Kertokaapas putkista hirveästi tietämättömälle, mihin tarvitaan "kulmaliittimiä suluin" tai "suora liitin suluin". Linkit:
Suora liitin suluin
www.oras.com
Taustaa sen verran, että ei ole ensimmäinen kerta kun tämä firma laskuttanut "hieman" ylimääräisiä osia tietysti katteen ollessa myös luokkaa 3x +alv. Muun muassa kaksi lattiakaivoa, viemäriliitin vaikka ostin itse, pexiä n. 15m liikaa jne.
Eli jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin noita kulmaliittimiä on 1) wc pöntön tulovedellä yksi 2) keittiön hanalle kaksi. Mihin muualle tarvitaan? Kylpyhuoneen allaskaappiin?
Miten sitten suorat? Suihkulle varmaankin kaksi?
Mitä sitten ovat erikseen laskutetut "hanajatkot"
Hanajatko messinki
Tarvitseeko noita ennen jokaista sulkuliitintä? Kyseessä on Merikan hanakulmarasioita, johon noita kytketty.
Jotenkin tässä tuntuu siltä, että apinaa koijataan. Jos kulmaliittimiä on laskutettu 8 kpl (kolmea erilaista eri hinnoin), suoria liittimiä niin ikään kolmea erilaista yhteensä 10 kpl. Kuitenkin asunnossa siis lämminvesivaraaja, suihku, pyykinpesukoneen tulo, wc pönttö, kaksi hanaa (kylppäri ja keittiö).
Ei jaksais kaikkeen perehtyä itse, mutta hitto kun putkitöihin on mennyt kohta enemmän kuin kph-urakkaan nollasta ja huomannut että noita oho hups, laskutuksia on ollut jo ennestään.