Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllähän sitä kerkee kun vielä useita kuukausia aikaa. Eka peli pclle ulos ja sitten voi konsolille hinkata.Positiivista sekin, että eilisessä Xboxin eventissä ei mainittu tätä peliä sanallakaan. Ei ole ainakaan Microsoft käynyt käskemässä panostamaan konsoliversion kehitykseen resursseja, kun uudet boksit tulee loppuvuodesta.
Ei välttämättä ole puute enää...No jo on piru. Jättää miettimään mitähän muuta lentosimulaattorien ikivanhoja ja oleellisia standardiominaisuuksia pelistä puuttuu. Tuo Track ir puute on aika kova kolahdus, kun oletettavasti tuen liittäminen peliin ei kuitenkaan vaadi taikatemppuja. Itse en kyllä taida lähteä edes kokeilemaan ilman, on sen verran kamalaa pov-hatun kanssa kuikuileminen, kaiken lisäksi se on mulla ollut bindattuna trimmissä iänkaiken. Toivotaan että edes tuo "isolla prioriteetilla tulossa" pitää paikkansa.
Mitä nyt näköjään Windowsiin tuonne käynnistä valikkoon tullut kuvake jossa mainostetaan ennakko-ostamaan kyseinen peliPositiivinen merkki, että ennakkotilauksiin ei houkutella eikä työnnetä millään tavalla. Kertoo siitä, että julkaisijalla on luottoa siihen, että se kestää peliarvostelut.
Nythän Alphaan hakeneita on edelleen kymmeniä tuhansia. Voisi olla melkoiset suolakaivokset netissä jos nyt näiden vuoden odottaneiden ohi alettaisiin päästää porukkaa rahalla.
JahasMitä nyt näköjään Windowsiin tuonne käynnistä valikkoon tullut kuvake jossa mainostetaan ennakko-ostamaan kyseinen peli
Kynnys on aika korkea laukaista x-plane tämän videon jälkeen:
Hyvin x-plane palveli, ei siinä mitään.
Missäs kohtaa tuollaisia lukemia näyttää? Itsellä ihan eri lukemia.
Upeaa optimointia.
Mulle tuo vr ei näillä
Missäs kohtaa tuollaisia lukemia näyttää? Itsellä ihan eri lukemia.
Okei, en itseasiassa ole noin pitkää lentänyt, pitkään aikaan. Sellasia lyhyempiä settejä GA-koneilla. Toistuuko tuo aina?90 min lento Saksasta Suomeen, jossain ehkä 45 minuuttia alun jälkeen fps 6-10. Liittynee jotenkin kartan lataamiseen kun lentää kauas aloituspisteestä.
Okei, en itseasiassa ole noin pitkää lentänyt, pitkään aikaan. Sellasia lyhyempiä settejä GA-koneilla. Toistuuko tuo aina?
90 min lento Saksasta Suomeen, jossain ehkä 45 minuuttia alun jälkeen fps 6-10. Liittynee jotenkin kartan lataamiseen kun lentää kauas aloituspisteestä.
Oooff.. täytyy toivoa ettei tule nyt mitään lentosimujen "no mans sky":ta, odotukset aika tapissa, mutta saadaan kohtalaiseen kuntoon vasta parin kolmen vuoden päästä.
Itse uskon, että tämä tulee olemaan loistava heti kun saamme PMDG:n tai fslabsin lisärin.Uskon, että tämä tulee olemaan aivan loistava 2021 H2:lla!! Kiitän jo etukäteen kaikkia testaajia
Oon halunnut jo monta vuotta kokeilla, mutta kun ei jostain syystä uskalla..Innolla odotetaan ja tässä odotellessa piti käydä lentämässä TBM900:lla X-Planella VatSim:ssä Frankfurtista Muncheniin. Ekaa kertaa live ATC:n kanssa kyllä sykkeet nousee ja tuntuu että 90% asioista unohtuu. Luonnollisesti tuli missed approach kun yritin ekaa laskua tehdä vaikka tuolla kyseisellä koneella niitä laskuja on useita kymmeniä. Lennonjohto oli kyllä varsin ammattimainen ja ei muuta kuin lenkin kautta uudelleen laskuun ja tällä kertaa pääsin jo kiitotielle mutta lasku oli kaikkea muuta kuin pehmeä
Pitää treenata lisää tätä VatSim lentelyä niin on sit vähän paremmat valmiudet lentää siellä myös FS2020:ssä.
Ensimmäiseksi kerraksi meni yllättävän hyvin mut johtuu varmaan siitä että ilmailun parissa tuli työskenneltyä yli 10 vuotta niin radioliikenne tuli tutuksi vaikka se oli pääasiassa kuuntelua.
Voin kyllä lämpimästi suositella kaikille jotka ei ole tuota vielä kokeillut, aukeaa aivan uusi maailma simuiluun.
Oon halunnut jo monta vuotta kokeilla, mutta kun ei jostain syystä uskalla..
Voin kyllä lämpimästi suositella kaikille jotka ei ole tuota vielä kokeillut, aukeaa aivan uusi maailma simuiluun.
Miten tuota opetellaan? Onko joku selkeä dokumentaatio, jonka läpikäymällä osaa ns. KAIKEN oleellisen. Ja siis ennen kaikkea osaa kommunikaation kaikissa perustilanteissa? Mistä tuo dokumentaatio löytyy?
X-Plane 11 jo aika kovalla tasolla tuossa niin en usko tämän ainakaan alittavan tuota rimaa.Minkä näköistä se maasto on vaikkapa Suomen maaseudulla?
Talot nyt varmaan voi olla mitä vain, mutta onko ne oikeissa paikoissaan, tunnistatteko kotinne, lähi taajamat jne? Onko metsät, pellot jne tunnistettavasti yms?
Entä isoimmat kaupungit, Helsinki, Turku, Tampere jne? Onko ne samaa tasoa, vai parempaa kuin maaseudulla?
Helpoiten nuo fraasit oppii kun vaan loggaa sisään ja kuuntelee sitä radioliikennettä eikä lennä itse mihinkään. Tätä suositellaan myös VatSimin sivuilla
No ei ihme jos porukka vähän miettii Vatsimin aloittamista, jos paras keino oppia on vain kuunnella muita.... Itse ainakin arvostaisin ihan kunnon dokumentaatiota tai videota, jossa asiat käydään läpi kunnolla.
Sinänsä simuilu ja varsinkin 737-800 on tuttua. Mutta tuo radiokommunikaatio on jäänyt kokonaan opettelematta.
YouTube ainakin pullollaan vatsim basics videoita. Sieltä itse katselin.No ei ihme jos porukka vähän miettii Vatsimin aloittamista, jos paras keino oppia on vain kuunnella muita.... Itse ainakin arvostaisin ihan kunnon dokumentaatiota tai videota, jossa asiat käydään läpi kunnolla.
Sinänsä simuilu ja varsinkin 737-800 on tuttua. Mutta tuo radiokommunikaatio on jäänyt kokonaan opettelematta.
Minkä näköistä se maasto on vaikkapa Suomen maaseudulla?
Talot nyt varmaan voi olla mitä vain, mutta onko ne oikeissa paikoissaan, tunnistatteko kotinne, lähi taajamat jne? Onko metsät, pellot jne tunnistettavasti yms?
Entä isoimmat kaupungit, Helsinki, Turku, Tampere jne? Onko ne samaa tasoa, vai parempaa kuin maaseudulla?
Tämä kiinnostaisi itseäkin kovasti. Maastodatanhan pitäisi olla Bing kartasta, onko kukaan testaajista verrannut tuohon karttaan että vastaako simun tiet ja rakennukset sitä?
Joku YouTube-kanava vertaili jotain eurooppalaista isompaa kaupunkia ja ainakin sen kohdalla 3D-Bing-data vastasi hyvin sitä, mitä simussa näkyi. Rakennukset olivat kohdillaan.
Mutta toki tämä pitää testata erikseen esim. pääkaupunkiseudun kohdalla. Satelliittidata sinänsä on tarkkaa ainakin PK:n osalta - toivottavasti hyödyntää sitä.
Joku YouTube-kanava vertaili jotain eurooppalaista isompaa kaupunkia ja ainakin sen kohdalla 3D-Bing-data vastasi hyvin sitä, mitä simussa näkyi. Rakennukset olivat kohdillaan.
Mutta toki tämä pitää testata erikseen esim. pääkaupunkiseudun kohdalla. Satelliittidata sinänsä on tarkkaa ainakin PK:n osalta - toivottavasti hyödyntää sitä.
Tämä kiinnostaisi itseäkin kovasti. Maastodatanhan pitäisi olla Bing kartasta, onko kukaan testaajista verrannut tuohon karttaan että vastaako simun tiet ja rakennukset sitä? Ja ennen kaikkea tosiaan Suomen maisemat, kaupungin ja pienet taajamat kiinnostaa. Mikäs sen mukavampaa kuin lennellä Suomessa VRF:ää pikkukoneilla maiseman ja kartan avulla suunnistellen...
Xplane11:ssa itsellä on käytössä HD Mesh maastodata, joka on 1:1 Openstreetmapin kanssa. Siinä on käytännössä kaikki tiet ja rakennukset pienimpiäkin liitereitä myöten simussa. On mukavaa lennellä IFR:ää. Tosin Openstreetmapissa on varsinkin jossakin syrjäisemmissä paikoissa puutteita, ja nämä puutteet on sitten simussakin.
Mitenkähän FS2020 autogen rakennukset, onko omat tyylinsä eri alueille, vai onko samanlaiset geneeriset rakennukset Suomessa, Japanissa ja Irakissa?
Ei voi muuta sanoa kuin että karvaita pettymyksiä luvassa.
- rautatieasema flatti 2d tekstuuri maassa
- kiasma sama
- eduskuntataloa ei simussa tunnistaisi oma arkkitehtikaan
Ei voi muuta sanoa kuin että karvaita pettymyksiä luvassa.
- rautatieasema flatti 2d tekstuuri maassa
- kiasma sama
- eduskuntataloa ei simussa tunnistaisi oma arkkitehtikaan
Mites esim Stadin keskustan ruutukaava-alueet, onko täynnä kerrostaloja vai metsiä ja niittyjä?
Talot on ihan oikeilla paikoilla, eivät vaan ole oikeita taloja, koska tuota 3D-dataa ei Suomesta ole tarjolla. Mikään Suomen kaupunki ei näytä edes etäisesti yhtä hyvältä, kuin tuo aiemmin linkattu Bukarest. Teiden kanssa myös paljon ongelmia Hesessä.
Nyrkkisääntönä jostain 5k ft korkeudelta autogen alueet näyttää ihan hyviltä, mutta repeää hyvin nopeasti mitä matalammalla lennetään.
Olin jotenkin siinä uskossa, että olisivat 2D-satelliittidatasta luoneet kaupunkeja ottamalla pilvet pois jne. Mutta tuo taisi sitten olla täydellinen uutisankka.
Hype-tasoni laski ainakin 25%.
Onko Näsinneula musta 2D -donitsi?
Mitähän jos annettaisiin tälle aikaa kehittyä?No jo on piru. Minä kun ajattelin että kerrankin olisi simussa ollut mahdollista lentää omilla nurkilla niin että ei olisi epäselvyyttä missä mennään, taitaa jäädä tuo haaveeksi.
Mitähän jos annettaisiin tälle aikaa kehittyä?
Julkaisu ei tarkoita että olisi nyt lopullinen versio siinä, sekä kolmas osapuoli.
Mitähän jos annettaisiin tälle aikaa kehittyä?
Julkaisu ei tarkoita että olisi nyt lopullinen versio siinä, sekä kolmas osapuoli.
Taitaa Suomessa jäädä sitten VFR-lentelyt kuitenkin vähiin jos pienemmät kaupungit on ihan mitä sattuu ulkomuodoltaan. Onneksi ei tullu vielä ennakkotilattua, pitänee testata ensin Game Pass -tilauksella ennen lopullista päätöstä. Hypet tippui omalla osalla ainakin puoleen.Ehdottomasti. Ja katsotaan nyt ensin se julkaisu, niin tiedetään lähtötilanne. Mutta onhan se vähän ankeaa, jos vain hyvin rajallinen määrä maailman isoimpia kaupunkeja on kunnolla mallinnettuna. Olin todella siinä uskossa, että tämä käyttäisi todella laajasti Bing-dataa kaupunkien mallinnuksessa ja sieltä voisi löytyä pikkukaupungitkin ihan kaupunkeina. Monikohan kaupunki on Bingissä 3D:nä?
Näsinneulaa ei ole ollenkaan, mutta sinne niemen nokkaan on arvottu iso tuulivoimala. Tai ehkä siellä on sellainen, mikä tullut viime visiitin jälkeen?
...
Turha täällä on suomen maisemista stressata, heti kun SDK:t tulee julkiseksi niin vanhat maisemajäärät itse mukaanlukien kyllä alkavat niitä penkomaan ja katsomaan mitä uutta hienoa niillä saa tehtyä. Ilmaista dataa on maanmittauslaitoksella pilvin pimein mistä on ammennettu puoliautomaattisesti jo FS2004 ja FSX aikaisiin simuihin korkeusdatat, tiet, kaupungit, pellot, metsät jne jne. hyvinkin pilkuntarkasti. Myös kaikenlaiset mastot ja tuulimyllyt ym. on mahdollista generoida automaattisesti kuten on tehtykin nykyisille simuille. Lähdedataa on paljon enemmän tarjolla mitä FSX on suostunut nielemään eli kaikkea potentiaalia MML datasta ei ole aikaisemmin saatu edes hyödynnettyä vanhojen simujen rajoitteista johtuen.