- Liittynyt
- 28.06.2017
- Viestejä
- 4 622
Vähän googlasin aiheesta lisää. LiFePo4 akun ongelma ei näytä pelkästään olevan kylmä vaan myös lämpö tyhjentää akun nopeasti ja lyhentää akun elinikää eikä sitä suositella moottorin viereeen. Eli pitäisi olla akku ja moottori eri päässä autoa.
Kiinnostaisi kokeilla vanhassa kesäkäytössä olevassa Boxsterissa kun tuossa on nopea melkein 20 kg:n kevennys (vakioakku on järjetön möhkäle jotain 90 Ah). Autossa ei ole poppeja, sähkökattoa ja ei paljon muutakaan virtaa kuluttavia juttuja. Parkissa häly ja ovien kaukosäätö vie jotain kymmeniä milliampeereja muutaman päivän ja sen jälkeen deep sleepissa ei paljon mitään (kaukosäätö lakkaa toimimasta ja pitää avata avaimella).
Tuollaisia pieniä akkuja voisi teoriassa laittaa pari rinnakkain. Tai sitten suoraan isompi:
akkumarket.fi
Kiinnostaisi kokeilla vanhassa kesäkäytössä olevassa Boxsterissa kun tuossa on nopea melkein 20 kg:n kevennys (vakioakku on järjetön möhkäle jotain 90 Ah). Autossa ei ole poppeja, sähkökattoa ja ei paljon muutakaan virtaa kuluttavia juttuja. Parkissa häly ja ovien kaukosäätö vie jotain kymmeniä milliampeereja muutaman päivän ja sen jälkeen deep sleepissa ei paljon mitään (kaukosäätö lakkaa toimimasta ja pitää avata avaimella).
Tuollaisia pieniä akkuja voisi teoriassa laittaa pari rinnakkain. Tai sitten suoraan isompi:

Käynnistysakku Litium 40Ah/1200A/242x175x190/-+ - Akkuhaku, Käynnistysakut - Akkumarket
Litium LiFePo4-käynnistysakut Litium käynnistysakuilla on keskeinen rooli kun tarvitaan huippu ominaisuuksia käynnistykseen ja kulutukseen. Kohteisiin joissa vaaditaan ylivoimaista käynnistystehoa sekä kulutuskestävyyttä samassa paketissa.
