Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
306
Listaillaan nyt omatkin kuulottimet:

AKG 712 Pro: CSGO yms. peleihin oivallinen valinta
HD58X: Jostain syystä tämä löytää tiensä uudestaan ja uudestaan varastooni - youtubetteluun sopivat mainiosti.
HD700: Löysin järkevään hintaan uudenveroisen parin. Ei paljoa vielä sanottavaa. Pitää kuunnella enemmän. Piuha naurattaa.
Sundara: EQttelulla oikein mainiot. Nykyään melkein lempparit
DT 1990 PRO: Dekoni padeilla oikein muikeat - vaikea valinta lauantai-iltaisin, että valitseeko nämä vai Sundarat

LCD-2C tai X lienee seuraavana kokeilulistalla.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 751
Onkohan olemassa headsettiä, joka toimisi sekä kannettavan (Thinkpad jotain, Windows 10) että puhelimen (tässä tapauksessa uudehko iPhone) kanssa?

Saa olla langaton tai langallinen, mielellään suljetuilla kuulokkeilla, jotta ympäristön meteli vaimenee. Vastamelutoiminto saa olla mutta ei pakollinen. Surround-virityksille ei tarvetta.
Mitä tarkoitat toimimisella kahdella laitteella?

Esim. nuo täällä viimeaikoina esiintyneen AKG K845bt:t jotka on verkkiksessä on tarjouksessa toimii bluetoothilla nätisti luurin kanssa ja koneeseen voi liittää johdollakin. En tiedä kuinka bluetooth koneen kanssa toimii tai toimiiko ollenkaan. Ovat suljetut, mutta ei vastamelua. Hintalaatu on kohdillaan.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 600
Käytin LCD-2 Classiceitakin nyt päässä Fazorien jälkeen ja kuulosti vähän tylsiltä :( Equtin sit vähän keskialuetta ylös ja nostin bassoja pari desibeliä, niin auttoi vähän, mutta silti piti vaihtaa Fazorit takas päähän.

Vähän ehkä vastoin sitä, mitä kirjoittelin ja luulin ensikokeilulla, niin nää Fazorit istuu itse asiassa paremmin mun päähän tän löysemmän pannan kanssa. Classiceissa pädien alaosa jää vähän painamaan korvalehden alaosaa, kun näissä Fazoreissa pädit menee aikalailla kuin nakutettu korvien ympärille. Ehkä tää lampaannahkapädi on myös hivenen paremman tuntuinen omaan makuun.. tällai varovasti sanottuna päivän parin testaamisella.

Pudottelin pikkaisen noita keskialueelle laittamiani equja, kun aavistuksen raskas oli soundi kuunnella ja pitää jatkaa testailua.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
663
Vielä näistä sen verran, että koska näissä on nykymittapuulla vaatimaton akku (8h valmistajan mukaan), niin säästääkseni antiikkista micro-usb liitäntää tilasin magneettisen latauskaapelin.
Hyvin toimii :thumbsup:
Mulla oli ihan wtf-valmistusvirhe. Noiden kuulokkeiden mukana tullut latauspiuha (micro-usb - usb) ei mene usb-porttiin muuta kun väkivallalla ja silloinkaan ei taida toimia :rofl:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Emmää halua useamman tonnin luureja, joita v*tuttaa katella. Muut saa olla tuosta mitä mieltä haluaa :D Noin siis yleisesti.

Mutta LCD-2. En oo jaksanut vielä vertailla mihinkään, vaan soittelin eilisillan ja nyt hetken pelkästään näitä. Nykäisin nimimerkki metal571:n netissä julkaiseman EQ:n näihin. Kaverilla ilm. itselläänkin nämät ja valitsi nämä jonkun videon mukaan Aeoluksen sijaan. En muista perusteluja lonkalta. EQ:t on näin:

- Low shelf 100hz +3dB (speksissä oli +4dB, pudotin desibelin)
- 1000hz -1dB Q 1
- 3khz +4dB Q 1,4 (spekseissä oli 4,5dB, otin hitusen poies)
- 4khz +1,5dB Q 3
- 6khz -2dB Q 3

Aika eri tavalla nää soi luonnostaakin 2C:hen verrattuna, mutta tällä equlla ovat kyllä ihan eri planeetalta. Näissä on trebleä classiciin verrattuna enemmän, joten kaikki yläkerran nyanssit erottuu paremmin. Ja tuota keskialueen monttua täyttämällä keskialueen sävyt tulee paljon paremmin esille. Lopputuloksena nää on jo aikas yksityiskohtaiset. Mitä äänikuvaan tulee, niin Aeoluksiin verrattuna soundi kuulostaa avarammalta ja ilmavammilta ja bassoissa (varsinkin basareissa) on tosi mukavasti painoa.

Ei näitä yhtä iisiä tai välttämättä rentouttavaakaan ole kuunnella kuin classicia (tai Aeoluksia), mutta kyllä näille paikkansa on. En ehkä halua myydä kumpaakaan näistä.. mietin tosin, että laittaisin toisen näistä lihoiksi ja kasvattaisin akkarikokoelmaa, mutta jää nyt nähtäväksi.

muoks. jaa niin, tää panta taitaa olla oikeaa nahkaa classicin kumisekoitukseen verrattuna. Tässä on paljon vähemmän varaa ennen noita raudanpätkiä, classicissa se on asennettu paremmin. Joillakin on ruvennut sattumaan päähän, kun toi panta venyy. Saattaa olla, että pitää koittaa lyhentää tota pantaa, että jäis varaa ennen noita rautoja.
Tuo lyhyempi panta on muuten vain uusimmassa revisiossa classiceista. Itsellä tuli juuri uusi pari classic mallia ja edellisen olen ostanut viimevuoden helmikuussa, missä oli myös pitempi panta mikä otti rautaan alta aikayskikön. Vanhemmissa myös paljon pehmeämpää materiaalia tuo panta. Nippanappa riittää säätö noissa uusissa.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
663
Mitkä olisi sellaset kuulokkeet, että DT 770 Pron käyttäjä saisi selvää upgradea? Hintaluokassa 1000-3000€? Pitäisi löytyä verkkokauppa.comista niin voisin koekuunnella. Siitä, että näyttävät hyvältä (esim. Aeolus) selvää plussaa. Tuollaisten kanssa pitänee ostaa kuulokevahvistin, jos pääkuuntelu tapahtuu tietokoneen kautta?

Kuuntelen laidasta laitaan, mutta eniten nykyään soi klassinen. Jazziin nämä nykyiset on melkeenpä huonot. Mua häiritsee taustakohina todella paljon (jota tuossa musiikkilajissa on yleensä paljon), mutta saattaa johtua Spotifyn laadusta (?). Ennemmin tosiaan rentouttavaa kuuntelemista kuin studiomonitorointia.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 600
Tuo lyhyempi panta on muuten vain uusimmassa revisiossa classiceista. Itsellä tuli juuri uusi pari classic mallia ja edellisen olen ostanut viimevuoden helmikuussa, missä oli myös pitempi panta mikä otti rautaan alta aikayskikön. Vanhemmissa myös paljon pehmeämpää materiaalia tuo panta. Nippanappa riittää säätö noissa uusissa.
Aivan joo. Samaa vikaa tummenetun kanssa tällä meikäläisen jättipäällä :D Tuolla uuden mallin asennuksella pannassa on varaa venyä, mutta säätövaraa ei oo kyllä yhtään, kun joutuu vetämään tapit maksimiin ja siltikin pädit jää vähän painamaan korvalehden alaosaa.

LCD-2 Fazorissa taas ei oo varaa varmaan paria milliä enempää pannan ja rautojen välillä, mutta noinkohan tuollainen panta venyy mihinkään.. Säätötapeista vois varmaan laskea yhdellä maksimista, niin istuis samalla tavalla kuin Classicit.

Eilen olin jo vähän myyntiaikeissa Classicin suhteen, mutta tulin taas toisiin ajatuksiin, kun soittelin nyt päivällä näitä. En tiedä onko Teacin vahvarissa / DACissa ja ZMF:n johdossa jotain synergiaa näiden kanssa, mutta ei näistä oikein luopuakaan viittis, kun niin hyvin soi tuo kombo.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
663
Jos se Beyerin soundi miellyttää niin:

Toimii mobiilinakin ihan ok, eli kaiketi myös tietokoneelta. Ite tykkäsin noista. Toki hyötyvät hyvästä vahvistuksesta kuten kaikki luurit
Uuh rakastuin heti ulkonäköön. Huomenna pitää hakea uusi näyttö, niin kuuntelen noi samalla. En pitänyt 1700 proista.

"The T 5 p offers you a world class high fidelity headphone..." - moon-audio.com 08/2010

"That's when I can tell I am really enjoying a listening session when the music sucks me in to the point where emotion takes over. These are fun headphones my friends." - head-fi.org 08/2010

Just sitä mitä etsin. Kerron huomenna fiilikset.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
Arvosteluja en vielä jaksanut tuosta GoldPlanarista katsoa, mutta liitänpä tähän taajuuskäppyrän Hifimanin Sundaraan verrattuna (Sundara sinisellä ja GL200 vihreällä):
graph.png


Erikoinen hyppy 1k kohdalla ja helpohko treble näyttäisi olevan :hmm:

Itellä perjantaihommia... :psmoke:
PXL_20210108_142450938.PORTRAIT~22.png
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Arvosteluja en vielä jaksanut tuosta GoldPlanarista katsoa, mutta liitänpä tähän taajuuskäppyrän Hifimanin Sundaraan verrattuna (Sundara sinisellä ja GL200 vihreällä):


Erikoinen hyppy 1k kohdalla ja helpohko treble näyttäisi olevan :hmm:
Nää tais olla ne Single-versiot, noissa arvosteluissa ainakin sanottiin että toi Double on se "oikea" versio.

Nämä on nyt hehkutusten perusteella erittäin kiinnostavat luurit, pitäisi vaan ostaa uusi kuulokejohto tai adapteri että saa 6,3mm tökkeliin kiinni. Äkkiseltään löysin noita adaptereita vain jenkkien Amazonista, hintaa abouttia 20€.

edit. nää on nyt ostoskorissa Amazon.de:stä, en oikein tiedä että uskaltaako vetää sokkona liipasimesta..
 
Viimeksi muokattu:

Sorbuss

Köyhä
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
160
Tilasinpa itsekin verkkiksestä LCD-2 kokeiluun kun alennuksessa ja raha tykkää kun sitä käytetään :cigar2:

Pitää kuunnella tarkalla korvalla pari viikkoa ja palauttaa jos tuntuu ettei ole tarpeeksi suuri hyppy ylöspäin Sennheiser hd650:stä.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 600
Tilasinpa itsekin verkkiksestä LCD-2 kokeiluun kun alennuksessa ja raha tykkää kun sitä käytetään :cigar2:

Pitää kuunnella tarkalla korvalla pari viikkoa ja palauttaa jos tuntuu ettei ole tarpeeksi suuri hyppy ylöspäin Sennheiser hd650:stä.
Tummennetusta täysin samaa mieltä :D

Kyllä tuolla 800 eurolla saa minusta aika mukavasti vastinetta. Se kova case pehmusteineen on tyylikäs, kuten myös tuon Fazor-mallin puinen viimeistely ja lampaannahkapädit. Se puu näyttää livenä tummemmalta kuin kuvissa, jos noissa ei ole mitään isompaa yksilökohtaista vaihtelua.

Soundista en tiedä sanoa, kun en oo uskaltanu senkkuja ostaa. Itelle putoaa Audezen talon soundi varsin mainiosti kolmet eri luurit kuulleena ja varmaan ainakin basso-osaston pitäs olla kyllä kertaluokkaa maukkaampaa HD650:aan nähden (arvostelujen lukemisen perusteella). Eiks tossa kyseisessä senkussa ole aika tumma soundi..? Tää Fazor-versio ei ole niin rauhallinen yläkeskialueelta ja yläpäästä mitä Classic on ja mihin tota HD650:aa oon joskus nähnyt verrattavan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Nää tais olla ne Single-versiot, noissa arvosteluissa ainakin sanottiin että toi Double on se "oikea" versio.

Nämä on nyt hehkutusten perusteella erittäin kiinnostavat luurit, pitäisi vaan ostaa uusi kuulokejohto tai adapteri että saa 6,3mm tökkeliin kiinni. Äkkiseltään löysin noita adaptereita vain jenkkien Amazonista, hintaa abouttia 20€.

edit. nää on nyt ostoskorissa Amazon.de:stä, en oikein tiedä että uskaltaako vetää sokkona liipasimesta..
Aijai, kiitos vinkistä! Saksan Amazon ei valitettavasti taltuta yllättävää perjantaista ostokiimaani, enkä voi nousuhumalaakaan syyttää tipattoman takia. Zeosin arvostelut on Zeosin arvosteluja, mut enpä muista milloin herra on viimeksi näin paljon innostunut kuulokkeista.

Olisiko jollakulla heittää linkkiä sopivaan adapteriin, jolla ton 4.4 mm balansoidun urosliittimen sais helpoiten kiinni TA-20-vahvarin balansoituun 4 pin XLR-lähtöön? Amazonista en äkkiseltään onnistunut löytämään...
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Ihan lupaavalta kuulostaa, mutta olihan siinä Z-affilinkki myös mukana...
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Zeosin arvostelut on Zeosin arvosteluja, mut enpä muista milloin herra on viimeksi näin paljon innostunut kuulokkeista.
Sama homma, Nuo Hifimanin HE5XX:t vähän kutkutellet ja Mr. Z sanoi että nää ois jopa paremmat ku Aryat.. Toinen arvostelija taas sanoi että tykkää näistä enemmän kuin Anandoista tai Edition X:istä.

Meinasin jo laittaa tilaukseen, mutta en löytänyt mistään järkevän hintaista 4,4 mm -> 6,35mm adapteria ja meinasin pudota perseelleni kun 15 min googlauksella en ole onnistunut löytämään noihin luureihin sopivaa 2 x 3,5mm mono -> 3,5mm / 6,35mm stereo Y-johtoa. Luulis että noita myydään joka Prismassa, mutta ei saatana. Kaikilla muilla mahdollisilla liittimillä kyllä löytyy.

Edit Beyerdynamicin T1-lureille tarkoitettu näkyy passaavan, mutta tulee heti yli 100€ lisää hintaa luureille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Varovaisen optimistisesti suhtaudun noihin goldplanareihin. Muutama juttu kuitenkin tökkii.

1) Zeos. Kuulemma gl2000 on tuunattu loistavasti. Samoin gl400 vahvuus oli tuunaus kuulemma. Mulla oli tuo gl400 ja ne oli puoli mykät 5khz eteen päin. Jos tuo on sitten hyvin tuunattu niin moro.

2) GL400 oli käsittämättömän epämukava. Ei siis vähän vaan lähes käyttökelvoton. Semmosta ei saa aikaseksi vahingossa vaan kyllä tuo jo edellyttää tiettyä piittaamattomuutta.

3) Zeos tuossa videossakin mainitsi että se "maailman paras" johto hajos saman tien. Toki kun väärin nykäisee tai johonkin jumiin jää niin mikä tahansa johto voi rikki mennä. Mutta kun ottaa huomioon että noita on myyty joku kaksi ja heti zeoksen johto meni sököksi niin ei lupaa hirveen hyvää. Se että ainoassa piuhassa on 4.4mm liitäntä eikä adapteria on myös aika härskiä mun mielestä. Tuohon hintaan luulis saavan adapterin tai toisen johdon jos on pakko ollu tommonen eksoottinen piuha siihen änkeä. Tuokin on mun mielestä vähän hällä väliä ratkaisu valmistajalta.

4) Heti pisti silmään tuo kohta jossa sanka kiinnittyy haarukkaan. Kaikki paine tulee tohon yhteen kohtaan kun kuulokkeet venyttää päähän laitettavaksi. Ja sitte ku katoin tuota zeosin videota niin siinä olikin, että se joutu sen ruuvin jo kiristämään parin viikon käytön jälkeen. Jos siinä on joku teräs suoraan kiinni alumiiniin ratkaisu niin sehän kyllä jyrsiytyy tohjoksi ennen pitkää. Toivottavasti olen väärässä mutta kohdat 2 ja 3 huomioiden en olisi niin varma että goldplanaria kiinnostaa pysyykö nuo kuulokkeet kasassa vielä vuoden tai parin päästä.

5) Crinaclen mittaukset tosiaan on tuosta single sided versiosta mutta jos tupla magneetti version 1khz alue on samanlainen niin ei kovin hyvä juttu. Ainakin itelle just tuo alue on semmonen, että jos siinä on pikkusenkin liikaa korostusta niin hyvätkin kuulokkeet rupee ajan kanssa ärsyttämään.

Täytyy kyllä silti seurata tilannetta. Vaikka en tommosia tarviikkaan niin ainahan nuo kiinnostaa. Noissa on ilmeisesti oikeesti isot elementit tyyliin Hifiman. Audeze aina mainostaa elementin korkeutta mutta ne on kapeita joten todellinen pinta-ala on aika pieni. Jos noissa on isot elementit eikä mitään hifimanin tapaisia ultrasupernano ohuita kalvoja niin noi voi olla aika kovat. Ite suhtaudun vähän epäillen noihin super ohuisiin kalvoihin sekä kestävyyden että myös äänenlaadun suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
73
Tekisi mieli tilata kuulokkeet mutta en osaa päättää kummat ostaisin :hmm: miettinyt joko sennheiser hd 6xx tai hifiman he5xx. Kaipaisin lisätietoa kuinka nuo eroavat toisistaan, voisi helpottaa ostopäätöstä :)
 

Sorbuss

Köyhä
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
160
Tekisi mieli tilata kuulokkeet mutta en osaa päättää kummat ostaisin :hmm: miettinyt joko sennheiser hd 6xx tai hifiman he5xx. Kaipaisin lisätietoa kuinka nuo eroavat toisistaan, voisi helpottaa ostopäätöstä :)
6XX on käytännössä HD650 paremmalla hinta-laatusuhteella joten suosittelen varauksetta. Hd650 ollut käytössä viitisen vuotta, ei maailman paras oikein missään mutta todella mukavat kuunneltavat.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Tekisi mieli tilata kuulokkeet mutta en osaa päättää kummat ostaisin :hmm: miettinyt joko sennheiser hd 6xx tai hifiman he5xx. Kaipaisin lisätietoa kuinka nuo eroavat toisistaan, voisi helpottaa ostopäätöstä :)
Minkälaisista kuulokkeista tykkäät? HE5XX löytyy ihan älytön soundstage ja tilantuntu, bassossa on massaa ja se menee tosi alas, yksityiskohtaisuus on erinomainen, keskiäänissä on todellista taikaa, yläpää on kirkas ja äänenväri on melkein parhainta mitä oon kuullut Hifimanilta. Nuo on aggressiiviset vau-kuulokkeet, mutta toisaalta ne voi aiheuttaa kuunteluväsymystä pitkissä sessioissa. Lisäksi mulla on huomautettavaa rakennuksen laadusta ja ne ei sovi ollenkaan pienipäisille. $220 luurit mitkä mielestäni edelleen kuulostaa tonnin Hifimaneilta.

HD6XX/HD650 on jo legenda itsessään. Paljon suppeampi soundstage ja intiimimpi soundi. Reilusti rennommat ja tummemmat ääneltään. Mahtava keskialue, yläpää on ehkä turhankin rento. Tonaalisesti miellyttävä

Riippuu ihan siitä mistä tykkää. Oma valinta osuisi HE5XX:ään, mutta mulla onkin aina ollut ongelmia 600-sarjan senkkujen kanssa mukavuuden suhteen lasit päässä, ja pidän paljon enemmän HD58X & HD660 soundista. Toiset voivat olla ihan eri mieltä. Kummatkin on loistavia, ja paras valinta voisi olla hankkia molemmat jos rahat riittää - yhdet aggressiiviset, jännittävät wow-kuulokkeet älyttömällä avoimuudella, ja yhdet tummemmat,rennommat ja intiimimmät laatuluurit. Ei iske kuunteluväsymys eikä kyllästy soundiin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Varovaisen optimistisesti suhtaudun noihin goldplanareihin. Muutama juttu kuitenkin tökkii.

1) Zeos. Kuulemma gl2000 on tuunattu loistavasti. Samoin gl400 vahvuus oli tuunaus kuulemma. Mulla oli tuo gl400 ja ne oli puoli mykät 5khz eteen päin. Jos tuo on sitten hyvin tuunattu niin moro.

2) GL400 oli käsittämättömän epämukava. Ei siis vähän vaan lähes käyttökelvoton. Semmosta ei saa aikaseksi vahingossa vaan kyllä tuo jo edellyttää tiettyä piittaamattomuutta.

3) Zeos tuossa videossakin mainitsi että se "maailman paras" johto hajos saman tien. Toki kun väärin nykäisee tai johonkin jumiin jää niin mikä tahansa johto voi rikki mennä. Mutta kun ottaa huomioon että noita on myyty joku kaksi ja heti zeoksen johto meni sököksi niin ei lupaa hirveen hyvää. Se että ainoassa piuhassa on 4.4mm liitäntä eikä adapteria on myös aika härskiä mun mielestä. Tuohon hintaan luulis saavan adapterin tai toisen johdon jos on pakko ollu tommonen eksoottinen piuha siihen änkeä. Tuokin on mun mielestä vähän hällä väliä ratkaisu valmistajalta.

4) Heti pisti silmään tuo kohta jossa sanka kiinnittyy haarukkaan. Kaikki paine tulee tohon yhteen kohtaan kun kuulokkeet venyttää päähän laitettavaksi. Ja sitte ku katoin tuota zeosin videota niin siinä olikin, että se joutu sen ruuvin jo kiristämään parin viikon käytön jälkeen. Jos siinä on joku teräs suoraan kiinni alumiiniin ratkaisu niin sehän kyllä jyrsiytyy tohjoksi ennen pitkää. Toivottavasti olen väärässä mutta kohdat 2 ja 3 huomioiden en olisi niin varma että goldplanaria kiinnostaa pysyykö nuo kuulokkeet kasassa vielä vuoden tai parin päästä.

5) Crinaclen mittaukset tosiaan on tuosta single sided versiosta mutta jos tupla magneetti version 1khz alue on samanlainen niin ei kovin hyvä juttu. Ainakin itelle just tuo alue on semmonen, että jos siinä on pikkusenkin liikaa korostusta niin hyvätkin kuulokkeet rupee ajan kanssa ärsyttämään.

Täytyy kyllä silti seurata tilannetta. Vaikka en tommosia tarviikkaan niin ainahan nuo kiinnostaa. Noissa on ilmeisesti oikeesti isot elementit tyyliin Hifiman. Audeze aina mainostaa elementin korkeutta mutta ne on kapeita joten todellinen pinta-ala on aika pieni. Jos noissa on isot elementit eikä mitään hifimanin tapaisia ultrasupernano ohuita kalvoja niin noi voi olla aika kovat. Ite suhtaudun vähän epäillen noihin super ohuisiin kalvoihin sekä kestävyyden että myös äänenlaadun suhteen.
Mulla on ihan samoja ajatuksia. Isot varaukset liittyen Z-kaverin "analyysiin", mikä saattaa välillä olla tosi kummallista, ja siihen, että pysyykö nuo kasassa edes puolta vuotta. Lisäksi tuo koko piuha-homma on tosi kummallinen - miksi helvetissä tuollaisten luurien kanssa tulisi mukaan vain 4.4mm piuha ilman adapteria? Siitä paistaa ainakin mun mielestä läpi sellainen hälläväliä-asenne - yritetään vaan myydä mahdollisimman monta paria, eikä yhtään mietitä mikä olisi käytännöllistä käyttäjälle. 4.4mm on nyt muodissa, isketään sinne sellainen. Ei tietenkään 4-pin XLR tai 1/4''. Sitten tietty kaikki takuuhommat lienee mielenkiintoinen suo. Sen takia vältin itse hankkimasta mitään 300-400€ kalliimpaa esimerkiksi Kiinasta tai dropista.

Näin nuo luurit tarjouksessa jo aikaisemmin ja lyhyen tutkimisen jälkeen totesin, että onpas epäilyttävä kokonaisuus. Puoliksi vitsillä totesin, että eiköhän herra Z kohta hehkuta niitä kuuhun asti. Itse en ottaisi riskiä vaikka tilillä olisikin rahaa muuhun kuin elämiseen, annetaan toisten tilata ja kokeilla. :smile:
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Juu minä kokeilen! :D Ei näitä hankintoja voi järjellä perustella, mutta tätä lankaa seuraamalla olen alkanut nähdä harrastukseni aika pienimuotoisena ja maltillisena vielä moniin muihin nimimerkkeihin verrattuna, vaikka useimmat irl kaverit ei nää järjen hiventäkään siinä, että omistaa useammat kuin yhdet kuulokkeet. Jos GoldPlanaarit ei miellytä korvia, niin aivan varmasti palautan, enkä epäile hetkeäkään ettenkö rahoja saisi takaisin Amazon.de:n kautta.

Pahimmassa koronakaaoksessa jouduin vähän alle vuosi sitten palauttamaan Klipschin tonnin luurit Italiaan ja takkiin tuli yhdensuuntaisten postimaksujen verran. Mahdollinen Kiinaan asti palauttaminenkaan ei tästä syystä jännitä. Puolen tonnin luurit on vielä siinä ja siinä, että pystyn perustelemaan hankinnan itselleni (ne tonnin Klipschit meni överiks, enkä toiste leikkiin lähtisi).

Aivan samaa mieltä 4.4 mm plugilla varustetusta johdosta - käsittämätön valinta. 35 dollariin löytyi onneks Ebaysta 4.4 to xlr -adapteripiuhanpätkä, joten eiköhän tästäkin selvitä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Juu minä kokeilen! :D Ei näitä hankintoja voi järjellä perustella, mutta tätä lankaa seuraamalla olen alkanut nähdä harrastukseni aika pienimuotoisena ja maltillisena vielä moniin muihin nimimerkkeihin verrattuna, vaikka useimmat irl kaverit ei nää järjen hiventäkään siinä, että omistaa useammat kuin yhdet kuulokkeet. Jos GoldPlanaarit ei miellytä korvia, niin aivan varmasti palautan, enkä epäile hetkeäkään ettenkö rahoja saisi takaisin Amazon.de:n kautta.

Pahimmassa koronakaaoksessa jouduin vähän alle vuosi sitten palauttamaan Klipschin tonnin luurit Italiaan ja takkiin tuli yhdensuuntaisten postimaksujen verran. Mahdollinen Kiinaan asti palauttaminenkaan ei tästä syystä jännitä. Puolen tonnin luurit on vielä siinä ja siinä, että pystyn perustelemaan hankinnan itselleni (ne tonnin Klipschit meni överiks, enkä toiste leikkiin lähtisi).

Aivan samaa mieltä 4.4 mm plugilla varustetusta johdosta - käsittämätön valinta. 35 dollariin löytyi onneks Ebaysta 4.4 to xlr -adapteripiuhanpätkä, joten eiköhän tästäkin selvitä.
Hyvä! :kippis: Voit sitten informoida meitä miten pahasti Z:n hypetys meni yli, ja onko tuossa hyvä kilpailija vaikka LCD-2C:lle. Paha paikka jos ääni onkin oikeasti hyvä, mutta panta pitää mahdollisesti vaihtaa jossain välissä.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 600
@Sword Of Damocles piti eilen vielä kirjoitella, että on kyllä todella hyvännäköinen toi puu Veritessä. Ei tee markkinointikuvat oikeutta, jos nuo kaikki tuollaisia ovat livenä.

Tuli itse asiassa itellekin ilmoitus, että Atticukset ovat menossa kasaukseen. Pitäs jotenkin pysyä kartalla, mitä on tulossa mistäkin, kun CD:itä ja Atticukset on tulossa jenkeistä, ulkoinen virtalähde Kiinasta, virtalähdekortti Puolasta ja vahvari Tor Audiolta oliko se nyt Ukrainasta.. :D

Nuo virtalähdehommat menee vähän pölhöilyn puolelle, mutta niin paljon on kehuttu Node 2i streamerin virtalähdepäivitystä, niin sama kokeilla itekin, kun toi kortti oli jotain 70€ ja ulkoinen lineaarinen virtalähde pikkaisen siihen päälle. Puhtaissa streamereissakin kun on jonkinlaisia eroja ja ilman DACia ei oo montaa paikkaa, mistä niitä vois teoriassakaan syntyä, niin tässä nyt tulee jollain tasolla testatuksi, voiko ne johtua laitteen virtalähteen toteutuksesta.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
@pappatech Nämä on musta miellyttävän luonnollisen näköiset ja näyttää valaistuksesta riippuen hieman vaaleammalta tai tummemmalta. Kuten padien saumoista näkee, jouduin kääntämään padeja päinvastaisiin suuntiin, jotta sain tasaisen clampin päähän. Mulla on oikean puolen korva hieman alempana, joten herkästi jää kupit hieman eri asentoon päätä vasten ja se vaikuttaa jo vasemman ja oikean kanavan balanssiinkin. Kaikissa kuulokkeissa on oikeastaan sama ongelma, joten aiemmin epäilin jo oikean korvan kuulon heikentyneen. :D Nyt kun oikean korvan yläpuolelle tuli paksummin pehmustetta, soundi on tasainen. Tuo oli helpompi korjata padin avulla, niin ei tarvinnut alkaa väännellä pääpantaa hassun näköiseksi.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Minkälaisista kuulokkeista tykkäät? HE5XX löytyy ihan älytön soundstage ja tilantuntu, bassossa on massaa ja se menee tosi alas, yksityiskohtaisuus on erinomainen, keskiäänissä on todellista taikaa, yläpää on kirkas ja äänenväri on melkein parhainta mitä oon kuullut Hifimanilta. Nuo on aggressiiviset vau-kuulokkeet, mutta toisaalta ne voi aiheuttaa kuunteluväsymystä pitkissä sessioissa. Lisäksi mulla on huomautettavaa rakennuksen laadusta ja ne ei sovi ollenkaan pienipäisille. $220 luurit mitkä mielestäni edelleen kuulostaa tonnin Hifimaneilta.

HD6XX/HD650 on jo legenda itsessään. Paljon suppeampi soundstage ja intiimimpi soundi. Reilusti rennommat ja tummemmat ääneltään. Mahtava keskialue, yläpää on ehkä turhankin rento. Tonaalisesti miellyttävä

Riippuu ihan siitä mistä tykkää. Oma valinta osuisi HE5XX:ään, mutta mulla onkin aina ollut ongelmia 600-sarjan senkkujen kanssa mukavuuden suhteen lasit päässä, ja pidän paljon enemmän HD58X & HD660 soundista. Toiset voivat olla ihan eri mieltä. Kummatkin on loistavia, ja paras valinta voisi olla hankkia molemmat jos rahat riittää - yhdet aggressiiviset, jännittävät wow-kuulokkeet älyttömällä avoimuudella, ja yhdet tummemmat,rennommat ja intiimimmät laatuluurit. Ei iske kuunteluväsymys eikä kyllästy soundiin.
Hyvä yhteenveto, en ole Hifimänejä itse päässyt vielä kuuntelemaan, mutta miten arvelisit että HE5XX soveltuu rock / metallimusiikin kuunteluun? Ongelma itselläni on se, että listamusiikkia lukuunottamatta tulee kuuneltua kaikkea klassisesta bluesin kautta grindcoreen ja black metalliin, joten oli hemmetin vaikea valita yhdet kuulokkeet joista lähteä liikkeelle.

Lähes koko ikäni Sennheisereita omistaneena mulle HD650 / HD6XX on vähän ku lempitohvelit. Ne sujahtaa vaivattomasti jalkaan ja niistä tulee välittömästi semmonen lämmin ja pörröinen fiilis. Rajumpaan kaahaukseen nuo onkin sitten vähän liian "kohteliaat", eli saisi olla enemmän rähinää, asennetta ja aggressiivisuutta, erityisesti siellä yläpäässä. Onhan mulla noi ATH-M50x:t jotka ovat aika energiset, mutta eivät oikein pärjää sitten muilla osa-alueilla. Noissa molemmissa on myös aika pieni soundstage, joten talliin mahtuisi yhdet luurit kunnon soundstagella..

Tietysti voisi käydä kuuntelemassa parit Gradot joista olen aiemmin diggaillut soundin puolesta, mutta useimmat ovat aivan hirveän tuntuisia mun päässä. Nuo GoldPlanaritkin kiehtovat, mutta laatu on vähän kysymysmerkki. Noissa HE5XX:ssä kutkuttelee ensisijaisesti tuo ilmeisen kova hinta / viina -suhde, sillä olen kuitenkin sen verran tuore harrastaja että en mielellään tässä vaiheessa vielä iske kiinni tuonne ~1000€ hintaluokkaan ennen kuin koemus karttuu ja ihan oikeasti tietää että mitä haluaa.
 

STW

Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
158
IMG_20210109_130334.jpg

IMG_20210109_130246.jpg


Tuommosia piuhoja oon tekaroinu. Tuossa on pappatechille tulevat mini-XLR ja 6,3mm/XLR päätteillä. Piti tulla vielä splitteihin koristeet mutta kusti on polkenu niitä aika hitaasti niin tehtiin ilman.

IMG_20210109_130417.jpg


Tuommonen vähä häävimmillä liittimillä on omassa käytössä noilla Verite Closedeilla.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
663
Mikä teillä pääasiallinen kuuntelun lähde (tarkoitan tonnin tai sinne päin kuulokkeiden omistajilla). Kuulokevahvistimessa tietenkin, mutta alkuperäinen lähde. Kai tuo voi olla mikä vaan, mutta onko noi yleensä tietokoneessa kiinni vai joku erillinen soitin (vinyyli tms.). Ei tarkoitus olla mikään galluppi, mutta joku olisi kiva kuulla. Sword of Damociesin setti on esimerkiksi missä kiinni? Huipputyylikäs. Ihan kodinsisustusta ja sellasenaankin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 600
Mullon kai periaatteessa pari noita kuulokesysteemejä. Työpöytäsetissä USB:llä tietokoneelta ja Deezer hifi -tilauksen kautta oon soitellut.

Olkkarissa sitten Node 2i streamer (kohta vähän modattu :D), joka osaa soitella kaikki yleisimmät suoratoistopalvelut + tiedostot verkosta. Sillä soittelen kanssa Deezer hifiä, mutta myös kotiverkosta CD:ltä ripattuja FLAC:eja ja muutamaa Highresaudiosta ostettua highres-levyä.

Jännä, että taitaa olla optisesta liitännästä / kaapelista kiinni, kun ei pysy mukana enää 24bit / 192khz matskussa. Alkaa pikkaisen pätkimään. 24/96 tavarassa tai alemmassa ei oo mitään vastaavaa ongelmaa. Pitäs saada koksupiuhalla tuleen kuulokesettiinkin ja mielellään ilman mitään piuhojen venkslaamisia, mutta ainut Node 2i:ssä oleva koksu-ulostulo on jo varattu kaiuttimille..
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 600
Muakin ite asiassa kiinnostaa, että monellako kuulokesetti on sidottu tietokoneeseen ja (työ)pöytään. Ei pienimpänäkään kritiikkinä niille, ketkä tykkää musansa niin kuunnella, mutta mulle ois melkoinen kauhuskenaario, jos joutuis työtuolissa kököttäen koittaa musaa kuunnella ja rentoutua.. :D

Ite siis makoilen sohvalla ja nuo @STW :ltä tilatut piuhatkin ovat tulossa sitä silmällä pitäen, että riittää varaa vetää telkkaritasolla tai sen vieressä olevista vermeistä sohvalle. Hyvältä tosiaan näytti tuo balansoidulla liittimellä oleva. Sille on varattu ykköspiuhan paikkaa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
^ Tietokoneessa on tällä hetkellä DAC kiinni USB:llä ja siitä sitten RCA-jakajalla lähtee signaali eri vahvistimille. Eli ei mitään balansoituja systeemeitäkään ainakaan toistaiseksi. Musat toistuu koneelta joko Tidalista tai levyltä flaceina. Mulla on tosi mukava tuoli, joten tässä vois istua vaikka koko päivän. Mielessä on kyllä ollu, että kunhan ostaa joskus oman talon, niin sinne tulee sitten rennompi kuuntelupiste nojatuoleineen päivineen. Tällä hetkellä olohuoneeseen ei saa järkevästi kiinteitä laitteita, joten käytän pientä Qudelix 5k bluetooth vahvistinta ja Tidalia puhelimesta.

Varmaan kalliit DAC:it ja vahvistimet ois kivoja, mutta suurin vaikutus on silti kuulokkeilla ja oikeastaan laitteiden synergialla. Sikäli joidenkin huonommin mittautuvien laitteiden pienet mahdolliset taustakohinat ei mua haittaa, koska tinnitus peittää ne joka tapauksessa.
Veriteiden kanssa oon todennu, että nämä eivät ole hinta-laatusuhteeltaan hyvät, jos kuuntelee huonolaatuista tasapaksua musiikkia. Nämä yrittää repiä esiin sellaisia yksityiskohtia, joita ei ole olemassa, ja soundista tulee melko rasittava. Heti kun kuuntelee monimutkaisempaa ja paremmin tuotettua musiikkia, teknisen eron esimerkiksi halvempiin Atticuksiin huomaa todella selkeästi.
Sekään ei mun mielestä ole oikein ratkaisu, että lopettaisin huonommin tuotetun materiaalin kuuntelun - siksi aion omistaa jatkossa myös anteeksiantavammat kuulokkeet.
 
Viimeksi muokattu:

STW

Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
158
Mullaki on vaan tietokoneelta USB:llä. Tässä tietokoneella ku kulutan mediaa niin tulee musat ja muut enimmäkseen kuunneltua tässä, sohva on kyllä kans tuossa 50cm päässä mutta mua ahistava ajatus ois jos pitäs erikseen mennä johonki huoneeseen ja kuunnella vartavasten siellä. Tai no, kuulostais seki ihan kivalta ellei tässä tietokoneella istuis muuten niin paljoa ja kun asuu kerrostalossa. Kaikki soi tosta Monolith THX AAA DAC/AMP:sta, Tidalista pääasiassa musiikki. Joskus ruokaa laittaessa tms Qudelix 5K:lla soi sitte bluetoothilla puhelimesta. Ehkä vahvaria tai muuta saattas ajatella kokeilevansa vielä ja sittepä tää setuppi vähän muuttus mutta tällä hetkellä mennään näin.

Liekkö sitte vähän huono ku aina on VC:t päässä, mutta vastapainoa kyllä tuo työmaalta noi XM3:set vaikka ei tuo ääniero enää niin säväytä (koska kuuntelen vaan puhetta töissä).
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
131
Mikä teillä pääasiallinen kuuntelun lähde (tarkoitan tonnin tai sinne päin kuulokkeiden omistajilla). Kuulokevahvistimessa tietenkin, mutta alkuperäinen lähde. Kai tuo voi olla mikä vaan, mutta onko noi yleensä tietokoneessa kiinni vai joku erillinen soitin (vinyyli tms.). Ei tarkoitus olla mikään galluppi, mutta joku olisi kiva kuulla. Sword of Damociesin setti on esimerkiksi missä kiinni? Huipputyylikäs. Ihan kodinsisustusta ja sellasenaankin.
PC, jossa on erillinen audiokäyttöön tarkoitettu USB-kortti, jota ravitsee ulkoinen lineaarivirtalähde. USB-signaalin vastaanottaa päivitetyllä kellokortilla varustettu USB-silta, josta ulostulo-puolelta syöttö dacille HDMI-kaapelilla I2S-yhteydellä.
Lähiverkon suodatusta suorittaa EtherREGEN.

Materiaalin lähteena Tidal, nettiradiot, youtube ja omat arkistot tiedostomuodossa.

Koneella tulee viihdyttyä liikaa eikä sitä ainakaan vähennä musiikista nauttiminen tietokoneen kautta ;)
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 600
Sekään ei mun mielestä ole oikein ratkaisu, että lopettaisin huonommin tuotetun materiaalin kuuntelun - siksi aion omistaa jatkossa myös anteeksiantavammat kuulokkeet.
Joo, ei se noin voi mennä. Itelläkin tavoitteena, että kaikkea pitää pystyä kuuntelemaan soundin häiritsemättä ja Aeoluksilla ja LCD-2C -luureilla onnistuukin hyvin pitkälle, mutta LCD-2F:llä vähän hakee vielä. Eihän nää toki oo ollu kuin muutaman päivän vasta mulla.

Käyny kyllä välillä mielessä takaisin laittaminenkin, mutta toisaalta haluan kuulla nää ton Tor Audion putkarin kanssa. Se jos vähän pehmentäisi yläpäätä, niin nää vois olla ne meikäläisen aggresiivisemmat ja pikkaisen yksityiskohtaisemmat planaarit.. Ei jaksais ton equn kanssa veivata määräänsä enempää.

muoks. niin ja tietysti kun noita luureja on useampia, niin ei kai jokaisen tarviskaan olla mikään joka paikan höylä.. tietyt levyt soi tosi mukavasti LCD-2F:llä. Vaikka nyt Malmsteenin Magnum Opus ja Insomniumin Heart Like A Grave. Ainakin eka näistä lienee miksattu yläpäästä kohtuu rauhalliseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Joo, ei se noin voi mennä. Itelläkin tavoitteena, että kaikkea pitää pystyä kuuntelemaan soundin häiritsemättä ja Aeoluksilla ja LCD-2C -luureilla onnistuukin hyvin pitkälle, mutta LCD-2F:llä vähän hakee vielä. Eihän nää toki oo ollu kuin muutaman päivän vasta mulla.

Käyny kyllä välillä mielessä takaisin laittaminenkin, mutta toisaalta haluan kuulla nää ton Tor Audion putkarin kanssa. Se jos vähän pehmentäisi yläpäätä, niin nää vois olla ne meikäläisen aggresiivisemmat ja pikkaisen yksityiskohtaisemmat planaarit.. Ei jaksais ton equn kanssa veivata määräänsä enempää.

muoks. niin ja tietysti kun noita luureja on useampia, niin ei kai jokaisen tarviskaan olla mikään joka paikan höylä.. tietyt levyt soi tosi mukavasti LCD-2F:llä. Vaikka nyt Malmsteenin Magnum Opus ja Insomniumin Heart Like A Grave. Ainakin eka näistä lienee miksattu yläpäästä kohtuu rauhalliseksi.
Itsellä ainakin dekonin velour padit pehmensi classicien yläpäitä entisestään. Voisi kuvitella noiden toimivan samaan tapaan myös 2f ?

Jos on jotain muita helpommin saatavilla olevia velour/alcantara tai mitä vain pädi ehdotuksia lcd2c kuulokkeille, niin saa vinkata.
 

Sorbuss

Köyhä
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
160
Verkkokaupassa olikin käynyt inventaarion kanssa perinteiset ja Audezeissa kestäisi 6-8 viikkoa saapua. Taidan peruuttaa tilauksen ja olla sennheisereihin tyytyväinen vielä toistaiseksi :cool:
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 600
Itsellä ainakin dekonin velour padit pehmensi classicien yläpäitä entisestään. Voisi kuvitella noiden toimivan samaan tapaan myös 2f ?

Jos on jotain muita helpommin saatavilla olevia velour/alcantara tai mitä vain pädi ehdotuksia lcd2c kuulokkeille, niin saa vinkata.
Joo, se velour-päivitys taisi tasata keskialuetta ja yläpäätäkin aika mukavasti. Bassoja se taisi myös tiputtaa jonkun desibelin, mutta niitähän saa toki equlla takas.

Classic natsaa itelle tuollaisenaan niin hyvin, etten sitä viiti ronkkia, mutta tää Fazor on asia pikkaisen erikseen.. Eikös noi Audezen pädit oo liimalla kiinni, ts. vaihtaminen vaatii vähän säätöä? Miten nää sen vaihdon teit?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Joo, se velour-päivitys taisi tasata keskialuetta ja yläpäätäkin aika mukavasti. Bassoja se taisi myös tiputtaa jonkun desibelin, mutta niitähän saa toki equlla takas.

Classic natsaa itelle tuollaisenaan niin hyvin, etten sitä viiti ronkkia, mutta tää Fazor on asia pikkaisen erikseen.. Eikös noi Audezen pädit oo liimalla kiinni, ts. vaihtaminen vaatii vähän säätöä? Miten nää sen vaihdon teit?
Joo liimalla oli kiinni. Repimällä lähtee irti kun hieman malttaa antaa aikaa hommalle. Vakiopädeistä lähti vähän nahkapintaa liiman mukaan, niin en tiedä miten takaisin kiinityksen laita. Tämä voi 2f mallin nahkaisissa olla tietysti asia erikseen. 2c mallissahan noi on jotain tekonahkaa. Dekonit oon pari kertaa irrottanut ja ne on jopa saanut samoilla liimoilla takaisin. Hieman vähemmän sitkeää teippiä ilmeisetsi niissä. Vähän ehkä liian tujua tavaraa noissa vakioissa.

Kiinnostaisi kyllä joku erilainen kiinnitys näihin kehitellä. Noita ei kuitenkaan ihan viikottain viitsisi vaihdella.

Käytettävyydeltään nuo dekonin velourit on kyllä hurjasti mukavemmat. Ei tarvitse kieli keskellä suuta ottaa joka kerta päästä ettei elementit pauku.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 600
Joo liimalla oli kiinni. Repimällä lähtee irti kun hieman malttaa antaa aikaa hommalle. Vakiopädeistä lähti vähän nahkapintaa liiman mukaan, niin en tiedä miten takaisin kiinityksen laita. Tämä voi 2f mallin nahkaisissa olla tietysti asia erikseen. 2c mallissahan noi on jotain tekonahkaa. Dekonit oon pari kertaa irrottanut ja ne on jopa saanut samoilla liimoilla takaisin. Hieman vähemmän sitkeää teippiä ilmeisetsi niissä. Vähän ehkä liian tujua tavaraa noissa vakioissa.
Kuulostaa siltä, etten rupea näillä juopon käsillä irroittelemaan ja liimailemaan takas. Tule kuin sanomista :D

Siitä kyllä Audezelle miinusta, etteivät ole tehneet helpommin vaihdettaviksi noita pädejä. Mutta ehkä joskus tulevaisuudessa. Joku suljettu BT-luuri niiltä saattais olla huhujen perusteella seuraavaksi tulossa, ettei ehkä vielä tuohon kuitenkaan :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022



Tuommosia piuhoja oon tekaroinu. Tuossa on pappatechille tulevat mini-XLR ja 6,3mm/XLR päätteillä. Piti tulla vielä splitteihin koristeet mutta kusti on polkenu niitä aika hitaasti niin tehtiin ilman.



Tuommonen vähä häävimmillä liittimillä on omassa käytössä noilla Verite Closedeilla.
Jos tässä vielä jossain välissä ehtii taloustilanne parantua, niin tiedän kenelle heitän yv:n. :tup: On helkkarin hyvän näköiset piuhat.

Jossain välissä oli suunnitelmana yrittää kokeilla kuulokepiuhojen duunaamista itsekin mutta totesin, että a) meikäläisen kärsivällisyys ei riitä siihen, ja b) se näpertäminen tekee toiseen käteen niin perkeleen pahaa, että maailmassa ei taida olla riittävästi kipunappeja edes yhtä piuhaa varten.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Kuulostaa siltä, etten rupea näillä juopon käsillä irroittelemaan ja liimailemaan takas. Tule kuin sanomista :D

Siitä kyllä Audezelle miinusta, etteivät ole tehneet helpommin vaihdettaviksi noita pädejä. Mutta ehkä joskus tulevaisuudessa. Joku suljettu BT-luuri niiltä saattais olla huhujen perusteella seuraavaksi tulossa, ettei ehkä vielä tuohon kuitenkaan :D
Ainakin 2C:n padit oli aika helppo irroittaa, kunhan etenee kaikessa rauhassa. Dekonin padeissa oli myös liimarengas valmiina - kun huolella asetteli ne kohdalle, niin ei ollut mitään ongelmia. Tosin allekirjoittanut onnistui laittamaan toisen padin väärin päin, mutta onneksi se liima/teippi oli sellaista, että padin sai helposti vielä irti ja uudelleen kiinni. :rofl2:

2C:n kohdalla ne Dekonin elite velourit on ainakin mun mielestä ihan ehdoton lisä. Ne tasoittaa sitä yläpään älytöntä vuoristorataa reilusti. Muistaakseni alempi basso kärsi vähän, mutta sen sai korjattua EQ:lla tosi helposti jos se jäi häiritsemään. Ne velourit korjasi myös itseäni paljon häirinneen ongelman - orkkispadit tuppasi liimautumaan ohimoon kiinni niin tehokkaasti, että se aiheutti jopa ikävää paineentunnetta korvissa. Olen sukellusvamman takia valmiiksi jo tosi herkkä sellaiselle, joten se häiritsi käyttöä aika paljon. Lisäksi siitä aiheutui kalvon ritinää luurien liikkuessa mikä kuulosti tosi häijyltä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Jostain kun löytyisi alcantara padit. Pysyisi siistimpänä ja todennäköisesti tekisis saman kun velourit liimaamisen suhteen. Eikös näitä ennen ollut audezella vegan padeina ?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Hyvä yhteenveto, en ole Hifimänejä itse päässyt vielä kuuntelemaan, mutta miten arvelisit että HE5XX soveltuu rock / metallimusiikin kuunteluun? Ongelma itselläni on se, että listamusiikkia lukuunottamatta tulee kuuneltua kaikkea klassisesta bluesin kautta grindcoreen ja black metalliin, joten oli hemmetin vaikea valita yhdet kuulokkeet joista lähteä liikkeelle.

Lähes koko ikäni Sennheisereita omistaneena mulle HD650 / HD6XX on vähän ku lempitohvelit. Ne sujahtaa vaivattomasti jalkaan ja niistä tulee välittömästi semmonen lämmin ja pörröinen fiilis. Rajumpaan kaahaukseen nuo onkin sitten vähän liian "kohteliaat", eli saisi olla enemmän rähinää, asennetta ja aggressiivisuutta, erityisesti siellä yläpäässä. Onhan mulla noi ATH-M50x:t jotka ovat aika energiset, mutta eivät oikein pärjää sitten muilla osa-alueilla. Noissa molemmissa on myös aika pieni soundstage, joten talliin mahtuisi yhdet luurit kunnon soundstagella..

Tietysti voisi käydä kuuntelemassa parit Gradot joista olen aiemmin diggaillut soundin puolesta, mutta useimmat ovat aivan hirveän tuntuisia mun päässä. Nuo GoldPlanaritkin kiehtovat, mutta laatu on vähän kysymysmerkki. Noissa HE5XX:ssä kutkuttelee ensisijaisesti tuo ilmeisen kova hinta / viina -suhde, sillä olen kuitenkin sen verran tuore harrastaja että en mielellään tässä vaiheessa vielä iske kiinni tuonne ~1000€ hintaluokkaan ennen kuin koemus karttuu ja ihan oikeasti tietää että mitä haluaa.
No mun mielestä sopii kyllä, tosin metallimusiikin kuuntelu rajoittuu nykyään tosi satunnaiseen Katatonian tai Opethin kuunteluun. Vaikka Porcupine Tree, Steven Wilson, Toto, Snarky Puppy, Crosby, Stills, Nash & Young, Tool ja Alice In Chains on kuulostanut hyvältä. Jostain syystä nimenomaan Toto ja Snarky Puppy on saanut isoimmat ilonhuudahdukset aikaan näiden luurien kanssa.

(Vanhempaa) Opethia lyhyesti kuunnellessa mietin, että jos kirjasto koostuisi lähinnä sellaisesta musiikista niin ottaisin varmaan LCD-2C:t HE5XX:n yli - mutta siinä ollaankin sitten ihan eri hintaluokassa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 600
LCD-2C:t ovat kyllä soundiltaan sellaiset, että niillä voi kuunnella suunnilleen mitä vaan soundin rasittamatta. Ainakin minä voin. Ei ole tullut vielä vastaan niin kireäksi miksattua metallilevyä, etteikö ois voinut noilla kuunnella. Kellaribläkkiksestä en osaa sanoa, kun ei semmosta pysty ihminen kuuntelemaan, mutta Dimmun tai Dark Funeralin jotkut valitut menee aivan hyvin.

@unholy_walrus en minä tosiaan tuohon Classiciin viiti koskea, kun natsaa soundiltaan itelle niin hyvin. Muutenkin puhtaassa soundin tuunaamisessa equ toimii itelle paremmin pädiswappeihin nähden, kun on palautettavissa alkuperäiseen nappia painamalla. Voisi olla vähän eri juttu, jos olis jotain mukavuusongelmia noiden kanssa, mutta ei noissa pädeissä oo itelle mitään suurempaa vikaa. Pantaan pitäs ehkä saada pari senttiä lisää varaa, sillä sais noi istumaan niin kuin pitäisi.

Ja vähän arveluttaa jälleenmyyntiarvon puolesta nuo rukkaukset.. pitäs tehdä niin siististi, että kehtaa tarvittaessa myydä eteenpäin ja en luota itteeni tuossa suhteessa ihan hirveästi :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
LCD-2C:t ovat kyllä soundiltaan sellaiset, että niillä voi kuunnella suunnilleen mitä vaan soundin rasittamatta. Ainakin minä voin. Ei ole tullut vielä vastaan niin kireäksi miksattua metallilevyä, etteikö ois voinut noilla kuunnella. Kellaribläkkiksestä en osaa sanoa, kun ei semmosta pysty ihminen kuuntelemaan, mutta Dimmun tai Dark Funeralin jotkut valitut menee aivan hyvin.

@unholy_walrus en minä tosiaan tuohon Classiciin viiti koskea, kun natsaa soundiltaan itelle niin hyvin. Muutenkin puhtaassa soundin tuunaamisessa equ toimii itelle paremmin pädiswappeihin nähden, kun on palautettavissa alkuperäiseen nappia painamalla. Voisi olla vähän eri juttu, jos olis jotain mukavuusongelmia noiden kanssa, mutta ei noissa pädeissä oo itelle mitään suurempaa vikaa. Pantaan pitäs ehkä saada pari senttiä lisää varaa, sillä sais noi istumaan niin kuin pitäisi.

Ja vähän arveluttaa jälleenmyyntiarvon puolesta nuo rukkaukset.. pitäs tehdä niin siististi, että kehtaa tarvittaessa myydä eteenpäin ja en luota itteeni tuossa suhteessa ihan hirveästi :D
Jouduin itse tekemään tällaisen modin kun se nahkasträppi venyi liikaa, ja alkoi metallipanta osumaan ikävästi päähän. Audezelta tuli perus "it's a feature" vastaus, ja ehdotettiin tuota. Sträppiin pari uutta reikää ja ongelma ratkaistu.

20191212_020616.jpg
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 884
Viestejä
4 212 337
Jäsenet
70 971
Uusin jäsen
Hms-

Hinta.fi

Ylös Bottom