Tämän toimenpiteen voi tehdä se jonon toinen, kolmas, neljäs jne. Kun näin ei 5 ensimmäistä tee ja kaikki tyytyvät ajamaan jonossa vain koska jonossa "kuuluu" ajaa niin onko se sen kuudennen vika, että hän haluaa ajaa muita kovempaa?Miksi antaisin tilaa kun jonossa en itsekkään pääse lujempaa? Toki annan tilaa jos liikennettä on vähemmän.
Mites Saksan puolella, jotenkin en usko, että siellä vingutaan paikallisella foorumilla, kun joku ajoi vain 250km/h, olisi pitänyt päästä 350km/h. Seuraava vittuuntuu, kun ei voinut ajaa 400km/h ja hillokeisari sitten lopuksi olisi halunnut vielä ajaa yli 450km/h, mutta koska BMW töhöili... Siltähän tuo alkaa kohta täällä vaikuttaa, kun joku haluaisi vain ajaa kovempaa niin eihän se mikään mulkku voi olla. Menkää radalle kaahaamaan! Itse kasaatte aina sen vitutuksen, hitaampi löytyy eestä, takaa ja sivulta.Perinteinen "ajan jo 125, ei muiden tarvitse päästä ohi" - asenne. Tollaset kuskit ärsyttää. Itse ajan motarilla mieluiten 150 ja silti jos joku haluaa takaa ohi teen tilaa niinkun kuuluu.
Saksassa nopeammat huomioidaan aina ja vasemmalla kaistalla muiden hidastaminen on sakon arvoista. Siihen jopa puututaan.Mites Saksan puolella, jotenkin en usko, että siellä vingutaan paikallisella foorumilla, kun joku ajoi vain 250km/h, olisi pitänyt päästä 350km/h. Seuraava vittuuntuu, kun ei voinut ajaa 400km/h ja hillokeisari sitten lopuksi olisi halunnut vielä ajaa yli 450km/h, mutta koska BMW töhöili... Siltähän tuo alkaa kohta täällä vaikuttaa, kun joku haluaisi vain ajaa kovempaa niin eihän se mikään mulkku voi olla. Menkää radalle kaahaamaan! Itse kasaatte aina sen vitutuksen, hitaampi löytyy eestä, takaa ja sivulta.