Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Arvoisa asiakas
Olemme tullaamassa teille saapuvaa tuontilähetystä.
Tullauksen oikeellisuuden varmistamiseksi pyydämmme teitä tarkistamaan tullausarvon, tullinimikkeen
ja toimittamaan meille muut mahdolliset tullaukseen vaikuttavat asiakirjat.
Tavanomainen tuontitullaus sisältyy rahtihintaan (sisältäen viisi tullinimikettä), muista tullauksista veloitamme hinnaston mukaisen maksun. (https://www.ups.com/content/fi/fi/shipping/cost/additional.html#Huolintapalvelut)
Tullauksesta UPS:n tullinluotolla veloitamme UPS:n maksupalvelupalkkion 3% lähetyksen veroista + alv, minimi EUR 12 + alv.
Varastovuokra alkaa kolmannesta päivästä maahantuonnista ( EUR 17+alv /paketti/päivä)
Viestiin vastaamalla valtuutan United Parcel Service Finland Oy:n tullaamaan lähetyksen.
Ystävällisin terveisin
UPS /tuontihuolinta
Ensimmäinen kysymys onkin, että tarkoittaako tuo tullinimike nimenomaan tullin eri kategorioita, joihin tulevat tavarat kolahtavat, vai tavaroiden määrää. Jos ensimmäinen kohta on oikea vastaus, niin mun kohdalla se menee alle viiteen, jolloin voin antaa UPS:n hoitaa tullauksen ilman ylimääräisiä kuluja.
Toinen kysymys kuuluukin sitten, että jos hoidankin itse tullauksen, niin periikö UPS sitten vielä isompia maksuja, kuin antaisin heidän hoitaa tullauksen, jos siis tullauksesta menee maksuja noin muutenkin(en siis puhu niistä pakollisista tullin maksuista).
Tullauksen palvelumaksu
"Koska kuluttaja ei ollut kuljetussopimuksessa sitoutunut DHL:n luovutuspalveluun eikä siitä veloitettavaan palvelumaksuun, kuluttaja-asiamies katsoi, että DHL:n menettelytapa, jossa yhtiö veloittaa kuluttajilta erillisen luovutuspalvelumaksun tiedoista, jotka ovat välttämättömiä tavaroiden tullauksen kannalta ja joita tietoja kuluttaja tarvitsee lakisääteisen tulliselvityksen tekemistä koskevan velvollisuutensa täyttämistä varten, on sopimusehtokäytäntönä kuluttajien kannalta kohtuuton ja siten kuluttajansuojalain vastainen."
Ensimmäinen kysymys, ymmärtäisin itse tuon koskevan nimenomaan tullinimikkeiden lukumäärää, eli yksittäiseen tullinimikkeeseen kuluvia tuotteita voi olla enemmän kuin 5 kpl.
Toinen kysymys, kts. aiempi viesti ketjussa:
Toki tuo oli jo katottu, mutta päteekö tuo tässä vaiheessa UPS:n tapauksessa?
Itse tehty tullaus
Maahantuojat, jotka haluavat itse tehdyn tullauksen hallinnan ja tehostetun hyödyn, voivat pyytää UPS:ltä kaikki tarpeelliset tullaustiedot tehdäkseen itse tuontitavaroiden tullauksen. UPS laskuttaa maahantuojalta itse tehdyn tullauksen lisämaksun kattaakseen kyseisen prosessin ylimääräiset hallinnointikulut.
Lisämaksut: UPS
Deutsche Postilla tulossa ekaa kertaa pikkupakettia ja seuranta (johon joutuu syöttämään seurantakoodin lisäksi lähetyspäivämäärän ja jopa vuoden?!!) vaikuttaa ihan paskalta
Ainoa tieto mikä mulla on:
"The consignment was handed over to the international logistics center Frankfurt on 09.11.2017 for further transport to Finland. Further information is also provided by the postal company of the destination country on its own homepage."
Tämä ilmeisesti tarkoittaa Postia?, muttei seurantakoodi ainakaan vielä toimi heidän sivuilla Deutsche Post - seuranta Suomessa tämmösen löysin, mutta ei ainakaan vielä ole tärpännyt.
RC*********DE-muotoinen koodi.
Yksi paketti muistaakseni tuli Hermeksellä ja jonkin aikaa se kesti. En muista kuka toimitti mutta joko Posti tai nuo mitä epäilit.
Briteistä kannattaa yleensä varautua pariinkiin viikkoon. Matka on maapostilla pitempi kuin Saksasta kun tulee Englannin kanaalin ja Ranskan kautta, tai ei välttämättä pidempi mutta ainakin on enemmän välivaiheita joissa paketti voi jumia.
Aiemmin tänä vuonna tullut 2 pakettia hermeksellä briteistä. Molemmat saapuivat hitaasti ja seuranta takkuili.
Muistaakseni sain toisesta saapumiskirjeen ennen kuin saapuminen näkyi netissä ja toisen kävin kylmästi hakemassa sukunimelläni kysyen päivänä, jona oletin paketin saapuvan. Molemmat saapuivat ärrälle postnordin kautta.
Nyt näkyy ja tänään kait perillä Vähän kummastutti vaan, ettei koodi toiminut aiemmin (su) vaikka Postin seurannassa näkyy tapahtumia 8. ja 9.11.Toiminee Suomen postin seurannassa jossain vaiheessa ensi viikolla kunhan selviää Suomeen asti.
Nyt näkyy ja tänään kait perillä Vähän kummastutti vaan, ettei koodi toiminut aiemmin (su) vaikka Postin seurannassa näkyy tapahtumia 8. ja 9.11.
Päätin lopulta antaa UPS:n hoitaa tullauksen ja vituikshan tuo meni. Tilauksen arvo oli 310 dollaria postituksineen. Tilauksen fyysinen koko taisi sitten olla sen verran iso, että se tuli kahdessa paketissa, jota en tiennyt, kun sähköpostit sain, vaikkakin sain kaksi sähköpostia samaan aikaan. Luulin, että kyse oli tuplasähköpostista, vaikka olivat erillisiä paketteja. Toiseen postiin vastasin laittamalla kuvakaappaukset kuitista. Torstaina viimein tuli lasku, jonka summaa ihmettelin, mutta en vielä maksanu sitä ja vasta nyt tutkin laskua tarkemmin ja huomasin, että noi oli tullattu 100 dollaria korkeammalla hinnalla. Toki lähettäjän suunnallakin vikaa, kun olivat lähetysluetteloon laittaneet alkuperäiset hinnat, eikä alennettua hintaa, joka tuli tilausta tehdessä. Mutta UPS jätti lopulta huomioimatta lähettämäni kuitit.Pakko kysästä tässä vaiheessa, kun jenkeistä tulossa pakettia UPS:n kautta, että mikä mahtais olla järkevin toimintatapa, ettei UPS pääse nyhtämään ylimääräisiä maksuja. Alla saamani viesti:
Ensimmäinen kysymys onkin, että tarkoittaako tuo tullinimike nimenomaan tullin eri kategorioita, joihin tulevat tavarat kolahtavat, vai tavaroiden määrää. Jos ensimmäinen kohta on oikea vastaus, niin mun kohdalla se menee alle viiteen, jolloin voin antaa UPS:n hoitaa tullauksen ilman ylimääräisiä kuluja.
Toinen kysymys kuuluukin sitten, että jos hoidankin itse tullauksen, niin periikö UPS sitten vielä isompia maksuja, kuin antaisin heidän hoitaa tullauksen, jos siis tullauksesta menee maksuja noin muutenkin(en siis puhu niistä pakollisista tullin maksuista).
Harvoin tulee tehtyä isompia tilauksia EU:n ulkopuolelta, joten ei oo vieläkään jäänyt päähän, että mitkä puljut vetävät noita kiskurihintoja, jos hoitaa itse tullauksen.
Harrastaako firmat paljonkin tuota, että heitetään paketti vaan kotioven eteen seisomaan? Fedex oli jättänyt paketin ilman mitään yhteydenottoa tai ovikellon soittoa oven eteen ja jatkanut matkaansa. Onneksi ei ollut elektroniikkaa tai mitään muuta "herkkää" sisällä. Asun kohtalaisen tiiviillä rivitaloalueella, joten mukava selvittely siitäkin olisi varmaan lähtenyt käyntiin jos joku olisi käynyt nussimassa paketin parempaan talteen.
Maalla ainakin sais jättää kuistille jos ei kukaan oo kotona. Mitä siellä nyt kukaan pöllii
Niinhän ne usein työskentelevätkin, kuljetus on osittain tai kokonaan ulkoistettu muille.Välillä tuntuu kuin kuskit ja asiakaspalvelijat työskentelisivät eri firmoissa.
Kyseenalaistan tämän aika reippaasti. Nuo kuriirifirmat käy aina testaamassa toimitusta silloin kun erittäin suuri enemmistö ihmisistä on töissä, eli ei todellakaan "kevyesti suurin osa" millään onnistu ekalla yrittämällä.Kevyesti suurin osa onnistuu ekalla yrittämällä, joten ei tuosta isoa vaivaa olisi.
Kyseenalaistan tämän aika reippaasti. Nuo kuriirifirmat käy aina testaamassa toimitusta silloin kun erittäin suuri enemmistö ihmisistä on töissä, eli ei todellakaan "kevyesti suurin osa" millään onnistu ekalla yrittämällä.
Siitä olen kyllä täsmälleen samaa mieltä, että näiden kuriirifirmojen kanssa toimiessa on vaikeaa uskoa että eletään vuotta 2017. Miten voi olla järjellistä käydä päivästä toiseen kokeilemassa sitä paketin toimitusta samaan aikaan, vs. että paketin vastaanottajalta tiedusteltaisiin hyvissä ajoin toimivia toimitusikkunoita ja osoitteita. DHL:llä on niissä vähän kalliimmissa pakettivaihtoehdoissa tuo tekstarilla lähestyminen, missä juurikin selvitetään tiedot jotta toimitus onnistuu heti. Mikseiköhän vastaava systeemi ole vakiona käytössä ihan kaikilla paketeilla...
Toi että käydään päivästä toiseen yrittämässä vaikka ei onnistu niin johtuu yleensä paskoista sopimuksista alihankkijoiden kanssa. Eli alihankkija saa rahaa joka kerrasta kun koittaa toimittaa sitä. Eikä itse toimituksesta tuu yhtään enempää rahaa niin siks ne tota harrastaa.
Mites tuo TNT ite tullaus suoritetaan ? txt viestiä tuli luuriin että selvitys pitäisi tehdä ilman mitää tarkempia ohjeistuksia.
Paketti lähtenyt Saksasta UPSilla 1.12. eli viime pe. Ma-illalla ollut lähdössä Tanskan Glostrupista ja saapunut Helsinkiin 6.12.2017 5:00, josta siirtynyt Tampereelle jo 10:30 ja "Määränpääskannaus" klo. 12:00, mutta ei ole yritetty toimittaa nyt tänään tai eilen
Onko tällä vaikutusta asiaan:
"Aikataulun mukainen toimitus:
Maanantai, 11.12.2017 , Päivän loppuun mennessä"
eli panttaavat sitä Treella nyt viikonlopun yli, koska alkuperäisessä arviossa oli heittoa 1-2 työpäivää + vklp?
Lähetys on matkalla
Lähetyksen toimitus on aloitettu
Laskettu toimituspäivä on 12.12.2017
Tapahtumat
Päivämäärä/Aika
Paikka
Tapahtuma
2017-12-11 06:26
Tampere Suomi
Lähetyksen toimitus on aloitettu
What? Rengas-onlinestä renkaat tulossa, eli kait dpd? kuskaa, no kai nuo soittanee etukäteen?
No ei varmaa soita. Korkeintaan saat lapun että yritetty toimittaa mutta ei onnistunut ja muuta perus kusetusta.
Jos ne jättää ne sit pakettiautomaattiin
Fedex taitaa olla yrityskäyttöön suunnattu.Oulussa ainakin FedExin kuriiri semmoinen ettei toimita paketteja iltapäivällä. Tuntuu todella typerältä ettei paketteja toimiteta aikana jolloin ihmiset suuremmalla todennäköisyydellä ovat kotona. Edes yhtenä päivänä viikossa? No piti ottaa sitten perjantai vapaaksi että voi olla pakettia ottamassa vastaan.
Fedex taitaa olla yrityskäyttöön suunnattu.
Jooh, itselläni paketti löytyi lopulta tuolta noutopisteestä minkä olinkin valinnut, mitään saapumisilmoitusta ei tullut, sovellus kuitenkin näytti että Toimitus saattaa viivästyä ja että toimitus kestää vielä 3 päivää vaikka paketti sovelluksen mukaan oli jo noudettavissa... Ihme sekoilua.Postnord on kyllä melko kämänen pulju,omakin melkein 2k€ paketti oli hukassa,aspa kylläkin toimi kohtuu aktiivisesti ja etsi paketin parissa tunnissa..