Kirjotellu tähän ketjuun parisen vuotta tuosta häiritsevää hurinaa pitävästä IV-koneesta ja sen äänieristysyrityksistä, jotka eivät sitten tuottaneet toivottavaa tulosta. Kyse siis Swegonin pyöriväkennoisesta Casa R120 -koneesta, jossa juurikin tuo pyörivä LTO-aiheuttaa tuon häiritsevän matalan runkohurinan. Nyt kesällä hurina on täysin seis ja jäljellä vain miellyttävä ilmavirtauksen suhina, koska LTO taitaa olla hellelukemista johtuen seis.
Viimeksi tässä ketjussa joku kaveri ehdotti asian ratkaisemiseksi tilalle ristivirtaustekniikalla varustettua LTO:ta. Ajatus kypsynyt tässä jonkun aikaa ja päätin lähteä kyselemään LVI-firmalta asiassa tarjousta. En sano firman nimestä tässä enempää, muuta kuin Swegon ohjaa tälle puljulle jälleenmyyntiasioissa. Heitä kontaktoidessa ehdottivat tilalle Swegonin W4:sta, joka on ristivirtaus LTO:lla ja pitäisi kuulemma olla markkinoiden hiljaisimpia koneita, plus että kattoputkitus mätsää muuten täysin, paitsi raitisilma- ja jäteilma toisinpäin, mutta kuulemma onnistuu vetää ristiin.
Mitä mieltä olette tosta vaihtotarjouksesta nykyiseen R120 IV-koneeseen:
photos.app.goo.gl
Ja PS: Löytyykö keltään foorumilaiselta pk-seudulta W4 -konetta, josko pääsisi vaikka pientä korvausta vastaan hetkeksi (~10-15min) kuuntelemaan, ettei päädy ojasta allikkoon? Olisi vaan niin helvetin iso hankinta itselle. Ihanteellinen ois kerrostalo, niin ois samalla tavalla betonielementtirunkoinen huoneisto ja sen mukainen äänimaailma. Itse olen Pziferilla koronarokotettu kuukausi sitten ja kuun lopussa tiedossa jo toinen annos, ja muutenkin olen asian suhteen huolellinen ja varovainen.
Voi hyvin olla, että ainoa vaihtoehto on, että joudun muuttamaan tästä kämpästä tuon hurinan vuoksi, ja mitä sitten edessä olisi seuraavassa kämpässä? Kaikki säästöthän tuohon hankintaan palaisi. Käsittääkseni useimmissa uusissa kämpissä nykyään aika pitkälle omat huoneistokohtaiset IV-koneet.