Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Itse kiinnitin huomiota siihen että kuvaajan nopeus ei hidastu (videon gps) vaan päinvastoin hieman nousee vaikka edessä on ilmiselvästi este tai muuten poikkeava tilanne.
Jarrutus tapahtuu vasta kun ollaan risteysalueella ja törmäys näyttää melkein väistämättömältä.
Itse herkästi kyllä pudotan nopeutta välittömästi jos huomaan että jotain tavallisuudesta poikkeavaa tapahtuu edessäpäin.
Mitä on tapahtunut tuonne ristysalueelle (väärin) pysähtyneelle autolle niin jokuhan spekuloikin että mahdollinen tekninen vika yms. voisi olla kyseessä.
Kuumottava tilanne kyllä, jos tie olisi ollut jäässä, vastaantulevaa liikennettä enemmän ja pysähtynyt kuljettaja ei olisi saanut siirrettyä autoaan sivuun niin lopputulema olisi voinut olla eri.
En halua syyllistää videon kuvaajaa, mutta minustakin siinä olisi ollut syytä hidastaa enemmänkin, kun audin meno näytti sen verran arvaamattomalta. Mietin, että "yrittääköhän se vielä koukata takaisin", ennen kuin kuvaaja oli pysähtyneen auton kohdalla.
 
Jep kyllä aina on ihan fiksua vähän olla jarrulla ja hidastaa kun edessä on jotain noin epämääräistä. Ei nyt jarruja tarvitse pohjaan polkaista, mutta esim. sen verran näpäyttää jarruja että takana tuleva huomaa myös, että nyt edessä on mahdollisesti jotain ja ei tule kontista läpi jos tuossa tulee osuma.
 
Kyllä taas sai nauttia kanssa-autoilijoista kehä II:lla 1-tieltä Matinkylän suuntaan. Valkoinen Fiesta jurruttaa vasuria ja sen perässä vauvan ripulipaskan värinen 5-sarjan bemari. Vauhti ei ilmeisesti kelpaa bemarille, kun heittää oikealle kaistalle, mutta ajatus jää vähän kesken ja vauhti on tasan sama kuin Fiestalla. Sit nämä kaksi hermannia jurruttaa rintarinnan tukkien koko väylän kunnes bemarikuski saa päänsä pois perseestä 300 m ennen Matinkylä-Länsiväylä erkaantumaa ja törkeällä ylinopeudella kiihdyttää siihen Fiestan eteen. Vilkkua taisi käyttää, ihme kyllä. Eikö nämä ihmiset ymmärrä tekevänsä liikkuvaa tulppaa vai missä se ilmiselvä vajaus havainnointikyvyssä piilee? Olivat vielä menossa ihan samaan suuntaankin eli bemaristi teki täysin turhan väylän blokkauksen. :facepalm:
 
Eniten v*tuttaa kaikki mutta silti verenpaineen saa nousemaan se iänikuinen vilkun käyttämättömyys. Ei se rele tai polttimo hajoa siitä että näytät muille tienkäyttäjille mihin suuntaan olet aikeissa mennä, varsinkin liikenneympyröissä. Vaimokin alkanut kiinnittämään huomiota siihen miten moni ei vaan osaa taikka jaksa käyttää suuntamerkkiä. Prätkiinkin olen aina hommannut minivilkut mutta silti riittävän kirkkaat jotta ne varmasti eivät jää huomaamatta muilta koska se ei paljoa lohduta alle jäädessä että "oli mulla vilkku päällä". Hidatelijoista pääsee useimmiten ohi, jos joku haluaa kaahata kaahatkoon (tähän tulee toisinaan itsekin syyllistyttyä). Se vilkku vain yleensä sujuvoittaa kaikkien ajamista oli kiire tai ei.
 
Tänään joku parikymppinen nainen uudella pikkumersulla meinasi ensin tulla kylkeen kun sometti ajaessaan niin ankarasti, ajettiin rinnakkain viereisillä kaistoilla. Puolen kilsan päässä ajoi punaisia päin risteyksen yli ja ajoi melkein jalankulkijan päälle :facepalm: Juu, sometti edelleen. Kortti pois tommosilta.
 
Tänään olin tulossa parkkikselta kun joku pappa päätti oikaista jonon ohi (siinä oli jonoa parkkiksella oikealle menijöistä) vastaantulijoiden puolelta vasemmalle eli sain seisoa jarrulla ettei tullu alle. Heilutteli mulle kovasti käsiään, jos ei ois ollu itelläkin jonoa perässä niin ois voinu käydä kyselemässä miten meni noin niinkuin omasta mielestä.
 
Monesti on tehnyt mieli esim. motarilla moista ohittaessa painaa tööttiä, ihan vain nähdäkseni tapahtuuko mitään. En ole tätä tehnyt koska pelkään, että kolauttavat kylkeen säikähdyksissään.
Kokeiltu on monesti, eivät raukat tajua mitään kun pää ei käänny taikka vilkaisevat vaan vihaisesti päälle, että mitä tuo siinä mesoaa. Muutamalle pahalle kännykänräpläystapaukselle olen töötännyt ja valotellut näitä jotka ajaa tuiskussa tai yöllä perä pimeänä -> ei minkäänlaista reaktiota.
 
Kännykän räpläys on kyllä perhanan vaarallista ja siihen pitäisi poliisienkin puuttua tehokkaammin. Ennen handsfreen käyttöä vähän jaksettiin kyylätä jne, mutta eihän nyt puhelin korvalla ole edes kovin paha häiriö (koska todnäk silmät pysyy tiessä) verrattuna jonkun whatsapp-viestin kirjoittamiseen kosketusnäytöltä.
 
Olisikohan auton tekniikka temppuillut? Tuntuu uskomattomalta, että joku kädettäisi risteyksessä tuolla tavalla ilman mitään ulkoista syytä. Hätävilkkuja ei kukaan ehdi laittamaan päälle samalla sekunnilla kun ongelma ilmenee.

Tai sitten se oli joku taivaan portteja muutenkin kolkutteleva papparainen.
Kitkarenkailla suditteleva idiootti....? :vihellys:
 
Etenkin kimppakyydillä töihin kulkiessa on aikaa kyydissä istuessa tarkkailla muita kuskeja. Tuntuisi kyllä räjähtäneen käsiin tuo kännykän räpeltäminen ratin takana, ihan älyttömän monella kuskilla se on kädessä. Yleensä nuo erottaa jo kaukaa, kun auto seilaa jatkuvasti kaistalla tai vähän sen ulkopuolellakin.

Mikä siellä kännykässä niin helvetin tärkeää on, kertokaa nyt kun ihan varmasti tämänkin lukee joku jolla on luuri käsissä ajaessaan?
 
Etenkin kimppakyydillä töihin kulkiessa on aikaa kyydissä istuessa tarkkailla muita kuskeja. Tuntuisi kyllä räjähtäneen käsiin tuo kännykän räpeltäminen ratin takana, ihan älyttömän monella kuskilla se on kädessä. Yleensä nuo erottaa jo kaukaa, kun auto seilaa jatkuvasti kaistalla tai vähän sen ulkopuolellakin.

Mikä siellä kännykässä niin helvetin tärkeää on, kertokaa nyt kun ihan varmasti tämänkin lukee joku jolla on luuri käsissä ajaessaan?
Se on se saakelin some. On vaan pakko tietää millaiset alkkarit naapurin Pena on laittanut tänään jalkaan ja se tieto on saatava heti. Ja jos menee 5 min katsomatta luuriin, niin johan siinä ahdistuu, kun ei tiedä onko Pena sittenkin pyörtänyt päätöksensä ja laittanut eri väriset byysat. Ja foorumeitakin pitää muistaa päivittää välissä, että tietää mistä asiasta kuuluu väitellä. Niin, ja duckface-kuvat, ei ole maailma mallillaan, jos ei sellaisia spammaa jatkuvalla syötöllä ja tykkäile toisten luonnottomista poseerauksista.
 
Rouvan kanssa kauppaan ajaessa laskettiin kerran, suunnilleen joka neljännellä puhelin korvalla tai katse sylissä. Somen perkele. Ja naisilla jostain syystä tuntuu olevan enemmän puhelu käynnissä ajaessa ilman handsfreetä.

Itselläni ei ole juuri nyt kuuloketta, mutta puhelimelle on teline konsolissa, ja puhelimen kaiuttimella puhuminen onnistuu siitäkin.
 
Etenkin kimppakyydillä töihin kulkiessa on aikaa kyydissä istuessa tarkkailla muita kuskeja. Tuntuisi kyllä räjähtäneen käsiin tuo kännykän räpeltäminen ratin takana, ihan älyttömän monella kuskilla se on kädessä. Yleensä nuo erottaa jo kaukaa, kun auto seilaa jatkuvasti kaistalla tai vähän sen ulkopuolellakin.

Mikä siellä kännykässä niin helvetin tärkeää on, kertokaa nyt kun ihan varmasti tämänkin lukee joku jolla on luuri käsissä ajaessaan?
Sitä en erottanut kaukaa kun ajoin teslan ohi jossa oli limupullo tungettu ratin kehän ja puolan väliin, jotta sai ohitettua kuskin kosketusvaatimuksen auromaattiohjaukseen ja kuski makoili makuuasennossa räpläten luuria...
 
Erään tutkimuksen mukaan se puhelin korvalla puhuminen ei itseasiassa ole yhtään sen vaarallisempaa, kuin handsfreen avulla puhuminen. Hands-free just as distracting as handheld mobile phone use behind the wheel Viestien kirjoittaminen tai lukeminen on sitten tietenkin ihan eri asia.

Voisin mutuilla, että vaikka tuolla sanotaankin vierustoverin kanssa juttelun olevan turvallisempaa siksi, että tämä voi rytmittää keskustelua liikennetilanteen perusteella, niin en jotenkin tuota perustelua usko. Tai varmasti jos se oikeasti seuraa liikennettä ja on hiljaa risteysten kohdalla, mutta moni ei varmasti näin tee ja varsinkin kaupunkiympäristössä se aiheuttaa suuremman vaaran, kun välillä kuitenkin pää kääntyy sinne päin keskustelun aikana.

Ja mutulla jatkaakseni voisin myös heittää, että kesähelteellä sulavan jäätelötötterön syöminen ajaessa on vieläkin vaarallisempaa. Saman verran käsiä vapaana, mutta kännykästä ei putoa sulavia osia auton penkille ja sen voi tarvittaessa laskea pois kädestä.
 
Jäätelönsyönti on vaarallisempaa kuin handsfree ehkä joo, mutta ei vaarallisempaa kuin esim. viestin kirjoitus. Lähes jokaisella kuitenkin varmaan on se kokemus: "oken oulossa" eiku "ole nulossa" eiku "olen tulodds" jossa kestää se 10sek katse pois liikenteestä.

Handsfreen alkuaikana kun vielä isäni kyydissä matkustin niin aina kävi aina sama. Auto käyntiin ja jossain vaiheessa puhelin soi. Sitten hirveä penkominen jostain käsikonsolista kuulokemikkiyhdistelmää etsimään ja taskusta puhelinta kaivamaan. Sitten näiden paritus 50-luvulla syntyneen ei-teknisen isän kyvyin. Perhana ku oli jänniä tilanteita ja toruin monesti, että toi on paljon vaarallisempaa kun se, että puhuisit vaan puhelin korvalla.
 
Handsfreen alkuaikana kun vielä isäni kyydissä matkustin niin aina kävi aina sama. Auto käyntiin ja jossain vaiheessa puhelin soi. Sitten hirveä penkominen jostain käsikonsolista kuulokemikkiyhdistelmää etsimään ja taskusta puhelinta kaivamaan. Sitten näiden paritus 50-luvulla syntyneen ei-teknisen isän kyvyin. Perhana ku oli jänniä tilanteita ja toruin monesti, että toi on paljon vaarallisempaa kun se, että puhuisit vaan puhelin korvalla.
Tähän väliin sellainen huomio, että bt-laitteiden parituksessa ei vielä tänäkään päivänä auta osaaminen, vaan tuuri. :D
 
Sen ainakin huomannut että oli sitten käytössä handsfree tai luuri korvalla niin aikamoiseen automaattiajoon aivot menee. Perillä kun alkaa miettiä mitä siellä matkalla tapahtuikaan niin välillä oikein pelästyy kun ei ole välttämättä mitään muistikuvaa.
 
Sen ainakin huomannut että oli sitten käytössä handsfree tai luuri korvalla niin aikamoiseen automaattiajoon aivot menee. Perillä kun alkaa miettiä mitä siellä matkalla tapahtuikaan niin välillä oikein pelästyy kun ei ole välttämättä mitään muistikuvaa.

Varsinkin jos on itelle tuttu reitti, niin aivot tosiaan menee sen ajamisen osalta "automaatilla". Mutta oikeasti ei, et vaan muista siitä ajamisesta juuri mitään koska aivojesi mielestä se on irrelevanttia, koska on kyse rutiinin omaisesta touhusta. Puhelu oli uusi juttu ja sen muistat.
 
Pahin tapaus mitä itse olen nähnyt oli viime syksynä joku parikymppinen mondeo-muija joka puhui facetime-puhelua iltapäivän ruuhkassa Runeberginkadulla, ajettiin viereisillä kaistoilla kohti Töölöntoria. Jarruvalot vaan vilkkui kun se pumppaili edellämenevän puskurissa kiinni kaistan laidasta laitaan seilaten ja lähetteli lentopusuja poikakaverilleen :facepalm:

Puhelimen bluetooth-integraatio auton av-järjestelmään on aika loistava varuste ja itse tuskin osaisin enää olla ilman sitä.
 
Pahin tapaus mitä itse olen nähnyt oli viime syksynä joku parikymppinen mondeo-muija joka puhui facetime-puhelua iltapäivän ruuhkassa Runeberginkadulla, ajettiin viereisillä kaistoilla kohti Töölöntoria. Jarruvalot vaan vilkkui kun se pumppaili edellämenevän puskurissa kiinni kaistan laidasta laitaan seilaten ja lähetteli lentopusuja poikakaverilleen :facepalm:

Puhelimen bluetooth-integraatio auton av-järjestelmään on aika loistava varuste ja itse tuskin osaisin enää olla ilman sitä.

Tällaisista soittoa poliisille, että tulevat pysäyttämään.
 
Tällaisista soittoa poliisille, että tulevat pysäyttämään.
Onko joku kokeillut soittaa poliisille tälläisessä tapauksessa? Onko resursseja lähteä ajamaan näitä kiinni, kun vähäiset rikokset jätetään muutenkin tutkimatta. Kuittaako keskuksen täti/setä ”välitän ilmoituksen poliisille” ja asia jää siihen. Joka tapauksessahan näiden pitäisi jäädä kiinni verekseltään poliisille koska ilmoittajan todistus ei riitä?
 
Onko joku kokeillut soittaa poliisille tälläisessä tapauksessa? Onko resursseja lähteä ajamaan näitä kiinni, kun vähäiset rikokset jätetään muutenkin tutkimatta. Kuittaako keskuksen täti/setä ”välitän ilmoituksen poliisille” ja asia jää siihen. Joka tapauksessahan näiden pitäisi jäädä kiinni verekseltään poliisille koska ilmoittajan todistus ei riitä?

Pari kertaa olen ollut autossa josta kaveri on soittanut 112een kun ollaan nähty joku hyvin holtittomasti ajava auto. Kyllä siellä yleensä otetaan nämä aika vakavasti, kun riski kolarointiin on suuri.
 
Onko joku kokeillut soittaa poliisille tälläisessä tapauksessa? Onko resursseja lähteä ajamaan näitä kiinni, kun vähäiset rikokset jätetään muutenkin tutkimatta. Kuittaako keskuksen täti/setä ”välitän ilmoituksen poliisille” ja asia jää siihen. Joka tapauksessahan näiden pitäisi jäädä kiinni verekseltään poliisille koska ilmoittajan todistus ei riitä?

Ei sinne häkeen ehkä kannata mainita että se on joku whatsappaaja vaan kertoo epäilevänsä rattijuopoksi kun vauhti heittelee ja auto seilaa miten sattuu kaistalla :vihellys:
 
Hätäkeskuksesta luvattiin kirjoittaa ilmoitus ylös kun itse soitin naapuriautossa pistoolilla muita autoja tähtäilleestä huumekuskista(metrin päästä näkyi hyvin pupillit). Eipä nuo ilmoitukset tunnu paljoa kiinnostavan.
 
Hätäkeskuksesta luvattiin kirjoittaa ilmoitus ylös kun itse soitin naapuriautossa pistoolilla muita autoja tähtäilleestä huumekuskista(metrin päästä näkyi hyvin pupillit). Eipä nuo ilmoitukset tunnu paljoa kiinnostavan.
Samoja kokemuksia, mutta siitä tosin jo aikaa. Soitin motarilla Lahden korvilla häkeen kuskista, joka oli sekaisin alkoholista tai muista aineista (törkeä ylinopeus, poskettomia ohituksia, kiilauksia, yksi pieni osuma toiseen autoon ja kolme vakavaa läheltä piti -tilannetta jotka vältettiin vaan kanssakulkijoiden hereilläolon ansiosta) ajellen autolla jossa ei ollut kilpiä. Häkestä kerrottiin, että olimme saapumassa jonkun - minkälie - viranomaisalueen rajalle ja pyydettiin soittamaan viiden minuutin päästä uudelleen. Ei kiinnostanut edes auton merkki, malli eikä väri. Jätin soittamatta.
 
Hätäkeskuksesta luvattiin kirjoittaa ilmoitus ylös kun itse soitin naapuriautossa pistoolilla muita autoja tähtäilleestä huumekuskista(metrin päästä näkyi hyvin pupillit). Eipä nuo ilmoitukset tunnu paljoa kiinnostavan.
Vaikea uskoa, että eivät ottaisi tuollaista tosissaan. Lähinnä tulee mieleen, ettei vaan yksinkertaisesti ollut partioita vapaana.
 
Näistä kännykän käyttäjistä...tutun kaiman serkun siskon työkaveri tykkää lueskella esim iltalehteä ajaessa. Tälle olen suoraan vtuillu asiasta, mutta ei itse näe asiassa mitään ihmeellistä. Kuulemma helposti onnistuu.

Kai näille kännykän käyttäjille pitää jotain vakavaa sattua, että älyävät. Toivottavasti niissä ei vaan sitten ole muita osallisina.
 
Sen ainakin huomannut että oli sitten käytössä handsfree tai luuri korvalla niin aikamoiseen automaattiajoon aivot menee. Perillä kun alkaa miettiä mitä siellä matkalla tapahtuikaan niin välillä oikein pelästyy kun ei ole välttämättä mitään muistikuvaa.
Itse olen taas huomannut keskittyväni kyllä liikenteeseen, mutta ajatus siitä mihin pitikään ajaa on saattanut kadota.

Joskus lähdin kauppaan ja löysin itseni puhelun päätyttyä omasta autokatoksesta. Siinä piti jo vähän miettiä, että miten meni noin niinku omasta mielestä.
 
Vaikea uskoa, että eivät ottaisi tuollaista tosissaan. Lähinnä tulee mieleen, ettei vaan yksinkertaisesti ollut partioita vapaana.

Heinäkuinen keskiviikko klo 15.30 hieman reilu pari kilometriä Turun pääpoliisiasemalta. Hätäpuhelinpäivystäjä kommentoi "voi harmi, laitetaan tästä ilmoitus muistiin tapahtuneesta".
 
Heinäkuinen keskiviikko klo 15.30 hieman reilu pari kilometriä Turun pääpoliisiasemalta. Hätäpuhelinpäivystäjä kommentoi "voi harmi, laitetaan tästä ilmoitus muistiin tapahtuneesta".
En epäile kertomaasi, mutta joku tässä ei nyt siltikään täsmää.

Normaalitilanne menee kuitenkin niin, että jos poliisille ilmoittaa pistoolilla muita tähtäilevästä henkilöstä, niin siitä tulee käytännössä automaattisesti kiireellinen tehtävä kaikille alueen vapaille partioille. Läheisimmän poliisiaseman sijainti ei sinäänsä asiaan vaikuta, kun ei niitä vapaita partioita siellä yleensä ole päivystämässä.
 
Joku oman elämänsä speedosankari päättänyt, että häntä eivät väistämissäännöt koske?

Musta katumaasturi herätti pyöräilijässä alkukantaisen raivon – videolle tallentui rankkaa kiroilua, erilaista uhkailua ja lopuksi antaumuksellista sylkemistä

Musta katumaasturi herätti pyöräilijässä alkukantaisen raivon – videolle tallentui rankkaa kiroilua, erilaista uhkailua ja lopuksi antaumuksellista sylkemistä
rac.gif

Julkaistu: 22.3. 12:48

”Aika alkukantainen tapa ratkaista asioista.”

Se oli videon perusteella erittäin klassinen liikenneraivokohtaus, jonka polkupyöräilijämies sai torstaina aamulla kello 8.35 Espoon Otaniemessä.

Ensin auton takaa-ajo, rinnalle nousu reilusti yli 30 kilometriä tunnissa polkien, ohitus ja kiilaaminen eteen.

Sitten lyönti auton ikkunaan ja auton oven tempaisu auki.

Videolle tallentui rankkaa kiroilua, erilaista uhkailua ja lopuksi antaumuksellista sylkemistä.

Pyöräilijä uhkaa vetää päin näköä ja turpaan, nenää poskelle ja tulevaisuudessa naarmuttaa autoa, jonka rekisterin on ottanut ylös.

Liikenneraivokohtaus tallentui ison mustan kaupunkimaasturin etu- ja takakameraan.

– Hän puristi minua kurkusta, autoilija kertoo.

– Huomasin jälkeen päin, että paidan kauluksen irtovahvike oli lentänyt penkille.

Autoilija sanoo tottuneensa siihen, että iso musta kaupunkimaasturi herättää kielteisiä tunteita tietyssä osassa pyöräilijöitä.

– Minulta on selkä leikattu. Autoni pitää siksi olla korkea.

Kun autoilija vaati pyöräilijää päästämään irti ja kieltäytyi tulemasta ulos tappelemaan, pyöräilijä solvasi häntä ”neidiksi”.

Jos kirosanat ja uhkaukset unohdetaan, videolle tallentui dialogi, jossa pyöräilijä syyllistää autoilijan ”melkein pyöräilijän päälle ajamisesta”, ja autoilija kertoo pyöräilijälle tällä olleen väistämisvelvollisuus.

Paikka on Maarintie, jolle autoilija on tullut Tekniikantien suunnalta. Hän hiljentää vauhtia ja lähes pysähtyy päästääkseen kaksi oikealta tulevaa jalankulkijaa ylittämään tien.

Pyöräilijä sujahtaa tilanteeseen vasemmalta, kehäykkösen suunnalta tulevaa pyörätietä pitkin, kolmiomerkin takaa (toisen auton eteen), ja kurvaa auton perään, vaikka oli ilmeisesti ollut aikeissa jatkaa pyörätietä eteenpäin.

Kuviteltavissa on, että pyöräilijä kuvitteli autoilijan antavan hänen mennä siinä missä jalankulkijoidenkin.

Tämä on kuitenkin vain spekulaatiota.

– Siinä on pitkä suora pyörätie ja heillä vähän alamäkeä. Sieltä tullaan usein aika kovaa kolmion takaa, autoilija sanoo.

Takaa-ajo etenee Maarinrannantiellä, ja loppunäytös tapahtuu suomalaisen äly- ja tietoyhteiskunnan ytimessä, Innopoli 3:n edessä, Vaisalantien alkupäässä.

Pysähtyneen auton perään kerääntyy muita autoja, joista yhden kuljettaja nousee ulos katsomaan.

Autoilija on tehnyt sähköisen rikosilmoituksen, mutta ei usko sen johtavan mihinkään.

– Kun ei näissä polkupyörissä ole rekisterikilpiä.

– Kaduilla on liikennesäännöt, ja kaikilla meillä on helpompaa, jos niitä noudatetaan, autoilija sanoo.

Vastaaminen pyöräilijän tappeluhaasteeseen ei käynyt hänellä mielessäkään.

– Se on aika alkukantainen tapa ratkaista asioita.

Tuomas Manninen
 
Mä aattelin että otti päähän äsken puskurissa peesannut kuorma-autokuski, mutta tän videon jälkeen vasta rusinat rasahteleekin.. Tulipahan mieleen, että pitäisi tuollainen kamera hommata omaankin autoon.

Äsken tosiaan ajelin 60km/h tiellä 67 vakkarissa, joku kuorkki tulee taakse ajamaan semmoiselle etäisyydelle, etten rekkaria taustapeilissä nähnyt. Rajoitus tipahti 50:een ja tiputin vakkariin 57km/h, nyt alkoi melkein jo työntämään vauhtia. Taustapeilissä näkyi enää etusäleikkö.

Että mitähän helvettiä mä nyt tein niin väärin, että alkoi vielä vilkuttelemaan pitkiä kurvatessaan jonkun varaston pihaan?
 
Viimeksi muokattu:
Tämmönen speedo tuli tässä pk seudullakin ajellessa joku päivä kolmion takaa alle, en kyllä kerennyt edes tööttäämään...
 
Tuossa olisi voinut joku säikähdyksissään ajaa vaikka pyörän yli päästäkseen tilanteesta pois, kun kerran väkivallalla alettiin uhkailemaan. Eikä varmasti olisi saanut sakkoa tms.
 

Aika älytöntä käyttäytymistä ja ei selvästikkään itse tiedä liikennesääntöjä tai ei vain omalta idiotismiltaan halua totella itse sääntöjä liikenteessä, koska ovat luultavasti hänen mielestä epäoikeudenmukaiset.

Itse sain eilen melkein autolla ajaessa toisen auton kylkeen. Käännyin isossa monikaistaisessa risteyksessä valoissa oikealle, oikealle kääntyville oli siis kaksi loivaa kaistaa. Itse olin vasemmalla kaistalla ja tämä törttöilijä oikealla kaistalla. Lähestyimme risteystä 50 alueella alle 30 vaihdilla, koska valot olivat vielä punaisena 100m päässä, molemmat siis hieman ennakoi. Valot vaihtuivat sitten vihreäksi ennen pysähtymistarvetta ja molemmat jatkoi matkaa kääntyen oikealle, tässä vaiheessa oikealla kaistalla oleva auto oli ehkä auton mitan päässä takana. Kiihdytän normaalisti takaisin tavoite nopeuteen ja tässä vaiheessa juuri ennen kuin auto suoristuu täysin, huomaan kuinka tämä oikealla kaistalla oleva kiihdyttää vauhtia ja lähtee leikkaamaan minun kaistalle kun on ohittanut vasta puolikkaan auton verran minut. No eipä siinä kun väistö kolmannelle kaistalle vasemmalle samalla jarruttaen, joka jatkuu siis edellisestä risteyksestä suoraan näidän kääntyvien rinnalle. Annan väistö liikettä tehdessäni riikkarilla merkkiä tapahtumasta ja palaan takaisin samalle kaistalle.

Tämän jälkeen tämä kyseinen auto alkoi hiljentämään vauhtia 50 alueella alle 40 nopeuteen edellä hitaammin ajavan rekan vuoksi, ja hetken kun olin ajanut siinä takana vaihdoin kaistaa vasemmalle ja kiihdytin taajama nopeuteen. Kun pääsin tämän kyseisen autoilijan vierelle, huomasin hänen näyttävän kansainvälistä käsimerkkiä ikkunaa vasten minulle. Kyseessä vaikutti olevan tumma ehkä 500 -sarjan bemari, ja kuskina seminuori elämänkova -koululainen.

Että näin. Ensin melkein törmätään kun leikataan käännöksessä väärälle kaistalle eteen, tämän jälkeen tööttiä saatuaan näytetään keskaria takaisin. Mieli teki kyllä lähteä seuraamaan ja jututtamaan jantteria että miten meni niin kuin aikuisten oikeasti, mutta mitään kun ei sattunut (onneksi) niin annoinpa olla.

Tapahtumapaikka Kuopio, 21.3. noin klo. 20.45 tasavallankadun ja leväsentien risteys.

Tällaiset vastaavat tapahtumat ovat lisääntyneet Kuopiossakin viime vuosina selvästi ja esimerkiksi vilkun näyttäminen tuntuu täälläkin olevan monille käsittämättömän vaikeaa. Monia vaarallisia tilanteita näkee viikottain kun ei näytetä minne suuntaan ollaan menossa ja mitä ollaan tekemässä. Enkä halua mitenkään yleistää, mutta jotenkin tuntuu että nämä tietyt "premium" merkit on siinä vilkuttomuudessa varsinkin kärkipäässä. Jotenkin se asenne tuntuu olevan että "kyllä minä itse tiedän minne minä menen, miksi minun pitää siitä erikseen kertoa". :shifty:
 
Tuossa olisi voinut joku säikähdyksissään ajaa vaikka pyörän yli päästäkseen tilanteesta pois, kun kerran väkivallalla alettiin uhkailemaan. Eikä varmasti olisi saanut sakkoa tms.

Kannattaisi noiden sankareidenkin vähän miettiä, sattuvat aukomaan väärälle kuskille, niin se ajaa vaan kylmästi yli.
 
Kannattaisi noiden sankareidenkin vähän miettiä, sattuvat aukomaan väärälle kuskille, niin se ajaa vaan kylmästi yli.
Niinpä. Ennalta ei voi tietää, jos ratin takana sattuukin olemaan äkkipikainen tai agressiivinen kuski, jolta voi löytyä autosta jotain kättä pidempää.
 
Aika älytöntä käyttäytymistä ja ei selvästikkään itse tiedä liikennesääntöjä tai ei vain omalta idiotismiltaan halua totella itse sääntöjä liikenteessä, koska ovat luultavasti hänen mielestä epäoikeudenmukaiset.
Juu aika törkeä tapaus. Se on vaan lisäironiaa, että on vielä myös omaa tietämättömyytätään väärässä. Mutta ei tuollaiselle raivoamiselle, uhkailulle ja käsiksi käymiselle kyllä riittäisi sympatiaa vaikka autoilija olisikin virheen tehnyt. Jos ei kasetti kestä sitä, että liikenteessä tapahtuu sääntörikkomuksia, niin parempi pysyä kotona, oli kulkupeli mikä hyvänsä. Kyllä sitä itsekin tulee välillä kerrottua auton sisällä rehellisiä mielipiteitä melko värikkäin sanakääntein kun joku tötöilee, mutta ei tulisi pieneen mieleenkään lähteä seuraamaan ja solvaamaan jotakuta jonkun pikkurikkomuksen takia, saati käydä väkivaltaiseksi.
 
Melko tarkkaan saa seurata peilejä Keravalla jos annat jalankulkijalle tietä, sieltä saattaa duunari suihkasta toiselta kaistalta 60km/h~ lasissa 40km/h alueella.
 
Niinpä. Ennalta ei voi tietää, jos ratin takana sattuukin olemaan äkkipikainen tai agressiivinen kuski, jolta voi löytyä autosta jotain kättä pidempää.

Niin jos siellä autossa sattuu olemaan yhtä äkkipikainen kuin tuo pyöräilijä, seuraukset nyt voi olla mitä vaan.
 
Itse olisin syöttänyt spendexille katukivetystä, kukaan ei tule mun naamalle sylkemään, ei vaikka olisin itse töppäillyt!

Johonkin se raja pitää vittuilussakin laittaa.
 

Voi jumalauta. Kävin just laittamassa teleskooppirengasavaimen autoni jalkatilaan siltä varalta että spandeksirunkku tulee minun eteeni sylkemään. Olisi kiva tempaista tuolta hampaat sisään ja ajaa kusimulkun fillarin yli. Kaikkea sitä näkee. Olisi ihan suotavaa näistä laittaa sensuroimattomat videot julkisuuteen, miksi tullaista kusipäätä suojelemaan? Julkinen nöyryytys on näille oikein.
 
Voi jumalauta. Kävin just laittamassa teleskooppirengasavaimen autoni jalkatilaan siltä varalta että spandeksirunkku tulee minun eteeni sylkemään. Olisi kiva tempaista tuolta hampaat sisään ja ajaa kusimulkun fillarin yli. Kaikkea sitä näkee. Olisi ihan suotavaa näistä laittaa sensuroimattomat videot julkisuuteen, miksi tullaista kusipäätä suojelemaan? Julkinen nöyryytys on näille oikein.
Eiköhän poliisi ole saanut sen sensuroimattoman version. Kiva se on varmaan myös maksaa ne hampaat sitten, se on monta tonnia ja vielä syyte oikeudessa, kun itseään ei saa puolustaa. Tietysti hyvällä juristilla voi jollakin säkällä saada kurkkuun kiinni käyminen tapon yritykseksi, joten piti toimia.
 
Aika älytöntä käyttäytymistä ja ei selvästikkään itse tiedä liikennesääntöjä tai ei vain omalta idiotismiltaan halua totella itse sääntöjä liikenteessä, koska ovat luultavasti hänen mielestä epäoikeudenmukaiset.

Itse sain eilen melkein autolla ajaessa toisen auton kylkeen. Käännyin isossa monikaistaisessa risteyksessä valoissa oikealle, oikealle kääntyville oli siis kaksi loivaa kaistaa. Itse olin vasemmalla kaistalla ja tämä törttöilijä oikealla kaistalla. Lähestyimme risteystä 50 alueella alle 30 vaihdilla, koska valot olivat vielä punaisena 100m päässä, molemmat siis hieman ennakoi. Valot vaihtuivat sitten vihreäksi ennen pysähtymistarvetta ja molemmat jatkoi matkaa kääntyen oikealle, tässä vaiheessa oikealla kaistalla oleva auto oli ehkä auton mitan päässä takana. Kiihdytän normaalisti takaisin tavoite nopeuteen ja tässä vaiheessa juuri ennen kuin auto suoristuu täysin, huomaan kuinka tämä oikealla kaistalla oleva kiihdyttää vauhtia ja lähtee leikkaamaan minun kaistalle kun on ohittanut vasta puolikkaan auton verran minut. No eipä siinä kun väistö kolmannelle kaistalle vasemmalle samalla jarruttaen, joka jatkuu siis edellisestä risteyksestä suoraan näidän kääntyvien rinnalle. Annan väistö liikettä tehdessäni riikkarilla merkkiä tapahtumasta ja palaan takaisin samalle kaistalle.

Tämän jälkeen tämä kyseinen auto alkoi hiljentämään vauhtia 50 alueella alle 40 nopeuteen edellä hitaammin ajavan rekan vuoksi, ja hetken kun olin ajanut siinä takana vaihdoin kaistaa vasemmalle ja kiihdytin taajama nopeuteen. Kun pääsin tämän kyseisen autoilijan vierelle, huomasin hänen näyttävän kansainvälistä käsimerkkiä ikkunaa vasten minulle. Kyseessä vaikutti olevan tumma ehkä 500 -sarjan bemari, ja kuskina seminuori elämänkova -koululainen.

Että näin. Ensin melkein törmätään kun leikataan käännöksessä väärälle kaistalle eteen, tämän jälkeen tööttiä saatuaan näytetään keskaria takaisin. Mieli teki kyllä lähteä seuraamaan ja jututtamaan jantteria että miten meni niin kuin aikuisten oikeasti, mutta mitään kun ei sattunut (onneksi) niin annoinpa olla.

Tapahtumapaikka Kuopio, 21.3. noin klo. 20.45 tasavallankadun ja leväsentien risteys.

Tällaiset vastaavat tapahtumat ovat lisääntyneet Kuopiossakin viime vuosina selvästi ja esimerkiksi vilkun näyttäminen tuntuu täälläkin olevan monille käsittämättömän vaikeaa. Monia vaarallisia tilanteita näkee viikottain kun ei näytetä minne suuntaan ollaan menossa ja mitä ollaan tekemässä. Enkä halua mitenkään yleistää, mutta jotenkin tuntuu että nämä tietyt "premium" merkit on siinä vilkuttomuudessa varsinkin kärkipäässä. Jotenkin se asenne tuntuu olevan että "kyllä minä itse tiedän minne minä menen, miksi minun pitää siitä erikseen kertoa". :shifty:
Näissä tekisi aina mieli jollain vanhalla ritsalla antaa mennä vaan ja kolahtaa... oppisi kerrasta.

Jos keskari alkaa vilkkumaan lasin läpi niin voisi mennä valoissa kyselemään tarkemmin.

Niinpä. Ennalta ei voi tietää, jos ratin takana sattuukin olemaan äkkipikainen tai agressiivinen kuski, jolta voi löytyä autosta jotain kättä pidempää.
Näinpä.

Itselläkin iso kasa työkaluja usein takana, on kyllä takaraivossa ollut ajatus että jos aletaan naamalle hyppimään niin niillä ojennetaan sitten.

Eiköhän poliisi ole saanut sen sensuroimattoman version. Kiva se on varmaan myös maksaa ne hampaat sitten, se on monta tonnia ja vielä syyte oikeudessa, kun itseään ei saa puolustaa. Tietysti hyvällä juristilla voi jollakin säkällä saada kurkkuun kiinni käyminen tapon yritykseksi, joten piti toimia.
Vetää kuonoon ja lähtee paikalta.

Spandeksirunkulla tuskin pokkaa mennä poliisille itkemään jos itse aloittanut käsirysyn.

Siinä kohtaa kun aletaa naamalle syleksimään niin en kyllä ota enää mitään vastuuta teoistani.
 
Jos olisi tapahtunut... Ei uutisen mukaan lyönyt kuskia. Otat tai et ota vastuuta, mutta oikeuteen se menee hyvin herkästi, jos jotain suurempaa tapahtuu. Jos tyrmäät ja kaatuessaan kuolee ja vaikka olisit vain itseäsi puolustanut niin...
 
Jos olisi tapahtunut... Ei uutisen mukaan lyönyt kuskia. Otat tai et ota vastuuta, mutta oikeuteen se menee hyvin herkästi, jos jotain suurempaa tapahtuu. Jos tyrmäät ja kaatuessaan kuolee ja vaikka olisit vain itseäsi puolustanut niin...
No jos toinen käy kaulaan kiinni ja pistää hampaat sisään niin taitaa loppulasku tulla kyllä kaulaan kiinni kävijälle.

Mutta mitään överiä ei toki kannata sortua tekemään, mikä voisi johtaa vakavempiin seuraamuksiin.
 
Tällä kerralla ärsytyksen kohteena jenkkiläisellä Youtube-videolla esiintyvä idiootti poliisi, joka jumittaa liikennettä risteyksessä puhuen puhelimeen ja suuttuu sitten kun takana oleva motoristi kehtaa painaa äänitorvea merkiksi, että voisitko liikkua. Ei ihmekään, että tuolla arvostus ja luottamus poliiseja kohtaan on about nollissa.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom