Miten tämä liittyy mihinkään mitä olen kirjoittanut ja miksi mun tulisi vastata moiseen itsestäänselvyyteen?
Vaikuttaisi nyt siltä, että sulta meni mun koko pointti ohi joten selitän vielä kerran lyhyesti. Aiemmin ketjussa esitettiin tilasto jonka mukaan normaalipainoisten osuus on pysynyt kutakuinkin samana, mutta ylipainoisista on tullut entistä ylipainoisempia.
Arvelin tämän johtuvan ainakin osaksi siitä, että normaalipainossa pysyvät säätelevät syömistään paremmin kulutuksen mukaan ja ylipainoiset ei. Kun syömistään huonosti säätelevät ylipainoiset sitten liikkuvat väestötasolla vähemmän, heistä tulee lihavampia kuin ennen.
Mielestäni tämä ei ole mitenkään ristiriidassa sen kanssa, että ihminen lihoo jos syö enemmän kuin kuluttaa, mutta on yksi teoria sille miksi lihavat lihovat ja normaalipainoiset ei vaikka yhteiskunta ympärillä muuttuu ns. lihomista paremmin tukevaksi.
Niamu sanoi:
Liikunnan puute ei tee kenestäkään lihavaa vaan se mitä mätät suustasi sisään.
Oikeastaan tuokin on väärin, koska se mitä suustaan mättää sisään ei tee kenestäkään lihavaa
Itse hyppäsin tuossa kohtaa keskusteluun. Perustelisitko vielä miksi paljon suustaan sisään mättäävä ei lihoaisi ja taas vähän suustaan sisään mättäävä pysyy laihana?