Olin hoitopaikassa mikä oli tarkoitettu mielenterveysongelmaisille. Minulla on sairaus jonka takia liikutan päätäni välillä joka suuntaan ja tästä eräs hoitaja ei ilmeisesti tykännyt.
Sain hoitajalta väliaikaisen porttikiellon kyseiseen paikkaan, syynä muka käytöshäiriöt. Kun kyselin tarkemmin miksi sairauteni lueteltiin käytöshäiriöiksi, sain vain vastauksen "tämä paikka on tarkoitettu psykoosipotilaille, olet liian terve".
OK, masentunut oli sitten liian terve tuohon laitokseen. Meni muutama kuukausi jonka jälkeen häivyin lopullisesti koko paikasta, saman teki moni muu jo aiemmin.
Tein hoitajasta valituksen vaan asiani ei tuntunut edes kiinnostavan palvelukuntayhtymää. Samassa rytäkässä myös muut paikan hoitajat näyttivät pimeän puolensa, mutta ei siitä sen enempää.
Vielä 5 vuotta myöhemmin ihmettelen edelleen, miten semmoinen empatiakyvytön kontrollifriikki on päässyt töihin paikkaan jossa on herkkiä ihmisiä.
Ja nyt sitten palvelukuntayhtymä ihmettelee miksi en kerro ongelmistani edes terapeutille vaan mieluummin märehdin asioita itse. Meni tehokkaasti luotto ihmisiin, johtuen useammasta asiasta mitä minulle tapahtui 2016 vuonna.
Tiedän, olet unohtanut että kun somalia liittyi ns. euhun niin kanta-suomalaisia ei hoideta.
olen tehnyt monta kantelua aville, päälliköille, eduskunnan oikeus-asiamiehelle ja lopulta tutkintapyyntö poliisille.
koska kyseessä on aivan selvä kakkosnelosen luokkaa oleva syrjintä tapaus, ei pidä paikkaansa enää kekkosen aika
"jokainen Suomen kansalainen on tasa-arvoinen lain edessä".
ei herroja kiinnosta, ziljoonat kerrat hakkaan päätä seinään, jos on virka on virkasuoja, vaikka sulle hoitaja sanoo suoraan "senkin huoranpenikka"
niin korkeintaan tulee tukkapöllyä, tämä on tätä neuvostoliiton menoa.
on suomeksi sanottuna todella törkeän karmeeta (luokkaa moottorisahamurhaaja leffa) miten meitä kohdellaan.
olen sata kertaa katsonut sivusta kun "mine raha loppu, kissa kuolla nälkä, minä varasta ruoka" jne jne.. ihme soopaa
niin tällaisessa tilanteessa kun räyhätään ja haukutaan virkailijoita niin saadaankin nopeaa toimintaa.
itse tein kantelut kaikkiin asianmukaisiin instansseihin, "ei ole tapahtunut mitään väärää, emme tutki tapausta sen enempää, tästä päätöksestä ei saa valittaa"
En ole mikään rotuvihaaja, kauniisti katson kun läheisen kivityömaan duunareita on tummat afrikkalaiset jopa naiset.
mutta sitten on näitä muita.
sama koskee suomalaisia jos olet kiltti niin odotat aikaa 1½kk, jos räit silmille hakkaat hissin seiniä jne. niin saatkin ajan seuraavaksi aamuksi 09.
Minä sanoin päällikölle että kuules, tämä on väärin! minä en alennut käyttäytymään sikamaisesti, minusta on syrjintää kun räyhääjät pitäisi raudoittaa vartijan toimesta ja toimittaa poliisille, mutta ei, heille tarjotaan kultalusikkaa.
Samahan se minullakin, peruin terpan loput ajat, 30min max 3-5kertaa 1½kk:n välein, siinä se, kuuntelee sujuvasti ja kirjoittelee jotain.
muuten kiva, mutta minun 13vee koirani tekee saman ilman ajanvarausta ja 24/7.
Eihän kukaan kiinnostu sinusta koska olet tavallinen matti meikäläinen, hiljainen hipsukka.
Tyylinä on että poissa mielestä niin poissa koko ongelma, kuolisi poies niin pääsisi tuostakin eroon
Ei toinen herra toisen kättä noki.
valitettavaa mutta totta.
Yleisesti viranhaltijoilla on tyylinä, että puhutaan sontaa=saadaan mahdollisimman nopeasti luukulta veke ja päästään taas pelaa pasianssia.
Niin tavattoman monta kertaa olen kuullut, nähnyt ja itse kokenut:
"Valitettavasti päätös on hylätty, kokeile vammaispalvelua"
- kokeilen vammaispalvelua, siellä puhelinaika 12-15, sitten hakemusta sisään, puhelimessa saan kuulla herralta "varmaankin tulee hylättynä"
tosin tein rikosilmoituksen sekä aville kantelun, päätös piti tulla kirjeitse kotiin toukokuussa, tosin unohdin kysyä minkä vuoden toukokuuss!
Sitten kysyin puhelimessa avilta, mitkä ovat sankiot, päätös piti tulla 3kk:n sisällä LAKI MÄÄRÄÄ NIIN JA HERRA RIKKOO LAKIA!
"Mjaah, korkeintaan huomautus joka kuitataan liiallisilla kiireillä"
Vertasin aville, jota ei voinut vähempää meikäläisen jutut "jaah, eli jos virkaherra rikkoo lakia niin tulee tukkapöllyä, jos minä rikon niin tulee sakkoa ja linnaa-
onko tämä sitten tasa-arvoista puhetta"?
Siihen kääkkä vaan vastaili "niin, emme voi tehdä enempää" (luin rivien välistä: lopeta valitus, mulla on jokeri-pokeri tietsikalla menossa)
monet monet monet virkailijat tietää että monet eivät jaksa tuota rumbaa.
paras oli luukulla kun täti veivasi tyyliin
"voit hakea vammaispalvelusta tukea"
- en voi, olen jo hakenut ja voisitteko olla suomeksi sanottuna valehtelematta ja neuvomatta väärin
" voit sitten hakea tukea apuväline-osastolta"
- en voi, olen jo kokeillut ja kielteinen päätös tuli, voisitteko lopettaa tuollaisen käytöksen (lue piilovittuilu tehoaa hyvin virkailijoihin, ei siis kirjoile vaan piilovittuilee niille)
"voisit kokeilla sitten virasto xxx:ää"
- valitettavasti olen kokeillut eikä sieltäkään tullut mitään, ja voisitteko ystävällisesti olla ohjaamatta minua muualle, asia on teistä kiinni.
sillä tiedän, että jokaisen viraston hakemuksen käsitteliy, valitusrumba on 1-3vuotta, haluatte päästä minusta eroon helposti 3vuodeksi.
Ei näitä kiinnosta pennin latia, sitten ollaan määkimässä
"ai, se hyppäsi junan alle, miksiköhän? olikohan hänellä jotain psyykkisiä ongelmia, ja me kun yritimme niin auttaa häntä"
Koita jaksaa, vain sitä voin sanoa, äläkä mene lankaan että
"voit kannella sille ja sille" ei kannata, saat vaan pahan mielen
Parhaimmat sanovat suoraan "voit kannella sille ja sille MUTTA EI SIITÄ MITÄÄN HYÖTYÄ OLE"
Tervetuloa tasa-arvoiseen neuvostoliittoon