Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Pitkään (lue yli vuosi) miettinyt kuulokepäivitystä Superlux 668b:lle.
- saisi olla alas menevä basso (ei bass boosted kuitenkaan)
- erottelevuutta ja kirkautta saa löytyä. Korvista lienee korkeimmat taajuudet jo kadotettu erinäisistä syistä.
- rakenne suljettu tai puoliavoin.
- käyttö fps gaming ja musiikki
- impedanssi sellainen, että Realtek ALC S1200A jaksaa kohtuullisesti ajaa. Backuppina kyllä Chord Mojo, mutta mieluummin ilman sitä.
- hinta mieluiten ~300€ luokassa

Nämä nyt menee jo vähän yli tuon budjetin, mutta kuitenkin:
Shure srh1540 olen nyt viimeksi miettinyt. Sitä ehkä pääsisi koekuulemaan Nummelassa. Tämähän ei ole ihan uusi malli. Onko hintansa arvoiset?
DT770 olen nopeasti kuunnellut, eikä yhtään innostanut. DT1770 ei siis kannattane harkita? Impedanssikin menee jo korkeaksi ilman DAC:a.

Jotain muita vaihtoehtoja?
Nuo Shuren high-end mallit on teknisesti ihan hyviä luureja ja ääneltään neutraaleja, mutta mun mielestä suoraansanottuna tylsiä kuunnella. Kannattaa ehdottomasti koekuunnella ensin. AKG K550 MKIII kannattaa myös kokeilla.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 776
Nuo Shuren high-end mallit on teknisesti ihan hyviä luureja ja ääneltään neutraaleja, mutta mun mielestä suoraansanottuna tylsiä kuunnella. Kannattaa ehdottomasti koekuunnella ensin. AKG K550 MKIII kannattaa myös kokeilla.
Saakohan noita AKG K550:ia enää, AKG K371 ja K361 on ehkä korvanneet ne? En ole noita uusia kumpaakaan kuullut, mutta K371:stä on kyllä joissain palstoilla kehuttu hyvinkin paljon.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Onko jollain näitä Sonyn vastamelu XM3:sia?

Ensikokemuksella aika erilainen ääni kuin Sennheiserin Rs160:ssä, bassovoittosempi eikä niin erotteleva. Kuinkas näitä säädetään helposti? Ja onko joku löytänyt hyviä asetuksia tuohon Sennheisereitten suuntaan?
Mulla on ollut pitkään käytössä XM2:t ja oon ollut erittäin tyytyväinen. Käytän niitä vain ulkona, jolloin se bassovoittoisuus on ihan positiivinen asia kun ANC ei ihan kaikkea melua poista. K550 MKIII kuulosti esim. bussissa todella ohuilta, varsinkin kun ANC puuttui. Eikai näitä kukaan missään kotona käytä kun tarjolla on miljoona muuta parempaa vaihtoehtoa mistä puuttuu sitten taas ANC, ellei sitä sitten välttis tarvitse kotonakin. Jos kotikäyttöön kaipaa langattomia, suljettuja luureja niin Audio Technican DSR9BT, Beyerin Amiron wireless tai Dropin Panda on kaikki tosi hyviä. Sitten jos avoimet kelpaa, niin on tietysti Hifimanin Ananda-BT millä päästään jo lähelle normi-Anandaa.

Mun luureissa on tosin kyllä Dekonin lampaannahkaiset padit mitkä nostaa mukavuutta reilusti, ja tasoittaa bassopäätä selvästi.

Saakohan noita AKG K550:ia enää, AKG K371 ja K361 on ehkä korvanneet ne? En ole noita uusia kumpaakaan kuullut, mutta K371:stä on kyllä joissain palstoilla kehuttu hyvinkin paljon.
Jaa, enpäs olekaan varma. Luulisi jostain löytyvän. Uudemmista AKG:n tuotoksista en kamalasti tykännyt, mutta makuasioita.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 776
@Kikkoman esimerkistä pitää myös listailla kuulokkeet:
  • Hifiman Ananda (parhaat kuulokkeeni, vaikka kaipaakin pientä nostoa alimmille taajuuksille)
  • Denon AH-D5200 (nämä vielä postissa matkalla @Roderick :lta)
  • Sennheiser HD58X + kevyellä modauksella (eniten käyttämäni kuulokkeet)
  • Beyerdynamic DT770 (työpaikalla muusikin kuunteluun, koronan takia ovat siellä keräämässä pölyä)
  • B&O H6 gen 2 (reissussa ja julkisissa käytössä, AKG K845bt saattaa korvata nämä)
  • Sennheiser PC360 (teams käytössä jopa tunteja päivässä + pelit joissa pitää puhua)
  • AKG K845bt (uusimmat ja yllättäneet laadulla sekä käytettävyydellään)
  • Koss KSC75 ja Koss KSC75X (ennen kuuntelin näillä valtavasti, nykyään lähinnä makaavat laatikossa)
  • TIN Audio T2 (lähinnä pyöräillessä käytössä)
  • Sennheiser HD569 (nämä on jo itseasiassa myytävänä ylimääräisinä)
Ennen näitä ollut mm. Philipsin X2 eriversioina, AKG K7 ja K5 sarjalaisia, Beyerin 990, 1990 ja 1770, Focalin Elexiä ja Elegiaa, Denon AH-D2000, Hifiman 4XX, Sony vastamelut jne. Ei enää kehtaa edes muistella miten paljon noita on tullut vatkattua edes takas. :D

Eikä tosiaan puolisolle kehtaa alkaa hinnoista puhumaan.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 266
Testasin juuri noita AKG 845:a iPadin analogisesta kuulokelähdöstä NASilla olevilla FLACeilla. Foobar toimi välittäjänä. Perin yllättynyt olen.
Kaksi asiaa tuli selväksi:
1)AKG on varsin hyvä kuuloke hintaan katsomatta. Maksoi siis 49€(!).
2) iPad 7th gen omaa yllättävän laadukkaan kuulokelähdön.

Näillä pärjää mainiosti.
Jostakin syystä en saanut näitä AKG K845BT luureja JRiver Media Center 20 -sovelluksessa bluetooth yhteydellä toimimaan oikein WASAPI:n kanssa. Toistossa ääneen tuli ns. stutteria ja tempo heitteli kappaleen alussa useamman sekunnin, jopa pidempäänkin, ennen kuin tasaantui. Ärsytti ja piti asentaa ASIO4ALL v2 ja sen kanssa ei ole ongelmaa. Direct Sound kyllä toimi ok. Erikoista kyllä, mutta JBL Flip Essential bluetooth purkki toimii WASAPI:n kanssa täydellisesti. Olisiko siinä uudempi BT -piiri...
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
677
Testasin juuri noita AKG 845:a iPadin analogisesta kuulokelähdöstä NASilla olevilla FLACeilla. Foobar toimi välittäjänä. Perin yllättynyt olen.
Kaksi asiaa tuli selväksi:
1)AKG on varsin hyvä kuuloke hintaan katsomatta. Maksoi siis 49€(!).
2) iPad 7th gen omaa yllättävän laadukkaan kuulokelähdön.

Näillä pärjää mainiosti.
Samaan tarjoukseen tartuin. Lähinnä langattomat siivoukseen kun DT-770Prot ykköskuulokkeet on piuhalliset (löytyy kahdet sellaiset, toiset yli kymmenen vuotta matkakuulokkeina jne., jotkut sennheiserit halppikset verkkopelejä varten, Sonyn platiniumit pleikan peluuseen, jotain nappikuulokkeita lisäksi).

Juuh mun listaa ei ole tämän threadin arvoinen, mutta piti nyt laittaa kun noi AKG-kuulokkeet yllätti niin positiivisesti (katsoin vaan hyvä tarjous ketjusta ja pistin tilaukseen).

Hintaisekseen ihan mielettömän laadukkaan oloiset, pakettikin oli aika premiumia kaikkine EISA-palkintotarroineen. Lähinnä klassista musiikkia nyt pyörinyt niissä ja ovat taas hintaisekseen kyllä erinomaiset.

Mä oon jotenkin ylitykästynyt noihin DT-770Proihin. Onko niissä teinimäinen V-käyrä? Kuulostaa omaan korvaan paljon paremmalta kun paljon kalliimmat kliiniset kuulokkeet.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Eikä tosiaan puolisolle kehtaa alkaa hinnoista puhumaan.
No eipä kyllä. :D Kuulokkeita on toki paljon talossa käynyt mutta harvemmin uutena mitään ostan ja ainakin yritän semmoseen hintaan hankkia, että ei ihan hirveesti häviäisi eteenpäin myydessä. Utopiat kun hankin (käytettynä) niin aika usein on jo tullut mietittyä, että olikohan nyt oikeesti varaa mutta se fiilis katoaa sitten kuunnellessa aika nopeasti :)

Omaa listaa:

-Focal Utopia: silloin kun kerkiää tosissaan musiikkiin uppoutua
- JVC DX1000: silloin kun tarvitsee suljettua ja/tai haluan vähän bassokkaampaa soundia fiilistellä. Nuo on ollu mulla jo melkoisen monta vuotta. Aina tulee hyvä fiilis noita kuunnellessa. Vaikka Utopiat onkin eri tasoa niin nämä varmaan autiolle saarelle ottaisin jos pitäisi valita.
- Sash Tres: Pitäähän ne yhdet planaritkin olla. Hinta/laatusuhde on kyllä käsittämätön.
- Sennheiser HD6XX: Aina on jotkut kuulokkeet testissä niin nuo referenssinä ihan ylivertaiset.
- Drop+JVC ha-fdx1: Tosi hyvät napit. Käytössä reissussa ja sillon kun en halua muita häiritä. Suljetutkin vuotaa liikaa monessa tilanteessa. Päädyin pitämään nuo Campfire Andromedan sijaan kun balanced armature soundi kuulosti vähän oudolta aina utopian jälkeen. Sillon kun kuuntelin lähinnä pelkillä androilla ei tuo ollut ongelma.
- KEF M500: Vaihtoehto napeille reissukäytössä. Hintaisekseen tosi hyvät ja yllättävän mukavat on-earit. Noita on tullut satoja tunteja kuunneltua. Tykkään myös kun nuo menee hyvin pään myötäisesti. Suurin osa ihan normaaleista bluetooth/nc kuulokkeista on pirun isoja omaan makuun.
- JVC HA-MX100z: Parhaat suljetut mitä olen alle kolmen sadan kuullut. Nykyisin käytössä vain pleikkarin kanssa mutta ei noita raaski myydäkkään kun ei noista niin paljoa saisi kuitenkaan kun kukaan tiedä miten hyvät nuo on, paitsi muutamat Japanilaiset :)

Muita kuulokkeita on erinäisiä projekteja ja muita viritelmiä, ison kasan halpiksia justiinsa tyhjensinkin kaapin perältä kiertoon mutta jokunen kiinaluuri jäi vielä. Tykkään aina noita budjettimalleja testailla ihan mielenkiinnosta ja pitää niillekkin olla joku mihin verrata. iBasso Sr1:t on vielä talossa mutta ovat jossain vaiheessa menossa myyntiin. Nuo on kuitenkin muutaman satasen pelit niin ei ole varaa turhaan makuuttaa niitä hyllyssä. Hyvät luurit kyllä, ehkä jopa parhaat dynaamiset mitä olen 500 euroon kuullut mutta noille ei ole enää yhtään mitään käyttöä. Toinen mikä menee myyntiin on Aurum Audio X9 in ear kuulokkeet. Sain nuo vasta eilen yhden vaihtokaupan seurauksena mutta oli jo alusta asti selvää että en tosiaankaan tule pitämään nappikuulokkeita joilla olisi uutena hintaa noin 2000e. Noitten myyminen saattaakin sitten olla astetta hankalampi juttu kun ei noita varmaan oo muilla kun minulla ja yhdellä Ukrainan kansallisoopperan baritonilla. Näkyvyys valmistajalla ihan täys nolla ja jos ei noita tuossa olisi niin en oikein uskoisi, että noita oikeasti on edes olemassa.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Mä oon jotenkin ylitykästynyt noihin DT-770Proihin. Onko niissä teinimäinen V-käyrä? Kuulostaa omaan korvaan paljon paremmalta kun paljon kalliimmat kliiniset kuulokkeet.
On niissä "V-käyrää" ja on aika tyypillistä että neutraalit kuulokkeet tai kaiuttimet kuulostavat aluksi tylsiltä ja jopa paskemmilta jos on tottunut tuon tyyppiseen soundiin. Toisaalta kun on kerran tottunut neutraalimpiin kuulokkeisiin, niin vahva V-soundi voi sen jälkeen kuulostaa aika överiltä eli tottumiskysymys. Itselläkin on tosiaan käytössä nuo ATH-M50x:t jotka ovat myös kaukana neutraalista, mutta hommasin nuo juurikin siksi, että musiikki kuulostaa niillä mun mielestä hauskalta.

Nyt kun ajattelin alkaa harrastamaan hieman "vakavammin" koekuuntelussa oli Beyerin DT-1770 Pro, Sennheiserin HD600 ja HD650, joista tykkäsin jälkimmäisistä eniten. Eivät ole liian ryppyotsaiset, mutta selkeästi neutraalimmat kuin Audio Technicat, joten postissa tuloillaan olevat HD6XX:t saavat toimia jatkossa benchmarkkina mahdollisille tuleville hankinnoille.

Tässä gearikiimassa olen kuitenkin yrittänyt pitää mielessä sen, että mulle tärkeintä on kuitenkin se itse musiikki ja kuunteluelämys. Minusta on aika turhaa upottaa tonnikaupalla rahaa geariin joka on jonkun hififoorumin kultakorvan mielestä parasta ikinä, mutta kuulostaa omaan korvaan aivan paskalta. Tämän vuoksi tykkään kuunnella ja kokea ne jutut itse enenn ostopäätöstä, vaikka tuleekin luettua sivukaupalla käppyrää ja vertailua eri tuotteiden välillä :)
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
569
Oma lista:
- STAX lambda PRO/T1 putkivahrilla. Ehdoton ykkönen tähän mennessä, ihme sinällään kun puhutaan 30v vanhasta setistä.
-Hifiman Ananda. Villi korkea soundstage ja ensimmäinen kuuloke jolla huomasin MP3 ja FLAC:n eron selkeästi.
-HD800. Valtava soundstage mutta häviää tuolle STAX:lle jos käyttää ED-1 vaiheenkääntöä ja EQ:ta. (Villi yhdistelmä, ED-1 on vain tuolle nimenomaiselle STAX:lle)
-Audeze SINE. Porannut sydämmeen reiän, en tule näitä ikinä myymään. THX AAA vahvarin kanssa mieletön erottelukyky ja soundstage vaikka on pieni suljettu koppa.
-audioquestin Nighthawk carbon. niin ikään villi soundstage, ehdoton valinta leffoihin ja pelaamiseen.
-HD 58x, halvat HD 650.
-AKG 712 PRO. halpis HD800 soundstage.
-Tinhifi P1, planari korvanapit. Muiket soundit mutta liian isot omiin korviin (myynnissä)
-Hifiman RE 600 V2, todella minimaaliset napit isolla äänellä. (myös myynnissä)
-Läjä planareita: 1060m, 4XX jne. Vähän meh ja jooh osastoa mutta ei hinnalla pilattua.

Listassa on vielä vaikka mitä "huteja" mutta en jaksa niitä laittaa listalle.
Kiitosta vaan porukalle, monesti täällä kierrättänyt kuulokkeita sun muuta sälää :D
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 637
Tjaah, mää yritin aloitella tutustumaan luureihin joskus 4-5 vuotta sitten ajatuksella, että saa paljon halvemmalla hyvää toistoa kuin kaiutinsysteemiin satsaamalla. Menin vaan hommaamaan noita AKG:n luureja (K712 ja K812), jotka eivät oikein koskaan innostaneet kunnolla kuuntelemaan. Toinen syy oli, että tuolloin ei ollut mitään "kiinteää" kuulokesettiä, vaan piti kuunnella tuolilla kököttäessä koneella, mikä ei sovi itelle yhtään. Maata pitää saada :D

Mutta tuossa 2020 alkuvuodesta tilasin testatakseni Audezen LCD-2C:n, että miten nuo oikein soivat. Postia odotellessa iski melkein saman tien pieni ostokrapula, että pitikö noihin nyt hassata rahaa, kun en ollu kuulokkeilla siihenkään asti kuunnellu, mutta nehän iski kovaa. Rasittamatonta soundia, voimakasta bassoa ja luurit, jotka tuntuu ja näyttää jo kunnon luureilta. Siitä lähtikin sit krhm aika aggressiivinen varustelu. Männä vuonna tuli hankittua

- Audeze LCD-2C
- ZMF Aeolus (LTD Camphor Burl)
- ZMF Atticus (LTD Marblewood, tulossa tässä kuussa)
- Audeze LCD-2 (prkleen Verkkokauppa.com tarjouksineen)

Myydyksi päätyi AKG:n K371:t. Noi muut meni jo aikaisemmin. Ja lisäksi on lenkkipolulle Valcon ekan generaation jumputtimet plus laatikossa Jaybird X3 -napit. Jaybirdit antaisin jollekin tarvitsevalle, kun löytäisin niiden latausmokkulan jostain.

Ja vaikka tällä hetkellä tuleekin enimmäkseen luureilla kuunneltua, niin en minä tätä osaa enää niin kaiutinkuunteluun verrata, kun nämähän ovat kaksi ihan eri asiaa. Kaiutinsysteemiä tullee taas rakenneltua, kun saadaan muutettua ja pääsen tekemään ihan kunnollisen tilan.

muoks. eiku noi LCD-2:than on jo tämän vuoden konkurssia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 637
Niin ja minä suhtaudun luureihin vähän samalla mentaliteetilla kuin kitaroihin, että näitä on hauska omistaa :D Ja eri luurit soi vähän eri tavalla niin kuin eri kitaratkin soi vähän eri tavalla ja sillä ajatuksella luurejakin on koittanut hommata, että jokaiselle löytyis joku oma käyttötarkoituksena (ts. mihin soundi istuu hyvin).
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Vielä kun talous- ja terveystilanne oli erilainen, niin sai vähän väliä puolustella sitä kun omisti useammat kalliimman puoleiset luurit. Itse näen asian kuitenkin niin, että pieni vaihtelu tekee musiikin kuuntelusta paljon hauskempaa, eikä pääse kyllästymään yhteen soundiin. Jos itse olisi varaa valita, niin pitäisin ainakin omana optimina sitä, että omistaisin yhdet aggressiiviset planaarit, yhdet rennommat planaarit, sekä yhdet tosi hyvät dynaamiset kuulokkeet. Jopa Aeolusten omistajana kaipasi välillä sitä planaarisoundia.

Jos HE5XX:n kaverina olisi Aeolus ja HEXv2/LCD-2C niin siinä pitäisi jo miettiä tarvitseeko sitä ikinä muuttaa. Tietysti jos olisi lottomiljonääri niin tuo kokoelma muuttuisi, mutta puhun tässä luureista joita tavalliset ihmiset kykenevät hankkimaan.

Täällä on kyllä useammalla todella hieno kuulokekokoelma. :tup:
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
159
Kun katsoo noita herrojen kuulokelistoja niin ihmettelen missä on Focal Stellia? Jos hyvää ääntä etsii kyllä se on kuuloke joka pitäisi edes kerran omistaa. Imo. :)
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
@unholy_walrus hehkutti Hifiman 5xx:ää siihen malliin, että mulla alkoi armoton arvostelujen läpikäynti saman tien. Tosi paljon kuulokkeita pelikäyttöön vertaillut Mad Lust Envy kehuu kovasti varsinkin soundstagea:


The soundstage is one of the HE-5XX's greatest strengths to my ears. Considering how large and open the drivers are, the HE-5XX exhibits a rather spacious soundstage, which is rather tall and holographic. It's not quite wide like a dynamic driver's open soundstage. Yet, those don't have this level of layering and depth. It is an absolute highlight of the HE-5XX, and those that prefer to feel immersed with a great speaker-like experience will find the HE-5XX to deliver a fantastic stereo presentation. This makes the 5XX one of the greatest showcases for planarmagnetic soundstaging and imaging that I've heard. (...) While not quite as wide and as the better soundstaging headphones, the 5XX is exceptional when virtual surround processing is added in. Virtual surround makes the HE-5XX a great headphone for gaming"

Oikeastaan ainoa mikä jarruttaa ostopäätöstä vielä on se, että Sash Tresien balansoitu piuha ei ole yhteensopiva 5xx-luurien kanssa. Heräteostokselle tulisi siis välitöntä lisähintaa se 50-100€ mitä noi balansoidut piuhat nyt yleensä makselee. Soundstage-kiimassa menin nyt kuitenkin tilaamaan Californiasta Genalexin Gold Lion -putkiparin TA-20:sta varten. Hifimanien avoimuus (tyyliin elementit näkyy ulospäin paljaalla silmällä) panee miettimään, josko pitäisi testata Tres-luureja pelkillä pölysuojilla, kun ritilät on tehty tyyli edellä ja jäävät todella kauaksi Hifimanien avoimuudesta.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 637
Mulle ei kyllä ulkonäkö ole kriteeri ollenkaan, en kuuntele luureja peilin edessä. ;)
Emmää halua useamman tonnin luureja, joita v*tuttaa katella. Muut saa olla tuosta mitä mieltä haluaa :D Noin siis yleisesti.

Mutta LCD-2. En oo jaksanut vielä vertailla mihinkään, vaan soittelin eilisillan ja nyt hetken pelkästään näitä. Nykäisin nimimerkki metal571:n netissä julkaiseman EQ:n näihin. Kaverilla ilm. itselläänkin nämät ja valitsi nämä jonkun videon mukaan Aeoluksen sijaan. En muista perusteluja lonkalta. EQ:t on näin:

- Low shelf 100hz +3dB (speksissä oli +4dB, pudotin desibelin)
- 1000hz -1dB Q 1
- 3khz +4dB Q 1,4 (spekseissä oli 4,5dB, otin hitusen poies)
- 4khz +1,5dB Q 3
- 6khz -2dB Q 3

Aika eri tavalla nää soi luonnostaakin 2C:hen verrattuna, mutta tällä equlla ovat kyllä ihan eri planeetalta. Näissä on trebleä classiciin verrattuna enemmän, joten kaikki yläkerran nyanssit erottuu paremmin. Ja tuota keskialueen monttua täyttämällä keskialueen sävyt tulee paljon paremmin esille. Lopputuloksena nää on jo aikas yksityiskohtaiset. Mitä äänikuvaan tulee, niin Aeoluksiin verrattuna soundi kuulostaa avarammalta ja ilmavammilta ja bassoissa (varsinkin basareissa) on tosi mukavasti painoa.

Ei näitä yhtä iisiä tai välttämättä rentouttavaakaan ole kuunnella kuin classicia (tai Aeoluksia), mutta kyllä näille paikkansa on. En ehkä halua myydä kumpaakaan näistä.. mietin tosin, että laittaisin toisen näistä lihoiksi ja kasvattaisin akkarikokoelmaa, mutta jää nyt nähtäväksi.

muoks. jaa niin, tää panta taitaa olla oikeaa nahkaa classicin kumisekoitukseen verrattuna. Tässä on paljon vähemmän varaa ennen noita raudanpätkiä, classicissa se on asennettu paremmin. Joillakin on ruvennut sattumaan päähän, kun toi panta venyy. Saattaa olla, että pitää koittaa lyhentää tota pantaa, että jäis varaa ennen noita rautoja.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 776
Mulle ei kyllä ulkonäkö ole kriteeri ollenkaan, en kuuntele luureja peilin edessä. ;)
Itsellä ainakin oli tunnelma pilalla kun kuunteli vanhan mallisilla feikkimarmori Sennheiserin HD600:lla. :D
Uudella ulkonäöllä voisi hankkiakin jos ei olisi noita HD58X:iä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 504
Mulla on tällä hetkellä "vain" neljät säännöllisesti käytössä olevat kuulokkeet ja yhdet napit. Ne kuuluisat mummon senkit ja toffeet taitaa olla lähellä sydäntä. :hmm:

- ZMF Verite Closed (Monkeypod, B-stock): Näistä teknisesti ylivoimaisesti parhaat. Näihin on tuunattu melko voimakkaasti päin näköä tuleva, lämmin ja iskevä soundi, mutta treble on kuitenkin hillitty. Vaatii kuuntelijan jatkuvaa läsnäoloa, mutta palkitsee uskomattomalla soundilla. Kuulostavat tosi avoimilta.
- ZMF Atticus (Camphor, käytettynä ostettu): Maagisen tummat ja rennot kuulokkeet rauhallisiin kuunteluhetkiin. Näitä kuunnellessa mennään täysin kuuntelijan ehdoilla eli voi valita, miten aktiivisesti on itse mukana. Nämäkin kuulostaa tosi isoilta ja avoimilta ja elementit jää mukavan kauas korvista.
- Dan Clark Audio Aeon 2 Closed: Nämä tuli hankittua reissukuulokkeiksi, vaikka ovatkin melko hankalat vahvistimille. Näiden tuunaus on itseasiassa hyvin identtinen Verite C:n kanssa aina 9-10khz alueelle saakka. Soundi jää silti paljon kevyemmäksi ja rauhallisemmaksi. Näissä on melko paljon trebleä erityisesti 10-15khz välillä ja esim. rumpujen lautaset helisevät todella ilmavasti ja yksityiskohtaisesti. Tämä kirkkaus ja treblen erottuminen on mukavaa vaihtelua ZMF:n linjastolle. Näitä on tullut käytettyä myös pelaillessa, koska ovat niin kevyet ja mukavat päässä.
- Audeze LCD-2 Classic: Nämä kiinnosti hankkia alunperin sen vuoksi, että halusin tietää, miltä Audezet kuulostaa ja onko tällainen lämmin ja rauhallinen ääni mun juttu. Näissä on kivat alabassot ja sopivalla vahvistimella kylmiä väreitä jatkuvasti aiheuttavat vokaalit. Ovat toisina pelikuulokkeina avoimen soundin ansiosta. Jos jotkin näistä neljästä parista täytyy myydä, niin nämä ovat silti ensimmäisenä listalla.

- Nappeina on monille tutut Tin Audion T2:t. Onhan nämä huomattavasti paremmat kuin saman hintaiset markettinapit.

Kuulokevempeleitä.png

Alunperin tuli pitkään kuunneltua Beyerin DT770:ia (32ohm) ja ne on itseasiassa edelleen tallessa. Noiden kylmän terävä ja iskevä soundi sopi hyvin omaan musamakuun, mutta onhan noissa aika tappava treble näin jälkeen päin ajateltuna (ei varmasti tehnyt hyvää mun jatkuvalle tinnitukselle). Tuon jälkeen tuli sitten kokeiltua Philipsin X2:t ja Hifimanin HE-400i:t. Välissä oli myös MrSpeakersin (nykyinen Dan Clark Audio) Ether CX:t ja STAX:in L300-setti. Ollo Audion S4:t myin juuri eteenpäin. :) STAX:it oli itseasiassa todella kivat, mutta niiden paino asettui pääasiassa mun korvanlehdille ja niitä sai sitten kuunnella lähes korvat veressä. Pääpanta myös napsahti kerralla poikki ja uutta sai odotella yli 2kk. Siinä vaiheessa riitti tuo hiekkalaatikkomuovilla leikkiminen. :lol:

Avoimissa kuulokkeissa on mulla ollu aina se ongelma, että musiikki ja oma musiikkimaku on mulle melko henkilökohtainen juttu, enkä oikein osaa rentoutua, jos vaimo kuulee, mitä kuuntelen. Olohuoneessa olis hyvät ja harvinaiset Buchardt Audion S200 -kajarit, mutta niitäkin tulee käytettyä samasta syystä melko vähän. Liekkö teillä muilla on vastaavaa preferenssiä suljettujen kuulokkeiden suuntaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Mieltymysjärjestyksessä KZ zsn pro, Tinhifi T2, Porta pro, AKG K361 (jotka voisin syöttää oraville, jos oravat söisivät kuulokkeita), ei näillä paljon fleksailla. Ehkä joskus vielä investoin oikeisiin kuulokkeisiin jos varallisuus antaa myöten, siihen asti suosin kiinalaista.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 637
Avoimissa kuulokkeissa on mulla ollu aina se ongelma, että musiikki ja oma musiikkimaku on mulle melko henkilökohtainen juttu, enkä oikein osaa rentoutua, jos vaimo kuulee, mitä kuuntelen. Olohuoneessa olis hyvät ja harvinaiset Buchardt Audion S200 -kajarit, mutta niitäkin tulee käytettyä samasta syystä melko vähän. Liekkö teillä muilla on vastaavaa preferenssiä suljettujen kuulokkeiden suuntaan?
Ei mulla oo sillai ongelmaa soitella kaikkea Tuiskusta äärimetalliin, vaikka avopuoliso on kotona, mutta herkästi alkaa vaan jurputus mekkalasta, jos kajareista soittelen. Minkä ymmärrän varsinkin arkisin, kun emäntä joutuu olemaan ihmisten kanssa ja häslingissä töissä. Eli kajarisessiot joutuu pitämään yleensä silloin, kun on itekseen (tai noiden elikoiden kanssa) kämpillä. Tuossakin yksi syy, miksi ois kiva saada vähän lisää tilaa ja erillinen kuuntelutila.

Mut kuulokkeista soittelen kyllä ihan sujuvasti, vaikka emäntä on vierellä sohvalla.

Näistä LCD-2 -versioista. Tää classicin viritys vaan sopii mulle. Jossainhan tän soundia verrattiin lämpimään peittoon ja kyllä tästä vähän niinku samoja viboja tulee itellekin :D Oishan tällekin equja, joilla soundi paranee joidenkin mielestä huomattavasti, mutta ei tätä oikein tee mieli edes equtella.

Classic on nyt jäänyt tähän työpöydälle soiteltavaksi Teacin DAC / Ampin kautta ja hyvin tuntuu toimivan noiden verrokkien jälkeenkin. Volanuppia saa kääntää enemmän kuin olkkarin systeemissä, mutta soundista en keksi moitittavaa.
 
Viimeksi muokattu:

Epic_Fail

Sebastian Aho #20
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
96
DT 880 Pro kuoli. Hyppäsin saman valmistajan uusiin lippulaivoihin. T1 3rd gen tarttu haviin. Kuuntelin viime vkl yli ja palautin tänään.
Aivan liikaa bassoa. Siis ihan järkyttävän vitun paljon. Mitään muuta en about 50 tunnin kuuntelun perusteella kunnolla erottanutkaan.
Elikkäs mitäs sitte? Onko Beyeriltä mitään hyvää vai kattelenko muita? Denon? Sennheiser?
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 017
DT 880 Pro kuoli. Hyppäsin saman valmistajan uusiin lippulaivoihin. T1 3rd gen tarttu haviin. Kuuntelin viime vkl yli ja palautin tänään.
Aivan liikaa bassoa. Siis ihan järkyttävän vitun paljon. Mitään muuta en about 50 tunnin kuuntelun perusteella kunnolla erottanutkaan.
Elikkäs mitäs sitte? Onko Beyeriltä mitään hyvää vai kattelenko muita? Denon? Sennheiser?
Millä tavalla kuoli DT 880? Pienellä vaivalla voi saada korjattua jos piuhassa tai elementtien liitoksissa vika. Jos on jotain tuon tapaista ja ei kiinosta korjata niin voisin ostaa nuo ettei ihan hukkaan hyvät kuulokkeet mene.

Headphones Side-by-Side Comparison Tool Tuolla työkalulla voit etsiä hyvin karkealla tavalla samanlaisella ääniprofiililla olevia kuulokkeita jos tuo DT 880 on kuulostanut hyvältä. Esimerkiksi AKG K712 Pro voisi olla kokeilemisen arvoinen.
 

Epic_Fail

Sebastian Aho #20
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
96
Millä tavalla kuoli DT 880? Pienellä vaivalla voi saada korjattua jos piuhassa tai elementtien liitoksissa vika. Jos on jotain tuon tapaista ja ei kiinosta korjata niin voisin ostaa nuo ettei ihan hukkaan hyvät kuulokkeet mene.

Headphones Side-by-Side Comparison Tool Tuolla työkalulla voit etsiä hyvin karkealla tavalla samanlaisella ääniprofiililla olevia kuulokkeita jos tuo DT 880 on kuulostanut hyvältä. Esimerkiksi AKG K712 Pro voisi olla kokeilemisen arvoinen.
Mul o nyt lainassa HD580 sen aikaa, et saan uudet luurit. AKG vissii vähän jytympi näihin verrattuna ja vois sopiakin. Denonin AH-7200 mallista luin kans jotain, mut pelkään, et ois yhtä bassokorostunut kuin tuo palautettu T1. Kuulemma näin ei ole ja on kontrolloidumpi, mutta...
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Tällä viikolla pitäisi tulla vihdoin Hifitalosta uusi Topping L30, mutta tuota tuli odoteltua niin kauan, ettei sille oikein ole enää tarvetta. Laitan tuon todennäköisesti myyntiin uutta halvemmalla.
Jos aiot testata tuon laitteen, niin ehkä kannata ainakaan Veritellä aloittaa. Ilmeisesti noi on ruvenneet "räjähtelemään" ja rikkovat kuulokkeet samalla. Tuskin toki kovin todennäköistä että noin käy mutta ite ainakin laittaisin varmuuden vuoksi saman tien takasin hifitalolle tuommosen.

 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 504
Jos aiot testata tuon laitteen, niin ehkä kannata ainakaan Veritellä aloittaa. Ilmeisesti noi on ruvenneet "räjähtelemään" ja rikkovat kuulokkeet samalla. Tuskin toki kovin todennäköistä että noin käy mutta ite ainakin laittaisin varmuuden vuoksi saman tien takasin hifitalolle tuommosen.

Kiitos varoituksesta! Onneksi huomasin itsekin viitteitä tuohon suuntaan juuri eilen. Ihmeellistä meininkiä taas... Kaippa tuon voisi laittaa pyörittämään jotakin perusluureilla, niin näkee, mitä tapahtuu.

Ekassa L30:ssä oli outo toisen kanavan kuulumattomuus, jota eivät Hifitalolla havainneet ollenkaan. Silti tilasivat kuitenkin uuden. Enpä tiedä, voiko tuota enää tässä vaiheessa palauttaa. Onneksi suhteellisen halpa laite kyseessä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
"The scary part is that Topping has not recalled this amp yet and is refusing to cover the cost of destroyed headphones."

:facepalm:
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 423
Sattuisiko jollakulla lojumaan nurkissa ylimääräisenä Sennheiserin HD58X tai 6XX? Nyt on kaduttanut niin paljon 650 poismyynti vuoden takaa, että voisinpa melkein hankkia takaisin daily drivereiksi tuollaiset joko dropista suoraan tai, jos täältä löytyisi. :beye:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
HE5XX:t vakuuttaa aina vaan enemmän. Näiden soundin avoimuus ja isous mutta toisaalta aggressiivisuus saa vähän väliä aikaan sellasen vau-tunteen. Äänenväri ja basso erottaa nämä muista uudemmista Hifimaneista positiivisella tavalla. Kaipaa kaveriksi kyllä jotain LCD-2C:n tapaisia luureja - välillä tuppaa korvat väsymään kun kuuntelee pitkiä aikoja putkeen.

Yläpään yksityiskohtaisuudessa ollaan Anandaa ja Aryaa jäljessä, mutta ei mitenkään valtavan pahasti - en laske sitä kyllä varsinaisesti puutteeksi, kun luurien hinta oli se $220.

Se kamala haju on muuten kokonaan hävinnyt.

Edit: Miksei Hifimanilla heitetty näitä tyylin Sundaran tai HE-6SE:n kuoriin Aryan pannalla ja hienompaan lootaan paremmalla piuhalla, ja isketty hintalapuksi $500-1000? Miksi perkeleessä ottivat puheeksi HE-500:n - varsinkin kun niihin liittyy aika kova nostalgiamyytti niiden ylivertaisuudesta.
 
Viimeksi muokattu:

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 423
HE5XX:t vakuuttaa aina vaan enemmän. Näiden soundin avoimuus ja isous mutta toisaalta aggressiivisuus saa vähän väliä aikaan sellasen vau-tunteen. Äänenväri ja basso erottaa nämä muista uudemmista Hifimaneista positiivisella tavalla. Kaipaa kaveriksi kyllä jotain LCD-2C:n tapaisia luureja - välillä tuppaa korvat väsymään kun kuuntelee pitkiä aikoja putkeen.

Yläpään yksityiskohtaisuudessa ollaan Anandaa ja Aryaa jäljessä, mutta ei mitenkään valtavan pahasti - en laske sitä kyllä varsinaisesti puutteeksi, kun luurien hinta oli se $220.

Se kamala haju on muuten kokonaan hävinnyt.
En tiedä oletko kokeillut sundaroja, mutta jos olet niin miten arvioisit noiden vertautuvan sundaraan? Ainakin parin reviewin perusteella sundaran detailit on paremmat mitä noissa HE5XX, mutta onko hintansa väärti?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
En tiedä oletko kokeillut sundaroja, mutta jos olet niin miten arvioisit noiden vertautuvan sundaraan? Ainakin parin reviewin perusteella sundaran detailit on paremmat mitä noissa HE5XX, mutta onko hintansa väärti?
Ota suolan kanssa, mutta Sundara on ehkä hienostuneempi, hienovaraisempi (?) ja ohuempi. Yksityiskohtaisuuden suhteen sanoisin, että Sundara on parempi treblen osalta, mutta muuten ollaan tasoissa tai jopa 5XX vie - tosin mulla ei ole Sundaraa täällä ja siitä on aikaa kun omistin ne.

Sundarat on hintaansa nähden tosi, tosi hyvät. 5XX:n hinta on mun mielestä taas ihan läppä - tuntuu aivan hullulta diililtä. Harvemmin oon ollut näin eri mieltä yllättävän monen arvostelun kanssa
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 311
Pääsin kokeilemaan noita toisten vahvistimien kanssa, ja on kyllä helvetin nirsot luurit. 5XX kuulosti helvetin hyvältä vain TA-20:n ja erikoisesti Topping NX4DSD:n kanssa. Jopa putkien vaihto RCA 5963 blackplateista RCA 12au7 cleartop side d gettereihin vaikutti jo vähäsen ääneen negatiivisella tavalla.
Mielenkiintoinen havainto, TA-20 testannut OG HE500 kanssa ja ei ehkä paras mahdollinen combo, ylikermaisen + vähän löysän kuuloinen. Taas Arya+TA20 paritus on loistava kirkkaammat kun ovat. Omaa TA-20 koristaa Phillipsin ECC82 putket, liekkö suuri ero vs RCA putket sitten.

HE500 ajoin SE liitännästä ja hiljaisimmilla biiseillä uhkaavasti lähestyttiin 80 volumen rajaa (95 on maksimi) jos halusi "päästellä". Hirveästi pelivaraa ei jäänyt volumen kanssa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Mielenkiintoinen havainto, TA-20 testannut OG HE500 kanssa ja ei ehkä paras mahdollinen combo, ylikermaisen + vähän löysän kuuloinen. Taas Arya+TA20 paritus on loistava kirkkaammat kun ovat. Omaa TA-20 koristaa Phillipsin ECC82 putket, liekkö suuri ero vs RCA putket sitten.

HE500 ajoin SE liitännästä ja hiljaisimmilla biiseillä uhkaavasti lähestyttiin 80 volumen rajaa (95 on maksimi) jos halusi "päästellä". Hirveästi pelivaraa ei jäänyt volumen kanssa.
HE5XX on kans just vähän kirkkaammat ja lähempänä Aryaa kuin HE-500:aa. Oon ajellut 5XX:ää balansoidusta liitännästä 50-53 voluumilla mikä tuntuu sopivalta omiin korviin.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
159
Testasin juuri noita AKG 845:a iPadin analogisesta kuulokelähdöstä NASilla olevilla FLACeilla. Foobar toimi välittäjänä. Perin yllättynyt olen.
Kaksi asiaa tuli selväksi:
1)AKG on varsin hyvä kuuloke hintaan katsomatta. Maksoi siis 49€(!).
2) iPad 7th gen omaa yllättävän laadukkaan kuulokelähdön.

Näillä pärjää mainiosti.
Ikä vieny kai kuulon, ehkä noi siksikin kuulostaa niin hyvälle.
Eilen nimittäin vertailin ajankuluksi(en oikein vertailuista pidä, vie ilon musiikista) noita FLACeja Apple Musicin AAC 256:iin.
Saattoi siellä pieniä eroja olla tai sitten ei. Pakko myöntää että en varmaan sokkona erottaisi noita toisistaan. Välillä jopa tuntui että Apple Music ois soinu "mukavammin".

Joskus aiemmin vertailin FLACeja Spotifyn 320:iin ja ero oli kyllä mielestäni silloin selvä. Voiko olla niin että toi AAC256 Applen vehkeillä vaan toimii noin hyvin?
Tai sitten en vaan tosiaan enää kuule(tai välitä kuulla) eroja.
Pääasia että musa maistuu, en siis ole huolissani. :p
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
127
Hankin vaimolle joululahjaksi Sonyn WH-1000 XM3 vastamelukuulokkeet. Eilen pakettia avatessa "ihmeteltiin" ettei siinä ollut minkäänlaista sinettiä / teippiä / tarraa tms. josta olisi voinut todeta, että pakkaus on avaamaton. Onko tosiaan noin?

Kuulokkeet ostettu Gigantin nettikaupasta.
Siinä paketissa kuuluisi olla (ainakin itselläni oli) muovit päällä.
Kuten seuraavassa videossa:
Kiitos tiedosta, tuollaista muovia ei näissä ollut. Saa nähdä millainen vääntö tällä kertaa saadaan Gigantin kanssa aikaan.
Itse ihmettelin samaa.. Tilasin alkuvuodesta telialta ja ei ollut muoveja. Palautin ja hain gigantista, missä ei sieläkään ollut muoveja. Hälynarut vaan ympärillä. Ilmeisesti joissain on ja joissain ei ?

Tämähän menee mielenkiintoiseksi. Kysyin asiaa ensin gigantin chat aspasta ja heidän mukaan kuulokkeet on lähetetty suoraan keskusvarastolta ja ovat näinollen uudet. Kysyin asiaa myös Sonyn asiakaspalvelusta ja heidän mukaan KAIKKI tuotteet on jollain tavalla sinetöity...
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
159
Taitaa Gigantti myydä palautustuotteita uusina. Ilmoitus Sonylle. Ja vaikkapa kuluttaja-asiamiehelle samaan rahaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Rupesi himottamaan (vähän) budjettihifistiä nuo AKG K845, mutta omistan jo AKG K361 ja jos jollain on hajua miten ääneltään vertautuu noihin, niin kertokaa. AKG K361 äänestä en suuremmin välitä, joten toivottavasti eivät kuulosta yhtä laihoilta ja aneemisilta.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Tämähän menee mielenkiintoiseksi. Kysyin asiaa ensin gigantin chat aspasta ja heidän mukaan kuulokkeet on lähetetty suoraan keskusvarastolta ja ovat näinollen uudet. Kysyin asiaa myös Sonyn asiakaspalvelusta ja heidän mukaan KAIKKI tuotteet on jollain tavalla sinetöity...
Itselle tuli Amazonista samat kuulokkeet ja muovit oli pakkauksen päällä.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Eikai näitä kukaan missään kotona käytä kun tarjolla on miljoona muuta parempaa vaihtoehtoa mistä puuttuu sitten taas ANC, ellei sitä sitten välttis tarvitse kotonakin.
Joo, mä olen se joka olisi halunnut käyttää myös kotona. Meillä aika avoin kämppä missä lapset huutaa, vaimo imuroi, keittiöäänet kovia, tv pauhaa jne.

ANC tuli tarpeeseen ja kun olen tutustunut siihen taas pari päivää enemmän niin metka systeemi jota voi jopa opettaa tietyille äänille/tiloille, liikutko vai oletko paikoillaan.
Myös on tullut kuunneltua luurit päässä hiljaisella musiikkia milloin kaikki kova taustamelu on vaimennettu, mutta lähelle tulevat muksut ja heidän puhe kuuluu mikrofonin kautta.

En tälläisiä ostaisi jos olisi yhtään rauhallisempi arkiympäristö. Ja olen myös konttorilla aika ajoin joten sinne mukaan. On näille käyttöä.

Musaa ajatellen edelleen pettymys, EQ:lla sain paremmaksi muttei mun mieltymyksiin lähelläkään aiemmin mainittuja Sennheiserin RS-160:siä jotka erottelukyvyltään ja bassoltaan omaa luokkaansa näihin verrattuna. Makuasioita nämäkin.
 

STW

Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
160
No toisaalta taas esim Ether CX ja Verite Closed tuntuu blokkaavan passiivisesti jopa paremmin ääntä ku ANC päällä olevat XM3:set. Toki ääntä yleensä on normaali musakuuntelun verran mutta kyllä sieltä täys myrsky pihalla ja ovet auki häviää täysin. Kerran laneilla jo säikähin ku em tilanteessa otin kuulokkeet pois päästä. Mainihin vaan siis siitä että hyvät kuulokkeet saattaa blokata aika hyvinki ääntä mutta ANC on kyllä loistava esim töissä ku on noi työlelut päässä.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 541
Ota suolan kanssa, mutta Sundara on ehkä hienostuneempi, hienovaraisempi (?) ja ohuempi. Yksityiskohtaisuuden suhteen sanoisin, että Sundara on parempi treblen osalta, mutta muuten ollaan tasoissa tai jopa 5XX vie - tosin mulla ei ole Sundaraa täällä ja siitä on aikaa kun omistin ne.

Sundarat on hintaansa nähden tosi, tosi hyvät. 5XX:n hinta on mun mielestä taas ihan läppä - tuntuu aivan hullulta diililtä. Harvemmin oon ollut näin eri mieltä yllättävän monen arvostelun kanssa
Sundarastahan on ns. kakkosrevisio, jossa on muutamia puutteita korjattu.
 

Epic_Fail

Sebastian Aho #20
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
96
iFi Zen Dac ostettu tuleville kuulokkeille näin aluksi. Denoneita pääsen kuuntelemaan ensi viikolla. Tässä nyt jotain vaihtoehtoja, mitä on listalla:

- Denon AH-D7200
- Hifiman Sundara
- Sennheiser HD650
- AKG712
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 541
iFi Zen Dac ostettu tuleville kuulokkeille näin aluksi. Denoneita pääsen kuuntelemaan ensi viikolla. Tässä nyt jotain vaihtoehtoja, mitä on listalla:

- Denon AH-D7200
- Hifiman Sundara
- Sennheiser HD650
- AKG712
Oma mielipide noista vaihtoehdoista Sundara.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 145
iFi Zen Dac ostettu tuleville kuulokkeille näin aluksi. Denoneita pääsen kuuntelemaan ensi viikolla. Tässä nyt jotain vaihtoehtoja, mitä on listalla:

- Denon AH-D7200
- Hifiman Sundara
- Sennheiser HD650
- AKG712
Kannataa mahdollisesti testata myös Beyerdynamicsin DT880 600 Ohmiset ja Sennheiserin HD560S:t.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
HD6XX:t olleet kohta puolitoista viikkoa jumissa Hampurissa ja yhteensä matkalla tasan kolme viikkoa. Pakko sanoa että sormet syyhyävät jo aivan saatanasti ja korpeaa kun tietää että tuossa voi hyvinkin mennä vielä vaikka kuukausi.. Sijaistoimintona harrastamani jatkuva kuulokearvosteluiden lueskelu ei myöskään helpota yhtään tai lupaa hyvää kukkarolle.

Ruudulla on pyörinyt revikoita Hifimanin HE 5XX:stä jotka voisivat olla soundin puolesta hyvä pari HD6XX:lle ja hintakin jäisi alle 250€.. Mutta mitäs jos laittaiskin suoraan Sundarat tai vaikka Audezet kun Dropista tilaaminen kuitenkin kestää.. Ehkä ei parane nyt tässä mielentilassa mennä edes kuuntelemaan mitään ennen kuin Senkut on käsissä ja kerennyt viettämään niiden kanssa kunnolla aikaa o_O
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Onkohan olemassa headsettiä, joka toimisi sekä kannettavan (Thinkpad jotain, Windows 10) että puhelimen (tässä tapauksessa uudehko iPhone) kanssa?

Saa olla langaton tai langallinen, mielellään suljetuilla kuulokkeilla, jotta ympäristön meteli vaimenee. Vastamelutoiminto saa olla mutta ei pakollinen. Surround-virityksille ei tarvetta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 609
Viestejä
4 238 244
Jäsenet
71 226
Uusin jäsen
HeseKivi

Hinta.fi

Ylös Bottom