• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:15 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Tähän asti kaikki ketjussa olleet löytyy ihan bilibilistä kun hakee pelin nimellä. Osa näistä on ollut siellä jo useamman kuukauden.
 
Tähän asti kaikki ketjussa olleet löytyy ihan bilibilistä kun hakee pelin nimellä. Osa näistä on ollut siellä jo useamman kuukauden.
Tuota JackieToolsin Cessna-lentelyä Nykissä ei ole siellä näkynyt. Aika paljon itekkin pitänyt silmällä tuota Bilibiliä.
 
Harmi ku ei yhtää hävittäjää tai mitää vintagevehettä tuu tähän peliin, lähes samanlaisia pikkukoneita suurin osa.
 
Ei kai tässä ollut kummallekaan tukea julkaisussa. Isolla prioriteetillä kuitenkin tulossa.

No jo on piru. Jättää miettimään mitähän muuta lentosimulaattorien ikivanhoja ja oleellisia standardiominaisuuksia pelistä puuttuu. Tuo Track ir puute on aika kova kolahdus, kun oletettavasti tuen liittäminen peliin ei kuitenkaan vaadi taikatemppuja. Itse en kyllä taida lähteä edes kokeilemaan ilman, on sen verran kamalaa pov-hatun kanssa kuikuileminen, kaiken lisäksi se on mulla ollut bindattuna trimmissä iänkaiken. Toivotaan että edes tuo "isolla prioriteetilla tulossa" pitää paikkansa.
 
Vaatiiko TrackIR tosiaan erillisen pelituen? Itse olen ollut aina siinä käsityksessä, että se on pelistä riippumaton toiminnaltaan.
 
Yli 30 fps pysyi tuollakin kokoonpanolla

Mutta millä resoluutiolla? Ei paljon naurata, jos jollain rupisella FHD resolla päästään tuohon, kun pitäisi saada 3440x1440 pyörimään pelattavasti :rolleyes:Siinä on muutama pikseli enemmän puskettavaa. (Juu, ei ole vielä optimoitu, mutta silti). Täytynee alkaa jo keräilemään roposia tulevan 3000-sarjan GPU:n päivitykseen...
 
Mutta millä resoluutiolla? Ei paljon naurata, jos jollain rupisella FHD resolla päästään tuohon, kun pitäisi saada 3440x1440 pyörimään pelattavasti :rolleyes:Siinä on muutama pikseli enemmän puskettavaa. (Juu, ei ole vielä optimoitu, mutta silti). Täytynee alkaa jo keräilemään roposia tulevan 3000-sarjan GPU:n päivitykseen...
Luulis noiden optimointien olevan ihan viimeinen juttu mitä aletaan väkertää kun eka korjataan kaikki bugit renderöintiin ja sit ruvetaan kattelee miten siitä saadaan tehokasta.
 
Törmäysmallinnus saisi kyllä olla hyvin matalalla prioriteettilistalla tällaisessa simussa. 99,99999% pelaajista se on täysin epäoleellinen ja tarpeeton ominaisuus. Riittää, että tulee musta ruutu, jossa lukee: "Game Over". Simulentäjälle ei ole relevanttia treenailla yhdellä siivellä lentelyä...

Törmäyksen mallinnus on epäolennainen, mutta mitenkäs esim. ylinopeuden aiheuttama siiven tai peräsimen katkeaminen? Tai laskutelineen rikkominen rajussa laskussa? Jos kone sakkaa ja joudut oikaisemaan sen keräämällä vauhtia syöksyen maata kohti, ylität koneen rakenteellisen kestävyyden rajat helposti jos et muista käyttää ilmajarrua. Antaako simu tästä sitten palautteeksi vain tekstin "rikoit siiven", vai miten se käyttäytyy?
 
Törmäyksen mallinnus on epäolennainen, mutta mitenkäs esim. ylinopeuden aiheuttama siiven tai peräsimen katkeaminen? Tai laskutelineen rikkominen rajussa laskussa? Jos kone sakkaa ja joudut oikaisemaan sen keräämällä vauhtia syöksyen maata kohti, ylität koneen rakenteellisen kestävyyden rajat helposti jos et muista käyttää ilmajarrua. Antaako simu tästä sitten palautteeksi vain tekstin "rikoit siiven", vai miten se käyttäytyy?

Ei tietenkään nitään hajua, miten käyttäytyy. Ja ehdottomasti kiva, jos kaikki mahdollinen on mallinnettu. Mutta itselleni riittäisi periaatteessa myös teksti: "Siipi rikki. Paina OK aloittaaksesi alusta." Lopulta kyse on tässä vaiheessa rajallisista kehitysresursseista. Eli tässä vaiheessa paukut kaikkeen muuhun oleellisempaan. Sitten johonkin myöhempään versioon voisi kehitellä näitä ei-kriittisiä ominaisuuksia jos niille on kysyntää.

Joku siiven rikkoutuminen on kuitenkin loputtoman harvinainen tapahtuma oikeassa ilmailussa, joten siksi pidän sen mallinnusta aika turhana.
 
Törmäyksen mallinnus on epäolennainen, mutta mitenkäs esim. ylinopeuden aiheuttama siiven tai peräsimen katkeaminen? Tai laskutelineen rikkominen rajussa laskussa? Jos kone sakkaa ja joudut oikaisemaan sen keräämällä vauhtia syöksyen maata kohti, ylität koneen rakenteellisen kestävyyden rajat helposti jos et muista käyttää ilmajarrua. Antaako simu tästä sitten palautteeksi vain tekstin "rikoit siiven", vai miten se käyttäytyy?

Ruudulle tulee, että ylitit koneen rakenteellisen kestävyyden ja lento päättyy.

Stressipohjaiset vauriot voi tietysti kytkeä itsenäisesti pois päältä ja lentää miten sattuu.
 
Laskutelinevaurion ilmoitus ja muutenkin lentämisen pisteytys olisi hyvä. Vähän kuin fsflyingschoolissa. Muutenkin virtuaaliopettaja olisi parempi kuin vauriomallinnus.

Varsinainen vauriomallinnus sitten jos laajennetaan sotasimujen puolelle.
 
On muuten Gigantissa T.16000M parinkympin alennuksessa, jos joku moista kaipaa:
Kiitos, kävin hakemassa kun vanhassa tikussa ei ollut kiertoa ollenkaan. Jos kokeilisi tuolla ennen kuin löydän polkimet. Mietin myös sitä tulevaa Airbus-replikaa Thrustmasterilta, mutta tuo on käytännössä sama tikku .

Voi pojat, simu tilattu ja kohta pääsee toivottavasti closed betaan. Koko kevään mennyt avaimet sivu suun. Harmi, että minulta ehti mennä ohi myös tuo yllä oleva video. Kai 3440x1440 resoa 9900K, 2080Ti ja 32gb ramia jaksaa tuota riittävästi pyörittää...
 
OT: Täällä kyselen, millä liukkarilla Thrustmaster T.16000M kannattaisi rasvata, jotta pääsen pelaamaan Flight Simulatoria ilman kitkaa:

 
Mutta millä resoluutiolla? Ei paljon naurata, jos jollain rupisella FHD resolla päästään tuohon, kun pitäisi saada 3440x1440 pyörimään pelattavasti :rolleyes:Siinä on muutama pikseli enemmän puskettavaa. (Juu, ei ole vielä optimoitu, mutta silti). Täytynee alkaa jo keräilemään roposia tulevan 3000-sarjan GPU:n päivitykseen...
Eiköhän tämäkin peli kuitenkin noudata ihan samoja fysiikan lakeja, kuin muutkin pelit. Perunatason peeceellä näet perunatason suorituskyvyn, tai sitten ihan suosiolla ruuvaat tasoja alemmas tai kävelet aateekookauppaan. Silti oli positiivinen yllätys itselle nähdä miten tiheässä maastossa freimit pysyi pelattavana tollasella keskitason raudallakin.
 
Hienoa maisemaa ja upeat pilvet

Ei kyllä helpota hypeä nämä pätkät, hitto kun pääsisi jo lentelemään :cool: nätin näköiset pilvetkin kyllä saatu tehtyä.

oi pojat, simu tilattu ja kohta pääsee toivottavasti closed betaan. Koko kevään mennyt avaimet sivu suun. Harmi, että minulta ehti mennä ohi myös tuo yllä oleva video. Kai 3440x1440 resoa 9900K, 2080Ti ja 32gb ramia jaksaa tuota riittävästi pyörittää...

Oliko se niin, että closed betaan kutsutaan insider programiin ilmoittautuneista porukka vai myös ennakkotilanneistakin?
 
OT: Täällä kyselen, millä liukkarilla Thrustmaster T.16000M kannattaisi rasvata, jotta pääsen pelaamaan Flight Simulatoria ilman kitkaa:


Tikussa itsessään ei ole mulla ollu kahden tikun ja yli 2000h myötä minkäänlaista häiritsevää kitkaa, mutta jos sulla on tuohon kuuluva kaasu niin sitä saa kyllä rasvailla koska tehdasrasvat on todella surkeat.
Ite olen käyttäny RC-autojen iskariöljyä, mutta esim aseöljy ajaa varmasti saman asian.
 
Viimeksi muokattu:
Sama täällä, tänään laitoin ennakkotilaukseen. Tuosta betasta ei taida olla tietoa että miten siihen pääsee? Ei millään malttaisi odottaa melkein kuukautta vielä... :eek:
 
Jos ennakkotilaajat ei pääse automaattisesti betaan niin on kyllä todella typerää.
 
No, se on ihan mihin tyytyy. Itse en tyytyisi siihen että pistän 120e peliin ja betaan lasketaan jengiä jotka eivät ole edes ennakkotilanneet koko peliä. :confused:
 
No, se on ihan mihin tyytyy. Itse en tyytyisi siihen että pistän 120e peliin ja betaan lasketaan jengiä jotka eivät ole edes ennakkotilanneet koko peliä. :confused:
Tämä on juuri se virheellinen mieliyhtymä minkä jotku yhtiöt ovat luoneet kun demotaan peliä "open betalla". Normaalistihan tuo beta ei pääse edes pelistudiosta ulos vaan on sisäinen versio.
 
No, se on ihan mihin tyytyy. Itse en tyytyisi siihen että pistän 120e peliin ja betaan lasketaan jengiä jotka eivät ole edes ennakkotilanneet koko peliä. :confused:

"Et tyytyisi"? Millä tavalla et tyytyisi? Eli jätät pelin ostamatta, koska et pääsisi varnuudella betaan? Vai lähdet barrikadeille ja vaatimaan hyvitystä?

Ei nyt voi yksi testaukseen osallistuminen olla noin iso asia. Jokainen pääsee testailemaan sielunsa kyllyydestä ja raportoimaan bugeja julkaisun jälkeenkin. Eiköhän tästä korjattavaa löydy.
 
No, se on ihan mihin tyytyy. Itse en tyytyisi siihen että pistän 120e peliin ja betaan lasketaan jengiä jotka eivät ole edes ennakkotilanneet koko peliä. :confused:
Kyllä, koska alusta alkaen heillä on ollut insider-systemi, jossa voi hakea testaukseen mukaan. Mun mielestä on luonnollista, että myös beta-versio toteutetaan samalla kaavalla, että kutsutut pääsevät mukaan.
 
Ymmärrän kyllä Henkankin pointin, mutta tietysti sekin tässä vääristää, että osa pelistudiosta on alkanut tarjoamaan tuota betaa jonain lisäarvona ennakkotilanneille, vaikka sen lähtökohtainen tarkoitus ei ole olla muuta kuin testausta varten tehty erillinen versio. Harmi sinänsä, että Microsoft ei ole lähtenyt tähän mukaan, koska ennakkotilaus lähtisi itelläkin samantien sisään jos sillä saisi varman pääsyn betaan... :D
 
Ymmärrän kyllä Henkankin pointin, mutta tietysti sekin tässä vääristää, että osa pelistudiosta on alkanut tarjoamaan tuota betaa jonain lisäarvona ennakkotilanneille, vaikka sen lähtökohtainen tarkoitus ei ole olla muuta kuin testausta varten tehty erillinen versio. Harmi sinänsä, että Microsoft ei ole lähtenyt tähän mukaan, koska ennakkotilaus lähtisi itelläkin samantien sisään jos sillä saisi varman pääsyn betaan... :D
Joo, nykyään tuo beta on on korvannut monessa pelissä demon. Tämän pelin osalta beta on kyllä ihan oikeasti beta, eikä vielä ole mielestäni valmis kaikille ennakkotilaajille. He varmaankin haluavat myös lisätä kuormitusta pikkuhiljaa ja testata miten streamauspalvelut yms toimii. Epäilen, että kaikille alphaan rekisteröityneille menee kutsu tähän betaan.
 
Olen kyllä Henkka77:n kanssa samaa mieltä että ennakkotilaajien pitäisi saada betaversio asennettua heti! :) Kuka jaksaa odottaa
 
Uusimmassa päivityksessä ollut "People that receive their invites between now and 07.30, will be given access to the Closed Beta Preview build." viittaisi vahvasti ettei enää odota viikottaisi päivityksiä vaan alkavat takomaan kutsuja.
 
Early access on hyvä tapa, vaikka kaikki ei siitä pidä. Siltä kannalta ennakkoon tilaajille voisi antaa pääsyn heti kun NDA:sta voi luopua.
 
Mä ostin aikoinaan x-plane 11 heti kun mahdollista. Jaksoin pari päivää, odotin vuoden ja sit olikin jo optimoinnin kohdillaan ja 3.osapuolen lisämateriaali netti pullollaan. Toki tuossa välissä päivittyi konekin. Nyt pitäis olla ihan ok kone (helposti Microsoftin suosituskone), joten pelaaminen voi olla jouhevaa. Taidan silti laittaa todellisen pelaamisen aloittamisen tuonne syksyn pimeyteen ja käytön tän elo-syyskuun joystickilla pelaamisen oppimiseen.
 
Positiivinen merkki, että ennakkotilauksiin ei houkutella eikä työnnetä millään tavalla. Kertoo siitä, että julkaisijalla on luottoa siihen, että se kestää peliarvostelut.

Nythän Alphaan hakeneita on edelleen kymmeniä tuhansia. Voisi olla melkoiset suolakaivokset netissä jos nyt näiden vuoden odottaneiden ohi alettaisiin päästää porukkaa rahalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 835
Viestejä
4 513 178
Jäsenet
74 498
Uusin jäsen
maaze

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom