Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
153
Sennheiser hd650:t olleet jo viitisen vuotta enkä vieläkään ole kyllästynyt. Välillä eq:lla harman-käyrän mukaiseksi, välillä ilman.

Hieman tekisi mieli hankkia bottlehead crack -vahvari kaveriksi mutta en ole kolvaillut sitten yläasteen.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Topping L30 ja E30 ovat hyvä, oikeastaan erinomainen, combo tuollaisella budjetilla, joten jos @T2A yhtään enemmän kuuntelet kuulokkeilla, niin nuo olisi kyllä hyvä hankinta pitkäksi aikaa tulevaisuuteen. Tekevät silti melkoisen loven alkuperäiseen 450€ budjettiin, joten paljonko olisit valmis käyttämään rahaa noiden lisäksi kuulokkeisiin?

Näistä täällä ehdotetuista Sundara/600-sarjan Sennheiserit olisi varmasti paras ja tasapainoisin vaihtoehto, ja myös suurin hyppy eteenpäin nykyisistä/entisistä Sennheisereista. Sopiiko Hifimanit miten metallin kuunteluun, kommentteja? Sennheisereihin tottuneena DT1990 Pro:n diskanttipiikki voisi tuntua melkoiselta muutokselta. Millaiseen musiikkiin tuollainen piikki muuten sopii, jos haluaa kuunnella, eikä monitoroida? Voihan sitä toki lieventää hankkimalla erilaisia padeja ja käyttämällä EQ, mutta siihen menee joka tapauksessa enemmän rahaa ja vaivaa.

Kannattaa sen verran säilyttää aina järki mukana matkassa, ettei ainakaan lähde hankkimaan alkuun kuuntelematta halpoja kuulokkeita ja 500€ vahvistinta. :) Kuuntelin äsken hetken aikaa yli 2000€ maksaneita Zmf Verite Closed -kuulokkeita kannettavan kuulokeliittimestä ja erinomaiselta kuulostivat noinkin. Eli kyllä kuulokkeilla on eniten merkitystä ja edullisemmat laitteet riittävät nykyään hyvin pitkälle etenkin ennen kuin alkaa itse hahmottaa, millaisia muutoksia ääneen toivoisi laitepäivityksillä saavansa. Tuo Topping E30 DAC on toiminut itselläni hyvin yhteen kaikenlaisten vahvistimien ja kuulokkeiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Tuo L30 & E30 kombo on sellainen, että sillä pärjää vaikka minne asti. Parilla sadalla saa nykyään ihan oikeasti helvetin hyvän DAC-amp setin jossa riittää potku lähes kaikille kuulokkeille.

Täältä tulee muuten varmaan kohta myyntiin Hifiman HE5XX.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
En tiedä lähtisinkö ajamaan DT1990:aa jollain AV vahvarilla minkä kuulokelähtö on mitä on - menisi koko budjetti niihin. Mun kokemuksen perusteella 1990 kuulosti aika ilkeeltä ilman kohtuullista kuulokevahvistinta.
Olin siinä luulossa että tässä ollaan hommaamassa myös vahvistinta. :) DT1990 Pro:t kaipaa hyvän vahvistimen päästääkseen oikeuksiinsa.


Topping L30 ja E30 ovat hyvä, oikeastaan erinomainen, combo tuollaisella budjetilla, joten jos @T2A yhtään enemmän kuuntelet kuulokkeilla, niin nuo olisi kyllä hyvä hankinta pitkäksi aikaa tulevaisuuteen. Tekevät silti melkoisen loven alkuperäiseen 450€ budjettiin, joten paljonko olisit valmis käyttämään rahaa noiden lisäksi kuulokkeisiin?
E30:sta ei kannata maksaa "ylimääräistä" jos D10s riittää omiin tarpeisiin. D10s:n etuna on myös virtalähdettömyys joka vähentää roinan määrää. :)

Näistä täällä ehdotetuista Sundara/600-sarjan Sennheiserit olisi varmasti paras ja tasapainoisin vaihtoehto, ja myös suurin hyppy eteenpäin nykyisistä/entisistä Sennheisereista. Sopiiko Hifimanit miten metallin kuunteluun, kommentteja? Sennheisereihin tottuneena DT1990 Pro:n diskanttipiikki voisi tuntua melkoiselta muutokselta. Millaiseen musiikkiin tuollainen piikki muuten sopii, jos haluaa kuunnella, eikä monitoroida? Voihan sitä toki lieventää hankkimalla erilaisia padeja ja käyttämällä EQ, mutta siihen menee joka tapauksessa enemmän rahaa ja vaivaa.
HD650:sia vuosia omistaneena voin todeta että DT1990 Pro:n erottelevuus on ihan eri luokassa kuin HD650:ssa. Padit ovat hyvä sijoitus, joskun oletuspadien ongelmia voi vähentää esim EQ:lla. jaakkopasanen/AutoEq

Kannattaa siis ehdottomasti itse testata ennen sokeaa johtopäätöstä. :)
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
"soundstage is N/A" :rofl2: Onneksi hommasin tovi sitten Mjolnir kakkosen vahvariks, niin ei oo kiusausta ostella yli 100W stereovahvaria vaativia spessuluureja.

Mielenkiinnolla odotan GL2000-jatkoraporttia. Ilmeisesti DMS ja Zeus vertailleet luurejaan ja selviä QA-ongelmia havaittu. Modattuna oon ite ollut kyllä hyvin tyytyväinen omaan luuripariini, mutta vaikea suositella varauksetta hankkimaan 600€ kuulokkeita välittömästi suolistettaviksi.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
692
Osaisiko joku suositella Suomesta saatavia kuulokkeita, max hinta ~450e. Tähän mennessä ollut näitä n. 160e Sennheiser HD 500 -sarjalaisia, joihin ollut suht tyytyväinen (kun ei paremmasta tiedä), mutta näiden hajotessa ajattelin, josko hieman enemmän satsaamalla saisi parempaa äänenlaatua. Kuulokkeet on kytkettynä AV-vahvistimen kuulokeliitäntään, joten ei mitään hajua kuinka raskaita kuulokkeita tuo jaksaa syöttää.

Tähän mennessä omistamani kuulokkeet ovat olleet avoimia ja kuuntelutila suht hiljainen, joten varmaankin avoimet kuulokkeet itselle sopisi paremmin.

Nopealla katsauksella löytynyt vaihtoehtoja mm. Sennheiser HD 600, 650 ja 660s sekä Hifimanin HE400 ja Sundara. Olisiko joku näistä hyvä, vai pitäisikö etsiä jotain muuta?

Musiikin kuunteluun siis lähinnä ja tulee kuunneltua niin metallia kuin elektronista musiikkiakin.
 

T2A

Liittynyt
02.09.2020
Viestejä
13
Topping L30 ja E30 ovat hyvä, oikeastaan erinomainen, combo tuollaisella budjetilla, joten jos @T2A yhtään enemmän kuuntelet kuulokkeilla, niin nuo olisi kyllä hyvä hankinta pitkäksi aikaa tulevaisuuteen. Tekevät silti melkoisen loven alkuperäiseen 450€ budjettiin, joten paljonko olisit valmis käyttämään rahaa noiden lisäksi kuulokkeisiin?
Noh, tässä nyt vähän lähti budjetti lapasesta kun sai ostohousut jalkaan. L30+E30 ja Sundarat tulossa. Saapa nähdä miten käy :p
 
Liittynyt
08.03.2020
Viestejä
88
Tässä katsellut budjettiluokan kuulokkeita yleiseen käyttöön korvaamaan perus HyperX:n headsettiä. Käyttö siis musiikinkuuntelusta, median kulutukseen, pelaamiseen ja videotapaamisiin. Kohtuullisen hyviä arvosteluita saaneet Philips Fidelio X2HR:t näyttäisivät olevan 150€ dustinhomella. Onko noista kokemuksia taikka ehdottaa jotain muita hyviä vaihtoehtoja n. 200€ hintaluokassa? Kuinkahan nuo vertautuvat aiemmin ketjussa mainittuihin he400se? Tarkoituksena liittää jonkinlainen mikki suoraan kuulokkeisiin, myös tähän saa heittää suosituksia jos löytyy kokemuksia :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Alan ymmärtää sitä Atticus-hypeä. Eikon suedet teki näistä sellaset mitä halusin. Ori padeilla keskibassot oli vähän liikaa mulle, mutta isompana juttuna treble oli mun herkille korville välillä liian kuumaa. Oikeastaan kaikki kuulostaa nyt hyvältä, mutta välillä tulee vastaan musiikkia mikä kuulostaa vaan niin upeelta näillä, että tulee väkisin hymy naamalla. Mukavuusongelmat korjaantui kaikki myös pienellä säädöllä. Näiden soundstage jaksaa vaan hämmästyttää - ei suljettujen luurien pitänyt kuulostaa tältä!

Luulin jo, että tuosta vanhasta Vincentin putkihybridistä ei ole enää hyötyä kun luurit kuulostaa sen kanssa joko tosi hyvältä tai täysin paskalta, ja viimeiset 5-6 kuuloketta on ollu ihan hirveitä sen kanssa. Nyt tuli kuitenkin kiva yllätys kun heitin luurit siihen kiinni - Atticukset kuulostaa saatanan hyvältä tuon kanssa. Bassopää korostuu oikeastaan aika hauskalla tavalla.

Mulla olisi ehkä mahdollisuus hankkia Aeolukset piakkoin, mutta se edellyttäisi näiden myymistä ~950€ hintaan padeineen kaikkineen, enkä tiedä löytyykö tässä energiaa sen yrittämiseen mun tilanteessa. Aeolukset on todennäköisesti edelleen se mun endgame, mutta Atticus on heti perässä kakkosena.

Asiasta toiseen. Täytyy antaa iso kiitos @Roderick :lle. Herra tarjosi Ollot mulle lainaan kaikkein paskimman ajanjakson yli mistä oli iso apu, ja ne oli pitkään täällä. Samalla pitää mainostaa vielä @STW :n piuhoja. Työn jälki oli just niin laadukasta kun sopii odottaa. Jos tulevaisuudessa on ajankohtaista kuulokepiuhan hankkiminen, niin tiedän mistä kysyn ekana!
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 565
Mulla olisi ehkä mahdollisuus hankkia Aeolukset piakkoin, mutta se edellyttäisi näiden myymistä ~950€ hintaan padeineen kaikkineen, enkä tiedä löytyykö tässä energiaa sen yrittämiseen mun tilanteessa. Aeolukset on todennäköisesti edelleen se mun endgame, mutta Atticus on heti perässä kakkosena.
Mulla melkein toisin päin. Aeolukset mennee lihoiksi, jos tarvii, jos ja kun Veriteä pitäs hommata, mutta Atticuksista en meinannu luopua. Hemmetin hyvät ovat kyllä Aeolukset päässä. Niitä ei melkeinpä huomaa, kun painavat niin hentoisesti ja ovat varmaan jonkun kymmenen grammaa Atticuksia kevyemmät.

Samat havainnot noista pädeistä, jos puhutaan nyt vaan samoista :D Muakin häirihtee joku soundissa orkkispädeillä, mikä lähtee noilla suedeilla mäkeen. Ja ovat minusta paremman tuntuiset päässäkin tosiaan suedeilla.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
868
Alan ymmärtää sitä Atticus-hypeä. Eikon suedet teki näistä sellaset mitä halusin. Ori padeilla keskibassot oli vähän liikaa mulle, mutta isompana juttuna treble oli mun herkille korville välillä liian kuumaa. Oikeastaan kaikki kuulostaa nyt hyvältä, mutta välillä tulee vastaan musiikkia mikä kuulostaa vaan niin upeelta näillä, että tulee väkisin hymy naamalla. Mukavuusongelmat korjaantui kaikki myös pienellä säädöllä. Näiden soundstage jaksaa vaan hämmästyttää - ei suljettujen luurien pitänyt kuulostaa tältä!

Luulin jo, että tuosta vanhasta Vincentin putkihybridistä ei ole enää hyötyä kun luurit kuulostaa sen kanssa joko tosi hyvältä tai täysin paskalta, ja viimeiset 5-6 kuuloketta on ollu ihan hirveitä sen kanssa. Nyt tuli kuitenkin kiva yllätys kun heitin luurit siihen kiinni - Atticukset kuulostaa saatanan hyvältä tuon kanssa. Bassopää korostuu oikeastaan aika hauskalla tavalla.

Mulla olisi ehkä mahdollisuus hankkia Aeolukset piakkoin, mutta se edellyttäisi näiden myymistä ~950€ hintaan padeineen kaikkineen, enkä tiedä löytyykö tässä energiaa sen yrittämiseen mun tilanteessa. Aeolukset on todennäköisesti edelleen se mun endgame, mutta Atticus on heti perässä kakkosena.

Asiasta toiseen. Täytyy antaa iso kiitos @Roderick :lle. Herra tarjosi Ollot mulle lainaan kaikkein paskimman ajanjakson yli mistä oli iso apu, ja ne oli pitkään täällä. Samalla pitää mainostaa vielä @STW :n piuhoja. Työn jälki oli just niin laadukasta kun sopii odottaa. Jos tulevaisuudessa on ajankohtaista kuulokepiuhan hankkiminen, niin tiedän mistä kysyn ekana!
Jos olet Atticukset laittamassa kiertoon niin täällä voisi olla kiinnostusta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Jos olet Atticukset laittamassa kiertoon niin täällä voisi olla kiinnostusta.
Jos tuo Aeolus kuvio onnistuu niin luurit lähtee kiertoon jos ottaja löytyy nopsaan.

Edit: En ole aikaisemmin ollut näiden tummempien puiden fani, mutta ei perhana nyt on mieli muuttunut. Tää barnyard cherry on ehkä näteimpiä ZMF:n Limited edition-puita mitä oon nähnyt. Nää on tummuneet ajan myötä aika paljon mikä on tehny näistä vaan nätimmät. Valosta riippuen väri vaihtelee tosi tummasta, oikeastaan kahvin värisestä sellaseen maitosuklaan väriin - ja kaikea siltä väliltä. Vaaleat tiikerinraidat kruunaa vielä kaiken. Nää on ihan yhtä paljon sisustuselementti kuin kuulokkeet, mikä tuppaa olemaan totta monien ZMF-luurien kanssa.

Kyllä mulla on ollut ikävä ZMF:n ns house soundia paljon enemmän kuin edes itse hoksasin. Varsinkin tän putkivahvarin kanssa nää tarjoaa ihan uskomatonta, musiikillista nautintoa. Oon kuunnellu Steven Wilsonin koko tuotantoa läpi, ja pitkästä aikaa en yhtään arvioi kuulokkeita tai vahvistinta, tai yhtään mitään. Nautin vaan siitä, että musiikki kuulostaa tosi hyvältä.

Kyllä nää elämän pienet jutut vaan vaikuttaa ihan kaikkeen! Huomaa, että stressi vähenee ja kipu häiritsee vähemmän. Vielä kun pääsee taas kuulemaan Aeolusta pitkästä aikaa... :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Alan ymmärtää sitä Atticus-hypeä. Eikon suedet teki näistä sellaset mitä halusin. Ori padeilla keskibassot oli vähän liikaa mulle, mutta isompana juttuna treble oli mun herkille korville välillä liian kuumaa.
Itse alan yhä vahvemmin kallistua Ori padien suuntaan. Eikon suedet leikkaa vähän liikaa myös ihan alinta bassoa mun korviin ja äänestä tulee vähän jotenkin epäyhtenäinen vaikkakin neutraalimpi. Ei ne suedetkaan kyllä pahalta kuulosta ja mieli voi vielä muuttua, vasta näihin tässä pikkuhiljaa tutustutaan :)

Atticus toimii kyllä käsittämättömän hyvin live levyillä. Huonommin äänitetytkin jutut kuulostaa hyvältä. Jotenkin Atticus luo tosi vahvan "siellä olon" tunteen mutta tekee sen enemmän luomalla tunnelmaa kuin toistamalla äänitteen äärimmäisen läpinäkyvästi. Guns N' Rosesin live levyltä kun päräytti paradise cityn soimaan niin tämä ukko teleporttasi aika tehokkaasti helsinki areenalle vuoteen 2006. Tuntui melkein oudolta kun rintaa ei väristänyt paineaalto eikä vieressä ollutkaan ketään tönimässä!

Omalla tavallaan Atticus on ehdottomasti eräs hienoimpia kuulemiani kuulokkeita. Tarkempaa analyysia sitten joskus tuonnempana :)

Tässä katsellut budjettiluokan kuulokkeita yleiseen käyttöön korvaamaan perus HyperX:n headsettiä. Käyttö siis musiikinkuuntelusta, median kulutukseen, pelaamiseen ja videotapaamisiin. Kohtuullisen hyviä arvosteluita saaneet Philips Fidelio X2HR:t näyttäisivät olevan 150€ dustinhomella. Onko noista kokemuksia taikka ehdottaa jotain muita hyviä vaihtoehtoja n. 200€ hintaluokassa? Kuinkahan nuo vertautuvat aiemmin ketjussa mainittuihin he400se? Tarkoituksena liittää jonkinlainen mikki suoraan kuulokkeisiin, myös tähän saa heittää suosituksia jos löytyy kokemuksia :D
Screenshot_20210413-234256.jpg
Jos sulla on tuon kuvan näköiset kuulokkeet niin ottaisin ehdottomasti hifimanit vaikka en just tuota mallia oo kuullutkaan. Nuo hyper x cloudit joissa on 53mm elementit on hintaisekseen tosi hyvä ääniset, vaikkakin diskantti on aika kirkas ja karhea. X2 on parempi mutta ei mielestäni riittävästi. Hifimanien suhteen kannattaa selvittää tarviiko ne millaista vahvistinta vai pelittääkö hyvin ilmankin. En ole tosiaan tuohon malliin perehtynyt mutta yleensä Hifimanin kuulokkeet on kyllä ääni/hinta suhteeltaan pirun kovia.

Tosin jos olet kovin rage pelaaja (tai työkaverit ottaa hermoon teamsissa) niin kannattaa harkita vaikka Beyerdynamiccia. Hifimanit saattaa mennä palasiksi jo ilmalennon aikana ennen seinään osumista :rofl:
No ehkä ei sentään...mutta tuo kestävyys ei perinteisesti oo ollut niiden myyntivaltti. Ehkä he400se on parannus siinä suhteessa?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Jengi tuntuu jakautuvan aika selvästi tässä Atticus padihommassa. Monesti tykätään selvästi enemmän yhdestä, mutta toisaalta molemmissa on puolensa. Se on myös ihan siistiä, että yhdet luurit saa muutettua ihan erilaisiksi 10 minuutissa pelkällä padien vaihdolla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Mulla melkein toisin päin. Aeolukset mennee lihoiksi, jos tarvii, jos ja kun Veriteä pitäs hommata, mutta Atticuksista en meinannu luopua.
Jos/kun tämä päivä koittaa, niin täällä on erittäin potentiaalinen ostaja käsi pystyssä :D Taidetaan molemmat majailla Jyväskylässä, niin säästyisit postitukseltakin, mutta olisi mukava päästä testaamaan luureja hetki ennen ostopäätöstä. Aeolukset on erittäin todennäköisesti luurit mun makuun, mutta yhdet tonnin luurit Italiaan palauttaneena pitää jatkossa päästä testipenkkiin ennen näitä arvohankintoja.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 565
Jos/kun tämä päivä koittaa, niin täällä on erittäin potentiaalinen ostaja käsi pystyssä :D Taidetaan molemmat majailla Jyväskylässä, niin säästyisit postitukseltakin, mutta olisi mukava päästä testaamaan luureja hetki ennen ostopäätöstä. Aeolukset on erittäin todennäköisesti luurit mun makuun, mutta yhdet tonnin luurit Italiaan palauttaneena pitää jatkossa päästä testipenkkiin ennen näitä arvohankintoja.
Kah, hienoa :D Palataan tähän. Pitää vähän laskeskella, mitä noista eri Veriteistä jäis maksettavaa ja oishan se itekin hyvä kuulla Veritet ennen tilaamista, mutta oon sen verran ääliö, että saattasin tilata sokkonakin :D Nyt vaan tosiaan kajarihankinnat romuttivat mahikset ostella mitään arvokkaampaa ihan hetkeen.

Kuultavaksi nuo joutanevat tuosta joka tapauksessa sopivassa kohtaa, kun noita on suht kiva liikutella tuossa lentolaukussa ilman pelkoa, että ottaisivat osumaa.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
692
Jos tuo Aeolus kuvio onnistuu niin luurit lähtee kiertoon jos ottaja löytyy nopsaan.

Edit: En ole aikaisemmin ollut näiden tummempien puiden fani, mutta ei perhana nyt on mieli muuttunut. Tää barnyard cherry on ehkä näteimpiä ZMF:n Limited edition-puita mitä oon nähnyt. Nää on tummuneet ajan myötä aika paljon mikä on tehny näistä vaan nätimmät. Valosta riippuen väri vaihtelee tosi tummasta, oikeastaan kahvin värisestä sellaseen maitosuklaan väriin - ja kaikea siltä väliltä. Vaaleat tiikerinraidat kruunaa vielä kaiken. Nää on ihan yhtä paljon sisustuselementti kuin kuulokkeet, mikä tuppaa olemaan totta monien ZMF-luurien kanssa.

Kyllä mulla on ollut ikävä ZMF:n ns house soundia paljon enemmän kuin edes itse hoksasin. Varsinkin tän putkivahvarin kanssa nää tarjoaa ihan uskomatonta, musiikillista nautintoa. Oon kuunnellu Steven Wilsonin koko tuotantoa läpi, ja pitkästä aikaa en yhtään arvioi kuulokkeita tai vahvistinta, tai yhtään mitään. Nautin vaan siitä, että musiikki kuulostaa tosi hyvältä.

Kyllä nää elämän pienet jutut vaan vaikuttaa ihan kaikkeen! Huomaa, että stressi vähenee ja kipu häiritsee vähemmän. Vielä kun pääsee taas kuulemaan Aeolusta pitkästä aikaa... :)
Mitä tarkoitat house soundilla?
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
796
Ehdotuksia hyvistä BT kuulokkeista (mieluiten over-ear) tv:n katsomiseen? Tv on sonyn XE sarjalainen 2017 vuodelta. Lähinnä osunut silmiin nuo WH-1000XM3, bose 700, sennheiser momentum 3.
Minulla on parit Sonyn "leffakuulokkeet" mutta en jaksaisi enää leikkiä noitten piuhojen ja telakoiden kanssa.
Olikohan jotain muita alle 500ë budjetilla?
Tuleeko näissä jotain lipsync tai vastaavia ongelmia?
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 565
^ no, ne uudet Valcot on ihan asialliset alle parin sadan hintaan.

JBL Club Onet ihan kehuttuja kanssa. Niitäkin pitäs saada alle pariin sataan. Käytin ne himassa, mutta kun eivät toimi yhtään tämmöisellä jättipäällä, niin pistin sen suuremmin miettimättä takas.

muoks. tai TV:n katsomiseen ostaisin varmaan kaikkein mukavimmat, jos jossain pääsee vaan testaamaan. Noita teikäläisen luettelemia on varmaan ainakin jokaisessa Gigantissa.

Jos musaakin, niin sitten kannattaa tsekata ainakin nuo Valcot. Niitä taas voi olla kuultavissa ainakin Hifistudiolla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Rupesin kuuntelemaan musiikkia ja olin että ei jumankauta! tässä albumissa on aivan uskomaton soundstage!. Kuuntelin sujuvasti melkein puoli tuntia, kunnes tajusin että kailottimet on päällä ja soittavat musaa jotakuinkin samalla volumella mitä kuuluu kuulokkeista.

Jostain syystä en saa nykyään ilmoituksia tämän ketjun viesteistä. eipä sillä että meikäläisellä olisi paljon annettavaa tälle ketjulle hifistin näkökulmasta.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 355
Kylläpäs on mukavampi käyttää HD 560S:iä kun saapui 1.2m kaapeli 3 metrisen jöötin tilalle
kaapeleita sokkona tilatessa aina jänskättää että tuleeko sellainen missä paidan/yms. hankaukset kulkeutuvat kuulokkeisiin, tämä on onneksi hiljainen. Uskomatonta kuinka yleinen tuo vika on, luulisi olevan ensimmäinen asia minkä valmistaja testaa.

Postissa odottelee myös aliexpressistä kaapelit 6XX:lle, saapuivat sattumalta samana päivänä!

m: tuo 6XX-kaapeli kuumottaa hieman, se kun on jonkinlaista punottua materiaalia eikä kumia. hankaavat herkemmin
19.41US $ 32% OFF|Cable for Sennheiser Headphone HD600 HD650 HD525 HD545 HD565 HD580 600s Headphones Replacement Audio Cable Cords 3.5mm to 6.35mm|cable for sennheiser|cable for headphonesreplacement cable for headphones - AliExpress

m2: No niin, pitihän se kauppareissulla samalla noutaa tuo 6XX-kaapeli. Napakymppi omaan käyttöön tämä. Erittäin huomaamaton vrt. oletuskaapeli joka tuntui aina olevan tiellä, varsinkin rinnan kohdalla missä L/R-kaapelit yhdistyvät
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Tänään näin myynnissä HD424 kuulokkeet, olin että pakko ostaa, mutta sitten huomasin että olivat myydyt. Kiva olisi ollut omistaa vintage sennheiserit ja vintage kuulokkeet yleensä, vaikka ei nuo mitkään 424Xät olleet. Ei olisi enää tarvinnut haaveilla kph30istä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Taisin aloittaa musiikin kuuntelun 1992 jollain noilla Sennheiserin HD 4xx luureilla, meidän olohuoneen lattialla levysoittimen edessä istuen. :rofl2: Muistan elävästi ne keltaiset padit mitkä oli jo silloin ihan paskana, mikä teki niiden luurien käytöstä pirun kivuliasta. Kehitettiin siihen lopulta joku patenttiratkaisu tottakai.

424 se taisi olla, jostain 70-80 -luvulta. Nuo ohuet padit näyttää tutulta. Tommoset olis kiva joskus hankkia. :)
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
153
Tämä kanssa offtopicia mutta striimauspalvelu Qobuz on nyt saatavilla Suomessa. Otin kuukauden koejakson ja koitan tässä nyt vertailla miten high res-levyt kuulostaa tidalin hifiin/mastereihin verrattuna. Hieman halvemmaksi tämä tulisi vuositasolla mutta en tiedä miten paljon täällä on ainakaan vielä suomalaista musaa.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Tämä kanssa offtopicia mutta striimauspalvelu Qobuz on nyt saatavilla Suomessa. Otin kuukauden koejakson ja koitan tässä nyt vertailla miten high res-levyt kuulostaa tidalin hifiin/mastereihin verrattuna. Hieman halvemmaksi tämä tulisi vuositasolla mutta en tiedä miten paljon täällä on ainakaan vielä suomalaista musaa.


Ainakin itse tämän videon informaation johdosta siirryn pois tidalista ja odottelen joko spotify hifiä tai vaikka kokeilen tuota Qobuzia, jos vaikka saisivat jossain vaiheessa suomalaistakin musiikkia. En ennen tätä videota tiennyt MQA:n ongelmista mutta haiskahtaa aika p*skalta, lisäksi tidalin "hifi"-laatu ei ole hifiä "master" biiseissä, vaan onkin downsamplattu masteri
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
563
Noniin kultakorvat :p
Mikä näistä kannuista maksaa 3000€, 700€ tai 10€ hahaha (Älkää lukeko kommentteja siinä videossa, olkaa rehellisiä):
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Noniin kultakorvat :p
Mikä näistä kannuista maksaa 3000€, 700€ tai 10€ hahaha (Älkää lukeko kommentteja siinä videossa, olkaa rehellisiä):
En ihan hiffaa tän ideaa. Eihän tuossa arvioi muuta kun ehkä luurien tuunausta, vai menikö multa jotain ohi?
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 876
sitähän siinä varmaanki. Itelle a tais kuulostaa lähimpänä orginellia. Jotenki semmonen kutina että se on sitte kympinkuuloke ton äijän omalla eq säädöil
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Noniin kultakorvat :p
Mikä näistä kannuista maksaa 3000€, 700€ tai 10€ hahaha (Älkää lukeko kommentteja siinä videossa, olkaa rehellisiä):
Noita Sonyjä näkyisi saavan 15 eurolla lähitokmannilta, hieman houkuttaisi käydä hakemassa ja kokeilla noita erilaisia EQ-profiileja mitä tuolta ASR ketjusta löytyy. Hyvin vaikea uskoa kyllä Amirin puheita että nuo voisi EQ:n kanssa kuulostaa joltain kunnon hifikuulokkeilta. Testasin ainakin hyllystä löytyvillä Koss Porta Pro jotain noita AutoEQ profiileja ja ei saa kyllä sinne päinkään niin puhtaasti soivaa ääntä ulos kun Hifiman HE-400i -kuulokkeista vaikka taajuusvasteen saakin ihan miellyttäväksi.

Sen verran olen noista kuulokemittauksista todennut että tuo Harman käppyrä mihin Amir esimerkiksi noita vertaa kuulostaa kyllä omaan korvaan oikein hyvältä ja kaikki kuulokkeet mitä olen EQ:lla säätänyt lähemmäksi tuota ovat kuulostaneet reilusti vakiota paremmalta, mutta paljon informaatiota jää noilla mittauksilla vielä kuitenkin selvittämättä eikä niistä voi kyllä kuuntelematta kauheasti päätellä. Tuo desibelikohtainen särömittaus on kyllä siitä kiva kun sillä näkee miten hyvin kuulokkeet kestää EQ jota yleensä tarvitaan alataajuuksille aika paljon.

Ehkä tuosta voisi päätellä että hyvät kuulokkeet löytää siten että katselee mittauksista mitkä kuulokkeet pystyvät EQ:n kanssa toistamaan Harman kurvin alapään ilman että särö lähtee aivan käsistä ja sitten sellaisista etsii mallin jossa ylemmät taajuudet ja soundstage kuulostaa hyvältä ja ovat myös mukavat päässä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
AudioScienceReview mittasi Sundarat: Hifiman Sundara Review (headphone)

Pärjäsivät paremmin kuin huomattavasti kallimmat Anandat.

Sundarat ovat kyllä pakkohankinta jossain vaiheessa. :)
Justiinsa oli tästä puhetta telegramissa. Amirilla on ihan omat kuviot joka testailussa, ja omat referenssit, muutenkin ihan tuulella käyvä ukkeli. Testaa kaikki vahvistimetkin samoilla kuulokkeilla, ja sitten valittaa kun ei ole hyvä, ei kai se oli jos jonkun zen dacin arvioi 300Ohmin sennpaskeilla ja epäherkillä planareilla.

Edit. Tässä vielä lainaus etten puhu omiani. Voi poistaa jos englanti on kiellettyä.

[16.04.21 13:29]
kek... amir recommends sundara over ananda

[16.04.21 13:30]
even tho it has *actual* subbass rolloff

[16.04.21 13:32]
ananda distortion at 94db while unsealed... "even at this level we have distortion across the board"

[16.04.21 13:33]
sundara looking exactly the same... no problem

[16.04.21 13:34]
this dude not only doesn't accept any criticism on his reviews... he then keeps referencing the crappy measurement in future reviews as well
 
Viimeksi muokattu:

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Justiinsa oli tästä puhetta telegramissa. Amirilla on ihan omat kuviot joka testailussa, ja omat referenssit, muutenkin ihan tuulella käyvä ukkeli. Testaa kaikki vahvistimetkin samoilla kuulokkeilla, ja sitten valittaa kun ei ole hyvä, ei kai se oli jos jonkun zen dacin arvioi 300Ohmin sennpaskeilla ja epäherkillä planareilla.
Se onkin vain se kuuluisa mittausfoorumi. Äänenlaadullisia arvioita sieltä on turha etsiä ja jos menet kommentoimaan, niin vastassa on fanipoikajoukkue puolustamassa särömittauksia. Toki jos itselle vain ne mittaukset joita ko. foorumilla suoritetaan riittää itselle niin silloinhan se palvelee lukijoitaan erittäin hyvin.

En lupaa mitään, mutta voisin ehkä nuo Sonyt hakea testiin huvikseni ja lähetellä myöhemmin seuraavalle testiin posteja vastaan. Ellei niistä sitten tule ykköskuulokkeet itselle.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 565
Sen verran olen noista kuulokemittauksista todennut että tuo Harman käppyrä mihin Amir esimerkiksi noita vertaa kuulostaa kyllä omaan korvaan oikein hyvältä ja kaikki kuulokkeet mitä olen EQ:lla säätänyt lähemmäksi tuota ovat kuulostaneet reilusti vakiota paremmalta
Tuo Harman-käyrän mukainen +5dB bassoa on kyllä itelle monesti aivan liikaa, jos on tasaisena pohjaan saakka menevät luurit ja kuuntelee jotain bassokkaampaa musaa. Audezeilla (2, 2C) tuota testannut ja melkoiseksi muhjuksi menee alakerta. Desibeli pari saattaa riittää itelle jo ihan hyvin tukevoittamaan alakertaa.

Luonnollisesti eri juttu, jos luurien vaste putoaa ja/tai matsku on jotain alakerrasta ohkaisempaa.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Mielestäni noi mittaukset toimivat hyvin laitteisiin, mutta kuulokkeet jotka mittaavat EQ:n about samoin kuulostavat huomattavasti erilaisilta ja niissä kuulee korviin ongelmia, pidän amirin dac/amp mittauksista mutta nuo kuulokehommat missä pidetään harmanin käyrää jeesuksesta seuraavana voi kyllä suksea kuuseen, itse pidin anandan soundista (en ostanut kun arya oli parempi) ja kun tekee ensiksi mittaukset niin ihme kun huonosti mittaavat kuulostaa huonolta sen mittauksen jälkeen, vaikka kuulostavat hyvältä ennen mittaustuloksia
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 361
Viestejä
4 158 387
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom