Masennus

Olen kamppaillut lähes koko elämäni ajan riittämättömyyden tunteen kanssa, ja nämä kokemukset ovat vain vahvistaneet sitä käsitystä. Ihmisarvokin tuppaa nykyään määräytymään sen perusteella, oletko töissä vai et, ja tämä taas näkyy kohdallani ahdistuneisuutena ja eristäytymisenä.
Tähän voin tavallaan samaistua. Jostain yläasteajasta asti toitotettiin esimerkiksi, miten mun sukupolven pitää puhua sujuvasti ainakin n-määrää kieliä. N oli aina kolme tai suurempi. Sitten sellaisia ihmisiä löytyy oikeasti aika vähän.
Vähän samanlaista tulevaisuuden suunnittelua yhteiskunnan tasolla, mitä kiinalaiset vanhemmat miettii niille esikoispojille.
Sitten ihmetellään miten nykysukupolvi masentuu, kun on ladattu aivan liian kovat odotukset. Vittu omien vanhempien aikana oltiin tyytyväisiä että päästiin oman alan töihin. Kyllä se ura siellä sitten lähtee nousuun, jos siihen panostaa.

• Tykkää
Reactions: wzu

Laitan tämän mieluummin tänne, koska tuolla IT-ketjussa on suuri riski saada syyllistämistä ja vihamielisyyttä niskaan tilanteestani. Itse en autismista kärsi, mutta vähän samantyyppinen tilanne muutoin. IT-inssiksi valmistuminen 2010-luvun alussa keskelle taantumaa ja Nokian irtisanomisia oli kyllä todella tyhjä arpa kohdallani. Olen ollut nyt lähes 10 vuotta työelämän ulkopuolella, ja olen tällä hetkellä määräaikasella työkyvyttömyyseläkkeellä (kuntoutustuella) mt-ongelmien takia, yksi niistä juurikin masennus. Kaikki tähänastiset kuntoutus- ja uudellenkouluttautumisyritykset ovat epäonnistuneet kohdallani. Olen kamppaillut lähes koko elämäni ajan riittämättömyyden tunteen kanssa, ja nämä kokemukset ovat vain vahvistaneet sitä käsitystä. Ihmisarvokin tuppaa nykyään määräytymään sen perusteella, oletko töissä vai et, ja tämä taas näkyy kohdallani ahdistuneisuutena ja eristäytymisenä.

Laitan kuitenkin, koita jaksaa. tämä on kyllä kakka-lause :(
ei ihmisen arvo määräydy töitten mukaan, susta voi tulla vaikka mikä ihminen ja olet toisille tärkeä, olet meille tässä ketjussa tärkeä.
mä olen ollut 2008:sta eläkkeellä ja teen vapaa-ehtoisduunia atk:sta, ne maksaa mitä maksaa jos on varaa.
mä sain uudelleen koulutuksen kivasti, ensin puhelinasentaja, sitten mikrotuki, sitten kyrpiinnyin ja paloin loppuun ja uusi alku ajoneuvo-asentaja sekä varastomies kouluista, fittu niistä mitään hyötyä ollut, enkä ole pätkääkään tehnyt niitten töitä, mutta tulihan elämään iloa ja hohtoa taas.

Onko sulla diagnoosia että saat lääkkeitä? useat sanoo että lääkkeet on perseestä ja ei sua mikään vaivaa, ota niket jalkaan ja juokse maratooni, sulla mitään masista ole, nämä ovat paskoja tietämättömiä idiootteja. ei ole häpeä ottaa lääkkeitä.
On se pienempi paha kun saada "onnellisuutta" kalliista ja vaarallisemmasta viinasta.

:shug:

wzu

Laitan kuitenkin, koita jaksaa. tämä on kyllä kakka-lause :(
ei ihmisen arvo määräydy töitten mukaan, susta voi tulla vaikka mikä ihminen ja olet toisille tärkeä, olet meille tässä ketjussa tärkeä.
mä olen ollut 2008:sta eläkkeellä ja teen vapaa-ehtoisduunia atk:sta, ne maksaa mitä maksaa jos on varaa.
mä sain uudelleen koulutuksen kivasti, ensin puhelinasentaja, sitten mikrotuki, sitten kyrpiinnyin ja paloin loppuun ja uusi alku ajoneuvo-asentaja sekä varastomies kouluista, fittu niistä mitään hyötyä ollut, enkä ole pätkääkään tehnyt niitten töitä, mutta tulihan elämään iloa ja hohtoa taas.

Onko sulla diagnoosia että saat lääkkeitä? useat sanoo että lääkkeet on perseestä ja ei sua mikään vaivaa, ota niket jalkaan ja juokse maratooni, sulla mitään masista ole, nämä ovat paskoja tietämättömiä idiootteja. ei ole häpeä ottaa lääkkeitä.
On se pienempi paha kun saada "onnellisuutta" kalliista ja vaarallisemmasta viinasta.

:shug:
Kiitos, ja onneksi on tosiaan edes se pieni ryhmä ihmisiä, jotka ajattelee toisin ja kykenee empatiaan. Sinunkin kokemuksesi kuulostavat todella rankoilta.

Itsellä löytyy diagnoosina mm. toistuva masennus vaikea-asteisena, ja eri lääkekokeiluja on niin paljon takana, että olen jo mennyt laskuissa sekaisin. Tällä hetkellä minulla on käytössä venlafaksiini ja agomelatiini. Terapiassa käyn myös, ja tämä on varmaankin ns. viimeinen mahdollisuus kuntoutua ja integroitua takaisin yhteiskuntaan, muuten kohtalonani lienee pysyvä eläke. Tällä hetkellä tuntuu todella pahalta ja toivottomalta, kun näkee tulevaisuuden osalta vain huonoja vaihtoehtoja. Terapia ja lääkkeet eivät poista tätä syrjäytyneen identiteettiäni ja 10 vuoden aukkoa CV:stäni.

Kiitos, ja onneksi on tosiaan edes se pieni ryhmä ihmisiä, jotka ajattelee toisin ja kykenee empatiaan. Sinunkin kokemuksesi kuulostavat todella rankoilta.

Itsellä löytyy diagnoosina mm. toistuva masennus vaikea-asteisena, ja eri lääkekokeiluja on niin paljon takana, että olen jo mennyt laskuissa sekaisin. Tällä hetkellä minulla on käytössä venlafaksiini ja agomelatiini. Terapiassa käyn myös, ja tämä on varmaankin ns. viimeinen mahdollisuus kuntoutua ja integroitua takaisin yhteiskuntaan, muuten kohtalonani lienee pysyvä eläke. Tällä hetkellä tuntuu todella pahalta ja toivottomalta, kun näkee tulevaisuuden osalta vain huonoja vaihtoehtoja. Terapia ja lääkkeet eivät poista tätä syrjäytyneen identiteettiäni ja 10 vuoden aukkoa CV:stäni.

Pakko olla, ei kukaan kestä yksin olemista., mullekkin diagnisoitu 88 intin (paska paikka perkele!) jälkeen skitsoidi persoonallisuus, nyt vasta olen oppinut olemaan sosiaalinen, ihminen ei ole luotu olemaan yksin. Aamulla heräsin 06, tuli mania päälle, kirjoitin parhaalle ystävälleni 4*A4:n kirjeen jonka tänään lähetän, selitin ettei kaikkea voi sanoa puhelimessa.

Elämä opettaa ja yleensä elämä on täysin paskaa, määkin tässä välillä istua itkien mietin että mitä fittua tää elämä on.
olen joku hiton pessimisti, se ei koskaan pety, mutta elämä on yhtä helvettiä :(
on kyllä helppoa, "ai jäin rekan alle, nooh sitähän mää pelkäsinkin valmiiksi, ei sitten mikään paha asia"
"ai broidin häät tulossa, nooh ne menee paskas, ai ei mennytkään, nooh olinhan valmiiksi negatiivinen enkä osannut iloita" :(

Mulla mennyt ab.30 vuotta Rivatril, seronil, suprium. nyt lasketaan taas siis kokeillaan rivan alas-ajoa, viimeksi meni ½tablettia per 2viikkoa ja helvetti oli irti, mä en nukkunut yhtään, oli todella pahoja multipersoonallisuus häiriöitä, paniikkikohtauksia, sitten tahdoin tappaa kaikki! pelotti kun naapurin koiraa silittelin niin piti hammasta purra etten ottanut puudelin niskoja nurin ja päätä irti, näin sieluni silmin tuon jo filminä ihan perkeleestä :(

Luojalle kiitos sulla on terppa vielä, nyt on mahdollisuudet saada kaikki todistukset mitä tarviit.
Mulle esim. oli äitin vielä eläessä terppa ja sanoin kun tiesin tulevan että
"on muuttanut elämässä 8 kertaa, että mielenterveyden vuoksi pitää saada jäädä asumaan ylisuureen 62m2:n kaksioon, muutto on katastrofi"

Sitten ensin sosku pakotti pienempään , näytin ylilääkärin tokarin meni selväs, sitten sossu siirtyi kelaan, toimitin peräti uuden 2019:n tokarin jonka sain niin taas meni hyvin ja saan jäädä tähän asumaan kuolemaani saakka, nyt sunkin kantsii ennakoida kaikki tuollaiset.

mää tykkään yleensä ajatella että kuolisinpa helvettii...siis ei helvettiin vaan kuolisimpa poies, mutta itsari ei ole ratkaisu.
Minusta on todella sikamaista syyllistää näitä henkilöitä:
"sinä teet itsarin, AJATTELE MITÄ SUKULAISET MIETTII!! ne jäävät yksin ilman sinua, et voi tehdä noin"

JUMALAUTA, sehän on jokaisen oma elämä. voi hyvin sanoa että
"kuules , mun elämä on tämä, ja kukaan ei auta mun näissä paineissa, masennuksissa jne. niin että suksi veehen , mä teen omalla elämällä mitä teen"

Minusta on sikamaista sanoa "miksi janne teki itsemurhan, ei se sitten ajatellut siskojaan taikka äitiään" :sdull:

Nyt teen vaparina duunia, oman sietorajani mukaan, se ei ole pakollista mutta on kivaa.

Koita jaksaa vaikka tämä kehoitus on jo loppuun kaluttu, jatketaan tästä ja päivittele miten Sinulla menee, on ihanaa saada tätä vertaistukea jostakin ;)

Laitan tämän mieluummin tänne, koska tuolla IT-ketjussa on suuri riski saada syyllistämistä ja vihamielisyyttä niskaan tilanteestani. Itse en autismista kärsi, mutta vähän samantyyppinen tilanne muutoin. IT-inssiksi valmistuminen 2010-luvun alussa keskelle taantumaa ja Nokian irtisanomisia oli kyllä todella tyhjä arpa kohdallani. Olen ollut nyt lähes 10 vuotta työelämän ulkopuolella, ja olen tällä hetkellä määräaikasella työkyvyttömyyseläkkeellä (kuntoutustuella) mt-ongelmien takia, yksi niistä juurikin masennus. Kaikki tähänastiset kuntoutus- ja uudellenkouluttautumisyritykset ovat epäonnistuneet kohdallani. Olen kamppaillut lähes koko elämäni ajan riittämättömyyden tunteen kanssa, ja nämä kokemukset ovat vain vahvistaneet sitä käsitystä. Ihmisarvokin tuppaa nykyään määräytymään sen perusteella, oletko töissä vai et, ja tämä taas näkyy kohdallani ahdistuneisuutena ja eristäytymisenä.
Mullakaan ei ole tuota aspergeria. Mutta eristäytyvä persoonallisuus tuli viimeksi. Ahdistukseen ja masennukseen on koitettu nyt nostaa 15 -> 30mg Abilify. Masennuslääkkeenä Voxra 300mg. Nukkumiseen on ainakin Mirtazapin ja ketipinor. Tänäänkin otin 25mg Ketipinorin varalta.

Kyllä sitä mahtaa eristäytyä vähän, jos ei ole töissä. Itseä ei ole silti isommin haitannut. Viimeksi tuli 2 vuotta kuntoutustukea.

Kai sitä jotain itselle kivaa harrastusta kannattaisi keksiä, se saattaisi auttaa. Mulla masennus on vähentynyt, kun ei ole tullut esim liikaa painetta kuntoutustuen jatkon kannalta.

Jotain lääkäri taisi sanoa siitä Voxrasta, että ei auta masennukseen, että masennusta täytyy sitten jotenkin muuten hoitaa. Itsellä myös pienet kivut vähän haittaa ja lääkäri taisi sanoa että kuuluisi mun persoonaan, tai ainakin jotain siihen suuntaan. Jännästi psykoosilääke rauhoittaa oloa, vaikka psykologin tutkimuksien mukaan ei ole onneksi mitään psykoosia. Mutta jotain että kova paine saattaisi siihen johtaa. Omasta mielestä siis olisi ihan kiva pysyä kuntoutustuella, että olo olisi suht hyvä. Terapia ei myöskään auta, koska olisi liian raskasta. Itse en ole oikein terapiasta kokenut hyötyä, vaikka sitä ei ole tainnut koskaan edes olla. Hyvä kumminkin jos auttaa.

Mulla taisi olla nyt masennus lieväasteisena. Lisäksi ei ole enää lääkäriäkään käytössä. Täytyykin siis miettiä uutta tekemistä, kun nyt ei ole mitään menoja enää.

Itse en koe työtä kauhean tärkeänä, kai siksi että en oikein pysty tekemään sitä. Psykologin tutkimus on kyllä lukematta, mutta en taida lukeakaan sitä. Toivottavasti sulla terapia auttaa ja mieliala vähän paranee :) Se vielä tutkimuksista, että muisti oli huonontunut. Onneksi sitä ei pahemmin itse huomaa, mutta vaihdettiin tosiaan tuohon Voxraan, jos siitä olisi apua.

Puhelimella naputtelin nyt jotain omaa kokemusta. Itse en osaa myöskään koodata ja kielipää ei ole kovin hyvä. Eli varmaan aika onnettomia olisi ne työt, joita voisin tehdä. En kyllä keksi oikein mitään kiinnostavaa. Sulla olisi kumminkin paremmat edellytykset työllistyä (luultavasti). Toki jos masennus on oikein pahaa, niin hankala. Jos vaikka unohtaisi ne työt ja ajatella jotain kivaa. Tai että ei olisi niin masentavaa mielialaa kokoajan.

ikävää kun taas masentaa, ei ole ketään kelle jutella :(
kaikilla on olevinaan omat kiireensä, sitten kun ne tarttee jotain niin sitten kyllä mulla pitää olla aikaa, ei mukavaa.
Ei viitsisi heti ottaa lyricaakaan että tulisi parempi olo, mielummin ottaa liian vähän lääkkeitä, sitten vielä sateinen päivä niin kaikki menee komeasti penkin alle ..

ikävää kun taas masentaa, ei ole ketään kelle jutella :(
kaikilla on olevinaan omat kiireensä, sitten kun ne tarttee jotain niin sitten kyllä mulla pitää olla aikaa, ei mukavaa.
Ei viitsisi heti ottaa lyricaakaan että tulisi parempi olo, mielummin ottaa liian vähän lääkkeitä, sitten vielä sateinen päivä niin kaikki menee komeasti penkin alle ..
Vähän samanmoiset fiilikset täällä.

Laitoin sitten kännyn kiinni, apinasukulaiset eivät jaksa kuunnella meikää.
ne kuuntelee kun ITSE tahtoo jotain, se on aina näin päin.
"minä soitin..."
- niin mitä NYT TAAS TAHDOT?
"miten niin minä vaan soitin"
- en usko!
"nooh OLIHAN minulla asiaakin, kun tietokone temppuilee ja autossa on ongelmia ja ja....."

Mikä jumalauta näitä ihmisiä vaivaa :angry:
multa palaa jo päreet,
aina kun niille sopii niin kaikki on ok. mutta kun mulle sopii soittaa vaikka kuulumisia kerran vuodessa niin
"mulla on ruoka, talo palaa, vaimo synnyttää" ja ihan paskee tekosyitä, "mun pitää nyt mennä, telkasta tulee idols" ei helvetti.

nooh, olkoot puhelin kiinni viikon katsotaan sitten, eipä tartte soitella sitten :(
tämä sama menee mikä "fituttaa osioon"...
Oikein masentaa tällainen :(
pitää alkaa katsomaan jotain leffaa niin helpottaa :)

mitenkäs kavereilla menee?
tuli otettua iltikset ja katsottua Jumanji next level leffa, vähän olo parani.
on tämä välillä masentavaa kun ajattelee kautta miettii että päivät kiertävät kehää, pitää ajatella että ne menevät vain eteenpäin eikä kierrä ympyrää :(
katselin äsken telkasta jotain sairaala-juttua ja on sitten kamalaa!
Kun syövän kanssa 3vuotta sitten olin sairaaloissa 55vrk niin nyt jos joutuisin osastolle makaamaan niin kyllä vaatisin vahvat lääkkeet, on niin paniikin omaiset katsottavat pelkät sairaalavuoteetkin että voi hemmetti sentään ...

Hyvää ja parempaa uutta viikkoa kaikille.
niin ja katselin että olipas lekuri ollut sitten tarkka rivatrilin kanssa, "lue yle-ohje, aikaisintaan saa seuraavan kerran 15.04 uuden annoksen"
luukeeko tää sitten että mää myymässä jossain näitä :tdown:

Huomasitko lisääntyneitä sivuoireita nostaessa 150 -> 300? Mietin kun voisi olla itsellä ajankohtaista nostaa. Lääkärin siunauksella tietysti.
Aika Nopeasti nostin Voxran 150 -> 300mg. Varmaan yhden päivän oli 150. Ehkä aluksi oli virtaa enemmän, mutta muutaman päivän päästä ei ollut mitään sivuoireita.

Vielä illalla otan edellistä Noritren 50mg lääkettä. Se oli aikaisemmin 150. Lääkäri kyllä käski lopettaa tuon Noritrenin kokonaan, mutta eipä siitä näytä mitään haittavaikutustakaan olevan, ainakaan käytännössä. Muistaakseni ei lukenut ohjeissakaan, että ei saisi käyttää.

Itse pääsin vuosikausia jatkuneesta jaksottaisesta unettomuudesta eroon kun muutin tyttöystäväni luo. Hänellä oli säännöllinen elämänrytmi joka tarttui myös minuun. Lääkärin kanssa yhteisesti vähennettiin nukkumista tukenut Ketipinoria ja lopulta se jätettiin kokonaan pois. Vuosikausia tuli pilattua elämäänsä valvomalla öitä tietokoneen edessä irkkiä selaten. Vaikka elämäntavat eivät poista masennusta, niin elämäntapoja muokkaamalla voi parantaa elämisen laatua. Vielä kun oppisi lähtemään joka päivä edes pienelle lenkille niin saisi vielä enemmän piristystä tähän arkeen. Työelämään paluu ei ole enää realistista joten vapaaehtoishommista olen koettanut saada lisää sisältöä elämään.

Laskin tänään rivatrilit, riittää 10.04 saakka, lekuri merkannut "annetaan aikaisintaan 15.04" pask.. laski ja kirjoitti että "potilas aloitti ja 2viikkoa syönyt 1.½tablettia päivässä" vaikka sanoin että KOLME, onko se niin helvetin vaikeeta tajuta suomea!!!
huomenna taas soittamaan terpallle, ihan kuin ei olisi muuta tekemistä, sitten kirjoittanut 15.04 respaan "annetaan lääkkeitä 45vrk:ksi", eli ei edes täyttä purkkia, luulee kait että myyn ne. sanon sille huomenna suorat sanat, että jollei luota muhun niin lopetetaan kaikki, mä menen osastolle ja kela maksaa sitten sairaalajakson loppuvuodeksi, onko näin hyvä täh!!

ei perkele!

soitin respalle, ämmä alkoi nillittää
"turha minulle on sanoa, minä laitan sitten lääkärille viestiä ettei lääkkeet riitä".
Sanoin että niin turhaan sinä siellä välissä istutkaan ja palkkaa nappaat, anna suoraan lääkärin numero.
Perkele mitä paskaa, pitää mennä sokkarin kulmalle ostaa rivaa kuten reindeer spottinginssa, eikä se ole edes laitonta, mulla on riva respa perkele.
on tämä nyt yhtä helvettiä.
"rivatrilin haitat ovat todella pahemmat mitä hyödyt , siksi se lopetetaan kaikillla"
Aijaah, onko sitten parempi vetää lyricaa josta tulee promillen känni?
:hmm:

Pikainen puhelinkeskustelu pomon kanssa työtehtävistä ja voi vittu että taas ahdistaa. Tulis nyt oikeesti vaikka slaagi ettei koko ajan tarttis ahistaa.

Pikainen puhelinkeskustelu pomon kanssa työtehtävistä ja voi vittu että taas ahdistaa. Tulis nyt oikeesti vaikka slaagi ettei koko ajan tarttis ahistaa.

Nää on pahoja, arvatenkin pitää tehdä talkoilla töitä koska kaikilla menee niin huonosti ja palkkaa pitää laskea :(

Itsellä oli samanlainen tilanne psykopaattisen johdon kanssa ja lopulta otin itse loparit koska pelkäsin ihan aidosti että kuolen ahdistukseen. Olin lähes vuoden työttömänä eikä kiinnostanut siinä vaiheessa paskan vertaa olla "yhteiskunnan elättinä".

Natsinistien kanssa kannattaa vain kylmästi sulkea ovi jos siihen vain mitenkään kykenee. Itsellä kun ei ollut lainoja tai kakaroita yms. niin päätin vain lähteä kyseisestä sontalafkasta helvettiin.

Itsellä oli samanlainen tilanne psykopaattisen johdon kanssa ja lopulta otin itse loparit koska pelkäsin ihan aidosti että kuolen ahdistukseen. Olin lähes vuoden työttömänä eikä kiinnostanut siinä vaiheessa paskan vertaa olla "yhteiskunnan elättinä".

Natsinistien kanssa kannattaa vain kylmästi sulkea ovi jos siihen vain mitenkään kykenee. Itsellä kun ei ollut lainoja tai kakaroita yms. niin päätin vain lähteä kyseisestä sontalafkasta helvettiin.
Tää oli vielä ihan hyvässä hengessä, varmisteltiin että mulla on duunia ja mitä voisi seuraavaksi tehdä. Mutta kun nää kaikki muuttuu kuulevassa päässä "vittu sä et osaa mitään ja kun ne saa selville niin saat kenkää ja sitten kuolet sillan alla pakkaseen".

lekurikin paino mulla villasella vaikka sanoin että kun rivat loppu niin viikko sen jälkeen tahdoin tappaa kaikki, näin sieluni silmin että nirhaan niskat nurin naapurin puudelilta, lääkärin mielestä tämä on kait sitten "normaalia" hoitajan mielestä ei :(

?..

lekurikin paino mulla villasella vaikka sanoin että kun rivat loppu niin viikko sen jälkeen tahdoin tappaa kaikki, näin sieluni silmin että nirhaan niskat nurin naapurin puudelilta, lääkärin mielestä tämä on kait sitten "normaalia" hoitajan mielestä ei :(
Olen viesteistäsi huomannut, että sinulla tuo elämä ja näyttää pyörivän pääasiassa erilaisten lääkkepillerien ja niiden saamisen ympärillä.

Olen viesteistäsi huomannut, että sinulla tuo elämä ja näyttää pyörivän pääasiassa erilaisten lääkkepillerien ja niiden saamisen ympärillä.

Kyllä, elämä kaatuu kivasti jos hokasee aamulla:
"heippa tämä onkin viimeinen tabu, uusia pitäisi saada, saan kunhan soitan kekkoselle ja käyn manun haudalla, eli aikaa menee 5kk" sillasta.
jos on kokenut paniikit ja masiksen helvetin niin on melko tyyni jos muuten vaan popsii lääkkeitä, ja mulle kun AINA tehdään väärin noita respoja.
Nytkin kela yhdet lääkkeet "unohti" laittaa tulemaan.
Käväsin kelassa , "miksi en saa näitä lääkkeitä"?
-mene respaan, sulle on aika tossa
"niin miksi en saa lääkkeitä"
-minäpä soitan, aijaah, katsotaan, kiitos. juuh, meillä on tapahtunut INHIMILLINEN EREHDYS odota pariviikkoo.
"kiitos, minä nuolen jalkanne, olen kiitollinen tästäkin päivästä"

Jos EI ole kokenut kunnon psyykkisiä tuskia jotka muuttuvat fyysisiksi niin tämä ei ole sitten oikea paikka.

Mites muitten viikonloppu? fituttaako? mä käväsin kaupassa ja taksilla himppeen oli hitosti kamaaa ½kk:n päähän ostan aina saman verran.
ei siis mitään virusjuttuja.
pirun kylmä tuuli on :(
vähäsen huippaa, ei masenna. pitää ottaa opaa ja mennä katsomaan telkasta tikulta ohjelmia :)

Kertokaa huolenne jos voisin auttaa, nyt olen tosi positiivisella päällä :thumbsup:

Mites muitten viikonloppu? fituttaako?
Ajattelin olla ostamatta punkkuboksia, vaikka kaupassa onkin huomenna käytävä. Jos yrittäisi keskittyä noiden kirjaston kirjojen selaamiseen, kun niitä on kertynyt jo kymmenen.

Viimeksi muokattu:
Ajattelin olla ostamatta punkkuboksia, vaikka kaupassa onkin huomenna käytävä. Jos yrittäisi keskittyä noiden kirjaston kirjojen selaamiseen, kun niintä on kertynyt jo kymmenen.

Kiva että on jotain tekemistä, mä käyn systerin luona :)
sitten kuuntelen noxon radiota vain 56k kanavaa joista valita, sitten telkasta 10 000 kanavaa joita kattella,, olisi kiva vetää kännit mutta ei ole varaa, maksaisi 10e :(

masentaa tämä, kun ei oikein pääse minnekkään. tänäänkin nukuttu päivällä n.6h, joka ei ole normaalia eikä kivaa, liittyy masikseen.
kuinkas muilla?
sitten vielä corollat yms. virukset :(

soitin respalle, ämmä alkoi nillittää
"turha minulle on sanoa, minä laitan sitten lääkärille viestiä ettei lääkkeet riitä".
Sanoin että niin turhaan sinä siellä välissä istutkaan ja palkkaa nappaat, anna suoraan lääkärin numero.
Perkele mitä paskaa, pitää mennä sokkarin kulmalle ostaa rivaa kuten reindeer spottinginssa, eikä se ole edes laitonta, mulla on riva respa perkele.
on tämä nyt yhtä helvettiä.
"rivatrilin haitat ovat todella pahemmat mitä hyödyt , siksi se lopetetaan kaikillla"
Aijaah, onko sitten parempi vetää lyricaa josta tulee promillen känni?
:hmm:
Etpä taida saada julkiselta bentsoja enää kovin helposti, ja jos saat niin niiden käypähoitojen linja taitaa olla nykyään no-no noiden suhteen. Eli ajetaan alas, ja korvataan jollain ssri/snri/ketipinorilla tms.
Kannattaa käydä yksityisellä psykiatrilla ennemmin.

En siis itse saa/käytä, mutta perheessä oleva ihminen noiden kanssa tekemisissä työn puolesta.

Ja ne Lyricatkin loppunee lyhyeen kohta, kannattaa varautua siihen. Alkaa olla yhtä demonisoituja kuin bentsot. Syy toki selvä, väärinkäyttö- ja myyntipotentiaali.

Ja jos ruinaat ja kiukuttelet ylläolevia tk:sta, voit olla varma ettei kauaa kestä kun respat on uusimatta.

Ja Lyricoista kuulemma ne vittumaiset olot sitten tuleekin bentsoihin verrattuna kun lopetat.
Mutta jos meinaat lopettaa, lopeta loppuaika jollain murusilla pitkän aikaa. Muuten siitä tule mitään.

Viimeksi muokattu:
Etpä taida saada julkiselta bentsoja enää kovin helposti, ja jos saat niin niiden käypähoitojen linja taitaa olla nykyään no-no noiden suhteen. Eli ajetaan alas, ja korvataan jollain ssri/snri/ketipinorilla tms.
Kannattaa käydä yksityisellä psykiatrilla ennemmin.

En siis itse saa/käytä, mutta perheessä oleva ihminen noiden kanssa tekemisissä työn puolesta.

Ja ne Lyricatkin loppunee lyhyeen kohta, kannattaa varautua siihen. Alkaa olla yhtä demonisoituja kuin bentsot. Syy toki selvä, väärinkäyttö- ja myyntipotentiaali.

Ja niistä kuulemma ne vittumaiset olot sitten tuleekin bentsoihin verrattuna kun lopetat.
Mutta jos meinaat lopettaa, lopeta loppuaika jollain murusilla pitkän aikaa. Muuten siitä tule mitään.
Mulla on aikas hyväs masikset, niin ei ne niitä kovin hevillä eikä muullakaan musalla tiputa kokonaan veke.
en ymmärrä miksi rivat otetaan veke, ei ole ämmä eikä lekuri vastannu mitään pyyntööni, nyt olen ottanut 2.5:n sijaan yhtä per päivä että riittää sitten jotenkin 15.04 saakka 10.04:n sijaan, sitten korvaavana otetaan kännit opalla sekä lyricalla jota pitääkin kohta hakea lissäää, kaksi kun ottaa niin on relax ja hyvä fiilis, en ymmärrä miksi ihmiset sanovat että on väärin "huvikäyttää" mediä, jokainenhan tekee elämällään mitä tahtoo.
jos saa paremman olon lääkkeitä niin onhan se parempi kun tappaa ittensä, sitä kun yrittää niin sitten kyllä tulee mediä ja hyvin, aina välillä pitää näemmä ottaa purkki ja soittaa lanssi, sitten psykalle sanoa että kaikki menee päin persettä koska medit lopetetaan :(

tosin riskinä on että kun kittaa purkin niin etpä ole enää selittämässä mitään muuta kuin hautapaikkaasi höh..
On todella ihmeellistä että nämä keikkalääkärit usein sotkevat 30vuoden takaiset asiat kunnolla, joku urologi tulee vaginakuvien kanssa sekoilee että sun lääkitys on pihalla, ja ennustaa sulle jostain lekureiden tarotkorteista että ei kannata enää syödä, sinä olet jo terve!

Kohta ne sanoo että painu töihin, voisi painuakin kunhan löytyisi duunia, mutta kun ei löydy niin ei löydy.
Sitten tulee taas paskaa niskaa kuten ex-duuneissa
"ei kukaan järkevä tee ilmaiseksi ylitöitä, sinä teet jotain rikollista firman tiloissa!
Et saa olla liian aktiivinen, olet liian oma-aloitteinen ja astut toisten varpaille, ei saa iloita kun peset firman vessoja"

jne muuta paskaa..
Niin kauan kun on yliliikkuvat nivelet=loppu-iän niin tulee lyricaa, yx, nat...siis ähky ämmä hoono-soome, yritti lopettaa lyricat sitten mää jankkasin ja se nat.. tajusi soittaa ylilääkärille joka sano että anna olla ja lopeta tillittäminen.

Siitä se sitten hoitui..

Nytkin kela alkoi nillittää kirjeellä että kun olet vuodessa käyttänyt kosteusrasvoja 7.2kg, miksi, ja milloin ja kenen määräyksestä.
vastasin epikriisillä jonka onneksi löysin kannasta että hematologi määräsi sytostaatin jälkeiseen atooppiseen ihottumaan koko kropassa.
menee kelan täti määkii hematologille ja siitä oppii tekemään muutakin kuin asiattomuuksia.

Kumma että noita ne kyllä jaksaa tarkkailla ja jankuttaa, sitten asialliset asiat kestää käsittely kuukauden 7arkipäivän lain määräämän sijaan.
ja kun kela tekee jotain väärin niin koskaan EI pyydetä anteeksi vaikka tulisi mitä taloudellisia kautta psyykkisiä vammoja,
tulee korkeintaan aina tyyliin "kyseessä oli inhimillinen erehdys"
eli kännikuski ajaa koululaisen päälle suojatiellä niin vetoaa vaan kelaan ja tyyliin "kyseessä oli inhimillinen erehdys" ja ehdollista 20minuuttia.
on tämä yhtä perkelettä!

Minäkö pahalla päällä? en suinkaan, olen vaan nähnyt tarpeeksi paskaa elämää 53vuotta, enkä suotta :)
nyt uusimaan lyricat.

Mulla on aikas hyväs masikset, niin ei ne niitä kovin hevillä eikä muullakaan musalla tiputa kokonaan veke.
en ymmärrä miksi rivat otetaan veke, ei ole ämmä eikä lekuri vastannu mitään pyyntööni, nyt olen ottanut 2.5:n sijaan yhtä per päivä että riittää sitten jotenkin 15.04 saakka 10.04:n sijaan, sitten korvaavana otetaan kännit opalla sekä lyricalla jota pitääkin kohta hakea lissäää, kaksi kun ottaa niin on relax ja hyvä fiilis, en ymmärrä miksi ihmiset sanovat että on väärin "huvikäyttää" mediä, jokainenhan tekee elämällään mitä tahtoo.
jos saa paremman olon lääkkeitä niin onhan se parempi kun tappaa ittensä, sitä kun yrittää niin sitten kyllä tulee mediä ja hyvin, aina välillä pitää näemmä ottaa purkki ja soittaa lanssi, sitten psykalle sanoa että kaikki menee päin persettä koska medit lopetetaan :(

tosin riskinä on että kun kittaa purkin niin etpä ole enää selittämässä mitään muuta kuin hautapaikkaasi höh..
On todella ihmeellistä että nämä keikkalääkärit usein sotkevat 30vuoden takaiset asiat kunnolla, joku urologi tulee vaginakuvien kanssa sekoilee että sun lääkitys on pihalla, ja ennustaa sulle jostain lekureiden tarotkorteista että ei kannata enää syödä, sinä olet jo terve!

Kohta ne sanoo että painu töihin, voisi painuakin kunhan löytyisi duunia, mutta kun ei löydy niin ei löydy.
Sitten tulee taas paskaa niskaa kuten ex-duuneissa
"ei kukaan järkevä tee ilmaiseksi ylitöitä, sinä teet jotain rikollista firman tiloissa!
Et saa olla liian aktiivinen, olet liian oma-aloitteinen ja astut toisten varpaille, ei saa iloita kun peset firman vessoja"

jne muuta paskaa..
Niin kauan kun on yliliikkuvat nivelet=loppu-iän niin tulee lyricaa, yx, nat...siis ähky ämmä hoono-soome, yritti lopettaa lyricat sitten mää jankkasin ja se nat.. tajusi soittaa ylilääkärille joka sano että anna olla ja lopeta tillittäminen.

Siitä se sitten hoitui..

Nytkin kela alkoi nillittää kirjeellä että kun olet vuodessa käyttänyt kosteusrasvoja 7.2kg, miksi, ja milloin ja kenen määräyksestä.
vastasin epikriisillä jonka onneksi löysin kannasta että hematologi määräsi sytostaatin jälkeiseen atooppiseen ihottumaan koko kropassa.
menee kelan täti määkii hematologille ja siitä oppii tekemään muutakin kuin asiattomuuksia.

Kumma että noita ne kyllä jaksaa tarkkailla ja jankuttaa, sitten asialliset asiat kestää käsittely kuukauden 7arkipäivän lain määräämän sijaan.
ja kun kela tekee jotain väärin niin koskaan EI pyydetä anteeksi vaikka tulisi mitä taloudellisia kautta psyykkisiä vammoja,
tulee korkeintaan aina tyyliin "kyseessä oli inhimillinen erehdys"
eli kännikuski ajaa koululaisen päälle suojatiellä niin vetoaa vaan kelaan ja tyyliin "kyseessä oli inhimillinen erehdys" ja ehdollista 20minuuttia.
on tämä yhtä perkelettä!

Minäkö pahalla päällä? en suinkaan, olen vaan nähnyt tarpeeksi paskaa elämää 53vuotta, enkä suotta :)
nyt uusimaan lyricat.
Tässähän se yllä jo totesit että tulee käytettyä yli. Henk. koht sitä mieltä, että hyviä lääkkeitä ja tarkoitukseensa parhaiten sopivia. Mikään ketipinor tms. ei niitä korvaa. Mutta väärinkäyttö hävittää ne kohta kokonaan lekurien listoilta ja siihen kannattaa varautua.
Edelleen se yksityinen ymmärtää paremmin jo ihan €-pohjalta. Sielläkin lienee kyllä rajansa miten asiasi esität ja mitä saat. Mutta se siitä mun osalta kun ei tosiaan pohjia huudella sen kummemmin. Tsemppiä jatkoon:tup:

Mitenkäs toverit masentuneet/ahdistuneet lievittävät oireilluaan? Mä olen tuossa selaillut noita kriisijuttuja, mutta puhelimessa puhuminen on vain vähän mukavampaa kuin sulan lyijyn juominen ja chätitkin tarkoitettu alle kolmekymppisille.

Tässähän se yllä jo totesit että tulee käytettyä yli. Henk. koht sitä mieltä, että hyviä lääkkeitä ja tarkoitukseensa parhaiten sopivia. Mikään ketipinor tms. ei niitä korvaa. Mutta väärinkäyttö hävittää ne kohta kokonaan lekurien listoilta ja siihen kannattaa varautua.
Edelleen se yksityinen ymmärtää paremmin jo ihan €-pohjalta. Sielläkin lienee kyllä rajansa miten asiasi esität ja mitä saat. Mutta se siitä mun osalta kun ei tosiaan pohjia huudella sen kummemmin. Tsemppiä jatkoon:tup:

Kiitos tsempeistä, mä korvaan näillä lyricoilla kännit, viina on sen verran huono "lääke", tosi on että private ymmärtää ihan euro pohjalta paremmin.
Enkä mää ole joka päivä sekaisin, vaan sitten kun oikein masentaa niin sitten, koska rivatrilit on laskettu pennilleen niin niitä sai ennen ottaa tarvittaessa 0.5*6:kin, nyt menee säännöstelyn mukaa jotain 1-2/vrk muuten loppuu kesken, monet lääkärit katsoo että ei voida määrätä koska tulet riippuvaiseksi jne.
On se vaan veikeää että ensin joku psyka 30vuoden terpan jälkeen saa sulle kunnon lääkkeet, sitten joku urologi päättää että ajetaan nämä alas ja alas syömään disperiniä :)

Mitenkäs toverit masentuneet/ahdistuneet lievittävät oireilluaan? Mä olen tuossa selaillut noita kriisijuttuja, mutta puhelimessa puhuminen on vain vähän mukavampaa kuin sulan lyijyn juominen ja chätitkin tarkoitettu alle kolmekymppisille.

Mulla on vähäsen paha jutella mm. sukulaisten kanssa kun ne eivät ymmärrä ja ne sitten kaataa omat paskat mun niskaan jolla on muutenkin omaa paskaa.
mä soitan usein kirkon palvelevaan puhelimeen 18-24, ne ovat kivoja, ei mitään pysyvää apua saa koska aina vastaaja vaihtuu mutta parempi kuin ei mitään.
joku kriisipuhelin on tarkoitettu lähinnä itsarin estoon, näin mä käsitin kun kerran soitin sinne, sitten kun 2017 oli syöpä ja pelkäsin että kuolen niin silloin soitin sairaalasta 03 yöllä, se oli vielä maksullinen puhelin ja tuli 40e:n lasku :(

Mä leikin paljon koiran kanssa, se on ihana. mulla on oikein terapia koira, siis psyka merkkasi mulle että "tarvitsee koiraa terapiaksi"..
Esim. Jyväskylässä tuolla lausunnolla saa kaikki koiran terppakulut soskuun maksettavaksi kun on oikein terapia koira.
mulla ollut koira aina 1974 lähtien, nämä ovat kivoja ja pakottavat ulos aina kun on aika.

Sitten nämä forumit, näistä saa hyvää vertaistukea, nämä ovat hyviä. ainoa vaan ettei tänne voi purkaa itseään 100:lla kun tulee viestiä että mene räbään kun käytät tuollaista kieltä, siellä taas voi purkaa ihan satasella mutta se tyhjenee aina tiheään.
Onko siulla diagnoosia ja lääkkeitä, onko oikeat lääkkeet? mulla kesti 10vuotta saada lääkkeet oikeiksi...
Tsemppiä Sinulle ja juttele vaikka tänne.

Omalla kohdalla ei toi korona ole aiheuttanu isompia lisäahdistuksia. Hieman toki mietityttää läheisten riskiryhmäläisten kohtalo jne.

Hesarissa oli suht laaja lista noista palveluista mistä saa apua/juttuseuraa tarvittaessa.

Ja tässä viel toinen liittyen masennukseen/ahdistukseen ja etähoitoon.

Jaksamisia kaikille masentuneille/ahdistuneille. Toki muillekkin.

Onko siulla diagnoosia ja lääkkeitä, onko oikeat lääkkeet? mulla kesti 10vuotta saada lääkkeet oikeiksi...
Tsemppiä Sinulle ja juttele vaikka tänne.
Joo, on. Ketamiinikuurin loppumisesta on kohta puoli vuotta ja vaikka se paransi mielialaa aivan loistavasti, nin siitä lähtien on pikkuhiljaa luisuttu takaisin.

Olo on vähän kuin ltn Coffeyllä Abyssin lopussa. Pitää varmaan soittaa TYKSiin että jos pääsis takasin.

Joo, on. Ketamiinikuurin loppumisesta on kohta puoli vuotta ja vaikka se paransi mielialaa aivan loistavasti, nin siitä lähtien on pikkuhiljaa luisuttu takaisin.

Olo on vähän kuin ltn Coffeyllä Abyssin lopussa. Pitää varmaan soittaa TYKSiin että jos pääsis takasin.
Tiedän tuon, on tosi ilkeää että laitetaan lääkkeet loppuun ihmeen säästösyistä, tosi ihmeellistä, minäkin monta kertaa sanoin lekurille joka onkin urologi eikä psykiatri että minä menen sitten osastolle ja kela maksaa kulut kun ei muuten sitten lääkkeitä saa, on tämä yhtä perkelettä kun toimivat lääkkeet ajetaan alas, on tämäkin kanssa. Koitahan jaksaa :thumbsup:

Omalla kohdalla ei toi korona ole aiheuttanu isompia lisäahdistuksia. Hieman toki mietityttää läheisten riskiryhmäläisten kohtalo jne.

Hesarissa oli suht laaja lista noista palveluista mistä saa apua/juttuseuraa tarvittaessa.

Ja tässä viel toinen liittyen masennukseen/ahdistukseen ja etähoitoon.

Jaksamisia kaikille masentuneille/ahdistuneille. Toki muillekkin.

Tekee hyvää että välillä saa jutella toisten kanssa, sitten on jotain asiaa joista jutellakkin muillekkin ilman että kaikki vaan valittaa.
On vaikeeta kuunnella niin että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Jaksuja minunkin puolestani :snod:

Tekee hyvää että välillä saa jutella toisten kanssa, sitten on jotain asiaa joista jutellakkin muillekkin ilman että kaikki vaan valittaa.
On vaikeeta kuunnella niin että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Jaksuja minunkin puolestani :snod:
Onhan se välillä vaikeeta kuunnella toisten valitusta, varsinkin jos itellä erittäin paska päivä/viikko/kk.
Mutta täytyy aina yrittää kuunnella, Samanlailla sillä voi olla paska päivä/viikko/kk jolle ite purkaa asioitaan ja oloaan.

Elämä on sitä että yrittää olla ja miettiä mitä miettii ettei mieti mitä ei mieti :o
tuossa porukat panikoi AIVAN sikana toyota corollan vuoksi, aivan turhaan.
kuitenkin sitä kuollaan, miksi ihmiset eivät ole ihmisiä ja panikoi muualla.
Onhan se aivan kauheaa, "me kuolemme sadan vuoden päästä" :(
ei se murehtimalla asiat parane, se on näin että näillä mennään mitä ollaan saatu.

Toisilla on välillä hyvät päivät , toisilla välillä huonot päivät.
Hain sitten lyricaa lisää 56kpl. se on elämää että on yksin koiran kanssa ja miettii että mitä sitä huomenna tekee, ei kuitenkaan mieti liikoja.

Mitenkäs muut panikoi kun maailmanloppu tulee nyt, vai tuleekohan se?

Mitenkäs viikonlopun viettoon mennään?
mää nukuin ihan kauniisti tosin mirtzan puolikkaan voimalla.
En ole vielä käyttänyt maskia joita ostin pari kpl. varastoon syövän 2017:n jälkeen silloin maksoi 50c/kpl. nyt vaikka kuinka paljon
Tsemppiä kaikille.
Olen vähentänyt rivat 2.5->1:een että riittää sitten 10.04-15.04 saakka jolloin tulee lisää, oli kirjattu ylös että olin soittanut ettei riitä, mutta ei lekuria kiinnosta :(

Nukuin tosi huonosti, syynä koira. sillä on juoksut ja se metelöi ja rauhottelin ja käyttelin sitä 3 kertaa yöllä ulkona eikä tehnyt kuin pienet pissat :(
Nyt menee rivat 1*0.5mg että riittää kunnolla sitten 15.04 saakka kun lekuri ei kuulemma uusi näemmä sitä :(

BDA-21 antoi taas 33 pistettä, vittu jippii. No, se tieto lähti lekurille uutta ketamiinihoitojaksolähetettä varten. Toivottavasti tärppää.
Noniin tajusit koko homman. Saa kun pyydetään ja tutustutaan vaihtoehtoihin. Kysele psilosybiini:n perään jos ei ketamiinit auta. Ja lopputuloksena se että näillä hoidot antavat huomattavan paljon enemmän positiivista vastinetta. Ja jos nää pahvileuat ei sitten tajua että sulle annetaan sitä mikä oli kiellettyä NYKYÄÄN niin voivat sitten olla hiljaa.

Nyt nukuin hyvin kun koiro antoi nukkua, nukkumaan 01 ja sitten heräsin 12:n aikaan pirteänä. tosin vähän unisena ;)

BDA-21 antoi taas 33 pistettä, vittu jippii. No, se tieto lähti lekurille uutta ketamiinihoitojaksolähetettä varten. Toivottavasti tärppää.

Mun lekuri ei vaan uusi sitten rivaa, on se kivat sulle.
Menen kohta sen oven taakse kämpille sanoo että pidä kuule nämäkin mutta vastuu on sitten sun kun lopetan käytön :(

Katsoin kannasta "potilas ilmoitti ettei lääkkeet riitä, poikkeuksellisesti laitettu uusinta 15.04:n sijaan 09.04, mutta jos vielä sama toistuu NIIN EI UUSITA ENÄÄ RESEPTEJÄ"
Siis jumalauta, pitääkö ne mua jonain narkkiksena, saatana :mad:
Mulle haettiin rivaa 10vuotta sitten sitä syötiin 30vuotta, sitten aletaan vähentää että ei uusita jollei noudata vähennyskaavaa!!!
Minähän otan vain määrätyt, pitää huomenna soittaa tuolle homolle että kuules natzi
"jos otat lääkkkeet veke, ja vaikka vähennys menee kunnolla, niin minä menen osastolle terarpiakoiran kanssa, sitten kuule tulee kamaa"

Kun kaikenlaiset paskpää urologit jotka tietää virtsavaivoista niin ne alkaa säätää kaverin 40vuoden kokemuksella hankittuja masislääkkeitä, ei helvetti!

Viimeksi sanoin ja kirjattiin että, "potilas ilmoitti että paniikkikohtaukset tuli pahoina takaisin, masennusta tuli, unettomuutta ja väkivaltaisuutta"
Otan sitten tämän homon kirjoittaman paska-epikriisin ja menen heittelee jepariautoja kananmunilla, näytän vaan paperia että soita kuule tänne homolle, se on sen vika, ei minun!

On tämä nyt yhtä perkelettä, en ihmettele enää pennin vertaa että ihmiset ostelee pimeinä lääkkeitä, tulkoot sitten jepet paikalle kun ostan pimeetä rivaa, mä näytän vaan vaan mikäs maksaa? mulla on respa ja määrätty, menkää ja kuskaa mukiin.

Pitäisköhän mennä suoraan akuuttiin ja sanoa "lääkäri nano nano lopetti rivat 30vuoden jälkeen, mä tahdon osastolle, en saa terapiakoiraa hoitoon, otan sen mukaan, nyt ollaan teidän vastuulla, tehkääs jotain. T. Tuntematon potilas"

Mitäköhän se lekuri sitten meinaa kun laitan sille viestiä että alasajo epäonnistui, ja on pahat oireet?
:rage:

Näinköhän sitä kannattaa enää roikkua kynsin hampain työelämässä kun jokainen uus työtehtävä saa kädet vapisemaan? Jos koittais siihen saakka että jos pääsis ketamiinille ja mahdollisesti psykopolille sanomaan päivää. Mutta jumalauta että on työn ja tuskan takana päästä aamulla työkuntoon.

Näinköhän sitä kannattaa enää roikkua kynsin hampain työelämässä kun jokainen uus työtehtävä saa kädet vapisemaan? Jos koittais siihen saakka että jos pääsis ketamiinille ja mahdollisesti psykopolille sanomaan päivää. Mutta jumalauta että on työn ja tuskan takana päästä aamulla työkuntoon.

Aivan samaa ajattelin, minä näen joka helvetin yö painajaisia ex-duuneista että kohta laitan raastupaan henkisestä kärsimyksestä vamman tuottamus korvausta, mullakin on se paha vika että aina pitää duunit ottaa 100:lla, ei vaan "kunhan nyt teen" vaan koko sielu on aina mukana, ei kivaa.
Enkä osannut (ennen eläkkeelle pääsyä) jättää töitä kotiin.
Tällainen maaninen ihminen on työnantajalle paras, ei valita ja tekee ilmaiseksi ylitöitä :(

Onko Sulla sitten vaikeeta aamulla nousta, vaiko saada itsensä psyykkisesti kasaan? avaudu jos kehtoot.. myö kuunnellaan :thumbsup:

Minusta ei ole oikein että duunissa on pakko olla ja sanotaan vaan että ota pillereitä, kyllä sinä niitten avulla jaksat.
Samaa kuin sanottaisiin että ei se haittaa vaikka sinulla on avohaava, laita vaan kiristyssidettä tiukemmalle :(

Positiivisia ajatuksia näin ensi alkuun Sinulle, en sano tätä samaa paskaa mitä lääkärit aina sanoo "koita kestää" se on kulunut klisee :(

Mää odottelen soitto-aikaa psyka lääkärille, sanon sille suoraan että koska lekuri katsoo etten minä itse kykene vähentämään lääkkeitä (rivaa) vaan pitää oikein apteekkiinkin laittaa että annettaan vain 45vrk:n lääkkeet, niin sanon sille suoraan päin naamaa että unohdetaan koko juttu, kerran jo itse kykenin vähentämään ohjelman mukaisesti mutta kun se ei helvetti auta, miksi ottaa syöpälääke esim. poies jos sen haitat ovat kovat, en ymmärrä näitä!

Tuo on lekurilta aivan selvä epäluottamuslause, "et kykene itse lopettamaan niin annetaan vain kuukaudeksi lääkkeet kerrallaan" kas kun ei laita että saat viikon pillerit kerrallaan, jumalauta, se on minun eikä puoskarin elämä :(

Taas mää alotin itse valittaa, sori :(

Onko Sulla sitten vaikeeta aamulla nousta, vaiko saada itsensä psyykkisesti kasaan? avaudu jos kehtoot.. myö kuunnellaan :thumbsup:
Ei meinaa päästä duuniaikaan. Kello soittaa kuudelta ja vaikka etätöissä olenkin (aina), niin hyvä jos duunin VPN on 0830 tulilla. EI vaan halua, ei jaksa.

Minusta ei ole oikein että duunissa on pakko olla ja sanotaan vaan että ota pillereitä, kyllä sinä niitten avulla jaksat.
Samaa kuin sanottaisiin että ei se haittaa vaikka sinulla on avohaava, laita vaan kiristyssidettä tiukemmalle :(
Sitä toistellaan että mahdollisimman äkkiä takaisin töihin, ettei syrjäydy. Mutta mites sitten kun duuni ahdistaa, että juttele pomon kanssa vai? Ripusta siinä sitten selkääs "tämä ens yyteissä pihalle"-lappu. Ja kai sinä nyt vielä jaksat, lisää nappeja vaan (paitsi noita sinisiä, niihin jäät vielä koukkuun), pure hammasta vaan, ei ole helppoa kellään.

Tähän voin tavallaan samaistua. Jostain yläasteajasta asti toitotettiin esimerkiksi, miten mun sukupolven pitää puhua sujuvasti ainakin n-määrää kieliä. N oli aina kolme tai suurempi. Sitten sellaisia ihmisiä löytyy oikeasti aika vähän.
Mun sukupolvi heitettiin Yläkoulusta suoraan vaan meneen, ilman että ketään kiinnosti mitä meistä tulee. Ei mitään valmennusta työelämään saati sitten ohjausta. Opo suositteli vain kaikille LVI-alaa ja siinä se oli.
Valtio ei edes yrittänyt kouluttaa meitä johonkin saati sitten opastaa eteenpäin.
Kielistä ei puhuttu mitään, kuten ei mistään muustakaan. Sitten ihmeteltiin miksi on niin paljon työttömiä.
Itse en edes 20 vuoden jälkeen tiedä mitään työelämästä, en siitä miksi haluisin valmistua, kun en tunne mitään aloja. Ainut mitä koulun puolelta asiaa vietiin eteenpäin, oli tutustuminen ammattikouluun 9-luokalla. Sekin oli niin, että siihen oli varattu tunti tai pari ja kukaan ei ollut ottamassa meitä vastaan, me ei edes tiedetty mikä ovi on pääovi ja koko tutustuminen jäi tekemättä. Mentiin vaan kahville jonnekin Arnoldsiin. Samaa laatua oli kaikki.
Olisi hiton siistii olla joku laborantti tms. harmi kun ei kelpaa ees roskiskuskiksi.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
83 954
Jäsenet
37 302
Uusin jäsen
IcePhoenix

Hinta.fi

Ylös Bottom