Innostauduinpa nyt kirjoittamaan tästä älyttömästä kokemuksestani Postnordin kanssa. Tilasin Zalandolta vaatteita jotka lähetettiin Ruotsista Postnordin kautta. Tilasin nämä Helsinkiin automaattiin joka sijaitsee vajaa 200m päässä S-marketissa. Aivan ensimmäiseksi lupailivat toimitusajaksi perjantaita, kuitenkin seurannan mukaan koko paketti saapui vasta Suomeen tuolloin jolloin toimitusaika siirtyi maanantaille. Ei tässä vielä mitään, ymmärrän jos paketti voi myöhästyä päivällä tai parilla.
Maanantai sitten koitti, ja sain sähköpostia Postnordilta: Lähetykseni on uudelleenohjattu Helsingistä 85 kilometrin päähän Lopin K-Markettiin. Tästä hämmentyneenä koitin etsiä Postnordin asiakaspalvelua, mutta näköjään ainoa tapa saada kysymyksiin vastaus on soittaa heidän 1€/minuutti maksavaan asiakaspalvelunumeroonsa. Laitoin sitten suoraan Zalandolle viestiä, että mitä ihmettä tässä on tapahtunut ja voisivatko selvittää asian Postnordin kanssa.
Heiltä tuli sitten varsin turha vastaus, jossa voivottelivat tapahtunutta ja totesivat, että paketti toimitettiin Loppiin koska alunperin valittu noutopiste oli täynnä ja tämä oli lähin vapaa noutopiste. He siis väittävät, että kaikki Helsingin, Vantaan ja Espoon noutopisteet ovat täynnä, ja lähin vapaa olisi 85 kilometrin päässä Helsingistä? Katsoin vielä Postnordin haulla että pelkästään minun lähelläni on >30 noutopaikkaa. Sanoivat, että valitettavasti paketin uudelleenohjaus takaisin Helsinkiin ei ole mahdollista. Kuitenkaan uudelleenohjauksessa Loppiin ei ollut ongelmaa?
Tilanne on nyt se että paketti saa puolestani lähteä takaisin lähettäjälle. En omista autoa enkä ole käyttämässä 4 tuntia julkisissa päästäkseni noutamaan tämän yhden paketin, ja muutenkin olen maksanut Postnordille että he toimittaisivat paketin Helsinkiin missä he eivät ole onnistuneet. Tämän kokemuksen jälkeen en kyllä ole enää ikinä tilaamassa mitään Postnordilla, jos se on verkkokaupassa ainut toimitusvaihtoehto niin jää ostokset tekemättä. Liikaa päänsärkyä.
Ei myöskään näyttäisi olevan ainoa kerta kun siellä sekoillaan tällä tavalla, tässä tapauksessa tarvittiin somepostaus ja iltalehden & hesarin artikkeli jotta mitään saatiin aikaiseksi:
Purkka pysähtyi Miikan suussa, kun hän totesi joutuneensa Postnordin pakettikurimukseen – Ja sitten oli Zalandon vuoro lähettää "naurettava" viesti
Tuossakin itse Postnordin toimitusjohtaja myönsi, että tässä oli toimittu väärin. Sama meno näköjään jatkuu edelleen. Minullekkin tarjosivat tuota turhaa 10% alennuskuponkia Zalandolta, ikään kuin tämän kokemuksen jälkeen enää sieltä mitään ostaisin
