Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Paketti lähti DHL:llä saksasta ja poistui saksasta. DHL:n seurantasivu ilmoittaa postin olevan kuljettaja täälläpäin. Ongelma on siinä ettei sama koodi jolla paketti löytyi edellisen firman seurannasta näy tekevän muuta kuin tyhjää postin seurannassa. Odotellaanko tässä sormet ristissä tulevaa vai olisko tuohon jotain kikkaa miten edistystä voisi seurata?
Ootko ollu asiakaspalveluun yhteydessä?
 
Paketti lähti DHL:llä saksasta ja poistui saksasta. DHL:n seurantasivu ilmoittaa postin olevan kuljettaja täälläpäin. Ongelma on siinä ettei sama koodi jolla paketti löytyi edellisen firman seurannasta näy tekevän muuta kuin tyhjää postin seurannassa. Odotellaanko tässä sormet ristissä tulevaa vai olisko tuohon jotain kikkaa miten edistystä voisi seurata?
Kun se tulee postille tullista niin näkyy sit postilla kaks koodia

Esim
Jjfi0000976447785
De357889544cz
 
Paketti lähti DHL:llä saksasta ja poistui saksasta. DHL:n seurantasivu ilmoittaa postin olevan kuljettaja täälläpäin. Ongelma on siinä ettei sama koodi jolla paketti löytyi edellisen firman seurannasta näy tekevän muuta kuin tyhjää postin seurannassa. Odotellaanko tässä sormet ristissä tulevaa vai olisko tuohon jotain kikkaa miten edistystä voisi seurata?
Se näkyy Postin seurannassa sitten kun paketti on saapunut Suomeen Postin skannattavaksi. Siihen asti pitää vain odottaa. Kestää yleensä muutaman päivän tuo vaihe.
 
Eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Kyttäile Postin sovelluksella, että milloin lähetys ilmestyy sinne. Onko tässä mennyt esim viikko vai onko ensimmäinen päivä kun lähetys on "kateissa"?
 
Paketti tulee perus-DHL:llä Suomeen laivalla ja siinä menee muutama päivä kun saavat sopivaan laivaan lastattua sen ja laiva seilaa Suomeen ja sitten vielä saavat sen Postille rekisteröidyksi.

Kuriiri-DHL on asia erikseen.
 
Tilasin dhl:n kautta paketin ja pyysin toimitusta läheiseen postin pakettiautomaattiin. Kellään tietoa että millä koodilla sen saisi sieltä ulos? Postin mukaan tekstarilla pitäis tulla 6 numeroinen koodi, muttei ole näkynyt. Sähköpostiin ei kuulu vastausta näin myöhään.
 
Tilasin dhl:n kautta paketin ja pyysin toimitusta läheiseen postin pakettiautomaattiin. Kellään tietoa että millä koodilla sen saisi sieltä ulos? Postin mukaan tekstarilla pitäis tulla 6 numeroinen koodi, muttei ole näkynyt. Sähköpostiin ei kuulu vastausta näin myöhään.
Puhelimeen tekstiviestinä se pitäisi tulla, mutta olisikohan häikkää puhelinnumerossa. Postin asiakaspalvelu kai sen tietäisi, mutta älä nyt kuitenkaan sähköpostilla lähesty jos haluat asiaan nopeampaa vastausta.

DHL Express vai normaali? Postin mobiilisovellus näyttäisi koodin omille paketeilleen, mutta Expressin koodi ei näytänyt toimivan Postin sovelluksessa. Mutta voit kokeilla kuitenkin.
 
Expressin paketit eivät melko varmasti mene Postin pakettiautomaatteihin vaan DHL:n pakettiautomaatteihin.
 
DHL Express vai normaali? Postin mobiilisovellus näyttäisi koodin omille paketeilleen, mutta Expressin koodi ei näytänyt toimivan Postin sovelluksessa. Mutta voit kokeilla kuitenkin.

DHL Expressin paketti näkyy Postin seurannassa kun ottaa DHL Expressin omasta seurannasta JD-alkuisen Kollitunnuksen (oikeanpuolimmainen sarake), ja laittaa sen Postin seurantaan ylimääräisellä J:llä alussa, eli JJD-alkuisena. Tämä toki toimii vain silloin kun paketti on tulossa Postin automaattiin tai toimipisteeseen noudettavaksi.

Mutta tämä ei auta pakettiautomaatin noutokoodin kanssa, koska Postin mobiilisovellus näyttää noutokoodin vain jos olet paketin vastaanottaja, joka tarkistetaan puhelinnumeron perusteella. Ja jos puhelinnumero on oikein niin silloin DHL Express -paketti näkyy suoraan Postin mobiilisovelluksessa sitä erikseen lisäämättä.
 
UPS vain jatkaa paranemistaan. Ei mitään ilmoituksia lähetyksestä. Ei spostia, ei tekstaria, ei lappua. Kyselin Amazonista lähetyksen perään ja aspan avulla löydettiin sitten paketti lähikaupasta odottamassa noutoa:tup:
 
UPS vain jatkaa paranemistaan. Ei mitään ilmoituksia lähetyksestä. Ei spostia, ei tekstaria, ei lappua. Kyselin Amazonista lähetyksen perään ja aspan avulla löydettiin sitten paketti lähikaupasta odottamassa noutoa:tup:

Et sitten omatoimisesti katsonut upsin seurannasta missä paketti on? Vai eikö sinulla ollut seurantakoodia?
 
ei koodia, ei yhtään mitään
Eikö tuo sitten ole enemmänkin myyjästä johtuva ongelma jos ei tule mitään tietoa asiakkaalle? Ilmeisesti ei ollut Amazonin oma lähetys vaan jokin Amazonin kautta myyty tuote? Yleensä Amazonin itse myymillä tilauksilla on aika tarkat tilannetiedot.

Kyllä UPS:kin lähettää tekstareita varsinkin siinä vaiheessa jos toimitus ei ole onnistunut, mutta tietysti vaatii sen numeron paketin tiedoissa.
 
Eikö tuo sitten ole enemmänkin myyjästä johtuva ongelma jos ei tule mitään tietoa asiakkaalle? Ilmeisesti ei ollut Amazonin oma lähetys vaan jokin Amazonin kautta myyty tuote? Yleensä Amazonin itse myymillä tilauksilla on aika tarkat tilannetiedot.

Kyllä UPS:kin lähettää tekstareita varsinkin siinä vaiheessa jos toimitus ei ole onnistunut, mutta tietysti vaatii sen numeron paketin tiedoissa.
Joillekin lähettää joillekin ei. Kyllä sieltä on joskus lappukin jätetty, mutta ei enää pitkään aikaan. UPS asiakaspalvelukin lyö luurin korvaan jos yhtään kritisoi. Paskempaa firmaa en tiedä.
 
Joillekin lähettää joillekin ei. Kyllä sieltä on joskus lappukin jätetty, mutta ei enää pitkään aikaan. UPS asiakaspalvelukin lyö luurin korvaan jos yhtään kritisoi. Paskempaa firmaa en tiedä.
Lapun jättämisessä taitaa olla se ongelma, että se vaatii esteetöntä ovelle pääsyä joka on suurimmassa osassa kerrostaloja nykyään estetty. Mutta aika töykeätä toimintaa jos noin on tehty.

Oma viimeisin UPS:n toimitus meni ihan hyvin. Kysyvät tekstiviestillä että haluaako toimituksen vai noutopisteeseen ja samalla sai annettua ovikoodin. Yrittivät toimittaa ilmeisesti aikaan jolloin ei oltu kotona ja piti mennä noutopisteeseen, mutta yllättäen paketti tuli vielä myöhemmin kotia.
 
Lapun jättämisessä taitaa olla se ongelma, että se vaatii esteetöntä ovelle pääsyä joka on suurimmassa osassa kerrostaloja nykyään estetty. Mutta aika töykeätä toimintaa jos noin on tehty.

Oma viimeisin UPS:n toimitus meni ihan hyvin. Kysyvät tekstiviestillä että haluaako toimituksen vai noutopisteeseen ja samalla sai annettua ovikoodin. Yrittivät toimittaa ilmeisesti aikaan jolloin ei oltu kotona ja piti mennä noutopisteeseen, mutta yllättäen paketti tuli vielä myöhemmin kotia.
Riippuu täysin missäpäin suomea sijaitsee, tähtien sijainnista ja ties mistä muusta, että miten UPS toimii. Kajaanissa kesällä sukulaisten luona toimi kaikki täydellisesti ja olisivat varmaan pyllynkin pyyhkineet kaupanpäälle:love:
 
Riippuu myös ihan kuskista, kun on tarpeeksi vittumainen sää tai muuten vaan "ei huvita", on kiusaus suuri kuitata pakun lämmössä ovi tavoittamattomaksi ja painaa kaasua sen sijaan että lähtisi purkamaan parikymmenkiloista pahvilaatikkoa ja koittamaan onneaan vastaanottajan paikallaoloon.
 
Miten kauan paketti voi maata tullissa ilman, että mitään etenemistä tapahtuu?

Amazonista tilattu, jenkeistä UPSin postilla (Mail Innovations® Priority) saapuva paketti maannut kohta kuukauden tullissa statuksella "selvitys käynnissä"

Ihan vihreetä valoa se siellä UPSin seurannassa näyttää, eli tiemmä mitään selvitystä omalta suunnaltani ei toistaseksi ainakaan tarvita, eikä tosin mitään sposteja, viestejä tai lappuja ole tullutkaan.

Laitoin UPSille viestiä ja sieltä vastailtiin että ota yhteyttä lähettäjään jos askarruttaa mieltä, ja lähettäjä sanoi "joo kyllä se sieltä varmaan kohta tulee"

Kai seuraavaksi pitää udella suoraan tullista.

:facepalm:
 
Toi on vaan i-Parcelin seurannan huonoutta. Toi seuranta vaan ei näytä ton viestin jälkeen päivity enää (sinäänsä parannus kun ennen se jäi aina siihen että paketti lähtenyt lähetysmaasta). Se paketti on jo jatkanut eteenpäin ja luultavasti sulla on tänään tai huomenna postilaatikossa "Sinulle on isokokoinen"-lappu.
Amazonista tuli vastaava homma tännepäin ja puolitoista viikkoa kesti tuosta rautaa rajalla-viestistä siihen, että posti lähestyi isokokoisen paketin noutoilmoituksella. Ilmeisesti ei enää missään tapauksessa i-parcelilla tulevia lähetyksiä jaeta kotiin saakka?
Olisin kysellyt tätä ja kyselinkin i-parcelin sivujen lomakkeen ja myöhemmin myös UPSin aspan kautta, joka kertoi täyttävänsä lomakkeen ja i-parcel on yhteyksissä. Joka kerta ja arvatenkin myös UPSn täyttäjän yrityksellä ko. lomake antaa vaan ao. virheilmoitusta
"There was an error trying to send your message. Please try again later."
Sinänsä hieno konsepti perustaa vieläkin kehnompi tytäryhtiö (näin UPS:n aspa tuota nimitti) UPS i-parcel pelastamaan emoyhtiö huonoimman kuriiriyhtiön arvonimeltä.
 
Jälleen täydet pisteet FedExille. Toimitus Jenkeistä nopeasti ja vielä samana päivänä onnistui toimitusosoitteen vaihto täysin kivuttomasti. Ei kyllä niin yhtään harmita maksaa tästä palvelusta.
 
Ilmeisesti ei enää missään tapauksessa i-parcelilla tulevia lähetyksiä jaeta kotiin saakka?
Ei ole tuollaista sääntöä tietääkseni, kyllä minulle tuli viime ke ihan kotiin asti postilaatikosta mahtuva i-parcel-lähetys.

Sinänsä hieno konsepti perustaa vieläkin kehnompi tytäryhtiö (näin UPS:n aspa tuota nimitti) UPS i-parcel pelastamaan emoyhtiö huonoimman kuriiriyhtiön arvonimeltä.
UPS osti i-parcelin 2014, eli ei ole varsinaisesti UPS:n perustama.
 
Äh, DHL Express taas säätää. Koko viikon ollut ennuste, että toimitus perjantaina. Tänään sitten taas tulee tekstari että tättärää toimitus onkin tänään.
Voisivat yrittää pysyä noissa pirun ennusteissaan, tai edes päivittää ennusteen jos se toimituspäivämäärä vaihtuu.

No, onneksi uudelleen toimitus on DHL:ssä helppo sopia...
 
Olisit vaan tyytyväinen kun selvästi on koitettu pitää asiakas tyytyväisenä. Huomenna pakettiliikenne voi olla aika nihkeää lakon takia niin toimitus olisi todennäköisesti mennyt vasta maanantaille, jos alkuperäisestä olisi pidetty kiinni.
 
Ei tuo mua auta kun en pysty kuitenkaan olemaan vastaanottamassa tänään. Jos tuo ennuste olisi päivittinyt edes tunnin aikasemmin niin olisi onnistunut, mutta ilmeisesti DHL ei tiedä minä päivänä paketti oikeasti tuodaan ennenkuin se on kuorma-auton kyydissä.

Sehän tästä vielä puuttuukin, että menee maanantaille tuon perkeleen lakon takia.

Eikä tämä ole edes eka kerta kun DHL tekee tän mulle. Siitä tämä ärsytys.
Joskus olen myös tehnyt senkin että odottelen kotona kun näen että paketti on aamulla Helsingissä (kuten nyt oli), mutta silloin kun tekee tuon niin eikö se paketti juuri sillä kerralla jääkin yöksi hengailemaan Tampereella.

Ihan rehellisesti olisin ottanut mieluummin vaikka I-parcelina... mutta ilmeisesti tilaus meni jonkun raja-arvon yli ja Amazon päätti laittaa nyt tälläisen.
 
Kyllä toimii UPS (Liuttu) maaseudullekin kuin junan vessa. Seuranta pelaa alusta asti, Lähettävät tekstarin jossa ilmoittavat toimitusaikataulun ja puhelinnumeron ja linkin, jos haluan vaihtaa sitä ja tuovat oikeaan aikaan paketin ovelle. Saatanpa korkata yhden toimitetun illalla..
 
Kuten täälläkin monesti todettu, niin tuo DHL:n "Toimitus klo 17-21" on kyllä ihan perseestä. Koko illan joutuu väijymään himassa, kun mitään tarkempaa aika-arviota ei saa mistään. Eilen kuriiri saapui paikalle hyvissä ajoin jo 20:50. Suunniteleekohan kuskit nuo reittinsä ihan omassa päässään vai lyövätkö johonkin järjestelmään? Jälkimmäisessä tapauksessa luulisi olevan helppo toteuttaa automaattinen, tarkempi aika-arvio sen perusteella onko kohde reitin alku- vai loppupäässä.
 
Kuten täälläkin monesti todettu, niin tuo DHL:n "Toimitus klo 17-21" on kyllä ihan perseestä. Koko illan joutuu väijymään himassa, kun mitään tarkempaa aika-arviota ei saa mistään. Eilen kuriiri saapui paikalle hyvissä ajoin jo 20:50. Suunniteleekohan kuskit nuo reittinsä ihan omassa päässään vai lyövätkö johonkin järjestelmään? Jälkimmäisessä tapauksessa luulisi olevan helppo toteuttaa automaattinen, tarkempi aika-arvio sen perusteella onko kohde reitin alku- vai loppupäässä.

Voisin kuvitella, että isoissa firmoissa joku ajojärjestelijä olisi erikseen tai sitten joku softa määrittää missä järjestyksessä käydään.
Nykyään osaa jo arvioida jos Dhl express on tulossa, niin se tulee monen tilauksen kokemuksella juurikin joskus 20-21 aikaan vasta.
 
Meinaa käpy palaa UPS kanssa.. Keskiviikoksi oli alun perin toimitus paketille, mutta eipä ole mitään kuulunut. Ilmeisesti yritetty toimittaa jossain kohtaa ja en ole ollut kotona, mutta olisi sentään voinut vaikka soittaa tms. Ovikoodikin piti olla tiedossa, mutta eipä vissiin ollut.

Aspaan soitellut kahdesti ja laittoivat sinne ovikoodin ja numeroni (molemmat piti olla tiedossa koska annoin ne jo tilausvaiheessa)..

Ilmeisesti täällä oulussa joku Kolliveikot toimittaisi, ja lupaavat sivuillaan soittaa ennen toimitusta. Eipä ole soittoa kuulunut. Foorumillakin joku kehunut että toimisi hyvin, vaan samat eivät ole kokemukset mulla.

Noutoakaan ei oikeen mihinkään saa paitsi alihankkijalle, jolloin pitäis hakea klo 7-9 välillä.
 
Paikallisen (Helsinki) lähikaupan UPS AccesPointiin perjantaina tilailin saapuvan paketin toimituksen vastaamalla tekstari-ilmoitukseen ja allaolevat merkinnät seurannassa. Onkohan näillä tapana keretä pääkaupunkiseudulla vielä samalle päivälle (tälle päivälle) noudettavaksi Access Pointista? Jotenkin muistikuva, että joltain pakettifirmalta aiemmin seurantaan on tullut vasta tuntien viiveellä merkintä noudettavissaolotiedosta... Scheduled Delivery Date sanoo "Information unavailable".

Helsinki, FI
02/12/2018 6:23 A.M.
The delivery change was completed. / Delivery to a UPS Access Point Location is Pending.

02/12/2018 6:09 A.M.
Destination Scan

02/12/2018 6:09 A.M.
Import Scan

02/12/2018 4:00 A.M.
Arrival Scan
Edit: Ja juuri äsken tuli päivitys, jotta olisi noudettavissa.. Eli ei kai kummempaa tässä sitten, kuin ehkä tiedoksi mahdollisille muille malttamattomille ja uteliaille, että näyttäisi kerkeävän samana päivänä noutopisteeseen, mikäli paketti on ylläolevalla seurantahistorialla.
 
Viimeksi muokattu:
Meinaa käpy palaa UPS kanssa.. Keskiviikoksi oli alun perin toimitus paketille, mutta eipä ole mitään kuulunut. Ilmeisesti yritetty toimittaa jossain kohtaa ja en ole ollut kotona, mutta olisi sentään voinut vaikka soittaa tms. Ovikoodikin piti olla tiedossa, mutta eipä vissiin ollut.

Aspaan soitellut kahdesti ja laittoivat sinne ovikoodin ja numeroni (molemmat piti olla tiedossa koska annoin ne jo tilausvaiheessa)..

Ilmeisesti täällä oulussa joku Kolliveikot toimittaisi, ja lupaavat sivuillaan soittaa ennen toimitusta. Eipä ole soittoa kuulunut. Foorumillakin joku kehunut että toimisi hyvin, vaan samat eivät ole kokemukset mulla.

Noutoakaan ei oikeen mihinkään saa paitsi alihankkijalle, jolloin pitäis hakea klo 7-9 välillä.
Itselleni vastaten, tästä selvisi parhaiten lähettämällä spostia suoraan Kolliveikoille, sieltä tuli nopeasti vastaus, että heillä ei ollu mun numeroa, vaikka kaks kertaa aspaanki laittanu sen.. Noh hienosti onnistu toimitus koululle ja soitto eka että missä meen.
 
Englannista lähti paketti Parcel2Go palvelun kautta. Alkumatkan seuranta näkyi myös Hermes firman sivulla, nyt ei ole enää tiedot päivittyneet sinne 6.2. jälkeen.

Mutta Parcel2Go sivulla uusin 12.2. tieto on: Processed at INT Hub
Onko tietoa kuka/missä tuo INT Hub on? Ja kuka tuon Suomessa lopulta toimittaa? Paketin pitäisi ilmestyä 15.2. mennessä perille.
 
International hub eli poistui maasta. Kokeile tuota 17 trackia jos sillä näkyis kv-kuskin tiedot.

17Trackista se löytyy Hermesin koodilla ja siellä näkyy koko historia 12.2. asti. Tiedä sitten mistä jatko Suomen osalta löytyy. Mutta 7 päivääkö ne sitä UK:ssa pyöritti, jos se vasta 12. päivä lähti ulkomaille... Se taitaa tulla PostNordin tai Matkahuollon kuljetuksella täällä ja koodi muuttui/muuttuu maahantullessa.

edit: katsoin uudestaan ja 17Trackissa tekstit ovat hiukan erilaiset, mistä voisi päätellä tuon Int Hubin olevan "jossain" Euroopassa tai jopa Suomessa:

2018-02-12 10:08 Received at International Hub
2018-02-06 15:25 At the national sorting hub
 
Viimeksi muokattu:
Paketin pitäisi ilmestyä 15.2. mennessä perille.

Eipä näkynyt pakettia eilen... Nyt sitä pompotellaan tuolla Int Hubissa:
16/02/2018 - 03:33 Processed at INT Hub
15/02/2018 - 05:50 Processed at INT Hub
12/02/2018 - 10:08 Processed at INT Hub
 
Eipä näkynyt pakettia eilen... Nyt sitä pompotellaan tuolla Int Hubissa:
16/02/2018 - 03:33 Processed at INT Hub
15/02/2018 - 05:50 Processed at INT Hub
12/02/2018 - 10:08 Processed at INT Hub
Hermesistä en tiedä tarkemmin mutta tanskassa on postnordilla iso lajittelukeskus
 
Hermesistä en tiedä tarkemmin mutta tanskassa on postnordilla iso lajittelukeskus
Nyt tuonne Parcel2go sivun seurantaan oli ilmestynyt:
16/02/2018 - 07:20 Out For Delivery

Joten ehkäpä se paketti tänään jostain ilmestyykin tänne.

Edit: tai sitten ei, nyt sinne oli tullut uusi rivi:
16/02/2018 - 09:20 Received at Parceloffice

Optimisti toki voisi kuvitella tuon olevan paikallisen jakelijan kuittaus, mutta minä en juuri optimisti ole...

Edit2: nyt paketin tilana on:
Current Status: Delivered

Ei vaan tuotu sitä pakettia tänne...
 
Viimeksi muokattu:
16/02/2018 - 09:20 Received at Parceloffice

Paketti löytyi paikallisesta K-kaupasta. Oli tullut sinne perjantaina klo 9:20 PostNordilla. Seurantakoodi oli muuttunut siinä vaiheessa kun kuljettaja vaihtui Hermesistä eikä uutta koodia kerrottu. Myyjä selvitti uuden koodin. On tuosta lähetetty saapumisilmoitus postissa, mutta sehän tulee sitten joskus, ehkäpä jo keskiviikkona tai torstaina...
 
Kuinkas yleistä on, että Suomessa kuriiri jättää paketin ovelle rappuun?

Tilasin kiireellisesti Amazonista tuotteen ja valitsin nopeimman toimituksen. Paketti lähtikin liikkeelle nopeasti ja tänään aamulla tuli tekstiviesti, jossa kysyttiin olenko paikalla ja jos en niin tulisi täyttää lomake.
Olin juuri lähdössä kauppareissulle, joten täytin lomakkeen ja valitsin lähimmän Access pointin, josta paketin noutaisin myöhemmin. Palattuani reissulta löysin kuitenkin paketin lojumasta rappukäytässä oveni edessä.
En mielestäni ole antanut suostumusta jättää pakettia rappuun ja täytin lomakkeen hyvissä ajoin...

Kyseessä UPS.
 
Kyllä nuo ovat yleensä soittaneet tullessaan ja pyytäneet siinä tulemaan ulos (kerrostalo, jossa alakerran ovi lukossa) tai kysyneet lupaa jättää paketti ovelle. Jossain omakotitalolla tuo on ehkä fine mutta kerrostaloissa jo hieman kyseinalaista, etenkin jos on arvokas paketti. Lupa pitäisi aina tietty olla muutenhan kaiken järjen mukaan kuljetusfirma olisi vastuussa mahdollisesti hukkuneesta (=varastetusta) paketista. Käytännöt (esim. soittamisesta toimittaessa) tuntuu luetun perusteella vaihtelevan ihan hirmuisesti riippuen kuljettajasta, kaupungista ja firmasta. Tilasin isälleni kaiutinjalat Amazonista ja DHL kuljetti nuo perille. Yleensä on tullut ennen toimitusta ilmoitus paketista mutta tällä kertaa soitettiinkin vasta ovelta, että miksei ketään ole kotona ja voiko jättää paketin ovelle... Hetken oli ollut ihmeissään, kun ei edes muistanut koko pakettia.

Rehellisesti sanottuna henk. koht. pitäisin siitä, jos käytännössä kaikki Amazonin tilaukset tulisivat noudettavaksi lähipostiin. Noista kuriiripalveluista on pääsääntöisesti lähinnä haittaa, kun saa kytätä kotona odottamassa paketin tuloa ja toimitusarviot ovat luokkaa "toimitamme ehkä huomenna klo 9-18 välillä". Annas olla kun poistut juuri sinne ruokakauppaan 30min ajaksi niin kyllähän se sillä välin sitten tuleekin ja meneekin. Ja sitten pakettia noudetaan taas jostain toiselta puolen kaupunkia julkisilla heidän erikoispisteeltään. Suuret ja/tai painavat paketit (esim. Thomanin 2x B2031A bundle) ovat ehkä ainoat mitkä haluaisi kotiinkuljetettuna noilla kuriiripalveluilla. Tuollaisia kun on aika ikävä kantaa edes sitä puolta kilsaa postilta lumisohjossa. Joku SSD tai puhelin voi taas ihan huoletta tulla postiin.
 
No joo, dhl:n toimitusaika piti olla tälle päivälle mutta edelleen on siellä hong kongin kentällä. Kyseessä siis express lähetys Suomesta Vietnamiin. Se siitä toimitusvarmuudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko antaa välillä posiitivistakin palautetta kun kerrankin homma toimi niin kuin pitääkin:

- paketti tulossa kaukoidästä Fed-Exin toimittamana
- sähköpostiseurantalinkki tullut hyvissä ajoin. Linkissä mahdollisuus siirtää toimituspäivää jonka tein lomamatkan vuoksi.
- uutena toimituspäivänä kuski soitti 10 min. ennen toimitusta ja varmisti että olen kotona
- paketti räpylään

:tup:
 
Tuli upsilta viesti, jotta paketti tulee huomenna. Paketti tosin tuli jo eilen ilman mitään ennakkovaroituksia :D
 
Ebay myyjä on nyt sitten sotkenut kunnolla osoitteet. Paketin piti tulla Briteistä DPD-lähetyksenä Lahteen, mutta odottaakin nyt Pirkkalassa toimitusta yli 100km päähän jonnekin Ohtolaan :confused:

Itse en tietenkään voi pakettia ohjata Pirkkalasta Lahteen vaan myyjän pitää tehdä ohjaus Brittien DPD:n kautta.

Jos se kuljetusfirma nyt oikeasti lähtee sitä pakettia viemään Ohtolaan ja etsimään sieltä Lahdessa sijaitsevaa katuosoitetta niin samalla vaivalla sen toisi tänne Lahteen.
 
Mulle on tulossa paketti Saksan Amazonista DHL:n toimituksena (eli Suomen puolella sitä hoitaa ilmeisesti Posti). Postin seurannassa paketti näkyy olleen jo eilen illlalla paikkakunnalla ja siten se on 99% varmuudella tänään toimituksessa.

Ongelma on että en ole kotona, joten soittelin postille ja yritin selvitellä että saisiko kuskiin yhteyttä jos tämä vaikka voisikin pudottaa paketin ohikulkiessaan muutaman kilometrin päähän alkuperäisestä toimitusosoitteesta. Tämähän ei ole mikään ongelma siinä vaiheessa jos kuski sattuu soittamaan asiakkaalle, mutta Posti ei yllättänyt tälläkään kerralla palvelukyvyttömyydessään, vaan totesivat suoraan että ei ole moinen mitenkään mahdollista kun toimitusosoitetta voi muuttaa vain lähettäjän toimesta ja että jos en ole kotona silloin kun ovella käydään kolkuttelemassa, pitää käydä itse noutamassa paketti huomenna lähimmästä asiamiespostista (joka taas sijaitsee vekkulisti ihan siinä vieressä jonne olisin paketin halunnut toimitettavan tänään). Kyseessä on priority-toimitus, mikäli sillä on mitään merkitystä.

Toivottavasti lopettavat koko postin toiminnan, kun ei tuosta paskalaitoksesta ole kuin haittaa ja kaikki muut alan toimijat ovat ystävällisempiä, joustavampia ja ripeämpiä.

Edit.
Ja näinhän siinä kävi, eli postilaatikossa on ilmoitus jonka perusteella kukaan ei ollut kotona ja että paketti on noudettavissa postista vasta huomenna. Prkl.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti lopettavat koko postin toiminnan, kun ei tuosta paskalaitoksesta ole kuin haittaa ja kaikki muut alan toimijat ovat ystävällisempiä, joustavampia ja ripeämpiä.

Ömm lueppa tämä ketju läpi ja katsotaan sitten uudestaan että onko muut sen ystävällisempiä, joustavampia ja ripeämpiä. Esimerkiksi täällä taitaa olla aika monta valitusta siitä kun kuriirien kuskit ei soita etukäteen ja matka loppuu ovikoodin puuttumiseen, jonka jälkeen paketin saa hakea jostain kilometrien päästä. Lisäksi moni muu kuriiri ei anna muuttaa toimista toiseen osoitteeseen ennen ensimmäistä toimitusyritystä. Postilla on hyvä se että paketit menee juuri sinne lähimpään postitoimipisteeseen, jos toimitus ei onnistu. Toki on paikkakuntakohtaisia eroja.

Ja näinhän siinä kävi, eli postilaatikossa on ilmoitus jonka perusteella kukaan ei ollut kotona ja että paketti on noudettavissa postista vasta huomenna. Prkl.

Voi se ehkä tuurilla olla siellä toimipisteessä jo tänään. Katso seurantakoodilla jos se löytyisi sieltä jo tänään.
 
Ömm lueppa tämä ketju läpi ja katsotaan sitten uudestaan että onko muut sen ystävällisempiä, joustavampia ja ripeämpiä. Esimerkiksi täällä taitaa olla aika monta valitusta siitä kun kuriirien kuskit ei soita etukäteen ja matka loppuu ovikoodin puuttumiseen, jonka jälkeen paketin saa hakea jostain kilometrien päästä. Lisäksi moni muu kuriiri ei anna muuttaa toimista toiseen osoitteeseen ennen ensimmäistä toimitusyritystä. Postilla on hyvä se että paketit menee juuri sinne lähimpään postitoimipisteeseen, jos toimitus ei onnistu. Toki on paikkakuntakohtaisia eroja.
Mjooh, aamulla angstissa tuli ehkä sanottua turhankin jyrkästi. Vaan eipä silti, ei tuo postin(kaan) toiminta kyllä hirveän usein ruusuja ansaitse.

Voi se ehkä tuurilla olla siellä toimipisteessä jo tänään. Katso seurantakoodilla jos se löytyisi sieltä jo tänään.
Joskus se menee noin tosiaan, mutta nyt näyttää seuranta että se on jossakin paikallisessa logistiikkakeskuksessa, joten en viitsi edes yrittää kysellä.
 
Tuli keskiviikkona selailtua tämä lanka läpi, pohtiessani UPS:n ja DHL:n väliltä, UPS viimeksi tullut vuosikymmen sitten käytettyä ilman ongelmia, mutta langan kokemusten perusteella päädyin DHL Expressiin. Olisihan siinä voinut valita DHL:n pakettiautomaatinkin, mutta 30 euron posteilla päädyin, että saa nyt kotia tuoda, 9:n jälkeen, kun oli juuri herännyt, luuri soi, lähettihän se siellä, kerron ovikoodin. Aika nopea toimitus Puolasta Ouluun.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom