Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
190
Oli näköjään sen firman, josta tavaran tilasin, sivuille tallentunut muodossa 358-358441234567, kun olin syöttänyt sen kansainvälisessä muodossa, mutta sivusto oli itsekin lisännyt sinne maatunnuksen. Silti tuosta nyt luulisi pystyvän päättelemään. Lisäksi sivusto ei hyväksynyt osoitetietoihin ääkkösiä, joten nimeni ja osoitteeni jouduin antamaan a:lla korvattuna, jolloin osoitteeni eräs sana tarkoittaa eri asiaa kuin ä:n kanssa. Toivottavasti se löytää silti tänään perille, vaikka saanhan sen sitten vaikka sieltä Pirkkalasta huomenna.

Mutta outoa tosiaan oli se, että viimeisin päivitys ennen tuota kuriirin kyydissä -päivitystä oli se, että paketti on saapunut Helsinkiin. Sen jälkeen ei tullut mitään käsitelty- tai lähtenyt Helsingistä -päivityksiä.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 006
Oli näköjään sen firman, josta tavaran tilasin, sivuille tallentunut muodossa 358-358441234567, kun olin syöttänyt sen kansainvälisessä muodossa, mutta sivusto oli itsekin lisännyt sinne maatunnuksen. Silti tuosta nyt luulisi pystyvän päättelemään. Lisäksi sivusto ei hyväksynyt osoitetietoihin ääkkösiä, joten nimeni ja osoitteeni jouduin antamaan a:lla korvattuna, jolloin osoitteeni eräs sana tarkoittaa eri asiaa kuin ä:n kanssa. Toivottavasti se löytää silti tänään perille, vaikka saanhan sen sitten vaikka sieltä Pirkkalasta huomenna.

Mutta outoa tosiaan oli se, että viimeisin päivitys ennen tuota kuriirin kyydissä -päivitystä oli se, että paketti on saapunut Helsinkiin. Sen jälkeen ei tullut mitään käsitelty- tai lähtenyt Helsingistä -päivityksiä.
Itsellä seisoi paketti joko tullissa tai tampereella (en muista kummassa oli "jumissa") kunnes sain paketin käteen ja sen jälkeen kirjautui kohdat itäsuomessa, toimituksessa ja luovutettu aikaleimoille jotka oli n. 10min sisään ja kaikki sen jälkeen kun paketti jo oli mulla. Tällä kuriirilla ei edes ollu mitään laitetta (tai se oli rikki) millä kirjata vaan allekirjoitin johonkin käsinkirjoitettuun lappuun jossa oli lähetystunnus ja nimenselvennys.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 653
Omia kokemuksia UPS:stä Espoossa:

Tilasin kaljaa saksasta UPS:än kotiintoimituksella, 24x0.5l eli kohtalaisen iso ja raskas paketti.

Toimitus on nopea, mutta toimitus kotiin vain arkena, keskellä päivää ja ilman etukäteissoittoa. Eli jouduin taktikoimaan tilauksen tekemisen kanssa niin, että toimitus osuu vapaapäivääni. Onnistuin, ja toimitus oli tarkoitus tehdä Maanantaina klo 9-18

-> Istun koko päivän kotona räpyttämässä F5 kunnes yhtäkkiä ennen kahtatoista seurantaan ilmestyy "vastaannottaja ei ollut kotona, koitetaan toista toimitusta" tjms. UPSilla tuo tarkoittaa seuraavaa päivää.
-> Soitto asiakaspalveluun, ettei varmana ole käynyt ketään ovella
-> Asiakaspalvelu lupaa siirtää asian käsittelyn kuljetusosastolle tjms. jossa selvittävät että mitä vittua ja soittavat sitten, toimitus ehkä onnistuu vielä tänään.
-> Ei soittoa, jään vainoharhaisesti kotiin odottamaan
-> Neljän aikaan UPSin auto ajaa pihaan ja toimittaa paketin "Sori olin tuolla nönnönnöökujalla, ku piti nönnönnöötielle tulla".

Eli UPS töhöilee, lupaa soittaa, ei soita, ilmestyy aikana X paikalle. Jos olisin luottanut UPSän soittavan takaisin kuten lupasivat, olisin hyvin voinut olla tuona aikana X esim. käymässä kaupasta, josta toki voisin hyvin tulla kotiin pakettia vastaanottamaan, muttakun eivät soittaneet ja sain paketin vain omaa vainoharhaisuuttani.

Lisäbonarina se, että paketin koon takia sitä ei voi jostain syystä jättää UPS access pointseihin, vaan olisin joutunut itse hakemaan sen varsin raskaan paketin julkisilla Vantaalta, jonne on autollakin yli 26 kilometriä.

Ihanan ironista oli se, että UPS:än töhöillessä väärässä osoitteessa olin juuri lukemassa hesarin artikkelia siitä, miten vastuu on asiakkaalla: Miksi kotiinkuljetuksella tilatun paketin saapumisesta ei soiteta etukäteen? Nettishoppailijan kannattaa olla tarkkana toimitusehdoista, jos ei halua ostoksen menevän ohi

Ja niinhän se näköjään todellakin on kuluttajan vastuulla kun ei ne toopet osaa edes karttaa lukea.
Mulla oli DHL:n kans vähän samantyylistä touhua pariinkin kertaan. Ensin kyttäsin myös koko (arvioidun toimitus-)päivän kämpillä. En ymmärrä miksei nuo voi antaa edes jotain tarkempaa arviota saapumisajasta kuin 9.00-17.00. Kuinka helvetin vaikeaa olisi laittaa esim. tekstiviesti tulevasta toimituksesta 1 tai 2h tarkkuudella tai näin 2010-luvun loppupuolen kunniaksi puhelimet kuskeille, jotta voisivat soittaa etukäteen tai viimeistään siinä tilanteessa jos asiakas ei ole kotona. Noh, siinähän kävi juuri niin kuin sullakin eli lopulta kukaan ei käynyt ovella, mutta netissä luki "ensimmäinen toimitusyritys tehty". Soitin viiden minuutin sisällä asiakaspalveluun, mutta ei voinut kuulemma muuta kuin odottaa seuraavaan toimistusyritykseen, joka on seuraavana päivänä klo 9.00-17.00 :D

Toisella kertaa vaihdoin toimitusosoitteen alkuperäisestä 500 metriä etelään ja tämän takia toimitukseen tuli kahden päivän viive. Lopulta paketin vastaanottaja "piipahti" päivän aikana yhden kerran jossain ja tokihan toimitusta oltiin yritetty juuri silloin. Noh, seuraavana päivänä onneksi onnistui. Silloinkin 2h myöhemmin kuin edellisenä eli hyvin hankala näitä on arvioida etukäteen.

Molemmissa tapauksissa laitoin jonnekin lisätietoihin soittopyynnön ennen toimitusta, mutta ne kaikuivat kuuroille korville (tai sokeille silmille). UPS on toimittanut minulle yhden kerran. Kuski soitti etukäteen, kysyi olenko kotona ja toi paketin. Kaippa nämä ovat paljolti tuurista ja kuskin viitseliäisyydestä kiinni. :D
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
190
Jaahas, pakettini olikin saapunut kotiin kolmen aikoihin, vaikka edelleen seuranta ilmoittaa paketin olevan kuriirin kyydissä. No, pääasia, että se tuli.
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
565
Edit: ei mitään enää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 162
UPS ja paikallinen alihankkija hoitivat homman tyylillä kotiin.
Amazon.de'stä tilattu reititin luvattiin Amazonin sivuilla toimittaa perille 2.11. mennessä.
UPSin seuranta näytti lähetystä seuraavana päivänä toimituspäiväksi 31.10., mutta tänään aamulla tuli paikalliselta alihankkijalta (Action Lähetit) viesti että toimitus tänään klo 12-18, vahvista tai käy netissä muuttamassa.

Menin linkin sivulle, pyysin toimituksen työpaikalle, portaalissa luvattiin toteuttaa 10:30 mennessä tehdyt muutokset samana päivänä, ja vähän jälkeen 13 tuli paketti perille työpaikalle. :tup:
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
243
Pakko kysästä tässä vaiheessa, kun jenkeistä tulossa pakettia UPS:n kautta, että mikä mahtais olla järkevin toimintatapa, ettei UPS pääse nyhtämään ylimääräisiä maksuja. Alla saamani viesti:

Arvoisa asiakas
Olemme tullaamassa teille saapuvaa tuontilähetystä.
Tullauksen oikeellisuuden varmistamiseksi pyydämmme teitä tarkistamaan tullausarvon, tullinimikkeen
ja toimittamaan meille muut mahdolliset tullaukseen vaikuttavat asiakirjat.

Tavanomainen tuontitullaus sisältyy rahtihintaan (sisältäen viisi tullinimikettä), muista tullauksista veloitamme hinnaston mukaisen maksun. (https://www.ups.com/content/fi/fi/shipping/cost/additional.html#Huolintapalvelut)


Tullauksesta UPS:n tullinluotolla veloitamme UPS:n maksupalvelupalkkion 3% lähetyksen veroista + alv, minimi EUR 12 + alv.
Varastovuokra alkaa kolmannesta päivästä maahantuonnista ( EUR 17+alv /paketti/päivä)

Viestiin vastaamalla valtuutan United Parcel Service Finland Oy:n tullaamaan lähetyksen.

Ystävällisin terveisin

UPS /tuontihuolinta
Ensimmäinen kysymys onkin, että tarkoittaako tuo tullinimike nimenomaan tullin eri kategorioita, joihin tulevat tavarat kolahtavat, vai tavaroiden määrää. Jos ensimmäinen kohta on oikea vastaus, niin mun kohdalla se menee alle viiteen, jolloin voin antaa UPS:n hoitaa tullauksen ilman ylimääräisiä kuluja.

Toinen kysymys kuuluukin sitten, että jos hoidankin itse tullauksen, niin periikö UPS sitten vielä isompia maksuja, kuin antaisin heidän hoitaa tullauksen, jos siis tullauksesta menee maksuja noin muutenkin(en siis puhu niistä pakollisista tullin maksuista).

Harvoin tulee tehtyä isompia tilauksia EU:n ulkopuolelta, joten ei oo vieläkään jäänyt päähän, että mitkä puljut vetävät noita kiskurihintoja, jos hoitaa itse tullauksen.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 162
Ensimmäinen kysymys onkin, että tarkoittaako tuo tullinimike nimenomaan tullin eri kategorioita, joihin tulevat tavarat kolahtavat, vai tavaroiden määrää. Jos ensimmäinen kohta on oikea vastaus, niin mun kohdalla se menee alle viiteen, jolloin voin antaa UPS:n hoitaa tullauksen ilman ylimääräisiä kuluja.

Toinen kysymys kuuluukin sitten, että jos hoidankin itse tullauksen, niin periikö UPS sitten vielä isompia maksuja, kuin antaisin heidän hoitaa tullauksen, jos siis tullauksesta menee maksuja noin muutenkin(en siis puhu niistä pakollisista tullin maksuista).
Ensimmäinen kysymys, ymmärtäisin itse tuon koskevan nimenomaan tullinimikkeiden lukumäärää, eli yksittäiseen tullinimikkeeseen kuluvia tuotteita voi olla enemmän kuin 5 kpl.

Toinen kysymys, kts. aiempi viesti ketjussa:

Tullauksen palvelumaksu

"Koska kuluttaja ei ollut kuljetussopimuksessa sitoutunut DHL:n luovutuspalveluun eikä siitä veloitettavaan palvelumaksuun, kuluttaja-asiamies katsoi, että DHL:n menettelytapa, jossa yhtiö veloittaa kuluttajilta erillisen luovutuspalvelumaksun tiedoista, jotka ovat välttämättömiä tavaroiden tullauksen kannalta ja joita tietoja kuluttaja tarvitsee lakisääteisen tulliselvityksen tekemistä koskevan velvollisuutensa täyttämistä varten, on sopimusehtokäytäntönä kuluttajien kannalta kohtuuton ja siten kuluttajansuojalain vastainen."
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
243
Ensimmäinen kysymys, ymmärtäisin itse tuon koskevan nimenomaan tullinimikkeiden lukumäärää, eli yksittäiseen tullinimikkeeseen kuluvia tuotteita voi olla enemmän kuin 5 kpl.

Toinen kysymys, kts. aiempi viesti ketjussa:
Toki tuo oli jo katottu, mutta päteekö tuo tässä vaiheessa UPS:n tapauksessa?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 162
Toki tuo oli jo katottu, mutta päteekö tuo tässä vaiheessa UPS:n tapauksessa?
Eiköhän se päde samalla tavoin kaikkien toimijoiden kohdalla. UPSillakin on maininta lisämaksusta sivuillaan, mutta jos maksusta ei ole tiedotettu etukäteen niin tuskin sekään sen laillisempi on kuin DHL:llä.

Itse tehty tullaus
Maahantuojat, jotka haluavat itse tehdyn tullauksen hallinnan ja tehostetun hyödyn, voivat pyytää UPS:ltä kaikki tarpeelliset tullaustiedot tehdäkseen itse tuontitavaroiden tullauksen. UPS laskuttaa maahantuojalta itse tehdyn tullauksen lisämaksun kattaakseen kyseisen prosessin ylimääräiset hallinnointikulut.

Lisämaksut: UPS
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
300
Onko jollakin kokemusta Hermeksen (Hermes Logistic group) paketeista, jotka tulevat britanniasta?
Muutama täällä oli tilaillut Saksasta, mutta nuo näyttävät käyttävän ihan eri seurantaa lähetysmaiden perusteella (esim. brittien seurantanumerot ei näy saksan järjestelmässä.)

Omat kokemukset tällä hetkellä:
Pakettia tulossa ja tuntuu olevan hitaampaa kuin maalin kuivuminen, ainakin DHL/UPS/FedEx verrattuna.
Seuranta ja asiakaspalvelu aivan suolesta, kun kukaan ei siellä tuntunut tietävän sitä, kuka paketteja toimittaa Suomessa (kiitos Googlen, ilmeisesti joko DPD/PostNord/Matkahuolto). Joku intialainen vastaa kysymyksiin keskiyöllä, että "voi voi harmi, ota yhteyttä livechattiin", jossa kaverin kollega toteaa hetken naputeltuaan ja kysyttyään osoitteita ja vaikka mitä, ettei voi auttaa, koska ei löydä pakettia. Käskevät lisäksi ottamaan yhteyttä eri livechatissä. Rinse and repeat lisää intialaisia ihmettelemässä, etteivät löydä tavaraa, vaikka se näkyy heidän seurannassa jäätävällä viiveellä ja 17trackissä. :facepalm:

"Hermes was one of the 12 Olympian Gods and was god of trade, thieves ... guide to the Underworld."
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
346
Yksi paketti muistaakseni tuli Hermeksellä ja jonkin aikaa se kesti. En muista kuka toimitti mutta joko Posti tai nuo mitä epäilit.

Briteistä kannattaa yleensä varautua pariinkiin viikkoon. Matka on maapostilla pitempi kuin Saksasta kun tulee Englannin kanaalin ja Ranskan kautta, tai ei välttämättä pidempi mutta ainakin on enemmän välivaiheita joissa paketti voi jumia.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Deutsche Postilla tulossa ekaa kertaa pikkupakettia ja seuranta (johon joutuu syöttämään seurantakoodin lisäksi lähetyspäivämäärän ja jopa vuoden?!!) vaikuttaa ihan paskalta o_O

Ainoa tieto mikä mulla on:
"The consignment was handed over to the international logistics center Frankfurt on 09.11.2017 for further transport to Finland. Further information is also provided by the postal company of the destination country on its own homepage."

Tämä ilmeisesti tarkoittaa Postia?, muttei seurantakoodi ainakaan vielä toimi heidän sivuilla :btooth: Deutsche Post - seuranta Suomessa tämmösen löysin, mutta ei ainakaan vielä ole tärpännyt.

RC*********DE-muotoinen koodi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Deutsche Postilla tulossa ekaa kertaa pikkupakettia ja seuranta (johon joutuu syöttämään seurantakoodin lisäksi lähetyspäivämäärän ja jopa vuoden?!!) vaikuttaa ihan paskalta o_O

Ainoa tieto mikä mulla on:
"The consignment was handed over to the international logistics center Frankfurt on 09.11.2017 for further transport to Finland. Further information is also provided by the postal company of the destination country on its own homepage."

Tämä ilmeisesti tarkoittaa Postia?, muttei seurantakoodi ainakaan vielä toimi heidän sivuilla :btooth: Deutsche Post - seuranta Suomessa tämmösen löysin, mutta ei ainakaan vielä ole tärpännyt.

RC*********DE-muotoinen koodi.
Toiminee Suomen postin seurannassa jossain vaiheessa ensi viikolla kunhan selviää Suomeen asti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Itse sain vähän aikaa sitten Ruotsista seurantakoodilla tulleen pikkupaketin. Postnordin seuranta loppui Göteborgiin. Postin seurantaan tuo ei milloinkaan saapunut, vaan sain muutamaa päivää myöhemmin mx-alkuisen paketin noutolapun. Lappu tuli perjantain postin mukana. Noudettavissa paketti oli vasta maanantaina klo 12 jälkeen.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
300
Yksi paketti muistaakseni tuli Hermeksellä ja jonkin aikaa se kesti. En muista kuka toimitti mutta joko Posti tai nuo mitä epäilit.

Briteistä kannattaa yleensä varautua pariinkiin viikkoon. Matka on maapostilla pitempi kuin Saksasta kun tulee Englannin kanaalin ja Ranskan kautta, tai ei välttämättä pidempi mutta ainakin on enemmän välivaiheita joissa paketti voi jumia.
Aiemmin tänä vuonna tullut 2 pakettia hermeksellä briteistä. Molemmat saapuivat hitaasti ja seuranta takkuili.
Muistaakseni sain toisesta saapumiskirjeen ennen kuin saapuminen näkyi netissä ja toisen kävin kylmästi hakemassa sukunimelläni kysyen päivänä, jona oletin paketin saapuvan. Molemmat saapuivat ärrälle postnordin kautta.
Kiitos näistä. Rupesi jo usko loppumaan, kun nuo seurantatiedot ovat kovin abstrakteja. Nyt paketti on ilmeisesti jossain PostNordin noutopisteessä. (Arrived at parcel office)
Tulee mielenkiintoinen ristiretki löytää oikea myymälä, kun tässä on about viisi heidän noutopistettä 2km sisällä... :D Ei jaksaisi sitä saapumisilmoitusta odotella.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Toiminee Suomen postin seurannassa jossain vaiheessa ensi viikolla kunhan selviää Suomeen asti.
Nyt näkyy ja tänään kait perillä :tup: Vähän kummastutti vaan, ettei koodi toiminut aiemmin (su) vaikka Postin seurannassa näkyy tapahtumia 8. ja 9.11.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Nyt näkyy ja tänään kait perillä :tup: Vähän kummastutti vaan, ettei koodi toiminut aiemmin (su) vaikka Postin seurannassa näkyy tapahtumia 8. ja 9.11.
Tuo on ihan normaalia. Kiinapaketeissakin on aina poikkeuksetta jotain "Skannaus ulkomailla"-tapahtumia päiviltä jolloin China postin seurannassa tapahtui jotain, mutta ne näkyvät vasta kun paketti on Suomessa rekisteröity maahan tulleeksi.
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
204
Mielenkiintoista. Tilasin eBaysta tavaraa ja se lähetettiin myyjän toimesta USPS:n kautta. USPS seuranta näyttää paketin käyneen Suomessa ja olisi juuri nyt matkalla Dubaissa, odottaen osoitteeseen toimitusta. Postin lähetysten seuranta näyttää paketin olevan tullin hoteissa, tosin seurannan mukaan pitäisi tehdä tulli-ilmoitus paketista mutta 3h myöhemmin näyttää että se olisi rekisteröity ulkomaanterminaaliin (olisiko sittenkin mennyt läpi tullista, paketissa lukee ”lahja”). Saapi nähdä missä paketti oikeasti seilaa ja tarvitseeko tullata.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
243
Pakko kysästä tässä vaiheessa, kun jenkeistä tulossa pakettia UPS:n kautta, että mikä mahtais olla järkevin toimintatapa, ettei UPS pääse nyhtämään ylimääräisiä maksuja. Alla saamani viesti:



Ensimmäinen kysymys onkin, että tarkoittaako tuo tullinimike nimenomaan tullin eri kategorioita, joihin tulevat tavarat kolahtavat, vai tavaroiden määrää. Jos ensimmäinen kohta on oikea vastaus, niin mun kohdalla se menee alle viiteen, jolloin voin antaa UPS:n hoitaa tullauksen ilman ylimääräisiä kuluja.

Toinen kysymys kuuluukin sitten, että jos hoidankin itse tullauksen, niin periikö UPS sitten vielä isompia maksuja, kuin antaisin heidän hoitaa tullauksen, jos siis tullauksesta menee maksuja noin muutenkin(en siis puhu niistä pakollisista tullin maksuista).

Harvoin tulee tehtyä isompia tilauksia EU:n ulkopuolelta, joten ei oo vieläkään jäänyt päähän, että mitkä puljut vetävät noita kiskurihintoja, jos hoitaa itse tullauksen.
Päätin lopulta antaa UPS:n hoitaa tullauksen ja vituikshan tuo meni. Tilauksen arvo oli 310 dollaria postituksineen. Tilauksen fyysinen koko taisi sitten olla sen verran iso, että se tuli kahdessa paketissa, jota en tiennyt, kun sähköpostit sain, vaikkakin sain kaksi sähköpostia samaan aikaan. Luulin, että kyse oli tuplasähköpostista, vaikka olivat erillisiä paketteja. Toiseen postiin vastasin laittamalla kuvakaappaukset kuitista. Torstaina viimein tuli lasku, jonka summaa ihmettelin, mutta en vielä maksanu sitä ja vasta nyt tutkin laskua tarkemmin ja huomasin, että noi oli tullattu 100 dollaria korkeammalla hinnalla. Toki lähettäjän suunnallakin vikaa, kun olivat lähetysluetteloon laittaneet alkuperäiset hinnat, eikä alennettua hintaa, joka tuli tilausta tehdessä. Mutta UPS jätti lopulta huomioimatta lähettämäni kuitit.

Toki UPS muisti myös molemmista paketeista veloittaa erikseen 12€ palvelumaksuja, joten se niistä tullinimikkeiden määrästä, kun toisessa paketissa oli vain yksi tavara. Joten nyt pitäisi olla 270€ alkuperäisen tilauksen summan lisäksi ALV:tä, tulleja sekä UPS palvelumaksuja 160€ lisää. Pistin jo UPS:lle viestiä, et katotaan mitä vastaavat, mutta tyhjästä en rupea maksamaan ylimääräistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 864
Mites tuo TNT ite tullaus suoritetaan ? txt viestiä tuli luuriin että selvitys pitäisi tehdä ilman mitää tarkempia ohjeistuksia.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Harrastaako firmat paljonkin tuota, että heitetään paketti vaan kotioven eteen seisomaan? Fedex oli jättänyt paketin ilman mitään yhteydenottoa tai ovikellon soittoa oven eteen ja jatkanut matkaansa. Onneksi ei ollut elektroniikkaa tai mitään muuta "herkkää" sisällä. Asun kohtalaisen tiiviillä rivitaloalueella, joten mukava selvittely siitäkin olisi varmaan lähtenyt käyntiin jos joku olisi käynyt nussimassa paketin parempaan talteen.
 
Liittynyt
27.06.2017
Viestejä
103
Puuh. Onpas vaikeeta PostNordin kanssa. Tulossa paketti niiltä, ja olivat käyneet perjantaina 2 kertaa keskellä päivää yrittämässä toimitusta -> yllättäen olin töissä. Netissä piti sopia uutta toimitusaikaa, muttei suostunut hyväksymään mitään yrittämääni: "toimitus ei onnistu merkittynä ajankohtana". Otin firmaan puhelun, ja sain sovittua toimituksen tälle päivälle klo 9-12 välille. Kahdentoista aikaan soittelin ja kyselin onko tulossa (olis muutakin tekemistä kun päivystää kotona), vastauksena sain että pitäis olla kohta siinä, kuski soittaa. Jatkoa ei oo vielä reiluun kahteen tuntiin kuulunut...
Huomenna ois lähtö 2 viikon reissuun, saas nähä onnistuuko toimitus, vai palaako lähtömaahan :(
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Harrastaako firmat paljonkin tuota, että heitetään paketti vaan kotioven eteen seisomaan? Fedex oli jättänyt paketin ilman mitään yhteydenottoa tai ovikellon soittoa oven eteen ja jatkanut matkaansa. Onneksi ei ollut elektroniikkaa tai mitään muuta "herkkää" sisällä. Asun kohtalaisen tiiviillä rivitaloalueella, joten mukava selvittely siitäkin olisi varmaan lähtenyt käyntiin jos joku olisi käynyt nussimassa paketin parempaan talteen.
Postilla ainakin on kiellettyä ilman valtakirjaa moinen. Olen yllättynyt että mikään kuriirifirma tuota Suomessa tekee.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Maalla ainakin sais jättää kuistille jos ei kukaan oo kotona. Mitä siellä nyt kukaan pöllii
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Maalla ainakin sais jättää kuistille jos ei kukaan oo kotona. Mitä siellä nyt kukaan pöllii
Ainakin joskus 5-6 vuotta sitten joillakin oli maaseudulla annettu valtakirja Postille ja sai jättää. Kannattaa ainakin Postilta tuosta kysellä jos maaseudulla itse asut.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 653
Näiden kanssa (varsinkin DHL) asioidessa on välillä vaikea uskoa, että ollaan vuodessa 2017. Välillä tuntuu kuin kuskit ja asiakaspalvelijat työskentelisivät eri firmoissa. Jos muuttaa toimitusosoitteen hyvissä ajoin kilometrin päähän alkuperäisesti niin toimitus saattaa viivästyä kahdella päivällä. Tämä tapahtuu automaattisesti DHL:n sivuilla osoitetta muokatessa. Asiakaspalvelun (nettisivuilta, ehkä vain DHL Express?) kautta saa yleensä hoidettua asian niin, että toimitus viivästyy vain yhdellä päivällä. Kysyttäessä syytä moiseen, asiakaspalvelija kirjoittaa, ettei kuskille saada asiasta tietoa ajoissa. Siis ei saada kuskille tietoa ajoissa, vaikka toimistuspäivään on vielä useampi päivä :) Tosin joskus DHL yllättää ja toimittaa lähetyksen pari päivää ennen varsinaista toimituspäivää tai juurikin toimituspäivänä, vaikkei se pitänyt onnistua.

Välillä kuskitkin yllättävät. Yksi jopa soitti, koska en ole ollut kotona. En päässyt sillä sekunnilla kotia niin kuski toimitti paketin osoitteeseen, jossa olin. Lisäksi kerran kuski soitti etukäteen kysyäkseen, että olenko kotona. Silloin kyseessä oli toinen toimitusyritys. Hyvääkin palvelua on siis tullut. Varsinkin toisella toimitusyrityksellä olisi hyvä soittaa aina etukäteen. Kevyesti suurin osa onnistuu ekalla yrittämällä, joten ei tuosta isoa vaivaa olisi. Toki kuskien ei tarvitsisi soitella jos nettiin ilmaantuisi muutakin kuin "arvioitu toimitus klo 9.00-17.00". Parilla kerralla 8h kyttäyksestä on jäänyt luu käteen. Ekalla kerralla ei kuulunut mitään ja päivän päätteeksi toimitus oli vaan siirretty seuraavaan päivään. Toisella kerralla DHL:n sivuilla luki "ensimmäinen toimitusyritys tehty". Voishan noita asioita pikkuisen päivittää nykyaikaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Kevyesti suurin osa onnistuu ekalla yrittämällä, joten ei tuosta isoa vaivaa olisi.
Kyseenalaistan tämän aika reippaasti. Nuo kuriirifirmat käy aina testaamassa toimitusta silloin kun erittäin suuri enemmistö ihmisistä on töissä, eli ei todellakaan "kevyesti suurin osa" millään onnistu ekalla yrittämällä.

Siitä olen kyllä täsmälleen samaa mieltä, että näiden kuriirifirmojen kanssa toimiessa on vaikeaa uskoa että eletään vuotta 2017. Miten voi olla järjellistä käydä päivästä toiseen kokeilemassa sitä paketin toimitusta samaan aikaan, vs. että paketin vastaanottajalta tiedusteltaisiin hyvissä ajoin toimivia toimitusikkunoita ja osoitteita. DHL:llä on niissä vähän kalliimmissa pakettivaihtoehdoissa tuo tekstarilla lähestyminen, missä juurikin selvitetään tiedot jotta toimitus onnistuu heti. Mikseiköhän vastaava systeemi ole vakiona käytössä ihan kaikilla paketeilla...
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
114
Kyseenalaistan tämän aika reippaasti. Nuo kuriirifirmat käy aina testaamassa toimitusta silloin kun erittäin suuri enemmistö ihmisistä on töissä, eli ei todellakaan "kevyesti suurin osa" millään onnistu ekalla yrittämällä.

Siitä olen kyllä täsmälleen samaa mieltä, että näiden kuriirifirmojen kanssa toimiessa on vaikeaa uskoa että eletään vuotta 2017. Miten voi olla järjellistä käydä päivästä toiseen kokeilemassa sitä paketin toimitusta samaan aikaan, vs. että paketin vastaanottajalta tiedusteltaisiin hyvissä ajoin toimivia toimitusikkunoita ja osoitteita. DHL:llä on niissä vähän kalliimmissa pakettivaihtoehdoissa tuo tekstarilla lähestyminen, missä juurikin selvitetään tiedot jotta toimitus onnistuu heti. Mikseiköhän vastaava systeemi ole vakiona käytössä ihan kaikilla paketeilla...
Toi että käydään päivästä toiseen yrittämässä vaikka ei onnistu niin johtuu yleensä paskoista sopimuksista alihankkijoiden kanssa. Eli alihankkija saa rahaa joka kerrasta kun koittaa toimittaa sitä. Eikä itse toimituksesta tuu yhtään enempää rahaa niin siks ne tota harrastaa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
582
Nyt täytyy vähän kehaista UPS:n toimintaa. Tilasin tavaraa töihin briteistä eilen ~14 aikaan, paketti lähti n. klo 18 ja tänään 12:30 paketti oli tiskillä. Normaalisti tottunut noihin ulkomaan paketteihin että tulevat sitten joskus :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Toi että käydään päivästä toiseen yrittämässä vaikka ei onnistu niin johtuu yleensä paskoista sopimuksista alihankkijoiden kanssa. Eli alihankkija saa rahaa joka kerrasta kun koittaa toimittaa sitä. Eikä itse toimituksesta tuu yhtään enempää rahaa niin siks ne tota harrastaa.
Nää kyllä täällä Helsingissä taitaa olla ihan UPS:n omaa väkeä, eli ei toi alihankintaselitys oikein uppoa. Muutenkin vaikee uskoa että kansainvälisesti noin iso lafka tekisi soppareita missä on ilmiselvä porsaanreikä tai insentiivi alihankkijalle heikentää palvelun laatua.

Mutta täytyy kyllä itsekin kehua Amazon+UPS komboa vaihteeksi. Ei ois käynyt mielessäkään että Black friday kamat Ranskasta ois jo maanantaina itellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Huomenna on tulossa paketti amerikasta UPS kautta niin saapui tullausta varten viesti. Laitoin tuosta perinnästä tuon KKV linkin niin vastasivat että "UPS:lle tehdyn päätöksen mukaan luovutusmaksun perintä loptetaan 01.01.2018." Todella hyvää toimintaa kuluttajaviranomaisilta että saivat tuon pois joskin typerää että saivat tuonne asti aikaa niin joulu markkinoilta pääsevät nyhtämään ylimääräistä. Tähän asti on myyjät korvanneet kun on avannut paypal disputen.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1
Mites tuo TNT ite tullaus suoritetaan ? txt viestiä tuli luuriin että selvitys pitäisi tehdä ilman mitää tarkempia ohjeistuksia.
Siinä oli varmaan jonkinlainen yhteydenottopyyntö niin TNT:lle vaan viestiä ja he palaavat sinulle tullausohjeiden kanssa missä lukee kaikki tarvittava.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Paketti lähtenyt Saksasta UPSilla 1.12. eli viime pe. Ma-illalla ollut lähdössä Tanskan Glostrupista ja saapunut Helsinkiin 6.12.2017 5:00, josta siirtynyt Tampereelle jo 10:30 ja "Määränpääskannaus" klo. 12:00, mutta ei ole yritetty toimittaa nyt tänään tai eilen o_O

Onko tällä vaikutusta asiaan:
"Aikataulun mukainen toimitus:
Maanantai, 11.12.2017 , Päivän loppuun mennessä"

eli panttaavat sitä Treella nyt viikonlopun yli, koska alkuperäisessä arviossa oli heittoa 1-2 työpäivää + vklp?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Paketti lähtenyt Saksasta UPSilla 1.12. eli viime pe. Ma-illalla ollut lähdössä Tanskan Glostrupista ja saapunut Helsinkiin 6.12.2017 5:00, josta siirtynyt Tampereelle jo 10:30 ja "Määränpääskannaus" klo. 12:00, mutta ei ole yritetty toimittaa nyt tänään tai eilen o_O

Onko tällä vaikutusta asiaan:
"Aikataulun mukainen toimitus:
Maanantai, 11.12.2017 , Päivän loppuun mennessä"

eli panttaavat sitä Treella nyt viikonlopun yli, koska alkuperäisessä arviossa oli heittoa 1-2 työpäivää + vklp?
Siellä seurannassa aina ilmoitetaan mikä se toimituspäivä on eli vaikka onkin jo siellä niin se on lähetetty jollain halvalla kuljetustavalla mikä tietenkin jaetaan hitaammin.
Erikseen on toimituksia missä paketti toimitetaan 24h sisällä lähetyksestä perille ja sitten on noita hitaampia.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
Lähetys on matkalla
Lähetyksen toimitus on aloitettu
Laskettu toimituspäivä on 12.12.2017

Tapahtumat
Päivämäärä/Aika
Paikka
Tapahtuma
2017-12-11 06:26
Tampere Suomi
Lähetyksen toimitus on aloitettu


What? Rengas-onlinestä renkaat tulossa, eli kait dpd? kuskaa, no kai nuo soittanee etukäteen? :confused:
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Lähetys on matkalla
Lähetyksen toimitus on aloitettu
Laskettu toimituspäivä on 12.12.2017

Tapahtumat
Päivämäärä/Aika
Paikka
Tapahtuma
2017-12-11 06:26
Tampere Suomi
Lähetyksen toimitus on aloitettu


What? Rengas-onlinestä renkaat tulossa, eli kait dpd? kuskaa, no kai nuo soittanee etukäteen? :confused:
No ei varmaa soita. Korkeintaan saat lapun että yritetty toimittaa mutta ei onnistunut ja muuta perus kusetusta.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 006
Jos ne jättää ne sit pakettiautomaattiin :p
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
No ei varmaa soita. Korkeintaan saat lapun että yritetty toimittaa mutta ei onnistunut ja muuta perus kusetusta.
Soittipa sitten heti siinä puoli 9 :D Tosin Ensetin kautta tuli. Ja tietysti vasta vartin ennen toimitusta, ja olin kolmen vartin ajomatkan päässä. Plussaa että jätti puhelinkuittauksen perusteella, miinusta että väärään paikkaan, tosin iso on tonttikin... :vihellys:

Jos ne jättää ne sit pakettiautomaattiin :p
:D:D

Rengas-onlinestä positiivinen kokemus samaan viestiin, viime maanantaina tilattu ja tänään perillä. Nokian Hakkapeliitta C3 jotka paistoleiman mukaan 44/17 tehty :tup: Tätä jännitin eniten :nb:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
155
Oulussa ainakin FedExin kuriiri semmoinen ettei toimita paketteja iltapäivällä. Tuntuu todella typerältä ettei paketteja toimiteta aikana jolloin ihmiset suuremmalla todennäköisyydellä ovat kotona. Edes yhtenä päivänä viikossa? No piti ottaa sitten perjantai vapaaksi että voi olla pakettia ottamassa vastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Massdropista tilatun paketin edellinen statuspäivitys on ollut 5. joulukuuta, "matkalla kohdemaahan". Kaveri sai jo oman pakettinsa, itsellä ei lue vielä mitään tuosta eteen päin. Onkohan normaalia? DHLn toimittamana tulossa.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Oulussa ainakin FedExin kuriiri semmoinen ettei toimita paketteja iltapäivällä. Tuntuu todella typerältä ettei paketteja toimiteta aikana jolloin ihmiset suuremmalla todennäköisyydellä ovat kotona. Edes yhtenä päivänä viikossa? No piti ottaa sitten perjantai vapaaksi että voi olla pakettia ottamassa vastaan.
Fedex taitaa olla yrityskäyttöön suunnattu.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Piti tulla DHL paketti 17-21 välillä, mutta eipä pakettia näy vieläkään.


Edit: Tulihan se sieltä, mutta oli noin 45min myöhässä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
441
Ja UPS iskee jälleen.

Koko päivän taas tuhlannut kykkimällä kotona UPS:ää odottaen ja simpsalapim, ennen viittä UPS ilmoittaa minulle että en ollut kotona ja vie laatikot johonkin UPS access pointtiin.

Asiakaspalvelu kertoo että on niinkin mahdoton este kuin ovikello. Hui hirviätä. Ja ihan tosissaan kertoi, että joka ikinen kerta kun minulle on tulossa UPS:llä lähetys, niin minun tulee soittaa UPS:lle ja selittää UPS:llä miten ovikello toimii. Sillee niinku että sitä painetaan.

Ja ei, eivät ota mitään vastuuta myymästään palvelusta. Eivät tietenkään. Verkkokaupan vika, ei heidän. Ole myyjään yhteydessä.

Haistakaa nyt, taas kerran, paska.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
DHL on myös tänään vauhdissa.

Eilen lähtenet DHL Express paketti Hollannista. Klo 21 aikoihi tuli tekstiviesti että paketti toimitetaan tänään 5.1.2017 ja valitse toimitustapa täältä.

Noh eipä ole tuo paketti seurannan mukaan liikahtanutkaan Brysselistä. Arvio uitenkin edelleen että tänään toimitetaan...
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 087
Postnord kusee ja pahasti. Kaksi pakettia tilannut Komplettista, Postnordin kautta toimitus ja molemmilla kerroilla pitänyt aspan kautta kysellä että missähän se paketti mahtaa olla kun sovellus sanoo että toimitus saattaa viivästyä, vaikka on kohdekaupungissa ollut monta päivää ja sovellukseenkin on merkitty että paketti on jaossa. :confused: Ensimmäinen paketti löytyi heti aspaan soiton jälkeen, mutta tämä jälkimmäinen on jossain kadoksissa ja arvioitu toimitusaika on nyt 4 päivää, kun alkuviikosta se oli 2 päivää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 895
Postnord on kyllä melko kämänen pulju,omakin melkein 2k€ paketti oli hukassa,aspa kylläkin toimi kohtuu aktiivisesti ja etsi paketin parissa tunnissa..
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
60
UPS ei näköjään enää soittele tai käy paikalla, paketti vaan suoraan toimitetaan jonnekkin hevon kuuseen. Onneksi asensin niiden mobiilisoftan, muuten ei olisi mitään tietoa asiasta. "Asiakas ei ollut paikalla".
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 007
Viestejä
4 188 915
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom