Lumilinko

Kuulostaa siltä että teillä on vaijerit liian löysällä. Välillä saa tuossa 6000:ssa kiristää niitä.
 
Vaijerit kiristin niin ettei ole yhtään löysää, kireämmälle niitä ei oikein saakaan. Tarvii ihmetellä tuota ryyppyvipua kun pääsee kotiin.
 
Okei, itsellä ainakin oli työn ja tuskan takana kun pitää melkein pitää kaasua ja lingon kytkintä vedettynä täysin kiinni kun kytkee niitä vipuihin. Sitten se ottaa kunnolla.

Helppo toki testata niin että kun ei ota kierroksia niin nykii suoraan vaijerista ja katsoo saako lisää kaasua/kierroksia. Jos ei niin sitten ne on oikein.
 
Ihmettelin myös mikä mahtaa olla aisojen välissä olevan kaasujousen alapäässä olevan polkimen idea? Mitään siitä ei tapahdu, mutta joku funktio sillä varmaan on mitä ei ole ohjeissa selitetty.
 
Ihmettelin myös mikä mahtaa olla aisojen välissä olevan kaasujousen alapäässä olevan polkimen idea? Mitään siitä ei tapahdu, mutta joku funktio sillä varmaan on mitä ei ole ohjeissa selitetty.
Samaa ihmettelin, mutta sillä näyttää saavan nostettua "kuupan" ylemmäs esim. siirron ajaksi. Eli polkaise poljinta, työnnä samalla kahvoista alaspäin ja irroita polkimesta.
 
Okei, itsellä ainakin oli työn ja tuskan takana kun pitää melkein pitää kaasua ja lingon kytkintä vedettynä täysin kiinni kun kytkee niitä vipuihin. Sitten se ottaa kunnolla.

Helppo toki testata niin että kun ei ota kierroksia niin nykii suoraan vaijerista ja katsoo saako lisää kaasua/kierroksia. Jos ei niin sitten ne on oikein.

Niin oli itselläkin vaijerit työn ja tuskan takana, mutta eikös nuo vaijerit vaan kytke vedon ja lingon. Moottorin kierrokset säädetään ihan suoraan sieltä pannusta jota tuossa aiemmin ihmeteltiin, että mitenkä jänis-asenollakin on niin pienet kierrokset ja joutuu ryyppyä käyttämään kaasuna.
 
Niin oli itselläkin vaijerit työn ja tuskan takana, mutta eikös nuo vaijerit vaan kytke vedon ja lingon. Moottorin kierrokset säädetään ihan suoraan sieltä pannusta jota tuossa aiemmin ihmeteltiin, että mitenkä jänis-asenollakin on niin pienet kierrokset ja joutuu ryyppyä käyttämään kaasuna.
Jotenkin ajattelin että jospa ne kierrokset olisi ollut ihan ok, ellei se laite nyt siis sammu paikalleen? Kun tuo heikko linkoaminen ja eteneminen kuulostaisi minusta vaan siltä että molemmat luistaa. Ei tuo oma kuustonninenkaan mitenkään kovasti kierrä, ja kierrokset notkahtaa vähän jos on liikaa kuormaa mutta kyllä se 30-senttiseen penkkaan uppoaa hitaimmalla nopeudella että heilahtaa ja lumi lentää toistakymmentä metriä.
 
Ensimmäinen koeajo suoritettu S8000T-telamallilla ja ensivaikutelma ei suoraan sanoen ollut mitenkään erityisen positiivinen. Kelikään ei tosin ehkä ollut ihan optimaalinen, kun ajettava pinta oli vaihtelevasti joko jäinen tai paksumman hangen alla vesisohjossa. Ehkä kuvittelin liikoja telojen etenemiskyvystä, mutta todella herkästi niistä loppuu pito kesken ja kone jää sutimaan paikalleen. Ryyppyvivun pitää tosiaan olla oikeassa reunassa, kun kone käy. Peruutusvaihteella vasen tela ei pyöri ollenkaan, tosin en tiedä pitäisikökään sen pyöriä. Moottori vaikuttaisi kyllä ottavan kierroksia ihan normaalisti, mutta eipä tuo siltikään mikään raketti ole suurimmallakaan vaihteella ajettaessa.
 
Ohhoh, täytyy sanoa, että väistin luodin ton S8000T kanssa, olin lähellä tilata. Toivottavasti saatte sen kuitenkin toimimaan kunnolla, ei se ilmainen ollut. Ohi meni Kemin bilteman avajaisten telalinko 999e. Hyvällä alella tuo ja ainakin hyvät arvostelut saanut.
 
Sai tuota jonkin verran paremmaksi, kun sääti vaijereita kireämmälle, joten heikosti sujunut ensimmäinen ajo menee osittain omaan piikkiin. Toisella testiajolla jaksoi syödä 30+ cm umpihankea ihan kohtuullisesti, vaikkakin sutimisen kanssa on edelleen haasteita. Epätasaiselle pihalle noi lingon korkeutta säätävät "sukset" on turhan kapeat ja osa tökkimisestä johtuu niistä, vaikka ovat ylimmässä asennossa.

Toisen kerran lopuksi ilmestyi sellainen uusi feature, että vaihdekeppi alkoi mennä itsestään nopeimpaan asentoon, vaikka liikkeelle lähti hitaammalla vaihteella. Peruutusvaihde pysyi sentään päällä oikeassa asennossa. Tai eihän tossa vaihdekepissä ole mitään selkeitä vaihteita, naksuu vain x kertaa kun keppiä siirtää asennosta toiseen. En jaksanut enää tänään tutkia, että oliko tuo vaihdekepin muuttunut käytös seurausta vaijereiden kiristämisestä, vai onko siellä joku paikka löystynyt omia aikojaan.

Jänisvivusta sellainen havainto, että moottori sammuu, jos vivun siirtää vasempaan reunaan, eli tyhjäkäynnillä kierrokset putoaa liian alas.
 
Jänisvivusta sellainen havainto, että moottori sammuu, jos vivun siirtää vasempaan reunaan, eli tyhjäkäynnillä kierrokset putoaa liian alas.
Tuollainen on monissa koneissa normaali toimintatapa. Minullakin lumilinko ja joku ruohonleikkurikin toimii noin. Pienet kierrokset pitää korvakuulolta tunnistaa ennen kuin sammuu, jos tyhjäkäynnillä haluaa pitää.
Olen niihin teloihin ajatellut ruuvattavia nastoja, kun se jatkuva luistaminen on ollut ongelmana. En ole vielä toteuttanut. Kysellyt, mutta en ole saanut ihan hyvää kokemusta mistään.
Niiden luistopalojen tilalle olen laittanut pienet pyörät, eikä enää töki sillä tavalla. Hiukan liian pienet tuli laitettua, mutta tasaantuupahan ajettava alue sitten suurimmista töppäreistä, kun linko hioo ylimääräiset ja heittää pois.
 
Nyt viimein tuli itsellekin moinen hankittua vuosien kolahommien jälkeen (asiaan vaikutti oleellisesti se, että ajotien auraus ei tänä vuonna ole enää mitenkään varmaa).

Käyttökertoja vasta yksi, joten pitkästä kestävyydestä tai toimivuudesta ei voi vielä sanoa, mutta hyvin sain pihan ja n. 80 m pihatietä auki Fornorth Snowstorm S4100:lla, n. 20 cm osittain märkää lunta lähti helposti.*
Jaksoi myös ylämäkeen mennä kettuilematta, muutaman kerran piti hieman keventää käsin, jotta pääsi jonkin patin yli, mutta renkaissa tuntui pito riittävän.

Kärkkäiseltä ostin, hinta 799 eur + rahti 48 eur eli ei ihan halvimpia, mutta hinta-laatu vaikuttaisi hyvältä. 4 vaihdetta eteen ja 2 taakse, torvea saa käännettyä kammesta, onnistuu ajaessakin suht' kätevästi.
Kannattaa vaan se kääntölaite voidella jollain sopivalla aineella, kuivana pitää melkoista räminää ja kankea kääntää.

Työleveys on 56 cm.
Vaihdetta saa vaihdettua oikealla kädellä veto ja linkous päälläkin kun vasemmalla kädellä puristaa kahvoja. Ihan kätevälle tuntui käyttö.

Onko muuten kellään kokemusta tai tietoa siitä, että pitääkö linkoa kääntäessä olla aina veto päällä vai onko sillä väliä?
En ihan saanut varmuutta siitä, toimiiko tasauspyörästö jos veto ei ole päällä.

PS: päädyin tähän alun perin S5500 mallin suosituksen kautta.
Speksejä katsoen oleellisin ero on, että S4100 mallissa ei ole sähköstarttia ja vaihteita eteen on 4 eikä 5 sekä ohjaimet on hieman eri lailla, muuten vaikuttivat kovin samanlaisilta.
S4100 oli vaan 400 eur halvempi eli jos sähköstarttia ei välttämättä tarvitse, voi säästää ja tuntuu nelosvaihteella liikkuvan vähintään riittävän rivakasti tämäkin.

* osittain märkää = keli oli uudelleen pakastumassa nollasta ja lumi oli "jäätymässä" uudelleen eli ei nuoskaa, mutta ei mitään puuteriluntakaan
 
Viimeksi muokattu:
Sai tuota jonkin verran paremmaksi, kun sääti vaijereita kireämmälle, joten heikosti sujunut ensimmäinen ajo menee osittain omaan piikkiin. Toisella testiajolla jaksoi syödä 30+ cm umpihankea ihan kohtuullisesti, vaikkakin sutimisen kanssa on edelleen haasteita. Epätasaiselle pihalle noi lingon korkeutta säätävät "sukset" on turhan kapeat ja osa tökkimisestä johtuu niistä, vaikka ovat ylimmässä asennossa.

Toisen kerran lopuksi ilmestyi sellainen uusi feature, että vaihdekeppi alkoi mennä itsestään nopeimpaan asentoon, vaikka liikkeelle lähti hitaammalla vaihteella. Peruutusvaihde pysyi sentään päällä oikeassa asennossa. Tai eihän tossa vaihdekepissä ole mitään selkeitä vaihteita, naksuu vain x kertaa kun keppiä siirtää asennosta toiseen. En jaksanut enää tänään tutkia, että oliko tuo vaihdekepin muuttunut käytös seurausta vaijereiden kiristämisestä, vai onko siellä joku paikka löystynyt omia aikojaan.

Jänisvivusta sellainen havainto, että moottori sammuu, jos vivun siirtää vasempaan reunaan, eli tyhjäkäynnillä kierrokset putoaa liian alas.
Siinä kilpparin vieressä lukee stop, eli koneen kuuluukin sammua aivan vasemmassa asennossa.
 
Siinä kilpparin vieressä lukee stop, eli koneen kuuluukin sammua aivan vasemmassa asennossa.
Joo, niinpä näyttää lukevan, eikä toi muutenkaan näyttänyt olevan mikään kuningasidea tehdä ensimmäinen koeajo pimeällä. :beye: Päältäajettava ruohonleikkuri pysyy käynnissä myös kilpikonna-asennossa, niin eipä sitten tullut katsottua tuota lingon vipua sen tarkemmin. :oops:

Tilanne näyttää muutenkin valoisammalta nyt kun oikukkaan kiinalaisen sielunelämää pääsi tutkimaan päivänvalolla. Ajattelin, että ei se voi olla mitenkään normaalia, että peruutusvaihteella vain toinen tela pyörii ja eihän se sitten ollutkaan. Pyöritin konetta telat ylhäällä ja huomasin, että eteenpäinkin ajaessa vasen tela pyörii selvästi oikeanpuoleista hitaammin. Eipä se sitten vaatinut muuta kuin vasemmanpuoleisen telajarrun vaijerin säätämisen niin löysälle kuin mahdollista ja ta-daa, nyt molemmat telat pyörivät samalla nopeudella niin eteen- kuin taaksepäin. :facepalm:

Itsestään liikkuvan vaihdekepin korjaamiseen riitti kepin juuressa olevan jousipultin kiristäminen, nyt keppi pysyy siinä asennossa johon sen laittaa. Ehkä toi pultti löystyy käytössä, koska ihan aluksi tuota liikkumisongelmaa ei ollut.

Olen niihin teloihin ajatellut ruuvattavia nastoja, kun se jatkuva luistaminen on ollut ongelmana. En ole vielä toteuttanut. Kysellyt, mutta en ole saanut ihan hyvää kokemusta mistään.
Niiden luistopalojen tilalle olen laittanut pienet pyörät, eikä enää töki sillä tavalla. Hiukan liian pienet tuli laitettua, mutta tasaantuupahan ajettava alue sitten suurimmista töppäreistä, kun linko hioo ylimääräiset ja heittää pois.
Ruuvattavat nastat voisi olla ihan harkitsemisen arvoinen idea, vaikka tuli etenemiskykyyn taas hieman parannusta, kun molemmat telat alkoivat pyöriä samalla nopeudella...
Olisiko sulla noihin luistopalojen tilalle vaihdettuihin pyöriin mitään linkkiä tai kuvaa, ettei välttämättä tarvitsisi kirjaimellisesti keksiä pyörää uudelleen?
 
Olisiko sulla noihin luistopalojen tilalle vaihdettuihin pyöriin mitään linkkiä tai kuvaa, ettei välttämättä tarvitsisi kirjaimellisesti keksiä pyörää uudelleen?
Jotkut ovat sanoneet uskovansa telojen kumin kestävän nastojen laittamiset, jotkut taas olleet sitä mieltä, etteivät kestä. Minulla on mäkinen piha-alue joka usein on peilijäässä, joten telojen pitoa kyllä saisi olla enemmän. En ole uskaltanut kuitenkaan kokeilla, etten riko telojen kumeja.

Mulla on niin, että on vain yksi vipu tasauspyörästölle ja jonka sanotaan vapauttavan vasemman pyörän vedon. Toiminta käytännössä on kuitenkin enemmän kuten autoilla, vapauttaa sen nopeammin pyörivän pyörän, jolloin konetta käännettäessä ei laita hanttiin.

Minun lingossani ( Lumilinko PRO TELA 11 hp, Jonköping - 1499,00 EUR ) ovat ne liukupalat olleet 8mm pulteilla kiinni, joten etsin 8mm keskiöllä olevia pikkupyöriä ja tällaiset löysin : Pyörä irto 100x30mm . Laitoin kiinni kuupan ulkopuolelle pidemmillä 8mm pulteilla niihin liukupalojen etummaisiin kiinnitysreikiin.
Tökkiminen lakkasi melkein kokonaan, koska minulla ne liukupalat tökkivät ennen, vaikka olin laittanut niitten etureunan hiukan ylemmäksikin. Nyt ottaa itse kuupan reuna kiinni silloin kun pyörät putoavat kuoppiin liikaa, jota ei usein tapahdu. Kääntämiseksi helpotan nostamalla jalkapolkimella keulan kuljetusasentoon ylös.
 
Viimeksi muokattu:
Siis lumilingot on IKEA mallia? Oman ostin käytettynä käyttämättömänä. Eka omistaja siis oli kasaillut sitä miten sattuu, eikä saanut toimimaan. Myi sellaisenaan eteenpäin, mun kaverille joka nyt ostaa mitä vaan jos halvalla saa. Askarteli sen kuntoon ja ostin pois sen enempää ajattelematta... Ja hyvin on toiminut.

Voi helevata jos sattuisin ostamaan tietämättä jonkun palapelin, mitä en osaa kasata :btooth: Olen oikeasti niin epätekninen tapaus että pienen hämmästyksen jälkeen toteaisin etteihän tästä nyt tule mitään.
 
@Bullet Pystyykö tuota linkoa vetämään taaksepäin tai muutenkaan liikuttelemaan lihasvoimin, vai liikkuuko se ainoastaan moottorilla ajettuna? Nykyistä MTD Optima 76 linkoa tulee peruutettua enimmäkseen vain kahvoista käsivoimin vetämällä. Vaikka painoa koneella onkin 111kg, niin manuaalisesti pakittelu ja siirtoajo on silti kätevämpää ja nopeampaa kuin jatkuva vaihdevivun kanssa sotkeminen.
Vielä suurempi työleveys houkuttaisi, tämä MTD on nimensä mukaisesti 76cm. Mutta arveluttaa telamallin mahdollinen kömpelöys. Pyörälingolla on tullut mm. tavaksi tehdä parkkipaikan umpipäädyssä paikallaan 180° käännös että pääsee takaisin menosuuntaan jne.
 
@Bullet Pystyykö tuota linkoa vetämään taaksepäin tai muutenkaan liikuttelemaan lihasvoimin, ...
Kyllä se turhan kömpelö on jos enemmän joutuu vekslailemaan. Olen jo ikäihminen ja voimat alkavat heikentyä, joten en ole juurikaan liikuttanut sitä pelkin käsivoimin, taakse tai eteen. Joskus varastossa ollessa hiukan siirtänyt, mutta siinä kaikki. Moottorilla vain kaikki siirrot ollut pakko tehdä, mutta siinä sen nokan nostaminen auttaa melkoisesti, kääntyy herkästi, kun edessä ei mikään hankaa vastaan. Mutta yritän aina ajaa mahdollisimman pitkiä siivuja kerrallaan, jotta käännöksiä tulisi vähemmän. Ja lyhyemmillä matkoilla työntö eteen, peruutus taakse ja taas työntö eteen...ilman kääntelyitä. Peruuttaminen on kyllä hidasta. Mutta tosiaan, ei se ylivoimaista ole kääntää käsivoimin, kun se nokka on ylhäällä ja tasauspyörästön lukitus vapautettuna. Sillä tavalla olen kyllä käsivoiminkin käännellyt.
 
Kiitos tiedosta. Hyvä että nuo telatkin siis ilmeisesti pyörivät "vapaasti", samoin kuin pyörät pyörällisessä versiossa.
Vrt. hydrostaattejahan ei voi liikutella lainkaan lihasvoimin, vaan pyörät/telat ovat aina lukossa ellei vedä koneen pohjasta huolto/hätäkytkintä auki.
 
Kiitos tiedosta. Hyvä että nuo telatkin siis ilmeisesti pyörivät "vapaasti", samoin kuin pyörät pyörällisessä versiossa.
Vrt. hydrostaattejahan ei voi liikutella lainkaan lihasvoimin, vaan pyörät/telat ovat aina lukossa ellei vedä koneen pohjasta huolto/hätäkytkintä auki.
No tuo ei ihan pidä paikkaansa. Vedän Hondan aina ulos tallista ilman käynnistämistä, kun tulee sen verta kevyesti, ettei paljon tarvi äheltää. Eli painaa vain molemmat ohjausvivut kahvoista alas, niin veto poistuu kokonaan. Yhtä kevyt käsitellä eestaas, kuin pyöräversio varmaankin. Paikallaan kääntyy kohtuu helposti töitä tehdessä ja kääntyy just niin nopeesti, kun jaksaa ympyrän juosta ja heittotorven kääntää. Vetoa pitää vähän hidastaa kääntäessä, tai kädet ei kerkiä perässä torvenkäännön kanssa. Tuo huolto/vapautuskytkin on kohtuu vanhan Hondan jäänteitä, joka mullakin aikaisemmin oli. Kääntökahvallisissa malleissa on varmaan kaikissa merkeissä sama homma, että niillä vapautuu veto irti vaihteistosta ja kohtuu voimilla liikuteltavissa.
 
Viimeksi muokattu:
Kääntökahvallisissa malleissa on varmaan kaikissa merkeissä sama homma, että niillä vapautuu veto irti vaihteistosta ja kohtuu voimilla liikuteltavissa.
Joissakin on kummassakin puolessa oma kahvansa. Vanhassa 2-pyöräisessä puutarhatraktorissani on myös siten ja siinä se veto vapautuu noin, mutta tämä lumilinkoni toiminta ei ole samanlainen, vaikka jotain senkaltaista aluksi olinkin uskovani. On vain yksi vipu. Ei vapauta vetoa kuin toisesta puolesta, eli siitä, joka käännettäessä pyörii nopeammin. Veto päällä kääntöä ei käytännössä oikein pysty ilman kuupan nostoa tekemään kunnolla, kun sen kuupan reunat ottavat vastaan, sivusuuntaan siirrettäessä pitää kuuppaa nostaa, jotta kääntyisi hyvin.
 
Joissakin on kummassakin puolessa oma kahvansa. Vanhassa 2-pyöräisessä puutarhatraktorissani on myös siten ja siinä se veto vapautuu noin, mutta tämä lumilinkoni toiminta ei ole samanlainen, vaikka jotain senkaltaista aluksi olinkin uskovani. On vain yksi vipu. Ei vapauta vetoa kuin toisesta puolesta, eli siitä, joka käännettäessä pyörii nopeammin. Veto päällä kääntöä ei käytännössä oikein pysty ilman kuupan nostoa tekemään kunnolla, kun sen kuupan reunat ottavat vastaan, sivusuuntaan siirrettäessä pitää kuuppaa nostaa, jotta kääntyisi hyvin.
Minkä merkkinen hydrostaati vetoinen tuo sun linko on ja mikä malli?
Mun entinen oli Honda HSS 970 AETD, eli sähköstartilla vanhemman vuosimallin telakone, jossa ei kääntökahvoja ollut ollenkaan, vaan sai repiä oikeen kunnolla välillä, jos oli alustassa enempi pitoa. Otin tilalle HSS 760 AET, eli uutta mallia ilman sähköstarttia ja jatkuvaa akku remppaa. Ja on kyllä erinomaisen näppärä pyöriteltävä ollut ainakin omasta mielestä. Ihan kunnon ero tuli kyllä Hondaan noista kääntövivuista ja voi suositella kokeilemaan. En tiedä onko enää mitään hydrostaatteja olemassa ilman kääntökahvoja näissä uusissa malleissa. Ne kun maksaa jo vähintään sen 3,5 K€, niin luulisin, ettei tuota uskalla kukaan jättää enää poiskaan. No Bilteman isompi telalinko lähtee vielä Ruotsista tilaamalla n 2000 € hintaan, mutta täällä muut on tuplat vähintään, jos edes riittää. Tuo Honda 760 on pienehkön luokan lumilinko ja varsinkin hydrostaatiksi varsin näppärä vekotin. Joskus ollu lainassa pyöräkoneita ja ei niillä kyllä päässyt portaita kiipeämään alapihalta yläpihan terassille mitenkään, enkä tiedä pääsisikö kitkavetoisella telakoneellakaan, jos niissä on pykälät ja liikaa vauhtia. Hydron saa vetämään varmaan 10 cm/min vauhtia ja nousee hyvin portaat ylös ilman luistoa, tai kumin käryä.
 
Minkä merkkinen hydrostaati vetoinen tuo sun linko on ja mikä malli?
Ei ole hydrostaatti. Ihan vaan tavallinen köyhän miehen versio. Mutta vipujen toiminnasta nyt olikin kyse, niitä on erilaisia.
 
Onkohan tuossa Hondassa sitten jotenkin toisin tuo kääntely. Käännöksen sisempää telaahan saa vetämällä kahvasta pyörimään myös taaksepäin, eli kääntäminen onnistuu helpommin kuin pelkästään lukitsemalla telaa/pyörää esim jarrulla. Eli se kytkee kokonaan irti vedon aina puoleltansa. Avustusta tietty tarvitaan, mutta kääntö on kyllä kohtuu paljon helpompaa ihan umpisessakin polkua ajaessa. Ja tuossa kun on se kaasujousella varustettu kulmakertoimen valinta, niin se menee helpon ajamisen tasoon painamalla kahvaa. Jos haluaa kunnon jyrsimisasentoon, niin painaa kahvaa ja nostaa samalla sarvista, niin se kyntää oikeen kunnolla. Terassilla tuo on vähän hasardipeliä, kun kaapii luokkaa alle 1 mm tasolla. Ja jos laudoista on kulmia noussut, niin nekin helposti maistuu. Eikä se enää käänny kunnolla, jos laittaa etukenoon, kun telojen takapää ottaa painon koko höskästä ja painaa etupään maahan. Koskee tietty muitakin telalinkoja, joissa on kaltevuussäätö, että opettelee sen vaikutusta ennekun alkaa jyrsiä pihahiekkoja painamalla etupäätä alas liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Toro, Stiga, Husse, Ariens, Yamaha noista nyt tulee mieleen. Yamahan YT 660 on kyllä nykyään kääntökahvat ja se taitaa olla pienin hydrostaatti. Vanhemmat ei ollutkaan vielä hydrovetoisia, mutta nämä uusimmat on kaikki ja ne on kyllä kääntökahvoilla ainakin kaikki telamallit.

IMG_4247.png
 
Toisaalta jotain erikoista tuossa on, kun näkyy tuollainen kääntökahva vain oikeankäden sangassa olevan. En sano tuosta kyllä sen enempää tietäväni, kun ei ole tullut missään käsiin yhtään Yammua. Laittakaapa joku vähän Yamahastakin tietoa, jos sattuu kosketuspintaa olemaan.

IMG_4248.png
 

Minulla on kosketuspintaa. Vain suurimmassa mallissa on kääntö. Tuo oikeankäden vipu säätää kuupan korkeutta.
Ja nyt kun muistelee ja kattoo noita vanhempien Hondan kuvia, niin onhan niissäkin tuo ”niiauskahva” ollut telakoneissa, eli omassa entisessä 970:säkin oli, mutta jotenkin pää jo lahonnut ja ei enää muistanut koko höskästä mitään muuta, kuin painon.
Jos joskus ollut puhetta siitä Joystick ongelmasta, niin taisi se syykin selvitä, kun joku muukin on törmännyt ja purkanut sisukset. Ulkona kosteus kyllä tehostaa erinomaisesti noita pintoja hiiltymään. Tietääpähän, mistä ettiä vikaa ja korjata, jos tulee vastaan tuon kanssa tulevaisuudessa.

 
Mitenhän loncinista saa kaasuttimen suuttimen irti?
E: ilmeisesti pohjan kautta...
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 924
Viestejä
4 561 100
Jäsenet
75 066
Uusin jäsen
wilhelm-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom