Masennus

Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Hyvää stooria. Vaimolla oli vuoden käytössä lääkkeet myös mutta vaikutukset ei positiivisia olleet. :thumbsup:
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Hyvää stooria. Vaimolla oli vuoden käytössä lääkkeet myös mutta vaikutukset ei positiivisia olleet. :thumbsup:

Harvoin on, yleensä kun elimistöön tungetaan vierasta kamaa niin ei se tykkää hyvää.
tosin aina pitää valita pienempi paha, ottaako sitten esim. nitroja kun sydän temppuilee :hmm:
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Hyvää sekä Rauhallista joulua masennuksenkin keskellä.
Koettaa jaksaa, autetaan toisiamme <3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Jaksaa jaksaa (y)

Luojalle kiitos ei tullut masista ja paniikkia jouluna.
ihmeen iloinen olin, ei edes sukulaiset saaneet päästä pimahtamaan kuten viimejouluna oli fitutus korkealla.
Nyt tulee lunta Lahdessa ja jouluruokia on vaikka kuinka, riittää kivasti ensi viikkoon saakka, 30.12 saakka on päiväykset.
Vielä viimeinen pahennus, tulee uusivuosi ja koira pelkää paukkuja, sen kun vielä kestää.

:shug:


edit: vihulaisen ihmiset.
soitin kaverille "hmmm gmmm hymmmm gmmmm... olet sää siellä"
eli puhun hänelle , mutta hän kuulee mitä haluaa, eli ns. vanhojen ihmisten valikoiva kuulo.
sitten toinen rouva.
"minulla on tiukkaa, menee tupakka-asti vrk:ssa 8e, ostin viiniä uudeksi vuodeksi, nyt on tiukkaa"
meinasin vähäsen sanoa:
"niin sinulla tiukkaa? sinä saat eläkettä kunnolla, minä olen toimeentulotuki-asiakas, kummalla on tiukempaa"? jätin kuitenkin joulun kunniaksi sanomatta.

sitten menen sen luokse sunnuntaina atk-keikalle, sen se kyllä kuuli että tulen,. mutta muuta ei sitten kuullutkaan, eikä tahdonut kuunnella.
tekee aina ruuat 20:00 .00 tasan, nyt alkoi tekemään 19:20 "on nälkä"
no jooh, sitten yleensä aina nukkumaan 01 ja saa unen päästä kiinni 03.
eilen sanoi:"minua väsyttää käyn kun 23 nukkumaan" paskat.
tänään kysyin miten jaksat?
" väsyttää nukkumaan 03" TÄH, justhan se sanoi että 23 nukkumaan kun helvetti on väsynyt, eli on väsynyt juttelee minun kanssani, mutta ei muitten???!!!

Sitten kolmas sivari
"mää tartten sun apua, jooh niih... en jaksa kuunnella enempää lopetellaan nyt kun kerran JO sain sulta apua"

Anteeksi nyt vaan mutta tulee maksullinen henkilö lue:huora, mieleeni näistä tapauksista, paitsi että teen ilmaiseksi.

Mitä näitten kanssa oikein tekisi?
puhelinnumerot blokkiin ikuisesti, sanon vaan seuraavan kerran kun näen "jooh, sori etten vastaa, mulla on nälkä ja alan nyt syömään"
eli vedän hatusta aivan tolkutonta paskaa.

tämä on sitä lähimmäisen rakkautta herran vuonna 2020 :sfacepalm:
 
Viimeksi muokattu:

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Mitens sulla on joulu mennyt? @Memory

Kiitos hyvin, pää vaan hajoaa kun ei ole kerhoa kun vasta 11.01, huokaus, oli sentään jotain tekemistä kun arkisin 16-18 keittelin kaffetta porukoille ja availin ovia.
lahjoja en antanut enkä saanut tasan meni.
psyykkisesti tasapaksua, ei pahempia ongelmia.
herään vaan öisin kun en hengitä, toi voi ollakkin paha juttu, ei kivaa.
mitään uniapnea konetta en tahro.
 
Liittynyt
26.03.2020
Viestejä
22
Mitä vittua, olen nyt havahtunut parin viikon sisään tunne-elämäni melkein täydelliseen katoamiseen. Mikään ei tunnu miltään, edellisen parisuhteen päätyttyä meni jonkin aikaa, löysin uuden naisen. En kuitenkaan tunne enää kuin vahvaa kiintymystä, mahasta kutkuttava ihastuminen ja lällyyttely ei vaan tule silloin, kun sen pitäisi. Olen erakoitunut kokonaan, kenenkään kanssa keskusteleminen ei tunnu erityisen kiinnostavalta, vaikka se onnistuu, kun täytyy. Päivästä toiseen ajatus kiertää samaa kehää, perinteiset "en halua kuolla mutta en halua ollakkaan" jne. Olen yrittänyt harrastaa mieluisia aktiviteetteja, mutta sekään ei auta. Ihmisten kanssa sosiaalinen kanssakäyminen ei anna juuri mitään, vaikka sitäkin olen yrittänyt. Ehkä paras vertailukohta tähän tilanteeseen on J. Leskinen. (Viiltävää sanansäilää myöten, olen suorastaan vittumainen välillä, vaikka en varsinaisesti mikään paha ihminen ole, joku voisi haukkua pasifistiksi, mutta a: en ole kokonaan sen määreisiin sopiva ja b: en aio seota ismeihin, ne ovat ihmisiä varten, jotka eivät muuten osaa itseään ilmaista.)
Kohtalotovereita. Auttaa se tieto vähän, että ei meistä kukaan ole yksin omituisuukisemme kanssa.
Itsellänikin vaihteeksi suht vaikea syksy ollut. Alkuvuosi ja kesä oli mukavaa aikaa vielä, olin päässyt irti eksästä ja jakosin käydä kiertelemässä luontokohteissa ja tapailin jopa hameväkeä joista kesällä yksi sitten päätyi parisuhteeseen asti. Oli tarmoja ja intoa touhuilla, kunnes koitti syksy.

Se oli se ensimmäinen flunssa alkusyksyllä, joka taas kerran päätyi flunssakierteeseen ja koronatestien kautta jonkinasteiseen kaamosdepikseen. Poissa oli se into tehdä mitään, ei vaan huvittanut lähteä mihinkään tai nähdä ketään.. ainut mikä nyt kiinnosti oli omat harrastukset kotona (elektroniikka, audiotekniikka ym tekninen näpertely). Olo oli silti kurja, jatkuvasti jotenkin fyysisesti epämiellyttävä fiilis, olisi tehnyt mieli vaan päästä tästä kipeästä kropasta irti - ihan kuin jokin olisi syönyt sisältäpäin. Pienetkin tuntemukset ahdisti ihan helvetisti. Tunne-elämä, mikä se on?

Ei huvittanut hemmetti edes ryypätä tms siinä toivossa että hetkellisesti helpottaisi. Vaikka parina iltana oloani päihdyttämällä kevensinkin, sillä hetkellä olo tuntui toki paremmalta ja vielä seuraava päiväkin selvinpäin tuntui ihan kivalta mutta parin päivän päästä taas kurjuusolot iski eikä todellakaan tullut mieleenkään korkata pulloa toistamiseen. Mietin mielessäni, miten jotkut edes jaksaa ryypätä kurjuuteensa? No onneksi toisaalta on paljon mieluisia harrastuksia jotka pesee päihteet 10-0 joten mulla ei ole koskaan ollut minkäänlaisia päihdeaddiktioita vaikka tietoinen niiden oloa helpottavista ominaisuuksista olenkin. Olenhan saanut ihan reseptillä opiaattikipulääkkeitä sekä ahdistuneisuushäiriöön bentsoja ja toki nuoruudessa kokeillut sitä sun tätä ihan mielenkiinnosta, opiskellut lääketiedettä ihan koulutuksenikin puolesta. Ainut päihde/lääke mikä itseasiassa näihin oloihin on koskaan auttanut, on ollut bentsot mutta niiden riippuvuuspotentiaali on sitä luokkaa ettei niitä viitsi kuuriluontoisesti kiskoa.. päätyisi pian ojasta allikkoon. Koskaan en ole itsetuhoinenkaan ollut milläänlailla, vaikka miten olisi kurja olla niin kyllä sitä tiedostaa jotta edessä voi olla vielä paljon terveitä hyviäkin aikoja. Kyllä ne mielellään haluaa kokea :)

No hiljattain kuoli lemmikkikissa vanhuuttaan, työkkäristä pamahti 60pv karenssi koska unohdin hakea muuan koulutukseen flunssan kourissa, tuli vieläpä ero koska en vaan jaksanut parisuhdetta kuten kuuluisi. Ero ei tuntunut missään, lähinnä helpottavalta.. kissan kuolema (ell kävi antamassa piikin koska kissa alkoi voida huonosti, kasvain) nyt vähän kirpaisi eli jotain tunteita sentään on. Jännä tuo psyyke, välillä on ihan hyviäkin päiviä jopa useita putkeen tässä ollut - olo ollut aivan normaali ja tullut fiilis tavata ihmisiäkin ym aktiviteettia muutakin kuin kotona näpertely. Vointi voi jopa vuorokauden sisällä tehdä täyskäännöksiä.

No eiköhän tää tästä taas, ei ole ensimmäinen vaikea loppuvuosi. Masennuslääkkeisiin en ole koskaan koskenut enkä hevin koske, en halua sotkea aivokemioitani jatkuvalla lääkityksellä (ja vituttaa kaikki sivuvaikutukset) koska luotan jälleen siihen että pian taas osaa nauttia asioista erilailla - no toivonmukaan ainakin. Koronaepidemia vei tosiaan keväällä työtkin alta, kyllä töihin tekisi mieli takaisin mutta ihan tässä kunnossa en vielä siihen ehkä kykene - toisaalta se työarki saattaa olla myös masennuksen katkaiseva tekijä, siitäkin on kokemusta. On tässä jo erilaisia haaveitakin taas, keväällä vois lähteä kiertelemään luontokohteita yksin ympäri suomea. Talven aikana voisi rääkätä itseään metsätöillä jahka tää nuha helpottaa. Ehkä tuo vastakkainen sukupuolikin alkaa taas kiinnostella :D

Tsemppiä muillekin depiksen kourissa kärvisteleville muroille! Ne jotka ei tällaisia ole kokeneet, eivät voi ymmärtää. En ymmärtänyt itsekään ennenkuin joskus reilu kolmekymppisenä alkoi depiksen oireita satunnaisesti tulla.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 554
Kohtalotovereita. Auttaa se tieto vähän, että ei meistä kukaan ole yksin omituisuukisemme kanssa.
Itsellänikin vaihteeksi suht vaikea syksy ollut. Alkuvuosi ja kesä oli mukavaa aikaa vielä, olin päässyt irti eksästä ja jakosin käydä kiertelemässä luontokohteissa ja tapailin jopa hameväkeä joista kesällä yksi sitten päätyi parisuhteeseen asti. Oli tarmoja ja intoa touhuilla, kunnes koitti syksy.

Se oli se ensimmäinen flunssa alkusyksyllä, joka taas kerran päätyi flunssakierteeseen ja koronatestien kautta jonkinasteiseen kaamosdepikseen. Poissa oli se into tehdä mitään, ei vaan huvittanut lähteä mihinkään tai nähdä ketään.. ainut mikä nyt kiinnosti oli omat harrastukset kotona (elektroniikka, audiotekniikka ym tekninen näpertely). Olo oli silti kurja, jatkuvasti jotenkin fyysisesti epämiellyttävä fiilis, olisi tehnyt mieli vaan päästä tästä kipeästä kropasta irti - ihan kuin jokin olisi syönyt sisältäpäin. Pienetkin tuntemukset ahdisti ihan helvetisti. Tunne-elämä, mikä se on?

Ei huvittanut hemmetti edes ryypätä tms siinä toivossa että hetkellisesti helpottaisi. Vaikka parina iltana oloani päihdyttämällä kevensinkin, sillä hetkellä olo tuntui toki paremmalta ja vielä seuraava päiväkin selvinpäin tuntui ihan kivalta mutta parin päivän päästä taas kurjuusolot iski eikä todellakaan tullut mieleenkään korkata pulloa toistamiseen. Mietin mielessäni, miten jotkut edes jaksaa ryypätä kurjuuteensa? No onneksi toisaalta on paljon mieluisia harrastuksia jotka pesee päihteet 10-0 joten mulla ei ole koskaan ollut minkäänlaisia päihdeaddiktioita vaikka tietoinen niiden oloa helpottavista ominaisuuksista olenkin. Olenhan saanut ihan reseptillä opiaattikipulääkkeitä sekä ahdistuneisuushäiriöön bentsoja ja toki nuoruudessa kokeillut sitä sun tätä ihan mielenkiinnosta, opiskellut lääketiedettä ihan koulutuksenikin puolesta. Ainut päihde/lääke mikä itseasiassa näihin oloihin on koskaan auttanut, on ollut bentsot mutta niiden riippuvuuspotentiaali on sitä luokkaa ettei niitä viitsi kuuriluontoisesti kiskoa.. päätyisi pian ojasta allikkoon. Koskaan en ole itsetuhoinenkaan ollut milläänlailla, vaikka miten olisi kurja olla niin kyllä sitä tiedostaa jotta edessä voi olla vielä paljon terveitä hyviäkin aikoja. Kyllä ne mielellään haluaa kokea :)

No hiljattain kuoli lemmikkikissa vanhuuttaan, työkkäristä pamahti 60pv karenssi koska unohdin hakea muuan koulutukseen flunssan kourissa, tuli vieläpä ero koska en vaan jaksanut parisuhdetta kuten kuuluisi. Ero ei tuntunut missään, lähinnä helpottavalta.. kissan kuolema (ell kävi antamassa piikin koska kissa alkoi voida huonosti, kasvain) nyt vähän kirpaisi eli jotain tunteita sentään on. Jännä tuo psyyke, välillä on ihan hyviäkin päiviä jopa useita putkeen tässä ollut - olo ollut aivan normaali ja tullut fiilis tavata ihmisiäkin ym aktiviteettia muutakin kuin kotona näpertely. Vointi voi jopa vuorokauden sisällä tehdä täyskäännöksiä.

No eiköhän tää tästä taas, ei ole ensimmäinen vaikea loppuvuosi. Masennuslääkkeisiin en ole koskaan koskenut enkä hevin koske, en halua sotkea aivokemioitani jatkuvalla lääkityksellä (ja vituttaa kaikki sivuvaikutukset) koska luotan jälleen siihen että pian taas osaa nauttia asioista erilailla - no toivonmukaan ainakin. Koronaepidemia vei tosiaan keväällä työtkin alta, kyllä töihin tekisi mieli takaisin mutta ihan tässä kunnossa en vielä siihen ehkä kykene - toisaalta se työarki saattaa olla myös masennuksen katkaiseva tekijä, siitäkin on kokemusta. On tässä jo erilaisia haaveitakin taas, keväällä vois lähteä kiertelemään luontokohteita yksin ympäri suomea. Talven aikana voisi rääkätä itseään metsätöillä jahka tää nuha helpottaa. Ehkä tuo vastakkainen sukupuolikin alkaa taas kiinnostella :D

Tsemppiä muillekin depiksen kourissa kärvisteleville muroille! Ne jotka ei tällaisia ole kokeneet, eivät voi ymmärtää. En ymmärtänyt itsekään ennenkuin joskus reilu kolmekymppisenä alkoi depiksen oireita satunnaisesti tulla.
Osittain tutun kuuloista, en viitsi lähteä sörkkimään tai vastailemaan kovin paljoa, ei se sua hyödyttäisi. Allekirjoitan kyllä täysin tuntemukset exästä, tai sitä ylipääsemisestä, vittu mitä skeidaa. Uudenkin saa niin sitten sitä ei jaksa kuitenkaan. Juuri hetki sitten kelailin Göstan kylvämää sananpartta "kuinka tahtoisinkaan sua halata". Tekisi mieli halata edellistä naista, se vaan oli niin saatanan ihana, kun aika nyt on kullannut muistot. Toisaalta myös tekisi mieli etsiä sitä "oikeaa", joku jonka halaaminen toisi sisäisen rauhan, se mitä nykyinen nainen ei halatessa anna. Voi hyvinkin olla että depressio on tämän tunteen syynä, eikä väärä kumppani, ken tietää? Minä en.

Itse asiassa mun depistely loppu kuin seinään joku aika sitten, mutta tyhjyys jäi. Se vittumainen tyhjyyden tunne joka tuntuu siltä että vain uusi ihminen voisi sen paikata. Tuo vanhempi vuodatukseni, jossa mainitsin ystäväni erkaantuneen, käytännössä löi välit poikki joku aika sitten, sekin syö miestä.

No, tässäpä tärkeimmät rapulaiset aatokset, jotka viitsi kirjoittaa näin keskellä yötä heränneenä.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Moro, luin edelliset.
lääkitys ei ole se "oikea" minustakaan.
mielummin jos tahdon relata ja saada adhd-paniikkia-pienemmäksi niin lonkero riittää, ei väsytä mutta vie arjen "terävät" inhottavat "järkyttävät" särmät veke.
mielummin lotraan maksani kautta gini-greippimehua kun keinotekoisesti tehtyjä vahvoja kamoja.

Nyt on todella kova myrskytuuli, kylmetin pääni ja vasen tinnityksestä kärsivän korvani kuulo hävisi kokonaan, yön kun nukkuu panadolin kera niin on uusi päivä.
mielenkiintoista ettei ihmisestä oikein voi kukaan muu tietää kuin itse ihminen.

Tosin luotan siksi omiin 30vuotta kestäneisiin lääkkeisiin koska ei viitsi aina olla lonkeron kanssa tekemissä, siksi toisekseen olen kokenut niin pahoja viekkareita ja paniikkia että viittä vaille shokkia etten enää tahdo ikinä kokea näitä, jos vain joku mc gyver pilleri sen suojan antaa.
kuten edelliset sanoivat, ei sitä tahdo tieten tahtoen kokea mitään karmeuksia uudestaan.

itselle muutamat pitkän ajan lääkkeet ovat varmaankin jo lumetta, mutta ihmisen psyyke on täysin hullu, jos meinaa tulla paniikki-shokki-kuolema niin JOS
on datatietoissa että "lääkkeet otettu Check" ei hätää, niin tuo on tuon arvoista.
turhaa minä ainakaan itseäni alan kiusaamaan tässä iässä enää.

Luojalle kiitos saan syödä lopun ikääni 2*0.5mg rivaa, sanoin omalle lekurilleni että kokeilin laskea sitä hallitusti mutta tahdoin vain nähdä verta, viiltää kaikki paikat auki ja tappaa kaikki elolliset maailmassa, se hokasi heti että toi kaveri on ihan pimee heppu.

Muutamat sanovat että käyttivät rivatrilia 0.5mg nukahtamiseen, nyt kokeilee muutamat saada sitä, niin ei yleiset lekurit enää kirjoita rivaa, nauravat vaan että turha toivo.
Tänään sain täydennystä apteekista mirtzaa sekä opamoxia, ihmettelen tuota opamoxia, itse sain sitä ekaa kertaa 2008 äidin kuoleman jälkeiseen "suruun/adhd"-fiilikseen.
toiset ottaa sitä säännöllisesti nukahtamiseen, toiset popsii jopa keskellä päivää, sitten ne haukottelee että väsyttää ja menevät nukkumaan.

Itse harrastan melko tarkkaan lääkkeitteni itsekontrollia, toiset eivät, nooh jokainen tyylillään :/

@jm82 mitäs sulle kuuluu? et ole ollut täällä pitkään aikaa....

Kaikkia lääkkeitä olen kokeillut ajaa lääkärin valvonnassa hallitusti alas, ei tule mitään niin olkoot sitten.
Onneksi ei mene kuin Rivatril 2*0.5mg aamulla, suprium aamu-ilta, seronil 2kpl. aamulla. nukkumaan mennessä 2*15mg opaa sekä ½mirtza.
siinä mun lääkkeet, ei ole edes puolta kourallista...

Ihmissuhteet; huokaus... eräs ex bestis ei tahdo olla mun kanssa missään tekemisissä, koskee todella paljon kun ajattelen asiaa.
laitoin hälle sms:n hyvää joulua, viimeksi se laittoi mulle, ei yleensä harrasta textareita, vain silloin kun on sillä päällä.
en viitsi kiusata itseäni sillä että rakastaa eikä rakasta, olkoot, minähän ne välit pistin poikki....

Masis ihmisellä ei ole vaan paljoa "ystäviä" sitten kerholla on vertaistukena kivoja ihmisiä, mutta yleensä niillä on niin pahat traumat ym. että ne tahtoo väkisin purkaa omia tuntojaan ja minähän kuuntelen , tosin nyt olen oppinut wanhana että kuuntelen mutten ota niitä sanoja sydämmelle, eli toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, mutta kuuntelen kyllä, enkä niinkuin jotkut ihmiset "jooh, niih, kyllä...Ai mitä sinä kysyitkään, en kuunnellut" ...

Tämä on ainoa paikkani purkaa oloani, se riittääkin minulle...

Ihmisen minuus, olen välillä miettinyt sitä itsekseni, sitten tulee paha ruumiista-irtautumis fiilis että hetkinen, minä mietin itse itseäni ja teen sitä omalle minuudelleni, kuka minä oikeastaan olen ja mikä määrittelee että minä olen oikeasti tässä enkä joku toinen muualla. ei kivaa, siksi en enää jaksa harrastaa tuota juttua.
se on mikä on ja sillä selvä, pitää oppia taas ajattelemaan simppelisti, lego-tasolla.

pärjätkäähän <3
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Moro, luin edelliset.
lääkitys ei ole se "oikea" minustakaan.
mielummin jos tahdon relata ja saada adhd-paniikkia-pienemmäksi niin lonkero riittää, ei väsytä mutta vie arjen "terävät" inhottavat "järkyttävät" särmät veke.
mielummin lotraan maksani kautta gini-greippimehua kun keinotekoisesti tehtyjä vahvoja kamoja.

Nyt on todella kova myrskytuuli, kylmetin pääni ja vasen tinnityksestä kärsivän korvani kuulo hävisi kokonaan, yön kun nukkuu panadolin kera niin on uusi päivä.
mielenkiintoista ettei ihmisestä oikein voi kukaan muu tietää kuin itse ihminen.

Tosin luotan siksi omiin 30vuotta kestäneisiin lääkkeisiin koska ei viitsi aina olla lonkeron kanssa tekemissä, siksi toisekseen olen kokenut niin pahoja viekkareita ja paniikkia että viittä vaille shokkia etten enää tahdo ikinä kokea näitä, jos vain joku mc gyver pilleri sen suojan antaa.
kuten edelliset sanoivat, ei sitä tahdo tieten tahtoen kokea mitään karmeuksia uudestaan.

itselle muutamat pitkän ajan lääkkeet ovat varmaankin jo lumetta, mutta ihmisen psyyke on täysin hullu, jos meinaa tulla paniikki-shokki-kuolema niin JOS
on datatietoissa että "lääkkeet otettu Check" ei hätää, niin tuo on tuon arvoista.
turhaa minä ainakaan itseäni alan kiusaamaan tässä iässä enää.

Luojalle kiitos saan syödä lopun ikääni 2*0.5mg rivaa, sanoin omalle lekurilleni että kokeilin laskea sitä hallitusti mutta tahdoin vain nähdä verta, viiltää kaikki paikat auki ja tappaa kaikki elolliset maailmassa, se hokasi heti että toi kaveri on ihan pimee heppu.

Muutamat sanovat että käyttivät rivatrilia 0.5mg nukahtamiseen, nyt kokeilee muutamat saada sitä, niin ei yleiset lekurit enää kirjoita rivaa, nauravat vaan että turha toivo.
Tänään sain täydennystä apteekista mirtzaa sekä opamoxia, ihmettelen tuota opamoxia, itse sain sitä ekaa kertaa 2008 äidin kuoleman jälkeiseen "suruun/adhd"-fiilikseen.
toiset ottaa sitä säännöllisesti nukahtamiseen, toiset popsii jopa keskellä päivää, sitten ne haukottelee että väsyttää ja menevät nukkumaan.

Itse harrastan melko tarkkaan lääkkeitteni itsekontrollia, toiset eivät, nooh jokainen tyylillään :/

@jm82 mitäs sulle kuuluu? et ole ollut täällä pitkään aikaa....

Kaikkia lääkkeitä olen kokeillut ajaa lääkärin valvonnassa hallitusti alas, ei tule mitään niin olkoot sitten.
Onneksi ei mene kuin Rivatril 2*0.5mg aamulla, suprium aamu-ilta, seronil 2kpl. aamulla. nukkumaan mennessä 2*15mg opaa sekä ½mirtza.
siinä mun lääkkeet, ei ole edes puolta kourallista...

Ihmissuhteet; huokaus... eräs ex bestis ei tahdo olla mun kanssa missään tekemisissä, koskee todella paljon kun ajattelen asiaa.
laitoin hälle sms:n hyvää joulua, viimeksi se laittoi mulle, ei yleensä harrasta textareita, vain silloin kun on sillä päällä.
en viitsi kiusata itseäni sillä että rakastaa eikä rakasta, olkoot, minähän ne välit pistin poikki....

Masis ihmisellä ei ole vaan paljoa "ystäviä" sitten kerholla on vertaistukena kivoja ihmisiä, mutta yleensä niillä on niin pahat traumat ym. että ne tahtoo väkisin purkaa omia tuntojaan ja minähän kuuntelen , tosin nyt olen oppinut wanhana että kuuntelen mutten ota niitä sanoja sydämmelle, eli toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, mutta kuuntelen kyllä, enkä niinkuin jotkut ihmiset "jooh, niih, kyllä...Ai mitä sinä kysyitkään, en kuunnellut" ...

Tämä on ainoa paikkani purkaa oloani, se riittääkin minulle...

Ihmisen minuus, olen välillä miettinyt sitä itsekseni, sitten tulee paha ruumiista-irtautumis fiilis että hetkinen, minä mietin itse itseäni ja teen sitä omalle minuudelleni, kuka minä oikeastaan olen ja mikä määrittelee että minä olen oikeasti tässä enkä joku toinen muualla. ei kivaa, siksi en enää jaksa harrastaa tuota juttua.
se on mikä on ja sillä selvä, pitää oppia taas ajattelemaan simppelisti, lego-tasolla.

pärjätkäähän <3
Tämän sun viestisi luin ja muutaman muun. Ihan kaikkia en kumminkaan nyt lukenut. Eilen auto meni rikki. Kone hajosi kokonaan, eikä startti jaksa pyörittää. Ajoin varmaan vähän liian suurilla kierroksilla ja 320tkm ajettu bensamoottori ei sitä kestänyt. Onneksi oli vain 1500€ maksanut auto, että ei mikään äly iso menetys.

Jotain tekemistä sitä täytyisi etsiä, että ei olisi liian tylsää. Joskus oon ottanut sen 25mg Ketipinoria, kun se vähän rauhoittaa oloa. Muuten 150mg Venlafaxin ja 15mg Abilify. Tänään heräsin jo vähän jälkeen klo 3.00 ja keitin kahvit. 6 tuntia unta, mutta saisi sitä nukkua aika paljon enemmän.

Oli ihan positiivisessa mielessä puhetta, että en tavallaan paljasta tunteitani. Että vähän vaikea lukea. Mutta kun ei itsekään ole kauhean tarkasti perillä niistä tunteista, niin vaikea sitä on sitten näyttää.

Koira oli aika äskettäin eläinlääkärillä ja korvat putsattiin. Jo iäkäs vähän reipas 10 vuotias koira. Nyt sillä on varmaan kivempi olo, kun korvat on paremmassa kunnossa.

Edit: Tuli eilen käveltyä aika paljon ja nyt on yläselkä vasemmalta puolelta kipeä. Täytyi vielä varoa jäätikköistä tietä, että ei vaan kaatuisi. Nyt kävin suihkussa ja lepäilyä, niin saisi noita kipuja vähän pois.
 
Viimeksi muokattu:

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
@jm82 autot ovat varsinaisia rahasyöppöjä.
äiskä kuoli 2008, pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle samana vuonna, hävitin auton hupihinnalla sukulaiselle.
en tarttenut mania silloin, 7000mk:n auto meni 200e:lla.

nykyään jos tartten autoa esim. 2*kk:ssa kaupassa käyntiin niin otan taksin, 8-12e ottaa siitä.
pidemmillä matkoilla saan broidilta auton lainaksi.
en tykkää autosta, pelkkä parkkimaksu 300e/vuosi.

Miten kone hajosi? kiinnostaa autoasentajana tämä.
Jollei startti jaksa pyörittää hmm.. jos se pyörisi kuin kahvimylly niin sitten olisi jakopää sökö... kiinni leikkaaminen on harvinaista kanssa :tdown:

Kaveri sanoi että sen kaveri ottaa ketipinoria , en tiedä annostusta mutta on varmaankin melko raju koska kaveri vaan nukkuu koko ajan :(
käy veskissä, syö ja nukkuu taas...

meidän hauvalla ikää 12v. karvanlähtö aika, melkein pelkään että onko sillä joku sairaus, mutta ei kait, kesäkarvan ajot veke.
ei vaan ole aiemmin ollut näin kalju, ohut karva vaan päällänsä, ennen oli paksu, tai sitten pelkään turhia.
ei jaksaisi mitään ikävää shokeeravaa että "nyt se kuolee käsiin"-fiilistä, ei näin vanha ihminen jaksa lisää sontaa niskaan :(

Mä kävelin kanssa paljon, menin iltapäivätorkuille ja liikavarvasta särki sikana ja sääret kipeinä, siihen sitten voltaren geeliä niin auttoi.
Tuli vähäsen lunta maahan, en tiedä mistä se ennustus lupasi 25cm ...
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Hyvää viimeistä vuoden päivää 31.12.2020
Kaikille masennus-palstalaisille.
Parempaa uutta vuotta ja ilman koronaa.
<3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Päivää, onko kaikilla kaikki ok. kun ei ole juttelua?
me oltiin koiran kanssa piilossa paukkuja, ikkunan takana 7m:n päässä karmea jyske.
Aamulla oli kivaa kun oli tullut paljon lunta ja puut ihan kauniisti lumessa, yksinäinen olo.
nukkumaan 02-12 sitten uudestaan 13-16:30.
ruoka uuniin ja namia suuhun.

04.01 on kiire, verikokeisiin ja sieltä hakee kahdesta paikasta ½kk:n safkat, varmaan taksilla himaan,
onhan suvussa ja tuttavilla autoja, mutta oma apu paras apu, ei viitsi vaivata niitä ja maksella ja kuunnella valituksia ja odotella kauaa.
taksi tulee 10min:ssa max. ja ottaa 8-11e, broidi ottaa 20e.

Kaverille olisin mennyt laittamaan pöytäkoneeseen dvd:tä mutta nukku vielä, ei sitten.
sitten toinenkin kaveri ei vastaa.
yx eukko ei jaksa jutella mun kaa.
sitten yx äijä ei jaksa jutella mun kaa.
sitten yx ämmä joka aina tarttee apuja niin ei jaksa jutella, jaksaa kun sille sopii.
lupasi soittaa mulle, ei soittanut, sitten mää soitin niin tuli punasta luuria.
nyt soitin uudestaan niin puhuu toista puhelua, eli monille näyttää olevan toiset tärkeämpia mitä minä.

nooh, viikonlopuksi laitan sitten puhelimen katki elisalta, sitten sunnuntai-maanantaiksi päälle ja sitten taas poikki.
en se kivaa olla ilmainen huora vain niille ketkä niin tahtoo, kivat sullensa.

Luojalle kiitos mulla on koira ja tulee aina olemaan :)

mites muut, teillä menee sitten kaikki hyvin taikka alkon kanssa relaten?

hyvää sekä tervettä vuotta 2021
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
@jm82 autot ovat varsinaisia rahasyöppöjä.
äiskä kuoli 2008, pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle samana vuonna, hävitin auton hupihinnalla sukulaiselle.
en tarttenut mania silloin, 7000mk:n auto meni 200e:lla.

nykyään jos tartten autoa esim. 2*kk:ssa kaupassa käyntiin niin otan taksin, 8-12e ottaa siitä.
pidemmillä matkoilla saan broidilta auton lainaksi.
en tykkää autosta, pelkkä parkkimaksu 300e/vuosi.

Miten kone hajosi? kiinnostaa autoasentajana tämä.
Jollei startti jaksa pyörittää hmm.. jos se pyörisi kuin kahvimylly niin sitten olisi jakopää sökö... kiinni leikkaaminen on harvinaista kanssa :tdown:

Kaveri sanoi että sen kaveri ottaa ketipinoria , en tiedä annostusta mutta on varmaankin melko raju koska kaveri vaan nukkuu koko ajan :(
käy veskissä, syö ja nukkuu taas...

meidän hauvalla ikää 12v. karvanlähtö aika, melkein pelkään että onko sillä joku sairaus, mutta ei kait, kesäkarvan ajot veke.
ei vaan ole aiemmin ollut näin kalju, ohut karva vaan päällänsä, ennen oli paksu, tai sitten pelkään turhia.
ei jaksaisi mitään ikävää shokeeravaa että "nyt se kuolee käsiin"-fiilistä, ei näin vanha ihminen jaksa lisää sontaa niskaan :(

Mä kävelin kanssa paljon, menin iltapäivätorkuille ja liikavarvasta särki sikana ja sääret kipeinä, siihen sitten voltaren geeliä niin auttoi.
Tuli vähäsen lunta maahan, en tiedä mistä se ennustus lupasi 25cm ...
Lääkäri kanssa puhui, että Ketipinor isompina annoksina väsyttäisi. Mutta mulla tuo 25mg ei tunnu oikein missään, että ei haittaa.

Volkkarin moottori ei tosiaan enää pyöri ollenkaan. Katsastusta varten olin ajamassa lenkkiä. Noin 5500rpm ja 2 vaihteella. Rajotin oli kai noin 7000rpm. Lisäksi vielä tankissa 50/50 etanolia, mutta aikaisemmin en ole etanolia käyttänyt. 2.0 moottori, ajettu 320tkm. 10km lenkillä alkoi moottorista kuulua voimistuvaa surinaa ja painoin kytkimen pohjaan. Siihen se moottori sammuikin heti.

Itse varmaan rikoin tuon moottorin revittämällä, mutta luultavasti olisi moottori muutenkin hajonnut ihan piakkoin. Lisäksi pakokaasupäästöt oli huimasti liian suuret, eli jossain oli aika pahasti jotain muutakin vikaa.

Nyt 2021 ei olekaan oikein mitään tekemistä tiedossa. Voi tulla vähän tylsää. Korona vielä rajoittaa, eikä kaikkia juttuja pystytä vielä aloittamaan.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
suljettu.JPG


Nyt saavat sitten kaikki soitella mitenkäs paljon haluaa, en auta, eikä tartte.
tulee vaan viesti "numero ei ole käytössä" hyvää joulua vaan kakkapäät

@jm82 jooh kaverilla tosiaan ketipinor ja ihan zombie :(

hmm oliko minkä vm:n auto?

jos ei edes starttaa-pyöritä niin niitä syitä on mm. virta-avaimesta ajonesto siru tippunut veke.
monet sekoittaa "tyhmän" avaimen siru-avaimeen, sitten auto hinataan huoltoon ja kaveri sanoo 150e/h että tuoppas se toinen avain.
käynnistää sillä ja velottaa 150e, kun neuvoo että TÄMÄ on oikea avain.

ekana tulee mieleen ajonesto, joissain malleissa pitää avain naittaa-parittaa uudestaan mustaan laatikkoon-ajonestoon.
välillä se vaan pudottaa sen muistista veke, jotain tyyliin virrat päälle, kytkin pohjaan teet sitä ja teet tätä ja sitten painat avaimesta sitä ja tätä ja sitten vilkut välähtää ja paritus on tehty.

etanolista en sano mitään, ei ole kokemusta, parrain on jollei pyöritä, niin vapaalle, känkkä päälle ja suoraan jakopäästä pyörittää, niin näkee että onko venat solmussa taikka laakerit hirttäneet, jollei edes startti naksu kautta pyöritä ei tarkoita että kone leikannut kiinni.
startin solenoidi, maadoitus-viat, plussan kaapeli alusta startille hapettunut jne.

en vielä heittäis kirvestä kaivoon, pahat isot kiekat ainakin tyhjäkäynnillä vetää välillä nokka-hihnan yhdellä hampaalla ylitte, sitten pahimmassa tapauksessa menee venat.
pelkkä kannen oikaisu kansityössä 500e, venat ovat melko halpoja, jollei sitten tartte männille tehdä mitään.

päästö-arvot ovatkin sitten monen kaupan summa, likaiset-wanhat tulpat, ilmanputsari, ilmamäärämittari, katti missä kunnossa.

Tuossakin on todella veikeetä että moneti obd näyttää "lamda vika" kaverin kanssa juteltiin niin 1promillen mahis että lamda on hajalla eli mitätön, se vaan kertoo että lambda saa raja-arvon ylittävää dataa, eli liian laiha kautta rikas seos, ja siihen uusissa autoissa vaikuttaa fitun monet anturit, muuttuva nokkaisen asentotunnistin joita on 2kpl. ilmamäärä mittarin paskaisuus jne...

kerro miten se käyttäytyy bro :)
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Erehdyin lukemaan IS terveysuutisia ja sain koko jouluviikon kestävän ahdistuksen. Välillä se oli sen verran paha että ajatukset liittyivät aika usein kuolemaan, vaikka en aikonutkaan tehdä mitään itselle. Maanantaina kun sahasin puita niin tuli noidannuoli. Ja siinä meni sitten 3 päivää vain sängyssä maaten, selkä oli niin kipeä että ei pystynyt tekemään mitään. Tostaina kipu helpotti sen verran että puolen päivän jälkeen en tuntenut enää kovin pahaa kipua. Ja perjantaina samoin. Mutta tänä iltana nostaessani jalat rahille ja istuessani sohvalle tunsin oikeassa jalassa yllättäen jonkunlaista kihelmöintiä. Jossakin sisäreidessä se on pahimmillaan.

Saapa nähdä minkälainen viikonlopusta tulee, olisi kyllä vitutus täydellinen jos pitäisi lähteä koiven takia päivystykseen 60 km päähän.
Lääkärin piti soittaa 29.12 että saisi tuon lääkitysksen ajettua alas vaan se olikin sairaana. Ja seuraava lääkäriaika on vasta kuukauden päästä.
Ei ole kehumista olossa tällä hetkellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606


Nyt saavat sitten kaikki soitella mitenkäs paljon haluaa, en auta, eikä tartte.
tulee vaan viesti "numero ei ole käytössä" hyvää joulua vaan kakkapäät

@jm82 jooh kaverilla tosiaan ketipinor ja ihan zombie :(

hmm oliko minkä vm:n auto?

jos ei edes starttaa-pyöritä niin niitä syitä on mm. virta-avaimesta ajonesto siru tippunut veke.
monet sekoittaa "tyhmän" avaimen siru-avaimeen, sitten auto hinataan huoltoon ja kaveri sanoo 150e/h että tuoppas se toinen avain.
käynnistää sillä ja velottaa 150e, kun neuvoo että TÄMÄ on oikea avain.

ekana tulee mieleen ajonesto, joissain malleissa pitää avain naittaa-parittaa uudestaan mustaan laatikkoon-ajonestoon.
välillä se vaan pudottaa sen muistista veke, jotain tyyliin virrat päälle, kytkin pohjaan teet sitä ja teet tätä ja sitten painat avaimesta sitä ja tätä ja sitten vilkut välähtää ja paritus on tehty.

etanolista en sano mitään, ei ole kokemusta, parrain on jollei pyöritä, niin vapaalle, känkkä päälle ja suoraan jakopäästä pyörittää, niin näkee että onko venat solmussa taikka laakerit hirttäneet, jollei edes startti naksu kautta pyöritä ei tarkoita että kone leikannut kiinni.
startin solenoidi, maadoitus-viat, plussan kaapeli alusta startille hapettunut jne.

en vielä heittäis kirvestä kaivoon, pahat isot kiekat ainakin tyhjäkäynnillä vetää välillä nokka-hihnan yhdellä hampaalla ylitte, sitten pahimmassa tapauksessa menee venat.
pelkkä kannen oikaisu kansityössä 500e, venat ovat melko halpoja, jollei sitten tartte männille tehdä mitään.

päästö-arvot ovatkin sitten monen kaupan summa, likaiset-wanhat tulpat, ilmanputsari, ilmamäärämittari, katti missä kunnossa.

Tuossakin on todella veikeetä että moneti obd näyttää "lamda vika" kaverin kanssa juteltiin niin 1promillen mahis että lamda on hajalla eli mitätön, se vaan kertoo että lambda saa raja-arvon ylittävää dataa, eli liian laiha kautta rikas seos, ja siihen uusissa autoissa vaikuttaa fitun monet anturit, muuttuva nokkaisen asentotunnistin joita on 2kpl. ilmamäärä mittarin paskaisuus jne...

kerro miten se käyttäytyy bro :)
Auto on 1999 VW Beetle 2.0 bensa. Citikassa mulla tippui ajoneston siru ja muistaakseni startti pyöri, mutta ei käynnistynyt. VW ei taas pyöritä starttia ollenkaan, koska kone on jotenkin jumissa. Auto ei onneksi ollut aivan hirmu kallis. 1500 oli hinta, mutta ei mahda mitään. 200€ Citikka C3 toimii kyllä hyvin.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Auto on 1999 VW Beetle 2.0 bensa. Citikassa mulla tippui ajoneston siru ja muistaakseni startti pyöri, mutta ei käynnistynyt. VW ei taas pyöritä starttia ollenkaan, koska kone on jotenkin jumissa. Auto ei onneksi ollut aivan hirmu kallis. 1500 oli hinta, mutta ei mahda mitään. 200€ Citikka C3 toimii kyllä hyvin.

Nooh jos kone on kaput niin paaliin , ainakin Lahdessa saa erikois-purkaamolta 80e/tonnilta autosta.
jos on pellit vielä huonot niin sitten ei.
ekana katselisin että saa kiintolenkillä pyöritetty konetta, jollei niin sitten kone leikannut kiinni, muuten vika startissa tms.

btw. mietin tuossa että miksi mietin, vähän huolestuttaa kun dogin pohjavilla on kadonnut kokonaan, soitin tutulle yksityiseläinlääkärille niin totesi että olisi hyvä ottaa verikokeet 12 vuotiaalta, olisihan se hyvä ottaa mutta kun private on kävelymatkan päässä ja hinta verikokeelle 250e, pitää sitten soittaa kaupungin lääkärille joka on sitten bussimatkan päässä että paljonko on verikokeet, jos vaikka vanhuksella on joku puutostila tullut.

ei muuta mutta on erittäin tärkeä hauva mulle, ilman koiraa mä masennun ja nukun 20h/vrk, käyn vain syömässä ja pissillä., kerran kokenut tuon eikä kivaa.
sitten huolettaa että kohta pitää laittaa villapaitaa sen päälle kun kylmettää itsensä muuten :(
onneksi 04.01 tulee eläkkeet niin olisi varaa viedä lääkärille.

Sitten 04 on itsellä verikokeet ja kaupoista ½kk:n ruokien haku, en yhtään tykkää kun kaikki kaatuu niskaan .(
nooh se on sitte tätä.
supriumit on loppumassa, käväsin apteekissa, tulee peräti tiistaiksi iltapäivälle, meni tilaukseen, kivat sullensa.
kohta tulee pluto vielä niskaan niin kaikki on kauniisti :(
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Vuosi lähti ok käyntiin mutta nyt on deeppiä eikä tiiä miten pääsee pois. Totta se pää nyt meni lopullisesti
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Vuosi lähti ok käyntiin mutta nyt on deeppiä eikä tiiä miten pääsee pois. Totta se pää nyt meni lopullisesti
Mitenkäs se nyt silleen kaatui kaikki päällensä?
mulla menee nukkuessa koko ajan, onneksi kerhon pito alkaa 11.01 taas 15:15-18:00 joka arkipäivä, porukat tarttee minua jotenka on mukava pitää kerhoa päällänsä, tosin 10max sekä maskit naamalla, siitä se lähtee.
Kerro enemmän mikä painaa jos jaksat?
<3
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Mitenkäs se nyt silleen kaatui kaikki päällensä?
mulla menee nukkuessa koko ajan, onneksi kerhon pito alkaa 11.01 taas 15:15-18:00 joka arkipäivä, porukat tarttee minua jotenka on mukava pitää kerhoa päällänsä, tosin 10max sekä maskit naamalla, siitä se lähtee.
Kerro enemmän mikä painaa jos jaksat?
<3
Kai se kun liian hyvin koittaa olla niin sitten vaan kaikki pimeni, en tiiä
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Nukkunut pahasti putkeen joulun pyhien jälkeen.
tänäänkin vasta 01 nukkumaan sitten 03 heräsin paniikkikohtaukseen että kuolen, kokeilin kilpirauhasta ja pelästyin
"se tuntuu, minun sisäelimeni tuntuu päällensä"
sitten rauhotin itseni ja sain nukuttu 08:aan kun koiro tuli herättää kakille, siitä sitten uudestaan nukkumaan ja 13:sta ylös.
onneksi kerho aukeaa maanantaina, on jotain rotia elämään.

Koittakaa jaksaa että kirjoitella <3
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Nyt on ylpeä olo kun varaston oven karmeihin sain uretaanit pursotettua että voisi puutöitä aloittaa tekemään (eihän siinä mennyt kuin vajaa puoli vuotta) muutoin on eristetty.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Just puhuttiin kavereiden kesken ettei työttömänä kautta eläkkeellä oleminen ole sitä itseään eli lomailua.
kaverilla hajoo pää vaikka alle 40vee, ei ole mitään tekemistä, sitten kun alkaa tekemään väkisin itselle tekemistä niin
se tuntuu sitten olevan teennäistä.
minä itse usein menen koisimaan iltikset jos ottaa päähän kautta masentaa.

Viime yö menikin sitten reisille, olin viikonlopun torkkunut iltiksiä ja sitten nukkumaan olevinaan väsyneenä 23, siitä pyörittiin aina 03:een saakka jolloin sain unen päästä kiinni.
ei oikein kivaa, sitten 08 tuli koira herättää ulos tarpeille, siitä nukkumaan ja 12:n pintaan uudestaan ylös ja aamupalaa.

toi teennäinen tekeminen on todella paha asia, tulee oikein itselle tietoisuus ettei elämässä ole mitään järkeä.
eikä siihen välttämättä edes auta vaikkei olisi rahasta kiinni.

Pitää kuunnella ja tsempata muita kun kerran itsellä menee olevinaan hyvin, kiitos koiron jonka kanssa leikitään joka päivä.
<3
Hyvää alkuviikkoa kaikille
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Osittain tutun kuuloista, en viitsi lähteä sörkkimään tai vastailemaan kovin paljoa, ei se sua hyödyttäisi. Allekirjoitan kyllä täysin tuntemukset exästä, tai sitä ylipääsemisestä, vittu mitä skeidaa. Uudenkin saa niin sitten sitä ei jaksa kuitenkaan. Juuri hetki sitten kelailin Göstan kylvämää sananpartta "kuinka tahtoisinkaan sua halata". Tekisi mieli halata edellistä naista, se vaan oli niin saatanan ihana, kun aika nyt on kullannut muistot. Toisaalta myös tekisi mieli etsiä sitä "oikeaa", joku jonka halaaminen toisi sisäisen rauhan, se mitä nykyinen nainen ei halatessa anna. Voi hyvinkin olla että depressio on tämän tunteen syynä, eikä väärä kumppani, ken tietää? Minä en.

Itse asiassa mun depistely loppu kuin seinään joku aika sitten, mutta tyhjyys jäi. Se vittumainen tyhjyyden tunne joka tuntuu siltä että vain uusi ihminen voisi sen paikata. Tuo vanhempi vuodatukseni, jossa mainitsin ystäväni erkaantuneen, käytännössä löi välit poikki joku aika sitten, sekin syö miestä.

No, tässäpä tärkeimmät rapulaiset aatokset, jotka viitsi kirjoittaa näin keskellä yötä heränneenä.
Osu sitten tästä langasta silmään nuo pari postausta... Just tuo eron jälkeen pohjilta sitten uutta eikä oikein tunnu missään. Mulla oli vielä pitkä väli (1,5v) ilman parisuhdetta kun aattelin opetella olemaan yksin. Ja yksin on kyllä ihan jees :). Parit treffit siinä välissä joista käytännössä juosten karkuun. Nyt 6kk parisuhdetta takana... toinen sanoisi varmaan rakastan. Itse yrittänyt kierrellä ja kaarrella sekä kääntää puheet aina aidanseipäisiin.
Olen kyllä sanonutkin suoraan, että tunnepuolella on jotain häikkää... Naisessa ei ole mitään vikaa, mutta hirvittää taas ajatukset parisuhteesta samankaton alla. Yksi on kanssa mistä en olisi oikeasti ajatellut, että koskaan valitan tai onhan se vähä naurettavaa... Toinen haluaa seksiä reilusti enemmän. Tällee ääneen kirjotettuna alkaa naurattamaan itseänikin. Tulee ihan ämmä fiilis tyyliin sillee, et jes toisella on ne päivät niin nyt saa olla rauhassa. En nyt mihinkään päänsärkyyn ole vielä joutunut vetoamaan :D. Olen kyllä siitä kysynytkin vähän, että mikä tää juttu on eikä siitä oikein selvää vastausta tullut on vaan kovat halut kuulemma. Itse vähän kaduttaa kun menin alussa sanomaan kun puhuttiin mikä on tärkeetä parisuhteessa niin mainitsin seksin kun exän kanssa se oli joskus ja jouluna (eikä aina edes jouluna).

Jos peruutan niin aivan varmaan tulee kauheet jälkimorkkikset taas joskus kuukausien päästä kun alkaa tuntumaan siltä, että olis jees jos olis joku. Ei noita lapsettomia joita pystyy katsomaan ja joilla kaikki muumit laaksossa (vaikka itsellä ei olis) hirveän montaa sataan mahdu. Jos en pakita niin en tiedä miten nuppi kestää kun tottunut tähän omaan ei standardin mukaiseen kotona koneella nyhjäämiseen. Hän olis valmis muuttamaan vielä tänne ja jättämään ystävät ja sukulaiset toki välimatka ole kuin 70km, mutta kuitenkin. Itseä riipaisee ajatella, että toinen luopuu kun sitten tuntuu olevan vastuussa enemmän siitä, että hän saa sitä mitä tilaa... Ja jos en pystykkään tuntemaan kuten pitäisi.

Kai sitä vois kokeilla yrittää vaan rehellisesti kertoa kupletin juonen mitä olen kyllä tähän asti yrittänytkin aika avoimilla korteilla pelata ja puhua juuri omista sosiaalisista rajoitteista, tunteista(tai niiden puutteista) ja dataamisesta. Silti jotenkin pelkää, että siitä tulee kuitenkin exä vol.2 jonka pärstä alkaa vituttamaan aivan kympillä ja josta ei pääse kuitenkaan 'kirveelläkään' eroon ja sitten kun joskus vihdoin ja viimein pääsee niin iskee totaalinen romahdus (mitä en halua enää ikinä kokea). Onneksi ei ole mitään taloudellista ongelmaa. Toinen saa töitä hoitsuna missä vaan ja voi jättää oman asuntonsa vuokralle niin säilyy se takaporttina. Olis totaalinen katastrofi jos mun takia hällä menis työkuviot ja sitoutuminen yhteiseen asuntoon jossa ei olisi varaa asua yksin o_O . Toki ton asian mä kelasin jo aivan suhteen alussa päässäni läpi etten ota mitään elätettävää. Olis mennyt kylmästi poikki aikasemmin.


Nyt kun tuli selattua mitä tänne on aiemmin skriivaillut niin jäi vastaamatta:

@elmo Olotilaa kyllä tuo helpottaa ja se on minunkin mielestäni tärkeintä että tämä nykyinen hetki, tämä nykyinen sekunti on tärkeä eikä ajatella "katsotaan nyt sitten 300vuoden päästä miten minulla mennee" ;)
Kuten sanoit, tunnen muutamia joitten kanssa on meno : "soitan sitten takaisin kun olen katsonut kanit ja rotat" WTF. onko elämä noin tärkeetä että ihmisen tekemää soopaa katsellaan koko ajan? jos toinen meinaa soittaa että vedän ranteet auki niin toinen ei vastaa ja laittaa textarii "mää katon ny salkkareita" Fittu :(
Silloin on kyllä "kaverit" väärän laatuisia.

Etkö sinä sitten haaveile enää mistään elämässäsi? ymmärrän että "ehkä" olet nuori ja meinaat että olet saanut kaikki ja valmis vaihtamaan hiippakuntaa, mutta kyllä se elämäkin opettaa, mäkin olen huomannut että hitto, nyt vasta hokasin sen , miksi on kiva jutella metsän eläimille muuten vaan :)
ennen wanhaan katsottiin että toi on sekopää kun se juttelee variksille :)

Mäkään en tykkää yhtään tahattomista vapaa-ehtoisista vaikeista sossu-tilanteista, uudet tutustumiset tuntemattoman kanssa ovat vaikeita.
ei sinänsä, mä olen kerholla nähnyt paljon uusia kavereita, ja nyt kun olen taaplannut niitten seurassa vuosia niin kyllä uskallan lähteä niitten kanssa laivalle, mutta jos olisi ihan tuosta vaan ja ilman mitään pohjatietoja/tutustumista lähdettävä niin not ever.
Lapset ovat kivoja, mä olen usein ajatellut ja mun päätä ei siinä asiassa hevillä eikä muullakaan musalla käännettä, että eukot not, hoidin broidin muksuja junnuna tarpeeksi, niin että no thanx, pojan voisin ottaa jatkaa sukua, adoptoimalla taikka sitten lainakohdulla mutta eukot, voi helvetti mä en kestä niitä :(

Vaikeudetkin voivat kasvattaa ja opettaa, mutta jos sitä kivimurskaa tulee aina niskaan niin sitten ei ole ollenkaan kivaa :(

Hyvät alkuviikot Sinulle ja kaikille muillekkin. <3
En nyt poimi sen enempää, mutta silmään pisti tämä:

"Etkö sinä sitten haaveile enää mistään elämässäsi? "

En kyllä haaveile. Haavaileeko muut sitten? En mä tiedä olisinko koskaan haaveillut mistään. Ehkä parhaiten mielessä on ennen ripari ikää kun olin ilman tietokonetta useamman kuukauden kun vanha tuli ylikellotettua rikki. Silloin varmaan haaveilin, että äipän rahapussi aukeaisi vähän aikaisemmin ja sen jälkeen, että Indesolin sedät saisivat meikäläisen dream came true pc:n kasattua. Sitten kun se oli nähty niin tulevilta haaveilta tippu pohja ja mikään ei enää tuntunut missään XD.

Oishan se ihan jees, että parisuhde kukoistaisi jäisi vaikka viiskybäsenä eläkkeelle ja lähtisi asunto-autolla kumppanin kanssa muailmaa kiertelemään. Tai vaikka alkajaisiksi pitäisi pari kk virkavapaata ks. merkeissä vuoden päästä. Mutta ei mulla kasetti kyllä taivu siihen, että tuokaan olisi mikään haave. Ei oikein tunnu missään vaikka jäisi kokematta. Ainut mikä oikeasti vähän ehkä kiinnostaisi tietää tulevaisuudesta olisi nähdä miten lasten tai mahdollisten lasten lasten elämä makaa vuosikymmenien päästä. Toisaalta heilläkin kun on jo elämän peruspalikat kunnossa ja muuta tukiverkkoa niin ei sekään sota yhdestä ihmisestä ole kiinni.

Tulipahan taas kirjoitettua terapeuttiset avautumiset joiden ansiosta en kyllä tullut yhtään viisaammaksi.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
En nyt poimi sen enempää, mutta silmään pisti tämä:

"Etkö sinä sitten haaveile enää mistään elämässäsi? "

En kyllä haaveile. Haavaileeko muut sitten? En mä tiedä olisinko koskaan haaveillut mistään. Ehkä parhaiten mielessä on ennen ripari ikää kun olin ilman tietokonetta useamman kuukauden kun vanha tuli ylikellotettua rikki. Silloin varmaan haaveilin, että äipän rahapussi aukeaisi vähän aikaisemmin ja sen jälkeen, että Indesolin sedät saisivat meikäläisen dream came true pc:n kasattua. Sitten kun se oli nähty niin tulevilta haaveilta tippu pohja ja mikään ei enää tuntunut missään XD.

Oishan se ihan jees, että parisuhde kukoistaisi jäisi vaikka viiskybäsenä eläkkeelle ja lähtisi asunto-autolla kumppanin kanssa muailmaa kiertelemään. Tai vaikka alkajaisiksi pitäisi pari kk virkavapaata ks. merkeissä vuoden päästä. Mutta ei mulla kasetti kyllä taivu siihen, että tuokaan olisi mikään haave. Ei oikein tunnu missään vaikka jäisi kokematta. Ainut mikä oikeasti vähän ehkä kiinnostaisi tietää tulevaisuudesta olisi nähdä miten lasten tai mahdollisten lasten lasten elämä makaa vuosikymmenien päästä. Toisaalta heilläkin kun on jo elämän peruspalikat kunnossa ja muuta tukiverkkoa niin ei sekään sota yhdestä ihmisestä ole kiinni.

Tulipahan taas kirjoitettua terapeuttiset avautumiset joiden ansiosta en kyllä tullut yhtään viisaammaksi
Me , ainakin minä tulin fiksummaksi.
minä en yksinkertaisesti jaksa eukkoja, tosin tunnen miehiäkin jotka ovat pahempia mitä eukot.
mä olen kasvanut naisvaltaisessa perheessä ja olen kurkkua myöten täynnä niitä, isä kuoli 10veenä, siksi kaipaan itselleni "isä-hahmoa" kuulostaa skitsolta, ei ole ikinä ollut kunnolla mies-seuraa, olen sellainen orpo piru, välillä mietin että olenko homoseksuaali kun näen että jotkut miehet ovat minulle parasta seuraa, naisten kanssa en näe mitään merkkiä mistään, alkaa oikein oksettaa.
lapsia en tahdo, ainakaan vauvasta alkaen, joku adoptio voisi minulle sinkulle olla se jes-efekti.
mutta vauvat, ei hemmetti, hoidin broidin ja sen eukon neljää ipanaa, vaihtelin vaipat, rattailla ajelutin, olin lapsenlikkana, nämä siis 16veenä, sain pennuista tarpeeksi!
onhan se hienoa ajatella "minulla on oma dna-poika, se jatkaa minun jalanjäljissäni" not. sitten kun hänet kasvattaa ja ajattelee "nyt minun Virtasen suku jatkuu maailman tappiin" niin tietty on isänsä lainen skitso ja tekee itsarin.

äsken katsoin poliisit 2021, oli siinä reppana nuori mies, itsetuhoinen, on se hemmettiä kun kasetti sekoaa jo nuorena, ei ole silloin ollenkaan hyvä olla.
mää laitan atk-ihmisenä atk:n syyksi monet kriisit, en tiedä.

Minä en oikein haaveile muusta kun että sitten kun kuolen niin en jäisi kitumaan.
on sekin sitten.
mun elämän tehtäväni on auttaa muita, olen monelle se terapeutti, kuten
päihde-ja mielenterveyskuntoutujien kerhossakin joka arkipäivä.

Miulla on koira, se on kiva, ollut koiro aina 1974 vuodesta lähtien, koira on kasvannut minut, en mennyt edes päiväkotiin vaan vaadin itkien että saan olla koiran kanssa kaksin kotona, ja hyvin pärjättiin.,

mulla on paniikit niin pahana että tartten turvaa olevaa seutua, en tykkää olla vieraissa paikoissa, pelkään niin paljon epävarmuutta, koko nuoruus oli epävarmuutta, enkä pidä epävarmuudesta, se pelottaa aivan sikana, menettää kontrollin ja sitten tulee kuoleman pelko.

Välillä minua kinostaa paljonkin tulevaisuus, välillä on ihan että "kuolo korjatkoot" evvk. kun kaikki kuollaan kuitenkin.
Mutta yritän pitää kulisseja pystyssä, muiden vuoksi.
ei ole hyvä esimerkki jos toinen on itsarin partaalla ja minäkin siihen vielä itkemään "elämä on perseestä tapetaan ittemme"
minä kannan aina sitä "opettajan" taakkaa, monet luottavat minuun, pitävät minua itsevarmana, varmaakin siksi etten kerro siviilissä omista tunteistani pahemmin.

sitten toi helvetin kiroilu, särähtää wanhana kääpänä korvaa noi ainaiset törkeät kirosanat.
minusta tuo kuvastaa että ko. ihmisellä ei ole muita keinoja kuin kiroilla että saa sanansa perille, ei osata käyttää sanoja oikein.
"nyt minua suututtaa todella vahvasti, pännii hemmetisti, kohta menee totaalisesti hermot"
osataan vaan aakkoset ja siitä sitten yritetään vääntää jotain peruskauraa, *ittu-**tana-**lvetti-***pä" sanoilla....

intissä psyka sanoi "ei sota yhtä miestä kaipaa"
kaipaako maailma yhtä miestä? yhtä ihmistä? mikä on ihmisen tarpeellisuus muille.?

onko elämällä mitään merkitystä muille kuin itsellensä.

en tiedä...
ehkä luen huomenna päivällä tämän tekstin uudestaan ja palaan sitten asiaan.
Öitä.

<3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
@jm82 mistäs brotukselle kuuluu?
mä olen ollut väsy, en ole ottanut iltiksiä arkisin niin nukkumaan jo 23, sitten koiro tahtoo ulos 08, huomenna kello soimassa 09 ja kaffe-automaatti kanssa lähtee päällensä.
menen sairaanhoitajan puheille, juttelin sossun pomon kanssa että eläkkeelle siirtyneet sossun tädit ymmärsivät "harkinnanvaraisen" käsitteen, tämä nykyinen sossu "likka" nuori kuin mikä, on päättänyt että mitään et tule saamaan, harkinnanvarainen-ehkäisevä toimeentulotuki on pärstäkertoiminen, siitä ei voi valittaa.

pomo oli sitä mieltä että kannattaa uusia 2010:n vuoden terapiakoiran tarpeellisuus-psykan tokari, joskos sitten saisi vähäsen tukea esim. dogin mahdollisiin lekurikäynteihin.
pelkkä verikoe 100e ja lekuri jolla on "kiva" tuntitaksa kun tulee huoneeseen ja lääppii koiroa minuutin niin veloittaa 150e, kyllä hemmetti menee jo ihmis-lekurinkin taksan yläpuolelle huh hittoa, ei ihme että eläinlääkäreillä on niin hulppeat tilat :(

jaksaisi vaan nousta sitten 09 ylös.
tokari ei ole ongelma.

Tsemppiä kaikille,
nyt pitäisi tulla kunnon lumimyrsky taas aamuksi.
<3
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
@jm82 mistäs brotukselle kuuluu?
mä olen ollut väsy, en ole ottanut iltiksiä arkisin niin nukkumaan jo 23, sitten koiro tahtoo ulos 08, huomenna kello soimassa 09 ja kaffe-automaatti kanssa lähtee päällensä.
menen sairaanhoitajan puheille, juttelin sossun pomon kanssa että eläkkeelle siirtyneet sossun tädit ymmärsivät "harkinnanvaraisen" käsitteen, tämä nykyinen sossu "likka" nuori kuin mikä, on päättänyt että mitään et tule saamaan, harkinnanvarainen-ehkäisevä toimeentulotuki on pärstäkertoiminen, siitä ei voi valittaa.

pomo oli sitä mieltä että kannattaa uusia 2010:n vuoden terapiakoiran tarpeellisuus-psykan tokari, joskos sitten saisi vähäsen tukea esim. dogin mahdollisiin lekurikäynteihin.
pelkkä verikoe 100e ja lekuri jolla on "kiva" tuntitaksa kun tulee huoneeseen ja lääppii koiroa minuutin niin veloittaa 150e, kyllä hemmetti menee jo ihmis-lekurinkin taksan yläpuolelle huh hittoa, ei ihme että eläinlääkäreillä on niin hulppeat tilat :(

jaksaisi vaan nousta sitten 09 ylös.
tokari ei ole ongelma.

Tsemppiä kaikille,
nyt pitäisi tulla kunnon lumimyrsky taas aamuksi.
<3
Oonkin nyt toista päivää yksin kotona. Paitsi koira tuossa nukkuu lattialla. Otin jo vähän aikaisemmin 19.30 mirtazapin, ketipinor ja sitten jonkun kolmannen joka pitäisi auttaa fibromyalgiaan, se onkin Triptyl. Otin vaan puhelimen käteen kun ei kunnolla nukuta aivan vielä. Laitoin nauhalle paluu tulevaisuuteen II elokuvan. Ykkösen katsoinkin. Vähän meinaa olla vasen jalkapohja kipeä.

Soitin illalla jollekin koirien myyjälle. Oli 350€ kpl. Mutta koska olin katsonut numeronkin väärin ja soittanut vasta illalla, niin kaikki oli menneet jo. Alle päivässä ja kyselyitä oli tullut huimasti. Toisaalta hyvä, kun tuo pian 11v saksanpaimenkoira narttu ei tykkää muista koirista, niin ei se varmaan olisi pennustakaan tykännyt.

Koiran korvat ja kynnet on olleet parempia, kun eläinlääkärissä putsattiin korvat ja kynnet leikattiin. Tai ainakin hetkeksi on korvat paremmat. Mitään tippojajan ei sinne korviin tohdi laittaa, kun tuo suuttuu ja hyökkää päälle. Nyt se koira heräsikin ja kiertelee jossain. Meni juomaan vettä.

Pitäisi kanssa hakea kuntoutustuelle jatkoa. Ja taas jossain vaiheessa sosiaalityöntekijälle aika.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234


Nyt saavat sitten kaikki soitella mitenkäs paljon haluaa, en auta, eikä tartte.
tulee vaan viesti "numero ei ole käytössä" hyvää joulua vaan kakkapäät

@jm82 jooh kaverilla tosiaan ketipinor ja ihan zombie :(

hmm oliko minkä vm:n auto?

jos ei edes starttaa-pyöritä niin niitä syitä on mm. virta-avaimesta ajonesto siru tippunut veke.
monet sekoittaa "tyhmän" avaimen siru-avaimeen, sitten auto hinataan huoltoon ja kaveri sanoo 150e/h että tuoppas se toinen avain.
käynnistää sillä ja velottaa 150e, kun neuvoo että TÄMÄ on oikea avain.

ekana tulee mieleen ajonesto, joissain malleissa pitää avain naittaa-parittaa uudestaan mustaan laatikkoon-ajonestoon.
välillä se vaan pudottaa sen muistista veke, jotain tyyliin virrat päälle, kytkin pohjaan teet sitä ja teet tätä ja sitten painat avaimesta sitä ja tätä ja sitten vilkut välähtää ja paritus on tehty.

etanolista en sano mitään, ei ole kokemusta, parrain on jollei pyöritä, niin vapaalle, känkkä päälle ja suoraan jakopäästä pyörittää, niin näkee että onko venat solmussa taikka laakerit hirttäneet, jollei edes startti naksu kautta pyöritä ei tarkoita että kone leikannut kiinni.
startin solenoidi, maadoitus-viat, plussan kaapeli alusta startille hapettunut jne.

en vielä heittäis kirvestä kaivoon, pahat isot kiekat ainakin tyhjäkäynnillä vetää välillä nokka-hihnan yhdellä hampaalla ylitte, sitten pahimmassa tapauksessa menee venat.
pelkkä kannen oikaisu kansityössä 500e, venat ovat melko halpoja, jollei sitten tartte männille tehdä mitään.

päästö-arvot ovatkin sitten monen kaupan summa, likaiset-wanhat tulpat, ilmanputsari, ilmamäärämittari, katti missä kunnossa.

Tuossakin on todella veikeetä että moneti obd näyttää "lamda vika" kaverin kanssa juteltiin niin 1promillen mahis että lamda on hajalla eli mitätön, se vaan kertoo että lambda saa raja-arvon ylittävää dataa, eli liian laiha kautta rikas seos, ja siihen uusissa autoissa vaikuttaa fitun monet anturit, muuttuva nokkaisen asentotunnistin joita on 2kpl. ilmamäärä mittarin paskaisuus jne...

kerro miten se käyttäytyy bro :)
Miten liittymäsi pääsi sulkeutumaan, onko vaikeuksia maksaa vai suljitko muuten vain?

Kaverillani oli usein tuo tilanne että kun soitin oli joko laskut maksamatta ja liittymä kiinni tai sitä ei huvittanut jutella.

Jos joskus liittymäsi aukeaa, suosittelen kilpailuttamaan, tuo 24,90 vaikuttaa kalliilta. DNA:lta saa saman numeronsiirtona 14,90 kk.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Miten liittymäsi pääsi sulkeutumaan, onko vaikeuksia maksaa vai suljitko muuten vain?

Kaverillani oli usein tuo tilanne että kun soitin oli joko laskut maksamatta ja liittymä kiinni tai sitä ei huvittanut jutella.

Jos joskus liittymäsi aukeaa, suosittelen kilpailuttamaan, tuo 24,90 vaikuttaa kalliilta. DNA:lta saa saman numeronsiirtona 14,90 kk.
Elisan liittymän saa suljettua netin kautta omaelisasta, vain lähtevät puhelut taikka sitten kokonaan.
ilmoittaa kokonaan suljettuna "valitsemanne numero ei ole käytössä"
on kätevä jos phone hukkuu niin ei kukaan soittele kiinaan taikka ostele limuautomaatista kamaa tonnilla :)

Tuon teen välillä kun kusipäät soittelee vaan kun tarttee jotain.
itsellä palaa päreet kun tahdon jutskata mutta ns. kaverit eivät kerkeä kun telkasta tulee nauhoituksena jo kerran katsottu salkkarit tms. idioottia juttua.
yxkin ämmä on banneissa, sille en vastaillut mitään sitten tuli tekstaria, laitoin että kiire, sitten soittelin sille parit kerrat meni ok. ajattelin että on muuttunut.
paskan marjat, taas tuli jatkossa punaista luuria, minä osaa omasta laittaa äänet veke, mutta tämä painaa hylkäystä kerta toisensa jälkeen.
sitten laitoin txt:n että niin sitä vaan painellaan punaista.
ensin sanoi ettei muista missä olisi tehnyt niin, yritti kusipää livistää, kyllä minä saatana muistan jos punaista painan vain yhdelle kaverille, tekosyy.
sitten sanoin txt:ssä että ei sitten, pidetään taas 6kk:n paussi, yritti soittaa, jos olisin nähnyt olisin painanut punaista, mutta en vastannut, sitten tuli valitus tekstari.
jätin omaan arvoonsa, saa tuollaiset paskapäät olla sitten, jotka soittelee vain kun heitä huvittaa taikka kun tarttee jotain.

omaelisassa on hyvä kun voi ilmaiseksi laittaa sekunnissa puhelimen poikki taikka ottaa käyttöön.

Toinen vaikeampi vaihtoehto on laittaa soitonsiirto kokeiltuun ei-käytössä olevaan numeroon, siitä tulee soittajalle kanssa "numero ei ole käytössä"
sitten puhelinasentajana kokeilin huvikseen että laitoin soitonsiirron ilmaiseen kiinalais-japanilaiseen nauhoitteeseen jossa pyytää kiinaksi-japsiksi
tarkistamaan valinnan, siinä on kakkapäät vähän ihmeissään, sopii ollakkin.
mä en tykkää kun toiset ovat ihan out tyyppejä.
sitten nämä kaverit jotka ovat teko-kavereita, ei perkele!

mää juttelen sen kanssa "juuh, mäkin saan uudet lääkkeet huomenna"
sitten jutellaan eteenpäin ja jossain kohtaan kaveri tokaseen "niin, mites sun lääkkeet"
eli joo-joottelee mutta ei kiinnosta edes kuunnella mitä toinen sanoo.
minusta tuo on jo sairasta, minä en itse siihen onneksi kykene, jos toinen vaan "jooh, niih, kyllä, aivan....ai mitäs sää sanoitkaan"
eikä voida laskea että se olisi huonon kuulon syytä.

On näitä sitten kaikenlaisia hiihtäjiä, enkä varmasti ole tämän ketjun ainoa "uhri" :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Masentaa sikana, kun vaan kirkon pastori jutteli mulle, muilla niin kiire olevinaan.
tekisi mieli maksaa potut pottuina mutta en ole ilkeä.
kerhoa 16-19 ja siinä sitten tulee hyvä mieli :)
hyvää viikonloppua kaikille <3
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
No se on sitten hyvä toiminto, jos sellainen Elisalla on :)

Jos olisi vielä mun työluurissa mahdollinen. Kävin työterveydessä ja työuupumushan se oli oman ihmeolon takana. Työ ei jaksa kiinnostaa ja vapaa-ajalla yritän jotain tehdä ettei kokonaan toimettomaksi mene. Tunnen sen väsymyksen kehossani ja kun tänään kävin kylpylässä, en ole nauttinut siitä niin paljon kuin nautin joskus aiemmin, vaikkapa vuosi sitten. Työssä odottaa vaan koska työpäivä loppuu ja lomaan on aina kuukausia... ja lomakin menee hetkessä. Kirjaimellisesti ketuttaa koko työ ja sille elämän pyhittäminen. Vienyt täysin energian itselleen ja vapaa-ajalla ei huvita edes skeittilautaa käyttää joka oli kauniisti rakas; todella.

Onni onnettomuudessa että oli määräaikaisia sopimuksia tessin mukaan, niin esimiehen kanssa juteltiin eilen etteivät halua sairastuttaa lisää.

Viimeksi solmittuun määräaikaan päättyy työ ja karenssia ei siis tule, kun lupasin sinnitellä loppuun asti, vaikka työmotivaatio on nolla.

1.4.21 saan lähteä sieltä ja työttömänä onkin sitten aikaa kerätä itsensä kuosiin. Voimia kaikille.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
No se on sitten hyvä toiminto, jos sellainen Elisalla on :)

Jos olisi vielä mun työluurissa mahdollinen. Kävin työterveydessä ja työuupumushan se oli oman ihmeolon takana. Työ ei jaksa kiinnostaa ja vapaa-ajalla yritän jotain tehdä ettei kokonaan toimettomaksi mene. Tunnen sen väsymyksen kehossani ja kun tänään kävin kylpylässä, en ole nauttinut siitä niin paljon kuin nautin joskus aiemmin, vaikkapa vuosi sitten. Työssä odottaa vaan koska työpäivä loppuu ja lomaan on aina kuukausia... ja lomakin menee hetkessä. Kirjaimellisesti ketuttaa koko työ ja sille elämän pyhittäminen. Vienyt täysin energian itselleen ja vapaa-ajalla ei huvita edes skeittilautaa käyttää joka oli kauniisti rakas; todella.

Onni onnettomuudessa että oli määräaikaisia sopimuksia tessin mukaan, niin esimiehen kanssa juteltiin eilen etteivät halua sairastuttaa lisää.

Viimeksi solmittuun määräaikaan päättyy työ ja karenssia ei siis tule, kun lupasin sinnitellä loppuun asti, vaikka työmotivaatio on nolla.

1.4.21 saan lähteä sieltä ja työttömänä onkin sitten aikaa kerätä itsensä kuosiin. Voimia kaikille.

Jooh, fittu, kokeilin että "jeps, soitanpas kaverille" enpäs soitakaan, ei vastaa.
eli puhelin taas kiinni.
kele että ottaa pattiin nämä hyväksikäyttäjät :(

Eli burnoutti? otan osaa.
mulla tuli joskus kanssa, sitten ei osaa todellakaan nauttia esim. lomista, jää levy pyörii päälle koko ajaksi.
mä sain lepo-moodin päälle vasta parin lepovuorokauden jälkeen kun esim. käväsin päivä Tukholmassa reissun niin vasta paluumatkalla aloin nauttimaan siitä relax-olosta.
ihan tyhmää, sitä ennen oli koko ajan "ei huvita yhtään, mä jään mielummin himaan" jne.
sitten kun oli reissun tehnyt niin oli lottovoittajan olo, mutta kaksi yötä se vaati vieraassa paikassa.

Mulla oli ihqu työ, päinvastoin, odottelin että milloinka pääsen duuniin.
tein auto-osaston varastomiehenä duunia, jopa viikonloput meni kuorma-autoja huoltaessa kun viikolla ne oli ajoissa oppilas-käytössä.
Toisaalta hyvä etten saanut jatkaa siellä, olisi varmaan tullut taas tosi paha burnoutti kuten mikrotukihenkiöduunissa oli aikoinaan, meni työt ja harrastukset sekaisin.
Mää olin sitten kerholla yksin 16-17, ei ollut eka kerta, katselin ja kuuntelin videotykiltä leevi liivingsin musavideoita, kunnes porukkaa tuli 3 lisää 17:n pintaan, monet valitteli että on paha ilma. paskat.
mä pääsen siis PÄÄSEN viemään tai mua VIEDÄÄN kun koiro vie mut ulos vaikka lehmiä sataisi, se on siunattu asia.
Kauneus on katsojan silmissä, toisille pieni on toisille suurta.
"en viitsinyt tulla kun auto on lumessa"
tarkoittaa todellisuudessa "näin yhden hiutaleen pakastimessa niin sain kylmät väreet" :)

monet rikkaat ovat niin lapalaiskoja, en tarkoita yleistää mutta köyhät ovat ahkeria.
luen kirjaa analogia-tekniikan perusteet, viimeksi luin 80-luvun painoksen 84, nyt päivitän 2013vuoden oikein värikuvallista opusta, ihan kiva lukea esim.
pintaliitoskomponeteista jotain mitä ei ollut yleisesti 80-luvulla tiedossa ja saan samalla muitakin hyviä täppejä.

Koitahan jaksaa bro
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Koitetaan kaikki jaksaa, minulle on sanottu, että työssä josta et nauti ei kannata väkisin pitää.

Se juttuhan on siinä kauanko jaksaa hymyillä asiakkaille atk-työssä, jos vihaa sekä työtä että kaikka mikä liittyy siihen, mm. asiakkaiden yhteydenottoja.

Ajatukset olluut pitkään työssä ja siinä, että harjoittelijana en osaa kaikkea, ja meillä on vähän tukala ilmapiiri. Apua ei aina saa, ja muutkin ovat kuulopuheen perusteella väsyneitä työtaakkaan.

Omalla kohdalla oli onni tuo määräaikainen sopimus.

Lisäksi se että työ vie 50 tuntia aikaa viikossa, työ ja matkat, niin se jättää vain muutaman tunnin vapaata... jossa hädin tuskin ehdi palautua työpäivästä seuraavaan.

Unet olleet huonoja ja vessassa joutunut ravaamaan useammin. Mikä on kai stressin merkki.

Ystäviä minulla ei ole kenelle asioista puhua, ja olen pitkään esittänyt onnellista, kunnes nyt oli pakko käydä avautumassa.

Ja sieltä se tuli. No onneksi burnoutin kanssa pääsee kyllä heti kortistoon.

Nyt ymmärrän minäkin mitä se on, kun käy kylpylässä, eikä se enää tunnu samalta vaikka edellisestä kerrasta oli alle 4 kuukautta...
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Koitetaan kaikki jaksaa, minulle on sanottu, että työssä josta et nauti ei kannata väkisin pitää.

Se juttuhan on siinä kauanko jaksaa hymyillä asiakkaille atk-työssä, jos vihaa sekä työtä että kaikka mikä liittyy siihen, mm. asiakkaiden yhteydenottoja.

Ajatukset olluut pitkään työssä ja siinä, että harjoittelijana en osaa kaikkea, ja meillä on vähän tukala ilmapiiri. Apua ei aina saa, ja muutkin ovat kuulopuheen perusteella väsyneitä työtaakkaan.

Omalla kohdalla oli onni tuo määräaikainen sopimus.

Lisäksi se että työ vie 50 tuntia aikaa viikossa, työ ja matkat, niin se jättää vain muutaman tunnin vapaata... jossa hädin tuskin ehdi palautua työpäivästä seuraavaan.

Unet olleet huonoja ja vessassa joutunut ravaamaan useammin. Mikä on kai stressin merkki.

Ystäviä minulla ei ole kenelle asioista puhua, ja olen pitkään esittänyt onnellista, kunnes nyt oli pakko käydä avautumassa.

Ja sieltä se tuli. No onneksi burnoutin kanssa pääsee kyllä heti kortistoon.

Nyt ymmärrän minäkin mitä se on, kun käy kylpylässä, eikä se enää tunnu samalta vaikka edellisestä kerrasta oli alle 4 kuukautta...
Sitä samaa minäkin toivon että tänne tullaan purkautumaan ettei tartte sitten viattomien kanssa-eläjien kärsiä kun proput palaa.
mä olen ollut atk-duunissa ja "vieraiden" kesken olen kaunista ihmistä ja pitkäjänteistä sitten kun tullaan "tuttavat-sukulaiset" hakee että
autatko niin olen heti perseeseen ammuttu karhu tyyliin "paina perkele sitä enteriä palloperse, etkös sää osaa" :(
pannut palaa satasella kun väkisin joutuu neuvoo, mutta duunissa olin liian ystävällinen sanoin kaikille kiitos, tervetuloa, näkemiin.
vaikkei usein oikein aihettakaan ollut esim. kiitokselle.
se on mulla vähäsen samanlainen slogan kuin jenkeissä "how are u"? joka heitetään ihan sloganina vaikkei tarkoiteta sitä asiaa.

Hienoa että päätit tulla tänne avautumaan, liian moni pitää kaikkea sontaa sisällään, sitten kun pannu keittää niin yleensä se keittää väärässä paikassa aivan väärin tuloksin :(
Mulla on kerholla aina "esillepano" mm. kahvinkeitto jne. sitten 18/19 aikaan siivous ja laitteiden astioiden yms. paikalleen laitto.
siitä mä näen joka päivä unta, että olen vanhassa amiksessa iltavaksina ja mun pitää tehdä chekkaus ja laittaa kaikki ovet lukkoon ja sammuttaa valot ja vehkeet jotka ovat jääneet päällensä, tosi stressaavaa.
mäkin otan todella liian tunnollisesti nuo asiat, en osaa olla huipelipelimies :(

Ihmisillä ei ole juttuseuraa, mäkin puran tänne aina hyvät sekä huonot uutiset.
Ei mullakaan ole kuin näsäviisaista "kavereita" ystäviä on korkeintaan yksi, tosi ystävä, se lukee itseään lääkäriksi ja siksi tosi kiireinen, vähän sekin mutumies.
mutta hälle voin olla tosi avoin, muut ovat aina tuomitsemassa heti.
yxkin kiva pariskunta on ihme hippejä.
"me emme ota lääkettä, liikunta on meidän lääke, lääkkeet saastuttaa kehoa"

sitten kun tulee jotain vakavampaa niin ensin tulee mun luokse "ons sulla sirdaludia, sen maksaa 5e ja sulta saa ilmasex, kun se viimeksikin auttoi mua,
enkä jaksa maksaa ja mennä lekurille itse sitä hakemaan" helvetti mitä idiootteja !
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Pidin puhelimeni suljettuna liittymän koko viikonlopun, nyt vasta aukaisin kun tartten sitä kerholla huomenna ja muutenkin.
en vastaa ihmisille, en jaksa kuunnella niitten jorinoita.
perustin uudestaan wanhan 2012:n vuoden Blogin jatkon wordpressiin.
Kaunista oli katsoa että hitto, täällähän on karmeasti kamaa, syövän ajoilta, veljeni kuolemasta jne.
masentanut koko viikon.
onneksi on jotain tekemistä.

Hyvää alkavaa viikkoa brotukseni <3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Käväsin koittamassa hakemaan rivatrilis 0.5mg:n purkkia uutta.
soitan lekurille, odotan takaisin soittoa.
kuulemma lekuri laittanut respaan apteekin mukaan että 11.02 saan uuden purkin aikaisintaa.
pitää pitää vähäsen saarnaa lekurille, respassa lukee 1.5-2kpl/vrk.
se idiootti on laskenut 1.5:n mukaan.

eli lääkkeitä on 14vrk:ksi mutta lääkkeitä saan vasta lisää 17vrk:n päästä, ei oikein mene puikkoihin.
sanon suoraan että "mä alan nyt käyttämään 4*0.5mg:sia 2:n sijaan koska aletaan leikkimään.

mikä helvetti tossa mättää? omasta taskustaankos ne on pois.

Ainako pitää olla aukomassa päätään?
eikä kela nyt määrää, turhaan sinne soitan, sillä kela määrää että annostuksen mukaisesti annetaan uudet lääkkeet 2viikkoa ennen loppumista,
eli kahden viikon annokset pitää olla jäljellä niin saa uutta..

reindeerspottingin syytä kaikki, kun kaveri rouhii rivaa ja kaljaa niin nyt kaikilta tahdotaan ottaa rivat veke.
on tämäkin taas tällaista pelleilyä :(

edit: 25.01.2021 20:36
Eilen alkoi, kun olen vaaka-tasossa, eli veri menee päähän niin alkaa huimaa sikana, kun yölläkin nukkuessa käännän kylkeä ja pään asento muuttuu niin pyörii päässä. kokeilin lattialla selälläni maaten, heti alkaa huimaamaan, mutta jos nousen ylös niin heittää kanssa, silmät kiinni ja seistessä ei mitään, mutta koko ajan vähäsen epävarma meno, ei kovinkaan paha, eikä huimaa kun esim. istun ja nousen ylös. verenpaine normaali: 117/80 syke 60. kun alkaa pyörryttää niin oikealta otsa-ohimon seudulta koskee.

soitin akuuttiin rouvalle, odottelen takaisin soittoa, onhan mulla ensi viikolla muutenkin rivatril lääkkeen uusinta lekurilla ehkä siihen saakka menee, mutta inhottavaa kun menee nukkumaan ja kääntää kylkeä taikka nousee ylös niin päässä vippaa.

Ei muuten mutta kun syövänkin kanssa soitin akuuttiin etteihän tämä etu-takapään tunnottomuus ole muuta kuin issias-vaivaa niin heti käskettiin sinne, halvautumisvaara.

edit 28.01.2021 12:44
Ajattelin että normaalia asentohuimausta, en ainakaan vielä mennyt lekuriin
pitää ensi viikolla sitten varata aikaa ja sanoa kun hoitsu sanoi "ei käy että aina vatvotaan ees taas" eihän näin ole ollutkaan, ihme tätejä.
mulla alunperin 4*0.5mg sitten vähennettiin 2*0.5mg sama lääkäri sotki ja laittoi minulle edellisen kerran jälkeen
epikriisiin "potilaalla ollut eturauhassyöpä"!
piti tehdä oikaisupyyntö että mitä hemmettiä se manailee mulle uusia sairauksia, on ne veikeitä nämä yleislääkärit.
mullekkin tulee helmikuussa joku hiton yleislääkäri, kiva sille sano että rivat on sitten 3*0.5mg/vrk.
kun ei tajua asioista mitään.
eikö olisi yhtään tyhmempää mennä sen vuoksi lekuriin?
siellä on varmasti muita paljon tärkeämpiä ja sairaampia ihmisiä tyrkyllä :(

mites @jm82 jakselet? ei ole paljoa kuulunut mitään, olethan ok?


katsellaan mitä sanovat. Lääkitys eikä mikään ole muuttunut :(

Noniih rouva soitti, sanoi että päivystys on kaupunginsairaalalla 08-20, että menet sinne aamulla.
sanoin että rouva sanoi Harjun terveydessä että ei ole lääkäreitä kuin 01.02 lähtien.
akuutista sanottiin ettei noin voida sanoa.

huomenna sitten lisää, ehkä jos hyvin käy niin aivokasvain :)
pitääkin teipata valmis testamentti laatikosta kaapin oveen että löytää sitten tahtoni hih.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Kohta täytyy perhelounaitakin välttää. Määräaikainen soppari päättymässä työssä muutaman kk päästä, kauhea grilli onko kuulunut mitään, voistko mitenkään kysyä...

Ottaen huomiooni vielä sen että olen burnout-tilassa pitkään, työ sapettaa ja IT-ala stressaa, eikä jaksa tehdä mitään IT-työtä niin meinasin itkeä siinä.

Sanoin lopulta äidille ja siskolle "ei enempää kiitos". Eiköhän sitten vartin päästä uudestaan... ja vielä illalla tekstari. En vastannut yhdelle, seuraavana päivänä toinen tekstaa samasta asiasta.

Vitt* kun ei jaksa työstä puhua eikä koko työtä ajatella. Onneksi pääsen kortistoon, enkä halua juuri nyt ajatella oppivani mitään uutta.

Työyhteisö liian ylityöllistetty. Apua ei saa, omalla onnella yritän ratkoa. Palaverit ei ikinä siitä mitä agendalla on.

Vitvttvv käydä töissä! Palkkkakin vielä huono. Nettona 1100e kuussa.

Työttömänä saa 850! Tänään onnellinen oon, kun pääsen kortistoon.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Kohta täytyy perhelounaitakin välttää. Määräaikainen soppari päättymässä työssä muutaman kk päästä, kauhea grilli onko kuulunut mitään, voistko mitenkään kysyä...
Ottaen huomiooni vielä sen että olen burnout-tilassa pitkään, työ sapettaa ja IT-ala stressaa, eikä jaksa tehdä mitään IT-työtä niin meinasin itkeä siinä.
Sanoin lopulta äidille ja siskolle "ei enempää kiitos". Eiköhän sitten vartin päästä uudestaan... ja vielä illalla tekstari. En vastannut yhdelle, seuraavana päivänä toinen tekstaa samasta asiasta.
Vitt* kun ei jaksa työstä puhua eikä koko työtä ajatella. Onneksi pääsen kortistoon, enkä halua juuri nyt ajatella oppivani mitään uutta.
Työyhteisö liian ylityöllistetty. Apua ei saa, omalla onnella yritän ratkoa. Palaverit ei ikinä siitä mitä agendalla on.
Vitvttvv käydä töissä! Palkkkakin vielä huono. Nettona 1100e kuussa.
Työttömänä saa 850! Tänään onnellinen oon, kun pääsen kortistoon.
Toihan on ihan peestä jos perhelounaitakin tarttee välttää :(
onneksi sopparisi päättyy pääset relaa ettei pää hajoa.
Eipä ole kunnon palkkaa, melkein saa paremmin työkkäristä ja joutuu vielä duunaa työmatkat ja sapuskat ja ainaa vie perhanasti.

Onnea ettei burnouttia tule pahemmin.
mä olen välillä masis, nyt paistoi tänään aurinko ja vähäsen häppy, onneksi on eläkepäivä ja pääsee hakee ruokaa 03-04pv jälleen.
pitäisi vaan saada lääkkeet kondikseen, kun jätin soittopyynnön terpalle lupasi soittaa 14:20 noin, aikas on
noin kun 16:57 eikä soita kivat sullensa :(
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Toihan on ihan peestä jos perhelounaitakin tarttee välttää :(
onneksi sopparisi päättyy pääset relaa ettei pää hajoa.
Eipä ole kunnon palkkaa, melkein saa paremmin työkkäristä ja joutuu vielä duunaa työmatkat ja sapuskat ja ainaa vie perhanasti.

Onnea ettei burnouttia tule pahemmin.
mä olen välillä masis, nyt paistoi tänään aurinko ja vähäsen häppy, onneksi on eläkepäivä ja pääsee hakee ruokaa 03-04pv jälleen.
pitäisi vaan saada lääkkeet kondikseen, kun jätin soittopyynnön terpalle lupasi soittaa 14:20 noin, aikas on
noin kun 16:57 eikä soita kivat sullensa :(
Kiitos tuesta. Onhan tuo, sukulaiset grillaa. Joskus vaan tekee mieli sanoa suoraan heille, kun tietkö ei enää voi olla se kiltti ja nuolla toisen takamusta.

Jopa esimiehelle sanon nykyään suoraan ja kyllä palkastakin kuuli, tosin sanoin myös, että raha ei motivoi mua. Enemmän motivoisi jos saisi edes 20h vko tehdä siinä tonnin nurkilla nettona.

Ei kuulemma sellaisia soppareita tehdä niin lähden menemään kohta.

Onhan tuo tuskallista kun tietää lähtevänsä ja syynkin, eli osaamisen puute ja burnout, niin sukulaiset vielä yrittää (se toinen perheestä on samassa firmassa töissä ja tuntee korkeammankin esimiehen kun mun) ja haluaisi vedota häneen... mutta tilanne on siksi kiusallinen että esimieheni jo sanoi että ei jatka työtä kun huomasi minusta että vedeän ihan viimeisiä... ei jaksa enää, Sukulaiset tietäen en myöskään sano että sopparia ei jatketa, koska se tietää grilliä ja ties mitä työnhakuilmoituksia sähköpostiin ym. Ajattelin mennä vuoden kevyesti sen jälkeen ja ottaa ehkä sitten 6 kk määriksen jostain jos siltä tuntuu.

Minä asun niin halvalla, ettei mun kannata raataa töissä, kun pärjään 800 eurolla kuussa eläen luksuselämää.

Tänään oli ihana sää! Harmi kun työtä tekevät eivät siitä pääse nauttimaan. Ja sitten jos masentaa, niin ei välttämättä jaksa ulos lähteä.
On tämä kyllä, mutta yhdessä selvitään.

Minä luin täältä sinulta että joskus kannattaa pistää puhelin kiinni ja se toimii oikeasti. Whatsappia en edes voi käyttää kun ne spämmäisi tee sitä tee tätä. Nyt joutuvat puhluista maksamaan.

Mikä karsii ne turhimmat.

Joo matkakuluja on sellaiset 400 euroa vuodessa (kausiliput julkisiin) ja sitten tosiaan ruokailu (sen ajan yritän säästää kun en tee ruokaa ja syön melko huonosti).

Tästä voi johtua tuo että on huono olo ollut pitkään. Työttömänä ehkä sitten jaksaisi jotain tehdäkin.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Mää taistelen tuulimyllyjä vastaan.
auttelen yhtä kaveria että se saisi kelasta henkkarit kerran 5vuoteen, nyt on vain wanha kuvallinen kelakortti, ei saa paketteja posista, ei pankkitunnuksia ei mitään.
kelaan laitettiin hakemus, oli 50e plussaa ei tullut mitään, sitten vasta sanoi että on myöskin lääkkeiden omavastuu 50e maksettuna kuitti jossain.
yritettiin soskusta ehkäisevää, perjantaina jätettiin tänään soitti kaverille ettei tipu, yritä uudestaan kelasta.

on tämä nyt yhtä perkeleen juoksuttamista paikasta paikkaa, sitten vaaditaan että laita pankkitunnusten kanssa netin kautta, mistä netti? mistä pankkitunnukset? mistä henkkarit? ihme nyky-yhteiskunta kun itsellä on vain velvollisuuksia, ei ollenkaan oikeuksia.
Tänään oli kerholla kivasti 9 kävijää, vähäsen tympii nämä pakkaset, koiro jäätyy.
03-04 päivä hakee ruokaa urakalla pakastimeen, sitten taas lepoa 22päivään saakka jolloin uudestaan kauppaan.

Pitää huomenna soittaa päksin hematologin sihteerille että uusii mun rivatril respan, Meidän uusi paikka lähetti vaan viestin että karmea ruuhka, soitamme huomenna sinulle.
eli 07, kun kaikki kääkät nukkuu, perkele minä ton takia ala heräilee ylös.

hematologi saa uusia mun respan, sanon että lääkkeet loppuu eikä kukaan uusi respaa, menen kohta osastolle makaa helvetti!

Mulla systeri on ihme kääkkä, "sinä sanot niin, sinä hakut niin"!
en ole kertaakaan sanonut mitään sille, se on ihme vammainen, palaa käämit siihen.
sitten se määkii aina "mun pitäisi levätä ja tässä puistelen sun kanssa mattoja on tämäkin"
fittu itse tulee määkimään, minä ole kertaakaan pyytänyt että tule jelppiii.
Pitää varmaankin muutta Hankoon niin pääsee näistä kusipäistä eroon :(

Ihme että aina pitää sotkeutua toisten asioihin.

Mulla on 500m:n päästä metsästä ja keskustasta kämppä vuokralla 62m2 n.800e/kk vuokra, asumistukea 465, eli ei jää paljoa itselle maksettavaksi.
tarpeeksi elämän aikana muuttanut.
multa palaa käämit usein byrokratian kanssa.
kun jotain vaaditaan, niin laskukin tulee himaan ennen kuin olet kotiutunut lasareetista.
mutta kun jotain pitäisi sinun saada, niin kestää vuoden, on tämä nyt yhtä helvettiä
huokaus...
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Mää taistelen tuulimyllyjä vastaan.
auttelen yhtä kaveria että se saisi kelasta henkkarit kerran 5vuoteen, nyt on vain wanha kuvallinen kelakortti, ei saa paketteja posista, ei pankkitunnuksia ei mitään.
kelaan laitettiin hakemus, oli 50e plussaa ei tullut mitään, sitten vasta sanoi että on myöskin lääkkeiden omavastuu 50e maksettuna kuitti jossain.
yritettiin soskusta ehkäisevää, perjantaina jätettiin tänään soitti kaverille ettei tipu, yritä uudestaan kelasta.

on tämä nyt yhtä perkeleen juoksuttamista paikasta paikkaa, sitten vaaditaan että laita pankkitunnusten kanssa netin kautta, mistä netti? mistä pankkitunnukset? mistä henkkarit? ihme nyky-yhteiskunta kun itsellä on vain velvollisuuksia, ei ollenkaan oikeuksia.
Tänään oli kerholla kivasti 9 kävijää, vähäsen tympii nämä pakkaset, koiro jäätyy.
03-04 päivä hakee ruokaa urakalla pakastimeen, sitten taas lepoa 22päivään saakka jolloin uudestaan kauppaan.

Pitää huomenna soittaa päksin hematologin sihteerille että uusii mun rivatril respan, Meidän uusi paikka lähetti vaan viestin että karmea ruuhka, soitamme huomenna sinulle.
eli 07, kun kaikki kääkät nukkuu, perkele minä ton takia ala heräilee ylös.

hematologi saa uusia mun respan, sanon että lääkkeet loppuu eikä kukaan uusi respaa, menen kohta osastolle makaa helvetti!

Mulla systeri on ihme kääkkä, "sinä sanot niin, sinä hakut niin"!
en ole kertaakaan sanonut mitään sille, se on ihme vammainen, palaa käämit siihen.
sitten se määkii aina "mun pitäisi levätä ja tässä puistelen sun kanssa mattoja on tämäkin"
fittu itse tulee määkimään, minä ole kertaakaan pyytänyt että tule jelppiii.
Pitää varmaankin muutta Hankoon niin pääsee näistä kusipäistä eroon :(

Ihme että aina pitää sotkeutua toisten asioihin.

Mulla on 500m:n päästä metsästä ja keskustasta kämppä vuokralla 62m2 n.800e/kk vuokra, asumistukea 465, eli ei jää paljoa itselle maksettavaksi.
tarpeeksi elämän aikana muuttanut.
multa palaa käämit usein byrokratian kanssa.
kun jotain vaaditaan, niin laskukin tulee himaan ennen kuin olet kotiutunut lasareetista.
mutta kun jotain pitäisi sinun saada, niin kestää vuoden, on tämä nyt yhtä helvettiä
huokaus...
Sellaista se on pelkkää työtä koko elämä: mieti sitäkin aikaa joka kuluu kotitöihin ja itsestä huolehtimiseen, vaikka en kanna masennusdiagnoosia, niin kyllä tässä energia menee töissä jo.

Minua sapettaa jo ajatella tätä yhteiskuntaa, että jo lapsesta asti sut asetetaan muottiin: mitä haluat tehdä isona ja sitten kouluun kahdeksaksi joka arkipäivä.

Siksi suosittelen elämään säästöillä tai tuilla jos suinkin mahdollista. Vaatii toki ettei ole velkaa.

Velka on pirullinen idea, koska se velvoittaa työntekoon heikoillakin ehdoilla...
Raha ja velka on ihmiskunnan suurimpia huijauksia yhteiskunnassa.
Lopettakaa roinan ostamiset niin raha riittää ilman työntekoa! Kätevää!
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Sellaista se on pelkkää työtä koko elämä: mieti sitäkin aikaa joka kuluu kotitöihin ja itsestä huolehtimiseen, vaikka en kanna masennusdiagnoosia, niin kyllä tässä energia menee töissä jo.

Minua sapettaa jo ajatella tätä yhteiskuntaa, että jo lapsesta asti sut asetetaan muottiin: mitä haluat tehdä isona ja sitten kouluun kahdeksaksi joka arkipäivä.

Siksi suosittelen elämään säästöillä tai tuilla jos suinkin mahdollista. Vaatii toki ettei ole velkaa.

Velka on pirullinen idea, koska se velvoittaa työntekoon heikoillakin ehdoilla...
Raha ja velka on ihmiskunnan suurimpia huijauksia yhteiskunnassa.
Lopettakaa roinan ostamiset niin raha riittää ilman työntekoa! Kätevää!
Mietin nyt että "olinko oikeasti paniikkikohtauksinen intin jälkeen vai oliko kyseessä keliakia/tenox-viekkarit"
nykyään voisin sanoa että kyllä nuo paniikit oli helvetin todelliset duunissa, ensin oli nälkä, sitten skolen ruokalassa hyvät mätöt ja kesken kaiken tuli karmea puheensorina ylitsepääsemättömäksi ja paniksen takia ruokahalu katosi, ei kun äkkiä safkat sika-astiaan ja ulos hengittämään ja rauhoittumaan.
Sitten jotkut pätee "ei masennusta/paniikkia ole, se on vain korvien välissä se juttu, höpö-höpö juttuja" höh....

Tuo on totta, mä en ymmärrä että miksi helvetissä 6-7veeksi jo pakkoskoleen?
missä lukee "peruskoulu on suoritettava 15 ikävuoteen mennessä"?
mä olin sika huono skolessa, ekan luokan jäin luokalleni, vasta viimeisellä 9.luokalla aloin innostua skolesta, sitä jatkoin läpi elämäni kunnes jäin työkyvyttömyys-eläkkeelle.
mää menin amikseen tokaa kertaa 30veenä, minä nautin tuosta ajasta 100:lla..

Toi peruskole oli helvettiä, "oppivelvollisuus".
kivat sullensa 07 ylös ja pimeällä räntäsateessa lampsit 7kilsaa skoleen ja sieltä sitten naattina takaisin 16:n jälkeen, tietty himassa jatkui koulutehtävät, mää huijasin aina matikassa, silloin olisi ollut tietsikka hyväke.
esim. oli joku helvetin vaikea kaava toisen asteen hömppä hömppä, piti tietää X:n arvo niin mää kokeilin ihan järjestelmällisesti kaikkea 0->.
sitten kun oikea löytyi väänsin skitson kaavan johon heitin satunnaisia numeroita että Y*2/3.14 on se ja se.
maikka vaan aina amiksessa ihmetteli "höh, vastaus on oikein mutta miten ton kaavan väänsit" :)


Mä en tajua roinien kerääjää, mä en tahdo mitään ylimääräistä kakkaa himaan, kaffekeitin riittää, en huoli edes mikroa ilmasex, sähköliesi ja uuni riittää.
väännän naamani vinoon kun toiset säästää "kaikki" mitä vastaan tulee, ostaa kalliita ulko-varastoja ja säilöö roinaa siellä "en minä myy sitä"
vaikka ostajia olisi, "minä tykkään siitä,ihailen sitä kerran 5vuodessa"
mitä helvettiä?
tekisi mieli sanoa "ai, sää sitten kaupungin torille rakennat pyrämidin ja heivaat kaikki roinat mukaasi hautaan kuten Tutakhamon vai"
mutta pidän turpani kiinni, toisilla on ihme sairaus "otan kun kerran ilmaiseksi saan" jessus sentään että meitä on moneen junaan.

Kuvittele huomenna jo tiistai, kohta taas perjantai ;)

Sulla menee aikas "kivasti" jollet ole koskaan ollut itsetuhoinen, mä olen ollut monta kertaa, siksi kait olen sairas :/
nykyään kauhea "himo" ottaa terävä paistoveitsi ja alkaa viiltelee itseään, en tiedä onko kivun halu masokistista vai tahtooko nähdä verta.
lapsena pelkäsin verta, tuli paha olo ja verenpaine laski aina kun otettiin verikoe.
nykyään tahtoisin labrassa itse ottaa itseltäni verikokeet...

Yx kaveri-kerholais-ämmä alkoi pätemään minulle
"minä en voi auttaa sua mitenkään sun pitää mennä hoitoon, sun pitää hankkia itsellesi nainen" :sfacepalm:
Siis, 65vee täti alkaa neuvomaan minulle etttä nainen tekee minut onnelliseksi!
ei ikinä, olen saanut naisista niin paljon tarpeeksi että mielummin vaikka violetti sika sänkyyni nukkumaan kuin nainen, en tahdo ketään enää sekoittamaan elämääni.
oli tarpeeksi kun psyka 30vuotta sitten sekotti mut kun kaappikellon, nyt 30v myöhemmin olen "vähäsen" päässyt selville että mikä olen miehiäni

Mites sulla intti meni? mulla tuli siellä masikset, keliakiat(jota ei vielä tunnettu 87), paniikit lue: meni päin helvettiä
Liian nuorena taas inttiin, oli pikkupentu vielä silloin, nyt vasta olisi inspistä mennä opiskelemaan intin juttuja ja yöpyä mettässä jne.
tosin sairaudet ja kunto on rapa :(

yöpymiskokeilu on se viimeinen ja ainoa niitti intissä, päätin silloin nukuttuani lumisohjossa kaikki kamppeet märkinä peräti 2h, ennen marssia että tämä oli helvetti se ainoa ja viimeinen kerta kun nukun mettässä, kummasti pääsin lusmuilee ne mettä-leirit sitten veke, edes lapin loppusotaan en mennyt, en muista miten senkin venkuilin veke.

ripari intissä oli bestis, kauneimmat joululaulut Riksun puukirkossa oli jees...

Jollet tahdo tässä avautua niin yv:t on keksitty..

Tsemppiä päivääsi <3

"hullu pääsee helpommalla".

Mä pidin ylä-asteella kunnon saarnan TET:n 2viikon jälkeen opon tunnilla kele.
parit skitsot oli atk-hemmoja, kehuivat "me oltiin kaupungin atk-keskuksessa ja luetttiin akun taskukirjaa oli löysää"
mää mäjäytin siihen että
toista kuin atk-hömpät me tehtiin sikana Iskun faneritehtaalla hiki-hatussa lumput pöllyssä duunia, siitä himaan ja sänkyyn koisiin ja filmi poikki, se oli työtä.
oli opo ja atk-hömpät vähäsen hiljaa, kun veistelin että mikä on se oikea "TYÖ" :(
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Joo, moni ei sitä ymmärrä että masennus on oikea ongelma. Ei sitä noin vain masennuta tai mennä burn-outiin.

Ihan samoja tuntemuksia, ihmiset ei ymmärrä eämässäni sitäkään, sukulaiset nyt ainakin että voin elää ilman parisuhdetta, omakotitaloa, autoa ja velkaa. Ihmiset ei ymmärrä että myös ilman turhia 60-tuumaisia töllöjä voi elää. Ei ne vain tajua ja perustelevat myös työmotivaation laskua sillä, että en edes yritä... "Olisit onnellinen, että sinulla on edes töitä". Olisivatpa hekin, kun äitini menetti terveytensä työllä ja nyt tekee vain vähän töitä ja loput sairaslomalla, isäni taas valittaa stressiä ja verenpainekin koholla työn takia. Veljeni ei jaksa imuroida, kun työ on raskasta, ja hommasi robotti-imurin.

Jos minä en nauti nykyisen työni tekemisestä, niin en nauti ja lähden sieltä pois. Burnout on todellinen ongelma, josta voi puhkea masennustila.

Parempi ajoissa kuin myöhässä.

Olen itsekin sen huomannut, että kun joku grillaa, eikä ymmärrä sua - vaihda aihetta tai mene pois keskustelusta.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Joo, moni ei sitä ymmärrä että masennus on oikea ongelma. Ei sitä noin vain masennuta tai mennä burn-outiin.

Ihan samoja tuntemuksia, ihmiset ei ymmärrä eämässäni sitäkään, sukulaiset nyt ainakin että voin elää ilman parisuhdetta, omakotitaloa, autoa ja velkaa. Ihmiset ei ymmärrä että myös ilman turhia 60-tuumaisia töllöjä voi elää. Ei ne vain tajua ja perustelevat myös työmotivaation laskua sillä, että en edes yritä... "Olisit onnellinen, että sinulla on edes töitä". Olisivatpa hekin, kun äitini menetti terveytensä työllä ja nyt tekee vain vähän töitä ja loput sairaslomalla, isäni taas valittaa stressiä ja verenpainekin koholla työn takia. Veljeni ei jaksa imuroida, kun työ on raskasta, ja hommasi robotti-imurin.

Jos minä en nauti nykyisen työni tekemisestä, niin en nauti ja lähden sieltä pois. Burnout on todellinen ongelma, josta voi puhkea masennustila.

Parempi ajoissa kuin myöhässä.

Olen itsekin sen huomannut, että kun joku grillaa, eikä ymmärrä sua - vaihda aihetta tai mene pois keskustelusta.

Välillä joutuu sanomaan oikein pahasti kautta suoraan, lopeta, en jaksa tuollaista nyt.
harvoin sanon noin, en tahdo tarkoituksella loukata ketään edes sukulaisia.
nukun nykyään mirtzapin ja opamoxin voimalla edelleen huonosti, heräilen vähän väliä, stressaavaa oikein.
sitten illalla haukottaa ja nukuttaa kauheasti.

Aina menee vinksin vonksin, odotellaan että teen ruokaa ja sitten kerholle taas.
Nukkunut 11h ja suuta revityttää, ei yhtään kivaa.
duunit pitäisi olla duuneja eikä sellaisia että ne tulee uniin taikka mukana himaan.
mä näen melkein joka yö duuniunia ja siksi olen stressaantunut joka aamu, ihan kuin olisin duunia tehnyt, kuten olenkin henkisesti.

Aina on joku pätemässä, "minä olen käynyt terapiassa 20vuotta ja tiedän että (etkä tiedä kun vieläkin käyt terapiassa ja olet kuutamolla) sinä tarvitset apua" joooh joooh
aina on näitä kotipsykiatreja olemassa :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Masentaa aivan sikana, en jaksa mitään.
just just jaksoin lähteä kerholle, jos huomenna samaa niin en tule hommiin.
koiro on vähäsen allapäin, en tiedä onko pakkaset vai mikä.
pelottaa sikana että se kuolee, siitä taas riemu nousee :(
pelkään kun on muutenkin paniikit, enkä tykkää ylimääräisistä murheista.
aina ottaa surua puseroon tollaset, kun se ei kerro että koskeeko ja mihinkä.
masentaa.
otin keskellä päivää 2*15mg opamoxia , väysyttää mutta olkoot, vähän rauhoittaa.
hommia olisi vaikka kuinka, ehkä teen ehkä teen sitten oman tahdin mukaan,
pitää antaa koiralle muutakin aikaa kun nukkua, ruokaa ja nukkua ja ruokaa ja ulkona, ei kivaa ollenkaa, ei ihme että sekin masentuu.
ei kivaa, sitten vielä väsyttää sikana,
olisi autohommia viikonloppuna taikka perjantaina ja tiistaina sitten tietsikka helppo keikka, johdot vaan kiinni.

jaksakaa jotenkin .
<3
 
Liittynyt
25.04.2020
Viestejä
24
Itsellä ehkä taas jotain masennusta iskemässä päälle. Tai lähinnä toivottomuutta. Muutama vuosi sitten kärsin burniksen, unettomuuden yms ja silloin ei mikään asia tuottanut iloa eikä mitään mitä ei ollut pakko jaksanut tehdä. Nyt taas pääasiassa nautin päivistä, kirjoista, leffoista, opiskelusta, liikunnasta jne. Silti, kun töitä ei ole, ja tuntuu niin mahdottomalta niitä saada, niin itsari on taas alkanut pyöriä mielessä rationaalisena vaihtoehtona. Tuntuu, että olen paskaa ja ulkona yhteiskunnasta.

Pitkään olen vältellyt vanhoja kavereita, kun oma tilanne on hävettänyt. Eipä nekään ole olleet yhteyksissä. Vähän mulkku tosin olen ihmisiä kohtaan usein ollutkin. Nyt olen taas koittanut viritellä yhteyksiä ja olla muutenkin kiltti ja mukava ihmisille, ja ihan hyvin vanhat kaverit ainakin ottaneet vastaan ja ehkä jotain uusia kavereitakin saamassa. En ruikuta paskaani, vaan koitan tuottaa jotain iloa kanssaihmisten elämään. Ei se nyt elämäntarkoitukseksi riitä ja silti olo tuntuu ulkopuoliselta, mutta ehkä catching the bus ei ole ainakaan ihan heti ajankohtaista. Lippu kyllä jo hommattu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 558
Viestejä
4 194 842
Jäsenet
70 751
Uusin jäsen
Riikka Ruusu

Hinta.fi

Ylös Bottom