Tein @Kikkoman ja @pappatech ideasta uuden ketjun: Hifistien musaketju
Katsotaan lähteekö lentoon vai kuoleeko sinne.
Katsotaan lähteekö lentoon vai kuoleeko sinne.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Atticus on ollu tosi positiivinen yllätys. Se on hyvä merkki kun niitä kuunnellessa tulee kylmiä väreitä ja hymyilyttää vähän väliä. Olin vähän ennakkoluuloinen soundstagen suhteen, mutta se kuulostaa tosi isolta. Tuntuu siltä kun kuuntelisi avoimia luureja jotka eristää ääntä hyvin. Eikon suedet oli päässy ilmeisesti tullin läpi ja voisivat olla täällä maanantaina. Odotan tosi innolla sitä miten ne vaikuttaa ääneen. Voi hyvin olla, että siitä yhdistelmästä voi löytyä uusi suosikki. Sitä en uskalla edes arvuutella, että tykkäänkö enemmän näistä vai Aeoluksesta. Pitäisi saada molemmat taloon samaan aikaan sen selvittämiseksi.
On ne myös nätit, puu on "barnyard cherry". Nuo kupit on tosi tummat livenä, mutta muuttaa väriä valosta riippuen. Ainoa pieni ongelma on tuo vanhanmallinen panta joka on painava ja ei tahdo kovin hyvin clampata enää vaikka sitä vääntäisi muotoon. Lisäksi nuo säätöjutut on turhan löysät. Pitää katella voiko tuolle tehdä jotain kun mitään uutta pantaa ei ole varaa hankkia.
Kiitos @STW :lle joka vaihtoi vanhaan piuhaan mini-XLR liittimet ennätysajassa, ja hoiti sen vielä postiin samana päivänä! En olisi uskonut, että se onnistuu noin vikkelästi, ja työn jälki näytti luonnollisesti hyvältä. Uskallan myös sanoa, että varsinkin vähän pidempiä piuhoja (2M+) etsivät ei löydä edullisempaa vaihtoehtoa välttämättä edes Kiinasta jos haluaa oikeasti laadukasta jälkeä. Samalla välttää verot & tullauksen ja tukee kotimaista harrastustoimintaa.
![]()
Jandalta tuli hommattua tällä kertaa ehjät Fidelio X2HR:t niiden muualta ostettujen ja sitten rikkinäiseksi osoittautuneiden X2 tilalle. Kelpaa kyllä kuunnella, mutta yhden mielenkiintoisen asian huomasin. Näillä huomaa _todella_ selvästi jos äänilähteessä on vähääkää epätasapainoa.
Mielenkiintoinen havainto, koska itellä samansuuntaista kokemusta kaksien eri X2-luurien kanssa (omistan molemmat yhä tyttöystävän kanssa yhdessä kuuntelua varten). Olen tähän asti ajatellut, että syy vaikutelmaan olisi vain omassa kuulossa, koska kuulen äänenkorkeudesta riippuen toisella korvalla hieman paremmin kuin toisella.
Ehkä rakenteessa esim. elementtien jyrkässä tulokulmassa suhteessa korviin on jotain sellaista, että kanavaepätasapainon huomaa keskimääräistä herkemmin...?
Kiitos, se oli samalla myös maailman huonoin myyntipuheErinomainen rapsa!
Kiitos, se oli samalla myös maailman huonoin myyntipuhe![]()
Ei sinänsä huono tarjous. Mulla on KZ ZSN ja ne on oikein mukiinmenevät 15 euron nappikuulokkeiksiNäillä myyntipuheilla ehdotan vaihtoa KZ ZS10 Pro -nappikuulokkeisiin. Päikseen tottakai.
Tuleeko sulla kohta analyysi noista Atticuksista jotka äsken sait? Ja toki aina kiinnostais VC:n "revikka" kun nämä killottaa mulla aina omassa päässä, mutta ehkä joskus neki ehtii kokeiluun.Saas nähä mitä mieltä ite on ku joskus Audezeita pääsen testaamaan, ei kovin isoja ostohaluja herätä ellei LCD-2:sia pääse testaamaan. Mutta toisaalta, ku on VC:t niin en usko että kovin hätää on muita saaha hifistelyyn tai yleiskäyttöön. Pieniä huonoja puolia toki näissäki on, huonolaatusen äänitteen tai youtube voi kuulostaa vähän karkealta mutta onneks ei oo häirinny liikaa. Pelatessa nää on kyllä parhaat pelikuulokkeet vaikka hintaluokka saattaa olla vähän paljo.
![]()
Niinpä. Vaikka LCD-3 ja LCD-2c eivät makuuni olekaan niissä kuitenkin oli puolensa. Niiden rinnalla LCD-X on aika tylsä, sanoisinko jopa sieluttoman kuuloinen.Tuo menee pitkälti yksiin mun kokemusten kanssa - tylsä ja kolkko soundi.
Jälleen kerran mainiota raportointia!
Niin mitäs kaikkia Audezen luureja nää olit kuullu?Saas nähä mitä mieltä ite on ku joskus Audezeita pääsen testaamaan, ei kovin isoja ostohaluja herätä ellei LCD-2:sia pääse testaamaan
Niin mitäs kaikkia Audezen luureja nää olit kuullu?
Näinhän se olikin, kun muistelen jotain juttua piuhojen tilailun yhteydessä. Ei ollu tarkoitettu tuo äskeinen niin, että kaikkien pitäs tykätä AudezeistaEn mitään. Suht hyvin oon pystyny kuvailujen perusteella kuvittelemaan about miten muutamat kuulokkeet on toiminu, ja Audezet on ollu semmosen olosia että ne vois olla ihan mielenkiintosia kokeilla mutta tuskin on omaan kokonaisuutena omaan mieleen.Ja toki noi ennakkoajatukset on suuntaa antavia mutta oon löytäny samoja juttuja mitä muutki. Ja täällä peräkylillä ei oikeen testailemaan pääse alle 200km matkalla niin ei ees Verkkiksessä oo päässy kokeileen; siellä vois esim HD800S testailla jos joskus on mahollista.
Korvessa on tosiaan hankala testailla mitään. Mulla rajoittuu paikallinen tarjonta siihen mitä tokmannilta löytyy ja nekin perhanat on kaikki aina muoviin pakattunaEn mitään. Suht hyvin oon pystyny kuvailujen perusteella kuvittelemaan about miten muutamat kuulokkeet on toiminu, ja Audezet on ollu semmosen olosia että ne vois olla ihan mielenkiintosia kokeilla mutta tuskin on omaan kokonaisuutena omaan mieleen.Ja toki noi ennakkoajatukset on suuntaa antavia mutta oon löytäny samoja juttuja mitä muutki. Ja täällä peräkylillä ei oikeen testailemaan pääse alle 200km matkalla niin ei ees Verkkiksessä oo päässy kokeileen; siellä vois esim HD800S testailla jos joskus on mahollista.
Korvessa on tosiaan hankala testailla mitään. Mulla rajoittuu paikallinen tarjonta siihen mitä tokmannilta löytyy ja nekin perhanat on kaikki aina muoviin pakattuna
Kattelin jonkun vanhan myynti-ilmoituksen perusteella, että asut Kajaanissa? Jos joskus molemmilla on sellaiset kuulokkeet mitä toinen haluaisi testata niin ei se ole kuin kolme varttia autolla molemmilta niin voidaan tavata jossain matkan varrella. Multa saa kyllä "tutut" kuulokkeita lainaan jos haluaa. Tosin nyt haluan nuo Audezet mahdollisimman nopeasti myydyksi niin niitä ei kerkiä enää lainaamaan. Pistä toki yv:tä jos joskus haluat jotkut luurit testiin ja sulla olisi jotkut mitkä voisit lainata minulle. Ei tarvii edes olla mitään tonnin kuulokkeita, ihan mielelläni kuuntelen halvempiakin vimpaimia. Joskus avasin hifiharrastajiin ketjun kuulokkeiden lainaukselle mutta ei se suurta mielenkiintoa herättänyt. Muutamat vaihdot tuli kuitenkin tehtyä ja siinä pääsi LCD-3, HD800, Ananda ja Elear vähän kiertämään ympäri Suomea. Lisäksi Eufonikan putkivahvistin pyörähti joskus minun kautta lenkin heittämässä juurikin Kajaanissa. Se oli ihan hauska tapaus kun se oli osa Tanskalaisen Hoved-fi.dk:n "Loaner Touria" mutta foorumin omistaja tyrkytteli sen vahvistimen myös minulle![]()
Se oli H7. Oon vähän huono sanomaan noista vahvistimista mitään. Tuo oli eka putkivahvistin jota oon päässyt testaamaan eikä mulla ihan tusinoittaan ole muutenkaan ollut eri vahvareita. Tykkäsin Eufonikasta kuitenkin kovasti. Olisin varmaan ostanut omankin jos siinä olisi ollut suojaverkko noille putkille. HD800 toimi niillä mainiosti, mielestäni yhtä hyvin kuin SPL Phonitorilla (1. versio). Hintaero huomioon ottaen ei huonosti. Beyerdynamic DT770 oli myös hyvän kuuloinen, ääni ei muuten mielestäni värittynyt mutta se ärsyttävä diskantti lopetti sen sihinänMikäs Eufonikan vahvistin se oli, ja mitä tykkäsit? Olin katellu niitä aikaisemmin ebayn puolella ja miettinyt, että voisiko H7, H4mk2 tai H5 olla edullisempi vaihtoehto BHC:lle, Feliks Echo mk2:lle ja TOR Rogerille? 350-380€ toimitettuna ei ole paha hinta jos nuo kilpailee edellämainittujen kanssa.
Tuohon voi lisätä beyerdynamic DT 1990 joka juuri tuossa 450€ hinnalla ovat, vähän ilkeät korkeilla taajuuksilla mutta muuten hyvät hintaansa nähden, omasta mielestä sundaroiden kanssa samalla tasolla, parempi rakennuslaatu kyllä beyereissä, mutta korkeat piikit ovat haitallisia ainakin itselle. Kannattaa näitä käydä kokeilemassa, mutta ainakaa noilla kahdella ei voi mennä vikaan, senkkuihin verrattuna bassontoistoa löytyy runsaasti ja laadullisesti parempaa kuin halvemmissa vehkeissä.Osaisiko joku suositella Suomesta saatavia kuulokkeita, max hinta ~450e. Tähän mennessä ollut näitä n. 160e Sennheiser HD 500 -sarjalaisia, joihin ollut suht tyytyväinen (kun ei paremmasta tiedä), mutta näiden hajotessa ajattelin, josko hieman enemmän satsaamalla saisi parempaa äänenlaatua. Kuulokkeet on kytkettynä AV-vahvistimen kuulokeliitäntään, joten ei mitään hajua kuinka raskaita kuulokkeita tuo jaksaa syöttää.
Tähän mennessä omistamani kuulokkeet ovat olleet avoimia ja kuuntelutila suht hiljainen, joten varmaankin avoimet kuulokkeet itselle sopisi paremmin.
Nopealla katsauksella löytynyt vaihtoehtoja mm. Sennheiser HD 600, 650 ja 660s sekä Hifimanin HE400 ja Sundara. Olisiko joku näistä hyvä, vai pitäisikö etsiä jotain muuta?
Musiikin kuunteluun siis lähinnä ja tulee kuunneltua niin metallia kuin elektronista musiikkiakin.
Kaikki mainitsemasi luurit on hyviä valintoja, mutta erilaisia. Kun ei tiedetä sun preferessejä ja kun sulla ei ilmeisesti ole kokemusta high-end luureista, niin on aika vaikea lähteä suosittelemaan mitään tiettyä noista aikaisemmin mainituista. Näkisin tässä kaksi vaihtoehtoa; joko jalkaudut verkkikseen/hifiliikkeisiin ja kokeilet näitä luureja ja valitset niistä parhaan, tai sitten tilaat sokkona yhden ja palautat sen jos se ei miellytä - tarvittaessa repeat.Osaisiko joku suositella Suomesta saatavia kuulokkeita, max hinta ~450e. Tähän mennessä ollut näitä n. 160e Sennheiser HD 500 -sarjalaisia, joihin ollut suht tyytyväinen (kun ei paremmasta tiedä), mutta näiden hajotessa ajattelin, josko hieman enemmän satsaamalla saisi parempaa äänenlaatua. Kuulokkeet on kytkettynä AV-vahvistimen kuulokeliitäntään, joten ei mitään hajua kuinka raskaita kuulokkeita tuo jaksaa syöttää.
Tähän mennessä omistamani kuulokkeet ovat olleet avoimia ja kuuntelutila suht hiljainen, joten varmaankin avoimet kuulokkeet itselle sopisi paremmin.
Nopealla katsauksella löytynyt vaihtoehtoja mm. Sennheiser HD 600, 650 ja 660s sekä Hifimanin HE400 ja Sundara. Olisiko joku näistä hyvä, vai pitäisikö etsiä jotain muuta?
Musiikin kuunteluun siis lähinnä ja tulee kuunneltua niin metallia kuin elektronista musiikkiakin.
Kannattaa testata myös Beyerdynamicin DT1990 Pro:t ja DT880 600Ohm. Nuo 600 ohmiset 880:t vaativat tehokkaan vahvistimen kuten esim. Topping A90 tai A30 Pro:n.Osaisiko joku suositella Suomesta saatavia kuulokkeita, max hinta ~450e. Tähän mennessä ollut näitä n. 160e Sennheiser HD 500 -sarjalaisia, joihin ollut suht tyytyväinen (kun ei paremmasta tiedä), mutta näiden hajotessa ajattelin, josko hieman enemmän satsaamalla saisi parempaa äänenlaatua. Kuulokkeet on kytkettynä AV-vahvistimen kuulokeliitäntään, joten ei mitään hajua kuinka raskaita kuulokkeita tuo jaksaa syöttää.
En tiedä lähtisinkö ajamaan DT1990:aa jollain AV vahvarilla minkä kuulokelähtö on mitä on - menisi koko budjetti niihin. Mun kokemuksen perusteella 1990 kuulosti aika ilkeeltä ilman kohtuullista kuulokevahvistinta. DT880 + kuulokevahvistin suositusta komppaan, joskin mun mielestä muut suositellut luurit hakkaa ne. Toisaalta jos siihen tulee mahdollisuus, niin DT880 kannattaa ehdottomasti kokeilla. Jos se soundi miellyttää niin 880 on Beyerin parhaita luureja.Kannattaa testata myös Beyerdynamicin DT1990 Pro:t ja DT880 600Ohm. Nuo 600 ohmiset 880:t vaativat tehokkaan vahvistimen kuten esim. Topping A90 tai A30 Pro:n.
Olin siinä luulossa että tässä ollaan hommaamassa myös vahvistinta.En tiedä lähtisinkö ajamaan DT1990:aa jollain AV vahvarilla minkä kuulokelähtö on mitä on - menisi koko budjetti niihin. Mun kokemuksen perusteella 1990 kuulosti aika ilkeeltä ilman kohtuullista kuulokevahvistinta.
E30:sta ei kannata maksaa "ylimääräistä" jos D10s riittää omiin tarpeisiin. D10s:n etuna on myös virtalähdettömyys joka vähentää roinan määrää.Topping L30 ja E30 ovat hyvä, oikeastaan erinomainen, combo tuollaisella budjetilla, joten jos @T2A yhtään enemmän kuuntelet kuulokkeilla, niin nuo olisi kyllä hyvä hankinta pitkäksi aikaa tulevaisuuteen. Tekevät silti melkoisen loven alkuperäiseen 450€ budjettiin, joten paljonko olisit valmis käyttämään rahaa noiden lisäksi kuulokkeisiin?
HD650:sia vuosia omistaneena voin todeta että DT1990 Pro:n erottelevuus on ihan eri luokassa kuin HD650:ssa. Padit ovat hyvä sijoitus, joskun oletuspadien ongelmia voi vähentää esim EQ:lla. jaakkopasanen/AutoEqNäistä täällä ehdotetuista Sundara/600-sarjan Sennheiserit olisi varmasti paras ja tasapainoisin vaihtoehto, ja myös suurin hyppy eteenpäin nykyisistä/entisistä Sennheisereista. Sopiiko Hifimanit miten metallin kuunteluun, kommentteja? Sennheisereihin tottuneena DT1990 Pro:n diskanttipiikki voisi tuntua melkoiselta muutokselta. Millaiseen musiikkiin tuollainen piikki muuten sopii, jos haluaa kuunnella, eikä monitoroida? Voihan sitä toki lieventää hankkimalla erilaisia padeja ja käyttämällä EQ, mutta siihen menee joka tapauksessa enemmän rahaa ja vaivaa.
Osaisiko joku suositella Suomesta saatavia kuulokkeita, max hinta ~450e. Tähän mennessä ollut näitä n. 160e Sennheiser HD 500 -sarjalaisia, joihin ollut suht tyytyväinen (kun ei paremmasta tiedä), mutta näiden hajotessa ajattelin, josko hieman enemmän satsaamalla saisi parempaa äänenlaatua. Kuulokkeet on kytkettynä AV-vahvistimen kuulokeliitäntään, joten ei mitään hajua kuinka raskaita kuulokkeita tuo jaksaa syöttää.
Topping L30 ja E30 ovat hyvä, oikeastaan erinomainen, combo tuollaisella budjetilla, joten jos @T2A yhtään enemmän kuuntelet kuulokkeilla, niin nuo olisi kyllä hyvä hankinta pitkäksi aikaa tulevaisuuteen. Tekevät silti melkoisen loven alkuperäiseen 450€ budjettiin, joten paljonko olisit valmis käyttämään rahaa noiden lisäksi kuulokkeisiin?