Masennus

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 384
Vituttaa kun ei ole ketään kelle jutella, onhan mulla ns. kavereita ja sukulaisia, mutta ne juttelee vain kun itse tarttee jotain.
muuten pidetään kännykät kiinni mutta kun itsellä on jotain ongelmaa niin sitten soitetaan, helvatti.
tunnen itseni huoraksi, olen olemassa niitä varten vain kun niillä on jotain hajalla tai ne tarvitsee kun ammattitaitoa, muuten "hei on kiire" :btooth:
Ehkä ihmiset ei halua olla ilmaisena terapeuttina? Jos ei ole kavereita, olen pahoillani. Ei ole minullakaan, en tosin ole masentunut yms.

Opi arvostamaan yksinäisyyttä: se on parasta aikaa tehdä omaksi parhaaksi.

Toivottavasti voit avautua ongelmistasi terapeutille.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Ehkä ihmiset ei halua olla ilmaisena terapeuttina? Jos ei ole kavereita, olen pahoillani. Ei ole minullakaan, en tosin ole masentunut yms.

Opi arvostamaan yksinäisyyttä: se on parasta aikaa tehdä omaksi parhaaksi.

Toivottavasti voit avautua ongelmistasi terapeutille.

Ei ole terapeuttia, 25vuotta sitten lopetettiin "meillä on vakavampia mm. psykoosipotilaita että mene avolle"
On kavereita, mutta heillä on aina kiire, sen ymmärtää.
mutta kun vituttaa että minulla ei saa olla koskaan kiire kun ne tarvitsee atk taikka autonkorjaus apua :(
toisilla vaan on sellainen tapa että ei soiteta jollei ole asiaa.
Kyllä olen saanut koulutettua parit ystävät että nekin soittelee "mitäs sulle kuuluu kun ei ole päiviin kuulunut mitään että olet vielä hengissä".
Se ilon kyllä sitten pilaa "välillä" se, että tulee "niin, minulla kun on kanssa ongelmia tietokoneen kanssa"
- jassoo, vai siksi soittelit. :(

En itsekään pitäisi jos joku olisi riippakivenä soittelemassa joka päivä, en todellakaan, tietty riippuen asianhaaroista.
Enkä valittele omaa pahaa oloani kavereille vaan juttelen niitä näitä,
mutta kun ne soittelee, niin olen laittanut parit jo mustalle listalle etten edes vastaa, kun ne soittaa niin aina voi sanoa "mikäs hätä nyt on"
kele kun ei voida muuten soittaa, tekisi mieli muuttaa puhelinnumero 0600 12e/puheluminuutti veloitukseksi :(

Olen koko lapsuuteni ollut yksin, olin sellaisesta rikkinäisestä perheestä, peruskoulu 8:ssa eri koulussa ja jäin aina vapaaehtoisesti viimeiseksi, senhän sitten tiesi mitä siinä käy=syrjäytyy, muut kun teki käsitöissä koulussa jotain niin ne oli valmiita ja minä sitten olin viimeisenä, eikä siitä viimeisestä niin väliä olekkaan, menkööt pesuveden mukana sontakasaan.
intti on paskinta aikaa, sielläkin oli "syrjintää" katsottiin kuka saa kauhakuormaajan kuitilleen, tavan mukaan jäin viimeiseksi, koska ei minulla ole halua olla jonossa aina ekana, toki se on tosi-asia että eka saa aina parhaimmat pullat päältä, nooh, sitten porukat ajeli ja sitten todettiin "ei anneta kellekkään kuitille kun aina loppuu"
puolet jäi siitäkin ilosta paitsi, paska paikka koko intti!

Nyt otin oikein tarkkailuun, mitä ei olisi kannattanut, tinnitys, sain sen lahjaksi ylä-asteella kun käytiin ampumassa intin räkäpäillä ja kuulo meni vasemmasta korvasta, kiva kun korva soi 24/7, eikä siitä pääse eroon :( voisi sanoa että kuulen ääniä, ei hauskaa.

Rivatrilit ajetaan alas niin otan jotain lääkettä kuten paratabsia "varmuudeksi" grammasen päivässä taikka sitten sen sallitun 3kpl.
ei sekään mitään oikea-oppista ole.

@Alceste montako telkkaa olet paiskonut seinälle, mää tahtoisin pistää autoja paaliin, näkisi kätten jäljet ....
taas perjantai, aina viikonloppu sekä pyhät masentaa 100:lla.
Ei ollenkaa mukavaa, onneksi on iptv josta näkee 10 000 kanavaa 20e:lla vuodeksi, eikä haittaa vaikkei ole kuin Englanti teksti.
vähäsen pääsee näkemään maailmaa vaikkei kotoa mihinkään lähdekään, koiralle ja itselle haen lidistä omenoita 2kg lisää.
pitää ottaa kertakäyttömaski mukaan kun käytän siellä aina, kun ihmiset tulee syliin, on sen verran pieni liiketila tuossa lidissä.

Koittakaa jaksaa ja hyvää viikonloppua kaikille <3
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 384
Ei ole terapeuttia, 25vuotta sitten lopetettiin "meillä on vakavampia mm. psykoosipotilaita että mene avolle"
On kavereita, mutta heillä on aina kiire, sen ymmärtää.
mutta kun vituttaa että minulla ei saa olla koskaan kiire kun ne tarvitsee atk taikka autonkorjaus apua :(
toisilla vaan on sellainen tapa että ei soiteta jollei ole asiaa.
Kyllä olen saanut koulutettua parit ystävät että nekin soittelee "mitäs sulle kuuluu kun ei ole päiviin kuulunut mitään että olet vielä hengissä".
Se ilon kyllä sitten pilaa "välillä" se, että tulee "niin, minulla kun on kanssa ongelmia tietokoneen kanssa"
- jassoo, vai siksi soittelit. :(

En itsekään pitäisi jos joku olisi riippakivenä soittelemassa joka päivä, en todellakaan, tietty riippuen asianhaaroista.
Enkä valittele omaa pahaa oloani kavereille vaan juttelen niitä näitä,
mutta kun ne soittelee, niin olen laittanut parit jo mustalle listalle etten edes vastaa, kun ne soittaa niin aina voi sanoa "mikäs hätä nyt on"
kele kun ei voida muuten soittaa, tekisi mieli muuttaa puhelinnumero 0600 12e/puheluminuutti veloitukseksi :(

Olen koko lapsuuteni ollut yksin, olin sellaisesta rikkinäisestä perheestä, peruskoulu 8:ssa eri

koulussa ja jäin aina vapaaehtoisesti viimeiseksi, senhän sitten tiesi mitä siinä käy=syrjäytyy, muut kun teki käsitöissä koulussa jotain niin ne oli valmiita ja minä sitten olin viimeisenä, eikä siitä viimeisestä niin väliä olekkaan, menkööt pesuveden mukana sontakasaan.
intti on paskinta aikaa, sielläkin oli "syrjintää" katsottiin kuka saa kauhakuormaajan kuitilleen, tavan mukaan jäin viimeiseksi, koska ei minulla ole halua olla jonossa aina ekana, toki se on tosi-asia että eka saa aina parhaimmat pullat päältä, nooh, sitten porukat ajeli ja sitten todettiin "ei anneta kellekkään kuitille kun aina loppuu"
puolet jäi siitäkin ilosta paitsi, paska paikka koko intti!

Nyt otin oikein tarkkailuun, mitä ei olisi kannattanut, tinnitys, sain sen lahjaksi ylä-asteella kun käytiin ampumassa intin räkäpäillä ja kuulo meni vasemmasta korvasta, kiva kun korva soi 24/7, eikä siitä pääse eroon :( voisi sanoa että kuulen ääniä, ei hauskaa.

Rivatrilit ajetaan alas niin otan jotain lääkettä kuten paratabsia "varmuudeksi" grammasen päivässä taikka sitten sen sallitun 3kpl.
ei sekään mitään oikea-oppista ole.

@Alceste montako telkkaa olet paiskonut seinälle, mää tahtoisin pistää autoja paaliin, näkisi kätten jäljet ....
taas perjantai, aina viikonloppu sekä pyhät masentaa 100:lla.
Ei ollenkaa mukavaa, onneksi on iptv josta näkee 10 000 kanavaa 20e:lla vuodeksi, eikä haittaa vaikkei ole kuin Englanti teksti.
vähäsen pääsee näkemään maailmaa vaikkei kotoa mihinkään lähdekään, koiralle ja itselle haen lidistä omenoita 2kg lisää.
pitää ottaa kertakäyttömaski mukaan kun käytän siellä aina, kun ihmiset tulee syliin, on sen verran pieni liiketila tuossa lidissä.

Koittakaa jaksaa ja hyvää viikonloppua kaikille <3
Kesti pitkään lukea kaikki. Se on harmi juttu kun ei soiteta. Se on huonoa kaveruutta.

Minä en pitäisi kaverina, jos eivät soita tai vastaa puheluihin. Valitettavasti ihmiset menevät oma napa edellä, siksi en itse aktiivisesti etsi ystäviä.

Minulla oli ennen borderlinea sairastava ystävä, hän oli masennusta ja ahdistusta potenut vuosia teinistä asti. Ei ole ikinä vastannut puheluun vaikka kuinka yritin soittaa.

Ilkeili jos kehtasin edes kysyä miksi oli taas estänyt mniut.

Kyllä niitä on kumassakin päässä niitä yksilöitä jotka eivät vastaa :(

Olihan se kurjaa kun soitit masentuneelle että mitä kuuluu ja mennäänkö jonnekin, vieläpä kustantaen köyhää, niin ei vastausta ja pahimmillaan vinoilua että tekee lähestymiskiellon ?

Harmi jos olet koko lapsuuden yksin, mutta niin mäkin oikeastaan. Yläasteella kiusattu, jopa opettaja osallistui, esim. keseytti tunnin ja sanoi sormella että tätä en osaa kaikkien kuullen !

Ihme etten ole masentunut! Mutta kun ei yläasteella ollut luottokaveria, niin tähän on aikuisenakin tottunut... että puhelin ei soi ja saa olla rauhassa.

Toiviottavasti löydät hyvän ystävän, pääset masennuksesta eroon ja löydät hyvän polun kulkea parempaan huomiseen.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
398
@Alceste montako telkkaa olet paiskonut seinälle, mää tahtoisin pistää autoja paaliin, näkisi kätten jäljet ....
Emmää isoja kamoja oo paiskonut. Keittiössä kun putoilee jotain käsistä kun on kömpelö niin saattaa lähteä sitten uudelle matkalle. Yhden henkarin hajotin eilen. Se oli "jumissa" toisen henkarin alla eikä lähtenyt heti liikkeelle, niin revin sen sieltä niin että se meni katki ja heitin käteen jääneen osan toiselle puolelle olkkaria. Siellä se on vieläkin jossain romujen seassa.
Koittakaa jaksaa ja hyvää viikonloppua kaikille <3
Sama :)
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
@Alceste mulla sama, lyhyt pinna, joku kun tippuu taikka tarttuu johonkin niin ei paljoa tarvita niin totean "tipu sitten saatana kunnolla" ja paiskaan sen seinään.
Mä kerran nappasin mun kämpästä vittuilevan takki-hattutelineen irti, se vittuili mulle, aina hakkasin päätäni sen kulmaan ja sitten takit oli kiinni aina väärästä kohtaan, kerran repäsin sen helvettiin ja heitin kanakoppiin, sitten kun vieraat alko kyselee että mihinkä voi vaatteet laittaa niin toin sen ressukan takasin, oli vähän saanut selkäänsä :)

Ilkeili jos kehtasin edes kysyä miksi oli taas estänyt mniut.

Kyllä niitä on kumassakin päässä niitä yksilöitä jotka eivät vastaa :(
mulla yx estetty idiootti ämmä-tuttava ex duunikaveri, ei helvetti :(
"Minä guugletin ja sinulla on kyllä kaksisuuntainen mieliala-häiriö olen sen tasoisten juttujen vääntäjä" ei helvetti
enköhän itse tiedä että mikä mulla on, tartte ketään mc gyveriä guuglettaa ja kertomaan:
"minä en enää yhtään ihmettele miksi olet tuollainen ihminen, kun olet SAIRAS" ei perkele!

Olihan se kurjaa kun soitit masentuneelle että mitä kuuluu ja mennäänkö jonnekin, vieläpä kustantaen köyhää, niin ei vastausta ja pahimmillaan vinoilua että tekee lähestymiskiellon ?
Täh! toihan on jo ihan karmeeta, sää yrität olla ystävällinen niin toinen vetää herneen nenäänsä, ei hyvää päivää.
höh, kissa kiitoksella elää.

mä taistelen melkein joka aamu etten saa paniikkikohtausta, kun olo on mikä on, sitten koko ajan hokee "kaikki on kunnossa, lääkkeet otettu, relaa nyt"
Sitten pakkopopsiminen joko karkkia taikka tabuja, jollei muuten niin otan masikseen disperiniä :)
kun opamoxsit on määrätty mutta ne väsyttää, ei ole mitään järkeä vetää 2*15mg opaa 13:00 ja ihmetellä miksi haukottelen suuta repien, no thanx.

hme etten ole masentunut! Mutta kun ei yläasteella ollut luottokaveria, niin tähän on aikuisenakin tottunut... että puhelin ei soi ja saa olla rauhassa.

Toiviottavasti löydät hyvän ystävän, pääset masennuksesta eroon ja löydät hyvän polun kulkea parempaan huomiseen.
Masentuneet sekä mielenterveys-ongelmat ovat kasvaneet kun nyky-yhteiskunta on liian hektinen.
Onkos sulla samaa tapaa viskoa kamoja pitkin seiniä? se rentouttaa kivasti, jollei sitten ole kyseessä ainut taulutelkka ja parvekkeen ikkuna, muuten mennään ihan omakustanne hintaan...

Musta tuntuu että olen itse duunannut itselleni masiksen, olen liikaa miettiä hemmo ja siksi pää hajoaa, sitten ikää 53 niin kohta ostan itselleni tuhkauurnan valmiiksi :)
testamentti on jo tehtykin aikoja sitten...

Päivä kerrallaan näin sitä mennään, jollei jaksa niin sitten sekunti kerrallaan.

Mulla todettiin skitsoidi persoonallisuus joka nyt vanhemmalle iällä on kumottu, eli viihtyy sairaalloisen hyvin yksinään.
on sekin kumma, ennen erakko oli erakko nyt sekin on sitten jonkin sortin sairaus, ei jessus sentään :(

Koittakaahan jaksaa, ja jakakaa muun muassa pahaa oloanne tänne, on "mukavaa" lukea etten ole ainoa jolla pasmat menee sekaisin.
<3
ihmiset.JPG
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 384
Itse en visko tavaroitani vaikka miten hermoilen. Minua on kuvattu työssäkin ihmiseksi, jolla todella hyvä stressinsieto. En nosta ääntänikään, vaikka vapaa-ajan entinen kaveri huuteli sopimattomia.

Olen ehkä varmaan empaatikko, joka tietysti hyväksikäytettävä juttu, ja tuo ex borderline halusi vaan nauttia siitä mitä mulla on eli työ ja raha. Ei päivääkään etteikö jotain olisi tarvinnut.

Jos en antanut rahaa siihen, olin paha ihminen. Pohjimmiltaan olen ystävällinen, mutta ei ole velvollisuuteni antaa kaikkea muille.

Skitsoidi on tuttu sairautena, vaikka olen itsekin paljon yksin, niin en ihan päde tuohon ryhmään. Eikös skitsoidin tunnista siitä että välttää kaiken kanssakäymisen muiden kanssa?

Minä, kuten sinäkin, pystyy avrmaan toimimaan muiden kanssa?

En tiedä millaista on olla masentunut, ahdistunut ja vielä saada paniikkikohtauksia, mutta sitä suuremmalla syyllä tarjoan sinulle voimaa ja parantumista, jota tarvitset.

Jaksat varmasti huomiseen ja huomenna vielä seuraavaankin.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Huomenta sekä hyvää maanantaita, mulle maantai on aina uuden alku.
tosin mua se pelottaa, "mitähän tähän kasaantuu kaikkea kunnes on perjantai".

Perjantaina viime viikolla juteltiin todella syvällisiä kerhon kaverin kanssa, aikas monet siellä olevista ovat olleet osastolla, en vaan minä, olenkin erinlainen nuori ....
Juteltiin mm. itsetuhoisuudesta, lääkkeistä ja kännissä sekoilusta.

En yleensä pääse juttelemaan muitten kanssa koska porukassa ne eivät jaksa kuunnella, ne ajattelee että mulla on kaikki hyvin.
mutta kun ne eivät yksinkertaisesti jaksa kuunnella kun on omat vakavammat sairaudet päällänsä.
Olen tätä toki yrittänyt, ehkä mulla ei ole edes koko masennusta vaan se johtuu keliakiasta joka todettiin -90 vuonna, kun uusimman tutkimuksen mukaan se aiheuttaa kaikkea ei niin kivaa.

En tiedä, enkä oikein jaksa prosessoida tätä kaikkea, se vaatii oman ajattelutapansa sekä paikkansa että aikansa että saa funtsattua asioitaan kunnolla ja on sitten ulos-annissa 100:lla kunnon dataa, eikä vaan "kunhan tässä hengailen"

En saanut muuta kiinni kun tutun pastorin rouvan, sen kanssa vähäsen purettiin ongelmia,
on todella hankalaa 2020 vuonna saada puhua ja löytää joku jolla on aikaa ja jaksaa kuunnella, ei se ihmeitä tarvitse, tosin monet ns. normaalit osaavat olla syntyjään vuorovaikutteisia, eli osaavat kommentoida kunnolla, eikä kuten kirjanoppineen psykat "niin, nooh, kyllä, aivan, mitä mieltä itse olet? vai niin, no onpas se kauheeta"

Olen monesti täynnä kirjanoppineita psykia, ne tekee sitä vaan rahan vuoksi, duunina, ei kutsumustyönä.
Ei oikein sovi jos toisen tunteilla ja psyykeellä leikitään.

Näillä taas mennään alkavaan viikkoon <3
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 384
Huomenta sekä hyvää maanantaita, mulle maantai on aina uuden alku.
tosin mua se pelottaa, "mitähän tähän kasaantuu kaikkea kunnes on perjantai".

Perjantaina viime viikolla juteltiin todella syvällisiä kerhon kaverin kanssa, aikas monet siellä olevista ovat olleet osastolla, en vaan minä, olenkin erinlainen nuori ....
Juteltiin mm. itsetuhoisuudesta, lääkkeistä ja kännissä sekoilusta.

En yleensä pääse juttelemaan muitten kanssa koska porukassa ne eivät jaksa kuunnella, ne ajattelee että mulla on kaikki hyvin.
mutta kun ne eivät yksinkertaisesti jaksa kuunnella kun on omat vakavammat sairaudet päällänsä.
Olen tätä toki yrittänyt, ehkä mulla ei ole edes koko masennusta vaan se johtuu keliakiasta joka todettiin -90 vuonna, kun uusimman tutkimuksen mukaan se aiheuttaa kaikkea ei niin kivaa.

En tiedä, enkä oikein jaksa prosessoida tätä kaikkea, se vaatii oman ajattelutapansa sekä paikkansa että aikansa että saa funtsattua asioitaan kunnolla ja on sitten ulos-annissa 100:lla kunnon dataa, eikä vaan "kunhan tässä hengailen"

En saanut muuta kiinni kun tutun pastorin rouvan, sen kanssa vähäsen purettiin ongelmia,
on todella hankalaa 2020 vuonna saada puhua ja löytää joku jolla on aikaa ja jaksaa kuunnella, ei se ihmeitä tarvitse, tosin monet ns. normaalit osaavat olla syntyjään vuorovaikutteisia, eli osaavat kommentoida kunnolla, eikä kuten kirjanoppineen psykat "niin, nooh, kyllä, aivan, mitä mieltä itse olet? vai niin, no onpas se kauheeta"

Olen monesti täynnä kirjanoppineita psykia, ne tekee sitä vaan rahan vuoksi, duunina, ei kutsumustyönä.
Ei oikein sovi jos toisen tunteilla ja psyykeellä leikitään.

Näillä taas mennään alkavaan viikkoon <3
Mä soitin 3 pv sitten entiselle koulukaverille ammattikoulusta, aiemmin viestitelty, ja vastannut aina niihinkin nihkeästi tai viiveellä. Niistä kyllä ymmärtää että ei ole kiinnostunut.

Puhelukin kesti 5 minuuttia ja hän (ikäiseni n. 29v nainen) alkoi jo hoputella että "nyt loppuu puhelu". Ei siis suoraan sanonut sitä, vaan kiertäen että oli vielä iltajuttuja tekemättä.

Toki sekin varmaan vaikuttaa että on seurustelukumppani/kumppani ollut kotona niin varmasti ihmetteli kuka siellä soitteli. Se on kylmä fakta että varatut, ja sillä vielä aiemmasta kahdet lapset, niin ystävyys miehen kanssa katkeaa heti. Ei olla tosin oltukaan kavereita vapaa-ajalla. Harmi juttu kun ei saa mistään oikein juttuseuraa että voisi soittaa ja jutella vartin... kaikilla aina kiire vaik on samat 24 tuntia...
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Mä soitin 3 pv sitten entiselle koulukaverille ammattikoulusta, aiemmin viestitelty, ja vastannut aina niihinkin nihkeästi tai viiveellä. Niistä kyllä ymmärtää että ei ole kiinnostunut.

Puhelukin kesti 5 minuuttia ja hän (ikäiseni n. 29v nainen) alkoi jo hoputella että "nyt loppuu puhelu". Ei siis suoraan sanonut sitä, vaan kiertäen että oli vielä iltajuttuja tekemättä.

Toki sekin varmaan vaikuttaa että on seurustelukumppani/kumppani ollut kotona niin varmasti ihmetteli kuka siellä soitteli. Se on kylmä fakta että varatut, ja sillä vielä aiemmasta kahdet lapset, niin ystävyys miehen kanssa katkeaa heti. Ei olla tosin oltukaan kavereita vapaa-ajalla. Harmi juttu kun ei saa mistään oikein juttuseuraa että voisi soittaa ja jutella vartin... kaikilla aina kiire vaik on samat 24 tuntia...

Ehkä naista painaa se että kokee että sää painostat.
sekin on sitten suhteellista, mulle samaa, joku joka on bestis saa soitella kerran päivässä, se kuka on karmea kraahka niin en tahdo ikinää enää nähdä sitä, se ei uskonut niin piti hankkia sitten n.2016 vuoden lähestymiskielto, ei kivaa kun naiset vonkaa perään, tulee väkisin paniikkia, ei yhtään kivaa... :(

Mulla yx ex "kaveri" ämmä, joka käytti mua vaan hyväksi kaikissa asioissa, niin sekin koko ajan "hei, marjatta soittaa pitää vastata" FITTU, siinä minä kun soitin sille kerran kuukaudessa niin aina sopivasti joku sen sukulainen soittaa ja se on sitten etuoikeutettu puheluun, tosin aina kun se oli jotain multa vailla niin ei ollut sitten mitää kiirettä vastailee jos todellakin oli puhelu, kerran sanoin sille että ei mulle tarvi valehdella, jos et tahdo jutella niin sanot sitten.
Ei myöntänyt mitään,, "ei kun se marjatta soittaa niin pitää vastata"jessus mitä touhua.

Nooh, nyt piti mennä apustaa yhtä mummoa, siis n.70vee naista, laittaa pimennysverhot, palovarottimeen uusi patteri ja sohvan tyynypäälliset, se soitteli, nyt mää soitin että olisin tulossa 13-15 välisenä aikana ennen kerhoa joka on 16-18, niin eipä vastaa, olkoot sitten, hän on "kuulemma" niin masentunut että makaa vaan sängyn alla.
Kuuluu samaan luokkaa kuin "ei ole rahaa edes ruokaan, mutta 70e laitoin hesarin viikonlopun tilaukseen" seli seli.
sen takia minä en pidä rahasta, siitä tulee helvetilliset kitinät ja sodat aina on tullut ja tulee edelleenkin.

Totta puhut, minä kanssa samaa mietin, ei helvetti ole aikaa edes varttia vuodessa puhelimessa että kyselee kuulumiset, sitten kun ne tarttee jotain niin kyllä soi puhelin joka päivä, mulla riittää näitä hyväksikäyttäjiä, tulee todella "huono" olo :(

Mää en enää kiusaa tuttavia, olen simppelisti ottanut niiden puhelinnumerot veke puhelimesta, ja vieraisiin numeroihin en vastaa, jos kerran ovat sitä mieltä että soittelen liikaa niin ei sitten, yksikin tyyppi saa sitten itse mennä liikuntarajoitteisena taksilla kauppaan, enpä enää vie tyhjiä pulloja ja osta sille safkaa.

Se huomaa kun toinen ei välitä, "jooh, niih, kyllä, aivan, juuh katellaan, niin , se on näin, aivan, se on tätä"
Olkoot tuollaiset, minä laitoin kokonaan välit poikki, oppikoot sitten 20vuodessa miettimään "miksi se laittoi välit poikki" sitä saa mitä tilaa..

Pitäisi vähäsen ajatella mitä sanoo, toiset ovat aina "minulla on niin hirveän kiire vaikka olen eläkkeellä, sulla ei ole mitään"
Mulla ei ole päivisin kun joku pastori kelle soitella ja kertoa että tahtoo puhua nyt jonkun kanssa, ilman että se toinen alkaa valittaa omasta elämästään, tahdon itse purkaa omaa kuormaani veke, enkä ottaa lisää lastia.

Asia erikseen jos soitat ja valitat itsesi kuntoa, niin ei negatiivisia asioita jaksa pitkään aina kuunnella, mutta määkin vaan soittelen ja kyselen sekä vaihdan kuulumisia.
Sekin on toisille sitten liikaa.
Parraimmat ovat ne jotka simppelisti eivät edes vastaa puhelimeen :)
ne saavat multa heti "häädöt" ja soronoo, minä en tartte niitä jos ne olevinaan tarvii minua vain kun ITSE haluavat.

Olen tässä aamuisin jumpannut niskaani, on vähäsen jumissa ja päätä särkee usein, vähäsen auttaa.
onneksi kävin aikoinaan terpalla selkä ja niskakoulut missä käsiteltiin näitä asioita ja saatiin oikein ohjeet mukaan.
Lihasten venytyskin on veikeetä, terppa sanoi että jollei lihasta venytä >20s niin se on aivan turha liike :o

Koitas jaksaa bro, tänne vaan purkamaan pahaa oloaan, ei meistä muut välitä, jollei sitten sano että saat 20e kun kuuntelet mua 15minsaa :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
@kntkvtknt Mites sulla.?
Ex olekin kivaa kun ei ole kelle soittaa, vituttaa.
"mä olen siellä, mää olen täällä, mulla on nyt kiire"
perkele, mä polttelen huolella siltojani etten vaan tana häiritse kenenkään vitun elämää omalla jutuillani, sen sitten edestään löytää, ei väkisin perkele!
en auta niitä sitten ikinä, olkoot helvetin napanterit.

Sitä saa mitä tilaa :(
Onneksi miulla on koiro joka ei petä ja joka kuuntelee rapsutusten kera 24/7.

Huokaus, on tämäkin elämää.
meinasin mennä katsomaan eurokankaaseen uusia verhoja, mutta ei ollut rahaa, eikä jaksanut mennä ikkuna-ostoksille kun se on kaikkein vihonviimeisin paikka ostaa mistään mitään kun siellä maksaa veskipaperirulla 5e, muuten kaikki säädylliset verhot/kankaat on 30e/m :(
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 384
@kntkvtknt Mites sulla.?
Ex olekin kivaa kun ei ole kelle soittaa, vituttaa.
"mä olen siellä, mää olen täällä, mulla on nyt kiire"
perkele, mä polttelen huolella siltojani etten vaan tana häiritse kenenkään vitun elämää omalla jutuillani, sen sitten edestään löytää, ei väkisin perkele!
en auta niitä sitten ikinä, olkoot helvetin napanterit.

Sitä saa mitä tilaa :(
Onneksi miulla on koiro joka ei petä ja joka kuuntelee rapsutusten kera 24/7.

Huokaus, on tämäkin elämää.
meinasin mennä katsomaan eurokankaaseen uusia verhoja, mutta ei ollut rahaa, eikä jaksanut mennä ikkuna-ostoksille kun se on kaikkein vihonviimeisin paikka ostaa mistään mitään kun siellä maksaa veskipaperirulla 5e, muuten kaikki säädylliset verhot/kankaat on 30e/m :(
Minun puhelinnuemrossa onvain 5 kontaktia ja nekin perhettä!

ja perheelle en soittele, koska en halua jutella heidän kanssa liian henkilökohtaisia... toki paikan päällä käyn kerran vko.

Onhan tuo omituista että ei voi tietkö ottaa luurin ja soittaa jollekin. Minulla ei ole kavereita, ei ystäviä.

Töissä en ole kavereiden takia, sieltä niitä harvoin löytyy, eikä oikein te emieli kaveerata työkavereiden kanssa tai saa kuunnella että miten töissä on jne.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Taas alkaa uusi viikko, onneksi olen saanut yhden uuden kivan kaverin jonka kanssa voidaan jutella, sekin tarttee juttelu-apua, en paljoa pysty antamaan mutta jotain sentään ja sekin on yökukkuja kuten minäkin, että voimme soitella 23:nkin aikaa toisillemme.

puhuttiin sen kanssa että näin vanhana paappana 53veenä juttelen linnuille, mustarastaat ja varpuset ovat parhaimpia.
onneksi tuli corona tuki 150e, muuten olisi ollut tiukka budjetti, kivat sullensa, tuli ihan tarpeeseen, kerrankin ylläri-pylläri.
Toikin rouva joka on todella sairas mielenterveydeltään niin ei silläkään ole helppoa, ei ole mitään lääkkeitä ja lapset eivät tahdo kuulla siitä mitään :(
eivät vastaa textereihin eikä puheluihin.
aivan kuten mullakin ex-bestis niin ei vastaile textareihin, olkoot.
Pitää vain saada itsestään irti etten sitten minäkään pidä tuohon herraan mitään yhteyttä, tulee vain paha mieli.

mää olen herkistynyt iän myötä, eilen katsoin pieni talo preerialla viimeisen jakson ja tuli oikein suru puseroon, kun se loppui traagisesti, viimeksi nähnyt tuon joskus 70-80 luvulla, nyt kävi tosi tunteisiin.
mä olen nykyään ottamassa telkan sanoman turhan vakavasti, kait sitten kun monissa on "perustuu tositapahtumiin", en tiedä, ei enää tunteet kestä katsoa edes tuollaisia.
höh, sitä se vanhuus teettää.
onx muilla samaa ongelmia tunteiden kanssa?

Mulla @kntkvtknt on yksi, TOSI hyvä kaveri, alkujaan nettituttu, mutta ollaan tavattukin livenä, hälle voin sanoa mitä tahansa, aivan hyvin ymmärtää, todella mahtava kaveri, ainoa vaan että lukee itseään lääkäriksi vanhoilla päivillään niin ei oikein ole aikaa minulle, mutta aina vastaa puhelimeen.

Tuo on todella paha juttu kun täytyy todeta "minulla ei ole kavereita, ei ystäviä" :( näille sanoisine että turha tulla sitten hakemaan minulta apua kun sitä tarvitsette, sitä saa mitä tilaa.
minä kyllä sen verran kiltti että vaikka katkon välejä niin jos tarttee esim. atk apuja niin osaan ja viitsin auttaa heitä, en osaa olla pitkävihainen.
Olisi vaan mukava sanoa suoraan että:" et sitten viitsinyt vastata skitsofreenikoille?"

Se on suuri apu kun on joku kelle voi soittaa, ei tosin kaikille _voi_ kertoa kaikkea itsestään, mutta parhaalle ystävälleen voin kertoa enemmän mitä systerille,
eihän mun systerikään ymmärrä mun mistään masennuksesta/paniikkikohtauksista.

Jaksamista kaikille <3

aarre.JPG
 
Viimeksi muokattu:

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Huomenta, eilen oli ihmeellinen päivä, ensin kaksi ihmistä purki tuntojaan ja multa meinasi palaa jo päreet että mä en ole mikään ilmainen psykiatri.
mutta sen jälkeen aloin laulamaan (hyräilee-viheltelee) joululauluja ja että 66-yötä jouluun, sitten ei ollut kukaan kaitsemassa niin meni manian puolelle, onneksi itse tajusin rauhoittua, oli todella iloinen ja vapaa olotila psyykkisesti kun oli mania, äkkiä se vihasta kulminoitui siihen, todella outoa.
Se viha ja väsymys kääntyi maniaksi, kun en muuten kyennyt käsittelemään enää sisällä olevaa vihaa kun kaikki soittelee mulle että heillä on vaikeeta.
sitten loppupäivä menikin hyvin..

Nukkumaan mennessä mietin omaa minuuttani ja onneksi nukahdin, meinaisin tullla hulluksi kun aloin kelaamaan että kuka ja mikä minä oikein olen, ja minkälainen ääni minulla on, entä jos minun peilikuvani ei olekaan minä ja ääni on toisen, en koskaan ole kuullut omaa ääntäni olevinaan,.
todella skitsoa menoa.
Nyt tulee räntää ja ilma on ainakin positiivinen.

Hyvää tiistaita.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
388
Juttelin ammattikoulun kuraattorin kanssa noista mun ongelmista ja hän antoi hyviä neuvoja jotka ajattelin jakaa tänne. Tämä kuraattori sanoi suoraan että näihin ongelmiin ei lääkehoito auta kuin alussa, olin jo aikaisemmin huomannut jotain samansuuntaista.

Yleinen ahdistushäiriö: Työntää negatiivisen ajatuksen pois ajattelemalla positiivisesti. Ihminen ei pysty ajattelemaan kuin yhtä asiaa kerrallaan mihin perustuu tuon idean teho. Tuo tehosi minulle paremmin kuin lääkkeet.

Paniikkihäiriö: Tekee jotain joka vaatii keskittymistä. Laskee ihmisiä, kattolaattoja, lattialaattoja, pelaa miettimistä vaativia pelejä tai tekee mitä vaan joka edellyttää keskittymistä vain siihen yhteen asiaan. Tai lueskelee kirjaa tai julisteita jos mahdollista.

Sosiaalisten tilanteiden pelko: Altistaa itsensä tahallaan sosiaalisille tilanteille. Esim menemällä paikkaan missä on ihmisiä paljon ja yrittämällä olla siellä. Itse olen kokeillut tuota opiskelupaikkakunnan Halpa-Hallissa tervehtimällä jokaista vastaan tulevaa kaupan työntekijää. Olen huomannut tuon auttavan.

Nämä eivät välttämättä toimi kaikille mutta jos edes joku saisi näistä avun niin hyvä.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
@cl0 samaa mieltä minäkin kanssasi.
Tosin jos tahtoo niin saahan sitä maatua sänkyynsä.
Jos on monivamma niin nuo ei auta, esim. perhekriisiä, kasvattikodissa ollut jne. hyväksikäyttöä niin sitten puhutaankin muusta joku kuin pelkkä ostikko eli masennus.

Itse tosiaan relaan että lasken kaikkia, pysyy ajatukset kasassa, kaikkia lasken, talojen ikkunoita, autojen rekkareita katselen, välillä hokasen että
"kappas tuttu rekkari" eli tulee dementiaa torjuttua samalla, sitten nordean koodi-laite puhuu ruotisia, etten siitä vaan lue näytöltä numeroita taikka kuuntele suomeksi,
aina on vähäsen elämässä haastetta.

Nyt nukuin todella hyvin (todella ja todella, näin painaisia ex-duunista varastomies hommia :( ) 23 käytin dogin ulkona sitten 24-12 nukuin, tosin tuntui ihan duunilta kun pidin 17vee oppilaista huolta, muistan nimet ja kaikki, kun silloin piti muistaa kaikkea, oikein stressipaikka :( sitten oppilaat tappeli ja minä menin luokanvalvojan kanssa junnun kotiin pitämään saarnaa ja kaikkea, todella paha paha kun tulee duunit uniin, ei sitä lepää ollenkaan.

Pahinta mitä tiedän on burn-out, jossa nukkuessaankin tekee duunia, on väsyneempi nukuttuaan huonosti kuin ettei olisi nukkunut ollenkaan

Kohta taas onneksi perjantai ja jälleen viikonlopun tauot edessä.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Huomenta, hyvää alkuviikkoa.
mitenkäs muut?
ilma on tosi karmee, synkkä, masentaa, eikä ihme kun nukuin huonosti.
ei hyvää päivää että on sitten taas, ensin vattuuntunut olo sitten väsynyt.
nooh, päivä kerrallansa, kyllä se siitä lähtee kun näkee kerholla muita ihmisiä.

Tekee todella hyvää vähentää atk-aikaa ja antaa koiralle enemmän aikaansa.
systeri tuli aamulla mököttää ja valittaa taas elämästään ja tietysti haukkumaan minua koska olen liian "positiivinen", ei hyvää päivää.

mitenkäs muilla menee?
<3
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Kyllähän tässä tuntuu että vuodet vierähtää että 4v reissustakin olisi vuosi aikaa yms. Vaimokin valitellut etten ole tarpeeksi läsnä ollut. Oikeastaan sen välisenä aikana kaikki mielenkiinto lähtenyt harrastuksiin, ihmisiin. Minä joka olen tarkka vaikkapa auton ohjaustuntumasta aloin miettimään että auto kuin auto, kaikki samaa harmaata massaa loppujen lopuksi, oli se 50k€ auto taikka 500€. Remppahommatkin loppuneet samalla. Onhan tässä kaikkea muutakin mut lähetään tällä.
Yllätyksiä en ole tykännyt enään järjestää ja ihan syntypäivätkin on tosi vaikeita.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Kiitos @Good <3

@Djeep8 Aika menee nopeasti, minua vatuttaa kun lääkkkeet vie tunteet.
välillä surettaa usein ei, en enää edes muista minkä näköinen äitini oli kun kuoli 2008, siitäkin 12vuotta jo.
Mulla on trauma, yhtenä kertana kerholla yx jätkä "vaikerteli" kun alkoi puhumaan omista tunteistaan, katsoin että se meni tunteisiin ja alkoi itkee.
mutta sillä onkin paljon kahvin juonnon vuoksi paha närästys, nyt kun siltä aina närästää niin mulle tulee aina toi paha tunne mieleen :(

Sama on paniikkikohtaukset, kun se on tullut jossain paikassa niin se ja samanlaiset paikat ovat sitten leimattu sillä selväksi.
Voi olla että itse sekoitin oman pääni, kun intissä olin tenoxia 20mg:sia *2 ottanut yöksi, ja viimeisen yön jälkeen lopetin tuosta vaan ja sitten tuli ns.
paniikit.masennukset, keliakia, jne. niin voi olla että kyseessä olikin vain viekkarit, kiva että näin "vastikään" 30vuoden jälkeen sitten keksin hoidon kautta syyn siihen.

Samaa bro minulla, veljellä kanssa, ensin se oli käytetystä autosta että "ei saa koskea huurteenpoiston vipuihin, ne hajoaa"
nyt on sitten hokannut vanhemmiten että käyttöä vartenhan ne ovatkin, jo hajoaa niin sitten se on sen ajan murhe.

Minulla on välillä nukkumaan mennessä "levollinen" olo, eli tulee ihan että jos nyt kuolen niin kaikki on hyvin ja oikein tehty, mitään ei jää hampaankoloon, siitä vaan.
onko Siulla taikka muilla tällaisia ajatuksia että nyt voisin jo kuolla veke niin pääsisin tästä oravanpyörästä poies?

Minä olen tyytyväinen että kerholla ovat muutkin hokanneet tuoda karkkeja ja keksejä tarjottavaksi, ennen toin vain minä, en pitänyt niistä mitään numeroa.
mutta kun porukat hokasi että omillani ostin ja tarjosin niin nyt on marmeladi-kuulia ja keksejä tullut ovista ja ikkunoista, ihan hyvä näin.

Mä en vietä omia enkä muidenkaan synttäreitä, täydet kympit on kova sana.
En edes ymmärrä ripille pääsyä, toiset pitää sitä komeina juttuina.
itse kävin intissä riparin, kakkua sotku tarjosi ja HL tuli siitä hyvästä.
aivan normi settiä, en ymmärrä miksi ripille pääsy on niin "kova sana" ?-)
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Huokaus, olipas kiva päivä kerholla.
oli ekaa kertaa kiva vertaistuki-rouva paikalla.
vähäsen ottaa päähän kun soitan jollekkin ja kyselen "kuulumisia" niin sieltä tulee 100vuotta wanha levy että se ja se kun mies on tällainen ja tytär on tällainen ja ja....
nähtävästi ihmisillä on liian vähän keskustelu-terapiaa, mutta enemmän tarvetta avautua kun on otettu mielenterveys pöydälle...

Välillä pelottaa mennä nukkumaan, kun miettii kaikkea ja että en ehkä herääkään tästä, pelkää laittaa silmänsä kiinni.
Tänään piti ottaa opamoxia ja mennä koisimaan, tuli karmea tarve (kun olen nähnyt moottorisahamurhaajat jne. leffat) että leipäveitsellä viiltelisi ranteet auki, tahtoo nähdä verta, tiedä mikä ihmeen sekokohtaus oli, onneksi self-diagnostic pelasi.

Nyt rentoutumaan dogin kanssa ja kuuntelee hyvää musiikkia, kohta taas kivasti viikko mennyt ohitse.

Mites muut? rennosti eikä väkivaltaa kautta pahaa mieltä mielessä...
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Huokaus, tänään mukava päivä, nukuin kivasti, näin unta ex-bestiksestäni.
yrittelin auttaa yhtä ex-rikasta rouvaa, ei sitten tule mitään kun ei mene mikään jakeluun, kaikista vielä puuttuu että on nainen :sfacepalm:
Tuli jotain ylimääräisiä ei-tilattuja laskuja niin itse kiltisti maksoi poies vaikka osaketalon isännöinnin olisi pitänyt maksaa se.
Sitten "ylpeys käy todellakin lankeemuksen edelle"! piste!

"En minä osaa, en minä viitsi, en minä TAHDO jakaa kelleen tulo tietojani" se on just tätä sitten...
Tuo, ihmisen kateellisuus. tulot ovat yhtä kuin supon arkistot, eli ne eivät saa tulla julki.
itse ihmettelin kun kesäduunissa tuli niin paljon mania palkkanauhassa, niin kaikki MUUT avasivat tilinauhansa suunilleen veskissä ettei vaan kukaan näe, sitten minä nuorena juippina katselin ja tokasin että aikas hyvin jää käteen ja kun halusivat niin näytin heille sen..

Onko tosiaankin näin että joillakin on masennus itse-aiheutettua? vähäsen alkaa tuntua siltä.
Ja mitenkäs , aiheuttaako rikkonainen perhe masennusta, siis pääosin, kyllähän se vaikuttaa psyykeeseen mutta minusta se on muuta kuin "masennus"

Toissa päivänä kuulin sanan "rentoutus-harjoitus" ja olin kuullut sen vuosi sitten toisen sanomana niin tuli tosi paha dejavu, tuntui että maailma kaatuu päällensä ja tukehdun siihen paikkaan, piti oikein itse huolehtia että kyllä, kyllä se tästä menee, kaikki on okey, ja psyykata itseään ettei ihan psykoosiin joudu.

eikä ole eka kerta, dejavut ovat minusta yksi tosi pahat laukaisimet paniikkikohtauksiin ja tunteisiin että nyt katson itseäni ulkoa päin.

Mukavaa että tulee viikonloppua saa levätä taas sitten , enää en ottele iltatorkkuja kun olen hommissa arkisin 16-18 ja perjantaina 16-19.

Koittakaas jaksella, aina ei itse oikein jaksa auttaa toisia jotka tahtovat apua mutta eivät sitten tahdokaan :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Htvää alkuviikkoa kaikille.
tuli kunnon myrskysää sitten Suomeen.

Näin kauniita unia, eilen tuli tippa linssiin kun kuuntelin evakon laulua netistä, kun ajatteli sitäkin evakko kohtaloa, ei kovinkaan kivaa että
kämpästä pitää lähteä vartissa pihalle, olihan siinä sitten se välirauha jne..
oli vain mukavaa huomata että tunteet vielä pelaa.
pää vähän sekaisin kun nukkumaan 24 ½ mirtzan kanssa ja peräti 11:sta ylös kesken unien vielä, aina silloin vähäsen pää sekaisin keksen unien kun herää...

Taas on akut ladattu viikkoa varten, kyllä se siitä jaksaa, onneksi on koko ajan jotain tekemistä.
paha vaan että on eläke 04.11 niin pitää käydä kaupasta hakemassa ½ kuukauden sapuskat, ei oikein kiva rumba, äkkiä menee viikot ja siten myöskin sitten kuukaudet.
se on jo marraskuu sitten <3
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Voxra loppui pari päivää sitten. Vähän on paska fiilis pelkillä Venloilla mennä. Mutta onneksi sain nyt sen verran rahaa tilille, että apteekkiin vie matka.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Voxra loppui pari päivää sitten. Vähän on paska fiilis pelkillä Venloilla mennä. Mutta onneksi sain nyt sen verran rahaa tilille, että apteekkiin vie matka.

Onneksi, mää siunailen joka kerta että onneksi on sen verran pienet tulot että saan maksitoumuksen soskusta lääkkeisiin, muuten olisin ihan kusessa.
Koita jaksella bro
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
388
Voisi miettiä lääkityksen vähentämistä, olo on sen verran hyvä että otan enää 1 pillerin päivittäin. Kohta voi ottaa enää lääkkeen joka toinen päivä.
Luulin jo että alan päästä mielenterveysongelmista eroon, mutta ei ole näin. Näköjään mulla on vielä pakkoajatukset ja pakkotoiminnot, mutta ne ilmenevät vain tietyssä tilanteessa joten en ole niihin kiinnittänyt huomiota ennen kuin nyt, jolloin ne ajatukset alkoivat voimistumaan.

Koulun työharjoittelu ei kiinnosta enää yhtään, olen 5 viikkoa leikannut ruohoa vaikka se on vain pieni osa työharjoittelua, ei kai tuolla opistolla enää olekaan muuta tekemistä. Tekisi mieli jättää menemättä työharjoitteluun mutta taidan sitten jäädä muista jälkeen työharjoittelujen määrässä.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 382
Htvää alkuviikkoa kaikille.
tuli kunnon myrskysää sitten Suomeen.

Näin kauniita unia, eilen tuli tippa linssiin kun kuuntelin evakon laulua netistä, kun ajatteli sitäkin evakko kohtaloa, ei kovinkaan kivaa että
kämpästä pitää lähteä vartissa pihalle, olihan siinä sitten se välirauha jne..
oli vain mukavaa huomata että tunteet vielä pelaa.
pää vähän sekaisin kun nukkumaan 24 ½ mirtzan kanssa ja peräti 11:sta ylös kesken unien vielä, aina silloin vähäsen pää sekaisin keksen unien kun herää...

Taas on akut ladattu viikkoa varten, kyllä se siitä jaksaa, onneksi on koko ajan jotain tekemistä.
paha vaan että on eläke 04.11 niin pitää käydä kaupasta hakemassa ½ kuukauden sapuskat, ei oikein kiva rumba, äkkiä menee viikot ja siten myöskin sitten kuukaudet.
se on jo marraskuu sitten <3
Itsehän näin sekä hyviä unia, että painajaisia.
Hyvät unet oli niitä, että tapasin vanhoja luokkakavereita, enimmäkseen tyttöjä ja meillä oli ihan kivaa.
Pahat unet oli sitten sellaisia, että kun oltiin kaupassa niin kaupassa tuli joku iso hälytys ja kaikki meni paniikkiin. Toinen oli sitten sellainen, että olin kaupassa ostamassa kaikkea, käteistä oli ympäri ämpäri. Sai koko ajan vahtia ettei kukaan vie niitä, koska välillä joku tuntematon nainenkin vaan röyhkeästi tuli ja vei. Ja sitten mun ostoksetkin vietiin jossain vaiheessa.

Erikoista. Mutta oli kiva herätä niistä painajaisista.

Alkoholin käyttö tekee ainakin mulle joskus noit painajaisia.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Voisi miettiä lääkityksen vähentämistä, olo on sen verran hyvä että otan enää 1 pillerin päivittäin. Kohta voi ottaa enää lääkkeen joka toinen päivä.
Luulin jo että alan päästä mielenterveysongelmista eroon, mutta ei ole näin. Näköjään mulla on vielä pakkoajatukset ja pakkotoiminnot, mutta ne ilmenevät vain tietyssä tilanteessa joten en ole niihin kiinnittänyt huomiota ennen kuin nyt, jolloin ne ajatukset alkoivat voimistumaan.

Koulun työharjoittelu ei kiinnosta enää yhtään, olen 5 viikkoa leikannut ruohoa vaikka se on vain pieni osa työharjoittelua, ei kai tuolla opistolla enää olekaan muuta tekemistä. Tekisi mieli jättää menemättä työharjoitteluun mutta taidan sitten jäädä muista jälkeen työharjoittelujen määrässä.
Mä sain puhuttua 1993 amiksessa etten mene työharjoitteluun, en muista miten oikein onnistui lusmuilemaan tuon. taisi olla että siksi että samalla oli oppisopimuksella samassa paikassa varastomiehen tutkinto, sillä kai pääsin sitten duunaa varastossa :)

Mulla vähäsen samaa, tahtoo aina tehdä jotain "raflaavaa" jotain että iskee toista puukolla vatsaan, taikka kun joku virasto vastaa mun puheluun niin tekee valtavasti mieli huutaa jotain älytöntä rivouksia :(

Älä ajattele liikaa lääkkeitä, mulla kanssa tuli hyvä fiilis ja lekurille sitten sanoin että vähennetään lääkkeet, sitten laskettiin alas ja siitä tuli karmeat viekkarit, eikä kukaan uskonut että ne johtui tosta lääkkeen poistamisesta "ei tälle lääkkeelle ole mainittu tuollaisia haittavaikutuksia" sitten itse aloin ottamaan taas lääkkeitä ja 2h:n päästä normi olo, ei kiva kokeilu :(

ei kannata ottaa paniikkia "joudun loppu elämäni popsii nappeja", menee vaan päivä kerrallaan.
jos tässä alkaa vatvomaan kaikkea sontaa mitä 53vuotta on tuonut niskaan niin pää hajoaa varmasti, parit burnoutit duuneista jne.
tulee heti karmeat vapinat kun erehtyy edes muistelemaan koko asiaa :(

@Good mulle pitää näemmä taas ottaa kait lonkerolaatikkoa kaverilta kun "tekee mieli-kautta rauhoittaa" ilman sitä olen hermona, tai en, tai tekee vaan mieli relata.
parempi lonkku kuin opamox, opamox väsyttää, pelkää vain sikana ihmisten tuomitsemista "sä juot koko ajan sä olet alkoholisti" jne :(
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
388
ei kannata ottaa paniikkia "joudun loppu elämäni popsii nappeja", menee vaan päivä kerrallaan.
Joo. Syön noita lääkkeitä kuitenkin varmaan tämän koulun ajan, jos sitten olisi asiat sen verran hyvin että voisi miettiä lääkityksen vähentämistä. Olen huomannut sen että välillä kun on hyvä olo niin ei tarvitse tapahtua kovin pahoja asioita niin on taas päällä kaiken maailman ahdistukset ja muut paskat.

Mutta tästä ketjusta olen saanut paljon tukea näihin ongelmiin, kiitos siitä Memory kun olet jaksanut seurata ketjua ja vastata viesteihin.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Joo. Syön noita lääkkeitä kuitenkin varmaan tämän koulun ajan, jos sitten olisi asiat sen verran hyvin että voisi miettiä lääkityksen vähentämistä. Olen huomannut sen että välillä kun on hyvä olo niin ei tarvitse tapahtua kovin pahoja asioita niin on taas päällä kaiken maailman ahdistukset ja muut paskat.

Mutta tästä ketjusta olen saanut paljon tukea näihin ongelmiin, kiitos siitä Memory kun olet jaksanut seurata ketjua ja vastata viesteihin.

Mulla oli muinoin aina lääkkeitä mukana takin taskussa/povarissa, jos kaupungilla tuli paniikki niin oli apu lähellä.
nyt olen sen verran vanha kääkkä etten tartte muuta kuin aamulla ja sitten menee "ahaa, olen ottanut jo aamulla eli kaikki kondiksessa"-tyyliin

Mulla mieliala vaihtelee kanssa sikana, ensin happy joy joy olo, sitten yhtäkkiä karmea masennus.
välillä jos livenä joku sanoo pahasti niin melkein järkytyn tilanteesta, sitten vasta myöhemmin alan miettimään että mitä _olisin_ voinut fiksusti vastata :(

Kiitos itsellesi, en minä täällä yksin tätä pyöritä, mietin vain missä vakkari @jm82 mahtaa olla?

monille on vaikeaa avautua omista ongelmistaa, minä olen rankalla kädellä ottanut "ei kaverit" puhelimesta veke, jolleivat tahdo jutella eikä edes vastata niin olkoon sitten , ei tartte mullekkaan soitella, itse en nimittäin vastaa vieraisiin numeroihin!
Jos kerran minun tarvitessa apua en sitä saa niin saa sitten olla omillaan kun-jos he tarvitsevat jotain minulta.

Yksi kaveri sanoi, "minulla ei ole varaa menettää näitä harvoja ystäviä", mitä sitten? jos ns. ystävät tuovat enemmän pahaa oloa kuin hyvää niin ei nuo ole minusta enää mitään ystäviä.

Tänään karmea tuuli ja vettä tulee, kivat sullensa, sateenvarjo mukaan ja menoksi vaan. onneksi ei satanut kaatamalla kautta viistosti.

Toivoisin että enemmän ihmiset ottaisivat tämän ketjun anonyymisti omakseen , jossa voi vaikka pyytää apua jolle jaksa tehdä mitään elämällään.
Eiköhän tämä ole paljon parempi mitä joku vauva.fi.

koita jaksaa, ja jaksetaan jatkaa @cl0 <3
Hyvää viikonalkua Sinulle ja kaikille muillekkin.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
388
Toivoisin että enemmän ihmiset ottaisivat tämän ketjun anonyymisti omakseen , jossa voi vaikka pyytää apua jolle jaksa tehdä mitään elämällään.
Eiköhän tämä ole paljon parempi mitä joku vauva.fi.
Vauva.fi on vain naisten versio suomi24. Ei siellä ketään näytä kiinnostavan jonkun ongelmat jos joku niistä avautuu. Toisinaan jotkut ketjut siellä ovat varsin hupaista luettavaa.

Pari vuotta sitten epäröin kirjoittaa mitään tähän ketjuun kun en halunnut kertoa ongelmiani kaikelle maailmalle, mutta lopulta tajusin että ei kukaan voi yhdistää näitä juttuja minuun, olen pitänyt huolen siitä etten kerro itsestäni mitään mistä joku voi minut tunnistaa.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Vauva.fi on vain naisten versio suomi24. Ei siellä ketään näytä kiinnostavan jonkun ongelmat jos joku niistä avautuu. Toisinaan jotkut ketjut siellä ovat varsin hupaista luettavaa.

Pari vuotta sitten epäröin kirjoittaa mitään tähän ketjuun kun en halunnut kertoa ongelmiani kaikelle maailmalle, mutta lopulta tajusin että ei kukaan voi yhdistää näitä juttuja minuun, olen pitänyt huolen siitä etten kerro itsestäni mitään mistä joku voi minut tunnistaa.

Nukkumaan peräti 23, sitten sain nukuttua peräti 11:taan, meni kivasti aika sitten kun käväsin kaupassa hakemassa ½kk:n sapuskat.
Luin aamulla viestisi mutta pää lyö heti herättyä niin tyhjää että jätin se täksi aikaa.

vauva.fi: toiset ovat yleensäkin forumeilla aina nenä-päänä "älä skitsoile, olet ihme pipipää" jne. ei kivaa..
Tiedän että nuo muutamat ketjut ovat kivoja, naurattaa ja nauru pidentää ikää, kohta saa sitten hankkia vaipatkin vielä :)

Oikein, anonyymiys on valttia täällä ja kuitenkin voi kertoa, välillä tarvitsee sitten oikein "ystävä-tukea" kun pitäisi syvällisemmin kertoa jostakin että saa tehtyä oikeat johtopäätökset, mutta tämä on pääosin tällainen "apuva" kerho, tuetaan toisiamme kun itsellä menee hyvin kautta huonosti.

Kokemus-asiantuntija, sitä monet kaipaavat, ja me olemme juuri näitä siis kaikki, toinen hokasee sitä mitä toinen jahkailee.
väheksyminen on p*skaa, tänään soitin pastorille, oli oikein päivystävä, mutta oli muuta biseneksii vaikka aina kysyn että onko paha aika-paikka, niin virka velvoittaa sanomaan "ei ole tässä vaan vahaan autoani" tms. sitten jutut ovat sitä-tätä,vaikka kertoo mitä tahansa niin saa varautua että:
"juuh, niin..niinhän se onkin. ai mitä sinä kysyitkään kun minä juuri vaihdan jarrupaloja autooni" tms.

En ymmärrä miksi näin, kyllä minä jos soitan toiselle niin EN naputtele tietokoneella, toiset sanovatkin heti "ei sitten, kun sä naputtelet tietokoneella"
kun yritän edes hiljaa näppäilen saada akuuttia emailia menemään samalla kun kaveri puhuu "ongelmistaan"

siksi "ongelmistaan" että monille "ongelmat" ovat toisille arkipäivää, ainakin naiset ovat suureellisia "mitä minä teen, minä kuolen kun en saa keskustella"
sitten miehet "nooh tässä vedin vahingossa partakoneella kurkun auki, kunhan kerkiän niin soitan lanssin paikalle, mitäs sinulla muuten kuuluu"

En ala tuomitsemaan tms. mutta olen hokassut että .... meitä on moneen junaan

- "Minä en kykene nukkumaan kun se ja se kohteli minua huonosti, eikä rahat riitä"
* 'Niin minä huomasin saman asian jo 30vuotta sitten, kerrotko jotain uutta?'
- "Niin mutta kun tämä on MINULLE aivan uutta"
* 'Vai niin, en voi psykiatriksi muuttua, itse lopetin kaikki lehtitilaukset jne. että säästin rahaa huomattavasti'
- "Minä sain VAIN 10 käyntikertaa psykalle, eikä se riitä mitenkään"
* ' jaah minulla on tasan nolla käyntikertaa ja hyvin elämä hakkaa päähän'

jne jne...

Minusta on kakkaa että ihmiset jumaloi rahaa, kirotut roomalaiset keksi manin, monet vetoavat että rahat on tiukassa, kyllä minulla "pieniä" paheita on mutta se sallittakoot.

Mun äiskä kun nukkui veke 2008 niin heti lopetin kaikki extrat, lehdet, maksukanavat , kaikki tiputettiin nolliin, vain vuokra-sähkö-puhelin laskut tulee.
Ruokaa syön aamupalan, lämpimän safkan, iltapalan.
Samaa sapuskaa lämmin max.3e/vrk n.5vuotta, sitten kokeillaan toista.
paras ja stressivapain on ristikkoperunat, 600g+kalkkunakit n. 3e. 30min uunissa ja sitten minitomaatit päällensä ja syömään.

Tarpeeksi saanut aikoinaan ruuanlaitosta sterssiä, eikä ole aikaa (onneksi) vääntää mitään gurmeeta safkaa jonka teko kestää 4h, sitten siinä on jotain herne ja kastike+mansikka ja varpunen elää sillä minuutin, kuten telkasta olen nähnyt näitä "herrojen" ruokia ...

Joulukuu, sitten laskee rivatril jälleen ½ tabletilla, peräti 1:een 3kk:n ajaksi. Saas nähdä miten äijän käy.
Kun lekurin mielestä "epilepsia lääke ei auta masikseen, auttoi 30vuotta sitten, mutta nyt uuden tutkimusten mukaan ei enää auta" kiitos :(

10.11 on aika lekurille, saan flunssapiikin sekä katsotaan masislääkkeet kelakorttiin, säästäisi siinäkin sitten mania, sinne yritetään tunkea; seronil, rivatril, opamox ja suprium. huomattava etu että saisi 4e:lla 20e:n lääkkeet.

Mites sulla (ja muilla) bro menee joulu? mulla oli karmea masis viime jouluna, vasta joulupäivänä helpotti :(
eilen roudasin muovikuusen kellarista, ja kokeillaan uutta onnea tänä vuonna.
Luojalle kiitos toimeentulossa tulee 75€/kk marras-joulu korontukea, ei tartte laskea pennilleen kaikkea.
sain jo joulukortit ja hautakynttilät hankittua.

yx tuttu sanoo "mulla ei ole varaa menettää ystäviä, on sen verran vähän"
minä kylmällä kädellä viskasin morot veke, sinne vaan, jollei ne osaa muuten kuin valittaa omaa itseään eikä kuunnella minua koskaan edes minuuttia niin sinne vaan.
evvk. tulee vaan paha olo ...

Kirjoitelkaas ja koittakaas jaksaa veljekset <3
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
388
Mites sulla (ja muilla) bro menee joulu? mulla oli karmea masis viime jouluna,
Viime joulu oli aika outo kun mummoa ja pappaa ei ollut enää ja siskon ex poikaystäväkin puuttui joukosta.
Saa nähdä millainen joulu nyt tulee kun sisko on muuttanut kauas niin mahtaako se jaksaa tulla tänne jouluna niin kuin ennen.

Olen siivonnut kämppää ja vienyt tavaraa pois kaamosmasennuksesta huolimatta.

Sain myytyä yhden dvd boksin vaikka luulin ettei niitä osta enää kukaan.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Viime joulu oli aika outo kun mummoa ja pappaa ei ollut enää ja siskon ex poikaystäväkin puuttui joukosta.
Saa nähdä millainen joulu nyt tulee kun sisko on muuttanut kauas niin mahtaako se jaksaa tulla tänne jouluna niin kuin ennen.

Olen siivonnut kämppää ja vienyt tavaraa pois kaamosmasennuksesta huolimatta.

Sain myytyä yhden dvd boksin vaikka luulin ettei niitä osta enää kukaan.

Moro, just kirjoittelin kaverin kanssa että hällä on uusi käyttämätön digiboksi eikä kukaan huoli sitä edes ilmaisex, tsemppasin sitä että näin se välillä on.
välillä on jono*20 sitten välillä ei kelpaa kellekkään vaikka rahaa tarjoaa ;)

Mää nukuin kauniisti 24-11, katsoin eilen, ainiin pitääkin muistaa poistaa koneelta (paskaa) elikäs neuvostoliiton vankileirin elämää teemalta 3jaksoa, on kyllä niin masista ettei paremmasta väliä, porukat tappoi vain 30miljoonaa ihmistä ja suljettu yhteiskunta, mm. mielenterveys-potilaat laitettiin sinne kaivamaan kultaa -50c pakkasella rautakangella ja käsin, siitä ei kukaan sano mitään mutta autsista sanotaa todellakin pahasti :( ei kivaa..

Minäkin jännitän joulua että minkälaiset paniikit tulee taas.
mietin tuossa kun yxkin kaveri neuvoili "laita kello vaan herättämään 09 ja siitä sitten ylös väkisin"
Ei onnistu minulla, olen vihainen koko päivän ja väsynyt, sitten mietin että mitäs tässä tekisin, kun normaalisti nukkuisin vielä, ei todellakaan sovi minulle.

Huomenna taas perjantai, tulee kaverin läppäri zbook korjattavaksi, ei kuulemma löydä kiintaria, nooh uusi ssd maksaa 70e, että sillä sitten mennään, onhan jotain tekemistä sitten viikonlopuksi, samalla kun latailee akkuja,,,

Ainoa vaan että hälle sopii 09 aamulla, minä taas en tykkää yhtään aamuherätyksistä, jos toiset tykkää niin minä en.

Mää ostin aikoinaan kivan Star Trek Borg-collection netistä, oli kiva ja on kiva. DL levyjä niin kyllä kannatan sitä säilyttää ikuisesti, eikä niitä varmaankaan liiku liikoja.
Kiva kun on collection niin ei tartte katsella itse missä jaksoissa borgit olivat...

Koitahan jaksaa bro ja hyvät viikonloput <3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Voi ei, alkoi ns. kivasti viikonloppu.nyte kerholla.
tuli sika paha olo :(
kaverin koirassa syöpä ja saattohoitoon, ei yhtään kivaa.
multakin meinasi hermot mennä, ensi hakemassa tulostinpaperia ja laatikko tiukasti kiinni
sit kassalla mummu haluamassa hyvitystä kuitista jota ei ollut, siinä meni 15minsaa ei yhtään kivaa.
sitten kortin lähimaksu ei toiminut, piti laittaa pinkoodia, sitten kaikkea tylsää.
minä olen herkistynyt, ehkä rivatrilin ajas-ajon myötä, melkein itkettää kun kaveri joutuu luopumaan hauvastaan :cry:
En tiedä, viimeksi itse oman koirani lopetus ei tuntunut miltään, nyt taas olen herkkänä.
saa nähdä, kun alkaa jo telkan masentavatkin jännittää ja surettaa.

en tiedä, kyllä se paranee kun nukkuu yön ylitse.
Ei kivaa ole elämää tämä tämmöinen.
yksi lukee kerholla lehteä toinen pelaa tietsikalla, minä sitte tässä omalla läppärillä.
Koittakaa jaksaa työ sitten, palataan astialle <3
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 757
Mulla oli muinoin aina lääkkeitä mukana takin taskussa/povarissa, jos kaupungilla tuli paniikki niin oli apu lähellä.
nyt olen sen verran vanha kääkkä etten tartte muuta kuin aamulla ja sitten menee "ahaa, olen ottanut jo aamulla eli kaikki kondiksessa"-tyyliin

Mulla mieliala vaihtelee kanssa sikana, ensin happy joy joy olo, sitten yhtäkkiä karmea masennus.
välillä jos livenä joku sanoo pahasti niin melkein järkytyn tilanteesta, sitten vasta myöhemmin alan miettimään että mitä _olisin_ voinut fiksusti vastata :(

Kiitos itsellesi, en minä täällä yksin tätä pyöritä, mietin vain missä vakkari @jm82 mahtaa olla?

monille on vaikeaa avautua omista ongelmistaa, minä olen rankalla kädellä ottanut "ei kaverit" puhelimesta veke, jolleivat tahdo jutella eikä edes vastata niin olkoon sitten , ei tartte mullekkaan soitella, itse en nimittäin vastaa vieraisiin numeroihin!
Jos kerran minun tarvitessa apua en sitä saa niin saa sitten olla omillaan kun-jos he tarvitsevat jotain minulta.

Yksi kaveri sanoi, "minulla ei ole varaa menettää näitä harvoja ystäviä", mitä sitten? jos ns. ystävät tuovat enemmän pahaa oloa kuin hyvää niin ei nuo ole minusta enää mitään ystäviä.

Tänään karmea tuuli ja vettä tulee, kivat sullensa, sateenvarjo mukaan ja menoksi vaan. onneksi ei satanut kaatamalla kautta viistosti.

Toivoisin että enemmän ihmiset ottaisivat tämän ketjun anonyymisti omakseen , jossa voi vaikka pyytää apua jolle jaksa tehdä mitään elämällään.
Eiköhän tämä ole paljon parempi mitä joku vauva.fi.

koita jaksaa, ja jaksetaan jatkaa @cl0 <3
Hyvää viikonalkua Sinulle ja kaikille muillekkin.
Pitääkin lueskella näitä viestejä vähän, kun ainakin osa on jäänyt välistä.

Itse oon ottanut tänään ahdistukseen 25mg Ketipinoria aamulla ja joskus klo 15 aikaan. Mutta yritän huomenna olla ottamatta, kun kyllä se ahdistus varmaan menee ohi. Kuuntelee sitten vaikka musiikkia, niin pitäisi silläkin auttaa. Jännä kyllä, että tuo Ketipinor on tosi tehokas siihen ahdistukseen. Vaikutusta kyllä täytyy odotella noin tunnin. Ja tuo 2x25mg riittää koko päiväksi. Voihan jotain toki väsyttää tuo lääke. Illalla nukkumiseen on ollutkin nyt 50mg Ketipinor ja 7.5mg Mirtazapin. Joskus kyllä herään yöllä ja otan uudestaan tuon Mirtazapinin ja siitä 60min, niin alkaa taas nukuttamaan uudelleen. Vähän vaihtelevasti joskus nukuttaa aamuun asti ja joskus taas ei.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Juuh tosi 13päivä ja perjantai vaikkei ole 13pv :sdarra:
Tosi veto poissa, kerholla kerrottiin juttuja juttuja ja juttua,
"sinä kuuntelet kauniisti kun minä hampaat sitä hampaat tätä, minä olen niin sulkeutunut"
juuh ole sinä vaan.
sitten soitin kirkon auttavaan puhelimeen siellä joku mac gaiver,
"juuh, niin,kyllä aivan, kyllä on, kyllä teen"
Sitten lopulta katsoin että lopetetaan sitten tämä yksinpuhelu, näki hyvin ettei ollut intresanttia kuuntelua , oli vaan vapaa-ehtoisduunissa, tyyliin evvk. teitin murheet :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 757
Nukkumaan peräti 23, sitten sain nukuttua peräti 11:taan, meni kivasti aika sitten kun käväsin kaupassa hakemassa ½kk:n sapuskat.
Luin aamulla viestisi mutta pää lyö heti herättyä niin tyhjää että jätin se täksi aikaa.

vauva.fi: toiset ovat yleensäkin forumeilla aina nenä-päänä "älä skitsoile, olet ihme pipipää" jne. ei kivaa..
Tiedän että nuo muutamat ketjut ovat kivoja, naurattaa ja nauru pidentää ikää, kohta saa sitten hankkia vaipatkin vielä :)

Oikein, anonyymiys on valttia täällä ja kuitenkin voi kertoa, välillä tarvitsee sitten oikein "ystävä-tukea" kun pitäisi syvällisemmin kertoa jostakin että saa tehtyä oikeat johtopäätökset, mutta tämä on pääosin tällainen "apuva" kerho, tuetaan toisiamme kun itsellä menee hyvin kautta huonosti.

Kokemus-asiantuntija, sitä monet kaipaavat, ja me olemme juuri näitä siis kaikki, toinen hokasee sitä mitä toinen jahkailee.
väheksyminen on p*skaa, tänään soitin pastorille, oli oikein päivystävä, mutta oli muuta biseneksii vaikka aina kysyn että onko paha aika-paikka, niin virka velvoittaa sanomaan "ei ole tässä vaan vahaan autoani" tms. sitten jutut ovat sitä-tätä,vaikka kertoo mitä tahansa niin saa varautua että:
"juuh, niin..niinhän se onkin. ai mitä sinä kysyitkään kun minä juuri vaihdan jarrupaloja autooni" tms.

En ymmärrä miksi näin, kyllä minä jos soitan toiselle niin EN naputtele tietokoneella, toiset sanovatkin heti "ei sitten, kun sä naputtelet tietokoneella"
kun yritän edes hiljaa näppäilen saada akuuttia emailia menemään samalla kun kaveri puhuu "ongelmistaan"

siksi "ongelmistaan" että monille "ongelmat" ovat toisille arkipäivää, ainakin naiset ovat suureellisia "mitä minä teen, minä kuolen kun en saa keskustella"
sitten miehet "nooh tässä vedin vahingossa partakoneella kurkun auki, kunhan kerkiän niin soitan lanssin paikalle, mitäs sinulla muuten kuuluu"

En ala tuomitsemaan tms. mutta olen hokassut että .... meitä on moneen junaan

- "Minä en kykene nukkumaan kun se ja se kohteli minua huonosti, eikä rahat riitä"
* 'Niin minä huomasin saman asian jo 30vuotta sitten, kerrotko jotain uutta?'
- "Niin mutta kun tämä on MINULLE aivan uutta"
* 'Vai niin, en voi psykiatriksi muuttua, itse lopetin kaikki lehtitilaukset jne. että säästin rahaa huomattavasti'
- "Minä sain VAIN 10 käyntikertaa psykalle, eikä se riitä mitenkään"
* ' jaah minulla on tasan nolla käyntikertaa ja hyvin elämä hakkaa päähän'

jne jne...

Minusta on kakkaa että ihmiset jumaloi rahaa, kirotut roomalaiset keksi manin, monet vetoavat että rahat on tiukassa, kyllä minulla "pieniä" paheita on mutta se sallittakoot.

Mun äiskä kun nukkui veke 2008 niin heti lopetin kaikki extrat, lehdet, maksukanavat , kaikki tiputettiin nolliin, vain vuokra-sähkö-puhelin laskut tulee.
Ruokaa syön aamupalan, lämpimän safkan, iltapalan.
Samaa sapuskaa lämmin max.3e/vrk n.5vuotta, sitten kokeillaan toista.
paras ja stressivapain on ristikkoperunat, 600g+kalkkunakit n. 3e. 30min uunissa ja sitten minitomaatit päällensä ja syömään.

Tarpeeksi saanut aikoinaan ruuanlaitosta sterssiä, eikä ole aikaa (onneksi) vääntää mitään gurmeeta safkaa jonka teko kestää 4h, sitten siinä on jotain herne ja kastike+mansikka ja varpunen elää sillä minuutin, kuten telkasta olen nähnyt näitä "herrojen" ruokia ...

Joulukuu, sitten laskee rivatril jälleen ½ tabletilla, peräti 1:een 3kk:n ajaksi. Saas nähdä miten äijän käy.
Kun lekurin mielestä "epilepsia lääke ei auta masikseen, auttoi 30vuotta sitten, mutta nyt uuden tutkimusten mukaan ei enää auta" kiitos :(

10.11 on aika lekurille, saan flunssapiikin sekä katsotaan masislääkkeet kelakorttiin, säästäisi siinäkin sitten mania, sinne yritetään tunkea; seronil, rivatril, opamox ja suprium. huomattava etu että saisi 4e:lla 20e:n lääkkeet.

Mites sulla (ja muilla) bro menee joulu? mulla oli karmea masis viime jouluna, vasta joulupäivänä helpotti :(
eilen roudasin muovikuusen kellarista, ja kokeillaan uutta onnea tänä vuonna.
Luojalle kiitos toimeentulossa tulee 75€/kk marras-joulu korontukea, ei tartte laskea pennilleen kaikkea.
sain jo joulukortit ja hautakynttilät hankittua.

yx tuttu sanoo "mulla ei ole varaa menettää ystäviä, on sen verran vähän"
minä kylmällä kädellä viskasin morot veke, sinne vaan, jollei ne osaa muuten kuin valittaa omaa itseään eikä kuunnella minua koskaan edes minuuttia niin sinne vaan.
evvk. tulee vaan paha olo ...

Kirjoitelkaas ja koittakaas jaksaa veljekset <3
En saanut vieläkään luettua ihan kaikkia.

Itse muuten hain vuosi sitten kokemusasiantuntijaksi, mutta en päässyt. Nyt hain uudelleen, mutta se taitaa olla nyt vain fibromyalgiasta. Saa nähdä pääsenkö taaskaan.

Itse oon ollut nyt aika aktiivisesti muunlaisessa kuntoutuksessa. Siitä on ollut ihan hyötyäkin, vaikka kunto nyt vähän vaihtelee päivien mukaan.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
@jm82 minä en jaksa olla kokemus-asiantuntija, olen sitä 24/7 kun olen aina auttava aapu muille, luojalle kiitos on viikonloput vapaat.
Onneksi menee ab.50v ja kuolema korjaa helvettiin...
tunnen yhden ateistin "ajatelkaa jos Jumala on olemassa niin se on karmea, kun sallii kaikki sodat ynnämuut" taas tätä. on se yhtä helvettiä..
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 561
Mitä vittua? Olen nyt havahtunut parin viikon sisään tunne-elämäni melkein täydelliseen katoamiseen. Mikään ei tunnu miltään, edellisen parisuhteen päätyttyä meni jonkin aikaa, löysin uuden naisen. En kuitenkaan tunne enää kuin vahvaa kiintymystä, mahasta kutkuttava ihastuminen ja lällyyttely ei vaan tule silloin, kun sen pitäisi. Olen erakoitunut kokonaan, kenenkään kanssa keskusteleminen ei tunnu erityisen kiinnostavalta, vaikka se onnistuu, kun täytyy. Päivästä toiseen ajatus kiertää samaa kehää, perinteiset "en halua kuolla mutta en halua ollakkaan" jne. Olen yrittänyt harrastaa mieluisia aktiviteetteja, mutta sekään ei auta. Ihmisten kanssa sosiaalinen kanssakäyminen ei anna juuri mitään, vaikka sitäkin olen yrittänyt. Ehkä paras vertailukohta tähän tilanteeseen on J. Leskinen. (Viiltävää sanansäilää myöten, olen suorastaan vittumainen välillä, vaikka en varsinaisesti mikään paha ihminen ole. Joku voisi haukkua jossain määrin jopa pasifistiksi, mutta a: en ole kokonaan sen määreisiin sopiva ja b: en aio seota ismeihin, ne ovat ihmisiä varten, jotka eivät muuten osaa itseään ilmaista.)

Vituttaa. Pitänee hommata uusi psykologi, kun entinen ilmeisesti päätti hoitosuhteen minusta riippumattomista syistä.
Kunhan jaksaisi vaan hommata sen uuden psykologin...

Aiemminkaan en ole psykologilla käynyt varsinaisesti terapioimassa itseäni, vaan ihan vaan keskusteluapuna, kun oikean elämän ystävät puuttuvat, etenkin nyt, kun ainoa todella tärkeä ystävä on parisuhteen myötä muuttunut kokonaan eri ihmiseksi, eikä häntä muutenkaan kiinnosta asiani juuri ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
215
Pitääkin lueskella näitä viestejä vähän, kun ainakin osa on jäänyt välistä.

Itse oon ottanut tänään ahdistukseen 25mg Ketipinoria aamulla ja joskus klo 15 aikaan. Mutta yritän huomenna olla ottamatta, kun kyllä se ahdistus varmaan menee ohi. Kuuntelee sitten vaikka musiikkia, niin pitäisi silläkin auttaa. Jännä kyllä, että tuo Ketipinor on tosi tehokas siihen ahdistukseen. Vaikutusta kyllä täytyy odotella noin tunnin. Ja tuo 2x25mg riittää koko päiväksi. Voihan jotain toki väsyttää tuo lääke. Illalla nukkumiseen on ollutkin nyt 50mg Ketipinor ja 7.5mg Mirtazapin. Joskus kyllä herään yöllä ja otan uudestaan tuon Mirtazapinin ja siitä 60min, niin alkaa taas nukuttamaan uudelleen. Vähän vaihtelevasti joskus nukuttaa aamuun asti ja joskus taas ei.
Nykyään määrätään ketipinoria kun pelätään bentsoja, jotka ovat ylivoimaisen tehokkaita ahdistuksen lyhyt
aikaisessa hoidossa.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Nykyään määrätään ketipinoria kun pelätään bentsoja, jotka ovat ylivoimaisen tehokkaita ahdistuksen lyhyt
aikaisessa hoidossa.

Tehokkaita mutta valvira on laittanut että ne ovat haitallisia ja niihin jää koukkuun, itselläkin rivat ajetaan alas reindeer spottingin vuoksi.
ei yhtään kivaa..

@maitopurkki mulla lääkkeet teki tuon että tunteet hävisi huitsin nevadaan.
mulla oli samaa ja tosi törkeetä kun psyka ilmoitti että hän erikoistuu muualle että sulle tulee toinen, tuli sitten äijä joka ei tiennyt mistään mitään ja siinä sitä sitten oltiin, ei kestänyt kauaa kun se päätti että meillä on pahemminkin sairaita että mene kotiis :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
Päivää, olen liian agressiivinen, liikaa patoutunutta raivoa, kun tuttavat lataa tuleemaan omia murheitaan mutta mää vaan kuuntelen.
nyt sitten skitsoan aina "liian" herkästi, ei kiva, normaalisti osaa olla rento ja iloinen, nyt tämä viikko meni päin helvettiä
ja olen täysi kusipää, raivoava yms. sontaa.
en tykkää itsestäni, eikä mitkään lääkkeet auta :(
nukuin iltikset 2h vähäsen parempi olo.
en tykkää itsestäni minkälaiseksi olen muuttunut, yritän olla läheisilleni mieliksi, eikä se tee hyvää itsetunnolle.
Sitten raivoan syyttömille vaikka voisin olla avulias, iloinen, läheisille huomioon ottavainen, elämänmyönteinen jne...

Ei ole sitä onnellisuuspilleriä, kuten eräs psyka sanoi kerran.

_tosin_ ei kukaan jaksa olla aina 24/7 pirteä, auttava yms. välillä pitää olla synkkä ja raivoava, sitten kun ei ole mihinkä purkaa negatiiviset olonsa niin pommi on valmis :(

Onneksi ensi viikolla on kivaa ohjelmaa, maananataina palaveri aspa. sitten tiistaina lekuri, vaihdetaan apteekki-sopimus toiseen apteekkin, keskiviikkona sitten tulee vertaistukiahenkilö jälleen kerholle, ehkä se siitä sitten.

olen usein kuullut samaa että ihmiset eivät jaksa iloita elämästään, syynä se että näkevät vain elämän ympyrän eli mennään noidankehässä, aina sitä samaa, eli aamulla alkaa ja illalla-yöllä loppuu, sitten eletään tasa-paksusti, sitten kuollaan veke, elämän turhuus on paha asia, eikä se miksikään muutu miettimällä höh...
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 561
Tehokkaita mutta valvira on laittanut että ne ovat haitallisia ja niihin jää koukkuun, itselläkin rivat ajetaan alas reindeer spottingin vuoksi.
ei yhtään kivaa..

@maitopurkki mulla lääkkeet teki tuon että tunteet hävisi huitsin nevadaan.
mulla oli samaa ja tosi törkeetä kun psyka ilmoitti että hän erikoistuu muualle että sulle tulee toinen, tuli sitten äijä joka ei tiennyt mistään mitään ja siinä sitä sitten oltiin, ei kestänyt kauaa kun se päätti että meillä on pahemminkin sairaita että mene kotiis :(
En käytä lääkkeitä enkä aiokkaan, elintavat koitan pitää kondiksessa ja se riittääkö
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
En käytä lääkkeitä enkä aiokkaan, elintavat koitan pitää kondiksessa ja se riittääkö

En tuomitse ketään, mutta eräskin rouva itkee ja valittaa, "ei pääse terapiaan kun ei käytä lääkkeitä" mutta vatvoo omaa itseään ja on umpisolmussa itsensä kanssa, ei pääse mistään puusta pitkälle, mutta kun ei tahdo ottaa apua vastaan.
Tosin hänellä on kaikki vaikeudet vain tunnetasolla, ei ole masista tms. sairautta.
eli lääkkeet eivät auta häntä. mutta kun hän on kukkahattu-täti, eli "minä elän vain syömällä ruiskaunokkeja, ne saavat auttaa minua".
Eli kieltää kokonaan lääkkeet, vaikka sydäri tulee niin ei missään nimessä lääkkeitä, kun ne "saastuttaa" kehon, vähän sellainen meditointi-täti.

Itse saan heikkoon itsetuntooni turvaa ja tukea lääkkeistä, toisilla se on viina toisila tupakka, jokainen tyylillään.
mutta jos ei valtimoverenvuotoon ota tikkejä niin silloin on jo melko pahasti asiat..
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 561
En vain tahdo syödä lääkkeitä, jos edes jotenkin pärjään ilman. ADHD lääkitys on, nyt en ole syönyt kun olen ollut normaaliarjesta erillään. Aloitan kylläkin uudelleen kun nyt siirryn arkeen. Minulla tämä masis taitaa olla ihan itse oireyhtymä, tunnetasolla ei pitäisi juurikaan olla hätää. (Ja ylipäätään enemmän tai vähemmän ollut masennusta vuosien ajan.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 690
En vain tahdo syödä lääkkeitä, jos edes jotenkin pärjään ilman. ADHD lääkitys on, nyt en ole syönyt kun olen ollut normaaliarjesta erillään. Aloitan kylläkin uudelleen kun nyt siirryn arkeen. Minulla tämä masis taitaa olla ihan itse oireyhtymä, tunnetasolla ei pitäisi juurikaan olla hätää. (Ja ylipäätään enemmän tai vähemmän ollut masennusta vuosien ajan.

Se on, eivät lääkkeet ole mitään hyviä, ylimääräisiä kemikaaleja ja maksa tykkää hyvää :(
ja oi sitä elämää kun saattoi mennä minne vain ilman että tartti muistaa ottaa lääkekaappia mukkaan....

Naurattaa kun lääkärit ja tutkijat tietävät tosi vähän ihmisen psyykeestä sekä aivoista.
Sitten sitä yritetään hoitaa jotenkin "kuuntelemalla"

Minusta kaiken syynä on 2020, eli hektinen väärä elämä jota tieto-yhteiskunta ajaa pakosti käyttämään.
pahimmat ovat kaikki jotka ajavat käyttämään atk:ta, uutisissakin on "iso juttu Helsingissä, katso tarkemmin netistä" :( fitsi, ihme touhua.
sitähän varten on telkka ja uutiset olemassa, nyt luetellaan vain että uutinen1 katso netistä, uutinen2 katso netistä jne..

Vähemmästäkin ihminen suivaantuu..
Hyvää alkuviikkoa kaikille <3
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 987
Viestejä
4 295 663
Jäsenet
71 761
Uusin jäsen
veicco

Hinta.fi

Ylös Bottom