Tätä on järkevämpää mielestäni seurata esim. kuukauden keskiarvolla. Eli jos kuukaudessa keskimäärin kulutus 2500, syö siten, että saat energiaa keskimäärin 2000. Ei joka päivä tartte osua justiinsa. Jonain päivänä voi syödä sen 3000 ja sitten joinain toisina päivinä vaikka 1800.Tänään, jos en urheile (ei millään irtoaisi minkäänlainen treeni) enkä tee töitä (en tee, loma),
niin aktiivisuuteni on erittäin alhainen. lähes sängyssä makaamista vastaava, (jos nyt koneella olen),
tällöin energiankulutus on jotain 1850kcal. tästä kun otetaan se laihdutuksen vaatima -500kcal per päivä,
eipä paljoa jää jäljelle, 1350kcal voi syödä.
En usko, että miehenä on järkevää paljon edes tuon 2000 alle mennä. Ottaa sitten jotain liikuntaa ennemmin lisäksi. Pelkästään proteiinin saanti menee aika vaikeaksi jos yrittää saada 160 g proteiinia ja kaloreita on käytössä 1300. Toki se on mahdollista, mutta sitten on kyllä melkein jo syötävä mainitsemiasi mauttomia paskaruokia.
Toisaalta viikon 168 tunnista se kolme tuntia on aika vähän. Mutta ymmärrän kyllä että jos puntti ei kiinnosta yhtään, niin ei sinne kyllä tule mentyä. Joku sellainen laji on järkevä mitä tekee mielellään. Muutokset kehonkoostumuksessa ja voimatasoissa on tavallaan pitkä prosessi. Jos vaikka ainoa tavoite on saada 6-pack ja siihen matkaa on 20 rasvakilon verran niin pitää kyllä olla aika rautainen kaveri että puree hammasta vuoden tai kaksi vain saavuttaakseen määränpään, jos ei yhtään nauti matkasta.Lisäks noissa treeneissä on se että mikään ei riitä. 3 tuntia viikossa pitäis treenaa _kovaa_ jos ei nyt maksimitasolla mutta kovaa ja ammattitaitoisesti kuitenkin, että kehitystä tapahtuis voimissa ja kunnossa, ja että paino tippuisi.
Itse yleensä tarvitsen jonkun realistisen ja melko helpon tavoitteen mitä jahtaa. Sitten kun sen saavuttaa niin saa mielihyvää ja voi keksiä uuden.
Paino voi vaihdella 1-2 kg helposti riippumatta siitä mitä rasvakudoksen määrälle on tapahtunut. Pääosin päivittäinen painon vaihtelu kertoo nestetasapainon muutoksista, johon vaikuttaa paljon ainakin suolan, nesteiden ja hiilihydraattien saanti.Tänä aamupäivänä vaaka näytti painon nousseen....82-> 83kg. Tavoite on siis 80kg, ja lähtökohta kesälomalla oli 85kg. Vielä voitonpuolella ollaan, mutta eilinen kananmunatankkaus oli turha vaikka protskua tarttikin lisää makrojen puolesta.
Toisaalta punnitsemishetki oli vähän myöhäisempi kuin yleensä, pitäis standardisoida punnitseminen aamupalan jälkeen ja aamupaskan jälkeen.
Nyt oli vähän myöhempään punnitseminen, ja aamupalan lisäksi olin vetänyt välipalan, ja vettäkin pikkasen tankkaillut.
Hyvä hetki punnitukselle on aamulla sen jälkeen kun on ehtinyt kusta mutta ei ole vielä suuhun laittanut mitään.
On mahtava liike. Innostuin tästä kun en enää ollut aivan valtavan läski. Tällä hetkellä omassa ennätyskunnossa ja leveällä myötäotteella menee pyöreä 10Suosittelen leuanvetotangon hankkimista. Itse olen tehnyt 3-4 vuotta 3 krt. viikossa sarjoja ja ihan uskomaton muutos tullut yläkroppaan.
Seuraava tavoite voisi olla joku tietty lisäpaino.