Perkule. Tais hiljainen kone hiljentyä selvästi entisestään noiden E2-laakerien vaihdon myötä (huomioon ottamatta ylimääräistä laakerien vinkumista). Olipa suuri yllätys kun selvisi, että ylimääräinen vinkuna tulikin poistopuolen puhaltimesta, johon olin vaihtanut 2RS FAG -laakerit vain vuosi sitten. Tulopuolella oli puhaltimen alkuperäiset laakerit. Vaihdoin samalla molempiin. Laitoin reklan noista laakereista. Ostettu n. 1,5v sitten. Piti olla moninverroin alkuperäisiä paremmat, mitkä kestäneet n. 10v. Nuo FAG:it kehitti selvän ylimääräisen vinkunan reilusti alle vuodessa.
Toisen puhaltimen tiivisterengas oli katkennut. Laakerikammio tosin oli ihan pölytön, joten ehkä tuolla ei ole kovin suurta merkitystä. Olisiko tiiviste kuitenkin syytä vaihtaa uuteen samanlaiseen (albumissa kuva puhaltimen mallista)? Laitoin tilapäisratkaisuna toistaiseksi kuminauhan, mitä tarvi venyttää paikoilleen saamiseksi mahdollisimman vähän, eli vain aavistuksen. Tuli oikein nätti ja tiiviinnäköinen.
Lisäsin kuvia samaan yo. albumiin:
24 new items added to shared album
photos.app.goo.gl
Lukisin vielä oikein mielellään vinkit LTO:n hihnan kireyden säätöön. Koneesta ei juuri enää lähde muuta ääntä, kuin lämmityskaudella ilmeisesti LTO:n pyörimismoottorin hurina.