Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Onko kellään tietoa/kokemusta tälläisestä tilanteesta:

Tilasin tavaraa Saksasta, toimitus DHL:n kautta. Jostain syystä kädetön myyjäfirma on jättänyt puhelinnumeron pois lähetyksestä. Seurantakoodia ei tietenkään myöskään ole. Jättävätkö nuo lapun postiin vai täytyykö tässä alkaa soittelemaan jonnekin asiakaspalveluun että missä paketti menee ? Tilaus on lähtenyt toimitukseen 9.3. joten voisi olettaa jo/kohta olevan perillä.

Lafka on iso (FC-moto), joten kusetuksen mahdollisuus on melko olematon.
 
Itsellä oli aika vastaava tilanne pari viikkoa taakseppäin. Ei seurantakoodia ja liike kirjoittanut puhnumeron väärin. Tilanne ratkesi soitolla DHL:län asiakaspalveluun.

Ok, kiitoksia. Täytyy yrittää jossain kohtaan ehtiä soittamaan, työt haittaa harrastuksia.
 
Tilasin tavaraa Saksasta, toimitus DHL:n kautta. Jostain syystä kädetön myyjäfirma on jättänyt puhelinnumeron pois lähetyksestä. Seurantakoodia ei tietenkään myöskään ole. Jättävätkö nuo lapun postiin vai täytyykö tässä alkaa soittelemaan jonnekin asiakaspalveluun että missä paketti menee ? Tilaus on lähtenyt toimitukseen 9.3. joten voisi olettaa jo/kohta olevan perillä.

Onko DHL Express vai DHL:n peruspaketti? Jälkimmäinen tulee postin toimittamana ja posti varmaankin laittaa saapumisilmoituksen päiväpostin mukana jossain vaiheessa. Mutta ehkä jokatapauksessa kannattaa kokeilla tuo panskun vinkki ja soitella DHL:n asiakaspalveluun jos ne löytäisi sieltä tiedot.
 
hidasta on tuo dhl:än toiminta.paketti tuli viikossa jenkeistä saksaan,saksassa seikkaillut ympäriinsä reilun viikon ja viikko sitten pitänyt lähteä suomeen päin,mutta ei sitä postin seurannastakaan vielä löydy.
 
Minulta ainakin kysyivät, vastaanottajan osoitteineen, lähettäjän ja lähetyspaikan (kaupungin tarkkuudella, maakin varmaan riittäisi), lähetyspäivän ja miten haluan paketin toimitettavan. Hain sitten Vantaalta, koska ovikoodit ovat kuriireille aina ylitsepääsemätön este elleivät he soita sitä erikseen juuri ennen toimitusta. Pitäisi varmaan kokeilla sitä temppua, että laitan toiseksi osoiteriviksi "Doorcode/ovikoodi XXXX"

Onko DHL Express vai DHL:n peruspaketti? Jälkimmäinen tulee postin toimittamana ja posti varmaankin laittaa saapumisilmoituksen päiväpostin mukana jossain vaiheessa. Mutta ehkä jokatapauksessa kannattaa kokeilla tuo panskun vinkki ja soitella DHL:n asiakaspalveluun jos ne löytäisi sieltä tiedot.

Kiitoksia molemmille vastauksista. Tapaus päättyi onnellisesti ja sinänsä hauskasti, että samana päivänä kun tajusin asiasta alkaa stressaamaan. Kirjoitetaan tänne nyt koko sepustus jos joku etsii vastausta samaan ongelmaan, itse en ainakaan haulla löytänyt että tästä olisi jo ollut puhetta. Eli;

Tilasin tavarat 4.3. (toimitusaika 3-7pv/FC-moto)ja tämän jälkeen asiasta ei tullut kuin maksuvahvistus. Eilen 15.3 asia palautui mieleeni ja aloin selvittämään tilannetta. Mailissa ei ollut mitään muuta kuin maksuvahvistus. Onneksi mieleen tuli tarkastaa roskapostikansio ja sinnehän ne kaikki olivat menneet tilausvahvistuksesta lähtien (googlen automatiikka). Tilaus oli siis lähtenyt Saksasta 9.3. ilman seurantakoodia tai puhelinnumeroani.
En kiireiltäni eilen muistanut soittaa DHL:ään (tai muistin mutta oli jo kiinni). Oli kuitenkin iloinen yllätys kotiin palatessa, että luukusta oli tullut ilmoitus "yritetty toimittaa/noudettavissa paikasta xxx"

Niinkuin "jmjh" aiemmin mainitsi, niin DHL:n peruspaketti näköjään vaihtuu Suomeen saapuessaan postin toimitettavaksi. Posti yrittää tasan kerran toimittaa pakettia ja sen jälkeen jättää sen noutopisteeseen. Kokemuksiini perustuen DHL koittaa ainakin 2-3 kertaa kotiin toimitusta.

Huom. En osaa sanoa miten käy, jos taloyhtiössä on ovikoodi/ovi lukossa, meillä ei ole.
 
Paketti tulossa DHL Expressillä. Vaihdoin tekstarin tullessa toimituspaikaksi työosoitteen ja samalla otin tekstari-ilmon kaikesta. Eilen aamupäivällä tuli viesti, että paketti on kuriirin kyydissä. Iltapäivällä tuli sitten, että yritetty toimittaa. Kotona odotti lappu postilaatikossa, etten ollut kotona ja rahtikirjan numero joka oli väärin. Tarkistin sitten, etten ollut mokannut, mutta kaikki oli ihan oikein nettipalvelun mukaan. Naapurin mukaan sille käynyt ihan sama joku aika sitten. Nyt sitten jännätään mitä seuraavaksi tapahtuu. Tämmöstä tää on täällä pohjoisessa ilmeisesti.
 
Fedex saa omalta osaltani negatiivista palautetta. Tarjotaaan joko päivä tai iltajakoa, 10-16 tai illaksi 21 mennessä.
Tarkempaa aikaikkunaa ei voida antaa tai sopia, eikä itselleni toiseen osoitteeseen jako onnistu sekään työni liikkuvan luonteen vuoksi.
Mitään noutopisteitä tai automaatteja ei fedexillä kuulemma ole oman terminaalinsa lisäksi.

Olisi kiva jos lisäpalveluna saisi vaikka ostettua tiettyyn tarkempaan aikaikkunaan jaon tai viikonloppuna mutta kun ei edes sitä ole tarjota.

Jää valitettavasti omalta osaltani ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi kun fedexillä mitään tilaan, ei paljoa huvita tehdä kahden tai kolmen tunnin reissua julkisilla jonnekin terminaaliin vantaalle pakettia hakemaan kun kuriirista kerta maksanut.
Tämmöistä siis pk-seudulla kehä kolmosen sisäpuolella.

UPS ja DHL saavat minulta pelkkää plussaa, ajan sopiminen joko onnistuu joka kerta tai paketin saa lähellä olevaan noutopisteeseen tai pakettiautomaatteihin.
 
Viimeksi muokattu:
^ Onko muka DHL:n tai UPS:n kanssa saanu sovittua tuon tarkempia aikoja? Noutopisteet tietysti auttaa jos sattuu lähelle. Itse enemmin ottaisin iltajakelun tuolla ikkunalla kun hakisin lähimmästä UPSin toimipisteestä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko muka DHL:n tai UPS:n kanssa saanu sovittua tuon tarkempia aikoja? Noutopisteet tietysti auttaa jos sattuu lähelle.

DHL ainakin jollain suhteellisen käytetyllä (Amazonista ja/tai eBaystä ainakin tullut itselle) pakettityypillä lähettää tekstarin ennen kuin yrittävät pakettia toimittaa. Siinä on ohjeet millä saa vaihdettua toimitusosoitetta, aikaa jne. Taitaa siinäkin kyllä olla tosin jotkut aikaikkunat, mutta ennakkoon kun tietää oikeasti minä päivänä se on tulossa esim. illalla niin eipä tuo ongelma ole.

UPS taas ei ole omalla kohdalla ikinä kysellyt yhtään mitään ja toimitusikkunatkin on aina kokonaisia päiviä.
 
Taitaa siinäkin kyllä olla tosin jotkut aikaikkunat, mutta ennakkoon kun tietää oikeasti minä päivänä se on tulossa esim. illalla niin eipä tuo ongelma ole.
Niin mutta ilmeisesti myös fedexin tapauksessa päivän saisi tietoon tai sovittua, mutta tarkempia aikoja olisi ilmeisesti kaivattu.

Kuriirit voisi muuten ottaa oppia Citymarketin ruokatoimituksista. Niissä kuulemma toimitusaika tulee aika tarkasti tietoon ja viestiä tulee sen tarkentuessa. Kuljetus auton sijaintia voi myös seurata.
 
Viimeksi muokattu:
Kuriirit voisi muuten ottaa oppia Citymarketin ruokatoimituksista. Niissä kuulemma toimitusaika tulee aika tarkasti tietoon ja viestiä tulee sen tarkentuessa. Kuljetus auton sijaintia voi myös seurata.

Oishan tämä kiva. Toisaalta noiden ruokakauppojen autot ajavat viikosta toiseen aikalailla samaa reittiä, joten tuo on helppo optimoida ja kuskikin osaa aika tarkkaa jo edellisessä paikassa sanoa kauan seuraavaan menoon kestää. Eipä nuo kuriirifirmat ihan tuollaiseen tule pääsemään ainakaan pitkiin aikoihin mutta olisi kiva, kun saisi edes vähän tarkempaa tietoa kuin, että "tullaan ehkä huomenna". Joku "toimitus klo 12-18 välillä" on kanssa melko turha. Joku 1-2h haitari alkaisi jo menettelemään ettei tartte kokopäivää kotona päivystää kuriirin saapumisen varalta.
 
UPS ja DHL saavat minulta pelkkää plussaa, ajan sopiminen joko onnistuu joka kerta tai paketin saa lähellä olevaan noutopisteeseen tai pakettiautomaatteihin.

Mistä olet tilannut ja millainen on ollut "toimitustuote", joku normaali vai express/super-VIP-premium? Viimeksi kun tilasin Amazon.de:stä jotain (perustoimitus, UPS hoiti), niin toimitus oli tyyliin 9-19 välillä ilman mitään ennakkotietoa, mitään mahdollisuutta sopia yhtään mitään. Juu, kukaan ei ollut avaamassa ovea kun kuriiri ilmestyi ovelle. Soitin ja pyysin tuotteen varikolle, josta sen hain. Täysin toimimaton on tuollainen "kotiinkuljetus". Ehkä teen jotain väärin, olisi kiva tietää, mitä.
 
^ Onko muka DHL:n tai UPS:n kanssa saanu sovittua tuon tarkempia aikoja? Noutopisteet tietysti auttaa jos sattuu lähelle. Itse enemmin ottaisin iltajakelun tuolla ikkunalla kun hakisin lähimmästä UPSin toimipisteestä.
Juu elikkä DHL:llä tulee yleensä se tekstari jossa sovitaaan toimitusaikaikkuna tai paketin jättö noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin.

Tämä toki vaatii sen että lähettäjätaho on sen puhelinnumeron sinne lykännyt. Muuten ihan aspaan omalla ennakoivalla kontaktoinnilla saa tämän ilmoitettua. Sama juttu jos tietää että tullattavaa tulossa niin tiedot sinne ennakkoon suoraan vaan niin saat paketin liikkeelle nopeammin. Tullausta eivät voi tehdä toki ennen sen saapumista suomeen, mutta tiedot ja luvat joko tullaukseen tai itsetullaukseen on hyvä niin menee samantien eteenpäin ilman turhia viiveitä sitten.

Mistä olet tilannut ja millainen on ollut "toimitustuote", joku normaali vai express/super-VIP-premium? Viimeksi kun tilasin Amazon.de:stä jotain (perustoimitus, UPS hoiti), niin toimitus oli tyyliin 9-19 välillä ilman mitään ennakkotietoa, mitään mahdollisuutta sopia yhtään mitään. Juu, kukaan ei ollut avaamassa ovea kun kuriiri ilmestyi ovelle. Soitin ja pyysin tuotteen varikolle, josta sen hain. Täysin toimimaton on tuollainen "kotiinkuljetus". Ehkä teen jotain väärin, olisi kiva tietää, mitä.

Upsillä ei tosiaan tarkoista aikaikkunoista tykätä, mutta niiltäkin saa saman noutopaikkaan jätön sovittua ihan etukäteen ilmoittamalla. Helpottaa huomattavasti kun tietää ettei sitä 8 tunnin kyttäystä kuitenkaan mahdollista tehdä. Upsilla löytyy noutopisteitä hyvin ainakin isommista kaupungeista ja tästä olen tykännyt itse huomattavasti. Tuppaavat nuo kaupat olemaan kymmeneen illalla kuitenkin auki =)

Omalla kokemuksella kannattaa suoraan ottaa aspaan yhteyttä jo ennen kuin paketti on suomessa ja pyytää haluamansa toimitusvaihtoehto jos tietää suosiolla, että ei kotona ole tavoitettavissa noihin perusaikoihin. Säästää omia hermoja ja saat paketin parhaimmillaan samana päivänä jo sinne noutopisteeseen kun se suomeen asti tulee ilman turhia koukkailuja =)
 
Juu elikkä DHL:llä tulee yleensä se tekstari jossa sovitaaan toimitusaikaikkuna tai paketin jättö noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin.

Tiedän tuon, mutta minun kysymys oli lähinnä noista toimitusaikaikkunoista. Eli saako DHL:n ja UPS:n kanssa muka sovittua yhtään sen tarkempaa aikaa eli oleellisesti Fedexiä lyhyempiä ikkunoita? Itselläni ei ole tullut vastaan, lähinnä olleet samantyyppisiä kuin mitä Fedexillä kerroit olevan.

Näissä on kyllä niin paljon kaupunki kohtaisia eroja, että aika vaikea sanoa mikä olisi paras. Pienemmässä kaupungeissa kuskit ovat usein joustavampia, mutta toisaalta niistä voi puuttua mahdollisuus iltajakeluun. Ja toisaalta myös eri ihmisillä tuntuu olevan aika paljon erilaiset tarpeet.

Mutta ehkä tässä pointti tässä oli se että Fedexillä ei ole noutupisteitä/automaatteja. Niiden suhteen kyllä UPS ja myös DHL on kehittyneet viimevuosina pääkaupinkiseudulla.
 
Viimeksi muokattu:
Paketti tulossa DHL Expressillä. Vaihdoin tekstarin tullessa toimituspaikaksi työosoitteen ja samalla otin tekstari-ilmon kaikesta. Eilen aamupäivällä tuli viesti, että paketti on kuriirin kyydissä. Iltapäivällä tuli sitten, että yritetty toimittaa. Kotona odotti lappu postilaatikossa, etten ollut kotona ja rahtikirjan numero joka oli väärin. Tarkistin sitten, etten ollut mokannut, mutta kaikki oli ihan oikein nettipalvelun mukaan. Naapurin mukaan sille käynyt ihan sama joku aika sitten. Nyt sitten jännätään mitä seuraavaksi tapahtuu. Tämmöstä tää on täällä pohjoisessa ilmeisesti.

Tein eilen uudelleen toimituspaikan vaihdoin työosoitteeseen. Tosin piti kikkailla, kun ei saanut syöttää samaa osoitetta uudestaan. Lopulta posti-pate toi paketin äsken. Hirveä show yhden reilun euron arvoisen piuhan takia :facepalm:
 
DHL näköjään kopioi postin toimintapoja. Eli viikolla n. klo 2050 tulee tekstari että ”lähetystä yritetty toimittaa, asiakas ei kotona”. no kotona tietenkin olin, eikä ole mitään portteja tai ovikoodeja. ovikellokin toimii.

epäilen että kuskin vuoro loppuu klo 21, ja totesi että pääsee näin nopeammin kotiin kuin se että käy heittämässä vielä viimeisen paketin. onkohan DHLn yleinen tapa tämä?

Veikkaisin olevan alalla aika yleistä. Tosin viimeisin Postnordin toimittaja soitti alaovella ennen kuin lähti kantamaan pakettia ylös, meinasin kertoa hissistä, kun oli jo ylös päässyt mutta hän oli jo matkalla alas heti kuittauksen saatuaan. :lol:
 
Kuinkahan pitkään DHL:llä yleensä kestää lähettää tarvittavat tiedot kun on tekstariin vastattu, että haluaa itsetullauksen?
 
DHL express mukana lähti paketti viime viikolla Briteistä matkaan.
Ennusteena oli, että tulee torstaina perille. Soitin keskiviikkona DHL expressin aspaan ja sovittiin kuljetus, puhelinnumero ja ovikoodi. Jostain syystä alkuperäisissä tiedoissa oli jostain syystä väärä puhelinnumero, tuossa se tuli korjattua.
No, torstaina pakettia ei kuulunut. Tuli vasta to/pe-yönä Suomeen.

Perjantaina sitten trackingistä näkyi, että oli tulossa kuriirin kyydissä.
Lähdin ajoissa töistä, että varmasti olen toimitusaikaan kotona. Jossain vaiheessa näin ikkunasta, että Bring:n pakettiauto ajoi viereisellä kadulla. 30min päästä katsoin trackingistä ja tila oli muuttunut "yritetty toimittaa, vastaanottaja ei paikalla".

Aika ninjoja taas olleet. Olin koko ajan kotona eikä kukaan soittanut puhelimeen eikä ovikelloa. Ei muuten edes jätetty lappua, joten onkohan nuo tiedot edes menneet aspasta eteenpäin.
Ärsyttää, kun kaksi iltaa meni siihen, että odottelee toimitusta, eikä vieläkään paketti ole mulla. Tämän takia suosin aina pakettiautomaatteja/noutopisteitä. Tämä paketti vaan nyt sattuu olemaan 25kg painava enkä omista autoa, joten ajattelin. että tämä on helpoin tapa. DPD:n kanssa on toiminut paremmin viime aikoina.
 
Perus paska UPS jatkaa paskuuttaan.
Saanut näköjään aikaiseksi vihdoin tuollaisen samanlaisen SMS himmelin mikä ollut DHL jo pitkään, että vastaa tähän balbalabl.
No vastattu on ja laitettiin ovikoodikin vaikka se nykyään lukee jo osoitteessa minulla. Posti ja DHL toivat tänään normaalisti eli onnistuneesti paketit ovelle, mutta UPS tulee sitten perus viesti, vastaanottajaa ei tavoitettu, hae pakettisi taas kerran hevonvitusta.

On se outoa miten ei ole vielä kertaakaan elämässä tuo UPS onnistunut tuomaan pakettia minulle sovitusti KOTIINKULJETUKSELLA. Hävittämään, viemään väärään paikkaan ja noutopisteelle se kyllä osaa toimittaa. Ihmettelen vaan, että miten se on vielä kallein kuriiri mitä löytyy:tdown::darra::rage::facepalm:
 
Saksan Amazonista eilen iltapäivällä ilmoitus että tilaukseni lähetetty. DHL:n seuranta edelleen kertoo vain että lähetystiedot vastaanotettu mutta äsken tuli tekstiviesti dhl:ltä että huomenna toimittavat. Eikö DHL:n seuranta päivity vai lupaavatko toimitusta vaikkeivat ole saaneet pakettia vielä käsiinsäkään?
 
Saksan Amazonista eilen iltapäivällä ilmoitus että tilaukseni lähetetty. DHL:n seuranta edelleen kertoo vain että lähetystiedot vastaanotettu mutta äsken tuli tekstiviesti dhl:ltä että huomenna toimittavat. Eikö DHL:n seuranta päivity vai lupaavatko toimitusta vaikkeivat ole saaneet pakettia vielä käsiinsäkään?

Tuo on ihan normaalia Amazon.de DHL Express yhdistelmällä. Muutaman tunnin sisään pitäisi seurantaankin tulla eloa ja myös paketti sulle huomiseksi kuten sms lupaa.
 
Välillä oudoksuttaa nuo DHL:n Express toimitukset.

Yleensä sieltä tulee tekstari kun paketti noudettu lähettäjältä "Sinulle on saapumassa paketti XX.XX.XX. Klikkaa tästä valitaksesi toimitustavan" tms.

Nyt on tässä parin viikon aikana 4 DHL express pakettia saapunut, kaikissa neljässä on tuo tekstari tullut, mutta nyt tässä viimeisessä ei saa toimitustavassa valittua noudolle muuta vaihtoehtoa kuin tuo DHL:n toimipiste lentokentän lähellä. Yleensä noissa on vaihtoehtoina sitten myös jotain R-kioskeja ja DHL:n automaatteja. Tosin Postin toimipisteetkin ovat tuolta taas kadonneet.

Onko tuo DHL:n ja Postin yhteistyö loppunut josta juuri viime vuoden(?) lopulla kovasti uutisoitiin. Vielä viime joulunaikoina pystyi noita DHL:n paketteja hakemaan postin toimipisteistä ja jopa automaateista.

Ilmeisesti riippuu myös lähetystyypistä mitä vaihtoehtoja noille tarjotaan?
 
Välillä oudoksuttaa nuo DHL:n Express toimitukset.

Yleensä sieltä tulee tekstari kun paketti noudettu lähettäjältä "Sinulle on saapumassa paketti XX.XX.XX. Klikkaa tästä valitaksesi toimitustavan" tms.

Nyt on tässä parin viikon aikana 4 DHL express pakettia saapunut, kaikissa neljässä on tuo tekstari tullut, mutta nyt tässä viimeisessä ei saa toimitustavassa valittua noudolle muuta vaihtoehtoa kuin tuo DHL:n toimipiste lentokentän lähellä. Yleensä noissa on vaihtoehtoina sitten myös jotain R-kioskeja ja DHL:n automaatteja. Tosin Postin toimipisteetkin ovat tuolta taas kadonneet.

Onko tuo DHL:n ja Postin yhteistyö loppunut josta juuri viime vuoden(?) lopulla kovasti uutisoitiin. Vielä viime joulunaikoina pystyi noita DHL:n paketteja hakemaan postin toimipisteistä ja jopa automaateista.

Ilmeisesti riippuu myös lähetystyypistä mitä vaihtoehtoja noille tarjotaan?

Tässä voi olla kyse samasta kuin itselläni erään lähetyksen takia. Tilasin ulkomailta kamaa, toimitustapa dhl express. Siitä lähetyksestä tuli normaalisti tuo mainittu tekstari että valitse mihin toimitetaan ja valitsin että kotiin kuten pitikin. No siitä tilauksesta jäi osa jälkitoimitukseen ja parin päivän päästä tuli taas tekstari - mutta siinäpä ei ollutkaan kaikkia vaihtoehtoja mitä edellisessä oli. Ei ollut mahdollista kuin ottaa se tilaus kotiin. Nuo automaatit jne puuttuivat kokonaan. Kysyin asiasta aspasta ja sanoivat, että jälkimmäinen lähetys ei ollut heidän "on demand -palvelun piirissä", joten automaattiin tai muuallekaan ohjaaminen ei ollut mahdollista.
 
Paketin koko tai paino saattaa myös rajoittaa toimituspaikkojen vaihtoehtoja.
 
DHL:n paketti ulkomailta, jonka Posti Suomessa (yrittää) toimittaa. Tänään klo 07.51 yritetty toimittaa seurannan mukaan, vaikka kotosalla olinkin ja näkisin ikkunasta kyllä jos auto pihallani olisi käynyt. Kello 13.57 tuli tekstiviestiä, että aamulla yritetty toimittaa ja tekstiviestissä verkkokaupan joku oma lähetysseurantanumero mistä Postin tädillä ei ole mitään hajua eikä järjestelmässäkään. Netistä sain jostain DHL:n toisen seurantakoodin millä paketti on Postille Suomessa rekisteröity millä voi yrittää huomenna noutaa pakettia.

On tämä monimutkaista :confused:
 
Argh, tällä kertaa DB Schenker.

Paketti tulossa Ruotsista. Tajusin vasta tilauksen jälkeen, että hitto se tuleekin DB Schenkerin kotiintoimituksena eikä normaalisti postilla. Kysyn Schenkerin asiakaspalvelu-tsätissä, että mihin aikaan tekevät PK-seudulla toimituksia ja voiko toimitusosoitteen vaihtoehtoisesti vaihtaa työpaikalle.

Virka-aikaan, "joillain alueilla" (ei tiedä missä) on iltatoimituksia, ei voi vaihtaa toimitusosoitetta vaan pitää ottaa yhteyttä lähettäjään. Jos(/kun) toimitus ei maanantaina onnistu, paketti palaa terminaaliin ja sitten sovitaan tarkemmin uusintatoimituksesta.

Miksi kaikki on aina niin vaikeeta näiden puljujen kanssa :( Miksei mitään voi koskaan hoitaa suoraan heidän kanssa, miksei näiden aspat koskaan tiedä mitään ja miksi koko toimintamalli tuntuu perustuvan siihen, että ensin pitää tuhlata kaikkien aikaa ja vasta ensimmäisen yrityksen jälkeen katsotaan tarkemmin että miten homman voisi hoitaa järkevästi.

Joo, oma vika kun menin laittamaan vahingossa kotiosoitteen enkä työpaikan osoitetta.
 
Miksi kaikki on aina niin vaikeeta näiden puljujen kanssa :( Miksei mitään voi koskaan hoitaa suoraan heidän kanssa, miksei näiden aspat koskaan tiedä mitään ja miksi koko toimintamalli tuntuu perustuvan siihen, että ensin pitää tuhlata kaikkien aikaa ja vasta ensimmäisen yrityksen jälkeen katsotaan tarkemmin että miten homman voisi hoitaa järkevästi.

Mäkin olen miettinyt, että eihän se nyt voi paketin toimittaminen onnistuneesti kotiin olla niin saatanallisen mahdotonta. Mutta ehkä niitä tehdään niin mitättömän vähän, ettei asialle viitsitä tehdä mitään. Mutta älytöntä ja kallista on se paketin kierrättäminen turhaan monta kertaa asiakkaan ovella kun kukaan ei ole avaamassa.
 
Mutta älytöntä ja kallista on se paketin kierrättäminen turhaan monta kertaa asiakkaan ovella kun kukaan ei ole avaamassa.

Ei noista varmaan ylimääräistä kustannuksia tule ainakaan isommissa kaupungeissa, jos se paketti vaan makaa kyydissä ja paikat joihin toimitus ei onnistu on reittien välillä. Mutta se vasta kallista olisikin jos paketit jaettaisiin yksityisasiakkaiden toiveiden mukaan jolloin kuskit ajelisi ristiin rastiin ympäri kaupunkia miettien sen mukaan milloin kukin olisi kotona.

Tuo että toimitusosoitetta ei voi muuttaa on vähän huono, mutta ilmeisesti tuo DB Schenker on sen verran pienempi toimija että yksityisasiakkaita on todella vähän ja asiaan ei viititä panostaa (tai se olisi kallista). Lisäksi tuo että asiakaspalveluun soittamalla ei saa toimitusosoitetta vaihettua on ehkä turvallisuuteeen liittyvä asia, koska muuten ihan kuka tahansa seurantakoodin haltuun saanut voisi soittaa aspaan ja pyytää paketin toimitusta itselleen. Vastaanottajien henkilöllisyyksiä ei kuitenkaan tarkisteta kovinkaan tarkkaan.
 
Perkeleen Fedexi.

Sveitsistä lähti iso lähetys (International Economy, 22 laatikkoa, ~200kg) tulemaan tiistaina 12.6. aamupäivällä tänne PK-seudulle.

Keskiviikkona 13.6. alkuillasta Tracking sanoi jo "At local Fedex facility VANTAA FI". Hienoa, nyt on nopeaa toimintaa, tuumailin.
Scheduled delivery kohdassa nyt Maanantai 18.6. viimeistään klo 16 jota vähän pohdiskelin, että niinköhän muka tuonne asti venyy.

Torstaina 14.6. heti kasin aikaan soittelin Fedexille, ja kysyin että onnistuisiko toimitus mitenkään perjantain 15.6. aikana.
Vastaus, ei onnistu.

Seuraava kysymys, että onnistuisiko jaon tapahtuvan heti aamusta maanantaina 18.6.
Vastaus, ei onnistu.

Kolmas kysymys, onnistuisiko lähetyksen oma toiminen haku torstaina 14.6., perjantaina 15.6. tai maanantai-aamuna 18.6.
Vastaus, ei onnistu.

Neljäs kysymys, onnistuisiko mikään noista maksamalla jotain extraa, koska lähetys nimenomaan pitäisi olla käsissä viimeistään maanantai-aamusta 18.6.
Vastaus, ei onnistu.

Sitten soitin Sveitsiin kollegalle joka tavarat lähetti, että voisiko hän soittaa Fedexille ja kokeilla samaa. Kokeili, ei onnistu heidänkään mielestä mainitut ehdotukset.

Ainut "idea" Fedexiltä oli, että ensi kerralla laittakaa Prioritynä. Ei juuri nyt naurata saatika auta.

Eniten vituttaa se, että yksi projekti saattaa kusahtaa jos lähetys ei ole tosiaan maanantaina aamupäivällä 18.6. käsissä.

Suurta kummastusta taas aiheuttaa se, että lähetys kiersi reitin "Glattburg CH - Basel CH - Roissy Charles de Gaulle FR - Stockholm-Arlanda SE - Helsinki-Vantaa FI - Local Fedex Facility, Vantaa" välin noin 34 tunnissa jumahtaakseen kahdeksi kokonaiseksi arkipäiväksi + viikonlopuksi Fedexin Vantaan toimipisteeseen, joka on vielä toimitusosoitteesta noin 3km päässä.

Perkele Fedexi, edelleen.
 
Ei noista varmaan ylimääräistä kustannuksia tule ainakaan isommissa kaupungeissa, jos se paketti vaan makaa kyydissä ja paikat joihin toimitus ei onnistu on reittien välillä.

Siinä olikin monta jossia. Ja totta helvetissä siitä tulee kuluja jos pakuun mahtuu vähemmän oikeasti toimitettavia paketteja. Ja turha lastaus ja poisto maksavat.

Mutta se vasta kallista olisikin jos paketit jaettaisiin yksityisasiakkaiden toiveiden mukaan jolloin kuskit ajelisi ristiin rastiin ympäri kaupunkia miettien sen mukaan milloin kukin olisi kotona.

Ei sellaista tarvita. Vaan yksinkertainen mahdollisuus ilmoittaa jo ennen jakelua, että "Älkää helvetti edes yrittäkö, vaan toimittakaa noutopisteeseen/varikolle". Siihen riittää tekstari, nettilomake, appis jne.
 
Itselleni piti olla paketti tulossa tällä viikolla DPD/Postnordilla. Olin kotona odottamassa koko illan. Mutta niin vain tuli seurantaan merkintä, että katuovi oli lukossa, ovikoodi ei ole tiedossa ja lappu jätetty asiakkaalle. Asuntoni ovi on ulko-ovi, ovikoodia ei siis ole, koska ei ole porraskäytävää ja tietenkään kukaan ei ole jättänyt mitään lappua. Postnordin asiakaspalvelusta ei ihmiset vastaa.

Lueskelin ihmisten kertomuksia netistä ja selvästi postnordilla on netin juttujen perusteella kaikki sekaisin ja jumissa. Ilmeisesti siellä ei kukaan välitä enään hevonv****a firman toiminnasta. Itse pidän tuollaista yhtiötä kriisiyhtiönä. Tästä lähtien vältän DPD/Postnordin käyttöä mihinkään.

Muistakaa varmistaa nettitilauksissa, että mitä kuriiripalvelua myyjä käyttää!

Laiton aiemmin ylläolevan viestin toiseen keskusteluun.

Nyt paketti lähti takaisin myyjälle viikon jälkeen. Post nordin asiakaspalvelu ei vastannut kahteen sähköpostiin jotka lähetin heille.

Tällainen tarina DPD/Post nordista. Eikä näköjään ole ainoa tällainen tapaus, kun nettiä selaa.
 
Ei sellaista tarvita. Vaan yksinkertainen mahdollisuus ilmoittaa jo ennen jakelua, että "Älkää helvetti edes yrittäkö, vaan toimittakaa noutopisteeseen/varikolle". Siihen riittää tekstari, nettilomake, appis jne.

Noita järjestelmiähän alkaa olla jo kaikilla isoimmilla toimijoilla, ja varsinkin niillä joilla on noutopisteitä. Mutta en tiedä miten paljon DB Schenkerillä on yksityistoimituksia. Yrityksien kanssahan noilla ei ole mitään väliä.

edit: hmm.. näköjään DB Schenkerilläkin on noutopisteverkosto, no ehkä se ohjausjärjestelmäkin on vielä tulossa.

Nyt paketti lähti takaisin myyjälle viikon jälkeen. Post nordin asiakaspalvelu ei vastannut kahteen sähköpostiin jotka lähetin heille.

Sähköpostin käyttö on kyllä ihan turhaa näiden kanssa...
 
Kaksi pakettia tulossa ja molempiin liittyen kysymyksiä.

UPS lähetti tekstiviestin että tarvitsevat henkilötunnuksen, sillä tulee tullattava lähetys. Miten sen toimitan? Vastaanko vain tekstariin?
Toinen paketti tulee DHL:llä. Tekstiviestissä tuli linkki, josta pääsee valitsemaan toimitustavan. Siellä on kuitenkin kaikki vaihtoehdot harmaana ja kerrotaan, ettei kaikki valinnat ole käytössä, sillä olen tullimaksun velkaa DHL:lle. Mitään laskua ei kuitenkaan ole vielä kuulunut. Tuliko viesti vain hyvissä ajoin, vai onko jotain ryssitty? Oliko DHL:n tullauspalvelurahastus jotenkin mahdollista välttää?
 
Aika loistavaa toimintaa DHL:n puolesta, kertoivat paketin lähteneen "väärään suuntaan"
Tue, 26.06.18 16:04 Radefeld, Germany
The shipment has arrived in the destination country
Tue, 19.06.18 08:19 Radefeld, Germany
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization.
Tue, 19.06.18 00:24 Radefeld, Germany
The international shipment has been processed in the export parcel center
Mon, 18.06.18 13:53 Rüdersdorf, Germany
The international shipment has been processed in the parcel center of origin
Tue, 12.06.18 08:35 Radefeld, Germany
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization.
Tue, 12.06.18 03:07 Radefeld, Germany
The international shipment has been processed in the export parcel center
Mon, 11.06.18 13:56 Dorsten, Germany
The international shipment has been processed in the parcel center of origin
Mon, 11.06.18 13:49 Dorsten, Germany
The shipment has been processed in the parcel center
Fri, 08.06.18 16:46 --
The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically
 
Mitään tietoa mihin Bring vie pakettinsa? Postiin? Matkahuoltoon? Seurannan mukaan on saapunut jo paikkakunnalle, mutta mitään ilmoitusta saapumisesta ei ole tullut sähköpostiin, tekstiviestillä, kirjeellä tms. Mistä tuota lähteä etsimään?
 
Elättelin jo toivoa, että paketti olisi päässyt pois Saksa-limbosta. No ei ole.

Wed, 27.06.18 03:35 Hamburg, Germany
The international shipment has been processed in the parcel center of origin
Tue, 26.06.18 20:14 Radefeld, Germany
The international shipment has been processed in the parcel center of origin
 
Mitään tietoa mihin Bring vie pakettinsa? Postiin? Matkahuoltoon? Seurannan mukaan on saapunut jo paikkakunnalle, mutta mitään ilmoitusta saapumisesta ei ole tullut sähköpostiin, tekstiviestillä, kirjeellä tms. Mistä tuota lähteä etsimään?

Bring on aika arvontaa. Minulla ei mene ikinä edes lähimpään toimipisteeseen. Joskus menee asiamiespostiin, joskus Smarttiin. Sähköpostiin tai Netpostiin on tullut ilmoitus yleensä.
 
Toimiiko TNT suomessa? Eli jos toisaalta euroopasta TNT rahtaa, onko se se joka tuo ovellekin vai joku toinen firma?
 
Toimiiko TNT suomessa? Eli jos toisaalta euroopasta TNT rahtaa, onko se se joka tuo ovellekin vai joku toinen firma?

TNT:llä ei oo omia kuskeja suomessa ollenkaan eli joku alihankkija sen tuo ovelle vaikka olis TNT väreissä/kuteissa auto/kuski. Postnord muistaakseni hoitaa pääkaupunkiseutua ja Turun suunnilla Kuljetus Peipponen. Muusta Suomesta ei oo tietoa kuka niitä hoitaa.
 
Hyvin tässä kuluu vapaapäivä UPSin pakettia odotellessa... Klo 12 määränpääskannaus, sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Pitäisi tulla klo 17 mennessä, onkohan tässä toivoa?
 
Viimeksi kun sain UPSin kautta paketin, kuljettaja soitti minulle ja kysyi, oonko kotona. En ollut, olin matkalla kotiin ja noin tunnin päästä kotiin saapumisesta lähetti toi paketin.
 
Viimeksi kun sain UPSin kautta paketin, kuljettaja soitti minulle ja kysyi, oonko kotona. En ollut, olin matkalla kotiin ja noin tunnin päästä kotiin saapumisesta lähetti toi paketin.

Ei ole kyllä mitään kuuluunut täällä. Soittelin aspaankin ja sanoivat vaan että tänään pitäisi tulla, muusta ei tietoa. On kyllä ihan paskimmista paskaa palvelua, kun luvataan tuota toimitusta, mutta ei toimiteta. Paljon parempi olisi kun iskisivät sen toimituksen vaikka joulukuulle, kunhan paketti tulisi. Menee aikaa ihan suotta hukkaan :rage:
 
Täällä UPS ilmoittaa/kysyy tekstiviestillä. Viesti tulee vasta kun paketti on saapunut paikallisen jakelijan haltuun. Viestissä on kolme vaihtoehtoa: 1. heidän viestissä ilmoittama aika, 2. sovi toinen päivä, 3. sovi toinen osoite lähialueella.
 
Ei ole kyllä mitään kuuluunut täällä. Soittelin aspaankin ja sanoivat vaan että tänään pitäisi tulla, muusta ei tietoa. On kyllä ihan paskimmista paskaa palvelua, kun luvataan tuota toimitusta, mutta ei toimiteta. Paljon parempi olisi kun iskisivät sen toimituksen vaikka joulukuulle, kunhan paketti tulisi. Menee aikaa ihan suotta hukkaan :rage:

Nojoo, otetaan takaisin, tuli soitto ja paketti kivasti perille. Olisi varmaan ollut parempi kokemus, jos olisi unohtanut vanhat kokemukset kokonaan ja jättänyt internetin kommentit lukematta. Nyt tuli vähän omaa varovaisuutta venailtua turhaan, täällä Tampereella homma toimi ihan hyvin.

Pakko antaa UPS:lle peukku :tup:
 
TNT:llä ei oo omia kuskeja suomessa ollenkaan eli joku alihankkija sen tuo ovelle vaikka olis TNT väreissä/kuteissa auto/kuski. Postnord muistaakseni hoitaa pääkaupunkiseutua ja Turun suunnilla Kuljetus Peipponen. Muusta Suomesta ei oo tietoa kuka niitä hoitaa.

Höpsistä PK-seutua ei todellakaan hoida Postnord. All-rounders Logistics Oy on PK-seudun alihankkija, joka kyllä ajaa Postnordikin ajoja.
 
Viimeksi muokattu:
DHL:n paketit voi näköjään nykyään tilata R-Kioskiin noudettavaksi. Todella hyvä uudistus :tup:, varsinkin kun kaikki Postin pakettiautomaatit eivät ole DHL:n jakelun piirissä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 392
Viestejä
4 511 179
Jäsenet
74 361
Uusin jäsen
liam

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom