Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olin siinä luulossa että tässä ollaan hommaamassa myös vahvistinta. DT1990 Pro:t kaipaa hyvän vahvistimen päästääkseen oikeuksiinsa.En tiedä lähtisinkö ajamaan DT1990:aa jollain AV vahvarilla minkä kuulokelähtö on mitä on - menisi koko budjetti niihin. Mun kokemuksen perusteella 1990 kuulosti aika ilkeeltä ilman kohtuullista kuulokevahvistinta.
E30:sta ei kannata maksaa "ylimääräistä" jos D10s riittää omiin tarpeisiin. D10s:n etuna on myös virtalähdettömyys joka vähentää roinan määrää.Topping L30 ja E30 ovat hyvä, oikeastaan erinomainen, combo tuollaisella budjetilla, joten jos @T2A yhtään enemmän kuuntelet kuulokkeilla, niin nuo olisi kyllä hyvä hankinta pitkäksi aikaa tulevaisuuteen. Tekevät silti melkoisen loven alkuperäiseen 450€ budjettiin, joten paljonko olisit valmis käyttämään rahaa noiden lisäksi kuulokkeisiin?
HD650:sia vuosia omistaneena voin todeta että DT1990 Pro:n erottelevuus on ihan eri luokassa kuin HD650:ssa. Padit ovat hyvä sijoitus, joskun oletuspadien ongelmia voi vähentää esim EQ:lla. jaakkopasanen/AutoEqNäistä täällä ehdotetuista Sundara/600-sarjan Sennheiserit olisi varmasti paras ja tasapainoisin vaihtoehto, ja myös suurin hyppy eteenpäin nykyisistä/entisistä Sennheisereista. Sopiiko Hifimanit miten metallin kuunteluun, kommentteja? Sennheisereihin tottuneena DT1990 Pro:n diskanttipiikki voisi tuntua melkoiselta muutokselta. Millaiseen musiikkiin tuollainen piikki muuten sopii, jos haluaa kuunnella, eikä monitoroida? Voihan sitä toki lieventää hankkimalla erilaisia padeja ja käyttämällä EQ, mutta siihen menee joka tapauksessa enemmän rahaa ja vaivaa.
Osaisiko joku suositella Suomesta saatavia kuulokkeita, max hinta ~450e. Tähän mennessä ollut näitä n. 160e Sennheiser HD 500 -sarjalaisia, joihin ollut suht tyytyväinen (kun ei paremmasta tiedä), mutta näiden hajotessa ajattelin, josko hieman enemmän satsaamalla saisi parempaa äänenlaatua. Kuulokkeet on kytkettynä AV-vahvistimen kuulokeliitäntään, joten ei mitään hajua kuinka raskaita kuulokkeita tuo jaksaa syöttää.
Tähän mennessä omistamani kuulokkeet ovat olleet avoimia ja kuuntelutila suht hiljainen, joten varmaankin avoimet kuulokkeet itselle sopisi paremmin.
Nopealla katsauksella löytynyt vaihtoehtoja mm. Sennheiser HD 600, 650 ja 660s sekä Hifimanin HE400 ja Sundara. Olisiko joku näistä hyvä, vai pitäisikö etsiä jotain muuta?
Musiikin kuunteluun siis lähinnä ja tulee kuunneltua niin metallia kuin elektronista musiikkiakin.
Topping L30 ja E30 ovat hyvä, oikeastaan erinomainen, combo tuollaisella budjetilla, joten jos @T2A yhtään enemmän kuuntelet kuulokkeilla, niin nuo olisi kyllä hyvä hankinta pitkäksi aikaa tulevaisuuteen. Tekevät silti melkoisen loven alkuperäiseen 450€ budjettiin, joten paljonko olisit valmis käyttämään rahaa noiden lisäksi kuulokkeisiin?
Tuo on loistava yhdistelmä. Tervetuloa kerhoon! Myös tuon lapasesta lähtemisen osalta.Noh, tässä nyt vähän lähti budjetti lapasesta kun sai ostohousut jalkaan. L30+E30 ja Sundarat tulossa. Saapa nähdä miten käy
Mulla melkein toisin päin. Aeolukset mennee lihoiksi, jos tarvii, jos ja kun Veriteä pitäs hommata, mutta Atticuksista en meinannu luopua. Hemmetin hyvät ovat kyllä Aeolukset päässä. Niitä ei melkeinpä huomaa, kun painavat niin hentoisesti ja ovat varmaan jonkun kymmenen grammaa Atticuksia kevyemmät.Mulla olisi ehkä mahdollisuus hankkia Aeolukset piakkoin, mutta se edellyttäisi näiden myymistä ~950€ hintaan padeineen kaikkineen, enkä tiedä löytyykö tässä energiaa sen yrittämiseen mun tilanteessa. Aeolukset on todennäköisesti edelleen se mun endgame, mutta Atticus on heti perässä kakkosena.
Alan ymmärtää sitä Atticus-hypeä. Eikon suedet teki näistä sellaset mitä halusin. Ori padeilla keskibassot oli vähän liikaa mulle, mutta isompana juttuna treble oli mun herkille korville välillä liian kuumaa. Oikeastaan kaikki kuulostaa nyt hyvältä, mutta välillä tulee vastaan musiikkia mikä kuulostaa vaan niin upeelta näillä, että tulee väkisin hymy naamalla. Mukavuusongelmat korjaantui kaikki myös pienellä säädöllä. Näiden soundstage jaksaa vaan hämmästyttää - ei suljettujen luurien pitänyt kuulostaa tältä!
Luulin jo, että tuosta vanhasta Vincentin putkihybridistä ei ole enää hyötyä kun luurit kuulostaa sen kanssa joko tosi hyvältä tai täysin paskalta, ja viimeiset 5-6 kuuloketta on ollu ihan hirveitä sen kanssa. Nyt tuli kuitenkin kiva yllätys kun heitin luurit siihen kiinni - Atticukset kuulostaa saatanan hyvältä tuon kanssa. Bassopää korostuu oikeastaan aika hauskalla tavalla.
Mulla olisi ehkä mahdollisuus hankkia Aeolukset piakkoin, mutta se edellyttäisi näiden myymistä ~950€ hintaan padeineen kaikkineen, enkä tiedä löytyykö tässä energiaa sen yrittämiseen mun tilanteessa. Aeolukset on todennäköisesti edelleen se mun endgame, mutta Atticus on heti perässä kakkosena.
Asiasta toiseen. Täytyy antaa iso kiitos @Roderick :lle. Herra tarjosi Ollot mulle lainaan kaikkein paskimman ajanjakson yli mistä oli iso apu, ja ne oli pitkään täällä. Samalla pitää mainostaa vielä @STW :n piuhoja. Työn jälki oli just niin laadukasta kun sopii odottaa. Jos tulevaisuudessa on ajankohtaista kuulokepiuhan hankkiminen, niin tiedän mistä kysyn ekana!
Jos tuo Aeolus kuvio onnistuu niin luurit lähtee kiertoon jos ottaja löytyy nopsaan.Jos olet Atticukset laittamassa kiertoon niin täällä voisi olla kiinnostusta.
Itse alan yhä vahvemmin kallistua Ori padien suuntaan. Eikon suedet leikkaa vähän liikaa myös ihan alinta bassoa mun korviin ja äänestä tulee vähän jotenkin epäyhtenäinen vaikkakin neutraalimpi. Ei ne suedetkaan kyllä pahalta kuulosta ja mieli voi vielä muuttua, vasta näihin tässä pikkuhiljaa tutustutaanAlan ymmärtää sitä Atticus-hypeä. Eikon suedet teki näistä sellaset mitä halusin. Ori padeilla keskibassot oli vähän liikaa mulle, mutta isompana juttuna treble oli mun herkille korville välillä liian kuumaa.
Tässä katsellut budjettiluokan kuulokkeita yleiseen käyttöön korvaamaan perus HyperX:n headsettiä. Käyttö siis musiikinkuuntelusta, median kulutukseen, pelaamiseen ja videotapaamisiin. Kohtuullisen hyviä arvosteluita saaneet Philips Fidelio X2HR:t näyttäisivät olevan 150€ dustinhomella. Onko noista kokemuksia taikka ehdottaa jotain muita hyviä vaihtoehtoja n. 200€ hintaluokassa? Kuinkahan nuo vertautuvat aiemmin ketjussa mainittuihin he400se? Tarkoituksena liittää jonkinlainen mikki suoraan kuulokkeisiin, myös tähän saa heittää suosituksia jos löytyy kokemuksia
Mulla melkein toisin päin. Aeolukset mennee lihoiksi, jos tarvii, jos ja kun Veriteä pitäs hommata, mutta Atticuksista en meinannu luopua.
Kah, hienoa Palataan tähän. Pitää vähän laskeskella, mitä noista eri Veriteistä jäis maksettavaa ja oishan se itekin hyvä kuulla Veritet ennen tilaamista, mutta oon sen verran ääliö, että saattasin tilata sokkonakin Nyt vaan tosiaan kajarihankinnat romuttivat mahikset ostella mitään arvokkaampaa ihan hetkeen.Jos/kun tämä päivä koittaa, niin täällä on erittäin potentiaalinen ostaja käsi pystyssä Taidetaan molemmat majailla Jyväskylässä, niin säästyisit postitukseltakin, mutta olisi mukava päästä testaamaan luureja hetki ennen ostopäätöstä. Aeolukset on erittäin todennäköisesti luurit mun makuun, mutta yhdet tonnin luurit Italiaan palauttaneena pitää jatkossa päästä testipenkkiin ennen näitä arvohankintoja.
Mitä tarkoitat house soundilla?Jos tuo Aeolus kuvio onnistuu niin luurit lähtee kiertoon jos ottaja löytyy nopsaan.
Edit: En ole aikaisemmin ollut näiden tummempien puiden fani, mutta ei perhana nyt on mieli muuttunut. Tää barnyard cherry on ehkä näteimpiä ZMF:n Limited edition-puita mitä oon nähnyt. Nää on tummuneet ajan myötä aika paljon mikä on tehny näistä vaan nätimmät. Valosta riippuen väri vaihtelee tosi tummasta, oikeastaan kahvin värisestä sellaseen maitosuklaan väriin - ja kaikea siltä väliltä. Vaaleat tiikerinraidat kruunaa vielä kaiken. Nää on ihan yhtä paljon sisustuselementti kuin kuulokkeet, mikä tuppaa olemaan totta monien ZMF-luurien kanssa.
Kyllä mulla on ollut ikävä ZMF:n ns house soundia paljon enemmän kuin edes itse hoksasin. Varsinkin tän putkivahvarin kanssa nää tarjoaa ihan uskomatonta, musiikillista nautintoa. Oon kuunnellu Steven Wilsonin koko tuotantoa läpi, ja pitkästä aikaa en yhtään arvioi kuulokkeita tai vahvistinta, tai yhtään mitään. Nautin vaan siitä, että musiikki kuulostaa tosi hyvältä.
Kyllä nää elämän pienet jutut vaan vaikuttaa ihan kaikkeen! Huomaa, että stressi vähenee ja kipu häiritsee vähemmän. Vielä kun pääsee taas kuulemaan Aeolusta pitkästä aikaa...
Mitä tarkoitat house soundilla?
sillä kumpaa unholy_walrus tässä tarkoittaa.Terminä vai tyylinä?
Sitä soundia mistä ZMF on tunnettu, Fostex-modeista lähtien.Mitä tarkoitat house soundilla?
Buy in the USA, ship to Finland with Borderlinx pitäisi onnistua.Kerkesin jo hieman innostumaan (yritin tilata), mutta eivät penteleet suostu lähettämään Suomeen.
Buy in the USA, ship to Finland with Borderlinx pitäisi onnistua.
Tämä kanssa offtopicia mutta striimauspalvelu Qobuz on nyt saatavilla Suomessa. Otin kuukauden koejakson ja koitan tässä nyt vertailla miten high res-levyt kuulostaa tidalin hifiin/mastereihin verrattuna. Hieman halvemmaksi tämä tulisi vuositasolla mutta en tiedä miten paljon täällä on ainakaan vielä suomalaista musaa.
Kyllä ne varmaan kaikkialle julkaisee, ei ole high-res, vaan hifi eli CD-laatua 44.1, en tiedä onko parempaa laatua mutta mielenrauhaaOlikohan se Spotify high-res tulossa myös Suomeen? Olisi kiva ainakin kokeilla, vaikka oonkin vähän skeptinen sen hyödystä.
Noniin kultakorvat
Mikä näistä kannuista maksaa 3000€, 700€ tai 10€ hahaha (Älkää lukeko kommentteja siinä videossa, olkaa rehellisiä):
Sitä vaan että mikä kuulostaa parhaalta.En ihan hiffaa tän ideaa. Eihän tuossa arvioi muuta kun ehkä luurien tuunausta, vai menikö multa jotain ohi?
Siltikin Anandat on huomattavasti paremmat kannut.AudioScienceReview mittasi Sundarat: Hifiman Sundara Review (headphone)
Pärjäsivät paremmin kuin huomattavasti kallimmat Anandat.
Sundarat ovat kyllä pakkohankinta jossain vaiheessa.
Noniin kultakorvat
Mikä näistä kannuista maksaa 3000€, 700€ tai 10€ hahaha (Älkää lukeko kommentteja siinä videossa, olkaa rehellisiä):
Justiinsa oli tästä puhetta telegramissa. Amirilla on ihan omat kuviot joka testailussa, ja omat referenssit, muutenkin ihan tuulella käyvä ukkeli. Testaa kaikki vahvistimetkin samoilla kuulokkeilla, ja sitten valittaa kun ei ole hyvä, ei kai se oli jos jonkun zen dacin arvioi 300Ohmin sennpaskeilla ja epäherkillä planareilla.AudioScienceReview mittasi Sundarat: Hifiman Sundara Review (headphone)
Pärjäsivät paremmin kuin huomattavasti kallimmat Anandat.
Sundarat ovat kyllä pakkohankinta jossain vaiheessa.
Se onkin vain se kuuluisa mittausfoorumi. Äänenlaadullisia arvioita sieltä on turha etsiä ja jos menet kommentoimaan, niin vastassa on fanipoikajoukkue puolustamassa särömittauksia. Toki jos itselle vain ne mittaukset joita ko. foorumilla suoritetaan riittää itselle niin silloinhan se palvelee lukijoitaan erittäin hyvin.Justiinsa oli tästä puhetta telegramissa. Amirilla on ihan omat kuviot joka testailussa, ja omat referenssit, muutenkin ihan tuulella käyvä ukkeli. Testaa kaikki vahvistimetkin samoilla kuulokkeilla, ja sitten valittaa kun ei ole hyvä, ei kai se oli jos jonkun zen dacin arvioi 300Ohmin sennpaskeilla ja epäherkillä planareilla.
Tuo Harman-käyrän mukainen +5dB bassoa on kyllä itelle monesti aivan liikaa, jos on tasaisena pohjaan saakka menevät luurit ja kuuntelee jotain bassokkaampaa musaa. Audezeilla (2, 2C) tuota testannut ja melkoiseksi muhjuksi menee alakerta. Desibeli pari saattaa riittää itelle jo ihan hyvin tukevoittamaan alakertaa.Sen verran olen noista kuulokemittauksista todennut että tuo Harman käppyrä mihin Amir esimerkiksi noita vertaa kuulostaa kyllä omaan korvaan oikein hyvältä ja kaikki kuulokkeet mitä olen EQ:lla säätänyt lähemmäksi tuota ovat kuulostaneet reilusti vakiota paremmalta