Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Jaahas, pakettini olikin saapunut kotiin kolmen aikoihin, vaikka edelleen seuranta ilmoittaa paketin olevan kuriirin kyydissä. No, pääasia, että se tuli.
 
UPS ja paikallinen alihankkija hoitivat homman tyylillä kotiin.
Amazon.de'stä tilattu reititin luvattiin Amazonin sivuilla toimittaa perille 2.11. mennessä.
UPSin seuranta näytti lähetystä seuraavana päivänä toimituspäiväksi 31.10., mutta tänään aamulla tuli paikalliselta alihankkijalta (Action Lähetit) viesti että toimitus tänään klo 12-18, vahvista tai käy netissä muuttamassa.

Menin linkin sivulle, pyysin toimituksen työpaikalle, portaalissa luvattiin toteuttaa 10:30 mennessä tehdyt muutokset samana päivänä, ja vähän jälkeen 13 tuli paketti perille työpaikalle. :tup:
 
Pakko kysästä tässä vaiheessa, kun jenkeistä tulossa pakettia UPS:n kautta, että mikä mahtais olla järkevin toimintatapa, ettei UPS pääse nyhtämään ylimääräisiä maksuja. Alla saamani viesti:

Arvoisa asiakas
Olemme tullaamassa teille saapuvaa tuontilähetystä.
Tullauksen oikeellisuuden varmistamiseksi pyydämmme teitä tarkistamaan tullausarvon, tullinimikkeen
ja toimittamaan meille muut mahdolliset tullaukseen vaikuttavat asiakirjat.

Tavanomainen tuontitullaus sisältyy rahtihintaan (sisältäen viisi tullinimikettä), muista tullauksista veloitamme hinnaston mukaisen maksun. (https://www.ups.com/content/fi/fi/shipping/cost/additional.html#Huolintapalvelut)


Tullauksesta UPS:n tullinluotolla veloitamme UPS:n maksupalvelupalkkion 3% lähetyksen veroista + alv, minimi EUR 12 + alv.
Varastovuokra alkaa kolmannesta päivästä maahantuonnista ( EUR 17+alv /paketti/päivä)

Viestiin vastaamalla valtuutan United Parcel Service Finland Oy:n tullaamaan lähetyksen.

Ystävällisin terveisin

UPS /tuontihuolinta

Ensimmäinen kysymys onkin, että tarkoittaako tuo tullinimike nimenomaan tullin eri kategorioita, joihin tulevat tavarat kolahtavat, vai tavaroiden määrää. Jos ensimmäinen kohta on oikea vastaus, niin mun kohdalla se menee alle viiteen, jolloin voin antaa UPS:n hoitaa tullauksen ilman ylimääräisiä kuluja.

Toinen kysymys kuuluukin sitten, että jos hoidankin itse tullauksen, niin periikö UPS sitten vielä isompia maksuja, kuin antaisin heidän hoitaa tullauksen, jos siis tullauksesta menee maksuja noin muutenkin(en siis puhu niistä pakollisista tullin maksuista).

Harvoin tulee tehtyä isompia tilauksia EU:n ulkopuolelta, joten ei oo vieläkään jäänyt päähän, että mitkä puljut vetävät noita kiskurihintoja, jos hoitaa itse tullauksen.
 
Ensimmäinen kysymys onkin, että tarkoittaako tuo tullinimike nimenomaan tullin eri kategorioita, joihin tulevat tavarat kolahtavat, vai tavaroiden määrää. Jos ensimmäinen kohta on oikea vastaus, niin mun kohdalla se menee alle viiteen, jolloin voin antaa UPS:n hoitaa tullauksen ilman ylimääräisiä kuluja.

Toinen kysymys kuuluukin sitten, että jos hoidankin itse tullauksen, niin periikö UPS sitten vielä isompia maksuja, kuin antaisin heidän hoitaa tullauksen, jos siis tullauksesta menee maksuja noin muutenkin(en siis puhu niistä pakollisista tullin maksuista).

Ensimmäinen kysymys, ymmärtäisin itse tuon koskevan nimenomaan tullinimikkeiden lukumäärää, eli yksittäiseen tullinimikkeeseen kuluvia tuotteita voi olla enemmän kuin 5 kpl.

Toinen kysymys, kts. aiempi viesti ketjussa:

Tullauksen palvelumaksu

"Koska kuluttaja ei ollut kuljetussopimuksessa sitoutunut DHL:n luovutuspalveluun eikä siitä veloitettavaan palvelumaksuun, kuluttaja-asiamies katsoi, että DHL:n menettelytapa, jossa yhtiö veloittaa kuluttajilta erillisen luovutuspalvelumaksun tiedoista, jotka ovat välttämättömiä tavaroiden tullauksen kannalta ja joita tietoja kuluttaja tarvitsee lakisääteisen tulliselvityksen tekemistä koskevan velvollisuutensa täyttämistä varten, on sopimusehtokäytäntönä kuluttajien kannalta kohtuuton ja siten kuluttajansuojalain vastainen."
 
Ensimmäinen kysymys, ymmärtäisin itse tuon koskevan nimenomaan tullinimikkeiden lukumäärää, eli yksittäiseen tullinimikkeeseen kuluvia tuotteita voi olla enemmän kuin 5 kpl.

Toinen kysymys, kts. aiempi viesti ketjussa:

Toki tuo oli jo katottu, mutta päteekö tuo tässä vaiheessa UPS:n tapauksessa?
 
Toki tuo oli jo katottu, mutta päteekö tuo tässä vaiheessa UPS:n tapauksessa?

Eiköhän se päde samalla tavoin kaikkien toimijoiden kohdalla. UPSillakin on maininta lisämaksusta sivuillaan, mutta jos maksusta ei ole tiedotettu etukäteen niin tuskin sekään sen laillisempi on kuin DHL:llä.

Itse tehty tullaus
Maahantuojat, jotka haluavat itse tehdyn tullauksen hallinnan ja tehostetun hyödyn, voivat pyytää UPS:ltä kaikki tarpeelliset tullaustiedot tehdäkseen itse tuontitavaroiden tullauksen. UPS laskuttaa maahantuojalta itse tehdyn tullauksen lisämaksun kattaakseen kyseisen prosessin ylimääräiset hallinnointikulut.

Lisämaksut: UPS
 
Onko jollakin kokemusta Hermeksen (Hermes Logistic group) paketeista, jotka tulevat britanniasta?
Muutama täällä oli tilaillut Saksasta, mutta nuo näyttävät käyttävän ihan eri seurantaa lähetysmaiden perusteella (esim. brittien seurantanumerot ei näy saksan järjestelmässä.)

Omat kokemukset tällä hetkellä:
Pakettia tulossa ja tuntuu olevan hitaampaa kuin maalin kuivuminen, ainakin DHL/UPS/FedEx verrattuna.
Seuranta ja asiakaspalvelu aivan suolesta, kun kukaan ei siellä tuntunut tietävän sitä, kuka paketteja toimittaa Suomessa (kiitos Googlen, ilmeisesti joko DPD/PostNord/Matkahuolto). Joku intialainen vastaa kysymyksiin keskiyöllä, että "voi voi harmi, ota yhteyttä livechattiin", jossa kaverin kollega toteaa hetken naputeltuaan ja kysyttyään osoitteita ja vaikka mitä, ettei voi auttaa, koska ei löydä pakettia. Käskevät lisäksi ottamaan yhteyttä eri livechatissä. Rinse and repeat lisää intialaisia ihmettelemässä, etteivät löydä tavaraa, vaikka se näkyy heidän seurannassa jäätävällä viiveellä ja 17trackissä. :facepalm:

"Hermes was one of the 12 Olympian Gods and was god of trade, thieves ... guide to the Underworld."
 
Yksi paketti muistaakseni tuli Hermeksellä ja jonkin aikaa se kesti. En muista kuka toimitti mutta joko Posti tai nuo mitä epäilit.

Briteistä kannattaa yleensä varautua pariinkiin viikkoon. Matka on maapostilla pitempi kuin Saksasta kun tulee Englannin kanaalin ja Ranskan kautta, tai ei välttämättä pidempi mutta ainakin on enemmän välivaiheita joissa paketti voi jumia.
 
Deutsche Postilla tulossa ekaa kertaa pikkupakettia ja seuranta (johon joutuu syöttämään seurantakoodin lisäksi lähetyspäivämäärän ja jopa vuoden?!!) vaikuttaa ihan paskalta o_O

Ainoa tieto mikä mulla on:
"The consignment was handed over to the international logistics center Frankfurt on 09.11.2017 for further transport to Finland. Further information is also provided by the postal company of the destination country on its own homepage."

Tämä ilmeisesti tarkoittaa Postia?, muttei seurantakoodi ainakaan vielä toimi heidän sivuilla :btooth: Deutsche Post - seuranta Suomessa tämmösen löysin, mutta ei ainakaan vielä ole tärpännyt.

RC*********DE-muotoinen koodi.
 
Deutsche Postilla tulossa ekaa kertaa pikkupakettia ja seuranta (johon joutuu syöttämään seurantakoodin lisäksi lähetyspäivämäärän ja jopa vuoden?!!) vaikuttaa ihan paskalta o_O

Ainoa tieto mikä mulla on:
"The consignment was handed over to the international logistics center Frankfurt on 09.11.2017 for further transport to Finland. Further information is also provided by the postal company of the destination country on its own homepage."

Tämä ilmeisesti tarkoittaa Postia?, muttei seurantakoodi ainakaan vielä toimi heidän sivuilla :btooth: Deutsche Post - seuranta Suomessa tämmösen löysin, mutta ei ainakaan vielä ole tärpännyt.

RC*********DE-muotoinen koodi.

Toiminee Suomen postin seurannassa jossain vaiheessa ensi viikolla kunhan selviää Suomeen asti.
 
Itse sain vähän aikaa sitten Ruotsista seurantakoodilla tulleen pikkupaketin. Postnordin seuranta loppui Göteborgiin. Postin seurantaan tuo ei milloinkaan saapunut, vaan sain muutamaa päivää myöhemmin mx-alkuisen paketin noutolapun. Lappu tuli perjantain postin mukana. Noudettavissa paketti oli vasta maanantaina klo 12 jälkeen.
 
Yksi paketti muistaakseni tuli Hermeksellä ja jonkin aikaa se kesti. En muista kuka toimitti mutta joko Posti tai nuo mitä epäilit.

Briteistä kannattaa yleensä varautua pariinkiin viikkoon. Matka on maapostilla pitempi kuin Saksasta kun tulee Englannin kanaalin ja Ranskan kautta, tai ei välttämättä pidempi mutta ainakin on enemmän välivaiheita joissa paketti voi jumia.

Aiemmin tänä vuonna tullut 2 pakettia hermeksellä briteistä. Molemmat saapuivat hitaasti ja seuranta takkuili.
Muistaakseni sain toisesta saapumiskirjeen ennen kuin saapuminen näkyi netissä ja toisen kävin kylmästi hakemassa sukunimelläni kysyen päivänä, jona oletin paketin saapuvan. Molemmat saapuivat ärrälle postnordin kautta.

Kiitos näistä. Rupesi jo usko loppumaan, kun nuo seurantatiedot ovat kovin abstrakteja. Nyt paketti on ilmeisesti jossain PostNordin noutopisteessä. (Arrived at parcel office)
Tulee mielenkiintoinen ristiretki löytää oikea myymälä, kun tässä on about viisi heidän noutopistettä 2km sisällä... :D Ei jaksaisi sitä saapumisilmoitusta odotella.
 
Toiminee Suomen postin seurannassa jossain vaiheessa ensi viikolla kunhan selviää Suomeen asti.
Nyt näkyy ja tänään kait perillä :tup: Vähän kummastutti vaan, ettei koodi toiminut aiemmin (su) vaikka Postin seurannassa näkyy tapahtumia 8. ja 9.11.
 
Nyt näkyy ja tänään kait perillä :tup: Vähän kummastutti vaan, ettei koodi toiminut aiemmin (su) vaikka Postin seurannassa näkyy tapahtumia 8. ja 9.11.

Tuo on ihan normaalia. Kiinapaketeissakin on aina poikkeuksetta jotain "Skannaus ulkomailla"-tapahtumia päiviltä jolloin China postin seurannassa tapahtui jotain, mutta ne näkyvät vasta kun paketti on Suomessa rekisteröity maahan tulleeksi.
 
Mielenkiintoista. Tilasin eBaysta tavaraa ja se lähetettiin myyjän toimesta USPS:n kautta. USPS seuranta näyttää paketin käyneen Suomessa ja olisi juuri nyt matkalla Dubaissa, odottaen osoitteeseen toimitusta. Postin lähetysten seuranta näyttää paketin olevan tullin hoteissa, tosin seurannan mukaan pitäisi tehdä tulli-ilmoitus paketista mutta 3h myöhemmin näyttää että se olisi rekisteröity ulkomaanterminaaliin (olisiko sittenkin mennyt läpi tullista, paketissa lukee ”lahja”). Saapi nähdä missä paketti oikeasti seilaa ja tarvitseeko tullata.
 
Pakko kysästä tässä vaiheessa, kun jenkeistä tulossa pakettia UPS:n kautta, että mikä mahtais olla järkevin toimintatapa, ettei UPS pääse nyhtämään ylimääräisiä maksuja. Alla saamani viesti:



Ensimmäinen kysymys onkin, että tarkoittaako tuo tullinimike nimenomaan tullin eri kategorioita, joihin tulevat tavarat kolahtavat, vai tavaroiden määrää. Jos ensimmäinen kohta on oikea vastaus, niin mun kohdalla se menee alle viiteen, jolloin voin antaa UPS:n hoitaa tullauksen ilman ylimääräisiä kuluja.

Toinen kysymys kuuluukin sitten, että jos hoidankin itse tullauksen, niin periikö UPS sitten vielä isompia maksuja, kuin antaisin heidän hoitaa tullauksen, jos siis tullauksesta menee maksuja noin muutenkin(en siis puhu niistä pakollisista tullin maksuista).

Harvoin tulee tehtyä isompia tilauksia EU:n ulkopuolelta, joten ei oo vieläkään jäänyt päähän, että mitkä puljut vetävät noita kiskurihintoja, jos hoitaa itse tullauksen.
Päätin lopulta antaa UPS:n hoitaa tullauksen ja vituikshan tuo meni. Tilauksen arvo oli 310 dollaria postituksineen. Tilauksen fyysinen koko taisi sitten olla sen verran iso, että se tuli kahdessa paketissa, jota en tiennyt, kun sähköpostit sain, vaikkakin sain kaksi sähköpostia samaan aikaan. Luulin, että kyse oli tuplasähköpostista, vaikka olivat erillisiä paketteja. Toiseen postiin vastasin laittamalla kuvakaappaukset kuitista. Torstaina viimein tuli lasku, jonka summaa ihmettelin, mutta en vielä maksanu sitä ja vasta nyt tutkin laskua tarkemmin ja huomasin, että noi oli tullattu 100 dollaria korkeammalla hinnalla. Toki lähettäjän suunnallakin vikaa, kun olivat lähetysluetteloon laittaneet alkuperäiset hinnat, eikä alennettua hintaa, joka tuli tilausta tehdessä. Mutta UPS jätti lopulta huomioimatta lähettämäni kuitit.

Toki UPS muisti myös molemmista paketeista veloittaa erikseen 12€ palvelumaksuja, joten se niistä tullinimikkeiden määrästä, kun toisessa paketissa oli vain yksi tavara. Joten nyt pitäisi olla 270€ alkuperäisen tilauksen summan lisäksi ALV:tä, tulleja sekä UPS palvelumaksuja 160€ lisää. Pistin jo UPS:lle viestiä, et katotaan mitä vastaavat, mutta tyhjästä en rupea maksamaan ylimääräistä.
 
Mites tuo TNT ite tullaus suoritetaan ? txt viestiä tuli luuriin että selvitys pitäisi tehdä ilman mitää tarkempia ohjeistuksia.
 
Harrastaako firmat paljonkin tuota, että heitetään paketti vaan kotioven eteen seisomaan? Fedex oli jättänyt paketin ilman mitään yhteydenottoa tai ovikellon soittoa oven eteen ja jatkanut matkaansa. Onneksi ei ollut elektroniikkaa tai mitään muuta "herkkää" sisällä. Asun kohtalaisen tiiviillä rivitaloalueella, joten mukava selvittely siitäkin olisi varmaan lähtenyt käyntiin jos joku olisi käynyt nussimassa paketin parempaan talteen.
 
Puuh. Onpas vaikeeta PostNordin kanssa. Tulossa paketti niiltä, ja olivat käyneet perjantaina 2 kertaa keskellä päivää yrittämässä toimitusta -> yllättäen olin töissä. Netissä piti sopia uutta toimitusaikaa, muttei suostunut hyväksymään mitään yrittämääni: "toimitus ei onnistu merkittynä ajankohtana". Otin firmaan puhelun, ja sain sovittua toimituksen tälle päivälle klo 9-12 välille. Kahdentoista aikaan soittelin ja kyselin onko tulossa (olis muutakin tekemistä kun päivystää kotona), vastauksena sain että pitäis olla kohta siinä, kuski soittaa. Jatkoa ei oo vielä reiluun kahteen tuntiin kuulunut...
Huomenna ois lähtö 2 viikon reissuun, saas nähä onnistuuko toimitus, vai palaako lähtömaahan :(
 
Harrastaako firmat paljonkin tuota, että heitetään paketti vaan kotioven eteen seisomaan? Fedex oli jättänyt paketin ilman mitään yhteydenottoa tai ovikellon soittoa oven eteen ja jatkanut matkaansa. Onneksi ei ollut elektroniikkaa tai mitään muuta "herkkää" sisällä. Asun kohtalaisen tiiviillä rivitaloalueella, joten mukava selvittely siitäkin olisi varmaan lähtenyt käyntiin jos joku olisi käynyt nussimassa paketin parempaan talteen.

Postilla ainakin on kiellettyä ilman valtakirjaa moinen. Olen yllättynyt että mikään kuriirifirma tuota Suomessa tekee.
 
Maalla ainakin sais jättää kuistille jos ei kukaan oo kotona. Mitä siellä nyt kukaan pöllii
 
Maalla ainakin sais jättää kuistille jos ei kukaan oo kotona. Mitä siellä nyt kukaan pöllii

Ainakin joskus 5-6 vuotta sitten joillakin oli maaseudulla annettu valtakirja Postille ja sai jättää. Kannattaa ainakin Postilta tuosta kysellä jos maaseudulla itse asut.
 
Näiden kanssa (varsinkin DHL) asioidessa on välillä vaikea uskoa, että ollaan vuodessa 2017. Välillä tuntuu kuin kuskit ja asiakaspalvelijat työskentelisivät eri firmoissa. Jos muuttaa toimitusosoitteen hyvissä ajoin kilometrin päähän alkuperäisesti niin toimitus saattaa viivästyä kahdella päivällä. Tämä tapahtuu automaattisesti DHL:n sivuilla osoitetta muokatessa. Asiakaspalvelun (nettisivuilta, ehkä vain DHL Express?) kautta saa yleensä hoidettua asian niin, että toimitus viivästyy vain yhdellä päivällä. Kysyttäessä syytä moiseen, asiakaspalvelija kirjoittaa, ettei kuskille saada asiasta tietoa ajoissa. Siis ei saada kuskille tietoa ajoissa, vaikka toimistuspäivään on vielä useampi päivä :) Tosin joskus DHL yllättää ja toimittaa lähetyksen pari päivää ennen varsinaista toimituspäivää tai juurikin toimituspäivänä, vaikkei se pitänyt onnistua.

Välillä kuskitkin yllättävät. Yksi jopa soitti, koska en ole ollut kotona. En päässyt sillä sekunnilla kotia niin kuski toimitti paketin osoitteeseen, jossa olin. Lisäksi kerran kuski soitti etukäteen kysyäkseen, että olenko kotona. Silloin kyseessä oli toinen toimitusyritys. Hyvääkin palvelua on siis tullut. Varsinkin toisella toimitusyrityksellä olisi hyvä soittaa aina etukäteen. Kevyesti suurin osa onnistuu ekalla yrittämällä, joten ei tuosta isoa vaivaa olisi. Toki kuskien ei tarvitsisi soitella jos nettiin ilmaantuisi muutakin kuin "arvioitu toimitus klo 9.00-17.00". Parilla kerralla 8h kyttäyksestä on jäänyt luu käteen. Ekalla kerralla ei kuulunut mitään ja päivän päätteeksi toimitus oli vaan siirretty seuraavaan päivään. Toisella kerralla DHL:n sivuilla luki "ensimmäinen toimitusyritys tehty". Voishan noita asioita pikkuisen päivittää nykyaikaan.
 
Kevyesti suurin osa onnistuu ekalla yrittämällä, joten ei tuosta isoa vaivaa olisi.
Kyseenalaistan tämän aika reippaasti. Nuo kuriirifirmat käy aina testaamassa toimitusta silloin kun erittäin suuri enemmistö ihmisistä on töissä, eli ei todellakaan "kevyesti suurin osa" millään onnistu ekalla yrittämällä.

Siitä olen kyllä täsmälleen samaa mieltä, että näiden kuriirifirmojen kanssa toimiessa on vaikeaa uskoa että eletään vuotta 2017. Miten voi olla järjellistä käydä päivästä toiseen kokeilemassa sitä paketin toimitusta samaan aikaan, vs. että paketin vastaanottajalta tiedusteltaisiin hyvissä ajoin toimivia toimitusikkunoita ja osoitteita. DHL:llä on niissä vähän kalliimmissa pakettivaihtoehdoissa tuo tekstarilla lähestyminen, missä juurikin selvitetään tiedot jotta toimitus onnistuu heti. Mikseiköhän vastaava systeemi ole vakiona käytössä ihan kaikilla paketeilla...
 
Kyseenalaistan tämän aika reippaasti. Nuo kuriirifirmat käy aina testaamassa toimitusta silloin kun erittäin suuri enemmistö ihmisistä on töissä, eli ei todellakaan "kevyesti suurin osa" millään onnistu ekalla yrittämällä.

Siitä olen kyllä täsmälleen samaa mieltä, että näiden kuriirifirmojen kanssa toimiessa on vaikeaa uskoa että eletään vuotta 2017. Miten voi olla järjellistä käydä päivästä toiseen kokeilemassa sitä paketin toimitusta samaan aikaan, vs. että paketin vastaanottajalta tiedusteltaisiin hyvissä ajoin toimivia toimitusikkunoita ja osoitteita. DHL:llä on niissä vähän kalliimmissa pakettivaihtoehdoissa tuo tekstarilla lähestyminen, missä juurikin selvitetään tiedot jotta toimitus onnistuu heti. Mikseiköhän vastaava systeemi ole vakiona käytössä ihan kaikilla paketeilla...

Toi että käydään päivästä toiseen yrittämässä vaikka ei onnistu niin johtuu yleensä paskoista sopimuksista alihankkijoiden kanssa. Eli alihankkija saa rahaa joka kerrasta kun koittaa toimittaa sitä. Eikä itse toimituksesta tuu yhtään enempää rahaa niin siks ne tota harrastaa.
 
Nyt täytyy vähän kehaista UPS:n toimintaa. Tilasin tavaraa töihin briteistä eilen ~14 aikaan, paketti lähti n. klo 18 ja tänään 12:30 paketti oli tiskillä. Normaalisti tottunut noihin ulkomaan paketteihin että tulevat sitten joskus :lol:
 
Toi että käydään päivästä toiseen yrittämässä vaikka ei onnistu niin johtuu yleensä paskoista sopimuksista alihankkijoiden kanssa. Eli alihankkija saa rahaa joka kerrasta kun koittaa toimittaa sitä. Eikä itse toimituksesta tuu yhtään enempää rahaa niin siks ne tota harrastaa.

Nää kyllä täällä Helsingissä taitaa olla ihan UPS:n omaa väkeä, eli ei toi alihankintaselitys oikein uppoa. Muutenkin vaikee uskoa että kansainvälisesti noin iso lafka tekisi soppareita missä on ilmiselvä porsaanreikä tai insentiivi alihankkijalle heikentää palvelun laatua.

Mutta täytyy kyllä itsekin kehua Amazon+UPS komboa vaihteeksi. Ei ois käynyt mielessäkään että Black friday kamat Ranskasta ois jo maanantaina itellä.
 
Huomenna on tulossa paketti amerikasta UPS kautta niin saapui tullausta varten viesti. Laitoin tuosta perinnästä tuon KKV linkin niin vastasivat että "UPS:lle tehdyn päätöksen mukaan luovutusmaksun perintä loptetaan 01.01.2018." Todella hyvää toimintaa kuluttajaviranomaisilta että saivat tuon pois joskin typerää että saivat tuonne asti aikaa niin joulu markkinoilta pääsevät nyhtämään ylimääräistä. Tähän asti on myyjät korvanneet kun on avannut paypal disputen.
 
Mites tuo TNT ite tullaus suoritetaan ? txt viestiä tuli luuriin että selvitys pitäisi tehdä ilman mitää tarkempia ohjeistuksia.

Siinä oli varmaan jonkinlainen yhteydenottopyyntö niin TNT:lle vaan viestiä ja he palaavat sinulle tullausohjeiden kanssa missä lukee kaikki tarvittava.
 
Paketti lähtenyt Saksasta UPSilla 1.12. eli viime pe. Ma-illalla ollut lähdössä Tanskan Glostrupista ja saapunut Helsinkiin 6.12.2017 5:00, josta siirtynyt Tampereelle jo 10:30 ja "Määränpääskannaus" klo. 12:00, mutta ei ole yritetty toimittaa nyt tänään tai eilen o_O

Onko tällä vaikutusta asiaan:
"Aikataulun mukainen toimitus:
Maanantai, 11.12.2017 , Päivän loppuun mennessä"

eli panttaavat sitä Treella nyt viikonlopun yli, koska alkuperäisessä arviossa oli heittoa 1-2 työpäivää + vklp?
 
Paketti lähtenyt Saksasta UPSilla 1.12. eli viime pe. Ma-illalla ollut lähdössä Tanskan Glostrupista ja saapunut Helsinkiin 6.12.2017 5:00, josta siirtynyt Tampereelle jo 10:30 ja "Määränpääskannaus" klo. 12:00, mutta ei ole yritetty toimittaa nyt tänään tai eilen o_O

Onko tällä vaikutusta asiaan:
"Aikataulun mukainen toimitus:
Maanantai, 11.12.2017 , Päivän loppuun mennessä"

eli panttaavat sitä Treella nyt viikonlopun yli, koska alkuperäisessä arviossa oli heittoa 1-2 työpäivää + vklp?

Siellä seurannassa aina ilmoitetaan mikä se toimituspäivä on eli vaikka onkin jo siellä niin se on lähetetty jollain halvalla kuljetustavalla mikä tietenkin jaetaan hitaammin.
Erikseen on toimituksia missä paketti toimitetaan 24h sisällä lähetyksestä perille ja sitten on noita hitaampia.
 
Lähetys on matkalla
Lähetyksen toimitus on aloitettu
Laskettu toimituspäivä on 12.12.2017

Tapahtumat
Päivämäärä/Aika
Paikka
Tapahtuma
2017-12-11 06:26
Tampere Suomi
Lähetyksen toimitus on aloitettu


What? Rengas-onlinestä renkaat tulossa, eli kait dpd? kuskaa, no kai nuo soittanee etukäteen? :confused:
 
Lähetys on matkalla
Lähetyksen toimitus on aloitettu
Laskettu toimituspäivä on 12.12.2017

Tapahtumat
Päivämäärä/Aika
Paikka
Tapahtuma
2017-12-11 06:26
Tampere Suomi
Lähetyksen toimitus on aloitettu


What? Rengas-onlinestä renkaat tulossa, eli kait dpd? kuskaa, no kai nuo soittanee etukäteen? :confused:

No ei varmaa soita. Korkeintaan saat lapun että yritetty toimittaa mutta ei onnistunut ja muuta perus kusetusta.
 
Jos ne jättää ne sit pakettiautomaattiin :P
 
No ei varmaa soita. Korkeintaan saat lapun että yritetty toimittaa mutta ei onnistunut ja muuta perus kusetusta.

Soittipa sitten heti siinä puoli 9 :D Tosin Ensetin kautta tuli. Ja tietysti vasta vartin ennen toimitusta, ja olin kolmen vartin ajomatkan päässä. Plussaa että jätti puhelinkuittauksen perusteella, miinusta että väärään paikkaan, tosin iso on tonttikin... :vihellys:

Jos ne jättää ne sit pakettiautomaattiin :p

:D:D

Rengas-onlinestä positiivinen kokemus samaan viestiin, viime maanantaina tilattu ja tänään perillä. Nokian Hakkapeliitta C3 jotka paistoleiman mukaan 44/17 tehty :tup: Tätä jännitin eniten :nb:
 
Oulussa ainakin FedExin kuriiri semmoinen ettei toimita paketteja iltapäivällä. Tuntuu todella typerältä ettei paketteja toimiteta aikana jolloin ihmiset suuremmalla todennäköisyydellä ovat kotona. Edes yhtenä päivänä viikossa? No piti ottaa sitten perjantai vapaaksi että voi olla pakettia ottamassa vastaan.
 
Massdropista tilatun paketin edellinen statuspäivitys on ollut 5. joulukuuta, "matkalla kohdemaahan". Kaveri sai jo oman pakettinsa, itsellä ei lue vielä mitään tuosta eteen päin. Onkohan normaalia? DHLn toimittamana tulossa.
 
Oulussa ainakin FedExin kuriiri semmoinen ettei toimita paketteja iltapäivällä. Tuntuu todella typerältä ettei paketteja toimiteta aikana jolloin ihmiset suuremmalla todennäköisyydellä ovat kotona. Edes yhtenä päivänä viikossa? No piti ottaa sitten perjantai vapaaksi että voi olla pakettia ottamassa vastaan.
Fedex taitaa olla yrityskäyttöön suunnattu.
 
Piti tulla DHL paketti 17-21 välillä, mutta eipä pakettia näy vieläkään.


Edit: Tulihan se sieltä, mutta oli noin 45min myöhässä.
 
Viimeksi muokattu:
Ja UPS iskee jälleen.

Koko päivän taas tuhlannut kykkimällä kotona UPS:ää odottaen ja simpsalapim, ennen viittä UPS ilmoittaa minulle että en ollut kotona ja vie laatikot johonkin UPS access pointtiin.

Asiakaspalvelu kertoo että on niinkin mahdoton este kuin ovikello. Hui hirviätä. Ja ihan tosissaan kertoi, että joka ikinen kerta kun minulle on tulossa UPS:llä lähetys, niin minun tulee soittaa UPS:lle ja selittää UPS:llä miten ovikello toimii. Sillee niinku että sitä painetaan.

Ja ei, eivät ota mitään vastuuta myymästään palvelusta. Eivät tietenkään. Verkkokaupan vika, ei heidän. Ole myyjään yhteydessä.

Haistakaa nyt, taas kerran, paska.
 
DHL on myös tänään vauhdissa.

Eilen lähtenet DHL Express paketti Hollannista. Klo 21 aikoihi tuli tekstiviesti että paketti toimitetaan tänään 5.1.2017 ja valitse toimitustapa täältä.

Noh eipä ole tuo paketti seurannan mukaan liikahtanutkaan Brysselistä. Arvio uitenkin edelleen että tänään toimitetaan...
 
Postnord kusee ja pahasti. Kaksi pakettia tilannut Komplettista, Postnordin kautta toimitus ja molemmilla kerroilla pitänyt aspan kautta kysellä että missähän se paketti mahtaa olla kun sovellus sanoo että toimitus saattaa viivästyä, vaikka on kohdekaupungissa ollut monta päivää ja sovellukseenkin on merkitty että paketti on jaossa. :confused: Ensimmäinen paketti löytyi heti aspaan soiton jälkeen, mutta tämä jälkimmäinen on jossain kadoksissa ja arvioitu toimitusaika on nyt 4 päivää, kun alkuviikosta se oli 2 päivää.
 
Postnord on kyllä melko kämänen pulju,omakin melkein 2k€ paketti oli hukassa,aspa kylläkin toimi kohtuu aktiivisesti ja etsi paketin parissa tunnissa..
 
UPS ei näköjään enää soittele tai käy paikalla, paketti vaan suoraan toimitetaan jonnekkin hevon kuuseen. Onneksi asensin niiden mobiilisoftan, muuten ei olisi mitään tietoa asiasta. "Asiakas ei ollut paikalla".
 
Niin sanotaan vielä että kesällä oli sama juttu. Kun lähetän tavaraa takaisin niin sillon kyllä "olen paikalla".
 
Postnord on kyllä melko kämänen pulju,omakin melkein 2k€ paketti oli hukassa,aspa kylläkin toimi kohtuu aktiivisesti ja etsi paketin parissa tunnissa..
Jooh, itselläni paketti löytyi lopulta tuolta noutopisteestä minkä olinkin valinnut, mitään saapumisilmoitusta ei tullut, sovellus kuitenkin näytti että Toimitus saattaa viivästyä ja että toimitus kestää vielä 3 päivää vaikka paketti sovelluksen mukaan oli jo noudettavissa... Ihme sekoilua.

Aiemman tilauksen kanssa oli sama juttu, paketti oli jo ollut noudettavissa usean päivän ajan, ei vaan saapumisilmoitusta kuulunut ennen aspaan soittoa.
 
Paketti lähti DHL:llä saksasta ja poistui saksasta. DHL:n seurantasivu ilmoittaa postin olevan kuljettaja täälläpäin. Ongelma on siinä ettei sama koodi jolla paketti löytyi edellisen firman seurannasta näy tekevän muuta kuin tyhjää postin seurannassa. Odotellaanko tässä sormet ristissä tulevaa vai olisko tuohon jotain kikkaa miten edistystä voisi seurata?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Viestejä
4 490 278
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom