Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä normi henkilöautosta ainakin se oikeanpuolinen takaikkuna kannattaa myös skrapailla puhtaaksi. Helpottaa takaviistoon näkemistä aika paljon. Kuskinpuolella nyt niin väliä ole.
Koska kuskin puolelta näkee takaviistoon hyvin helposti vain päätä kääntämällä. Apparin puolelta ei niinkään.Miksei? Täällä kehä3 ulkopuolella (tampere) tuo vasen takalasi on ainakin tärkeämpi, vai jos asut myös jossain kauempana niin miksi vänkärin puoli tärkeämpi?
Jaa sekös on Tampereellakin sama tapa kuin Oulussa, että rampilla ei ihan periaatteen vuoksi kiihdytetä, mutta kun sinne motarille on päästy, sakotusraja löytyy heti?Miksei? Täällä kehä3 ulkopuolella (tampere) tuo vasen takalasi on ainakin tärkeämpi, vai jos asut myös jossain kauempana niin miksi vänkärin puoli tärkeämpi?
Itse raappaan sen siksi että täällä tuo kiihdytyskaista tuntuu olevan välillä vain kaista, joka ehkä loppuu ehkä ei vetäjän mielestä... Hitto miksi pitää lähteä moottoritielle jos sinne pitää koittaa sitten liittyä noin 10 auton letkana 50kph vauhdilla sen vetäjän takia? Raskaiden perässäkin pääsee vielä hienosti, mutta joskus tarvii tämmöisten urpojen takia kurkkia takavasemman lasista tuleeko tilaa vai mitä tapahtuu kun tämä pöllö rupeaa vetämään vielä liinat kiinni kiihdytyskaistalla
Katolla ja takalasilla niin väliä ole (vaikka koko auton joka aamu putsaan), mutta konepelti! Sehän heittää niin perhanasti kaikkea näkökenttään (riippuuko sitten autosta), mutta itse en lähtisi liikenteeseen ilman konepellin puhdistusta
Koska kuskin puolelta näkee takaviistoon hyvin helposti vain päätä kääntämällä. Apparin puolelta ei niinkään.
Heh... Mitäs mieltä poliisin toiminnasta tuossa muuten ollaan?
Kyllä minä ainakin nykyisessä autossani näen aika hyvin tämän kuvan esittämän alueen sivuikkunastani. Takasivuikkunasta katsoen näen about saman mitä peilistä katsomallakin selviäisi. Ehkä tuon sinisen kuvion aivan takimmaisimman osan näkisi vain takasivuikkunasta, mutta en mene vannomaan.
183 cm, jos nyt muistan oikein. Yli 180 cm kuitenkin. Ajan yleensä niin että kytkintä pohjaan painaessa jalka ei mene suoraksi vaan jää vähän koukkuun. Auto on Volvo V50, saa nähdä miten tulevassa V40:ssä on asiat. Ajan kuitenkin jonkun verran pakettiautoja niin on tottunut katsomaan siitä ainokaisesta sivuikkunasta takakulmaan, jolloin voi olla ettei sitä takasivuikkunaa niin kovin osaa arvostaa kun pää liikkuu vähän eri tavalla kun keskiverto eläkeläisellä.
Kai tossa joku laajakulmapeili jo on, kun on vm. 2009? En osaa nyt äkkiseltään sanoa.
Diaz tossa jo aika hyvin asiaa avasikin mutta todettakoon, että olen mies, pituutta 193cm ja autona ysitonninen baas.Avaa ny vähän lisää ettei tarvi arpoa
muoks: lisätään nyt vielä esim. sellainen skenaario, että olet peruuttamassa pois vinoparkista. Apparin puolen takaikkunasta näkeminen on aika oleellinen juttu.
Et kai ajele sumuvalot päällä?Mikäs ihmisiä vaivaa pitkien kanssa?
Ajelin 100km tänään poriin päin. 7krt laskelmien mukaan tuli tilanne, että vastaantulija ei saa pitkiään pois päältä ennenkuin kohdalla.
Kuskityyppi 1: vilkutan valoja n. 300-200m ennen kohtaamista kun ei ole mennyt lyhyille ja itsellä alkaa näkökyky loppua. Kuski vaihtaa pienen muistutuksen jälkeen lyhyille.
Kuskityyppi 2: vilkutan valoja edellämainitun matkan päästä kun ei näe enää mitään ja kuski "nukkuu". Ei reaktiota. Odotan pari sekuntia, läimäsen pitkät päälle että näen ajaa. Kohdalla kuski laittaa lyhyet.
Mikähän näitä kavereita oikein vaivaa? Eli edes valojen vilkuttelukaan ei mene perille vaan pitää lyödä pitkät suoraan naamalle että menee kaaliin se että joku tulee vastaan.
Niiden nipottajien ei sitten tarvitse kommentoida ollenkaan jotka alkaa jankuttaa että vilkutan liian aikaisin. Jos 200m päässä ei ole lyhyet (näköyhteyden vallitessa) niin jossain on vikaa.
Ymmärrän että oli paska keli ja huono näkyvyys mutta se ei anna oikeutta ajaa päin liikennettä pitkät päällä.
Turha myös jankuttaa siitä että löin pitkät näiden uunojen silmille, jossei vilkuttelu tehoa niin on yksi vaihtoehto säilyttää ajokontrolli ja se on pistää itse pitkät että näkee jotakin.
Ei mulla edes ole sumareita tuossa autossaEt kai ajele sumuvalot päällä?
Ykköstyypin kuskeja tapaan todella harvoin, kakkostyyppiä tuskin koskaan.
Missä tämä ketju on? Äsken sanomista katsoneena ainoa negatiivinen puoli tulee mieleen siitä, että kaupunkialueella eivät saaneet tiesulkua aikaan riittävässä ajassa eikä maijoissa riittänyt tehoa kiilaamisen yritykseen. Muutenhan rambo-pyöräpoliisin oli pakko seurata varoittaakseen muita ja yllättävän hyvin siinä onnistuikin.Eikös tälle ollu jo oma ketju
Missä tämä ketju on? Äsken sanomista katsoneena ainoa negatiivinen puoli tulee mieleen siitä, että kaupunkialueella eivät saaneet tiesulkua aikaan riittävässä ajassa eikä maijoissa riittänyt tehoa kiilaamisen yritykseen. Muutenhan rambo-pyöräpoliisin oli pakko seurata varoittaakseen muita ja yllättävän hyvin siinä onnistuikin.
Toviin ei oo tullu koettua tätä mutta tänään tuli sitten kohdalle. Motari, oikealla mennään ~70kmh, vasemmalla ~85kmh. Rajoitus oli tosiaan 100kmh ja keli hyvä. Onneksi ei ollu kiire minnekkään mutta ei silti silleen ihan kauheasti naurattanu.
Ajelin 110 cruisessa motaria tänään ja piti monta kertaa tarkistaa että onko se nyt varmasti 110 vai 130 kun menin kaikista ohi. Ilma +1 ehkä ja täysin sula ja lumeton motari, tiedä sit mikä ihmisiä jännittää.
Ajelin 110 cruisessa motaria tänään ja piti monta kertaa tarkistaa että onko se nyt varmasti 110 vai 130 kun menin kaikista ohi. Ilma +1 ehkä ja täysin sula ja lumeton motari, tiedä sit mikä ihmisiä jännittää.
"Ajan 10% yli rajoituksen, lukemalla josta saa sakon ja ihmettelen kun menen kovempaa kuin muut"...
Oletin että jos itse tietäisit nopeuden niin kertoisit sen, etkä jotain minkä perusteella voi lähteä arvailemaan jotain sinnepäin. Jos vauhti nyt oli se 130km/h todellista niin ei ole ihan laillinen kulkupeliSulla on tarkat tiedot mun Mondeosta paljonko on todellinen nopeus?
Tuota kiriherkkyyttä ohitustilanteissa esiintyy kyllä ihan aboriginaaleissa asukkaissakin. Mistä lie johtuu? Tajuaako ihmiset ohitettaessa, että tämä taisikin olla satasen aluetta eikä kaheksaakymppiä, vai ottaako se muuten vaan itsetunnon päälle, kun joku yrittää ohi. Itse mieluummin väistän sivumpaan, jos jollain on kova kiire ohi, kuin että vaarannan vastaantulijoiden terveyden leikkimällä liikennepoliisia.Rauman ja Turun välillä ajelin vanhemman Zafiran perässä. Vauhtia about 75, rajoitus 80. Ohituskaista alkaa, rajoitus edelleen 80. Zafirasta ei pääse ohi vaikka on 110 mittarissa... sitten kun polkaisee vielä vähän lisää, näkee miten pooppelin ratissa luuriaan naputtelee joku (ulkonäöstä päätellen) eksoottista syntyperää oleva naispuoleinen otus. Huoh.
Tuota kiriherkkyyttä ohitustilanteissa esiintyy kyllä ihan aboriginaaleissa asukkaissakin. Mistä lie johtuu? Tajuaako ihmiset ohitettaessa, että tämä taisikin olla satasen aluetta eikä kaheksaakymppiä, vai ottaako se muuten vaan itsetunnon päälle, kun joku yrittää ohi. Itse mieluummin väistän sivumpaan, jos jollain on kova kiire ohi, kuin että vaarannan vastaantulijoiden terveyden leikkimällä liikennepoliisia.
Siis teki mitäPiti lähteä käymään helsingissä ja rekkaa ohittaessani takana ollut passat ajoi vierelle ja ohitti mut rekan välistä
Vähän aikaa mietin, että mitähän tässäkin oikein tapahtui kunnes noteerasin nopeusrajoituksen. Pysäkiltä niin henkilöautolla kuin linja-autollakin liikennevirrasta sopivaa rakoa valitessa vilkun laittaminen vasemmalle vähän kyseenalaista. Itseäkin jännittää ohittaa pysäkillä vasemmalle vilkuttava bussi. Paremmin toimisi periaate: vilkku oikealla kunnes sopiva väli löytyy ja sitten vilkkua vasemmalle ja liikkeelle.80 kympin alueelle ajelen toisen auton perässä. Pysäkillä linja-auto päästämässä ihmisiä pois. 50 m ennen kuin edellä ajava ajava on bussin kohdalla laittaa bussi kuski vilkun päälle. Mitä tekee edellä ajava, lyö jarrut pohjaan seurauksella että meidän väliin olisi mahtunut varmaan hius kun saan auton pysäytettyä. bussi kuski jää vielä oikea oppisesti pysäkille odottamaan ja minä tämän takana töötti pohjassa. No akka lähtee liikkeelle ja kun saavuttaa bussi kuskin tämäkin vielä tööttää sille
Harva kuitenkaan on pähkäilyissään ottanut esille nopeusrajoituksen muuttumista kunnolla. Yleensähän ainakin talvella rajoitus on 80 km/h, joka muuttuu ohituskaistan ajaksi 100 km/h:ksi.Yleensähän tätä esiintyy ohituskaistapätkillä nimenomaan ja tätä ollaan pähkäilty miehissä vuosikausia. Useimmiten ratissa näissä tapauksissa on nainen tai vanhus ja selitys lienee, että leveämmällä kaksikaistaisella pätkällä tuntevat olonsa turvallisemmaksi ja uskaltavat ajaa rajoituksen mukaan tai vähän ylikin.
Millään lailla hyväksyttäväähän tämä ei ole ja kortti pitäisi ottaa pois jos ei uskalla ajaa kirkkaalla, kuivalla kelillä 100 km/h ilman, että on kaksi kaistaa suuntaansa.
80 kympin alueelle ajelen toisen auton perässä. Pysäkillä linja-auto päästämässä ihmisiä pois. 50 m ennen kuin edellä ajava ajava on bussin kohdalla laittaa bussi kuski vilkun päälle. Mitä tekee edellä ajava, lyö jarrut pohjaan seurauksella että meidän väliin olisi mahtunut varmaan hius kun saan auton pysäytettyä. bussi kuski jää vielä oikea oppisesti pysäkille odottamaan ja minä tämän takana töötti pohjassa. No akka lähtee liikkeelle ja kun saavuttaa bussi kuskin tämäkin vielä tööttää sille
Siis teki mitä
Ohitti sut siten, että autoja oli ohituksen aika kolme rinnan? Vai ohitti sut oikealta ennen kuin olit saavuttanut rekan?
Tässä on tapahtunut itselle ehkä pahin läheltä piti -tilanne. Kyseessä ramppi kehä 1:lle ja tietysti tavoite että vauhti on 80km/h kuvanottokohdalla. Oikealla on bussipysäkki ja luonnollisesti busseille kolmio.
Kerran tulin tuolta reippaasti toisen auton perässä, katselin sopivaa koloa liittyä kun huomasin edellä olevan pysähtyneen rampille päästäkseen bussin tuolta oikealta eteensä.
Onneksi oli kuiva kesäkeli ja ehdin pysähtyä, ei jäänyt hirveesti rakoa edellä olevaan. Joutu kyllä tööttiä painamaan hetken kun tajusin ettei kolahtanutkaan.
Tiukille on mennyt, mutta on varmasti ollut ärtymystä molemminpuolin. Olihan tuo motarilla, eikä missään kaksisuuntaisella tiellä?Tuossa huonosti piirretty kuva
ja tosiaan toi rekan ja mun väli ei ollu ku vajaa 5 metriä.
Tuossa huonosti piirretty kuva
ja tosiaan toi rekan ja mun väli ei ollu ku vajaa 5 metriä.
Tuossa jo aikasemmin avauduin samanlaisista kuskeista, jotka hyökkää häikäilemättä eteen. Viimeksi Porvoo-Helsinki-motarilla kävi juuri noin kolmasti tai neljästi ja kyseessä oli aina sama auto, jonka ratissa kohtuu nuori jannu. Joko pää ei kääntynyt, peilit toimineet, tai sitten oli ihan puhdasta kiusantekoa. Sen verran systemaattisesti tuo eteen hyökkäsi, että veikkaan jälkimmäistä. Kyllä se kieltämättä vähän tunteisiin kävi ja sillä hetkellä toivoin vähemmän kauniita asioita ko. seikkailijalle. Tosin itse taisin olla puolen auton mitan verran vatipään takana.Tuossa huonosti piirretty kuva
ja tosiaan toi rekan ja mun väli ei ollu ku vajaa 5 metriä.
Tuossa huonosti piirretty kuva
ja tosiaan toi rekan ja mun väli ei ollu ku vajaa 5 metriä.
Kuulostaapa tutulle tilanteelle Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?
Ei kyllä jaksa ymmärtää mitä noiden päässä liikkuu, jos mitään.
Tuossa jo aikasemmin avauduin samanlaisista kuskeista, jotka hyökkää häikäilemättä eteen. Viimeksi Porvoo-Helsinki-motarilla kävi juuri noin kolmasti tai neljästi ja kyseessä oli aina sama auto, jonka ratissa kohtuu nuori jannu. Joko pää ei kääntynyt, peilit toimineet, tai sitten oli ihan puhdasta kiusantekoa. Sen verran systemaattisesti tuo eteen hyökkäsi, että veikkaan jälkimmäistä. Kyllä se kieltämättä vähän tunteisiin kävi ja sillä hetkellä toivoin vähemmän kauniita asioita ko. seikkailijalle. Tosin itse taisin olla puolen auton mitan verran vatipään takana.
Motarilla oli.Tiukille on mennyt, mutta on varmasti ollut ärtymystä molemminpuolin. Olihan tuo motarilla, eikä missään kaksisuuntaisella tiellä?
Tässä on tapahtunut itselle ehkä pahin läheltä piti -tilanne. Kyseessä ramppi kehä 1:lle ja tietysti tavoite että vauhti on 80km/h kuvanottokohdalla. Oikealla on bussipysäkki ja luonnollisesti busseille kolmio.
Kerran tulin tuolta reippaasti toisen auton perässä, katselin sopivaa koloa liittyä kun huomasin edellä olevan pysähtyneen rampille päästäkseen bussin tuolta oikealta eteensä.
Onneksi oli kuiva kesäkeli ja ehdin pysähtyä, ei jäänyt hirveesti rakoa edellä olevaan. Joutu kyllä tööttiä painamaan hetken kun tajusin ettei kolahtanutkaan.
Jos tilannetta hieman miettii niin taisi tulla ajettua hiukan turhan lähellä toisen perää jos juuri ja juuri saat pysäytettyä noin ennalta-arvattavassa tilanteessa. Tai sitten katseltua ihan liian pitkään muualle kuin eteenpäin, jos turvaväli oli kunnossa.
Piti lähteä käymään helsingissä ja rekkaa ohittaessani takana ollut passat ajoi vierelle ja ohitti mut rekan välistä