Jooh, itselläni paketti löytyi lopulta tuolta noutopisteestä minkä olinkin valinnut, mitään saapumisilmoitusta ei tullut, sovellus kuitenkin näytti että Toimitus saattaa viivästyä ja että toimitus kestää vielä 3 päivää vaikka paketti sovelluksen mukaan oli jo noudettavissa... Ihme sekoilua.Postnord on kyllä melko kämänen pulju,omakin melkein 2k€ paketti oli hukassa,aspa kylläkin toimi kohtuu aktiivisesti ja etsi paketin parissa tunnissa..
Ootko ollu asiakaspalveluun yhteydessä?Paketti lähti DHL:llä saksasta ja poistui saksasta. DHL:n seurantasivu ilmoittaa postin olevan kuljettaja täälläpäin. Ongelma on siinä ettei sama koodi jolla paketti löytyi edellisen firman seurannasta näy tekevän muuta kuin tyhjää postin seurannassa. Odotellaanko tässä sormet ristissä tulevaa vai olisko tuohon jotain kikkaa miten edistystä voisi seurata?
Kun se tulee postille tullista niin näkyy sit postilla kaks koodiaPaketti lähti DHL:llä saksasta ja poistui saksasta. DHL:n seurantasivu ilmoittaa postin olevan kuljettaja täälläpäin. Ongelma on siinä ettei sama koodi jolla paketti löytyi edellisen firman seurannasta näy tekevän muuta kuin tyhjää postin seurannassa. Odotellaanko tässä sormet ristissä tulevaa vai olisko tuohon jotain kikkaa miten edistystä voisi seurata?
Se näkyy Postin seurannassa sitten kun paketti on saapunut Suomeen Postin skannattavaksi. Siihen asti pitää vain odottaa. Kestää yleensä muutaman päivän tuo vaihe.Paketti lähti DHL:llä saksasta ja poistui saksasta. DHL:n seurantasivu ilmoittaa postin olevan kuljettaja täälläpäin. Ongelma on siinä ettei sama koodi jolla paketti löytyi edellisen firman seurannasta näy tekevän muuta kuin tyhjää postin seurannassa. Odotellaanko tässä sormet ristissä tulevaa vai olisko tuohon jotain kikkaa miten edistystä voisi seurata?
Puhelimeen tekstiviestinä se pitäisi tulla, mutta olisikohan häikkää puhelinnumerossa. Postin asiakaspalvelu kai sen tietäisi, mutta älä nyt kuitenkaan sähköpostilla lähesty jos haluat asiaan nopeampaa vastausta.Tilasin dhl:n kautta paketin ja pyysin toimitusta läheiseen postin pakettiautomaattiin. Kellään tietoa että millä koodilla sen saisi sieltä ulos? Postin mukaan tekstarilla pitäis tulla 6 numeroinen koodi, muttei ole näkynyt. Sähköpostiin ei kuulu vastausta näin myöhään.
Expressin sivuilta sai valittua myös postin automaatin. Sain lokerokoodin tekstiviestitse postin chatista kysymällä.Expressin paketit eivät melko varmasti mene Postin pakettiautomaatteihin vaan DHL:n pakettiautomaatteihin.
DHL Expressin paketti näkyy Postin seurannassa kun ottaa DHL Expressin omasta seurannasta JD-alkuisen Kollitunnuksen (oikeanpuolimmainen sarake), ja laittaa sen Postin seurantaan ylimääräisellä J:llä alussa, eli JJD-alkuisena. Tämä toki toimii vain silloin kun paketti on tulossa Postin automaattiin tai toimipisteeseen noudettavaksi.DHL Express vai normaali? Postin mobiilisovellus näyttäisi koodin omille paketeilleen, mutta Expressin koodi ei näytänyt toimivan Postin sovelluksessa. Mutta voit kokeilla kuitenkin.
Et sitten omatoimisesti katsonut upsin seurannasta missä paketti on? Vai eikö sinulla ollut seurantakoodia?UPS vain jatkaa paranemistaan. Ei mitään ilmoituksia lähetyksestä. Ei spostia, ei tekstaria, ei lappua. Kyselin Amazonista lähetyksen perään ja aspan avulla löydettiin sitten paketti lähikaupasta odottamassa noutoa
ei koodia, ei yhtään mitäänEt sitten omatoimisesti katsonut upsin seurannasta missä paketti on? Vai eikö sinulla ollut seurantakoodia?
Eikö tuo sitten ole enemmänkin myyjästä johtuva ongelma jos ei tule mitään tietoa asiakkaalle? Ilmeisesti ei ollut Amazonin oma lähetys vaan jokin Amazonin kautta myyty tuote? Yleensä Amazonin itse myymillä tilauksilla on aika tarkat tilannetiedot.ei koodia, ei yhtään mitään
Joillekin lähettää joillekin ei. Kyllä sieltä on joskus lappukin jätetty, mutta ei enää pitkään aikaan. UPS asiakaspalvelukin lyö luurin korvaan jos yhtään kritisoi. Paskempaa firmaa en tiedä.Eikö tuo sitten ole enemmänkin myyjästä johtuva ongelma jos ei tule mitään tietoa asiakkaalle? Ilmeisesti ei ollut Amazonin oma lähetys vaan jokin Amazonin kautta myyty tuote? Yleensä Amazonin itse myymillä tilauksilla on aika tarkat tilannetiedot.
Kyllä UPS:kin lähettää tekstareita varsinkin siinä vaiheessa jos toimitus ei ole onnistunut, mutta tietysti vaatii sen numeron paketin tiedoissa.
Lapun jättämisessä taitaa olla se ongelma, että se vaatii esteetöntä ovelle pääsyä joka on suurimmassa osassa kerrostaloja nykyään estetty. Mutta aika töykeätä toimintaa jos noin on tehty.Joillekin lähettää joillekin ei. Kyllä sieltä on joskus lappukin jätetty, mutta ei enää pitkään aikaan. UPS asiakaspalvelukin lyö luurin korvaan jos yhtään kritisoi. Paskempaa firmaa en tiedä.
Riippuu täysin missäpäin suomea sijaitsee, tähtien sijainnista ja ties mistä muusta, että miten UPS toimii. Kajaanissa kesällä sukulaisten luona toimi kaikki täydellisesti ja olisivat varmaan pyllynkin pyyhkineet kaupanpäälleLapun jättämisessä taitaa olla se ongelma, että se vaatii esteetöntä ovelle pääsyä joka on suurimmassa osassa kerrostaloja nykyään estetty. Mutta aika töykeätä toimintaa jos noin on tehty.
Oma viimeisin UPS:n toimitus meni ihan hyvin. Kysyvät tekstiviestillä että haluaako toimituksen vai noutopisteeseen ja samalla sai annettua ovikoodin. Yrittivät toimittaa ilmeisesti aikaan jolloin ei oltu kotona ja piti mennä noutopisteeseen, mutta yllättäen paketti tuli vielä myöhemmin kotia.
Amazonista tuli vastaava homma tännepäin ja puolitoista viikkoa kesti tuosta rautaa rajalla-viestistä siihen, että posti lähestyi isokokoisen paketin noutoilmoituksella. Ilmeisesti ei enää missään tapauksessa i-parcelilla tulevia lähetyksiä jaeta kotiin saakka?Toi on vaan i-Parcelin seurannan huonoutta. Toi seuranta vaan ei näytä ton viestin jälkeen päivity enää (sinäänsä parannus kun ennen se jäi aina siihen että paketti lähtenyt lähetysmaasta). Se paketti on jo jatkanut eteenpäin ja luultavasti sulla on tänään tai huomenna postilaatikossa "Sinulle on isokokoinen"-lappu.
Ei ole tuollaista sääntöä tietääkseni, kyllä minulle tuli viime ke ihan kotiin asti postilaatikosta mahtuva i-parcel-lähetys.Ilmeisesti ei enää missään tapauksessa i-parcelilla tulevia lähetyksiä jaeta kotiin saakka?
UPS osti i-parcelin 2014, eli ei ole varsinaisesti UPS:n perustama.Sinänsä hieno konsepti perustaa vieläkin kehnompi tytäryhtiö (näin UPS:n aspa tuota nimitti) UPS i-parcel pelastamaan emoyhtiö huonoimman kuriiriyhtiön arvonimeltä.
Voisin kuvitella, että isoissa firmoissa joku ajojärjestelijä olisi erikseen tai sitten joku softa määrittää missä järjestyksessä käydään.Kuten täälläkin monesti todettu, niin tuo DHL:n "Toimitus klo 17-21" on kyllä ihan perseestä. Koko illan joutuu väijymään himassa, kun mitään tarkempaa aika-arviota ei saa mistään. Eilen kuriiri saapui paikalle hyvissä ajoin jo 20:50. Suunniteleekohan kuskit nuo reittinsä ihan omassa päässään vai lyövätkö johonkin järjestelmään? Jälkimmäisessä tapauksessa luulisi olevan helppo toteuttaa automaattinen, tarkempi aika-arvio sen perusteella onko kohde reitin alku- vai loppupäässä.
Itselleni vastaten, tästä selvisi parhaiten lähettämällä spostia suoraan Kolliveikoille, sieltä tuli nopeasti vastaus, että heillä ei ollu mun numeroa, vaikka kaks kertaa aspaanki laittanu sen.. Noh hienosti onnistu toimitus koululle ja soitto eka että missä meen.Meinaa käpy palaa UPS kanssa.. Keskiviikoksi oli alun perin toimitus paketille, mutta eipä ole mitään kuulunut. Ilmeisesti yritetty toimittaa jossain kohtaa ja en ole ollut kotona, mutta olisi sentään voinut vaikka soittaa tms. Ovikoodikin piti olla tiedossa, mutta eipä vissiin ollut.
Aspaan soitellut kahdesti ja laittoivat sinne ovikoodin ja numeroni (molemmat piti olla tiedossa koska annoin ne jo tilausvaiheessa)..
Ilmeisesti täällä oulussa joku Kolliveikot toimittaisi, ja lupaavat sivuillaan soittaa ennen toimitusta. Eipä ole soittoa kuulunut. Foorumillakin joku kehunut että toimisi hyvin, vaan samat eivät ole kokemukset mulla.
Noutoakaan ei oikeen mihinkään saa paitsi alihankkijalle, jolloin pitäis hakea klo 7-9 välillä.
International hub eli poistui maasta. Kokeile tuota 17 trackia jos sillä näkyis kv-kuskin tiedot.Onko tietoa kuka/missä tuo INT Hub on
17Trackista se löytyy Hermesin koodilla ja siellä näkyy koko historia 12.2. asti. Tiedä sitten mistä jatko Suomen osalta löytyy. Mutta 7 päivääkö ne sitä UK:ssa pyöritti, jos se vasta 12. päivä lähti ulkomaille... Se taitaa tulla PostNordin tai Matkahuollon kuljetuksella täällä ja koodi muuttui/muuttuu maahantullessa.International hub eli poistui maasta. Kokeile tuota 17 trackia jos sillä näkyis kv-kuskin tiedot.
Eipä näkynyt pakettia eilen... Nyt sitä pompotellaan tuolla Int Hubissa:Paketin pitäisi ilmestyä 15.2. mennessä perille.
Hermesistä en tiedä tarkemmin mutta tanskassa on postnordilla iso lajittelukeskusEipä näkynyt pakettia eilen... Nyt sitä pompotellaan tuolla Int Hubissa:
16/02/2018 - 03:33 Processed at INT Hub
15/02/2018 - 05:50 Processed at INT Hub
12/02/2018 - 10:08 Processed at INT Hub
Nyt tuonne Parcel2go sivun seurantaan oli ilmestynyt:Hermesistä en tiedä tarkemmin mutta tanskassa on postnordilla iso lajittelukeskus
Paketti löytyi paikallisesta K-kaupasta. Oli tullut sinne perjantaina klo 9:20 PostNordilla. Seurantakoodi oli muuttunut siinä vaiheessa kun kuljettaja vaihtui Hermesistä eikä uutta koodia kerrottu. Myyjä selvitti uuden koodin. On tuosta lähetetty saapumisilmoitus postissa, mutta sehän tulee sitten joskus, ehkäpä jo keskiviikkona tai torstaina...16/02/2018 - 09:20 Received at Parceloffice