Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 359
Day 1.

Paljon todella hyvää sisältöä trailerin perusteella. Onko tämä uusi peli vai iso päivitys 2020:seen?
Itse veikkaisin enemmän DLC.

Jos kerran tekevät uuden version, niin toivottavasti korjaavat samalla tuon älyttömän optimoimattoman cpu threadin pelistä. Jää näyttiksistä puolet tehoista käyttämättä kun cpu nakuttaa vain yhtä tai kahta säiettä täysillä. Ihan älytöntä mielestäni tällä vuosikymmenellä, että tehdään pelejä ilman kunnon multithread tukea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 397
Jep mutta tosta on nyt ilmeisesti tulossa uusi peli eikä DLC-julkaisu. Jotenkin käsittämätön valinta etenkin tällä tiedotuslinjalla jossa hommasta ei kerrota enempää jonka seurauksena paskamyrsky on valmis. Noh toivoa toki saa että tossa nyt on jotain järkeä käytetty ja saa jotenkin helposti päivitettyä 2020-versiosta eikä toi riko pelaajakantaa ja 3rd party lisäreitä kahteen peliin. Lähteenä käytännössä nuo sanamuodot tiedotteissa ja trailereissa sekä Game Passin twitter tili:




Olematonta tietoa on koottu tonne MSFS:n foorumeille:

MSFS2024 lisäksi julkaistiin Dune-lisäri joka on tulossa tänä vuonna nykyiseen versioon 3.11. Dune 2:n julkaisun yhteydessä:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 958
FAQ:ssa jonka julkaisivat sanoivat että lisäsisällön joka on hankittu kaupasta sentään saa uudelleen ostamatta tähän uudelleenjulkaisuunkin. Saakohan sitten deluxe-sisällötkin. Jos koskisi niitäkin niin olisi vielä siedettävää itselleni vaikka täyden hinnan maksaminen uudestaan oikeastaan samasta pelistä joillain lisäominaisuuksilla aika kalliilta tuntuukin.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Mikäköhän järki tässäkin taas on, 2020 olisi vielä paljon korjattavaa ja kehitettävää niin painetaan uutta versiota ulos. Vai lähdettiinköhän tässä nyt sille ”Game” linjalle ja seuraava Forza Horizon keksittiin lentelyn puolelle, parin vuoden välein jotain pientä updatea täydellä hinnalla.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
165
Mikäköhän järki tässäkin taas on, 2020 olisi vielä paljon korjattavaa ja kehitettävää niin painetaan uutta versiota ulos. Vai lähdettiinköhän tässä nyt sille ”Game” linjalle ja seuraava Forza Horizon keksittiin lentelyn puolelle, parin vuoden välein jotain pientä updatea täydellä hinnalla.
Ei vamaan mitään muuta syytä taustalla kuin raha. Kivempi laskuttaa tuotteesta 4v välein täysi hinta kuin päivittää samaa kerran ostettua peliä seuraavat 12 vuotta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 724
Mikäköhän järki tässäkin taas on, 2020 olisi vielä paljon korjattavaa ja kehitettävää niin painetaan uutta versiota ulos.
Raha? MS:n tarkoitus on tehdä tällä rahaa, eikä tuottaa loputtomasti kontenttia ilman mitään lisätuloja. Mä olen jo pitkään ihmetellyt kuinka paljon FS2020:een on kaadettu rahaa. Joten en lainkaan ihmettele, että uutta pukkaa jossain välissä. Game Passin käyttäjälle asia on aika merkityksetön kun samaan kk-hintaan saa sen uuden käyttöön.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
165
Raha? MS:n tarkoitus on tehdä tällä rahaa, eikä tuottaa loputtomasti kontenttia ilman mitään lisätuloja. Mä olen jo pitkään ihmetellyt kuinka paljon FS2020:een on kaadettu rahaa. Joten en lainkaan ihmettele, että uutta pukkaa jossain välissä. Game Passin käyttäjälle asia on aika merkityksetön kun samaan kk-hintaan saa sen uuden käyttöön.
Tällaiset massiiviset, vuosikausia jatkokehitettävät simulaattorit olisi hyvä tehdä alkunperinkin kuukausimaksullisiksi niin ei tarvitsisi leipoa aina "uutta" tuotetta tietyin väliajoin kasaan. iRacing ja muut vastaavat ovat jo tässä mallissa olleet pitkään. Kertaostos toimii hyvin tuotteissa mihin ei juuri tarvitse tehdä lisäsisältöä julkaisun jälkeen
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 958
Tällaiset massiiviset, vuosikausia jatkokehitettävät simulaattorit olisi hyvä tehdä alkunperinkin kuukausimaksullisiksi niin ei tarvitsisi leipoa aina "uutta" tuotetta tietyin väliajoin kasaan. iRacing ja muut vastaavat ovat jo tässä mallissa olleet pitkään. Kertaostos toimii hyvin tuotteissa mihin ei juuri tarvitse tehdä lisäsisältöä julkaisun jälkeen
No gamepass onkin tavallaan tapa tehdä mistä tahansa pelistä (osin) kuukausimaksullinen. No Man's Skyn ilmaispäivitysten jatkuminen vieläkin esimerkiksi on tuonkin ansiota että gamepassista ovat ilmeisesti saaneet erittäin hyvän rahavirran. FS2020 kohdalla tämä nyt sitten lähinnä kertamaksun valinneisiin käyttäjiin kohdistuukin kun kerran gamepassiin tulee suoraan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 724
Tällaiset massiiviset, vuosikausia jatkokehitettävät simulaattorit olisi hyvä tehdä alkunperinkin kuukausimaksullisiksi niin ei tarvitsisi leipoa aina "uutta" tuotetta tietyin väliajoin kasaan. iRacing ja muut vastaavat ovat jo tässä mallissa olleet pitkään. Kertaostos toimii hyvin tuotteissa mihin ei juuri tarvitse tehdä lisäsisältöä julkaisun jälkeen
Mä itse ajattelen, että jo nyt FS2020:n ostajat ovat saaneet rahalle enemmän vastinetta kuin tarpeeksi. Joten on täysin perusteltua tehdä seuraavat päivitykset uuden maksullisen pelin taakse ja jättää FS2020 nykyiselleen. Sehän ei varmasti lakkaa toimimasta. Ja GP on se tapa saada FS:t kuukausimaksulla.

(Suosittelen Game Passia muutoinkin lämpimästi. Ehdottomasti 10e/kk arvoinen palvelu.)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 397
Ei mulla sitä vastaan mitään ole että tosta rahastetaan kun ominaisuuksia tulee paljon mutten ymmärrä miksei sitä tehty maksullisella DLC:llä kuten aiempi Reno Air Races ja pidetty pelikantaa yhtenäisenä vs. tämä kahteen peliin jako joka tulee käytännössä kuitenkin johtamaan pitkässä juoksussa epäyhteensopivuuteen jollain tapaa, pelaajakannan jakautumiseen ja/tai 2020 version kehityksen hiipumiseen jollain aikavälillä. Toki tähän voi olla jotain teknisiä syitä mutta olisivat saaneet niitä sitten avata hyvin perustellen. Nyt tässä kusetettiin etenkin Steam-ostajia, Deluxen hankkineita sekä mahdollisesti myös 3rd party kaupoista lisäreitä ostaneita ihan kympillä kaikenmaailman 10 year support höpinöillä.

Asobo nyt tosiaan julkaisi virallisen FAQ:n muutoksesta mutta jättävät kyllä edelleen kovin epäselväksi tuon käytännön toteutuksen kun keskittyvät toteamaan marketplace lisärien yhteensopivuuden ja sen että vanhakin saa tukea perustellen sitä dune lisärillä ja roadmapilla, jonka julkinen versio loppuu tällä hetkellä tämän vuoden heinäkuussa :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 958
Ei mulla sitä vastaan mitään ole että tosta rahastetaan kun ominaisuuksia tulee paljon mutten ymmärrä miksei sitä tehty maksullisella DLC:llä kuten aiempi Reno Air Races ja pidetty pelikantaa yhtenäisenä vs. tämä kahteen peliin jako joka tulee käytännössä kuitenkin johtamaan pitkässä juoksussa epäyhteensopivuuteen jollain tapaa, pelaajakannan jakautumiseen ja/tai 2020 version kehityksen hiipumiseen jollain aikavälillä. Toki tähän voi olla jotain teknisiä syitä mutta olisivat saaneet niitä sitten avata hyvin perustellen. Nyt tässä kusetettiin etenkin Steam-ostajia, Deluxen hankkineita sekä mahdollisesti myös 3rd party kaupoista lisäreitä ostaneita ihan kympillä kaikenmaailman 10 year support höpinöillä.

Asobo nyt tosiaan julkaisi virallisen FAQ:n muutoksesta mutta jättävät kyllä edelleen kovin epäselväksi tuon käytännön toteutuksen kun keskittyvät toteamaan marketplace lisärien yhteensopivuuden ja sen että vanhakin saa tukea perustellen sitä dune lisärillä ja roadmapilla, jonka julkinen versio loppuu tällä hetkellä tämän vuoden heinäkuussa :D
Varmaan lähinnä koska uutta peliä on helpompi markkinoida ja siitä voi pyytää enemmän. Plus tuo että tämä saa Game passin näyttämään hyvältä kun saa "uuden" pelin heti ja muissa systeemeissä siitä joutuu sitten maksamaan huomattavan summan voi hyvinkin olla Microsoftilla vaikuttanut.

Ei mullakaan nyt ihan hirveästi tätä vastaan ole, lentosimupuolella maksetaan kuitenkin jatkuvasti isoja summia yksittäisistä lisäkoneistakin jne. (josta tosin Asobo/MS myös ottaa oman siivunsa) niin miksei sitten pelin ominaisuuksistakin välillä. Toivottavasti vaan kaiken saisi sitten "uuteen" peliinkin mukaan mitä on vanhassa.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Varmaan lähinnä koska uutta peliä on helpompi markkinoida ja siitä voi pyytää enemmän. Plus tuo että tämä saa Game passin näyttämään hyvältä kun saa "uuden" pelin heti ja muissa systeemeissä siitä joutuu sitten maksamaan huomattavan summan voi hyvinkin olla Microsoftilla vaikuttanut.

Ei mullakaan nyt ihan hirveästi tätä vastaan ole, lentosimupuolella maksetaan kuitenkin jatkuvasti isoja summia yksittäisistä lisäkoneistakin jne. (josta tosin Asobo/MS myös ottaa oman siivunsa) niin miksei sitten pelin ominaisuuksistakin välillä. Toivottavasti vaan kaiken saisi sitten "uuteen" peliinkin mukaan mitä on vanhassa.
Aika yllättävältä tämä uuden version tuonti tuntuu. Pelailen PC:llä ja sinänsä alta 50€ hinta oli ihan ok minulle, mutta tuskin olen heti uutta hankkimassa, ellei siinä ole sitten tehokkuutta lisätty VR puolelle tai jotain muuta uutta VR puolelle. Tulee väkisinkin se mieleen että tässä nyt halutaan rahastaa näinkin nopealla uuden version tuonnilla.

Tilanne on varmaan eri niillä jotka haluavat koko ajan lentää viimeisimmillä laitteilla ja softilla, itse olen hyvin satunnaisesti tätä "pelannut" joten siksi uudenkaan version osalta ei kiirettä ole.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Särähtikin aikoinaan korvaan kun Asobo totesi sitoutuvansa vuosikymmeneksi tuohon 2020 julkaistuun versioon. Voitontavoittelun kannalta ei ehkä se järkevin strategia. No, nythän se sitten on osoittautumassa paskapuheeksi. Uutta FS:ää pukkaa, kuten aina ennenkin aikana ennen FSX:ää.

Vähän jättää paskan maun suuhun kuitenkin. Ihmekös ettei nykyistä versiota ole saatu vielä kolmenkaan vuoden kuluessa bugivapaaksi, kun tiimi on sivussa jo työstänyt seuraajaa.. Minua tuo career mode -versio ei jaksa kiinnostaa kyllä yhtään. Ainoa syy hankkia se liittyy siihen, jos tuo vihdoinkin pystyy käyttämään PC:llä kaiken saatavissa olevan tehon hyödykseen.

Suurin osa 3rd party sovelluksista varmasti tulee olemaan kyllä yhteensopivia FS2024:n kanssa, siitä en olisi kovinkaan huolissani. Mutta tottakai Microsoft/Asobo haluaa taas laskuttaa käyttäjiä täydellä hinnalla. Siispä uutta versiota pukkaa.

Seurataan mitä tuleman pitää. Onhan näitä jo 30 vuotta tullut osteltuakin. Edelleenkin se lähes ainoa syy päivittää myös konetta. Säästäisi jatkossa siinäkin, jos lopettaisi tämänkin harrastuksen :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 446
Särähtikin aikoinaan korvaan kun Asobo totesi sitoutuvansa vuosikymmeneksi tuohon 2020 julkaistuun versioon. Voitontavoittelun kannalta ei ehkä se järkevin strategia. No, nythän se sitten on osoittautumassa paskapuheeksi. Uutta FS:ää pukkaa, kuten aina ennenkin aikana ennen FSX:ää.

Vähän jättää paskan maun suuhun kuitenkin. Ihmekös ettei nykyistä versiota ole saatu vielä kolmenkaan vuoden kuluessa bugivapaaksi, kun tiimi on sivussa jo työstänyt seuraajaa.. Minua tuo career mode -versio ei jaksa kiinnostaa kyllä yhtään. Ainoa syy hankkia se liittyy siihen, jos tuo vihdoinkin pystyy käyttämään PC:llä kaiken saatavissa olevan tehon hyödykseen.

Suurin osa 3rd party sovelluksista varmasti tulee olemaan kyllä yhteensopivia FS2024:n kanssa, siitä en olisi kovinkaan huolissani. Mutta tottakai Microsoft/Asobo haluaa taas laskuttaa käyttäjiä täydellä hinnalla. Siispä uutta versiota pukkaa.

Seurataan mitä tuleman pitää. Onhan näitä jo 30 vuotta tullut osteltuakin. Edelleenkin se lähes ainoa syy päivittää myös konetta. Säästäisi jatkossa siinäkin, jos lopettaisi tämänkin harrastuksen :)
Itellä taas alkuinnostuksen jälkeen pelkkä maisemien katselu on käynyt vähän tylsäksi, ja aikaa ei tunnu enää löytyvän esim. ilmojen bussikuskin roolipelaamiseen. Siinä mielessä tuo career mode vaikuttaa jopa ihan kiinnostavalta, jos se on tehty yhtään immersoivasti. Pelkät päälleliimatut tehtävät Asobon aivan järkyttävän huonon käyttöliittymäosaamisen kanssa eivät tule antamaan tarpeeksi syytä tämän hommaamiseen. Silti varovaisen innostunut silti, näin nykyisin kasuaalisimuilijan näkökulmasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 397
Varmaan lähinnä koska uutta peliä on helpompi markkinoida ja siitä voi pyytää enemmän. Plus tuo että tämä saa Game passin näyttämään hyvältä kun saa "uuden" pelin heti ja muissa systeemeissä siitä joutuu sitten maksamaan huomattavan summan voi hyvinkin olla Microsoftilla vaikuttanut.

Ei mullakaan nyt ihan hirveästi tätä vastaan ole, lentosimupuolella maksetaan kuitenkin jatkuvasti isoja summia yksittäisistä lisäkoneistakin jne. (josta tosin Asobo/MS myös ottaa oman siivunsa) niin miksei sitten pelin ominaisuuksistakin välillä. Toivottavasti vaan kaiken saisi sitten "uuteen" peliinkin mukaan mitä on vanhassa.
No mutta olisi tonkin voinut toteuttaa esim. mallilla jossa 2020 myynti loppuu. Kaupoissa aletaan myydä uutta 2024 versiota uusille asiakkaille täyteen hintaan, joka sisältää kaiken. 2020 omistajat saavat ilmaisen core päivityksen 2024 versioon ja voivat ostaa DLC:n jolla saavat kaikki noi tehtävälisätoiminnallisuudet. Tällöin jatkossa olisi vain yksi versio johon tulisi esim. noi world update päivitykset ja kaikki pelaisivat samaa peliä. Mutta kattoo nyt aika epätietoisuudessa tässä vielä toki ollaan miten toi 2024 versio käytännössä poikkeaa 2020 versiosta.

Olin kans aika innostunut tehtävätoiminnallisuuksista casual pelaajana mutta tämä versiopelleily vei kyllä vähän maun vaikka olen Game Pass asiakas johon tämä ei edes vaikuta :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
488
Avataas vähän lisää tätä kuviota. Jorg tosiaan sanoi yhdessä striimissä että simulla on +10 vuoden tuki. Tämä oli ehkä vähän huonosti sanottu, olisi pitänyt sanoa että "franchisella" on +10 vuoden tuki. Tämä kuvio on ihan normaali jokaisen pelin/simun suhteen (XP9, XP10, XP11, XP12, P3D V3, V4, V5 jne). Samaahan voisi sanoa myös vaikka FIFA:n tai NHL pelien suhteen, minkä takia ei vaan tule DLC:tä missä on päivitetyt joukkueet vaan aina joutuu ostamaan uuden pelin.

Ja tämä tulee olemaan sen verta iso "päivitys" että sitä ei mitenkään voisi laittaa DLC:nä nykyiseen, tällä saadaan korjattua koodia, päivitettyä pelimoottori, käyttöliittymä, marketplace ja paljon muuta.

Kehitystyö maksaa ja jostain se raha on saatava. Toki MS tekee rahaa marketplace myynneistä ja se on tulonlähde mitä aiemmissa simuissa ei ole ollut. Mutta sitä rahaa myös käytetään aivan eri tahtiin, Asobolla on kolminumeroinen määrä työntekijöitä pelkästään simun parissa, tuohon päälle sit MS:n väki, Working Title, Gaia, iNiBuilds, Aerosoft ja kaikki muut 3rd partyt mitkä kehittää MS:n alihankkijoina simua.

Nykyisen simun kehitys kyllä jatkuu vaikka tämä uusi tulee kuten FAQ:ssa sanottiin. Tämä on jo jonkun aikaa mennyt siihen suuntaan että Asobo ei enää tee lisäsisältöä simuun vaan keskittyy core-päivityksiin ja 3rd partyt (WT, Gaia ym.) tekee sitten sen lisäsisällön, konepäivitykset, World Updated jne. 23.6 tulee Avionics & Aircraft 2 päivitys (sisältäen 747:n ja 787:n uudistukset) ja seuraava iso päivitys tulee Elokuussa kun Sim Update 13 tulee.

Itse ihmetellyt tätä porukan "valittamista", ei niinkään tällä foorumilla vaan tuolla virallisella, että nyt "joutuu" maksamaan sen 60€ tai mitä se uusi simu ikina maksaakaan. Kenenkäänhän ei ole pakko uutta simua ostaa jos ei halua. Vanhalla voi jatkaa lentämistä aivan hyvin. Ihan samoin kun edelleen voi lentää XP11:sta vaikka XP12 on julkaistu. Ja sit jos miettii vielä mitä kaikkea tässä n. 4 vuoden jaksossa on saanut tuolla 60-120€:llä ilman yhtään lisämaksua:
- Airbus A310
- Citation CJ4 (WT päivitys)
- Boeing 747 (WT päivitys)
- Boeing 787 (WT päivitys premium käyttäjille)
- Garmin avioniikat (WT päivitys)
- Helikoptereita
- Longitude (WT päivitys premium käyttäjille)
- F/A-18
- Kaikki World Updated
- Purjekoneet

Ja toki paljon muuta vielä tähän päälle. Esimerkkinä esim. tuo A310, jos se olisi 3rd party lisuri niin se helposti maksaisi sen 40-60€ pelkästään tuo kone, puhumattakaan sit jos WT olisi tehnyt tuon Garmin avioniikkapaketin ilman että olisivat MS:n palkkalistoilla, siitä todennäköisesti voisi pyytää lähemmäs 100€.

Ja vielä loppuun todettava vastauksena kysymykseen "miksi Asobo ei tiedota/tee jotain paremmin/erilailla", niin Asobolla ei ole mitään tekemistä tiedotuksen/uutisten ym. suhteen. Foorumi, twitter, facebook ym. on täysin MS:n hallinnassa ja kaikki viralliset tiedotukset tulee MS:ltä, ei Asobolta. Samoin kaikki henkilöt (community managerit ym.) ovat MS:n palkkalistoilla. Ainoa paikka minne Asobo kirjoittaa mitään on tämä alue foorumilla (toki joskus vastataan myös muihin forum kirjoituksiin jos koetaan se tarpeelliseksi mutta se on todella harvinaista).
Official Tips & Troubleshooting
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Avataas vähän lisää tätä kuviota. Jorg tosiaan sanoi yhdessä striimissä että simulla on +10 vuoden tuki. Tämä oli ehkä vähän huonosti sanottu, olisi pitänyt sanoa että "franchisella" on +10 vuoden tuki. Tämä kuvio on ihan normaali jokaisen pelin/simun suhteen (XP9, XP10, XP11, XP12, P3D V3, V4, V5 jne). Samaahan voisi sanoa myös vaikka FIFA:n tai NHL pelien suhteen, minkä takia ei vaan tule DLC:tä missä on päivitetyt joukkueet vaan aina joutuu ostamaan uuden pelin.

Ja tämä tulee olemaan sen verta iso "päivitys" että sitä ei mitenkään voisi laittaa DLC:nä nykyiseen, tällä saadaan korjattua koodia, päivitettyä pelimoottori, käyttöliittymä, marketplace ja paljon muuta.

Kehitystyö maksaa ja jostain se raha on saatava. Toki MS tekee rahaa marketplace myynneistä ja se on tulonlähde mitä aiemmissa simuissa ei ole ollut. Mutta sitä rahaa myös käytetään aivan eri tahtiin, Asobolla on kolminumeroinen määrä työntekijöitä pelkästään simun parissa, tuohon päälle sit MS:n väki, Working Title, Gaia, iNiBuilds, Aerosoft ja kaikki muut 3rd partyt mitkä kehittää MS:n alihankkijoina simua.

Nykyisen simun kehitys kyllä jatkuu vaikka tämä uusi tulee kuten FAQ:ssa sanottiin. Tämä on jo jonkun aikaa mennyt siihen suuntaan että Asobo ei enää tee lisäsisältöä simuun vaan keskittyy core-päivityksiin ja 3rd partyt (WT, Gaia ym.) tekee sitten sen lisäsisällön, konepäivitykset, World Updated jne. 23.6 tulee Avionics & Aircraft 2 päivitys (sisältäen 747:n ja 787:n uudistukset) ja seuraava iso päivitys tulee Elokuussa kun Sim Update 13 tulee.

Itse ihmetellyt tätä porukan "valittamista", ei niinkään tällä foorumilla vaan tuolla virallisella, että nyt "joutuu" maksamaan sen 60€ tai mitä se uusi simu ikina maksaakaan. Kenenkäänhän ei ole pakko uutta simua ostaa jos ei halua. Vanhalla voi jatkaa lentämistä aivan hyvin. Ihan samoin kun edelleen voi lentää XP11:sta vaikka XP12 on julkaistu. Ja sit jos miettii vielä mitä kaikkea tässä n. 4 vuoden jaksossa on saanut tuolla 60-120€:llä ilman yhtään lisämaksua:
- Airbus A310
- Citation CJ4 (WT päivitys)
- Boeing 747 (WT päivitys)
- Boeing 787 (WT päivitys premium käyttäjille)
- Garmin avioniikat (WT päivitys)
- Helikoptereita
- Longitude (WT päivitys premium käyttäjille)
- F/A-18
- Kaikki World Updated
- Purjekoneet

Ja toki paljon muuta vielä tähän päälle. Esimerkkinä esim. tuo A310, jos se olisi 3rd party lisuri niin se helposti maksaisi sen 40-60€ pelkästään tuo kone, puhumattakaan sit jos WT olisi tehnyt tuon Garmin avioniikkapaketin ilman että olisivat MS:n palkkalistoilla, siitä todennäköisesti voisi pyytää lähemmäs 100€.

Ja vielä loppuun todettava vastauksena kysymykseen "miksi Asobo ei tiedota/tee jotain paremmin/erilailla", niin Asobolla ei ole mitään tekemistä tiedotuksen/uutisten ym. suhteen. Foorumi, twitter, facebook ym. on täysin MS:n hallinnassa ja kaikki viralliset tiedotukset tulee MS:ltä, ei Asobolta. Samoin kaikki henkilöt (community managerit ym.) ovat MS:n palkkalistoilla. Ainoa paikka minne Asobo kirjoittaa mitään on tämä alue foorumilla (toki joskus vastataan myös muihin forum kirjoituksiin jos koetaan se tarpeelliseksi mutta se on todella harvinaista).
Official Tips & Troubleshooting
Ja sinulla on varmaan lähteet esittää kaikille näille väitteille? Koska en kyllä itse ole nähnyt ensimmäistäkään varmistettua tietoa päivitetyistä pelimoottoreista tai käyttöliittymistä jne., ainot mitä on julkaistu on joku naurettava 3 kysymyksen FAQ, mikä ei oikeastaan vastaa mihinkään ja pieni uutinen, missä kerrotaan kuinka hienoa ja uutta on tulossa, ilman sen tarkempaa tietoa miten toteutettuna.

Mitä taas tulee noilla perusteltavaan uuden pelin myyntiin niin eipä olisi ensimmäinen mikä vaihtaa koko pelimoottorin ilmaisessa päivityksessä, mutta se nyt on selvää, että rahaahan kaikki maksaa ja jostain sitä pitää saada, mutta paha sanoa oliko tämä nyt se oikea valinta, kun mitään virallista ei oikein tulevasta edes tiedetä.

Btw. WT teki alunperin tuon avioniikkapaketin ilman, että olivat palkkalistoilla ja jakelivat sitä ilmaiseksi, kunnes hyppäsivät palkkalistoille, mutta paha sanoa olisiko valmis versio ollut maksullinen vai ei.

Ja kyllä, peliin on saanut lisäsisältöä mukavasti jne, mutta oma kritiikki tässä nyt kohdistuu lähinnä siihen, että ostetussa simussa/pelissä on lentomalli rikki ja sen sijaan, että tuota olisi saatu korjattua neljässä vuodessa, nyt julkaistaan uusi versio, minkä ostamalla sitten ehkä mahdollisesti saanee korjatun lentomallin, EHKÄ, muuten on tuotu vain lisää sisältöä millä en suurimmalla osalla henk.koht ole tehnyt yhtään mitään ja enemmän olisi lämmittänyt korjaukset olemassa olevaan.

En myöskään ole kauhean vakuuttunut, että vanhaa versiota sen suuremmin enään päivitetään uuden julkaisun jälkeen, jos uusi tuodaan täysin erillisenä, että saadaan kehittämiseen rahaa. No toivottavasti olen väärässä tai saavat pelinsä korjattua ennen seuraavaa versiota.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
488
Ja sinulla on varmaan lähteet esittää kaikille näille väitteille? Koska en kyllä itse ole nähnyt ensimmäistäkään varmistettua tietoa päivitetyistä pelimoottoreista tai käyttöliittymistä jne., ainot mitä on julkaistu on joku naurettava 3 kysymyksen FAQ, mikä ei oikeastaan vastaa mihinkään ja pieni uutinen, missä kerrotaan kuinka hienoa ja uutta on tulossa, ilman sen tarkempaa tietoa miten toteutettuna.

Mitä taas tulee noilla perusteltavaan uuden pelin myyntiin niin eipä olisi ensimmäinen mikä vaihtaa koko pelimoottorin ilmaisessa päivityksessä, mutta se nyt on selvää, että rahaahan kaikki maksaa ja jostain sitä pitää saada, mutta paha sanoa oliko tämä nyt se oikea valinta, kun mitään virallista ei oikein tulevasta edes tiedetä.

Btw. WT teki alunperin tuon avioniikkapaketin ilman, että olivat palkkalistoilla ja jakelivat sitä ilmaiseksi, kunnes hyppäsivät palkkalistoille, mutta paha sanoa olisiko valmis versio ollut maksullinen vai ei.

Ja kyllä, peliin on saanut lisäsisältöä mukavasti jne, mutta oma kritiikki tässä nyt kohdistuu lähinnä siihen, että ostetussa simussa/pelissä on lentomalli rikki ja sen sijaan, että tuota olisi saatu korjattua neljässä vuodessa, nyt julkaistaan uusi versio, minkä ostamalla sitten ehkä mahdollisesti saanee korjatun lentomallin, EHKÄ, muuten on tuotu vain lisää sisältöä millä en suurimmalla osalla henk.koht ole tehnyt yhtään mitään ja enemmän olisi lämmittänyt korjaukset olemassa olevaan.

En myöskään ole kauhean vakuuttunut, että vanhaa versiota sen suuremmin enään päivitetään uuden julkaisun jälkeen, jos uusi tuodaan täysin erillisenä, että saadaan kehittämiseen rahaa. No toivottavasti olen väärässä tai saavat pelinsä korjattua ennen seuraavaa versiota.
Sen verran on sisäpiirintietoa että työskentelen Asobolla.

WT tosiaan teki alunperin nuo päivitykset ilmaiseksi mutta nyt kun MS heille siitä maksaa, ovat saaneet kasvatettua tiimiä sekä tehtyä näitä päivityksiä "täysipäiväisesti" eikä harrastuspohjalta.

Lentomallin "puutteet" on tiedossa ja kaikkia näitä core-ominaisuuksia tullaan päivittämään 2020 versioon myös jatkossa. Lentomallin osalta myös paljon on 3rd partyilla asioita mitkä pitäisi "korjata". En itse ole koskaan lentänyt näitä koneita IRL mitä simusta löytyy mutta esim. Longitude ainakin omasta mielestä käyttäytyy varsin "odotetusti", onko se sitten = realistinen niin sitä en osaa sanoa. Ja moni muukin on sanonut että defukoneissa (C172, B747), on lentomalli sellainen kuin voisi olettaa.

MS kyllä tiedottaa lisää tästä uudesta simusta tulevien viikkojen/kuukausien aikana. Valitettavasti mitään sen tarkempaa tietoa en pysty antamaan.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Sen verran on sisäpiirintietoa että työskentelen Asobolla.

WT tosiaan teki alunperin nuo päivitykset ilmaiseksi mutta nyt kun MS heille siitä maksaa, ovat saaneet kasvatettua tiimiä sekä tehtyä näitä päivityksiä "täysipäiväisesti" eikä harrastuspohjalta.

Lentomallin "puutteet" on tiedossa ja kaikkia näitä core-ominaisuuksia tullaan päivittämään 2020 versioon myös jatkossa. Lentomallin osalta myös paljon on 3rd partyilla asioita mitkä pitäisi "korjata". En itse ole koskaan lentänyt näitä koneita IRL mitä simusta löytyy mutta esim. Longitude ainakin omasta mielestä käyttäytyy varsin "odotetusti", onko se sitten = realistinen niin sitä en osaa sanoa. Ja moni muukin on sanonut että defukoneissa (C172, B747), on lentomalli sellainen kuin voisi olettaa.

MS kyllä tiedottaa lisää tästä uudesta simusta tulevien viikkojen/kuukausien aikana. Valitettavasti mitään sen tarkempaa tietoa en pysty antamaan.
Kuten varmasti ymmärtänet, me muut elämme täysin tiedotetun varassa. Ja se nyt ihan rehellisesti meni täysin vihkoon varsinkin jos asia on kuten sanot, että 2020-version päivitykset tulevat jatkumaan. Hienoa jos näin oikeasti tulee tapahtumaan, mutta jäädään odottelemaan virallista ja julkista inffoa asiasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
488
Kuten varmasti ymmärtänet, me muut elämme täysin tiedotetun varassa. Ja se nyt ihan rehellisesti meni täysin vihkoon varsinkin jos asia on kuten sanot, että 2020-version päivitykset tulevat jatkumaan. Hienoa jos näin oikeasti tulee tapahtumaan, mutta jäädään odottelemaan virallista ja julkista inffoa asiasta.
Juu, samaa mieltä olen että MS:n olisi pitänyt tämä julkaisu hoitaa paljon paremmin ja tiedottaa asioista. He seuraavat kuitenkin aktiivisesti keskustelua tämän ympärillä ja lisätietoja on kyllä tulossa kaikkiin eniten esitettyihin kysymyksiin. Sitä joudutaan vaan nyt jonkun aikaa vielä odottamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 397
Avataas vähän lisää tätä kuviota. Jorg tosiaan sanoi yhdessä striimissä että simulla on +10 vuoden tuki. Tämä oli ehkä vähän huonosti sanottu, olisi pitänyt sanoa että "franchisella" on +10 vuoden tuki. Tämä kuvio on ihan normaali jokaisen pelin/simun suhteen (XP9, XP10, XP11, XP12, P3D V3, V4, V5 jne). Samaahan voisi sanoa myös vaikka FIFA:n tai NHL pelien suhteen, minkä takia ei vaan tule DLC:tä missä on päivitetyt joukkueet vaan aina joutuu ostamaan uuden pelin.

Ja tämä tulee olemaan sen verta iso "päivitys" että sitä ei mitenkään voisi laittaa DLC:nä nykyiseen, tällä saadaan korjattua koodia, päivitettyä pelimoottori, käyttöliittymä, marketplace ja paljon muuta.

Kehitystyö maksaa ja jostain se raha on saatava. Toki MS tekee rahaa marketplace myynneistä ja se on tulonlähde mitä aiemmissa simuissa ei ole ollut. Mutta sitä rahaa myös käytetään aivan eri tahtiin, Asobolla on kolminumeroinen määrä työntekijöitä pelkästään simun parissa, tuohon päälle sit MS:n väki, Working Title, Gaia, iNiBuilds, Aerosoft ja kaikki muut 3rd partyt mitkä kehittää MS:n alihankkijoina simua.

Nykyisen simun kehitys kyllä jatkuu vaikka tämä uusi tulee kuten FAQ:ssa sanottiin. Tämä on jo jonkun aikaa mennyt siihen suuntaan että Asobo ei enää tee lisäsisältöä simuun vaan keskittyy core-päivityksiin ja 3rd partyt (WT, Gaia ym.) tekee sitten sen lisäsisällön, konepäivitykset, World Updated jne. 23.6 tulee Avionics & Aircraft 2 päivitys (sisältäen 747:n ja 787:n uudistukset) ja seuraava iso päivitys tulee Elokuussa kun Sim Update 13 tulee.

Itse ihmetellyt tätä porukan "valittamista", ei niinkään tällä foorumilla vaan tuolla virallisella, että nyt "joutuu" maksamaan sen 60€ tai mitä se uusi simu ikina maksaakaan. Kenenkäänhän ei ole pakko uutta simua ostaa jos ei halua. Vanhalla voi jatkaa lentämistä aivan hyvin. Ihan samoin kun edelleen voi lentää XP11:sta vaikka XP12 on julkaistu. Ja sit jos miettii vielä mitä kaikkea tässä n. 4 vuoden jaksossa on saanut tuolla 60-120€:llä ilman yhtään lisämaksua:
- Airbus A310
- Citation CJ4 (WT päivitys)
- Boeing 747 (WT päivitys)
- Boeing 787 (WT päivitys premium käyttäjille)
- Garmin avioniikat (WT päivitys)
- Helikoptereita
- Longitude (WT päivitys premium käyttäjille)
- F/A-18
- Kaikki World Updated
- Purjekoneet

Ja toki paljon muuta vielä tähän päälle. Esimerkkinä esim. tuo A310, jos se olisi 3rd party lisuri niin se helposti maksaisi sen 40-60€ pelkästään tuo kone, puhumattakaan sit jos WT olisi tehnyt tuon Garmin avioniikkapaketin ilman että olisivat MS:n palkkalistoilla, siitä todennäköisesti voisi pyytää lähemmäs 100€.

Ja vielä loppuun todettava vastauksena kysymykseen "miksi Asobo ei tiedota/tee jotain paremmin/erilailla", niin Asobolla ei ole mitään tekemistä tiedotuksen/uutisten ym. suhteen. Foorumi, twitter, facebook ym. on täysin MS:n hallinnassa ja kaikki viralliset tiedotukset tulee MS:ltä, ei Asobolta. Samoin kaikki henkilöt (community managerit ym.) ovat MS:n palkkalistoilla. Ainoa paikka minne Asobo kirjoittaa mitään on tämä alue foorumilla (toki joskus vastataan myös muihin forum kirjoituksiin jos koetaan se tarpeelliseksi mutta se on todella harvinaista).
Official Tips & Troubleshooting
En nyt ihan näitä perusteita silti osta. Sehän on selvää että kehitys maksaa, ilmaissisältöä on tullut paljon ja jostain sitä rahaa tarvitaan muttei tässä se varsinaisesti ole ongelma vaan tämän toteutustapa. Nyt pelaajakanta jakautuu väkisin kahtia, muutos tuli täysin puskista suhteessa aiempiin puheisiin ja etenkin premium versioiden ostajille jää aika huono maku. Perustelet että kehitys maksaa mutta käytännössähän tällä mallilla joko vanhan version tuki todellisesti minimoidaan/kuolee tai kehitysmäärä kasvaa vähintään 1.5x kun joudutaan ylläpitämään kahta versiota samaan aikaan kaikessa kehityksessä. Pohjimmiltaanhan kyse on ihan ansaintamallirakenteen valinnasta sekä siitä miten se vaikuttaa pelaajakuntaan ja myynteihin. Simujen niche markkinassahan tämä on joo noiden muutaman pelin osalta arkea. Toisaalta esim. DCS on valinnut täysin toisen linjan jota on pyöritetty jo toista vuosikymmentä käsittääkseni onnistuneesti. FIFAA ja muita nyt on turha mainita kun ne nimenomaan ovat niitä pahimpia rahastajia mutta sielläkin on esim. pelaajalisensointiin liittyvät vuosirahastukset osasyynä. Yleisemmällä tasolla esim. Cyberpunk on tuomassa uuden DLC:n josta rahastetaan ja samalla se ainakin ensikommenttien perusteella uudistaa täysin peruspelin kaikille ilmaiseksi. Toisaalta trendihän tuntuu olevan näiden freemium mallien suuntaan, jotka kyllä ovat rahasampoja ilmaisuudestaan huolimatta.

Turha ton MS:n taaksekin on tiedotuksen osalta mennä. Selvää että he ovat asiassa päävastuussa ja ehkä heidän somevastaava ryssi vastatessaan kysymykseen ennen kuin muut tiedotusmateriaalit oli valmiina. Kuluttajan näkökulmasta kummatkin ovat kuitenkin pelin osalta samaa puljua eikä siellä markkinointi nyt niitä sisältöjä yksin ole pelistä keksinyt. Julkaisumallista heräävä kysymys olisi pitänyt nähdä perssilmällä jokaisen osapuolen toimesta kuukausia ennen jo julkaisutapaa valitessa. Asobo olisi myös halutessaan voinut ratkaista ongelman yhdellä hyvin ajoitetulla sisällöllisesti laadukkaalla foorumipostauksella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 039

Mersu julkaistu, pikaisen testilennon perusteella erinomainen. Nyt odotellaan että joku tekee Suomi maalaukset.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
488
En nyt ihan näitä perusteita silti osta. Sehän on selvää että kehitys maksaa, ilmaissisältöä on tullut paljon ja jostain sitä rahaa tarvitaan muttei tässä se varsinaisesti ole ongelma vaan tämän toteutustapa. Nyt pelaajakanta jakautuu väkisin kahtia, muutos tuli täysin puskista suhteessa aiempiin puheisiin ja etenkin premium versioiden ostajille jää aika huono maku. Perustelet että kehitys maksaa mutta käytännössähän tällä mallilla joko vanhan version tuki todellisesti minimoidaan/kuolee tai kehitysmäärä kasvaa vähintään 1.5x kun joudutaan ylläpitämään kahta versiota samaan aikaan kaikessa kehityksessä. Pohjimmiltaanhan kyse on ihan ansaintamallirakenteen valinnasta sekä siitä miten se vaikuttaa pelaajakuntaan ja myynteihin. Simujen niche markkinassahan tämä on joo noiden muutaman pelin osalta arkea. Toisaalta esim. DCS on valinnut täysin toisen linjan jota on pyöritetty jo toista vuosikymmentä käsittääkseni onnistuneesti. FIFAA ja muita nyt on turha mainita kun ne nimenomaan ovat niitä pahimpia rahastajia mutta sielläkin on esim. pelaajalisensointiin liittyvät vuosirahastukset osasyynä. Yleisemmällä tasolla esim. Cyberpunk on tuomassa uuden DLC:n josta rahastetaan ja samalla se ainakin ensikommenttien perusteella uudistaa täysin peruspelin kaikille ilmaiseksi. Toisaalta trendihän tuntuu olevan näiden freemium mallien suuntaan, jotka kyllä ovat rahasampoja ilmaisuudestaan huolimatta.

Turha ton MS:n taaksekin on tiedotuksen osalta mennä. Selvää että he ovat asiassa päävastuussa ja ehkä heidän somevastaava ryssi vastatessaan kysymykseen ennen kuin muut tiedotusmateriaalit oli valmiina. Kuluttajan näkökulmasta kummatkin ovat kuitenkin pelin osalta samaa puljua eikä siellä markkinointi nyt niitä sisältöjä yksin ole pelistä keksinyt. Julkaisumallista heräävä kysymys olisi pitänyt nähdä perssilmällä jokaisen osapuolen toimesta kuukausia ennen jo julkaisutapaa valitessa. Asobo olisi myös halutessaan voinut ratkaista ongelman yhdellä hyvin ajoitetulla sisällöllisesti laadukkaalla foorumipostauksella.
Moni asia tehtäisiin eri lailla jos minä saisin päättää. Tässä nyt vaan homma on niin että MS on solminut sopimuksen Asobon kanssa siitä että Asobo tekee heille lentosimun, sopimus määrittää mitä Asobo saa ja ei saa tehdä. Kaikki lisäosat ja kehityskohteet tulee MS:ltä. Kommunikoinnin suhteen on selkeät linjat että Asobo ei saa tehdä mitään virallista tiedotusta vaan MS vastaa tästä kaikesta. Samoin jos joku feature tai mitä tahansa simuun pitää päivittää niin MS:n pitää siitä tehdä päätös ja sitten maksaa siitä Asobolle tai 3rd partylle että se kehitetään/korjataan.

Näin omasta näkökulmasta olisi kyllä kiva jos saataisiin vapaammat kädet sekä kehityksen ja kommunikoinnin suhteen mutta tällä mennään.

Ja näin se toimii yleensä kaikissa tilanteissa missä yritys X tilaa yritys Z:lta pelin/softan. Vaikka yritys Z koodaa sen kokonaisuuden niin yritys X maksaa ja omistaa sen kokonaisuuden ja heillä on kaikki valta miten toimitaan.

Tukea ja kehitystä 2020 versioon voidaan jatkaa vaikka seuraavat 20 vuotta jos MS on siitä valmis maksamaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
488
Eilen oli FS Expossa MS:n keynote jossa tuli uutta tietoa MSFS 2024:sta.

Linkki videoon:
Microsoft Flight Simulator Presentation from FlightSimExpo 2023

Tässä päivitetty FAQ tuon keynoten jälkeen:


Will Microsoft Flight Simulator 2024 be a completely standalone sequel, or will it also be offered as a paid update for existing players?

Microsoft Flight Simulator 2024 is a standalone simulator and the next-generation sequel to Microsoft Flight Simulator that launched in 2020. Current aircraft and airports that are in Microsoft Flight Simulator (2020), as well as virtually all Marketplace add-ons, will be supported in Microsoft Flight Simulator 2024.

What kind of support can Microsoft Flight Simulator (2020) players expect to see once Flight Simulator 2024 has been released?

We will continue to deliver our Microsoft Flight Simulator (2020) Roadmap which has content ranging from Aircraft and Avionics Updates, Sim Updates, City and World Updates, and also the free Dune DLC. We will continue to support Microsoft Flight Simulator (2020) post the Microsoft Flight Simulator 2024 launch.

Will all purchases users have made from the Marketplace be transferrable to the new simulator?

With very few exceptions, virtually all add-ons that work in Microsoft Flight Simulator (2020) today will function in Microsoft Flight Simulator 2024. Add-ons that were purchased from the in-simulator Marketplace will not need to be re-purchased in Microsoft Flight Simulator 2024.

Will Microsoft Flight Simulator 2024 have improved loading times?

One of the biggest priorities for Microsoft Flight Simulator 2024 is to improve the simulator’s data management. One of the major changes to the simulator’s architecture being made is using Cloud streaming to help ensure that the client becomes thin. When users load into the sim, only the textures, meshes, and map data that they need will be downloaded to avoid unnecessary bandwidth and disk space usage.

This will keep the minimum specifications of the sim as low as it is now and will also reduce update and load times.

Will there be airliners in Microsoft Flight Simulator 2024?

Yes! We have not yet announced the full list of aircraft available in Microsoft Flight Simulator 2024, but it will include several new airliners. We are certain that players will be very excited when they see the full list of available aircraft later this year.

How many people are working on Microsoft Flight Simulator 2024?

We have over 500 team members across several teams who are working to make Microsoft Flight Simulator 2024 the biggest and most advanced consumer flight simulator ever released.

Will the missions and activities in Microsoft Flight Simulator 2024 be like video game missions?

The missions and activities that are being included in Microsoft Flight Simulator 2024 are authentic re-creations of those performed in real-live aviation fields. We are working with a variety of organizations — such as firefighting, search and rescue, and coast guard organizations — across the planet to make these activities as accurate as possible.

Will there be improvements to the core simulator technology in Microsoft Flight Simulator 2024?

The development team is improving almost every aspect of the simulator. Some examples include:
  • Improved multithreading to improve performance
  • Faster download, load, and installation speeds
  • Improved aerodynamics and physics simulation
  • Improved aircraft systems including electrical, pneumatic, fuel, and hydraulics
  • New failure and wear & tear system
  • Deeper and wider avionics systems
  • Cockpit tablet available by default
Will there be changes to the scenery and terrain in Microsoft Flight Simulator 2024?

We are improving the global digital twin in three different ways:
  1. Static World:
  • Improved ground details
  • 3D tessellated ground materials
  • Enhanced 3D trees with greatly increased diversity
  • Improved cliffs
  1. Living World:
  • Animal herds and migrations
  • Worldwide live ship traffic
  • Accurate live air traffic (models, liveries)
  • Improved vehicle traffic
  1. Dynamic World:
  • Full seasons
  • Aurora Borealis / Aurora Australis
  • Tornados
  • Storms
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 397
Eilen oli FS Expossa MS:n keynote jossa tuli uutta tietoa MSFS 2024:sta.

Linkki videoon:
Microsoft Flight Simulator Presentation from FlightSimExpo 2023

Tässä päivitetty FAQ tuon keynoten jälkeen:


Will Microsoft Flight Simulator 2024 be a completely standalone sequel, or will it also be offered as a paid update for existing players?

Microsoft Flight Simulator 2024 is a standalone simulator and the next-generation sequel to Microsoft Flight Simulator that launched in 2020. Current aircraft and airports that are in Microsoft Flight Simulator (2020), as well as virtually all Marketplace add-ons, will be supported in Microsoft Flight Simulator 2024.

What kind of support can Microsoft Flight Simulator (2020) players expect to see once Flight Simulator 2024 has been released?

We will continue to deliver our Microsoft Flight Simulator (2020) Roadmap which has content ranging from Aircraft and Avionics Updates, Sim Updates, City and World Updates, and also the free Dune DLC. We will continue to support Microsoft Flight Simulator (2020) post the Microsoft Flight Simulator 2024 launch.

Will all purchases users have made from the Marketplace be transferrable to the new simulator?

With very few exceptions, virtually all add-ons that work in Microsoft Flight Simulator (2020) today will function in Microsoft Flight Simulator 2024. Add-ons that were purchased from the in-simulator Marketplace will not need to be re-purchased in Microsoft Flight Simulator 2024.

Will Microsoft Flight Simulator 2024 have improved loading times?

One of the biggest priorities for Microsoft Flight Simulator 2024 is to improve the simulator’s data management. One of the major changes to the simulator’s architecture being made is using Cloud streaming to help ensure that the client becomes thin. When users load into the sim, only the textures, meshes, and map data that they need will be downloaded to avoid unnecessary bandwidth and disk space usage.

This will keep the minimum specifications of the sim as low as it is now and will also reduce update and load times.

Will there be airliners in Microsoft Flight Simulator 2024?

Yes! We have not yet announced the full list of aircraft available in Microsoft Flight Simulator 2024, but it will include several new airliners. We are certain that players will be very excited when they see the full list of available aircraft later this year.

How many people are working on Microsoft Flight Simulator 2024?

We have over 500 team members across several teams who are working to make Microsoft Flight Simulator 2024 the biggest and most advanced consumer flight simulator ever released.

Will the missions and activities in Microsoft Flight Simulator 2024 be like video game missions?

The missions and activities that are being included in Microsoft Flight Simulator 2024 are authentic re-creations of those performed in real-live aviation fields. We are working with a variety of organizations — such as firefighting, search and rescue, and coast guard organizations — across the planet to make these activities as accurate as possible.

Will there be improvements to the core simulator technology in Microsoft Flight Simulator 2024?

The development team is improving almost every aspect of the simulator. Some examples include:
  • Improved multithreading to improve performance
  • Faster download, load, and installation speeds
  • Improved aerodynamics and physics simulation
  • Improved aircraft systems including electrical, pneumatic, fuel, and hydraulics
  • New failure and wear & tear system
  • Deeper and wider avionics systems
  • Cockpit tablet available by default
Will there be changes to the scenery and terrain in Microsoft Flight Simulator 2024?

We are improving the global digital twin in three different ways:
  1. Static World:
  • Improved ground details
  • 3D tessellated ground materials
  • Enhanced 3D trees with greatly increased diversity
  • Improved cliffs
  1. Living World:
  • Animal herds and migrations
  • Worldwide live ship traffic
  • Accurate live air traffic (models, liveries)
  • Improved vehicle traffic
  1. Dynamic World:
  • Full seasons
  • Aurora Borealis / Aurora Australis
  • Tornados
  • Storms
VR Flight Sim Guyn 5 minuutin tiivistelmä, jos nyt haluaa kuvinakin tiivistelmän jossa on noita vähän avattu tarkemmin:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 359
Eilen oli FS Expossa MS:n keynote jossa tuli uutta tietoa MSFS 2024:sta.

Linkki videoon:
Microsoft Flight Simulator Presentation from FlightSimExpo 2023

Tässä päivitetty FAQ tuon keynoten jälkeen:


Will Microsoft Flight Simulator 2024 be a completely standalone sequel, or will it also be offered as a paid update for existing players?

Microsoft Flight Simulator 2024 is a standalone simulator and the next-generation sequel to Microsoft Flight Simulator that launched in 2020. Current aircraft and airports that are in Microsoft Flight Simulator (2020), as well as virtually all Marketplace add-ons, will be supported in Microsoft Flight Simulator 2024.

What kind of support can Microsoft Flight Simulator (2020) players expect to see once Flight Simulator 2024 has been released?

We will continue to deliver our Microsoft Flight Simulator (2020) Roadmap which has content ranging from Aircraft and Avionics Updates, Sim Updates, City and World Updates, and also the free Dune DLC. We will continue to support Microsoft Flight Simulator (2020) post the Microsoft Flight Simulator 2024 launch.

Will all purchases users have made from the Marketplace be transferrable to the new simulator?

With very few exceptions, virtually all add-ons that work in Microsoft Flight Simulator (2020) today will function in Microsoft Flight Simulator 2024. Add-ons that were purchased from the in-simulator Marketplace will not need to be re-purchased in Microsoft Flight Simulator 2024.

Will Microsoft Flight Simulator 2024 have improved loading times?

One of the biggest priorities for Microsoft Flight Simulator 2024 is to improve the simulator’s data management. One of the major changes to the simulator’s architecture being made is using Cloud streaming to help ensure that the client becomes thin. When users load into the sim, only the textures, meshes, and map data that they need will be downloaded to avoid unnecessary bandwidth and disk space usage.

This will keep the minimum specifications of the sim as low as it is now and will also reduce update and load times.

Will there be airliners in Microsoft Flight Simulator 2024?

Yes! We have not yet announced the full list of aircraft available in Microsoft Flight Simulator 2024, but it will include several new airliners. We are certain that players will be very excited when they see the full list of available aircraft later this year.

How many people are working on Microsoft Flight Simulator 2024?

We have over 500 team members across several teams who are working to make Microsoft Flight Simulator 2024 the biggest and most advanced consumer flight simulator ever released.

Will the missions and activities in Microsoft Flight Simulator 2024 be like video game missions?

The missions and activities that are being included in Microsoft Flight Simulator 2024 are authentic re-creations of those performed in real-live aviation fields. We are working with a variety of organizations — such as firefighting, search and rescue, and coast guard organizations — across the planet to make these activities as accurate as possible.

Will there be improvements to the core simulator technology in Microsoft Flight Simulator 2024?

The development team is improving almost every aspect of the simulator. Some examples include:
  • Improved multithreading to improve performance
  • Faster download, load, and installation speeds
  • Improved aerodynamics and physics simulation
  • Improved aircraft systems including electrical, pneumatic, fuel, and hydraulics
  • New failure and wear & tear system
  • Deeper and wider avionics systems
  • Cockpit tablet available by default
Will there be changes to the scenery and terrain in Microsoft Flight Simulator 2024?

We are improving the global digital twin in three different ways:
  1. Static World:
  • Improved ground details
  • 3D tessellated ground materials
  • Enhanced 3D trees with greatly increased diversity
  • Improved cliffs
  1. Living World:
  • Animal herds and migrations
  • Worldwide live ship traffic
  • Accurate live air traffic (models, liveries)
  • Improved vehicle traffic
  1. Dynamic World:
  • Full seasons
  • Aurora Borealis / Aurora Australis
  • Tornados
  • Storms
Jännä että heidän piti tehdä ensin täysin yksithreadinen peli ja tajuta lähes heti, ettei se ole nykyaikaa. Ratkaisuna patchin sijaan läpsäistään uusi nimi ja rahalla saa...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 386
Jännä että heidän piti tehdä ensin täysin yksithreadinen peli ja tajuta lähes heti, ettei se ole nykyaikaa. Ratkaisuna patchin sijaan läpsäistään uusi nimi ja rahalla saa...
Nämä yksithread pelit on yli kymmenenvuotta vanhaa tekniikkaa, ei voi ymmärtää että koodarit ei vieläkään hallitse multithread tekniikkaa.
Multithread tukea kaivattiin jo FSX aikoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 324
Jännä että heidän piti tehdä ensin täysin yksithreadinen peli ja tajuta lähes heti, ettei se ole nykyaikaa. Ratkaisuna patchin sijaan läpsäistään uusi nimi ja rahalla saa...
Haluaisin väittää että sinä et hirveästi koodaa jos sinun ratkaisuna tuohon olisi ollut "patch" :)

Ei toki poista sitä että on tehty isoja virheitä vuosia sitten, mutta väitän että myös niiden virheiden korjaaminen kestää pitkään.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Se osoittautui kyllä isoksi virheeksi jäädä roikkumaan vanhaan FSX-koodiin FS2020:n alustana. On tosiaan jokseenkin käsittämätöntä ettei vieläkään herran vuonna 2023 ole moniydintukea noinkin paljon rinnakkaislaskentaa vaativalla softalla kuin mitä lentosimulaattori on. Mitä nyt 16 vuotta ollaan odoteltu.

Jatkossa kuitenkin voidaan odottaa FS2024:n toimivan sulavasti myös keskitason suorittimilla, varsinkin kun simun suorituskyky X-boxilla tulee määrittämään sen sulavuuden pohjatason. 8-16 ydintä riittänee mainiosti. FPS:n metsästys lippulaivakomponenteilla jäänee siis samalla suhteellisen perusteettomaksi mikä on hyvä uutinen sekin. Perusteetonta se on ollut tähänkin asti, vaikka Intelin suorittimilla toki on aina saanut sitä enemmän peruskelloja, turbokelloja sekä välimuistia mitä kalliimman prossun on ostanut. Vaatimaton fps-lisä on aina johtunut näistä tekijöistä, ei ytimien määrästä. i9-prossujen ostajat ovat siis maksaneet kalliisti muutaman fps:n tehoista. Jatkossakaan kallein prossu ei välttämättä maksa vaivaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Se osoittautui kyllä isoksi virheeksi jäädä roikkumaan vanhaan FSX-koodiin FS2020:n alustana. On tosiaan jokseenkin käsittämätöntä ettei vieläkään herran vuonna 2023 ole moniydintukea noinkin paljon rinnakkaislaskentaa vaativalla softalla kuin mitä lentosimulaattori on. Mitä nyt 16 vuotta ollaan odoteltu.

Jatkossa kuitenkin voidaan odottaa FS2024:n toimivan sulavasti myös keskitason suorittimilla, varsinkin kun simun suorituskyky X-boxilla tulee määrittämään sen sulavuuden pohjatason. 8-16 ydintä riittänee mainiosti. FPS:n metsästys lippulaivakomponenteilla jäänee siis samalla suhteellisen perusteettomaksi mikä on hyvä uutinen sekin. Perusteetonta se on ollut tähänkin asti, vaikka Intelin suorittimilla toki on aina saanut sitä enemmän peruskelloja, turbokelloja sekä välimuistia mitä kalliimman prossun on ostanut. Vaatimaton fps-lisä on aina johtunut näistä tekijöistä, ei ytimien määrästä. i9-prossujen ostajat ovat siis maksaneet kalliisti muutaman fps:n tehoista. Jatkossakaan kallein prossu ei välttämättä maksa vaivaa.
Eiköhän se amdn 3D-kakkumalli ole jatkossakin paras. Ero vaan 100--->140fps nykyisen sijaan.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Eiköhän se amdn 3D-kakkumalli ole jatkossakin paras. Ero vaan 100--->140fps nykyisen sijaan.
Varmaankin, mutta jos nyt ei yritetä nähdä tässäkin keskustelussa AMD vs. Intel -vääntöä, koska siitä ei nyt ollut kyse. Puhuin Intelistä, koska niissä kellotaajuus ja välimuistin määrä skaalautuvat suhteessa ytimien määrään, mikä vääristää tehovertailua. AMD:llä näin ei ole ollut. MSFS:ssä on aina jonkin verran hyötyä suuremmista kelloista ja isommasta välimuistista, mitä Intelin puolella ne kalleimmat prosessorit ovat tarjonneetkin, vaikka niistä ytimistä MSFS:n pelaaja on maksanut kyllä turhaan.

En nyt tarkoittanutkaan sitä, mikä prosessori on absoluuttisesti paras vaan totesin, että on todennäköistä että FS2024 pyörii sen 60-90 fps ihan i5/r5 tason prosessoreilla. Parhaimman prosessorin hankkiminen ei välttämättä ole lainkaan tarpeellista.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
279
Nämä yksithread pelit on yli kymmenenvuotta vanhaa tekniikkaa, ei voi ymmärtää että koodarit ei vieläkään hallitse multithread tekniikkaa.
Multithread tukea kaivattiin jo FSX aikoihin.
Moniydinkoodaus on kuulemma yllättävän hankalaa simuissa, kun kaikki pitää saadaa simuloitua synkatusti, tosihelposti synkkausvirhe tuhoaa monesta ytimestä saatavan edun, näin ainakin iracingin devaajat perusteli miksi siellä ei kunnolla oteta hyötyä irti siitä, tiedä sitten onko vain selittelyä. Toki, kyllä jo siinäkin jotain juttuja hoidetaan ainakin toisella ytimellä.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 039
X-Planen Austin sanoi multithreadingista äskettäin.

"So allocating the sim to run on many different cores is way, way harder than it sounds, because you can't modify anything about the world while other cores are reading about it. So, it's it's nightmarishly difficult. If you look at a kind of relatively simple game where all it does is say, OK and then draw it's world and the guys got a gun in these shooting people, well, that's pretty easy to multithread because there's not that much physics going on. But in X-Plane there's so much physics and boats and aircraft carriers and aeroplanes and birds and other aeroplanes interacting with your aeroplane, tow planes and multiplayer planes and AI planes and air traffic control all at the same time, all in different threads. It just gets way, way harder to multithread, because there's all this different data that's being manipulated in all these different ways.....
Gradually, over time, we're gradually making X-Plane more and more, what we call thread safe, which lets us spawn out into more and more threads.
So that's being done overtime now".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
488
Tuo kuvastaa hyvin sitä ongelmaa. Kunhan pääsen tätä uutta testailemaan niin voin raportoida sitten miten early-alpha vaiheessa homma toimii verrattuna 2020 versioon. Itsellä on kyllä jo 2020 versiossa 10600K:lla perffi oikein hyvä ja kaikki 6 corea on kuormitettu suht tasaisesti (kun HT on laitettu pois päältä).
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
279
X-Planen Austin sanoi multithreadingista äskettäin.

"So allocating the sim to run on many different cores is way, way harder than it sounds, because you can't modify anything about the world while other cores are reading about it. So, it's it's nightmarishly difficult. If you look at a kind of relatively simple game where all it does is say, OK and then draw it's world and the guys got a gun in these shooting people, well, that's pretty easy to multithread because there's not that much physics going on. But in X-Plane there's so much physics and boats and aircraft carriers and aeroplanes and birds and other aeroplanes interacting with your aeroplane, tow planes and multiplayer planes and AI planes and air traffic control all at the same time, all in different threads. It just gets way, way harder to multithread, because there's all this different data that's being manipulated in all these different ways.....
Gradually, over time, we're gradually making X-Plane more and more, what we call thread safe, which lets us spawn out into more and more threads.
So that's being done overtime now".
Hyvin samanlaiset perustelut oli iraicingin defaajalla, kaipa niissä jotain pohjaa on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 359
Hyvin samanlaiset perustelut oli iraicingin defaajalla, kaipa niissä jotain pohjaa on.
Lähtökohtaisestihan tuo x-plane lausuntokin pohjautuu siihen, että on vanhaa yksi säikeistä moottoria paljon. MSFS taas sössi homman omalla valinnallaan muutama vuosi takaperin kun eivät tehneet kerralla kunnolla.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 386
Tuleeko tähän enään mitään kartta päivitystä?
Näyttäis vieläkin eteläsuomessa noin 4 vuotta vanhoja karttoja käyttävän Bing.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
622
Tuleeko tähän enään mitään kartta päivitystä?
Näyttäis vieläkin eteläsuomessa noin 4 vuotta vanhoja karttoja käyttävän Bing.
Heti kun Bing päivittää kartat niin eiköhän ne simuunkin päivity. En pidättäisi hengitystä. Jos alustana on PC niin Map Enhancement-lisurilla saa mm. Googlen kartat käyttöön.

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Heti kun Bing päivittää kartat niin eiköhän ne simuunkin päivity. En pidättäisi hengitystä. Jos alustana on PC niin Map Enhancement-lisurilla saa mm. Googlen kartat käyttöön.

Pirkanmaalla on päivittyneet Bing Mapsiin kartat, mutta eipä näytä simu käyttävän samoja. Mistäköhän moinen johtuu, kun luulin, että käyttää suoraan bing mapsista sitä dataa...

edit: pikaisen googlettelun perusteella homma ei menekään näin, vaan peli käyttää sen hetkistä dataa mikä on julkaisuvaiheessa otettu käyttöön, huoh.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 386
Pirkanmaalla on päivittyneet Bing Mapsiin kartat, mutta eipä näytä simu käyttävän samoja. Mistäköhän moinen johtuu, kun luulin, että käyttää suoraan bing mapsista sitä dataa...

edit: pikaisen googlettelun perusteella homma ei menekään näin, vaan peli käyttää sen hetkistä dataa mikä on julkaisuvaiheessa otettu käyttöön, huoh.
Tietenki bing kartat päivittyy 2024 versiossa vasta‍ :(
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
Pirkanmaalla on päivittyneet Bing Mapsiin kartat, mutta eipä näytä simu käyttävän samoja. Mistäköhän moinen johtuu, kun luulin, että käyttää suoraan bing mapsista sitä dataa...

edit: pikaisen googlettelun perusteella homma ei menekään näin, vaan peli käyttää sen hetkistä dataa mikä on julkaisuvaiheessa otettu käyttöön, huoh.
Eihän tossa oo mitään helvetin järkeä käyttää jotain vanhoja karttoja jos ne on päivittyneet nykyiseen muotoon. Ei saatana mitä touhua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 724
Eihän tossa oo mitään helvetin järkeä käyttää jotain vanhoja karttoja jos ne on päivittyneet nykyiseen muotoon. Ei saatana mitä touhua.
Aika usein tällaisille asioille on ihan looginen syy, vaikka sitä ei julki kerrotakaan. Ehkä peli menisi rikki jos siihen syötettäisiin aina uutta karttadataa. Ehkä dataa ei voi käyttää suoraan vaan se vaatii prosessointia tai käsityötä. Ehkä uusi kerttadata halutaan säästää markkinointisyistä 2024-versiolle. Jne. Veikkaan että kyse ei ole "saatanan touhusta".
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
En usko että uusin karttadata sotkis sitä yhtään sen enempää kuin googlen kartat joita nytkin voi käyttää modin avulla. Jotka on muuten monilta osin paremmat ainakin suomen osalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 397
Ei niitä nyt ihan niin vaan livenä rolloutata peliin ja jotkut moditoteutukset käyttäjien yksittäisinä laatukokemuksina on vähän eri asia kuin viedä se myytävään peliin valmistajan toimesta.

MSFS foorumeilta kopioituna Jorgin höpinät:

Why do we have outdated Bing Maps?
Jorg
- It depends on what do you mean with ‘Bing Maps’. There are 3 things, TIN cities, Areal, DEM data.

3D cities: We are congruent with what they have. There are some cities that we have that are on Flight Sim and not on Bing map and vice versa. There will be a time when Bing will have some cities that we don’t have yet on Flight Sim, and some work will need to be done to those cities to work in MSFS (tree removal/Watermask/Color correction).

On the DEM side, Bing team need is not necessarily the same as ours. Therefore, we are building this new team now on the Flight Sim side. Also, Bing map is 2,5D, we are 3D and some extra work needs to be done.
ref: Live Dev Q&A - October 20, 2021
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
209
Voiko tässä liikkua jotenkin koneen sisällä kun on VR:ssä? Joillain lennoilla vois mennä takapenkeille istumaan.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Onhan kaikki täällä jo tietoisia A2A simulationsin jokusen aikaa sitten julkaisemasta Piper Comanche lisurista?

Kyseessähän ei ole mikä tahansa pikkukone, vaan todennäköisesti tällähetkellä paras ja realistisin simulaatio mistään ilmailulaitoksesta ikinä eli koskaan tähän mennessä. Lähes kaikki koodi ajetaan MSFS ulkopuolella, joten lentomalli ja etenki maa-mallinnus on rutkasti parempi kun MSFS vakiona tällä hetkellä, tätä konetta on aidosti kiva ajaa käsin. Muutenkin kokemus on melkoisen kokonaisvaltainen, lennon alusta loppuun, ennen ja jälkeen lennon. Suosittelen voimakkaasti jos realistinen pikkukone kelpaa.



 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11
On varmaan kysytty, mutta kysyn uudestaan. Mikä kamera asetus pitää olla, että katse ei valu koko ajan alaspäin! En ole itse löytänyt mitään ratkaisua paitsi resetoida katseen suunta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 583
Viestejä
4 205 110
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom