Masennus

Ei näe eikä anna :(
*ittu!
"ei me anneta, sinä saat vasta 150vrk:n päästä. pitää sanoa lääkärille että kirjoittaa UUDEN reseptin, eikä korjaa vanhaa"
kiitos tack, viimeinen on ruotsia, kivat sulle, lääkkeet lopussa, huomenn ma pitää soittaa lekurille että kirjottaa UUDEN respan, kun apteekki EI näe että on ollut viime viikkoon saakka 3-4/vrk :(

Nukkunut kivasti 2*15mg:n opamoxin kanssa, ihmettelen että lasareetissa sanottin aikoinaan että toi 15mg*2 on max. mutta toiselle kaverilleni joka syö koko ajan menee 3*30mg/vrk, pöh..
Eikö tehny sähköisenä reseptinä? Ne meinaan jää kaikki talteen ellei mene käsin lääkäri poistamaan mikä on erittäin harvinaista.

Ei kai niitä paperireseptejä olisi saanut käyttää enää aikoihin.
Sai yksityiset vielä joskus vuosi sitten. En tiedä nykytilannetta. EDIT: Muistin väärin laki muuttunut pakolliseksi Sähköinen lääkemääräys on pakollinen 1.1.2017 alkaen

Eikö tehny sähköisenä reseptinä? Ne meinaan jää kaikki talteen ellei mene käsin lääkäri poistamaan mikä on erittäin harvinaista.

Teki sähköisenä mutta "muutti" wanhan respan annostusta, eikä kirjoittanut UUTTA kuten farmaseutin mukaan PITÄISI tehdä. nooh tässä nyt odottelen että terppa soittaa mulle että saan sanottu "laita lekurille viestiä että KIRJOITA UUSI RESPA"

Soittihan terppa mulle kerran, antoi soida PERÄTI 4 kertaa, kiireinen täti, nyt odotellaan että soittaa EHKÄ uudestaan 15:n maissa, ei hyvää päivää mitä touhua kunnallisessa toiminnassa :(

Sanon sitten vaan
"olen täällä apteekkissa odottamassa, ei mitään kiirettä mutta kirjoita 10min:ssa"
Jos alkaa määkii jotain niin sanon että "niin, voisi antaa sen puhelimen soida HIUKAN pidempään" niin ei olisi niin karmea kiire aina.

Sitten ihmetellään miksi mielenterveys-ihmisillä palaa päreet, minä en enää ihmettele yhtään mitään en yhtään missään :sfacepalm:

Teki sähköisenä mutta "muutti" wanhan respan annostusta, eikä kirjoittanut UUTTA kuten farmaseutin mukaan PITÄISI tehdä. nooh tässä nyt odottelen että terppa soittaa mulle että saan sanottu "laita lekurille viestiä että KIRJOITA UUSI RESPA"
Geesh... Onneksi meillä on terveystalo työntekijöille. Siellä asiat oikeasti hoituu ja ajallaan.

Päivää, rivatril 0.5/2 menossa sitten lopahtaa.
jännitän vaan että apoteekki voi sanoa että kun haen uuden purkin että:
"mites sää syöt, respassa lukee että 1*0.5/vrk ja sulla jo loppu" :facepalm:
pitää sitten vääntää rautalangasta että se oli 4/vrk ja NYT on muutettu että jatkossa 0.5*1 ja ajetaan alas hiljalleen
eihän ne ymmärrä eikä näe entisiä reseptejä.
o_O
Mitä sä nyt sekoilet? Näkeehän ne kaikki respat vähintään vuoden ajalta. Ja varmasti tarvittaessa pidemmältäkin:facepalm:

Apteekki antaa sen, mitä lääkäri on sinne reseptiin kirjoittanut. Ei siinä mitään neuvottelua enään siellä apteekin tiskillä ole. Eli jos näissä jotain "sekoiluja" tulee, niin kyllä se syyllinen niihin valitettavan usein löytyy peilistä. Jos esim. ei ole lääkärikäynnillä ihan ole asiaa ymmärtänyt tai ollut läsnä ja tätähän tapahtuu, ei siinä mitään. Tai sitten nappeja tulee napsittua vähän turhankin tiuhaan. Toki myös lääkäri tekee joskus virheitä ja niistähän voi aina sinne palautetta laittaa.

Mitä sä nyt sekoilet? Näkeehän ne kaikki respat vähintään vuoden ajalta. Ja varmasti tarvittaessa pidemmältäkin:facepalm:

Sekoilen sitä että 01.01.2020-30.01.2020 meni 4tablettia/vrk.
sitten oli lääkillä käynti, vähennetään tabut 1/vrk. okei, merkataan TULEVIIN respoihin että 1/vrk. selvä.
Menen apoteekkiin, "pamit loppu"
- "ei voi olla , tässä respassa lukee 1/vrk"
* niin mutta 01-30 MENI 4/vrk.
- "emme se siitä tiedä mitään, täällä näkyy vain VIIMEISIN annostus, tule takaisin 150vrk:n päästä"
* Jaah kivaa, soittoa sitten lekurille että tee kokonaan UUSI RESPA JOSSA 1/vrk.

En ymmärrä että mikä tuossa selityksessä on niin hirveän vaikeeta?

Anna phone-numero niin menen sitten apteekkiin ja sanon että netissä on yli-filosofi joka osaa neuvoa teille miten katsoa vanhat respat :sfacepalm:

Apteekki antaa sen, mitä lääkäri on sinne reseptiin kirjoittanut. Ei siinä mitään neuvottelua enään siellä apteekin tiskillä ole. Eli jos näissä jotain "sekoiluja" tulee, niin kyllä se syyllinen niihin valitettavan usein löytyy peilistä. Jos esim. ei ole lääkärikäynnillä ihan ole asiaa ymmärtänyt tai ollut läsnä ja tätähän tapahtuu, ei siinä mitään. Tai sitten nappeja tulee napsittua vähän turhankin tiuhaan. Toki myös lääkäri tekee joskus virheitä ja niistähän voi aina sinne palautetta laittaa.

Sitähän minäkin mieltä olen, täällä oli vaan juttua että
"kyllä näkee wanhatkin annostukset ja miten on syöty" eikä näy. Koska lekuri editoi vanhaa respaa eikä kirjoittanut uutta kuten olisi pitänyt.

Se siitä, ei jaksa.
päätä särkee muutenkin.

Mites muilla menee mt:n kanssa? kasetit hajalla?

Rupee oleen taas semmonen olo että morjens. Pitäis varmaan yrittää päästä takaisin neuromodulaatiohoitoihin tai ruveta harkitseen osastoa tai jotain.

hittoa sentään. masentaako vai onko paniikkia?
jos tahdot tänne purkaa niin minä ainakin olen valmiina, kasetti melko ehjänä, nojataan toisiimme :thumbsup:

Minä luojalle kiitos [tästä taas kaikki ei pidä] sain rivatril lääkkeet viimeisen purkin, lääkäri kirjoitti tänään uuden respan, se loppuun ja sitten on rivat ajettu alas, tietty mulla ON varalta jäljellä JOS käy niin että tulee mahdottomat viekkarit, kuten tuli seronilista kuukauden jälkeen lopettamisesta, kaikki lääkärit, akuutti jne. sanoivat "eivät johdu siitä että lopetit lääkkeen" sitten parin kuukauden pahan olon ja sekoilin jälkeen otin normaali-annoksen ONNEKSI oli varastossa, en koskaan hävitä oikeastaan mitään tuollaista juuri tuon takia, niin 3h:n päästä kaikki oireet hävisi.

oma psyka sanoi vaan "aijaah, näköjään sun pitää sitten syödä tuota lääkettä" ei hemmetti mitä lottoamista tämäkin on :(

"neuromodulaatio" eli hermostot paskana?

btw. mää kerran menin vuonna 1820 yhteen chattiin masis sellaiseen ja ihan tavan mukaan "herran rauhaa kaikille"
yx useri otti pinnat "millä luvalla sinä meitä siunaat" :o

eli kantsii olla varovainen uskonnonkin kanssa, se on pahempi sanoa "herran rauhaa" kuin että
"Olen homo ja rakastan sinua" toiselle miehelle :speak:

Kyllä on mahdollista että lekuri tekee virheen (!), joskus minulle määrättyä lääkettä ei ollut olemassakaan kun menin hakemaan. Soitto lekurille ja virhe löytyi ja korjattiin seuraavana päivänä.

Tuossa Memoryn tapauksessa ilmeisesti nykyistä annosta editoitiin pienemmäksi vaikka olisi pitänyt kirjoittaa uusi resepti.

Kyllä on mahdollista että lekuri tekee virheen (!), joskus minulle määrättyä lääkettä ei ollut olemassakaan kun menin hakemaan. Soitto lekurille ja virhe löytyi ja korjattiin seuraavana päivänä.

Tuossa Memoryn tapauksessa ilmeisesti nykyistä annosta editoitiin pienemmäksi vaikka olisi pitänyt kirjoittaa uusi resepti.

Juuri näin, onneksi juttu ratkesi :thumbsup:

hittoa sentään. masentaako vai onko paniikkia?
Depistä ja ahistusta. Ei mitään spesifiä, mutta kaikki kasautuu taas. Molempien etusormien toisessa nivelessä on jäykkyyttä ja kipuja; google tietää kertoa että nivelreuma oireilee just molemminpuolisesti. Onhan sitä onneksi suvussakin joka toisella.

Joskus toivois että löytyis jotain rankempaa että pääsis vaikka eläkkeelle. Ei jaksais tätä oravanpyörää :grumpy:

Depistä ja ahistusta. Ei mitään spesifiä, mutta kaikki kasautuu taas. Molempien etusormien toisessa nivelessä on jäykkyyttä ja kipuja; google tietää kertoa että nivelreuma oireilee just molemminpuolisesti. Onhan sitä onneksi suvussakin joka toisella.

Joskus toivois että löytyis jotain rankempaa että pääsis vaikka eläkkeelle. Ei jaksais tätä oravanpyörää :grumpy:

mää otan varuis glukosamiinii niveljuttuihin, yliliikkuvat nivelet on yx sairaus, tosi kiva, haukotellessa jää oikea leukapieli jumiin ja siitä vaan rusauttaa nivel paikalleen :(

tää oravanpyörä on hittoa. Toiset pääsi eläkkeelle aikoinaan jäätyneen olkapään takia, toiset eivät vaikka on tuo ja kymmeniä muita sairauksia :(

Mun on pakko kiskoa jotain mediciiniä muuten pää hajoaa, aikoinaan tarjottiin että laitetaanko paperit eläkkeelle vaiko kokeillaanko toimistohommia, niin sanoin ettei ole toimistohommia edes terveille, olen kysellyt jo, niin 9h:n tiukka-haastattelun jälkeen laitettiin yksityisen lääkärin kautta eläkepaprut menee ja meni läpi.
vuosi 2008.

”Ala-asteen syrjiminen jätti niin syvät arvet, että suorastaan pelkään ikäisiäni ihmisiä”, kirjoitti eräs Iltalehden lukija, kun pyysimme kokemuksia yksinäisyydestä.
Hän kokee vielä nykyäänkin, että kaikki taustalla kuuluvat supinat ja tirskahdukset ovat häntä vastaan kohdistettuja uhkauksia.
No niinpä.

Noniih, nyt se sitten testi alkaa. Eilen meni 0.25mg:n viimeinen rivatril.
katsotaas kuinka äijän käy...
onneksi on opamoxii 15mg*2 tarvittaessa.

Otin pitkästä pitkästä aikaa iltapäivä-torkut pari tuntia, kyllä teki hyvää todella pitkästä aikaa.

Sunnuntaipäivää kaikille, mites @Alceste :lla menee??

Noniih, nyt se sitten testi alkaa. Eilen meni 0.25mg:n viimeinen rivatril.
katsotaas kuinka äijän käy...
onneksi on opamoxii 15mg*2 tarvittaessa.

Otin pitkästä pitkästä aikaa iltapäivä-torkut pari tuntia, kyllä teki hyvää todella pitkästä aikaa.

Sunnuntaipäivää kaikille, mites @Alceste :lla menee??
Paskaako tässä. Kävin perjantaina työterveyslekurilla saamassa reseptin Etoricoxib Krka (90mg) nivelrikkoon. Tehosi jo parissa päivässä. Tätä se vanhuus teettää.
Kun sais lopetettua viikonloppuisen pämppäämisen niin sais tuota ahistusta kuriin. Jos ens viikonloppuna sitten.

En saanut yöllä unta kunnolla, piti ottaa 01:n maissa ½ mirtza, nyt on sitten pää sekaisin ½ vpäivää, mutta parempi näin, tiesin itse miten kävi, nyt nukuin n.02-11 välisen ajan kauniisti.

Taas meni yö reisille, päätä särkee ja on sekaisin.
Piti ottaa melatoniinia respalla mitä sain sekä mirtzan, nukuin sika huonosti, jotain 03 sain unen päästä kiinni :(
sitten 10:ltä ylös. ei kivaa, saa nähdä miten nollaa aivot yöuni, viimeistään 23 nukkumaan kyllä nytt..
Soitin terpalle että kirjaa ylös että yöllä herään paniikkiin että meinaan tukehtua ja kuolla, yölliset paniikit ovat pahoja, eikä ole ns. tarpeeksi lääkkeitä joihin luottaa kun rivatril lopetettiin 13.02 sitten otin viimeisen.
lupasi että lekuri soittaa minulle 05.03, ei paha, olisin saanut ajankin muttta en tartte, siellä on pahempiakin ns. normaali-potilaita..

Taas meni yö reisille, päätä särkee ja on sekaisin.
Piti ottaa melatoniinia respalla mitä sain sekä mirtzan, nukuin sika huonosti, jotain 03 sain unen päästä kiinni :(
sitten 10:ltä ylös. ei kivaa, saa nähdä miten nollaa aivot yöuni, viimeistään 23 nukkumaan kyllä nytt..
Soitin terpalle että kirjaa ylös että yöllä herään paniikkiin että meinaan tukehtua ja kuolla, yölliset paniikit ovat pahoja, eikä ole ns. tarpeeksi lääkkeitä joihin luottaa kun rivatril lopetettiin 13.02 sitten otin viimeisen.
lupasi että lekuri soittaa minulle 05.03, ei paha, olisin saanut ajankin muttta en tartte, siellä on pahempiakin ns. normaali-potilaita..
Heräsin kanssa nyt melko aikaisin, mutta pitää nyt vielä vähän levätä. Mulla on nukkumiseen ollut nyt 50mg Ketipinor. Ja sen lisäksi 30mg Tolvon, mutta omasta mielestä tuo Tolvon ei juuri auta. Mirtazapin 7.5mg taisi olla tehokkaampaa.

Ranneke näyttää että nukuin 7 tuntia, eli uni kyllä riittää.

Mirtazapin auttaa uneen paremmin pienenä annoksena. Puolikas pienimmästä tabusta riittää. Onneksi osaan jo nukkua ilmankin.

Hyvää huomementa kaikille, hyvä oli yö, kerran dogia ulkona kakilla ja siitä selvä, näin kauniita piirros-elokuva unia :)
ja sain nukuttua n. 23-03-03:30-10
ihan kaunis on pää ilman särkyjä.
mirza on hyväke, kun ei muuta ole.

Paha olo taas, päivällä ja aamulla oli kiva, iltapäivällä taas multipersoonallisuutta sekä paniikkikohtauksia, en tiennyt kuka olen ja missä olen.
en tiedä kun ei pitäisi alkoittaa rivaa omin nokkineen, ehkä se siitä rauhottuu, joskos se on siitä edes kiinni.
hmm karmeaa kun itse kuuntelee että kuka siinä oikein puhuu, tulee epätodellinen olo ja ruumista irtautumisen fiilis, ei yhtään mukavaa :(

Yö sitten meni miten meni, mirtza piti ottaa kokonainen, se auttoi, mutta karmeita painajaisia näin.
mirtza vaan tekee sen, että ihonalais suonia kutittaa ja raavituttaa hitsisti, ihan kuin olisi jotain kissa-allergiaa tms. vaikkei minulla olekkaan kissaa.
sitten aamulla ja loppupäivä pää on sekaisin, sehän kuuluu mirtzapinin käyttöön yleisesti.
½tabu=1vrk pöhnää
1tabu=3vrk pöhnää :(

valitse siinä sitten pienempi paha, ei kivaa..

hmm karmeaa kun itse kuuntelee että kuka siinä oikein puhuu, tulee epätodellinen olo ja ruumista irtautumisen fiilis, ei yhtään mukavaa :(
Itse kokenut samaa, syy aina liian pitkä unettomuus. Kun nukahtaa edes pariksi tunniksi niin "äänet" katoaa saman tien.

Itse kokenut samaa, syy aina liian pitkä unettomuus. Kun nukahtaa edes pariksi tunniksi niin "äänet" katoaa saman tien.

tuo on ihan syvältä, jollei saa nukuttua :(
ilkeää edes keskustella kun meinaa tulla paniikki päällensä, sitten kun on vielä ajettu rivat alat niin siinä se, ei pääse totemaan
"ai paniikki tulossa, onhan lääkkeet kunnossa? ai ei ole ahaa. -> tulee paniikki ja paha juttu"
mutta eilenkin kun otin kahvia kerholla niin totesin vaaan että relaa ei mitään hätää :(

kyllä se kait tästä.
hankalaa kun psyka ei antanut unilääkkeitä kunnollisia vaan mirtzaa josta tulee pöpperö olo seuraavaksi päiväksi :(

Eilen oli TOSI paha ja paskaimainen olotila, soitin akuuttiin "emme voi neuvoa ketään ottamaan lääkkeitä".
Siispä sitten 20:n maissa otin ja aloitin uudestaan rivatril 4*0.5mg ja yön nukuin PITKÄSTÄ AIKAA ILMAN PAINAJAISIA SEKÄ KUNNOLLA!!!

En enää heräillyt kesken unien että nyt kuolen ja paniikkikohtauksiin, eilen oli taas koko päivä ruumiista irtautumisongelmaa, itse kun puhuin niin tuli paskamaisen epätodellinen olo että kuka nyt puhuu, olenko se minä, ja nukuin ilman unilääkkeitä 10h ihan tuosta vaan ilman katkoja, nyt soitan psykalle ja sanon että paljon isompii paha lopettaa rivat kun että se kuulemma EI ole masennuslääke vaan elilepsialääke, eli kyllä helvetti tota jatketaan :(

Eilen kaatoin kahvia termariiin niin tuli kauheat paniikit että nyt kuolen tähän paikkaan :(

hyvää viikonloppua kaikille <3

Bentsoviekkarit kestää todella pitkään. Itsellä meni xanoria 8v ja lopetus oli suoraan helvetistä. Ainakin 6kk olo oli hirveä. Suosittelen että kärvistelet nyt vaan väkisin ilman bentsoja, muuten olet ikuisesti koukussa niihin. Itsellä lähti paniikit ja masennukset pois kun lopetin lääkkeet (tietenkin pikkuhiljaa) ja päihteet kokonaan. Nyt on ollut todella hyvä olla jo vuosikausia. Tsemppiä!

Bentsoviekkarit kestää todella pitkään. Itsellä meni xanoria 8v ja lopetus oli suoraan helvetistä. Ainakin 6kk olo oli hirveä. Suosittelen että kärvistelet nyt vaan väkisin ilman bentsoja, muuten olet ikuisesti koukussa niihin. Itsellä lähti paniikit ja masennukset pois kun lopetin lääkkeet (tietenkin pikkuhiljaa) ja päihteet kokonaan. Nyt on ollut todella hyvä olla jo vuosikausia. Tsemppiä!

Musta tuntuu että haitat ovat pahemmat mitä hyödyt tjsp.
Mutta mulla oli samaa aiemmin seronilin kanssa, lopetettiin eli ajettiin alas ja sitten tuli sähköshokkeja päästä jalkoihin koko kroppaan ja sitten huimausta sekä itkukohtauksia, katsoin 22:n uutisia ja aloin itkemään sikana, fittu! kävin monella lääkärillä sekä akuutissa, niin kaikki vaan sanoi että "ei se siitä johdu, nämä eivät kuulu sen viekkareihin"
sitten otin yhden annoksen ja heti 3h:n päästä helpotti olo :(

Musta tuntuu että haitat ovat pahemmat mitä hyödyt tjsp.
Mutta mulla oli samaa aiemmin seronilin kanssa, lopetettiin eli ajettiin alas ja sitten tuli sähköshokkeja päästä jalkoihin koko kroppaan ja sitten huimausta sekä itkukohtauksia, katsoin 22:n uutisia ja aloin itkemään sikana, fittu! kävin monella lääkärillä sekä akuutissa, niin kaikki vaan sanoi että "ei se siitä johdu, nämä eivät kuulu sen viekkareihin"
Kyllä nuo kuullostaa juuri ssri-lääkkeen viekkareilta. Niistäkin on kokemusta (efexor ainakin) varmaan +10v meni.

Senoril samoin kun vaikka Venlafaxin latistaa tunteita. Sitten kun lopettaa sen lääkkeen niin olo on taas normaali ja voi vaikka itkeä jollekin vähäpätöiselle asialle. Mutta sitten kun lääkkeen taas aloittaa, niin tunteet latistuu takaisin.

Itse huomasin tuon eron kun Venlafaxin (SNRI) vaihdettiin Noritren lääkkeeseen ja tuo jälkimmäinen kun tuntui miedommalta. Olo on siis varmaan lähempänä normaalia, eli itkeäkin voi, jos on jotain syytä.

Muistaakseni Duloxetine (SNRI) lääkkeen lopetuksessa tuli kanssa jotain sähköshokkeja vähäsen.

Nuohan ei pitäisi olla koukuttavia, mutta ne Bentsot taas on, eli lopettaminen on vaikeampaa. Itse varmaan yrittäisin käyttää vain yhtä tablettia? Eli mahdollisimman pienellä?

Minä taas en pitänyt itsestäni rivan lopettamisen jälkeen, mulle tuli tappamisen halu, mää tahdoin tappaa kaikki.
kaikki ihmiset mm. tuttavat joiden kanssa keskustelin niin kuvittelin että miten tapahtuisi jos puukottaisin sitä voiveitsellä, musta tuli hirveän väkivaltainen, sitten se suuttumus, ärtymys. joku selitti jotain asiaa niin minä olin heti että "painu helvettiin senkin vitun paskasäkki, sä et tiedä mitään, vikkukos siinä uliset, kuole helvettiin"
sopii miettiä mitä tuo tekee ihmissuhteille :(

Eilen oli TOSI paha ja paskaimainen olotila, soitin akuuttiin "emme voi neuvoa ketään ottamaan lääkkeitä".
Siispä sitten 20:n maissa otin ja aloitin uudestaan rivatril 4*0.5mg ja yön nukuin PITKÄSTÄ AIKAA ILMAN PAINAJAISIA SEKÄ KUNNOLLA!!!

En enää heräillyt kesken unien että nyt kuolen ja paniikkikohtauksiin, eilen oli taas koko päivä ruumiista irtautumisongelmaa, itse kun puhuin niin tuli paskamaisen epätodellinen olo että kuka nyt puhuu, olenko se minä, ja nukuin ilman unilääkkeitä 10h ihan tuosta vaan ilman katkoja, nyt soitan psykalle ja sanon että paljon isompii paha lopettaa rivat kun että se kuulemma EI ole masennuslääke vaan elilepsialääke, eli kyllä helvetti tota jatketaan :(

Eilen kaatoin kahvia termariiin niin tuli kauheat paniikit että nyt kuolen tähän paikkaan :(

hyvää viikonloppua kaikille <3
Mulla lääkäri määräsi nukkumiseen 25-200mg Ketipinoria. Se nukuttaa kanssa aika hyvin.
Ketiapiinia käytetään myös virallisen käyttöaiheensa ulkopuolella kroonisen ja vaikeahoitoisen unettomuuden hoitoon[2].

Nyt lääkäri on sanonut että voisi lopettaakin, mutta melkein sen 50mg pitää ottaa, että saa nukuttua.

Abilify myös rauhoittaa oloa, mutta ei kyllä nukuta ollenkaan. Varmaan psykologin tutkimuksissa selviää jotain lisää. En kyllä osaa sanoa mitä.

finWeazel

Make ATK Great Again
Teillä joilla on uniongelmia niin oletteko kokeilleet illalla poistaa sinistä valoa? Mulla ei ole masennusta, mutta unenlaatuun ja nukahtamisen helppouteen vaikuttaa sininen valo ihan valtavasti. Ilmeisesti minulle hyvinkin pieni määrä valoa tuhoaa melatoniinintuoton ja ei väsytä.

Mulle toimiva setti on 2h ennen nukkumista sinistä valoa poistavat lasit päähän. Tuntia ennen nukkumaanmenoa kaikki ruudut ja valot kiinni(tietokone, telkkari,kännykkä, valot,...). Luen kindleä pimeässä lasit päässä ton viimeisen tunnin.

Näyttöjen/luurin sinistä valoa poistavat ominaisuudet ei toimi mulle. Pakko mennä äärimmäisen kautta, että melatoniinintuotto pelaa ja tulee ihan sairaan kova väsytys näillä keinoin. Ei edes pysty pysymään hereillä, kun noudattaa protokollaa.

Ei ole tullut tuota kokeiltua. Mulla vuorotyö sotki nukkumista, kun piti olla yölläkin töissä. Viikonloppuisin oli sitten usein migreeniä, kun saikin nukkua vähän pidempään.

Nyt meen nukkumaan klo 21.00 tai vähän myöhemmin. Pysyy unirytmi tasaisena.

finWeazel

Make ATK Great Again
Se on niin helppo terveen huudella sivusta. Ei noita tajua ennen kuin osuu omalle kohdalle. Nimimerkillä työuupumuksesta toipunut. Vuosikausia sitä jaksoi ennen kuin seinä tuli kovaa vastaan ja sitten otti kauan toipua. En osaa kuvitella miten kamalaa masennus on, kun pelkkä uupumuskin oli paha rasti.

Se on niin helppo terveen huudella sivusta. Ei noita tajua ennen kuin osuu omalle kohdalle. Nimimerkillä työuupumuksesta toipunut. Vuosikausia sitä jaksoi ennen kuin seinä tuli kovaa vastaan ja sitten otti kauan toipua. En osaa kuvitella miten kamalaa masennus on, kun pelkkä uupumuskin oli paha rasti.

Ihan samaa mieltä, minun aggressio-paineeni purkautui eilen, viestini poistettiin hyvä niin mutta samalla tuo halveerava uuden käyttäjänkin teksti poistettiin.
Ei tarvitse tulla vakavaan sairaus-ketjuun vähättelemään että masennus ja paniikit ovat vain tekosairauksia ja itse-aiheutettuja :(

Kiitos syssille.

Samaa kuten @finWeazel minulla oli kanssa burn outia, meni duunissa sekaisin harrastukset ja työ, työ-aika oli 08-16 niin tein omilla avaimilla 05-23 väliä, tiedät mitä siitä seurasi :( nytkin vielä 30vuotta sen jälkeen näen painajaisia asioista, todella karmeetan.

nyt kun otan rivaa 4*0.,5 niin nukun todella kauniisti 23-09 ihan ilman mitään unilääkkeitä :tup:

Keskustelu auttaa aina ja omista kokemuksista on hyvä myös kertoa, kun ne voivat auttaa muita.

Onko tästä tullut joku sirkuspelle hermanni-season?
kun aina pitää olla pätemässä
"mää katton kun topissa on masennus kettu ja mää meen sinne kertoo että masennus on vaan sokeritauti, se paranee kun ui 2km/viikossa"
Jollei ole mitään asiaa niin parasta näitten skitsojen pysyä omassa maatuska leirissään!

Nykyään on kaikki avolla, eikä kunnon vertaistukea saa, niin onko se joltain poies jos joku hakee vertaistukea netistä? onko? täh??
Jos katsoo että netissä on ketju "minun pippelini on liian pieni" niin jollei ole omaa kokemusta taikka tietoa niin turhaa mennä tuohon ketjuun ilkkuu
"käytä duracell kondoomia ja vedä kätees"

Kertoo aikas paljon näitten "skitsojen" kommenteista että voisi olla kasvatuslaitos oikea paikka !

Nykyään on terveydenhuolto niin kuralla ettei pääse kuin ea-polille purkamaan pahaa oloaan, onko joltain poies jos netissä yhdessä ketussa jutellaan tästä että mää tahdon tappaa kaikki? onko ? täh? täällä joku voi sanoa että nuku yön ylitte ennenkuin menet tappaa mummoja ja sehän usein auttaakin.

@joku puhuu ihan asiaa.

No tämä. Vertaistuki on verstaistukea netissäkin.

Totta turiset, vertaistukea voi saada vaikka hissikyydin aikana :tup:

Teillä joilla on uniongelmia niin oletteko kokeilleet illalla poistaa sinistä valoa? Mulla ei ole masennusta, mutta unenlaatuun ja nukahtamisen helppouteen vaikuttaa sininen valo ihan valtavasti. Ilmeisesti minulle hyvinkin pieni määrä valoa tuhoaa melatoniinintuoton ja ei väsytä.

Mulle toimiva setti on 2h ennen nukkumista sinistä valoa poistavat lasit päähän. Tuntia ennen nukkumaanmenoa kaikki ruudut ja valot kiinni(tietokone, telkkari,kännykkä, valot,...). Luen kindleä pimeässä lasit päässä ton viimeisen tunnin.

Näyttöjen/luurin sinistä valoa poistavat ominaisuudet ei toimi mulle. Pakko mennä äärimmäisen kautta, että melatoniinintuotto pelaa ja tulee ihan sairaan kova väsytys näillä keinoin. Ei edes pysty pysymään hereillä, kun noudattaa protokollaa.
Mulla on koneella f.lux joka himmentää näyttöä auringon nousun ja -laskun mukaan. Ellei muuta niin vähentää silmien rasitusta. Lisäksi sen jälkeen kun otan illalla lääkkeet ja melatoniinin, menen (unihygieniaoppien vastaisesti) sänkyyn lukemaan ainoana valona pään takana oleva herätysvalolamppu. Tämä on meikäläisellä auttanut nukahtamisvaikeuksiin, pelkkä melatoniini ei riittänyt. Lisäksi itseni pakottaminen noudattamaan samanlaista vuorokausirytmiä joka päivä - lääkkeet klo 21, valot pois viimeistään klo 22, herätys klo 06 - auttaa myös.

finWeazel

Make ATK Great Again
Mulla on koneella f.lux joka himmentää näyttöä auringon nousun ja -laskun mukaan. Ellei muuta niin vähentää silmien rasitusta. Lisäksi sen jälkeen kun otan illalla lääkkeet ja melatoniinin, menen (unihygieniaoppien vastaisesti) sänkyyn lukemaan ainoana valona pään takana oleva herätysvalolamppu. Tämä on meikäläisellä auttanut nukahtamisvaikeuksiin, pelkkä melatoniini ei riittänyt. Lisäksi itseni pakottaminen noudattamaan samanlaista vuorokausirytmiä joka päivä - lääkkeet klo 21, valot pois viimeistään klo 22, herätys klo 06 - auttaa myös.
Kokeilin tuota vuosi sitten, mutta ei toiminut mulle. Tarvin ton vajaan tunnin pimeässä lasit päässä kindlen lukemista. Toi tekee niin kovan väsytyksen että alkaa pilkkimään ja tuntuu kuin paikalleen nukahtaisi. Ilman tota sydeemiä ei tule väsy ja vois kukkua koko yön yli.

Sopivat punaiset valot ei kai haittaisi, kun melatoniintuotto on siniseen valoon sidottu. En ole jaksanut lamppuja vaihtaa, kun pimeässä lukeminen ei ahdista.

Kokeilin tuota vuosi sitten, mutta ei toiminut mulle. Tarvin ton vajaan tunnin pimeässä lasit päässä kindlen lukemista. Toi tekee niin kovan väsytyksen että alkaa pilkkimään ja tuntuu kuin paikalleen nukahtaisi. Ilman tota sydeemiä ei tule väsy ja vois kukkua koko yön yli.

Sopivat punaiset valot ei kai haittaisi, kun melatoniintuotto on siniseen valoon sidottu. En ole jaksanut lamppuja vaihtaa, kun pimeässä lukeminen ei ahdista.
Äänikirjat toimii itselle parhaiten. Ainakin audiblen appi on hyvä, kun siinä saa asettaa uniajastimen.

Vähän positiivisia fiiliksiä tänne välillä.

Oon saanut kirjoitettua useamman sivun opparia taas, vaikka vielä eilen oli hirveä stressi tästä. Seminaarikin sovittu alustavasti ensi viikolle. Pitkästä aikaa fiilis että tästähän voi joskus valmistua :)
Voi aika hyvällä mielellä ottaa pari pitkää tänään ja katsella UCL:n pelejä. Jotenkin helpompi mennä nukkumaankin, kun ei tunne syyllisyyttä tekemättömistä jutuista.

Kitaransoittokin on ollut nyt tosi hyvä henkireikä, vaikka taidot on edelleen aika minimaaliset. Se on yllättävän hyvä rauhoittumiskeino, kun kitara on siinä työpöydän vieressä telineessä. Vitutukseen voi rämpyttää vaikka niitä muutamaa sointua jonka osaa ja viiden minuutin päästä on taas vähän parempi fiilis.

Ulkonakin on taas pitkästä aikaa muuta kuin sadetta. Ehkä tästä saa itsensä taas lenkille. Harrastukset tuntuu olevan itselle aika toimivia itsehoitokeinoja tällä hetkellä.

Tsemppiä kaikille muillekin. Ehkä tää kevät ja aurinko vähän jeesaa mieltä jokaiselle :)

Pari päivää itelläkin ollu snadisti parempaa mieltä koomassa makaamisen sijaan. Saanu jopa nostettua pari kertaa käsipainoa edes.
Eihän toi kestovitutus taustalta mihinkään katoa, mutta se pienikin asia minkä saa tehtyä jeesannu oloa. Ja toki toi ttjm:n sanoma aurinko. Vaikka sen takia kämppä näyttää läävältä pölykerroksen takia varsinkin kun mustia huonekaluja.
Päivä kerrallaan ja jos se päiväkin tuntuu liian lyhyeltä ajalta niin mennään viikko kerrallaan eteenpäin. Ei se aika taaksepäinkään kulje vaikka kuinka toivois.

Pari päivää itelläkin ollu snadisti parempaa mieltä koomassa makaamisen sijaan. Saanu jopa nostettua pari kertaa käsipainoa edes.
Eihän toi kestovitutus taustalta mihinkään katoa, mutta se pienikin asia minkä saa tehtyä jeesannu oloa. Ja toki toi ttjm:n sanoma aurinko. Vaikka sen takia kämppä näyttää läävältä pölykerroksen takia varsinkin kun mustia huonekaluja.
Päivä kerrallaan ja jos se päiväkin tuntuu liian lyhyeltä ajalta niin mennään viikko kerrallaan eteenpäin. Ei se aika taaksepäinkään kulje vaikka kuinka toivois.

Viikonloppua jälleen, onneksi aurinko paistaa niin on vähäsen positiivisempi olotila.
koko viikko oli kiireistä niin ei jäänyt liikoja aikoja märehtiä omaa itseään.
alkoholi jäänyt veke kun olen ottanut kipulääkettä selkää varten, ehkä huomenna sitten rentoudun kunnolla.
kirjoitin valmiiksi lekurille mitkä vaivat tuli kun rivatrilit ajettiin alas, että paasen kirjoittaen lisää rivaa vaan, ei kantsi alkaa leikkimään pois ottamisella kun on todella rajut oireet, olkoot sitten viekkareita tms. mutta ei ole mitään hemmetin järkeä olla himassa kun pelkää ulkona mennä että tappaa jonkun :(
aivan skitsoa touhua.

Onneksi on koiro joka pitää huolta.
Hyvää viikonloppua kaikille.
kertokaa ja purkakaa pahaa oloanne tänne edes, niin sekin voi helpottaa. mulla on nyt vaihteeksi virtaa kuunnella ja avustella :thumbsup:

Lääkäri soitteli kuten oli sovittu, ei antanut popsia lopun elämäänsä näitä rivoja, on kuulemma niin karmean tappo pahat oireet.
nyt sentään lasketaan 0.5 tabua 3kk:n välein eikä 2viikon välein, saapa vähäsen rauhaa sitten, ettei taas tule ihmisten tappamis-halut mielee ja psykedeelisia olotiloja :( seurataan nyt sitten.

wzu

Laitan tämän mieluummin tänne, koska tuolla IT-ketjussa on suuri riski saada syyllistämistä ja vihamielisyyttä niskaan tilanteestani. Itse en autismista kärsi, mutta vähän samantyyppinen tilanne muutoin. IT-inssiksi valmistuminen 2010-luvun alussa keskelle taantumaa ja Nokian irtisanomisia oli kyllä todella tyhjä arpa kohdallani. Olen ollut nyt lähes 10 vuotta työelämän ulkopuolella, ja olen tällä hetkellä määräaikasella työkyvyttömyyseläkkeellä (kuntoutustuella) mt-ongelmien takia, yksi niistä juurikin masennus. Kaikki tähänastiset kuntoutus- ja uudellenkouluttautumisyritykset ovat epäonnistuneet kohdallani. Olen kamppaillut lähes koko elämäni ajan riittämättömyyden tunteen kanssa, ja nämä kokemukset ovat vain vahvistaneet sitä käsitystä. Ihmisarvokin tuppaa nykyään määräytymään sen perusteella, oletko töissä vai et, ja tämä taas näkyy kohdallani ahdistuneisuutena ja eristäytymisenä.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
83 894
Jäsenet
37 214
Uusin jäsen
motuvaa

Hinta.fi

Ylös Bottom