Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
BÄSTIS Teippiharja, harmaa - IKEAMillä muuten puhdistatte kuulokkeita? Mulla tossa AKG:N kuulokkeet jollain samettisella kupeilla ja mietin miten tuon pölyn saa pois. Oli ostettaesa oikein hienot, mutta pölyhän noissa näkyy kuin blondi antaumuksella.
Lukio ikänen poikani tahtois 200e luokasta hyvä-ääniset kuulokkeet. soittelee kitaraa ja pianoa, kuuntelee musiikkia ja omia soitteluita pitkiä aikoja putkeen. open back on kuulemma miettiny yritettiin katella kuulokkeita mutta tuohan on ihan loputon suo. Jos jotain ideoita niin ottaisin mieluusti vastaan.
Lukio ikänen poikani tahtois 200e luokasta hyvä-ääniset kuulokkeet. soittelee kitaraa ja pianoa, kuuntelee musiikkia ja omia soitteluita pitkiä aikoja putkeen. open back on kuulemma miettiny yritettiin katella kuulokkeita mutta tuohan on ihan loputon suo. Jos jotain ideoita niin ottaisin mieluusti vastaan.
Minusta tuo jo mainittu AKG K712 on kyllä aika kiva vaihtoehto. Itelläkin oli moiset pidemmän aikaa. Ne on kevyet, mukavat päässä ja tosi helpot pitää pidempiä aikoja. Soundi on neutraali ja mitään suurempia piikkejä tai puutteita ei minusta ole.Lukio ikänen poikani tahtois 200e luokasta hyvä-ääniset kuulokkeet. soittelee kitaraa ja pianoa, kuuntelee musiikkia ja omia soitteluita pitkiä aikoja putkeen. open back on kuulemma miettiny yritettiin katella kuulokkeita mutta tuohan on ihan loputon suo. Jos jotain ideoita niin ottaisin mieluusti vastaan.
Juurikin neutraali ääni on ensisijaisesti hakusessa. satunnaiseen kuunteluun löytyy langattomat ja pelailuun napit.Haetaanko nimenomaan neutraalia ääntä musiikin tekoon, vai tuleeko luurit ns. huvikuuntelua varten?
200€ hintaluokasta löytyy vaikka mitä todella hyviä kuulokkeita, mutta pieni tarkennus tekisi suosittelusta helpompaa.
AKG K612 Pro tulee heti mieleen. Sopii tuohon kuvaukseen paremmin kuin K712 missä bassopäätä on korostettu. Sitten voisi kokeilla vaikka DT990/880 Beyerdynamicilta - näitä kaikkia kolmea pitäisi myös löytyä alan liikkeistä kokeiltavaksi. Audio Technica ATH-R70x voisi myös olla mainiot jos löytää tarjouksesta parin.Juurikin neutraali ääni on ensisijaisesti hakusessa. satunnaiseen kuunteluun löytyy langattomat ja pelailuun napit.
En oo kuullu K612 -mallia, mutta K712 ei kuulosta missään nimessä bassokorosteiselta. Kyllä niillä basson löytää sellaisesta materiaalista, jossa sitä on, mutta mitkään jumputusluurit ne eivät todellakaan ole, vaan minusta juurikin neutraalit ja todnäk oikein hyvin tontillaan tommoisessa käytössä, mihin niitä on ajateltukin.
Minä hommaisin ihan toiset luurit musan kuunteluun, jos bassoa pitää olla
Eikai siitä ole haittaa jos luurit maksaa vähemmän? K612:t on reilusti hintaansa paremmat luurit. Omaan makuun K712 sopii paremmin, mutta K612 on yhä edelleen todella hyvä, varsinkin kun niitä saa nykyään alle satasella. AKG voisi vähitellen taas alkaa julkaista yhtä laadukkaita luureja.Kysyttiin ~200 euron hintaluokassa, 612 on alta 100 €. Itsekkin kyllä hommaisin ihan toiset kuulokkeet jos musaa pitää kuunnella.
Tänään tuli tännekin.
Eikai siitä ole haittaa jos luurit maksaa vähemmän? K612:t on reilusti hintaansa paremmat luurit. Omaan makuun K712 sopii paremmin, mutta K612 on yhä edelleen todella hyvä, varsinkin kun niitä saa nykyään alle satasella. AKG voisi vähitellen taas alkaa julkaista yhtä laadukkaita luureja.
@pappatech K612 on noista kahdesta se huomattavasti neutraalimpi vaihtoehto - vaikka K712:t on mun mielestä paremmat luurit, niin mainittuun käyttötarkoitukseen ottaisin K612 isoveljen sijaan.
Ei siitä mitään haittaa ole, mutta jos jotain kysytään jossain hintaluokassa niin ajattelin siihen hintaluokkaan vastata. Vaikka ne on hintaluokasssaan paremmat luurit, ovat heikkolaatuisemmat kuin 712 Prot. 612 on Aasiassa valmistetut luuurit, 712 on Itävallassa. 712:ssa on pakkauksen mukaan vanhoihin versioihi nähden -3db basson osalta, vanhassa -6db, eli on siinä pieni ero. Toisaalta en kauheasti AKG:n kohdalla bassostoistosta huolestuisi, niitä on aina valitetultu käyttökokemuksisa heikoksi basson osalta, ainakin kun vertaa muiden bassoboostattuihin. Itse edelleenkin suosittelisin tuota K712:sta varmastikkin poika haluaa myös kuunnella musiikkia tekemisen ohessa.
Mitä sanotte, aukeaako (skaalautuuko) Sennheiser HD650:n ääni hieman jos kaverina on laadukas kuulokevahvistin? Saako hienoisen yliajavaa bassoa matalemmaksi ja siloisemmaksi? Onko asia näin ja jos on niin mikä olisi maksimissaan 200 eurolla vahvistin joka tähän kykenisi, jos joskus tulevaisuudessa hankkisi. Voi heittää jonkun kalliimmankin vahvistimen esimerkkinä vaikken hankkisikaan, mielenkiinnosta tutkin kyllä.
Maailmalla ainakin pitävät HD6xx-sarjan skaalautumista jo aika legendaarisena. Putkivahvistimia vissiin useimmiten suosittelevat. En tiedä pääseekö 200 eurolla vielä mihinkään - mikä setti on nyt käytössä?
Setti on ihan tavis Sound Blaster X6, ei muuta. Elän luulossa että jos jonkin 300 € vahvistimen kyttäisi tarjouksesta tulevaisuudessa 200 € hintaan niin ääni paranisi. Olisi mukava tosin että saisi mikrofonin myös kiinni kun myös pelaan kyseisillä kuulokkeilla, eli ovat käytössä vain tietokoneella. Ei liene olemassa tällaisia arvostettuja vahvistimia vai kuinka?
MUOK. Käytettynä voisin ihan hyvin ostaa jos tietäisin mitä mallia hakea.
Setti on ihan tavis Sound Blaster X6, ei muuta. Elän luulossa että jos jonkin 300 € vahvistimen kyttäisi tarjouksesta tulevaisuudessa 200 € hintaan niin ääni paranisi. Olisi mukava tosin että saisi mikrofonin myös kiinni kun myös pelaan kyseisillä kuulokkeilla, eli ovat käytössä vain tietokoneella. Ei liene olemassa tällaisia vahvistimia vai kuinka?
Jos noilla luureilla pääasiassa miksattais niin voisi olla vähän toinen juttu, mutta tässähän käsittääkseni kuunnellaan ensisijaisesti omaa soittoa (kitara, piano) kuulokkeilla, missä ei minusta ole mitään haittaa siitä, jos basso pikkaisen enemmän esiin tuleekin. Molempien em. soitinten äänialue ja sävyt ovat pääasiassa kuitenkin keskialueella ja ylempänä ja sillä alueella tuo K712 on takuulla riittävän neutraali.@pappatech K612 on noista kahdesta se huomattavasti neutraalimpi vaihtoehto - vaikka K712:t on mun mielestä paremmat luurit, niin mainittuun käyttötarkoitukseen ottaisin K612 isoveljen sijaan.
Tyrkytän taas; miksi maksaa enemmän?Lukio ikänen poikani tahtois 200e luokasta hyvä-ääniset kuulokkeet. soittelee kitaraa ja pianoa, kuuntelee musiikkia ja omia soitteluita pitkiä aikoja putkeen. open back on kuulemma miettiny yritettiin katella kuulokkeita mutta tuohan on ihan loputon suo. Jos jotain ideoita niin ottaisin mieluusti vastaan.
Jos noilla luureilla pääasiassa miksattais niin voisi olla vähän toinen juttu, mutta tässähän käsittääkseni kuunnellaan ensisijaisesti omaa soittoa (kitara, piano) kuulokkeilla, missä ei minusta ole mitään haittaa siitä, jos basso pikkaisen enemmän esiin tuleekin. Molempien em. soitinten äänialue ja sävyt ovat pääasiassa kuitenkin keskialueella ja ylempänä ja sillä alueella tuo K712 on takuulla riittävän neutraali.
Yhdyn tuohon toisen kirjoittajan mielipiteeseen, että musan kuunteluun noi mulla olleet AKG:t (K361, K712 ja K812) ovat tosiaan enemmänkin pikkaisen bassoköyhiä kuin -korosteisia, mutta ihmisiä on nähtävästi tässä asiassa kahta koulukuntaa. Toiset on tosi allergisia sille, jos basso vähänkään korostuu ja toiset taas kaipaa sitä tuomaan tukevuutta ja lämpöä soundiin. Kyllä mää ennemmin tuolle ekalle porukalle K712 suosittelisin kuin tokalle
Mulla OLI. Heitä SER-jätteeseen.Onko jollain näitä Sonyn vastamelu XM3:sia?
Ensikokemuksella aika erilainen ääni kuin Sennheiserin Rs160:ssä, bassovoittosempi eikä niin erotteleva. Kuinkas näitä säädetään helposti? Ja onko joku löytänyt hyviä asetuksia tuohon Sennheisereitten suuntaan?
Noh noh, kyllähän näissä hyvä ANC on ja bt-toimii vaikkapa duunikäytössä.Mulla OLI. Heitä SER-jätteeseen.
En ole noita Senkkuja kuullut, eli siitä en osaa sanoa. Itse koin että Sony oli täysin kelvoton musiikinkuunteluun. Mun korvilla. Joku toinen tykkää.Noh noh, kyllähän näissä hyvä ANC on ja bt-toimii vaikkapa duunikäytössä.
Onko toisaan niin että musiikinkuuntelussa häviää tuollaiselle 10v vanhalle Sennheiser RS-160:lle?!
Tältä se vähän tuntuu nyt.En ole noita Senkkuja kuullut, eli siitä en osaa sanoa. Itse koin että Sony oli täysin kelvoton musiikinkuunteluun. Mun korvilla. Joku toinen tykkää.
Noh noh, kyllähän näissä hyvä ANC on ja bt-toimii vaikkapa duunikäytössä.
Onko toisaan niin että musiikinkuuntelussa häviää tuollaiselle 10v vanhalle Sennheiser RS-160:lle?!
Tältä se vähän tuntuu nyt.
Menee sitten puhtaasti duunikäyttöön jos en saa säädettyä musiikille.
Täytyy kyllä antaa arvostusta noille Senkuille, maksoin 20€ käytettyinä, uskomattoman hyvä ja erotteleva ääni näihin verrattuna ja olisi pitänyt ostaa se niiden Momentum 3:nen ANC/bt käyttöönkin.
Tähän vielä, tosiaan tuo tajuuskorjain kannattaa ottaa käyttöön ja omilla säädöillä tekee musiikista jo ihan kelpoa alkushokin jälkeen. Testaus jatkuu.Onhan siinä Sonyn apissa toki eq millä jotain saa pelastettua, toki sen käyttö poistaa LDACin käytöstä sitten.
XM4:n käppyrä. Itse en vois kuunnella alkuunkaan. Ja jostain luin että olis parannettu XM3:sta...
Mitä liikkuu suunnittelijan päässä kun speksaa tommosen?
XM4:
XM3:
Sony, meni vähän kirjaimet ristiin näköjäänPuhutaanko nyt MX4:stä (Audeze) vai XM4:stä (Sony)? Melko eri kaliiberin kuulokkeet kyseessä.