Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Selvisipä myös miksi Tulli on kiinnostunut yhdestä DHL Expressin paketista. Siellä oli mukana pieni määrä selvästi askartelu/taide/sisustuskäyttöön tarkoitettuja kuivattuja unikoita.

Tuntuu kyllä ihan puhtaasti vittuilulta, kun ymmärtääkseni niissä huumehommissa siellä hiekka-aavikon keskellä viilletään niitä tuoreita kasveja mistä sitä oopiumia sitten saadaan. Ilmeisesti sitä jää jotenkin noihin kuivattuihinkin kasveihin, kun labrassa oli väitetysti löytynyt jotain huumejäämiä niistä, mutta luuleeko Tulli nyt ihan oikeasti, että meikäläisellä olisi joku saatanan salainen labra missä niitä voisi ekstraktoida? Lisäksi kyseessä oli niin päivänselvästi taidetarkoitukseen tulevia materiaaleja, että haiskahtaa ihan perinteiseltä vallankäytöltä ja kiusaamiselta.
Täälläpäin ainakin aikanaan nistit keittelivät kuivatuista unikoista teetä itselleen, tosin niissä lajikkeissa taisi noita huimausaineita olla vähän isompia pitoisuuksia. Ilmeisesti joku koira oli tehnyt merkkauksen tullissa ja olivat sen takia ottaneet pakettisi tarkempaan tutkintaan.
 
Täälläpäin ainakin aikanaan nistit keittelivät kuivatuista unikoista teetä itselleen, tosin niissä lajikkeissa taisi noita huimausaineita olla vähän isompia pitoisuuksia. Ilmeisesti joku koira oli tehnyt merkkauksen tullissa ja olivat sen takia ottaneet pakettisi tarkempaan tutkintaan.
Juu, eipä ne pakettia tarkastamatta voi todeta oikeaa laitaa. Koira kyl merkkaa pienimmätki aromit. Kummallista vittuiluna tuollaista ottaa.
 
firefox_2024-12-20-001132.png


Miten vältyn DHL scammilta? Olen tilannut eräästä Japanilaisesta nettikaupasta tavaraa, joka on tavallisesti tullut postiin, postilta ilmoitus että paketti pitää tulllata, jonka olen tehnyt tullin sivuilla, ja maksanut postin 3e käsittelymaksun, jonka jälkeen paketti on tullut noutopisteeseen.

Tällä kertaa sain tarjouskoodilla "free shipping" DHL toimituksena. Heti paketin tultua DHL:lle, heiltä on tullut viestejä paketin tullaukseen liittyen, yrittävät saada minut hyväksymään jotain ehtoja jotka vaikuttavat hyvin sekavilta. Kun kerran toimituksen piti olla ilmainen, en ole todellakaan maksamassa mitään 20e tai 40e scammimaksuja. Toisaalta mihin tuo postin käsittelymaksun maksuvelvollisuus perustuu, johonkin lakiin kun tullauksesta aiheutuu kuluja? Ja miten tämä suhteutuu yksityisiin kuljetusfirmoihin, voivatko kiskoa mitä haluaa? Miten saan paketin DHL:ltä ilman ylimääräisiä kiskuriveloituksia? Tullaan vain itse lähetystunnuksella enkä hyväksy mitään DHL ehtoja?

Koitin juuri tullata tullissa: "Lähetyksesi on matkalla, mutta sitä ei voi vielä tullata. Ole hyvä ja odota tietoa lähetyksen saapumisesta kuljetusyritykseltä." Ehkä tuo sitten tulee tullattavaksi kun lähetys saapuu maahan, vai voikohan DHL yrittää jemmata pakettia tullilta yrittäen saada minua hyväksymään ehdot? Kunhan nyt ennakoin.

EDIT: löytyi tämmöinen, ei tarvi maksaa. En tiedä mikä käytäntö on nykyään: Tullauksen palvelumaksu

EDIT2: No jo on aggressiivista, tekstiviestejä on tullut 5 kpl 2 vuorokauden sisällä, tässä uusin: "Hei! Olemme yrittäneet tavoittaa sinua tekstiviestitse koskien tullattavaa lähetystäsi rahtikirjalla x. Lähetyksen tullaus on suoritettava 7 päivän kuluessa lähetyksen saapumisesta Suomeen. Ilmoitathan tiedot linkin [DHL:n tullauspalvelu kuten screenshotissa] kautta. Mikäli tullausta ei ole suoritettu määräajassa palautuu lähetys takaisin lähettäjälle. Yst.terv. DHL Express huolinta". Lähetys on siis eilen lähtenyt maasta
 
Viimeksi muokattu:
FedExin kohdalla ainakin seuranassa aikanaan luki, että nyt voi tullata ja sitten vain tullin sivuille tullausta tekemään ja sen jälkeen se vapautuu toimituksen. Olettaisin, että sama on DHL.n kanssa.
 
firefox_2024-12-20-001132.png


Miten vältyn DHL scammilta? Olen tilannut eräästä Japanilaisesta nettikaupasta tavaraa, joka on tavallisesti tullut postiin, postilta ilmoitus että paketti pitää tulllata, jonka olen tehnyt tullin sivuilla, ja maksanut postin 3e käsittelymaksun, jonka jälkeen paketti on tullut noutopisteeseen.

Tällä kertaa sain tarjouskoodilla "free shipping" DHL toimituksena. Heti paketin tultua DHL:lle, heiltä on tullut viestejä paketin tullaukseen liittyen, yrittävät saada minut hyväksymään jotain ehtoja jotka vaikuttavat hyvin sekavilta. Kun kerran toimituksen piti olla ilmainen, en ole todellakaan maksamassa mitään 20e tai 40e scammimaksuja. Toisaalta mihin tuo postin käsittelymaksun maksuvelvollisuus perustuu, johonkin lakiin kun tullauksesta aiheutuu kuluja? Ja miten tämä suhteutuu yksityisiin kuljetusfirmoihin, voivatko kiskoa mitä haluaa? Miten saan paketin DHL:ltä ilman ylimääräisiä kiskuriveloituksia? Tullaan vain itse lähetystunnuksella enkä hyväksy mitään DHL ehtoja?

Koitin juuri tullata tullissa: "Lähetyksesi on matkalla, mutta sitä ei voi vielä tullata. Ole hyvä ja odota tietoa lähetyksen saapumisesta kuljetusyritykseltä." Ehkä tuo sitten tulee tullattavaksi kun lähetys saapuu maahan, vai voikohan DHL yrittää jemmata pakettia tullilta yrittäen saada minua hyväksymään ehdot? Kunhan nyt ennakoin.

EDIT: löytyi tämmöinen, ei tarvi maksaa. En tiedä mikä käytäntö on nykyään: Tullauksen palvelumaksu

EDIT2: No jo on aggressiivista, tekstiviestejä on tullut 5 kpl 2 vuorokauden sisällä, tässä uusin: "Hei! Olemme yrittäneet tavoittaa sinua tekstiviestitse koskien tullattavaa lähetystäsi rahtikirjalla x. Lähetyksen tullaus on suoritettava 7 päivän kuluessa lähetyksen saapumisesta Suomeen. Ilmoitathan tiedot linkin [DHL:n tullauspalvelu kuten screenshotissa] kautta. Mikäli tullausta ei ole suoritettu määräajassa palautuu lähetys takaisin lähettäjälle. Yst.terv. DHL Express huolinta". Lähetys on siis eilen lähtenyt maasta

Valitse DHL:n lomakkeesta itsetullaus, anna sähköpostiosoite ja hyväksy ehdot. Silloin ei tule mitään kuluja. Paketin saavuttua maahan saat tullaustiedot sähköpostiin, jolloin voit tullata Tullin palvelussa.
 
UPSin piti toimittaa paketti maanantaina 30.12, nii nyt tuli ilmoitus että pakettia ei voitu toimittaa :D No eipä hätää, ku olenki toisella paikkakunnalla ja olin varautunut hakemaan noutopisteeltä palatessani. Vieläki lukee upsin appissa, että saapuu 30. dec + yritetty toimitusta ja toimitetaan noutopisteeseen..
 
Ups ei kyllä paljon luottoa taas herättänyt. 13 tuntia että tuli ruotsista Suomeen, mutta Suomessa menikin sitten 5 päivää että löysi perille. tuli kyllä kotiin vaikka oli tilattu toimipisteeseen. mitään muutoksia en tehnyt toimitukseen vaikka ups niin väittääkin. No tuli kuitenkin perille ehjänä...

IMG-20241227-WA0004.jpg
 
Mitä paketteja mh jakaa lauantaisin? Ei näytä liikkuvan vaikka lauantainakin pitäisi olla jakelua.
 
Tuli tilattua pitkästä aikaa Thomannilta paketti DHL/Posti kombinaatiolla 23.12, tässä nyt toki on ollut noita arkipyhiä välissä niin kulkeutuminen on ollut hitaampaa mutta onko muilla kokemuksia, onkohan tämä mahdollisesti tulossa ensi viikon aikana?

Näyttökuva 2024-12-29 101435.png
 
DB Shenker. Täyttä paskaa tämä paketin seuranta. Tekstiviestitkin tulee miten sattuu. Sattumalta eilen illalla tuli viesti että tämä paketti on haettavissa. Ja jopa tuli pakettikoodi. Toki ihan ERI paikassa, kuin mihin oli pyydetty. Uudelleen reitityksestå ei missään nimessä tullut tietoa.
Ihan viimenen kerta kun automaattiin tilaan Shwnkerillä yhtään mitään.

Kuvan paketti on noudettu ja status kertoo että paketti on heidän jossai lähtöterminaalissa. Ei edes jakelussa. VMP.

IMG_7632.jpeg
 
DB Shenker. Täyttä paskaa tämä paketin seuranta. Tekstiviestitkin tulee miten sattuu. Sattumalta eilen illalla tuli viesti että tämä paketti on haettavissa. Ja jopa tuli pakettikoodi. Toki ihan ERI paikassa, kuin mihin oli pyydetty. Uudelleen reitityksestå ei missään nimessä tullut tietoa.
Ihan viimenen kerta kun automaattiin tilaan Shwnkerillä yhtään mitään.

Kuvan paketti on noudettu ja status kertoo että paketti on heidän jossai lähtöterminaalissa. Ei edes jakelussa. VMP.

IMG_7632.jpeg

Olet sopivasti cropannut kuvan mut varmaan se tuossa alapuolella kertoo sen tosiasiallisen tapahtumaketjun aikaleimoineen? Näin se ainakin itselläni näkyy. Myyjiltä tulevissa linkeissä seurantasivusto on kylläkin ollut eri kuin tuo.
 
Olet sopivasti cropannut kuvan mut varmaan se tuossa alapuolella kertoo sen tosiasiallisen tapahtumaketjun aikaleimoineen? Näin se ainakin itselläni näkyy. Myyjiltä tulevissa linkeissä seurantasivusto on kylläkin ollut eri kuin tuo.
Se alla oleva on muuten hyvää infoa, mutta kun siinä lukee että paketti on saapunut paikkakunnalle. Mutta EI siinä lue mihin se on saapunut, ja tekstari puuttuu - on sellaisia höpöhöpöjuttuja turha ottaa kaappaukseen mukaan.
informaation taso on sama, kuin ”kyllä” vastauksen antaminen kysymykseen, ”ostatko vihreän, sinisen vai punaisen auton?”
 
DB Shenker. Täyttä paskaa tämä paketin seuranta. Tekstiviestitkin tulee miten sattuu. Sattumalta eilen illalla tuli viesti että tämä paketti on haettavissa. Ja jopa tuli pakettikoodi. Toki ihan ERI paikassa, kuin mihin oli pyydetty. Uudelleen reitityksestå ei missään nimessä tullut tietoa.
Ihan viimenen kerta kun automaattiin tilaan Shwnkerillä yhtään mitään.

Kuvan paketti on noudettu ja status kertoo että paketti on heidän jossai lähtöterminaalissa. Ei edes jakelussa. VMP.

IMG_7632.jpeg
Sitten siinä on se ilmoitukset nappi yläkulmassa mistä ei voi mitenkään tietää kummassa tilassa se lähettää ilmoituksia. Empiirisen testauksen perusteella ilmeisesti ilmoituksia tulee silloin kun napissa lukee "älä lähetä ilmoituksia" ja kuvassa on rastitettu kellon kuva eikä silloin kun siinä lukee "ilmoitukset" ja rastittamaton kello. Eli juuri toisinpäin kuin olettaisi ja tuo teksti tarkoittaa millaiseksi tila muuttuu jos sitä painaa.

Ihan käsittämätöntä paskaa UI:n osalta.
 
Ei se aina näköjään onnistu. Olin jo luovuttanut tän paketin suhteen, mutta mystisesti tänään illalla paukahti tuonne tuo "DELIVERED Tampere, FI 18.12."

Paketin kuuluis kyllä tulla vielä vajaa 300km pohjoisemmas :hmm:

Screenshot_20250107-191555.png
 
IMG_6998.jpeg
Mitä mieltä olette, onko tästä aikataulusta syytä jo pyytää hyvitystä lähettäjältä (DHL/Posti kyseessä) kun toimitusaika-arvio heidän verkkosivuillaan on 4-6 työpäivää?
 
IMG_6998.jpeg
Mitä mieltä olette, onko tästä aikataulusta syytä jo pyytää hyvitystä lähettäjältä (DHL/Posti kyseessä) kun toimitusaika-arvio heidän verkkosivuillaan on 4-6 työpäivää?

Tuohon väliin mahtuu vaikka kuinka monta pyhäpäivää että en itse näkisi kyllä mitään erikoista tässä. Arviot on arvioita. Toimitusaikatakuu olisi eri asia.

Ihan miltä itsestä tuntuu.
 
IMG_6998.jpeg
Mitä mieltä olette, onko tästä aikataulusta syytä jo pyytää hyvitystä lähettäjältä (DHL/Posti kyseessä) kun toimitusaika-arvio heidän verkkosivuillaan on 4-6 työpäivää?

Hyvitystä mistä?

Pyhäpäivät ja viikonloput pois ja muutaman päivän kestävä merimatka Suomeen lastauksineen ja purkamisineen molemmin puolin joulua ja uutta vuotta. Realismi ja järki on hyvä pitää mukana vaikka miten uusi ostos kutittelisi.

Onko mitään malttamattomampaa kuin tilauksen tehnyt iotechiläinen? :rofl:
 
Hyvitystä mistä?

Pyhäpäivät ja viikonloput pois ja muutaman päivän kestävä merimatka Suomeen lastauksineen ja purkamisineen molemmin puolin joulua ja uutta vuotta. Realismi ja järki on hyvä pitää mukana vaikka miten uusi ostos kutittelisi.

Onko mitään malttamattomampaa kuin tilauksen tehnyt iotechiläinen? :rofl:

Täsmentäisin vielä, että jos oikeasti tilauksella on kiire niin aina voi valita lisämaksullisen pikatoimituksen. Tässä tapauksessa sitä ei tietenkään tullut valittua.
 
Lähetyksen seilattua lähes 2 viikkoa pitkin Saksaa, se oli saatu tänään aamupäivällä Suomeen ja ehdin jo iloita, että sehän ehtii huomiseksi perille eikä tarvitse stressata projektin onnistumista. Tuli näköjään iloittua liian aikaisin, koska lähetys ei sen jälkeen olekaan lähtenyt kuljetukseen Vantaalta, mistä lie syystä - tai eipä ainakaan ole ikinä näin myöhäiseksi mennyt tuo kuljetusmerkintä jos sitä huomiseksi voisi vielä odottaa saapuvaksi. Onpahan sentään Suomessa vihdoinkin, niin pitäisi olla helpompaa etsiä se jos sitä ei ala kuulua.

Screenshot_20250115_230349_OmaPosti.jpg

Se Tullin keissi meni vielä typerämmäksi - en ole nimittäin vieläkään saanut mitään tietoa siitä. Selvitin vielä myyjältä/kasvattajalta, että kyseessä on geenimuunneltu unikko, josta on saatu poistetua luokkaa 99% noista huumeaineista, eli en nyt ihan tiedä mitä tästä pitäisi ajatella.
 
🤔😅 hitto mulla ups:ltä viesti pakettiasi valmistellaan tullausta varten...
Kattoo mitä meinaavat tullata & mitenkä - tulee vuosikalenteri & merkittynä lahjaksi...
 
Tämän paketin matka sujui oikein mukavasti tähän aamuun saakka

1737622822814.png


Aamulla oli vielä tieto että "toimitusvaiheessa" mutta nyt tuli sitten tieto viivästymisestä. Eli kun paketti ei ole UPS:n tarpeaksi kalliilla kuljetussopparilla niin nämä jäänevät joko pois autosta tai ohjataan postille toimitettavaksi, kun "muuten ei kuskit kerkiä ajaa reittejään".
 
🤔😅 hitto mulla ups:ltä viesti pakettiasi valmistellaan tullausta varten...
Kattoo mitä meinaavat tullata & mitenkä - tulee vuosikalenteri & merkittynä lahjaksi...
Niin eihän se lahjamerkintä sitä itse kuljetusyhtiön tullausprosessia poista, riippuen tietysti sitten mistä paketti tulee ja minkä arvoinen se on niin joko vaatii tai ei vaadi vastaanottajalta toimenpiteitä.
 
Ei mulla muuta kuin että UPS:ltä taas viesti "Et ollut kotona - veimme UPS -pisteeseen" vaikka koko päivän ollutkin kotona. Taitaa olla seitsemäst tai kahdeksas epäonnistuminen putkeen kuljetuksissa, joissa on maksettu KOTIINkuljetuksesta.
 
Ei mulla muuta kuin että UPS:ltä taas viesti "Et ollut kotona - veimme UPS -pisteeseen" vaikka koko päivän ollutkin kotona. Taitaa olla seitsemäst tai kahdeksas epäonnistuminen putkeen kuljetuksissa, joissa on maksettu KOTIINkuljetuksesta.
Minulla toimii UPS hienosti, jättävät paketit autotalliin
 
Ei mulla muuta kuin että UPS:ltä taas viesti "Et ollut kotona - veimme UPS -pisteeseen" vaikka koko päivän ollutkin kotona. Taitaa olla seitsemäst tai kahdeksas epäonnistuminen putkeen kuljetuksissa, joissa on maksettu KOTIINkuljetuksesta.
Ei kun reklamaatiota paketin lähettäjälle että ei tullut kotiinkuljetuksella ja UPS:lle ilmoitus että olin kotona mutta ei tuotu kotiin. Tuolla tavalla ainakin itselle on seuraavalla yrityksellä tullut kotiin. Onhan tuo perseestä ja vähän vaivaa mutta ei nuo opi ellei pistä joka kerta rekkulaa perään.
 
Ei kun reklamaatiota paketin lähettäjälle että ei tullut kotiinkuljetuksella ja UPS:lle ilmoitus että olin kotona mutta ei tuotu kotiin. Tuolla tavalla ainakin itselle on seuraavalla yrityksellä tullut kotiin. Onhan tuo perseestä ja vähän vaivaa mutta ei nuo opi ellei pistä joka kerta rekkulaa perään.
sit jos on mychoice, nii siellä on muistaakseni toimitusyrityksen jälkee "pyydä uutta toimitusta". Joskus ton hoksasin ja käytin ja sain vielä samana päivänä paketin, ku aamulla oli "yritetty" ekaa kertaa.
 
Meillä UPS jättää paketit terassille ihan pyytämättä ja yllättäin. Soitto tai viesti olis kiva. Joskus on tullut tuo, että asiakasta yritetty tavoittaa, vaikka ei kyllä varmana ole edes yritetty. Kuitenki joskus tavarasta riippuen, en haluais sitä jätettävän toisten vietäväksi tai ulos. DHL:n paketit tuo posti ja jos paketin jaksaa ihminen kantaa, niin näppärästi hoituu kotiinkuljetus ilmoituksineen.
 
Liikkuukohan Dhl/posti yhditelmä hampurista viikonloppuna? Lauantai aamuna ollut hampurissa paketti.
 
Jaahas, taas perus UPS sekoilua. Pitkään oli, että toimitetaan kotiin tämän päivän loppuun mennessä (klo 19), mutta nyt se hävisi ja seuranta näyttää tätä. PK-seutu siis kyseessä, joten en tiedä mihin UPS facilityyn he haluavat sitä siirtää.

Näyttökuva 2025-02-26 kello 10.53.20.png
 
Liikkuukohan Dhl/posti yhditelmä hampurista viikonloppuna? Lauantai aamuna ollut hampurissa paketti.
Eilen lähti myös saksasta yksi paketti dhlllä tulemaan.
Seuranta sanoo että härmän lakot voivat viivästyttää.
Ei nyt ehkä kyllä vastannut kysymykseesi... :D
 
Tilannut koneen osia ympäri Eurooppaa. Kaikki jotka tulleet UPSilla ovat menneet suoraan K-markettiin eikä olla edes yritetty toimittaa kotiin. Ovatko muut huomanneet samaa? Toimitusosoite on tiiviisti asutulla alueella Tampereella eikä missään perämetsissä
 
Kuinkas kauan noin yleensä kestää UPS:n toimitus suomen sisällä. Lähtenyt eilen klo. 10:15 helsingistä about 300km päähän. Eipä näy pakettia vielä.
 
Tilannut koneen osia ympäri Eurooppaa. Kaikki jotka tulleet UPSilla ovat menneet suoraan K-markettiin eikä olla edes yritetty toimittaa kotiin. Ovatko muut huomanneet samaa? Toimitusosoite on tiiviisti asutulla alueella Tampereella eikä missään perämetsissä
Kyseessä Liuttu Oy joka jakaa alueella. Asutko talossa missä alaovet lukossa eikä mitään tapaa saada auki kuin soittaa? Ja oletko tähän heidän lähettämään tekstiviestiin reagoinut mitenkään kun kyselevät toimituksesta?
 
No nyt on Postnord keksinyt lähiboxin. Pakettia ei saa ilman puhelinta ja sovellusta :poop:

Postnord tai siis DPD keksi ensin, että on sovittu vastaanottajan kanssa jotain, ei ollut mitään kontaktia tuolta.

Delay Delivery because the customer requests it

En kyllä pyytänyt.

Jatkoksi

Customer has requested a delivery appointment for the parcel. Parcel will now be delivered in the requested time slot.

Ei, en vieläkään.

Parcel held by carrier as the delivery address is incorrect or incomplete. Please contact the carrier to update your address information.

Jep. Osoite on ollut oikein alusta asti.

Tekstiviesti Postnordilta

Emme voineet toimittaa pakettia xxxxxxxxxcc kotiovellesi. Siirrämme paketin noutopisteeseen. Saat uuden viestin, kun paketti on valmis noudettavaksi.
 
No nyt on Postnord keksinyt lähiboxin. Pakettia ei saa ilman puhelinta ja sovellusta :poop:
On kyl kieltämättä typerää. Kyllähä nyt laatikko pitäis auki saada ilman sovellusta. Ei perhana kaikki voi turvautua sovelluksiin ja jatkuvaan internet-yhteyteen, pitäis aina olla varakeino. Postiki varmaan poistamassa niitä laatikkoja, joihin näppäillään koodi. En tiiä, mut semmonen fiilis, että varmaa postillaki kohta tarttee aina sovelluksen, josta laatikon saa auki. ja vain sovelluksella. Ei mitää järkeä, mut ku sovellus.
 
On kyl kieltämättä typerää. Kyllähä nyt laatikko pitäis auki saada ilman sovellusta. Ei perhana kaikki voi turvautua sovelluksiin ja jatkuvaan internet-yhteyteen, pitäis aina olla varakeino. Postiki varmaan poistamassa niitä laatikkoja, joihin näppäillään koodi. En tiiä, mut semmonen fiilis, että varmaa postillaki kohta tarttee aina sovelluksen, josta laatikon saa auki. ja vain sovelluksella. Ei mitää järkeä, mut ku sovellus.
Miten tämä nyt eroaa postin lokerikoista joissa on käyttöpaneeli. Joka tapauksessa joudut jostain omapostista tai sähköpostista sen avauskoodin kaivamaan. Samanlaisesti siihenkin tarvitsee sovelluksen ja netin. Kätevämpi tuollainen bluetooth ohjattava lokerikko kun ei tarvitse kuin mennä lokerikon lähelle ja painaa sovelluksesta luukku auki nappia.
 
Miten tämä nyt eroaa postin lokerikoista joissa on käyttöpaneeli. Joka tapauksessa joudut jostain omapostista tai sähköpostista sen avauskoodin kaivamaan. Samanlaisesti siihenkin tarvitsee sovelluksen ja netin. Kätevämpi tuollainen bluetooth ohjattava lokerikko kun ei tarvitse kuin painaa sovelluksesta luukku auki nappia.
Vois mennä enempi tonne vitutusketjuun, mut vituttaa ku joka -itun asiaa varten pitää olla oma appi, vaikkei tarttis, jos mietittäis vähä palveluita suunniteltaessa. Offtopikkina ja esimerkkinä sentää esim. junaliput saa vr:ltä vielä sähköpostiin (aiemmin jopa tekstarilla), josta ne voi offlineen tallettaa. Appi on vaa mukava lisä, ei pakko. Niin sen pitäis ollakki.
 
Viimeksi muokattu:
Miten tämä nyt eroaa postin lokerikoista joissa on käyttöpaneeli. Joka tapauksessa joudut jostain omapostista tai sähköpostista sen avauskoodin kaivamaan. Samanlaisesti siihenkin tarvitsee sovelluksen ja netin. Kätevämpi tuollainen bluetooth ohjattava lokerikko kun ei tarvitse kuin mennä lokerikon lähelle ja painaa sovelluksesta luukku auki nappia.
Onhan se nyt kätevämpi pistää koodi lokeroon ja haku onnistuu muiltakin.
 
Ymmärtääkseni bluetoothia ja sovellusta vaativat lokerikot on ulkotiloissa ja pitäisi ainakin olla merkitty eri tavalla kun valitsee noutopistettä (toki eri verkkokauppajärjestelmissä on varmaan kirjavia toteutuksia). Sisätiloissa olevat boksit on ainakin omien kokemusten mukaan olleet ihan normaaleja joihin saa koodin lokerikon avaukseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Onhan se nyt kätevämpi pistää koodi lokeroon ja haku onnistuu muiltakin.
Juu, varsinkin meillä kun emännän kanssa haetaan aikalailla ristiin toistemme lähetyksiä, kumpi nyt onkaan milloinkin noutopisteiden lähettyvillä liikkeellä. Tuollaisessa äppi-bluetooth-virityksessä varmaan pitäisi ottaa toisen puhelin äppeineen mukaan että saisi paketin haettua.

Ei sen puoleen, kyllä ainakin meidän lähikaupassa oleva "monikuriiriautomaatti" (Matkahuolto, Postnord, ...) vaatisi kehittämistä monessakin mielessä. Esimerkiksi noutokoodin naputtelun jälkeen näyttäisi että koko automaatti vaan jäätyisi noin minuutiksi kunnes yhtäkkiä luukku vaan aukeaa. Toinen on se, että ne kosketusnäytön numeronäppäimet voisivat jälleen kerran olla isompia ja isommilla numeroilla.
 
Matkahuollon Paketit-sovellus kadotti saapuneet että saapuvat pakettien tiedot kun päivitin yhteystietoihini uuden matkapuhelinnumeron. Mielenkiinnosta odotan kun maanantaina pitäisi saapua paketti niin lähettääkö MH noutokoodin paketin lähetystiedoissa olevaan vanhaan puh.numeroon joka ei ole enää käytössä vai yhteystietoihin päivitettyyn uuteen puh.numeroon jonka takia siis seurantatiedot katosi.

Paketit-sovellukseen en pysty enää muuttamaan vanhaa lähetystiedoissa olevaa numeroa koska vahvistuskoodi menee siis siihen vanhaan käytöstä poistettuun matkapuhelin numeroon. Asiakaspalvelun usein kysyttyihin kysymyksiin ei ole vastausta kun asiakkaan puhelinnumero muuttuu lähetyksen ja vastaanoton välillä.

Selvennykseksi, vanha numero tarkoittaa siis että kun siihen soitetaan tai lähetetään koodia niin vastaus on: " Numero ei ole käytössä"
Osaako MH kääntää noutokoodin tässä tapauksessa uuteen numeroon.
 
Viimeksi muokattu:
Matkahuollon Paketit-sovellus kadotti saapuneet että saapuvat pakettien tiedot kun päivitin yhteystietoihini uuden matkapuhelinnumeron. Mielenkiinnosta odotan kun maanantaina pitäisi saapua paketti niin lähettääkö MH noutokoodin paketin lähetystiedoissa olevaan vanhaan puh.numeroon joka ei ole enää käytössä vai yhteystietoihin päivitettyyn uuteen puh.numeroon jonka takia siis seurantatiedot katosi.

Paketit-sovellukseen en pysty enää muuttamaan vanhaa lähetystiedoissa olevaa numeroa koska vahvistuskoodi menee siis siihen vanhaan käytöstä poistettuun matkapuhelin numeroon. Asiakaspalvelun usein kysyttyihin kysymyksiin ei ole vastausta kun asiakkaan puhelinnumero muuttuu lähetyksen ja vastaanoton välillä.

Selvennykseksi, vanha numero tarkoittaa siis että kun siihen soitetaan tai lähetetään koodia niin vastaus on: " Numero ei ole käytössä"
Osaako MH kääntää noutokoodin tässä tapauksessa uuteen numeroon.
Matkahuolto lähettää saapumisilmoituksen myös sähköpostiin, jos sellainen on annettu. Mutta pitäisin melko varmana, että lähetyksen toimittamisessa käytetään niitä tietoja, jotka on annettu lähetettäessä.
 
Kyllä, ensisijaisesti paketin tiedossa olevaan matkapuhelinnumeroon ja mahdollisesti myös sähköpostiosoitteeseen. Mutta miksi ihmettelen, niin maanantaina saapuvan lähetyksen tiedot katosi kun muutin yhteystietoihin uuden puh.numeroni. Vanhalla numerolla saapumispäivä ja lokerikon tuleva sijainti näkyi. Eli tästä päättelen että Paketit-sovellus toimii matkapuhelinnumeron perusteella. Mutta kun nyt se numero on vaihtunut (kiitos Elisan kampanjan) MH netti-asiakaspalvelussa ei kysymykseen osata vastata.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
272 546
Viestejä
4 704 957
Jäsenet
76 916
Uusin jäsen
Sntnn

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom