Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002
Minulla latailee tasaisesti mutta olen vasta 44% kohdalla. Jotain 13 Mbits/s tulee, tuskin ehtii tänään lentämään.

Edit: Ihmiset ovat raportoineet että marketplace on kaatunut taikka koko pelin yhteys palvelimille tukossa. Tällä hetkellä 51%
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
No nyt pamahti kova, huh huh.. MSFS yhteistyössä InBuildin kanssa tarjoavat melkein jo 'study level' tason Airbus A310:n simuun monilla visuaalisilla herkuilla, kuten interaktiivisella mallinnetulla matkustamolla ja ohjaamon badilla. Kaippa se on tuotakin konetyyppiä vaivauduttava hieman opiskelemaan :)

 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Tuli illalla kokeiltua molempia koptereita, DC-3:a ja lyhyesti purtsikkaa. Varsinkin koptereilla kaupungin talojen välissä VR-lasien kanssa on aika hienoa! Onnistuin jopa laskeutumaan kopterilla Dubaissa Burj Al Arabin ("purjehotelli") katolla olevalle helialustalle, vaikka haastavaa noilla vispilöillä laskeutuminen itselle on.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002
Helikoptereilla on oletuksena avustukset päällä, ne kannattaa kytkeä pois päältä. Ihmettelin kun alussa ei ollut inertiaa ollenkaan mutta kun avustukset otti pois niin lentomalli tuntui paremmalta. Kokeilin lyhyesti DC-3:sta Joensuun kentällä, äänet oli komeat. En normaalisti noin isoilla lennä joten muuten en osaa sanoa. Oli jo niin hämärää että konettakaan ei kunnolla nähnyt. Kaiken kaikkiaan upea uudistus.

Edit: korjaus
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Helikoptereilla on oletuksena avustukset pois, ne kannattaa kytkeä pois päältä. Ihmettelin kun alussa ei ollut inertiaa ollenkaan mutta kun avustukset otti pois niin lentomalli tuntui paremmalta. Kokeilin lyhyesti DC-3:sta Joensuun kentällä, äänet oli komeat. En normaalisti noin isoilla lennä joten muuten en osaa sanoa. Oli jo niin hämärää että konettakaan ei kunnolla nähnyt. Kaiken kaikkiaan upea uudistus.
Oletuksena siis päällä, huomasin myös itse ottaa ne heti pois. Jostain syystä ilmavirtauksien visualisointi tulee joka kerta uudestaan päälle vaikka sen asetuksista laittaa pois päältä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Edelleen xbox-versiossa "ei nettiä" bugi päällä(joka siis pätsissä tuli). Tosin ovat kyllä korjaamassa mutta milloin tulee fixi ei kai kukaan tiedä.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
701
Testailin tätä ihan vaan kopterien vuoksi pitkästä aikaa.. Tuo Bell käyttäytyi aikalailla kuin kopterit Armassa, kun advanced flight model on siinä pois päältä.. eli todella simppeli ja ylihelppo lennellä. En saanut sitä vortex ring stateen vaikka oikein yritin. Piti oikein tarkistella kahteen kertaan ettei ole avustuksia päällä. Tuo Cabri G2 vaikuttikin sitten selvästi paremmalta, mutta pitää kyllä vielä testailla lisää. Jostain syystä ei latautunut kunnolla maisemat ja New york näytti epämääräiseltä köntsäkasalta. Ja vieläkin tuo UI on, paremman ilmaisun puutteessa aivan totaalisen perseestä.. Pyörii kyllä ihan kivasti, mutta tiedä sitten paljonko siinä vaikuttaa tuo miten tuo mesh bugitti. Tämä on kyllä mulle edelleen (julkaisusta deluxe ja n.150h tuntia mittarissa) iso pettymys, mikä harmittaa hillittömänä FSX fanina. No, onneksi kaikkien ei tarvi pitää kaikesta, ja vaihtoehtojakin on.

EDIT:Jaa jaa, testailin tänään uusiksi Belliä ja oli parempi, ettei sitten kuitenkin olisi ollut avusteet päällä eilen, vaikka otin pois ja varmistinkin vielä. :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002
En tiedä oletteko huomanneet mutta f-35 orbx:llä on -40% alessa 15.11. saakka. Otin kun kerta on Suomelle tulossa.

Kokeilin lyhyesti B version vtol ominaisuuksia ja on vaikea uskoa että se olisi oikeasti noin helppoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
En tiedä oletteko huomanneet mutta f-35 orbx:llä on -40% alessa 15.11. saakka. Otin kun kerta on Suomelle tulossa.

Kokeilin lyhyesti B version vtol ominaisuuksia ja on vaikea uskoa että se olisi oikeasti noin helppoa.
Vaikea uskoa että koko koneella lentomalleineen on mitään tekemistä aidon kanssa. Muutenkin tuo indiafoxtecho on aika pienen luokan pulju eikä varmasti ole kunnon sme:tä käytössä. Enkä ihmettele kun kone on muutenkin niin tuore tekele.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
701
En tiedä oletteko huomanneet mutta f-35 orbx:llä on -40% alessa 15.11. saakka. Otin kun kerta on Suomelle tulossa.

Kokeilin lyhyesti B version vtol ominaisuuksia ja on vaikea uskoa että se olisi oikeasti noin helppoa.
Sen takia näin uusia koneita ei nähdä esimerkiksi DCS:ssa ollenkaan, koska niistä ei ole riittävästä dataa saatavilla järjestelmistä ja todellisesta suorituskyvystä, että saisi tehtyä tarpeeksi realistisen mallinnuksen. Parhaimmillaankin tuollaisen mallintaminen on aikalailla arvailuhommaa.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002
Sen takia näin uusia koneita ei nähdä esimerkiksi DCS:ssa ollenkaan, koska niistä ei ole riittävästä dataa saatavilla järjestelmistä ja todellisesta suorituskyvystä, että saisi tehtyä tarpeeksi realistisen mallinnuksen. Parhaimmillaankin tuollaisen mallintaminen on aikalailla arvailuhommaa.
Arvailua tuo on mutta onko se edes sen mukaista mitä lentonäytöksissä? Painat nappia niin kone pysähtyy leijuntaan nopeasti ilman huojumista, ihan kuin inertiaa ei juuri olisi. Vähän kuin helikopteri MSFS:n avustukset päällä. Kohta tulee DC Designin Harrier, sen pitäisi olla paremmin tehty. Se lähetettiin kauppapaikalle jo viime viikolla ja kun ilmestyy sinne niin tulee myös muualle myyntiin.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002
Rex AccuSeason olisi kanssa tarjouksessa (orb 16,87€). Houkuttelisi mutta vuodenajat on luvattu tehdä vanillaan. Alunperin aikataulu oli 2022 mutta taitaa olla myöhässä.

Tämä video esittelee Accuseasonia mutta siitä huomaa myös miten lähellä simun sceneryt ovat oikeaa
 
Liittynyt
06.02.2020
Viestejä
153
Mistä johtuu, että kapteeninäkymässä kuva kääntyy hiljalleen kokoajan alaspäin? Hiiren oikealla napilla ei voi liikuttaa kuvaa, kävin kaikki asetukset moneen kertaan läpi enkä löytänyt mitään mikä vikana.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Onkos kellään esiintynyt pätkintää uusimman päivityksen jälkeen PC:llä, ei oikeastaan pysty pelaamaan kun pätkintä alkaa hetken pelaamisen jälkeen. Community kansio tyhjennetty ennen päivitystä ja W10 kaikki päivitykset asennettu.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
134
Onkos kellään esiintynyt pätkintää uusimman päivityksen jälkeen PC:llä, ei oikeastaan pysty pelaamaan kun pätkintä alkaa hetken pelaamisen jälkeen. Community kansio tyhjennetty ennen päivitystä ja W10 kaikki päivitykset asennettu.

Joo, pätkii ja uusien koneiden ulkoäänet ovat välillä omituista vihellystä. Kaikenlaisia pugeja taisi tulla päivityksen myötä.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
98
Onkos kellään esiintynyt pätkintää uusimman päivityksen jälkeen PC:llä, ei oikeastaan pysty pelaamaan kun pätkintä alkaa hetken pelaamisen jälkeen. Community kansio tyhjennetty ennen päivitystä ja W10 kaikki päivitykset asennettu.
Muutaman puskalennon olen lentänyt uusimmalla päivityksellä, enkä ole mitään pätkimistä huomannut.
 
Liittynyt
13.04.2020
Viestejä
123
Muutamat räpsyt syksyn lennoilta. Hyvällä porukalla Discordissa ollu helvetin hauskaa tän harrastuksen parissa syksyn aikana. Tietty säät ja päivänvalo vähän eri luokkaa kun kesällä...

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2022.11.03 - 21.56.10.73.png


Vaihtelu virkistää, BCN-MLA-BCN.
Microsoft Flight Simulator Screenshot 2022.11.05 - 13.39.31.38.png


Helsinkiin ILS CAT II 22L.
Microsoft Flight Simulator Screenshot 2022.10.31 - 19.24.59.52.png


Joku päivä tuli ihan kunnolla vettä kuin saavista.
Microsoft Flight Simulator Screenshot 2022.10.10 - 22.52.27.94.png


Rovikselle kunnon sumuttelut. Mukavaa hauskaa tämä toisaalta on.
Microsoft Flight Simulator Screenshot 2022.11.10 - 21.20.19.48.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 355
Itellä turtle beach mutta melkein himottais pistää vaihtoon ja noi honeycombit, sen verta halvalla ne lähtee.
 
Liittynyt
06.02.2020
Viestejä
153
Suosituksia hyvästä yoke-tehovipu combosta, mahdollisesti myös polkimet. Oon nyt muutamia vuosia lennellyt pelkällä T.16000M hotas setillä DCS:ssää ja fligh simulatoria, DCS lentelyt on vähentynyt niin, että voisin hommata toisenlaiset ohjaimet. Silmäilin honeycombeja tai TCA Boeing edition ohjaimia. Kuinka nuo jälkimmäiset sopii myös pienillä koneilla lentelyyn?
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
621
Kummallakaan ei mene pieleen. Boeing-yokella onnistuu yleisilmailu siinä missä HC:lla, se ei vaan ole yhtä autenttista ja sama sitten taas toisin päin.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Ymmärrän kyllä, että toisille ohjaimiin panostaminen kuuluu kiinteästi lentosimulaattoriharrastukseen. Mä olen siitä eri mieltä. Itse olen vetänyt jo vuosikymmenen Logitech 3D Pro -yleisohjaimella ja tyytyväinen olen yhä. Oma mielipiteeni on se, ettei lentosimulaattorissa kuitenkaan pysty täysin autenttisesti simuloimaan sitä tuntumaa ohjaimiin ja g-voimiin joten en ole lähtenyt laittamaan rahaa kaikenmaailman ohjaimiin ym. tarvikkeisiin vaikka asialle omistautunut intoilija olenkin. Desktop-simulaattorissa pystyy simuloimaan autenttisesti lähinnä järjestelmiä, navigointia jne. Ei mua esimerkiksi haittaa ohjata Boeingia tikulla. Jos jotain kaipaan, niin VR:ssä olisi toki kiva jossain vaiheessa saada kosketushanskat, joiden avulla operoida yokea ja kaasuja jne.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
214
Ymmärrän kyllä, että toisille ohjaimiin panostaminen kuuluu kiinteästi lentosimulaattoriharrastukseen. Mä olen siitä eri mieltä. Itse olen vetänyt jo vuosikymmenen Logitech 3D Pro -yleisohjaimella ja tyytyväinen olen yhä. Oma mielipiteeni on se, ettei lentosimulaattorissa kuitenkaan pysty täysin autenttisesti simuloimaan sitä tuntumaa ohjaimiin ja g-voimiin joten en ole lähtenyt laittamaan rahaa kaikenmaailman ohjaimiin ym. tarvikkeisiin vaikka asialle omistautunut intoilija olenkin. Desktop-simulaattorissa pystyy simuloimaan autenttisesti lähinnä järjestelmiä, navigointia jne. Ei mua esimerkiksi haittaa ohjata Boeingia tikulla. Jos jotain kaipaan, niin VR:ssä olisi toki kiva jossain vaiheessa saada kosketushanskat, joiden avulla operoida yokea ja kaasuja jne.
Siviilisimuilu varmasti onnistuu joo tuollakin mutta kyllä aika orpo olo Hornetin puikoissa tulis ilman kunnollista HOTAS:a...
 
Liittynyt
06.02.2020
Viestejä
153
Varmaa kallistun tuohon honeycombiin, oliko tuohon sarjaan myös polkimet ?
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
621
Varmaa kallistun tuohon honeycombiin, oliko tuohon sarjaan myös polkimet ?
Tulossa, tällä tietoa Q1 2023

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 950
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 950
Siis sehän on nyt 199€ tarjouksessa..
Juu, tarkoitin vaan että jos vertaa Jimmsin hintaan niin alennus vaikuttaa isommalta kuin se ehkä todellisuudessa on. Enpä silti ole noin hyvään hintaan nähnyt aiemmin.

Itse olen ihan tyytyväinen ollut tuohon MSFS:n kanssa. Se että trimmi ei ole varsinaisesti analoginen akseli vaan pelkkä enkooderi on mulle pieni miinus mutta ilmeisesti osalle taas aivan ehdoton asia jotta autopilotti voi toimia yhteen. Lähinnä tuon takia tullut käytettyä kolmannen osapuolen softia tuon ja simun välissä jotta saa säädettyä sen vastetta.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Mitäs mieltä ollaan tästä? Vielä kolme päivää jäljellä kickstarteria.

Olen varsin FS2020 noviisi, kotoa löytyy kuitenkin thrustmasterin joystick/kaasu t.16000 setti, ja ainakin tuossa kaasuosassa on kans pyöritettävä nuppi, en ole tosin käyttänyt sitä vielä FS2020:ssa.

Mitäs mieltä kokeneemmat, olisiko hyödyllinen FS2020:n kanssa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
Mitäs mieltä ollaan tästä? Vielä kolme päivää jäljellä kickstarteria.

Olen varsin FS2020 noviisi, kotoa löytyy kuitenkin thrustmasterin joystick/kaasu t.16000 setti, ja ainakin tuossa kaasuosassa on kans pyöritettävä nuppi, en ole tosin käyttänyt sitä vielä FS2020:ssa.

Mitäs mieltä kokeneemmat, olisiko hyödyllinen FS2020:n kanssa?
Ei ole tullutkaan tämmöinen vastaan. Olen ihan yhtä noviisi näissä mutta ensireaktiot oli melko negatiiviset. Näyttää aika perus 3D-printatulta viritykseltä ilman yhtään todellista kuvaa tuotantoversiosta vaikka aikataulun mukaan "development completed" on saavutettu jo heinäkuussa. Häiritsee myös toi "replace entire cockpit with single device" höpinä kun toihan nyt on aika pitkälti perus button box ja hintaa kuitenkin toi 179€. Ainut jossain määrin uniikki toiminnallisuus on toi kaksiosainen rotary knob. Noiden myötä vähän hakkaa oma Kickstarter bullshit mittari punasella :D

Tosta tulikin mieleen että Elgatohan julkaisi juuri Stream Deck Plussan, jossa on 4 rotary knobia, kosketusnäyttö ja 8 näytöllistä painiketta hintaan 229€. Fyysisiä nappeja on toki vähemmän mutta näyttöjen myötä noilla saa toteuteutettua loputtoman määrän nappeja. Onkos joku tommosta jo säätänyt Flight Sim käyttöön? Saako helposti käyttöön ja toimiiko rotary knobit suoraan pelissä hyvin?

EDIT: Tämän threadin mukaan ei vissiin mene Plussan rotaryt ihan heittämällä ennen kuin joku koodaa jonkun plugarin. Stream Deckin perusversiolle on jo Flight Tracker plugari joka yhdistää Stream Deckin SimConnectin kautta peliin. Flight Trackerin kehittäjä on kommentoinut ostaneensa jo Stream Deck Plussan mutta Elgato ei ole vielä avannut Plussan uutta SDK:ta, joten tukea ei ole vielä voitu luoda. Threadista selviää myös toinen vaihtoehto eli suomalainen 250€ Loupedeck Live, jolle on koodattu jo MSFS-profiili, joka tosin toimii pelin päässä ilmeisesti enemmänkin näppäimistöemuloinnin kautta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
Newbie astuu kuvioihin MSFS 2020 / PD -versiolla. DLC:t ja modit kiinnostaa, ensisijaisesti käyttö VR:llä, mutta näytöltäkin tulee varmasti pelailtua. Lisäkontentti näkyy pelin sisällä olevan melko tyyristä aina lentokoneita ja -kenttiä myöten. Onko jostain saatavilla laadukasta, halpaa tai ilmaista sisältöä peliin? Mitä "must download" listaan kuuluu?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002
Newbie astuu kuvioihin MSFS 2020 / PD -versiolla. DLC:t ja modit kiinnostaa, ensisijaisesti käyttö VR:llä, mutta näytöltäkin tulee varmasti pelailtua. Lisäkontentti näkyy pelin sisällä olevan melko tyyristä aina lentokoneita ja -kenttiä myöten. Onko jostain saatavilla laadukasta, halpaa tai ilmaista sisältöä peliin? Mitä "must download" listaan kuuluu?
Tämä on minulla tärkein ilmaisaddonien paikka
Tuuolta Helsinki Metropolitan scenery (kaksi versiota riippuen käytätkö photogrammetryä) ja muutenkin Suomen kenttiä löytyy kasapäin. Lisäksi FSKneeboard – Maps, Charts and Notes For Microsoft Flight Simulator – Optimized For VR on erinomainen, minulla on ilmaisversio.

Maksullisten lisäosien suhteen alennuksia on säännöllisesti.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
133
Ilmaista sisältöä (ja usein varsin laadukastakin sellaista) olen minäkin enimmäkseen lataillut Flightsim.to -sivustolta. Omiin suosikkeihini kuuluu mm. Top Mach Studiosin F-22 sekä GotGravelin Vertigo (joka on yleensä oletuslentsikkani peruslentelyyn). Ja tietenkin Helsinki-Vantaa, koska suomi: EFHK - Helsinki Airport V1.4 :).
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Newbie astuu kuvioihin MSFS 2020 / PD -versiolla. DLC:t ja modit kiinnostaa, ensisijaisesti käyttö VR:llä, mutta näytöltäkin tulee varmasti pelailtua. Lisäkontentti näkyy pelin sisällä olevan melko tyyristä aina lentokoneita ja -kenttiä myöten. Onko jostain saatavilla laadukasta, halpaa tai ilmaista sisältöä peliin? Mitä "must download" listaan kuuluu?
Lista myöskin vähän riippuu koneesta ja lentelyistä, eli onko tarkoituksena vaan lennellä ympäriinsä katsellen maisemia full arcadena vai enemmän realistisesti kentältä toiselle tyyppisesti ja millaisella koneella vai milloin milläkin?

Esim. nyt jos lentää Longitudella, must have on WT-G3000 ja Longitude flight dynamics, kunnes AAU1 on ulkona.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002
Lista myöskin vähän riippuu koneesta ja lentelyistä, eli onko tarkoituksena vaan lennellä ympäriinsä katsellen maisemia full arcadena vai enemmän realistisesti kentältä toiselle tyyppisesti ja millaisella koneella vai milloin milläkin?

Esim. nyt jos lentää Longitudella, must have on WT-G3000 ja Longitude flight dynamics, kunnes AAU1 on ulkona.
Jos haluaa katsella maisemia realistisesti niin tuo perus cessna 172 on hyvä siihen. Säätää autopilotin sopivasti niin on käytännössä matkustaja. VR:ssä siinä on vielä erinomainen näkyvyys. Salzburgin taikka Bergenin maisemat ovat upeita.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002

Mielenkiintoinen lentämiseen tarkoitettu padi-ohjain tulossa. Ihmettelen miksi ei ole tehty XBox tukea, luulisi siellä olevan enemmän tarvetta moiselle.
1674120716001.png
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Heh...

Onkohan tuolle ostajia? Oikean alalaidan liu'ut ainakin jää kämmenen alle ja muutenki tuntuu typerältä tehdä gamepadin muotoinen. Eikö ois parempi vain lisätä nuo tarpeelliset lisäsäätimet johonki halpaan hotasiin, vaikka Thrustmaster T Flight HOTAS One.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002
Heh...

Onkohan tuolle ostajia? Oikean alalaidan liu'ut ainakin jää kämmenen alle ja muutenki tuntuu typerältä tehdä gamepadin muotoinen. Eikö ois parempi vain lisätä nuo tarpeelliset lisäsäätimet johonki halpaan hotasiin, vaikka Thrustmaster T Flight HOTAS One.
Jos sohvalta käsin lentää niin kai tuollainen on helpompi. PC puolella vaan tuskin on niin tarvetta, konsolilla saattaisi jo olla.

Minä olen kaipaillut hyvää trimmiä, sellainen jossa olisi kiekko kaikille kolmelle.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Onkos täällä kokemuksia noista erilaisista ura addoneista? Mitä hyvää / huonoa ja suosittelisitko jotain / miksi?

Eli esim.
-OnAir
-FSCharter
-Neofly
-Air Hauler 2

Skypark kokeiltu ja jää vähän puolitiehen toistaiseksi, kun ei ole merkitystä miten lentelee kunhan vaan lentää A:sta B:hen, ei kuluja ja ei lentokoneiden markkinaa / yrityksen kasvatusta vaan kaikki ilmaisena.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
621
Journey Flight part 1 in the books :cigar2:

Syksyn puolella päätin että lennän pakkasia pakoon Hyvinkäältä Gibraltarille. Noh, matka kaiken kaikkiaan perhe-elämän sivussa vähän piteni mutta tänään ollaan perillä. Reitti meni seuraavien stoppien kautta:

EFHV-EFHF-EETN-EVRA-EPOK-EKRN-EKBI-EHGG-EBOS-LFOB-LFEJ-LFBZ-LELL-LEVC-LEAM-LXGB

10 maata, 20h 48 minuuttia Turbo Arrowin puikoissa ja kone on nyt Euroopan eteläkärjessä. Luonnollisesti nälkä kasvoi syödessä niin seuraava Journey vie sitten villin Afrikan halki Kapkaupunkiin.
Journey Flight part 2 in the books :cigar2:

Joulukuun alussa sitten saatiin tämän reissun toinen osa pakettiin. Hyvinkäältä Turbo Arrowlla Kapkaupunkiin.

Reitti kulki seuraavasti:

DAOR-DAAN-GATS-GAGO-DRRN-DBBP-DNPO-FGSL-FPPR-FPST-FGAB-FOGA-FCPP-FZAA-FNLU-FNUB-FYWH-FAAB-FACT

Niinkuin tuosta huomaa, niin matka kulki siis Saharan halki ja siitä mantereen länsirantaa alas Kapkaupunkiin. Yhteensä 25 maata, 34 laskeutumista, lentotunteja 57h 8min. Voi sanoa että tuon koneen tunsi jo omakseen näiden istuntojen jälkeen. Seuraavassa muutamia kuvia reissulta:

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2022.05.27 - 14.56.48.16.png

Tangier, Marokko
Microsoft Flight Simulator Screenshot 2022.07.01 - 13.23.00.41.png

Pohjoinen Sahara, suuntana Bechar, Algeria
Microsoft Flight Simulator Screenshot 2022.09.04 - 22.03.02.57.png

San Carlosin kraateri, Malabo, Päiväntasaajan Guinea
Microsoft Flight Simulator Screenshot 2022.11.27 - 16.47.50.20.png

Lobiton lahti, Angola
Microsoft Flight Simulator Screenshot 2022.11.30 - 18.32.26.93.png

Finaalissa Hosea Kutakon kansainväliselle, Windhoek, Namibia
Microsoft Flight Simulator Screenshot 2022.12.02 - 12.36.12.72.png

Pöytävuori, Cape Town Stadium ja Kapkaupungin keskustaa.
Microsoft Flight Simulator Screenshot 2022.12.02 - 12.48.05.81.png

Hyväntoivonsalmen ympäri ja finaaliin Kapkaupungin kansainväliselle.

Afrikan osuus reissusta kokonaisuudessaan (suoria viivoja, ei ota huomioon lentosuunnitelmia):

littlenavmap_07_02_23_17-27-03.png


Mitäs seuraavaksi? No kotia kohti tietenkin. Arrow kuitenkin jäi Kapkaupunkiin ja vaihdettiin toisenlaiseen matkantekolaitteeseen

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2022.12.17 - 15.31.31.17.png


Paluumatkasta sitten lisää myöhemmin.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
36
Kiinnostelis hirveesti vr lasit simuun, mutta oon aivan ummikko kyseisten laitteiden kanssa eikä mitään hajua minkälaisia on tarjolla ja mitkä kannattaa ostaa ja onko jengillä pahoinvointia havaittavissa vieläkin vr lasien kanssa?

Oma setuppi:

Intel i9 13900K
RTX 4090
32GB DDR5
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Kiinnostelis hirveesti vr lasit simuun, mutta oon aivan ummikko kyseisten laitteiden kanssa eikä mitään hajua minkälaisia on tarjolla ja mitkä kannattaa ostaa ja onko jengillä pahoinvointia havaittavissa vieläkin vr lasien kanssa?

Oma setuppi:

Intel i9 13900K
RTX 4090
32GB DDR5
En ole kokenut FS2020:ssa pahoinvointia VR laseilla.

HP on merkkien mukaan luopumassa VR busineksestä, joten sinänsä simukäyttään sopiva HP Reverb G2 ei ehkä enää paras. Jos rahaa riittää, Quest Prota on paljon kehuttu ja Varjolla on hienot lasit mutta Varjon lasit eivät ehkä aloittelijalle helpoimmat, edullisemmat Quest 2 tai Pico4 voisivat olla kans passelit.

Jos maltat hetken odottaa kohta markkinoille tulee HTC Vive XR Elite ja syksyllä Quest3. Niiden FS2020 kokemuksia saa vielä hetken odotella.

Täältä löytyy oma ketjukin VR laseille, jossa voit kysellä enemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 950
En ole kokenut FS2020:ssa pahoinvointia VR laseilla.

HP on merkkien mukaan luopumassa VR busineksestä, joten sinänsä simukäyttään sopiva HP Reverb G2 ei ehkä enää paras. Jos rahaa riittää, Quest Prota on paljon kehuttu ja Varjolla on hienot lasit mutta Varjon lasit eivät ehkä aloittelijalle helpoimmat, edullisemmat Quest 2 tai Pico4 voisivat olla kans passelit.

Jos maltat hetken odottaa kohta markkinoille tulee HTC Vive XR Elite ja syksyllä Quest3. Niiden FS2020 kokemuksia saa vielä hetken odotella.

Täältä löytyy oma ketjukin VR laseille, jossa voit kysellä enemmän.
Odoteltavien puolella olisi Bigscreen Beyond myös, mutta niilläkin on hintaa ja kuten Varjon kanssa niin pelkkien lasien ostaminen ei riitä vaan pitää hommata SteamVR-majakat (simukäytössä voisi yksikin riittää) vähintään kaveriksi. HP:n kanssa tuon haittaa että mahdollisesti luopuvat vähentää se, että lasit on ihan Microsoftin WMR-pohjaiset. Tosin eipä se Microsoftkaan kovin paljon VR:n kanssa ole viimeaikoina tehnyt.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 615
Viestejä
4 186 021
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom