Lihavuusepidemia

Liittynyt
14.08.2023
Viestejä
1 051

YLE:llä on nyt juttu "miesten kehopositiivisuudesta". Haastateltavana on 3 henkilöä joista yksi on transu, yksi homo ja kolmas ei erikseen mainitse mitään joten jutussa on mahdollisesti mukana yksi hetero. Hiukan hassu "satunnaisotanta". Vähän veikkaan että on vaikea löytää normaalia heteromiestä jota oikeasti kiinnostaa "kehopositiivisuus" tai muutenkaan tällaiset uhriutumiskultit.

Myös mielenkiintoisena yksityiskohtana kaksi näistä haastateltavista sanoo käyvänsä salilla ja laihduttavan. Asia tuodaan ilmi ja sitä käsitellään myönteisenä mikä on aikamoinen poikkeama näistä kehopositiivisista naisista ja heidän kannanotoista asiaan:
 
Liittynyt
05.03.2023
Viestejä
704

YLE:llä on nyt juttu "miesten kehopositiivisuudesta". Haastateltavana on 3 henkilöä joista yksi on transu, yksi homo ja kolmas ei erikseen mainitse mitään joten jutussa on mahdollisesti mukana yksi hetero. Hiukan hassu "satunnaisotanta". Vähän veikkaan että on vaikea löytää normaalia heteromiestä jota oikeasti kiinnostaa "kehopositiivisuus" tai muutenkaan tällaiset uhriutumiskultit.

Myös mielenkiintoisena yksityiskohtana kaksi näistä haastateltavista sanoo käyvänsä salilla ja laihduttavan. Asia tuodaan ilmi ja sitä käsitellään myönteisenä mikä on aikamoinen poikkeama näistä kehopositiivisista naisista ja heidän kannanotoista asiaan:
Hiukset samanväriset kuin YLEn logo.

Kehopositiivisuus on sitä että ei ole vaarallisen lihava JA tärkeimpänä on että liikkuu edes jotenkin.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 028
Katselen tuota videota minkä linkkasit ja tuota.. minusta on ihan perusteltua että "kehopositiivisuus" tarkoittaisi sitä että kehostaan huolehditaan ja sananmukaisesti pidetään huolta.

Eli itse ainakin suhtaudun omaan kehooni huomattavan positiivisesti kunhan se keho ja minä itse olen kunnossa. Siis fyysisesti ja henkisesti kunnossa enkä ole kipeänä. Jos kehoni on kipeä eli sairas en kokisi että kehoni olisi positiivinen eli kunnossa.

Tietysti jos ajatellaan vaan että kyseessä olisi ulkonäköpaineet tai tarkoitus vain kehua ulkonäköä kaikkien olentojen kehoja miettien...

Enkä mieti tuota jonain liikkeenä edes vaan otin ihan vain sanan ja mitä se minulle tuo mieleen ja miten itse ymmärrän kehopositiivisuuden. Eli: olen tyytyväinen omaan kehooni. Aika yksinkertaista. Olen terve, pidän huolta itsestäni (henkisesti sekä fyysisesti). En ole liiallisen laiha (anoreksia), en oksentele syömääni ruokaa (bulimia). Vietän jonkun verran aikaa liikkuen ja esim. metsässä kulkien ja myös erilaisia kirjoja lukien. Olen tutustunut itseeni ja tiedän mitä tarvitsen että kehoni ja mieleni pysyy kunnossa, virkeänä ja positiivisena. En pyri saarnaamaan sitä muille, en tee omasta mielipiteestäni jotain uutta arvoa. Jokainen saa määritellä nämä asiat kuten haluaa.

Sitten taas tuo linkki.. "painoin vielä vuonna 2015 lähes 200 kiloa" vaikuttaa tosi pelottavalta. En ole koskaan painanut edes 100 kiloa enka haluakaan. Kun paino meni joskus päälle 90 kilon huomasin ihan yksinkertaisissa jutuissa (esim. kumartuminen solmimaan kengännauhoja) että se tekee hengittämisen samaan aikaan hankalaksi. Eli se oli minusta ihan selvä merkki sille että täytyy tehdä ryhtiliike ja alkaa huolehtimaan itsestään hieman paremmin.

Taas tuo että miesten kehojen arvostelulle on matalampi kynnys. Jos ja kun kuljen ilman paitaa / paita kädessä shorseissa kuumana kesäpäivänä vain kerran on joku nainen (baarin terassilta) kommentoinut jotain luokkaa "hyvännäköiset rintakarvat" mihin itse heitin takaisin että "hyvännäköiset rinnat". Tämä 2000-luvun alkupuolella Tampereen keskustassa. Nykyisin ainoastaan hyvin nuoret lapset (yleensä pyörällä tai sähkölaudalla) uskaltavat huikata jotain "paita päälle" kun ajavat nopeasti ohitse.

Kukaan mies tai nainen ei ole tullut ja pysäyttänyt kertoen mitään positiivista tai negatiivista vartalostani, enkä usko että ihan heti moista tuleekaan tapahtumaan. Tai sanotaan nyt että välistä (varsinkin bilettäessä eli baari / kotibileet tms) jopa bussipysäkillä täysin tuntemattomat ihmiset (yleensä naiset) voivat tulla kommentoimaan hiuksiani ja ihastelemaan niitä. Mikä tuntuu hieman oudolta ja ainakin itselleni tulee fiilis että miltä heistä tuntuisi jos vastavuoroisesti joku tulisi ja kehuisi esim. heidän rintojaan tai persettään.

EDIT: tässä muuten ihan asiallinen artikkeli kesäherkuista (varsinkin makkarasta):
Kannattaa siis muistaa syödä järkevästi, vähentää pelkkää makkaraa ja myös liikkua ( Painonnousu, punaisen lihan syöminen ja vähäinen liikunta lisäävät suolistosyövän riskiä <= varsinkin jos ostetaan sitä halvinta grillimakkaraa, vedetään sitä ja olutta pitkin päivää eikä liikuta mihinkään)
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 941
Sitten taas tuo linkki.. "painoin vielä vuonna 2015 lähes 200 kiloa" vaikuttaa tosi pelottavalta. En ole koskaan painanut edes 100 kiloa enka haluakaan. Kun paino meni joskus päälle 90 kilon huomasin ihan yksinkertaisissa jutuissa (esim. kumartuminen solmimaan kengännauhoja) että se tekee hengittämisen samaan aikaan hankalaksi. Eli se oli minusta ihan selvä merkki sille että täytyy tehdä ryhtiliike ja alkaa huolehtimaan itsestään hieman paremmin.
Saako kysyä että minkä pituinen suunnilleen olet? 90 kiloa on ihan eri asia riippuen onko esim. 170cm vai 190cm pitkä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 028
Saako kysyä että minkä pituinen suunnilleen olet? 90 kiloa on ihan eri asia riippuen onko esim. 170cm vai 190cm pitkä.
182cm, eli joo, menee hieman lihavuuden puolelle joku 90kg jo. Eli fiksumpi voisi katsoa vaan painoindeksiä ja todeta sen siitä ilman mitään "sidotaan kengännauhat" testejä :hmm:

Edit: koulussa opetettiin että "pituus -110" olisi hyvä paino. Itse olen huomannut että nyt "hieman" vanhempana joku pituus -100 on ihan OK ja jopa muutama kilo päälle mutta ei mitään 10kg kuitenkaan ellei se ole lihasta.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 572

YLE:llä on nyt juttu "miesten kehopositiivisuudesta". Haastateltavana on 3 henkilöä joista yksi on transu, yksi homo ja kolmas ei erikseen mainitse mitään joten jutussa on mahdollisesti mukana yksi hetero. Hiukan hassu "satunnaisotanta". Vähän veikkaan että on vaikea löytää normaalia heteromiestä jota oikeasti kiinnostaa "kehopositiivisuus" tai muutenkaan tällaiset uhriutumiskultit.

Myös mielenkiintoisena yksityiskohtana kaksi näistä haastateltavista sanoo käyvänsä salilla ja laihduttavan. Asia tuodaan ilmi ja sitä käsitellään myönteisenä mikä on aikamoinen poikkeama näistä kehopositiivisista naisista ja heidän kannanotoista asiaan:
(Hetero-)miehillähän ulkonäköpaineet on käytännössä isommat kuin naisilla, ihan käytännön syistä. Parisuhdemarkkinat on muutenkin äärimmäisen haastavat tänä päivänä, ja jokainen ymmärtää, että pallomaha ei lähtökohtaisesti asetelmia paranna.

Seksuaalivähemmistöillä asia ei ehkä ole niin justiinsa. On varaa "lyödä läskiksi" ja silti elää rietasta seuraelämää. Ihan kuin naisillakin.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 941
(Hetero-)miehillähän ulkonäköpaineet on käytännössä isommat kuin naisilla, ihan käytännön syistä. Parisuhdemarkkinat on muutenkin äärimmäisen haastavat tänä päivänä, ja jokainen ymmärtää, että pallomaha ei lähtökohtaisesti asetelmia paranna.

Seksuaalivähemmistöillä asia ei ehkä ole niin justiinsa. On varaa "lyödä läskiksi" ja silti elää rietasta seuraelämää. Ihan kuin naisillakin.
Varmaankin asia on OIKEASTI tuolleen että naisilla ulkonäön kanssa ei ole niin justiinsa, vaan paremminkin pääsee todella pitkälle sillä, ettei ole semmoista peruspenseää asennetta vaan on sosiaalinen/mukava. Varsinkin jos on vielä normaalipainoinen, niin luulen että sit kelpaa melkeinpä miehelle kuin miehelle.

Naisilla kuitenkin näyttää olevan ihan ihmeellisiä päähänpinttymiä siitä, että mitä kaikkea muka pitäisi olla tai miltä pitäisi näyttää. Eihän nämä kiinnosta kuin näitä naisia itseään tai mahdollisesti muita naisia, mutta mitään käytännön merkitystä ei ole...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 957
Kehopositiivisuuden ainut korrelaatio lihavuusepidemiaan lienee se, että kiusattuja ja haukuttuja on enemmän, jota kautta ilmiö on rantautunut Suomeen. Yleinen suhtauminen lihavuuteen on kuitenkin ollut hyvin negatiivinen ja syyllistävä samalla kun ylipainoisten määrä on kasvanut.

Lihavuusepidemiaan ehkä positiivisesti vaikuttava asia voi ilmiössä olla se, että sen mukana jotkut yksilöt lopettavat keksimäärin huonompaan suuntaan ajavat eri dieetit ja opettelevat järkevämmän suhtautumisen ruokaan.
 
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
163

YLE:llä on nyt juttu "miesten kehopositiivisuudesta". Haastateltavana on 3 henkilöä joista yksi on transu, yksi homo ja kolmas ei erikseen mainitse mitään joten jutussa on mahdollisesti mukana yksi hetero. Hiukan hassu "satunnaisotanta". Vähän veikkaan että on vaikea löytää normaalia heteromiestä jota oikeasti kiinnostaa "kehopositiivisuus" tai muutenkaan tällaiset uhriutumiskultit.

Myös mielenkiintoisena yksityiskohtana kaksi näistä haastateltavista sanoo käyvänsä salilla ja laihduttavan. Asia tuodaan ilmi ja sitä käsitellään myönteisenä mikä on aikamoinen poikkeama näistä kehopositiivisista naisista ja heidän kannanotoista asiaan:
Olen huomannut, että näillä lihavilla naisilla on yleensä lyhyt värjätty tukka. Hormoniepätasapaino ja pääosin sokeria sisältävästä ruokavaliosta joka tuhoaa hiukset ja sitä sitten peitellään? Vai onko kyseessä joku psykologinen juttu?
 
Liittynyt
14.08.2023
Viestejä
1 051
(Hetero-)miehillähän ulkonäköpaineet on käytännössä isommat kuin naisilla, ihan käytännön syistä. Parisuhdemarkkinat on muutenkin äärimmäisen haastavat tänä päivänä, ja jokainen ymmärtää, että pallomaha ei lähtökohtaisesti asetelmia paranna.

Seksuaalivähemmistöillä asia ei ehkä ole niin justiinsa. On varaa "lyödä läskiksi" ja silti elää rietasta seuraelämää. Ihan kuin naisillakin.
Niin siis ulkonäköpaineiden olemassaolo ja se miten sitä hoidetaan on kaksi eri asiaa. Kaikilla on varmasti ulkonäköpaineita jonkin verran, mutta miehet havemmin liittyvät itsepetos-kulttiin vaan hankkivat sen sijaan salijäsenyyden ja uudet lenkkarit.

Muutenkin ulkonäköpaineet, vaikka niistä mediassa puhutaan negatiiviseen sävyyn, ei imo ole mitenkään huono asia. Jos ulkonäköpaineet saa ihmiset vähentämään läskiä ja parantamaan omaa terveyttään niin se on sekä yksilön, yhteiskunnan että ympäristön kannalta nettovoitto. Eri asia on sitten jos ulkonäköpaineet karkaa käsistä ja alkaa ajamaan ihmisiä äärimmäisyyksiin kuten miehiä käyttämään steroideja yms.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 572
Niin siis ulkonäköpaineiden olemassaolo ja se miten sitä hoidetaan on kaksi eri asiaa. Kaikilla on varmasti ulkonäköpaineita jonkin verran, mutta miehet havemmin liittyvät itsepetos-kulttiin vaan hankkivat sen sijaan salijäsenyyden ja uudet lenkkarit.

Muutenkin ulkonäköpaineet, vaikka niistä mediassa puhutaan negatiiviseen sävyyn, ei imo ole mitenkään huono asia. Jos ulkonäköpaineet saa ihmiset vähentämään läskiä ja parantamaan omaa terveyttään niin se on sekä yksilön, yhteiskunnan että ympäristön kannalta nettovoitto. Eri asia on sitten jos ulkonäköpaineet karkaa käsistä ja alkaa ajamaan ihmisiä äärimmäisyyksiin kuten miehiä käyttämään steroideja yms.
Miehet on järki-ihmisiä eivätkä suhtaudu ulkonäköön niin tunteella vaan käytännön ongelmana. Ja tosiaan miehet kyllä ymmärtää, ettei maailma ole heille mitään velkaa tässä(kään) asiassa vaan ihan itse ovat oman elämänsä ja mahansa herroja.

Sen sijaan naiset suhtautuu asiaan vahvasti tunteella. Lisäksi naiselle ylipaino ei ole niin iso "käytännön ongelma" seuransaannin kannalta, vaan seuraa kyllä saa joka tapauksessa. Seuran laatuun asia voi kyllä vaikuttaa jonkin verran. Mutta siitähän on sitten kätevä syyttää ympäröivää maailmaa.

Varmaankin asia on OIKEASTI tuolleen että naisilla ulkonäön kanssa ei ole niin justiinsa, vaan paremminkin pääsee todella pitkälle sillä, ettei ole semmoista peruspenseää asennetta vaan on sosiaalinen/mukava. Varsinkin jos on vielä normaalipainoinen, niin luulen että sit kelpaa melkeinpä miehelle kuin miehelle.
Kysynnän ja tarjonnan laki. Mahakkaatkin naiset kelpaa miehille, koska valinnanvaraa ei välttämättä ole.
 
Liittynyt
14.08.2023
Viestejä
1 051
Sen sijaan naiset suhtautuu asiaan vahvasti tunteella. Lisäksi naiselle ylipaino ei ole niin iso "käytännön ongelma" seuransaannin kannalta, vaan seuraa kyllä saa joka tapauksessa. Seuran laatuun asia voi kyllä vaikuttaa jonkin verran. Mutta siitähän on sitten kätevä syyttää ympäröivää maailmaa.
No jaa. Naisten ryhävalaantuminen on aikalailla showstopper suurimmalle osalle miehistä kun taas miesten pulskius nähdään monesti söpönä, bisnesmies-pötsinä jne. Toki siinä määrin on totta että naiset kyllä aina saa miehen, mutta jos ne miehet pitää hakea pakolaiskeskuksesta niin...noh sitä voi jokainen itse miettiä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 848
Viestejä
4 315 495
Jäsenet
71 912
Uusin jäsen
AleksiEJ

Hinta.fi

Ylös Bottom