Laadukkaat kuulokkeet?

STW

Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
157
No minä kokeilin suljettuihin Veriteihin Aeoluksen perf nahkapadeja sekä perf suede padeja ja kyllä siitä vähän kaikki hauska hävis. Meni aika oudoksi taajuusvaste muutenki. Goldplanarista ei tosin oo tietoa miten toimii eri padeilla.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
No minä kokeilin suljettuihin Veriteihin Aeoluksen perf nahkapadeja sekä perf suede padeja ja kyllä siitä vähän kaikki hauska hävis. Meni aika oudoksi taajuusvaste muutenki. Goldplanarista ei tosin oo tietoa miten toimii eri padeilla.
Muistaakse Zach on jossain sanonut, että perf padit ei oikein toimi minkään suljetun ZMF:n kanssa, ja lopputuloksena on paska taajuusvaste, tylsä soundi yms.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 481
Perforated padit on tosiaan pääsääntöisesti tarkoitettu vain avoimille kuulokkeille – hyviä huomioita tulikin aiemmissa viesteissä.

@pappatech Ei tunnu oikein kellään olevan kokemusta, miltä noi BE2 hybridit kuulostaa suljetuilla Veriteillä. Nahkaiset BE2 padit tekis noista ilmeisesti hieman kirkkaammat ja analyyttisemmat, ja koska elementit tulee lähemmäs korvia, vokaalit ja midit on intiimimmät ja soundstage muutenkin hieman pienempi. Ilmeisesti bassoa kans on jonkin verran vähemmän, joten neutraalimmaksi ja vähemmän lämpimäksi on kuvailtu.

Suede-materiaali sitten noissa hybrideissä todennäköisesti pehmentää ja hidastaa soundia hieman. Voi toimia tai sitten ei yhtään... :hmm::rofl2:

En kyllä ennakkoon osaa sanoa yhtään, millaista ääntä noi tekee tai mahtuuko mun korvat noiden sisään syvyyssuunnassa. Ihan kokeilemisen arvoiset varmasti olis etenkin vokaalien osalta. Onko niissä BE2-padeissa sun mielestä selvästi paksumpi kangas, joka tulee elementtiä vasten? Sekin muuttanee ääntä.

Roderickin kouraan tarttui maanantaina salkku, joka sisälsi Atticukset, joten nyt keskityn ainakin toistaiseksi Zmf-rintamalla ainoastaan Veriteen.

Onkin mielenkiintoista kuulla, mitä @unholy_walrus tykkäät Atticuksista. Mulle ne voi hyvinkin olla sellaiset kuulokkeet, joihin joskus palaan ja myyn kaiken muun pois. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
En kyllä ennakkoon osaa sanoa yhtään, millaista ääntä noi tekee tai mahtuuko mun korvat noiden sisään syvyyssuunnassa. Ihan kokeilemisen arvoiset varmasti olis etenkin vokaalien osalta. Onko niissä BE2-padeissa sun mielestä selvästi paksumpi kangas, joka tulee elementtiä vasten? Sekin muuttanee ääntä.
On niissä näköjään ihan selkeästi paksumpi se kangas ainakin orkkis Atticuksen pädeihin verrattuna. Enpäs ollu tommoiseenkaan kiinnittänyt mitään huomiota.

Voin minä nuo lähettää ihan testiinkin sulle, jos haluat. Sillai kai tuo selviää parhaiten, miten soivat :D Nakkaa vaikka yv:tä, jos kiinnostaa, niin sovitaan tota kuviota jotenkin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Okei, rehellisyyden nimissä täytyy antaa postille propsit. Aspassa sattui kohdalle harvinaisen pätevä kaveri, joka selvitti asian vartissa, ja hommasi vielä kaupan päälle kotiinkuljetuksen huomiseksi. Ihan hyvä, koska en pääse itse hakemaan sitä lähipostista, ja menee vissiin perjantaille, että saan jonkun tänne jeesimään. Huomenna aamupäivällä pitäisi siis olla luurit täällä!

Padien kohtalo on vähän mysteeri. Royal mailin seuranta näyttää niiden saapuneen maahan eilen aamulla, mutta postin mukaan paketti ei ole vielä Suomessa.
 
Liittynyt
11.03.2021
Viestejä
15
Mistä suosittelisitte katsomaan uutta kuulokepiuhaa Hifiman Ananda kuulokkeille?

Jotku suosittelevat tätä piuhaa näille kuulokkeille, mutta on kyllä suolaista maksaa tullit + postit tuon hintaisesta kaapelista.

Minkälaisia kokemuksia teiltä löytyy käyttäjän STW tekemistä kaapeleista? Etsin sellaista johtoa minkä pituus olisi hyvä työpöytäkäyttöön ja ei muistuttaisi löysää kortsua kuten tämä vakiokaapeli.

1617801791786.png
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
@STW tekee todennäköisesti vähintään yhtä hyvän tai paremman piuhan, mutta tekee sen nopeammin ja varmaan edullisemmin. Täällä on useampi ollut niihin johtoihin tyytyväinen.
 

STW

Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
157
Mulla on vielä homma sillä mallilla että pääasiassa joudun tilaamaan osia, mutta mulla taitaa olla osat valmiiks tommoseen Anandan johtoon, riippuen mitä haluat. Antakaa muutkin palautetta, huvikseen ku teen niin koitan tehä mahollisimman laadukkaita ja että kaikki on tiptop vaikka yleensä toimitus kestää kiinatilauksen verran. Ainaki noita on menny useempia ja hyviä palautteita on tullu suoraan itselle. YV:llä saa toki aina kysyä vaikka kiinnostais muuten vaan, laita vaan @Cyberdruidi speksiä niin katotaan saako heti kasaan. Hinta varmaan jää alle (postit+tullit laskettuna) mitä Periaptin johdoille jää.

Tuossa viestissä vielä parit esimerkkikuvat, värimaailma tosin on vääristyny noissa ruskeissa piuhoissa; ne on oikeesti semmoset kivan ruskeet.

 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Hitto kun ei tiedä milloin ja minä vuonna, missä kuussa, tai maassa, tai minä päivänä Kalifornian kaveri saa aikaiseksi lähettää ne HE-560 tännepäin maailmaa. Ei oikein uskalla tehdä mitään hankintoja kuten balansoitua piuhaa tai jytäkämpää vahvistinta ennenkuin tietää että ovat tulossa.

Varmaan alkavat nipottaa tullissa että ei ne voi ilmaiset olla, ja panevat maksamaan ALVtä jonkun 400 euron tuotteen arvosta. Maalataan nyt piruja seinälle jo valmiiksi, eipähän sitten ylläty kun pitää olla lompakko ojossa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Hitto kun ei tiedä milloin ja minä vuonna, missä kuussa, tai maassa, tai minä päivänä Kalifornian kaveri saa aikaiseksi lähettää ne HE-560 tännepäin maailmaa. Ei oikein uskalla tehdä mitään hankintoja kuten balansoitua piuhaa tai jytäkämpää vahvistinta ennenkuin tietää että ovat tulossa.

Varmaan alkavat nipottaa tullissa että ei ne voi ilmaiset olla, ja panevat maksamaan ALVtä jonkun 400 euron tuotteen arvosta. Maalataan nyt piruja seinälle jo valmiiksi, eipähän sitten ylläty kun pitää olla lompakko ojossa.
Sehän menee niin, että lahjasta joutuu myös maksamaan verot. Kannattaa valmistautua siihen, että niistä joutuu jotain maksamaan.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 481
Onhan tää tötterö aikamoinen parannus Tor Audio Rogeriin, vaikka vasta ensimmäisiä tuntejaan soikin:
PXL_20210407_152444306.PORTRAIT~2.jpg
(heijastuksista voi nähdä, millainen alien ollut kuvaa ottamassa)

Olin jo melko tyytyväinen vakioputken iskevyyteen, erottelevuuteen, ilmavuuteen ja micro detailien määrään. Tämä Psvane on kuitenkin ihan toiselta planeetalta ja parannus kaikkeen!

Ensimmäisenä huomasi, miten puhdas ääni tästä lähtee ja miten hiljainen tämä on. Edes pienen impedanssin herkät kuulokkeet eivät suhise tällä yhtään toisin kuin vakioputkella. Soundista hävisi myös kaikki rakeisuus.

Soundi ZMF Veriteillä (C) on nyt aivan uskomaton, juuri sellainen kuin olen halunnut! :interested: Soundstagesta tuli TODELLA iso ja jotenkin niin yhtenäinen, ettei enää tunnu ollenkaan siltä kuin kuuntelisi kuulokkeilla. Erottelevuus ja yksityiskohtaisuus pysyy erinomaisella tasolla ja soundi on nopea. Bassot iskee ehkäpä lujempaa kuin tähän mennessä millään vahvistimella, mutta tällä putkella soundiin ei tule yhtään liikaa lämpöä tai mutaisuutta. Nyt Veriten vokaalit tulee omaan makuun paremmin esille ja tuntuisi, että tämä putki tasaa juuri sopivasti taajuusvasteen kuoppia ja piikkejä. Ylämideistä/alatreblestä hävisi ainakin jotakin, koska nyt Verite puskee vähemmän väkisin yksityiskohtia esille ja kuunteluun pystyy keskittymään helpommin. Täytyy toivoa, ettei soundi muutu tästä mitenkään radikaalisti putken ikääntyessä - nyt on nimittäin hyvä. :cool: RebelAmp oli jo askel oikeaan suuntaan, mutta näköjään vokaalien etäisyys korjautui vasta näin.

Hieman sokealta uuden hankinnan hehkutukseltahan tämä kuulostaa, mutta henkilökohtaisesti olen erittäin tyytyväinen putken tuomiin muutoksiin. Olen koko ajan halunnut Veriteistä ikään kuin paremmat Atticukset ja nyt alkaa olla paketti kasassa. Muita kuulokkeita en vielä tällä putkella ole kokeillu ellei ensimmäistä varovaista testiä DT770:lla lasketa. Niitä ei olis tällä putkella edes tunnistanu 770:ksi.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Onhan tää tötterö aikamoinen parannus Tor Audio Rogeriin, vaikka vasta ensimmäisiä tuntejaan soikin:

(heijastuksista voi nähdä, millainen alien ollut kuvaa ottamassa)

Olin jo melko tyytyväinen vakioputken iskevyyteen, erottelevuuteen, ilmavuuteen ja micro detailien määrään. Tämä Psvane on kuitenkin ihan toiselta planeetalta ja parannus kaikkeen!

Ensimmäisenä huomasi, miten puhdas ääni tästä lähtee ja miten hiljainen tämä on. Edes pienen impedanssin herkät kuulokkeet eivät suhise tällä yhtään toisin kuin vakioputkella. Soundista hävisi myös kaikki rakeisuus.

Soundi ZMF Veriteillä (C) on nyt aivan uskomaton, juuri sellainen kuin olen halunnut! :interested: Soundstagesta tuli TODELLA iso ja jotenkin niin yhtenäinen, ettei enää tunnu ollenkaan siltä kuin kuuntelisi kuulokkeilla. Erottelevuus ja yksityiskohtaisuus pysyy erinomaisella tasolla ja soundi on nopea. Bassot iskee ehkäpä lujempaa kuin tähän mennessä millään vahvistimella, mutta tällä putkella soundiin ei tule yhtään liikaa lämpöä tai mutaisuutta. Nyt Veriten vokaalit tulee omaan makuun paremmin esille ja tuntuisi, että tämä putki tasaa juuri sopivasti taajuusvasteen kuoppia ja piikkejä. Ylämideistä/alatreblestä hävisi ainakin jotakin, koska nyt Verite puskee vähemmän väkisin yksityiskohtia esille ja kuunteluun pystyy keskittymään helpommin. Täytyy toivoa, ettei soundi muutu tästä mitenkään radikaalisti putken ikääntyessä - nyt on nimittäin hyvä. :cool: RebelAmp oli jo askel oikeaan suuntaan, mutta näköjään vokaalien etäisyys korjautui vasta näin.

Hieman sokealta uuden hankinnan hehkutukseltahan tämä kuulostaa, mutta henkilökohtaisesti olen erittäin tyytyväinen putken tuomiin muutoksiin. Olen koko ajan halunnut Veriteistä ikään kuin paremmat Atticukset ja nyt alkaa olla paketti kasassa. Muita kuulokkeita en vielä tällä putkella ole kokeillu ellei ensimmäistä varovaista testiä DT770:lla lasketa. Niitä ei olis tällä putkella edes tunnistanu 770:ksi.
Onko nää Psvanen putket jotain uutta, oikeasti laadukasta tuotantoa? Oon nähnyt noista kehuja muuallakin. Kiinnostaa tommonen kun oon aina itse luottanu NOS putkiin.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 481
^ Jep. Kiinaputkia, mutta erittäin laadukkaita. Halvemmallakin luulisi saavan melko vastaavaa ääntä kun tietäisi, mitä lähteä kokeilemaan. Tämähän maksoi mulle noin 110€, mutta halusin takuun. Suoraan Kiinasta saisi halvemmalla, mutta lukemani mukaan eivät testaa kaikkia niin hyvin ja hankalampaa hajonneista valittaa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Onhan tuo putkihomma ihan hirveä suo. LDMK3:n kanssa sinne tuli vähän upottua, ja on se kyllä tehokas tapa tuhlata rahaa ja aikaa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 481
Onhan tuo putkihomma ihan hirveä suo. LDMK3:n kanssa sinne tuli vähän upottua, ja on se kyllä tehokas tapa tuhlata rahaa ja aikaa.
Mun lähtökohta oli ostaa mahdollisimman hyvä ja suosituksia saanut, jotta ei sit tarvii katua ja miettiä, mitä olis saanu maksamalla 20€ lisää. :rofl2: Luulin, että putket kuulostaa aina hieman rakeisilta ja rosoisilta, mutta näköjään tosi puhdastakin ääntä on mahdollista saada.
 

Epic_Fail

Sebastian Aho #20
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
96
Päässä juuri noudetut Hifiman Sundarat ja ensivaikutelma Zen Dacin kanssa yhteistyöstä on loistava. Täytyypä kirjottaa myöhemmin lisää näistä.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
412
Antakaa muutkin palautetta, huvikseen ku teen niin koitan tehä mahollisimman laadukkaita ja että kaikki on tiptop
Kahdet piuhat tilattu @STW ja ei tarvii kahdesti miettiä mistä seuraavan kerran tilaan kun piuhaa tarvitsee. Sen verran laadukasta tavaraa tulee että en usko että kovin moni on näihin pettynyt!
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Mullakin on kahdet @STW :n piuhat, eikä mitään pahaa sanottavaa. Kiinan serkku ei osannu lähettää splittejä järkiajassa, kun omieni komponentteja tilattiin, joten mulle tulleet piuhat tulivat sitten ilman, mutta hienot ovat noinkin. Laadukkaat liittimet ja toimineet yleisesti moitteetta.

Ja mulle tehtiin vielä tuollaiset hiukka pidemmät (4m). Voi maata olkkarin sohvalla ja kuunnella musat edelleen laitetasolta olevista romppeista. Ei tarvii esim. Audezelta yrittää tilata noin pitkää tehdasjohtoa. Oisko niillä(kin) 3m pisin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Sehän menee niin, että lahjasta joutuu myös maksamaan verot. Kannattaa valmistautua siihen, että niistä joutuu jotain maksamaan.
Jos sen lahjan arvo ylittää 45 euroa, mutta ajattelin tässä sanoa että ei tarvitse vaivautua kunhan tulee seuraavan kerran puheeksi, eipähän mene rahaa kummallakaan niin posti kuin tullaushommiin, vaikka sanoi että hän maksaa posti ja tullimaksut.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
@Sword Of Damocles Mukava kuulla, että Psvane tekee laatuakin. Noin 80€ Art Series -pari ei vakuuttanut nimittäin yhtään toisen putken ollessa DOA ja rakenne sen näköinen, että sekundaa pukkaa tehtaalta. Mualimasta löytyy kyllä myös hämmentävän lineaarisia ja puhtaasti soivia putkia esim. Genalex Gold Lionin tuotokset, tosin omaa kokemusta värittää se, että aina menny hybridiputkivahvareilla :)
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 481
@Katinkultakorva voihan olla, että tämäkin vielä leviää 10h kohdalla. :D Silti tämä kyseinen malli tuntuu olevan paremmaksi todettu ja omiin silmiin valmistuslaatu vaikuttaa tosi hyvältä. Tämä toki oli Saksassa tarkistettu, joten huonoimmat yksilöt on varmasti karsittu pois myynnistä ja palautettu Kiinaan.

Muitakin putkia voisi kokeilla, jos melko halvalla löytyy. Tämä mun vahvistin on siitä hyvä, että tarvii hankkia vain yksi putki. Jos olen käsittäny oikein, noi rectifier-putket ei vaikuta niin paljoa ääneen.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Näköjään maahantuoja oli "kiristellyt" mun sundaroita ja tuo vika on ilmeisesti korjattu, niin pääsen tekemään AB vertailua Sundara vs. Arya ihan kotona, kunhan ne tuossa ensiviikon puolella saapuu.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Onko tässä ketjussa Suomen suurin ZMF-keskittymä? :D

---

Meinaan toisella isolla audioaiheisella foorumilla on ainakin ihan kuollutta merkin luurien suhteen.. Ja vähän näitä vaikuttaa löytyvän fabonkaan audioaiheisista ryhmistä, joita seuraan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Kai niitä jossain pitää shillailla, ja tehdä köyhät kateellisiksi :stongue:
No tokkiinsa :D

Mut siis kyllä taas noita arvokkaampia Staxeja, Focaleita, Senkun kärkipään malleja ja varmaan Audezenkin kärkipään malleja näkyy kohtuullisesti. Oisko osittain saatavuusjuttu.. Tavallaan saa Suomesta Hifitalolta, mutta ei sit kuitenkaan kunnolla. Hinnaltaanhan nää muut kuin Veritet eivät edes juuri eroa muista paremman pään malleista ja Veritetkin aika maltillisen hintaiset muihin lippulaivoihin verrattuna.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
ZMF:n valikoima on siinä mielessä erikoinen, että kaikki luurit on lippulaivoja. Ne on niin erilaisia, että niiden vertailu olisi hölmöä. Hyvänä esimerkkinä monen mielestä Aeolus tai Atticus on ZMF:n ylivoimaisesti parhaat luurit, kun taas toiset tykkää Veritestä, Auteurista tai Eikonista enemmän. Teknisesti myöhemmin mainitut on toki vähän edellä.

Jostain syystä ZMF ei ole kovin suosittu tietyissä puritaani-hifipiireissä. Välillä kuulee murinaa siitä, että kun ne ei ole neutraaleja niin kunnon audiofiilin ei pidä tykätä niistä.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 101
No tokkiinsa :D

Mut siis kyllä taas noita arvokkaampia Staxeja, Focaleita, Senkun kärkipään malleja ja varmaan Audezenkin kärkipään malleja näkyy kohtuullisesti. Oisko osittain saatavuusjuttu.. Tavallaan saa Suomesta Hifitalolta, mutta ei sit kuitenkaan kunnolla. Hinnaltaanhan nää muut kuin Veritet eivät edes juuri eroa muista paremman pään malleista ja Veritetkin aika maltillisen hintaiset muihin lippulaivoihin verrattuna.
Eiköhän syynä ole ZMF:n tuntemattomuus ja saatavuus Suomessa. Harva jaksaa tilailla jotain $1500:n kuulokkeita sokkona, kun palautukset, takuut ja jälleenmyynti käytettynä eivät ole mitään itsestäänselvyyksiä. Lisäksi uskalttaisin väittää että noiden 1000€+ hintaisten kuulokkeiden harrastajat ovat suht koht harvassa Suomessa.

Esim. Pietarilainen Kennerton on hyvin samantyyppinen merkki: BIG BLACK FRIDAY
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
palautukset, takuut ja jälleenmyynti käytettynä eivät ole mitään itsestäänselvyyksiä.
Takuuasioissa ei oo kyllä mitään epäselvää minusta. ZMF on hoitanut minun käsittääkseni takuujutut moitteetta. Vaivaahan siitä tulee, kun Jenkkilään lähettelee, mutta takuujutuista ei tarvii kyllä muuten minusta murehtia. Drivereillehan tarjotaan vielä elinikäinen tajuu, joka on käsittääkseni suht harvinaista muilla valmistajilla.

Jälleenmyynnistä en osaa sanoa, kun en oo ainoitakaan myynyt.. Ei niitä kyllä juuri missään (Suomessa) myynnissä juuri näekään, että oletan niiden omistajille maistuvan :D

Mutta mitään tarkan markan miesten luurejahan nää ei oo hintansa puolesta, sehän on selvä. Toki demoja näistä on saanut Hifitalolta, mitä minusta kannattaa ehdottomasti hyödyntää, jos merkki kiinnostaa.

---

Ja tohon 1000+ hintaisiin luureihin liittyen, niin minusta luureista tuppaa näkemään vähän sellaista kuvitelmaa, että satasella parilla pitäs saada ns. niin hyvän kuuloista luuria, ettei paremmasta väliä. Sit ostellaan jotain satasen parin studioluuria - "tosi neutraalia ja tarkkaa" - ilman mitään käsitystä siitä natsaako tuollainen soundi yhtään itelle. Ja sit kun kuulostaa paskalta, niin unohetaan koko luurihommat, vaikka luurimaailmassakin vois olla vaikka miten hyvää luuria tarjolla, jos vähän viittii tutustua ja tarvittaessa myös maksaa.
 
Viimeksi muokattu:

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 101
Takuuasioissa ei oo kyllä mitään epäselvää minusta. ZMF on hoitanut minun käsittääkseni takuujutut moitteetta. Vaivaahan siitä tulee, kun Jenkkilään lähettelee, mutta takuujutuista ei tarvii kyllä muuten minusta murehtia. Drivereillehan tarjotaan vielä elinikäinen tajuu, joka on käsittääkseni suht harvinaista muilla valmistajilla.

Jälleenmyynnistä en osaa sanoa, kun en oo ainoitakaan myynyt.. Ei niitä kyllä juuri missään (Suomessa) myynnissä juuri näekään, että oletan niiden omistajille maistuvan :D

Mutta mitään tarkan markan miesten luurejahan nää ei oo hintansa puolesta, sehän on selvä. Toki demoja näistä on saanut Hifitalolta, mitä minusta kannattaa ehdottomasti hyödyntää, jos merkki kiinnostaa.
Eiköhän ne hoidu kunhan jaksaa selvittää ja varmistaa asioita. Pointtina lähinnä oli noiden tuntemattomien brändien suosio Suomessa. Monesti mennään tunnetun merkin mukaan ellei ihan tarkoituksella haluta sekkailla pienimmillä valmistajilla.

Ja tohon 1000+ hintaisiin luureihin liittyen, niin minusta luureista tuppaa näkemään vähän sellaista kuvitelmaa, että satasella parilla pitäs saada ns. niin hyvän kuuloista luuria, ettei paremmasta väliä. Sit ostellaan jotain satasen parin studioluuria - "tosi neutraalia ja tarkkaa" - ilman mitään käsitystä siitä natsaako tuollainen soundi yhtään itelle. Ja sit kun kuulostaa paskalta, niin unohetaan koko luurihommat, vaikka luurimaailmassakin vois olla vaikka miten hyvää luuria tarjolla, jos vähän viittii tutustua ja tarvittaessa myös maksaa.
Syitä voi olla monia. Yksi mahdollisuus on myös mielenkiinnon lopahtaminen, koska näihin jos johonkin saa melko loputtomasti sijoitettua rahaa. Uskallan myöntää ettei olisi kivaa innostua jostain Susvarasta ja Utopiasta joiden jälkeen olisi tosi vaikeaa palata "köyhien" malliin. :)
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Syitä voi olla monia. Yksi mahdollisuus on myös mielenkiinnon lopahtaminen, koska näihin jos johonkin saa melko loputtomasti sijoitettua rahaa. Uskallan myöntää ettei olisi kivaa innostua jostain Susvarasta ja Utopiasta joiden jälkeen olisi tosi vaikeaa palata "köyhien" malliin. :)
Sehän on tosin, ainakin minusta, aivan täysin virheellinen käsitys, että valmistajien lippulaivat olisivat joka makuun parhaimman kuuloiset luurit. Niistähän tehdään useimmiten tosi analyyttisiä, teknisiä ja vasteeltaan suht neutraaleja, ja eiväthän tuollaiset sovi välttämättä yhtään esim. henkilölle, joka hakee jotain rentoa ja iisiä luuria rentoon musan kuunteluun, vaikka oiskin lompakkoa ja halua tuollaisiin sijoittaa.

Oon todennut saman aikaisemminkin, mutta en pidä edes kovin todennäköisenä omalla kohdallani, että pitäisin ihan hirveästi Susvarasta tai Utopiasta. Mielellään oon kyllä väärässäkin, kun en oo noita päässyt vielä kuulemaan.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 101
Sehän on tosin, ainakin minusta, aivan täysin virheellinen käsitys, että valmistajien lippulaivat olisivat joka makuun parhaimman kuuloiset luurit. Niistähän tehdään useimmiten tosi analyyttisiä, teknisiä ja vasteeltaan suht neutraaleja, ja eiväthän tuollaiset sovi välttämättä yhtään esim. henkilölle, joka hakee jotain rentoa ja iisiä luuria rentoon musan kuunteluun, vaikka oiskin lompakkoa ja halua tuollaisiin sijoittaa.

Oon todennut saman aikaisemminkin, mutta en pidä edes kovin todennäköisenä omalla kohdallani, että pitäisin ihan hirveästi Susvarasta tai Utopiasta. Mielellään oon kyllä väärässäkin, kun en oo noita päässyt vielä kuulemaan.
Eivät ne välttämättä parhaita ole. Tarkoitin lähinnä tilannetta jossa sattuu innostumaan jostain sellaisesta kuulokkeesta joiden hintaa olisi mahdotonta perustella itselle.

Onneksi on vaihtoehtoja mistä valita, niin jokaiselle varmasti löytyy jotain. :)
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 481
Suomi on pieni maa ja varmasti vain murto-osa ZMF:n tai ylipäätään kalliimpien kuulokkeiden omistajista kirjoittelee kotimaisilla foorumeilla ellei siellä synny aktiivisempaa yhteisöä harrastuksen ympärille. Ulkomaalaisilla foorumeilla on enemmän elämää, joten moni saattaa olla aktiivisemmin esillä siellä.

Pienemmät valmistajat eivät panosta juurikaan perinteiseen markkinointiin, joten suomalainen harvoin törmää erikoisempiin merkkeihin missään. Harrastushan tämä on muiden joukossa ja lienee harvinaisempaa hankkia kalliit kuulokkeet kuin kalliit kaiuttimet. 2000€ kaiuttimista (isoista pöntöistä) voi tuntua kohtuulliselta, mutta 1000€ pienistä kuulokkeista tuntuu kalliilta. Kuulokkeet vaikuttaisi olevan Suomessa vähemmän tunnettu ja mainostettu tuotekategoria ja harvalla on käsitystä siitä, millaista ääntä kalliimmilla kuulokkeilla voidaan saavuttaa. Eniten mainoksissa pyörii näitä asusteiksi suunniteltuja on-ear-kuulokkeita, joita saa jokaisesta elektroniikkaliikkeestä ja lähimmästä Prismasta.

Tässä ketjussa alkaa kyllä mielestäni olla ihan mukavasti eri kuulokemalleja esillä. Moni googlea käyttävä löytää varmasti tiensä tänne, kun näistä laajasti puhutaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Nämä on aika vinkeät idealtaan, eivätkä kuulemma kuulosta yhtään paskemmilta hintaisekseen, yksi tuttu kuulokeharrastaja omistaa parin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Uskallan myöntää ettei olisi kivaa innostua jostain Susvarasta ja Utopiasta joiden jälkeen olisi tosi vaikeaa palata "köyhien" malliin.
Eipä sitä paljon köyhempään malliin tarvitse palata jos Susvaran uutena ostaa. Vaikka ne möisi niin vielä jäisi rahaa kuulokkeisiin jotka eivät kuulosta paljon huonommilta, ja aina ei hinta määrää äänenlaatua, joskus satasia halvemmat kuulokkeet voi kuulostaa paremmilta kuin kalliimmat.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 101
Eipä sitä paljon köyhempään malliin tarvitse palata jos Susvaran uutena ostaa. Vaikka ne möisi niin vielä jäisi rahaa kuulokkeisiin jotka eivät kuulosta paljon huonommilta, ja aina ei hinta määrää äänenlaatua, joskus satasia halvemmat kuulokkeet voi kuulostaa paremmilta kuin kalliimmat.
Tarkoitin lähinnä noiden testaamista, eikä ostamista.

Äänenlaadun osalta eiköhän alle tonnin kuulokeilla saada lähes parasta. Sen jälkeen kyse on enemmänkin erilaisesta soundista, eikä välttämättä paremmasta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Tarkoitin lähinnä noiden testaamista, eikä ostamista.
Juu ei kannata testata mitään mihin ei ole varaa, rupeaa vaan ärsyttämään sitten ne omat vaivalla hankitut kuulokkeet. Tutut jotka omista Staxeja sanoo että kun niitä kerran on päässyt kuulemaan niin tavan dynaamiset ja planaarimagneettiset kuulokkeet ei oikein kuulosta enää miltään.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Tarkoitin lähinnä noiden testaamista, eikä ostamista.

Äänenlaadun osalta eiköhän alle tonnin kuulokeilla saada lähes parasta. Sen jälkeen kyse on enemmänkin erilaisesta soundista, eikä välttämättä paremmasta.
Testatessa niihin ei onneksi ehdi kamalasti tottua, mutta olisihan se perseestä jos joutuisi kauppaamaan ultra-lippulaivat pois ja siirtymään vaikka johonkin alle 500€ kuulokkeisiin. Siinä voisi hetkeksi mennä maku musiikin kuuntelusta kun muistissa on se, miten uskomattomalta vaikka Susvara tai 1266 kuulostaa.

Oon tosin joiltain osin eri mieltä tuosta paremmuudesta. Vaikka tuo pitää paikkansa ainakin osin, ja rahalle ei tonnin-1500€ jälkeen saa vastinetta samalla tavalla, niin kyllä mun kokemuksen perusteella ultra-lippulaivat tarjoaa jotain mihin jopa muut TOTL luurit ei kykene, ainakin teknisen suorituskyvyn suhteen. Toisaalta se pitää joidenkin luurien kohdalla taas paikkansa. En tiedä onko esimerkiksi Aeolukselle tai Atticukselle olemassa mitään selvää upgradea.

Susvaran kuulemisesta on jo aikaa, mutta muistissa on edelleen se tunne, että mun täytyy omistaa nämä luurit. Vähän samanlainen tunne kun kuulin vissiin 25 tonnin magnepanit, eli kylmiä väreitä ja leuka maassa. Omistin HE1000se:n vasta paljon myöhemmin, mutta olen aika varma siitä muistikuvasta, että Susvara teki kaiken paremmin ja kaupan päälle kuulosti vielä paljon luonnollisemmalta. HE1 olisi kiva kuulla kerran elämässä - tuttu haukkui sitä ainoaksi elektrostaatiksi jonka tuunauksessa ei ole mitään outoa, vaan kaikki on täydellisen luonnollista.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Juu ei kannata testata mitään mihin ei ole varaa, rupeaa vaan ärsyttämään sitten ne omat vaivalla hankitut kuulokkeet. Tutut jotka omista Staxeja sanoo että kun niitä kerran on päässyt kuulemaan niin tavan dynaamiset ja planaarimagneettiset kuulokkeet ei oikein kuulosta enää miltään.
Staxit on kivat jos tykkää siitä elektrostaattien tyypillisestä soundista. Itse en ole ikinä ollut sen perään, mun makuun hyvät dynaamiset tai planaarit kuulostaa paremmalta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Staxit on kivat jos tykkää siitä elektrostaattien tyypillisestä soundista. Itse en ole ikinä ollut sen perään, mun makuun hyvät dynaamiset tai planaarit kuulostaa paremmalta.
No niitäkin on kuulemani mukaan aivan sysipaskan kuuloisia, sitten on niitä jotka kuulostaa tyypilliseltä elektrostaattiselta kuulokkeelta, ja sitten löytyy jotain lambda signatureja ym. jotka eivät kuulosta kummaltakaan.

Edit. Yhdet kuulokkeet jotka haluan kuulla elämäni aikana on AKG K1000, kuulemma saavat aikuisen miehen itkemään hyvällä tavalla.
Edit 2. Noissakin sarjanumero vaikuttaa miten hyvät ne on, eli jos kuuntelet jotain väärän sarjan K1000a niin se saattaa saada itkemään sillä huonolla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Eikon suedet oli näköjään iltapäivällä vihdoinkin rekisteröity Vantaalla. Lähettäjä oli kuulemma merkinnyt arvoksi £10 niin katellaan mitä tapahtuu.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Siis lähettääkö ne postissa kuulokkeita demottavaksi?.

Edit. Olipa tyhmä kysymys, arvaan jo vastauksen.
Tähän vielä, että jos tarjoutuu vielä maksamaan rahdit itse, jos luurit ei kiinnosta ostamiseen saakka, niin luulisin saavan kohtuu mukavasti demoon. Ja tosiaan sillä postilla / matkahuollolla.

En tiedä onko esimerkiksi Aeolukselle tai Atticukselle olemassa mitään selvää upgradea.
Tämähän siinä just minusta on, että kuulokkeiden arvo omistajalle ei ole yhtä kuin niiden tekniset speksit tai mitä ne maksaa, kun minusta kuulokkeiden arvo on viime kädessä siinä, miten hyvältä ne omistajan päässä soundaa ja minkälaisia fiiliksiä ne herättää.

Hinta, speksit ja laatu toki korreloivat, ts. speksien ja laadun voipi sanoa paranevan hinnan kasvaessa, mutta siitä huolimatta minusta on aika vaikea sanoa sitä, minkä summan jälkeen ei oo enää parannuksia tulossa. Sehän on ihan siitä kiinni, sattuuko jossain hintaluokassa olemaan luuri, joka natsaa just itselle. Toki noin saa uskotella itselleen minun puolestani ihan vapaasti, jos tuntuu siltä,, ettei jotain summaa halua luureista enää maksaa :D Vika ei siis liittynyt lainattuun, vaan yleisesti.

En minäkään neljää viittä tonnia oo meinannut luureista ikinä maksaa, mutta aikaisemmin mainittu tonni on minusta vielä sellainen raha, jonka jokainen kohtuu palkkaisessa työssä käyvä pystyy maksamaan talouden keikkaamatta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
En minäkään neljää viittä tonnia oo meinannut luureista ikinä maksaa, mutta aikaisemmin mainittu tonni on minusta vielä sellainen raha, jonka jokainen kohtuu palkkaisessa työssä käyvä pystyy maksamaan talouden keikkaamatta.
Kyllä eläkkeellä on mukavaa kun rahat ei riitä edes persiinpyyhkimiin, mutta ainahan on osamaksu :rofl:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 491
Viestejä
4 192 790
Jäsenet
70 744
Uusin jäsen
Dunlop

Hinta.fi

Ylös Bottom