Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Tänne DHL kantoi taas (hissittömään) 3. kerrokseen ~50kg paketit (/2kpl), mikäs sen mukavempaa kuin rahdata ne takaisin alas autolle... :D

Eikä ole ensimmäinen kerta, luulisi kuskin soittavan toimituksesta tai käyvän ensin edes soittamassa ovikelloa, mutta aina vaan soittamatta tavara tuodaan ylös asti. Turhaa työtä kuskille ja mulle, miksi, oi miksi? :confused:

Olisi varmaan helpompi ensi kerralla olla avaamatta ovea, kuski saisi kiikuttaa kamat takaisin autoon ja sitten itse hakea ne autolla oven edestä terminaalista...tai juosta perään kun kamat on takasin alhaalla :vihellys::D
 
Myös mulle on yritetty toimittaa pyörää, ilmeisesti dhl . Lähettäjä laittoi sähköpostia. Miksei ne luupäät voi soittaa tai viestittää. Nyt en tiedä koska tulevat seuraavaksi. Edit: EI kai ne voi soittaa kun lähettäjä oli laittanut väärän numeron.
 
Viimeksi muokattu:
DHL:n paketit voi näköjään nykyään tilata R-Kioskiin noudettavaksi. Todella hyvä uudistus :tup:, varsinkin kun kaikki Postin pakettiautomaatit eivät ole DHL:n jakelun piirissä.
Ollut jo pitkään mahdollista, oikeastaan siitä asti kuin tuo Posti&DHL yhteistyö tuli voimaan.

Mutta siltikään kaikille paketeille tuo ei ole mahdollista.
 
Ollut jo pitkään mahdollista, oikeastaan siitä asti kuin tuo Posti&DHL yhteistyö tuli voimaan.

Mutta siltikään kaikille paketeille tuo ei ole mahdollista.
Ja vaikka valikoi DHL automaatin niin siltikin toimitti ovelle.
Toinen paketti oli mukamas 2 kertaa yritetty toimittaa ja kotona oli koko ajan porukkaa. En tajua mikseivät voi soittaa puhelimella.

Eka paketti tilattu Amazon.co.uk ja toinen Amazon.de.
 
Amazon.co.uk tilattu pari kirjaa ja nyt tilauksen kohdalla lukee

Returning to seller

From DHL at 10AM today;
Undeliverable

Unfortunately, your package was damaged or it contains hazardous materials
We sent you a refund for this shipment, and we're sorry for the inconvenience.

Tilauksen tracking code näyttää että yrittivät toimittaa ollessani töissä ja sitten merkittiin 'undeliverable'

Mitä *ittua?
 
Onko ideoita mikä taho toimittaa LTN alkuisella koodilla? Siis tracking koodi alkaa LTN?
Ei löydy track17 enkä nopsasti osannut googlata myöskään asiaa.

Näyttäisi tuon lähettäjän sivuilta, että sitä olisi yritetty toimittaa eilen neljän aikaan. Olin kotona tolloin, mutta onhan se voinut kosahtaa ovikoodiin kun ei noissa ulkomailta tulevissa paketeissa välillä ole ovikoodia tai puhelinnumeroakaan mukana. Olisi kiva soitella paketin perään...
 
Onko ideoita mikä taho toimittaa LTN alkuisella koodilla? Siis tracking koodi alkaa LTN?
Ei löydy track17 enkä nopsasti osannut googlata myöskään asiaa.

Näyttäisi tuon lähettäjän sivuilta, että sitä olisi yritetty toimittaa eilen neljän aikaan. Olin kotona tolloin, mutta onhan se voinut kosahtaa ovikoodiin kun ei noissa ulkomailta tulevissa paketeissa välillä ole ovikoodia tai puhelinnumeroakaan mukana. Olisi kiva soitella paketin perään...
Veikkaus että Landmark Global?

Siitä tosin en 4iedä kuka noita Suomessa kuljettaa. Ei taida näkyä esim Postin seurannassa tuolla koodilla?
 
Veikkaus että Landmark Global?

Siitä tosin en 4iedä kuka noita Suomessa kuljettaa. Ei taida näkyä esim Postin seurannassa tuolla koodilla?

Tosiaan joo tuo Landmark Global näkyy, mutta tuskin ne ihan Suomessa noita jakaa. Ei näy postin seurannassa tuolla koodilla.
 
Tosiaan joo tuo Landmark Global näkyy, mutta tuskin ne ihan Suomessa noita jakaa. Ei näy postin seurannassa tuolla koodilla.
Ainakin joskus Amazonin paketit lähti tuolla Landmark Globalilla, ja suomessa ne tuli sitten Postilla. Mutta tämä on ihan oman muistikuva ja en ihan satavarma kyllä ole.

Testaile koodia läpi Postnordin/DPD:n järjestelmiin kans. Bring on myös yksi vaihtoehto. Sit on nää Schenker yms jotka noita saattaa kanssa kuskata
 
Ainakin joskus Amazonin paketit lähti tuolla Landmark Globalilla, ja suomessa ne tuli sitten Postilla. Mutta tämä on ihan oman muistikuva ja en ihan satavarma kyllä ole.

Testaile koodia läpi Postnordin/DPD:n järjestelmiin kans. Bring on myös yksi vaihtoehto. Sit on nää Schenker yms jotka noita saattaa kanssa kuskata

Ei mikään auttanut :/ ei auta kun laittaa viestiä lähettäjälle jos vastaisivat ennenkuin paketti on jo lähtenyt takaisinpäin.

Edit: Lähettäjä oli nopea ja antoi koodin joka toimii Postin palvelussa. Maininta, että on yritetty toimittaa ja tekstarina annettu sitten koodi smartpostiin missä voi hakea. Ei näy koodeja...
 
Viimeksi muokattu:
DHL:n nykytoiminta tullattavissa paketeissa on kyllä muuttunut ärsyttäväksi.
  • Perjantaina tuli neljä tekstiviestiä lähetykseen liittyen neljästä eri numerosta, joissa yhdessä ainoastaan oli ohjeet itsetullaukseen, yhdessä kerrottiin jo toimitusaika vaikkei lähetystä ole vielä tullattu ja kahdessa muussa kerrottiin että "yritimme tavoittaa sinua koskien tullattavaa rahtilähetystä...". Mitään soittoa ei DHL:ltä ole kuitenkaan tullut ja tuo lause luki jo ensimmäisessä tekstiviestissä.
  • Launtaina tuli kaksi viestiä lisää taas uudesta numerosta jossa kerrottiin jo että DHL perii varastointimaksua kolmannen arkipäivän jälkeen 5 euroa/päivä.
    • Toisessa viestissä kerrottiin että on yritetty tavoittaa tekstiviestillä ja varoiteltiin jo että lähetys palautuu lähettäjälle jos sitä ei tullata 14 päivän kuluessa.
  • Perjantaina laitoin DHL:n fiennakko@dhl.com sähköpostiin kysymyksen että meneekö tullauksesta veroja jos tuote+postit on olleet ilmaiset minulle, tänään sunnuntaina tuli vastaus että menee koska kyseessä yritys ja vastaanottaja yksityishenkilö.
    • Päätän tullata lähetyksen itse eli vastaan DHL:n tekstiviestiin ohjeiden mukaisesti että itsetullaus + sähköpostiosoite. Hetken päästä tulee vastaus että vastausaika on mennyt umpeen tullaukseen liittyen, ole hyvä ja ota yhteyttä DHL Expressin huolintaan... Huolinta auki vain arkipäivisin eli jatketaan asiaa uudestaan huomenna.
Tuntuu että DHL on tehnyt tuosta itsetullauksesta mahdollisimman vaikeaa ja yrittää saada asiakkaan mahdollisimman nopeasti valitsemaan DHL:n suorittaman tullauksen ja maksamaan sen 20 euron palvelumaksun. Myös se että asiasta tiedotetaan lähettämällä viestejä 5 eri numerosta sekoittaa asiaa ja ärsyttää aika lailla.

Lähetyksen arvo on. n.35 euroa eli ei oikein kannata maksaa DHL:n palvelumaksua + alveja sen arvoisesta tavarasta.
 
Saksasta olisi tulossa paketti ja seuranta loppuu Hampuriin. Paketin loppumatkaa pitäisi seurata Postin kautta, mutta DHL:n koodi ei siinä toimi. Onko tähän olemassa jotain kikkaa?
 
Viimeksi muokattu:
Höpista PK-seutua ei todellakaan hoida Postnord, All-rounders Logistics Oy on PK-seudun alihankkija firma, joka kyllä ajaa Postnordikin ajoja.

Eli mun mutu tieto oli just sitä itteään sit. Tosin noissaki on se aina et voi olla viel alihankinnan alihankintaaki. On nää kaikki kyl sen verran persiistä ku ei koskaan tiiä kuka jakaa ja minkä firman paketit liikkuu milläkin ja minkä firman autoa pitäis odotella sinne pihalle.
 
Kokemukset UPSista ovat kyllä olleet jäätävän surkeat viimeaikoina. Molemmilla kerroilla ovat vieneet paketit suoraan noudettavaksi johonkin lähikauppaan johon ei pääse kätevästi autolla, joka kyrpii suuresti silloin kun on painava lasti ja maksettu kotiinkuljetuksesta. TNT:lle taas pitää nostaa hattua, kuski soitti kahteen kertaan että ollaanko paikalla, paketti tulossa, ja toimitus suoraan kotiovelle.

Amazon.de DHL paketit (pl. Express) taas yleensä menevät Postin kuljetettavana ja lopputulos on sama kuin UPSilla "käytiin ovella, vaikka ei oikeesti käyty, hae pakettisi postista".
 
Amazon.de DHL paketit (pl. Express) taas yleensä menevät Postin kuljetettavana ja lopputulos on sama kuin UPSilla "käytiin ovella, vaikka ei oikeesti käyty, hae pakettisi postista".

Ei tuo kovin pahalta kuulosta kun vaihtoehto on se, että päivystät aamusta iltaan kotona (perut työt/menot), jos kuriisi SAATTAISI käydä ovella. Ja kuten sanoit: tuskin käy. Sitten soittelet seuraavana päivänä aspoihin ja yrität saada lähetyksen edes jonnekin. Toi on luksusta, jos se menee suoraan noudettavaksi.

Vittu että ne eivät saa tota jakelua toimimaan työssä käyvien yksityishenkilöiden kohdalla mitenkään toimivaksi.
 
Täällä UPS ilmoittaa/kysyy tekstiviestillä. Viesti tulee vasta kun paketti on saapunut paikallisen jakelijan haltuun. Viestissä on kolme vaihtoehtoa: 1. heidän viestissä ilmoittama aika, 2. sovi toinen päivä, 3. sovi toinen osoite lähialueella.

Joskus alkuvuodesta vielä muistan myös että UPS olisi toiminut noin. Nyt tuli ainoastaan ilmoitus että paketti saapuu seuraavana päivänä. Olin kotona, ei soinut puhelin, ei soinut ovikello, illalla klo 17:59 tulee ilmoitus että "yritetty toimittaa , vastaanottajaa ei tavoitettu , viety noutopisteeseen" noutopiste toki avoinna 18 saakka, ihan kuin tahallista vittuilua että minuuttia ennen sulkemisaikaa laitetaan viesti.

Laiska kuski ilmeisesti, heitti suoraan noutopisteelle. Jokseenkin vittumaista kun tilaat tuotteen kotiinkuljetuksella niin se viedään noutopisteelle ilman mitään yritystä jakaa.

Palautetta kyllä lähti muutamaankin paikkaan, turhan takia odottelin kotona toimitusta sen päivän ja noutopistekin sellaisessa suunnassa jonne mulla ei normaalisti ole mitään asiaa.
 
DHL:n nykytoiminta tullattavissa paketeissa on kyllä muuttunut ärsyttäväksi.
  • Perjantaina tuli neljä tekstiviestiä lähetykseen liittyen neljästä eri numerosta, joissa yhdessä ainoastaan oli ohjeet itsetullaukseen, yhdessä kerrottiin jo toimitusaika vaikkei lähetystä ole vielä tullattu ja kahdessa muussa kerrottiin että "yritimme tavoittaa sinua koskien tullattavaa rahtilähetystä...". Mitään soittoa ei DHL:ltä ole kuitenkaan tullut ja tuo lause luki jo ensimmäisessä tekstiviestissä.
  • Launtaina tuli kaksi viestiä lisää taas uudesta numerosta jossa kerrottiin jo että DHL perii varastointimaksua kolmannen arkipäivän jälkeen 5 euroa/päivä.
    • Toisessa viestissä kerrottiin että on yritetty tavoittaa tekstiviestillä ja varoiteltiin jo että lähetys palautuu lähettäjälle jos sitä ei tullata 14 päivän kuluessa.
  • Perjantaina laitoin DHL:n fiennakko@dhl.com sähköpostiin kysymyksen että meneekö tullauksesta veroja jos tuote+postit on olleet ilmaiset minulle, tänään sunnuntaina tuli vastaus että menee koska kyseessä yritys ja vastaanottaja yksityishenkilö.
    • Päätän tullata lähetyksen itse eli vastaan DHL:n tekstiviestiin ohjeiden mukaisesti että itsetullaus + sähköpostiosoite. Hetken päästä tulee vastaus että vastausaika on mennyt umpeen tullaukseen liittyen, ole hyvä ja ota yhteyttä DHL Expressin huolintaan... Huolinta auki vain arkipäivisin eli jatketaan asiaa uudestaan huomenna.
Tuntuu että DHL on tehnyt tuosta itsetullauksesta mahdollisimman vaikeaa ja yrittää saada asiakkaan mahdollisimman nopeasti valitsemaan DHL:n suorittaman tullauksen ja maksamaan sen 20 euron palvelumaksun. Myös se että asiasta tiedotetaan lähettämällä viestejä 5 eri numerosta sekoittaa asiaa ja ärsyttää aika lailla.

Lähetyksen arvo on. n.35 euroa eli ei oikein kannata maksaa DHL:n palvelumaksua + alveja sen arvoisesta tavarasta.

Siis DHL oli UPS:n kanssa yksi niistä yrityksistä, jotka veloittivat myös itsetullauksesta kunnes kuluttajanviranomaiset puuttuivat peliin. Kertoo hyvin yrityksen prioriteeteista; kiristetään vastaanottajia - mikä on helppoa, koska kuriirilla on hallussaan paketti - ja vedetään mahdollisimman suuret veloitukset välistä sen sijaan, että ensisijaisesti palveltaisiin asiakasta.

Nyt on itselle tulossa paketti yritykseltä, jonka rahallinen arvo on pieni, mutta tunne-arvoa on kuitenkin enemmän. Ehdin DHL:n viestispämmin kohdalla vastaamaan jo kolmannen viestin kohdalla, että itsetullaan lähetyksen. DHL lähettää tullaukseen tarvittavat tiedot - eli varastokoodin ja paketin painon, mutta ei mitään arvotietoja.

Paketista en ole mitään maksanut ja tulli vaatii, että saan kaikki tiedot paketin arvosta lähettäjältä. Ei riitä sisältöön vetoaminen ja siitä arvon määrittäminen. Olen ottanut yhteyttä lähettäjään mutta saa nähdä, miten kauan tässä menee.

Samalla DHL on innokas muistuttamaan, että kolmen päivän sisään aletaan perimään varastointimaksua, á 5€ + alv per päivä, kun paketti on tulliselvittämättä. Siis eikö paketti ole muka nyt Suomen tullin hallussa sen sijaan, että DHL sitä jossain varastoisi?

Miten DHL olisi itse pystynyt edes selvittämään lähetyksen arvon? Miten DHL saa edes jälkikäteen ilmoittaa tästä varastointimaksusta, kun on itsetullauksen valinnut? Itsetullauksen valitessa olin tietoinen vain siitä, että Suomen Tulli säilyttää pakettia 20 päivää.

Ei siinä mitään jos parin päivän osalta tuon joutuu maksamaan, kyllä sen vielä sietää, mutta vaikken mitään joutuisi maksamaankaan niin kyllä kuluttajanviranomaiselle voi lähettää noottia tästä toiminnasta. Vielä, kun en itse vastaanottajana ole lähetystä ostanut, eli mitään sopimuspapereita ei ole noiden tekstiviestien lisäksi eteen tyrkytetty...
 
Ei tullilla ole mitään omaa varastoa normaaleille tulliselvitettäville paketeille. Paketti on siellä missä on ja kun se on tulliselvitetty, se lähtee eteenpäin. Siis firmojen omissa terminaaleissa.
 
Miten DHL olisi itse pystynyt edes selvittämään lähetyksen arvon? Miten DHL saa edes jälkikäteen ilmoittaa tästä varastointimaksusta, kun on itsetullauksen valinnut? Itsetullauksen valitessa olin tietoinen vain siitä, että Suomen Tulli säilyttää pakettia 20 päivää
Eiköhän siinä paketissa nyt ole joku arvo merkattuna, oli se sitten oikein tai väärin.

Kun itse haluat tullata niin oletus on että sinulla on ne tiedot mitä siihen tarvitaan, kuriiri antaa ne muut tarvittavat tiedot.

DHL:llä on oma varastikapansa ja siellä pakettia säilytetään maksutta se 3 päivää. Olisit pyytänyt lähettämään sitten UPSP:llä niin olisi tullut hitaasti ja tullut Postilla Suomessa
 
@saippuakauppias Vähän samanlainen keissi oli itelläkin että mitään dokumenttia ei ollut paketin arvoa osoittamaan niin soitin sitten tullille ja kysäisin miten asiassa kannattaisi edetä.

Tullista vastasi että mitään liitetiedostoa nettitullaukseen ei ole pakko liittää ja arvokin tuotteelle pääteltiin siinä puhelimessa. Tullin mukaan ei ollut järkeä alkaa odottelemaan lähettäjältä dokumenttia kun siinä olisi voinut kestää useamman päivän ja kyseessä kuitenkin aika pieniarvoinen tavara.

Nuo tullauksethan menevät jonkun automaatin läpi joka ne samantien joko hyväksyy tai hylkää, varmaan jos arvo vastaa yleistä tasoa siitä tavarasta mitä on tullaamassa niin se todennäköisesti menee helpommin läpi.
 
Jep, ei toi kamojen nettitullaus oikeastaan eroa mitenkään siitä että lenrokentällä/satamassa valitset tullattavaa tai ei tullattavaa kävelylinjan. Kaikki on lähtökohtaisesti täysin omasta ilmoituksesta (ja rehellisyydestä) kiinni, ja pistokokein valvotaan sitä.

Nettotullauksessa siis vaan arpoo sen tavaran arvon järkeväksi, ellei se nyt ole (esim. nettikauppatilauksissa) suoraan selvillä. Jos tulli sitten päättää pakettisi tarkastaa ja ovat sitä mieltä että tekemäsi ilmoitus arvosta ei ole uskottava, pääset vääntämään asiasta heidän kanssaan. Todennäköisyys tuolle jälkimmäiselle on aika olematon jos ei tietoisesti pyri kusettamaan että säästää veroissa.
 
@Juha Uotila Näin voi olla, luulisi että DHL voi myös antaa ne tiedot jos ne niillä on. Jos tekevät sen itse niin, laskuttavat sitten 5 min hommasta enemmän kuin paketin arvo.

Sen verran täytyy tosin antaa DHL:lle myötä että ensimmäisessä "sinulle on tulossa paketti -ilmoituksessa" ilmoitettiin tuosta varastointimaksusta, mikä oli ensimmäisenä tullut. Ei tosin puhelimessa osana sitä samaa viestiketjua mitä nämä muut viestit oli (eri puhelinnumero lähettäjänä).

@mikkelson Hienoa että saat eriävät ohjeet verrattuna siihen, mitä minulle on kaksi tullin virkailijaa kertonut. Nimenomaan sanottiin, että en saa edes pakkauksen sisällön kuvauksella arvioida hintaa, vaan sen hinta-arvion on pakko tulla lähettäjältä jos mitään kuittia ei ole. :facepalm:

Eihän sitä nettitullauksen formissa kysytäkään, mutta periaattessa voivat lähteä kysymään dokumentaatiota erikseen.
 
@saippuakauppias Siis eihän vastaanottaja yleisessä tapauksessa voi tietää sitä arvoa. Jos mä lähetän sulle tavaran X ulkomailta lahjaksi, niin hitostako sä sen arvoa tiedät. Tai jos lähetän itse itselleni pidemmältä reissulta kamoja takaisin Suomeen, niin hitostako niiden nykyarvoa mistään tietää.

Jos taas kyse on itse tilatusta tavarasta, missä se arvo on selkeä, niin sitä ei saa tietenkään arpoa mistään muusta kuin tilaushinnasta.
 
@edup Niinpä.

Kun vetosin tuohon lähetyslistaan ja ylipäätänsä lähetyksen pieneen arvoon, niin vastaus oli, että "varsinkin kun lähettäjänä on yritys", niin on hankittava lähettäjältä arvio tuotteen arvosta.

Vaikka joutuisi odottamaan tietoja se neljä päivää, niin pienemmäksi se menee kuin antaisi DHL:n hoitaa tullauksen, eikä se maksu nyt niin iso ole. Jos en tänä iltana tietoja lähettäjältä missään muodossa saa, niin laitan vain menemään. Eniten kismittää se, että mikkelson on samassa tilanteessa saanut ne "maalaisjärkiset" ohjeet tullilta kun minulle taas kaksi tullivirkailijaa tulkitsee suoraan pykälistä.
 
@edup Yksityishenkilöt voivat lähetellä ulkomailta tavaraa toisilleen ilman että niistä täytyy maksaa alvia, mutta aina kun lähettäjänä on yritys niin se pitää maksaa vaikka tuotteen saisi ilmaiseksi.

@saippuakauppias Nuo tullausohjeet tuli tullivirkailijan omien sanojen mukaan "pöydän alta" eli epävirallisina, koska piti asiaa sen verran vähäpätöisenä (lopullinen alvi 7,14e) ettei ole järkevää sitä tullausta pitkittää.
 
@edup Yksityishenkilöt voivat lähetellä ulkomailta tavaraa toisilleen ilman että niistä täytyy maksaa alvia, mutta aina kun lähettäjänä on yritys niin se pitää maksaa vaikka tuotteen saisi ilmaiseksi.
Yli 45 EUR arvoisista yksityishenkilön lähettämistä lahjoista tulee maksaa arvonlisävero:

Verolliset lahjat
Jos lahjan edellytykset täyttävän lähetyksen arvo on suurempi kuin 45 euroa tai muut tullittomuuden/verottomuuden enimmäismäärät ylittyvät, kannetaan tavaroista arvonlisävero, joka yleisimmin on 24 prosenttia.

Eli yrityksen lähettämistä lahjoista tulee maksaa arvonlisävero lähetyksen arvon ylittäessä 22 euroa, yksityishenkilön lähettämistä lahjoista arvon ylittäessä 45 euroa.
 
@MikkiK, vaikuttaa siltä, että sun luonasi ei ole käytykään ja sitten heitetään toi tila, että muka ovikoodia tarvittaisiin. Soita niille, että toimittavat paketin lähipostiin tms., niin ehkä saat lähetyksen joskus.
 
Postikonttorista voi tilata myös maksullisen kuljetuksen kotiin.
 
Jos se ohjataan UPSilta sinne postikonttoriin, niin luulis saavan.
Eikai UPS tuollaista tee, vai onko niillä nykyisin sopimus Postin kanssa?

EDIT: ainakin täällä helsingissä niillä on niitä omia Drop & Collect pisteitä erinäisten liikkeiden sisällä. Meilläkin on tuossa läheisessä kukkakaupassa UPS drop point, johon vievät paketit jos et ole kotona, ja sinne voi myös viedä omat lähtevät paketit
 
Eikai UPS tuollaista tee, vai onko niillä nykyisin sopimus Postin kanssa?

EDIT: ainakin täällä helsingissä niillä on niitä omia Drop & Collect pisteitä erinäisten liikkeiden sisällä. Meilläkin on tuossa läheisessä kukkakaupassa UPS drop point, johon vievät paketit jos et ole kotona, ja sinne voi myös viedä omat lähtevät paketit
Jos on yhtään periferiassa, niin posti tuo UPSin paketit ja se on käytännössä +2-3 päivää kuljetukseen. Usein tapahtuu niin että maahan tullessa Helsinki-Vantaalle ja siitä Tampereelle, mistä paketti vielä lähtee takaisin jonnekin PK-seudulle postin jakelukeskukseen mistä lähtien siis vasta on postin jakelussa.

Tämän takia ei UPSia hirveesti kiinnosta käyttää.

EDIT: Ja näin siis on ollut ainakin 7 vuotta.
 
Muistuukin taas mieleen miksi ei tule juuri ikinä käytettyä UPS:ää.

Torstaina lähetetty paketti (tai siis tiedot tulleet UPS:n järjestelmään). Ovat noutaneet paketin Puolasta perjantaina joksu klo 20 suomen aikaa. Viimeinen merkintä on perjantailta klo 22 että lähtenyt puolan toimipisteestä.

Toimitus luvattu torstain aikana. Tietysti viikonloppu välissä, ei ole tosiaan seurannassa mitään tietoja tuon perjantain jälkeen. Rekallako tuo UPS Standard -paketit liikkuu? Vai rekalla paikkaan X ja sieltä sitten koneella Ruotisin kautta suomeen?
 
Viimeksi muokattu:
Fedexiltä tällä kertaa jopa soittivat maanantaina klo. 13:45 ja kertoivat ovat pihassa että oonko kotona. Kerroin että en ole kuin vasta 45min päästä. Vastapuoli jotain mutisi että saako se enæä ketään toimittamaan siihen aikaan. Eipä näkyny Fedexiä tohon aikaan, oli ilmeisesti kuullut että olisin paikalla 4-5 välillä tahi sitten 4-5 tunnin päästä. Seuraavana päivänä oli sitten yrittäny soittamatta toimittaa samaa pakettia...
Eli hatun nosto soitolle, mutta mikään muu ei sitten mennykkään putkeen.
 
Rekallako tuo UPS Standard -paketit liikkuu? Vai rekalla paikkaan X ja sieltä sitten koneella Ruotisin kautta suomeen?
Seurantatiedoista päätellen UPS Standard liikkuu maa- ja meriteitse. Puolasta paketit ovat tulleet mulle Baltian läpi, Länsi-Euroopasta Saksan ja Tanskan kautta.

UPS Express/Saver tulee lentoteitse, yleensä Ruotsin kautta.
 
Seurantatiedoista päätellen UPS Standard liikkuu maa- ja meriteitse. Puolasta paketit ovat tulleet mulle Baltian läpi, Länsi-Euroopasta Saksan ja Tanskan kautta.

UPS Express/Saver tulee lentoteitse, yleensä Ruotsin kautta.
Joo ilmeisesti tuo Standard on tosiaan sitten maa/meriteitse. Muistelin että tuo Saver olisi ollut. Ja tosiaan tuolta Baltian kautta tuo kulki Puola - Liettua - Viro -> Helsinki

Sama homma näyttää olevan myös DHL:llä, eipä ole ennen DHL Express pakettien toimitus kestänyt euroopasta useata päivää mutta nyt on (jälleen) puolasta lähtevän paketin toimitus vasta maanantaina.
 
Sama homma näyttää olevan myös DHL:llä, eipä ole ennen DHL Express pakettien toimitus kestänyt euroopasta useata päivää mutta nyt on (jälleen) puolasta lähtevän paketin toimitus vasta maanantaina.
Juu, DHL Expressilläkin on hitaampia toimitusvaihtoehtoja (ainakin Economy Select, Europaket), mutta ovat tosiaan kohtuullisen harvinaisia verkkokauppatoimituksissa.

Toisin kuin UPS:llä, DHL Expressin seuranta ei kerro minkätyyppisestä lähetyksestä on kysymys, toki toimitusarviosta voi yrittää päätellä onko Express vai ei.

Tai sitten kyseessä on ihan Express-paketti mutta DHL Expressin toimitusarvio on 1-2 päivää liian pessimistinen, sellaisia on myös näkynyt muutama parin viime kuun aikana.
 
Mites muilla joilla on ovikoodi, onko paketit tulleet kun on laittanut osoitteen lisäriviin "OVIKOODI XXXX" (tai muualle, riippuen kaupasta)? Taas joutui soittamaan UPSille kun kuski ei osannut kattoa koodia paketista. Asiakaspalvelussa väitti ettei rahtikirjassa ole ovikoodia. Paketti tuli sitten seuraavana päivänä ja alkuperäisen rahtikirjan päälle oli laitettu toinen rahtikirja jossa samat tiedot kuin alkuperäisessä, mutta ovikoodi oli lyhennetty "OK XXXX". Otin sen rahtikirjan irti ja huomasin että siinä alkuperäisessä rahtikirjassakin lukee ihan selvästi "OVIKOODI XXXX" nimen ja osoitteen välissä.

E: Tuo toinen rahtikirja laitettiin varmaan soiton jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Mites muilla joilla on ovikoodi, onko paketit tulleet kun on laittanut osoitteen lisäriviin "OVIKOODI XXXX" (tai muualle, riippuen kaupasta)? Taas joutui soittamaan UPSille kun kuski ei osannut kattoa koodia paketista. Asiakaspalvelussa väitti ettei rahtikirjassa ole ovikoodia. Paketti tuli sitten seuraavana päivänä ja alkuperäisen rahtikirjan päälle oli laitettu toinen rahtikirja jossa samat tiedot kuin alkuperäisessä, mutta ovikoodi oli lyhennetty "OK". Otin sen rahtikirjan irti ja huomasin että siinä alkuperäisessä rahtikirjassakin lukee ihan selvästi "OVIKOODI XXXX" nimen ja osoitteen välissä.
Silloin vielä kun asuin ovikoodillisessa kerrostalossa niin ihan vakio oli että piti soittaa UPS/DHL ja antaa se ovikoodi. Nopeasti sen oppi että kun tieto paketin lähetyksestä tuli niin samantien soitto kys firman aspaan ja ovikoodi sinne tietoihin. Ainakin ulkomailta kun tilaili niin ei voinut ikinä tietää mitkä kentät siihen itse rahtikirjaan sitten tulee.

Tosin tuollapäin oli muutama tuttu välillä UPS/DHL hommissa niin soittivat yleensä että tuu avaa ovi, randomjampat noilla firmoilla ei juurikaan ainakaan pääkaupunkiseudulla soittele vaan käyvät oven takana ja lähtevät seuraavaan osoitteeseen.

UPS:n kuskille pitää antaa nyt positiiviset palautteet kun toi tuossa pari päivää sitten paketin. Meillä oli lapsi nukkumassa rattaissa etuovella niin kaverilla oli pelisilmää ettei alkanut rämpyttämään ovikelloa ja osasi myös olla hiljaa ja antoi vaan paketin ja otti allekirjoituksen.
 
Mites muilla joilla on ovikoodi, onko paketit tulleet kun on laittanut osoitteen lisäriviin "OVIKOODI XXXX" (tai muualle, riippuen kaupasta)? Taas joutui soittamaan UPSille kun kuski ei osannut kattoa koodia paketista. Asiakaspalvelussa väitti ettei rahtikirjassa ole ovikoodia. Paketti tuli sitten seuraavana päivänä ja alkuperäisen rahtikirjan päälle oli laitettu toinen rahtikirja jossa samat tiedot kuin alkuperäisessä, mutta ovikoodi oli lyhennetty "OK". Otin sen rahtikirjan irti ja huomasin että siinä alkuperäisessä rahtikirjassakin lukee ihan selvästi "OVIKOODI XXXX" nimen ja osoitteen välissä.

On toiminut hyvin kyllä. Laitan itse sen siihen osoitteen ekalle riville katuosoitteen kanssa jos vaan mahtuu, koska oon kanssa aatellut että joku sokeampi/laiskempi kuski ei sitä sieltä alempaa ehkä huomaa/jaksa katsoa. Kuulostaa kyllä aika ongelmalliselta jos noita kenttien sisältöjä lyhennellään jotenkin mielivaltaisesti...
 
Kannattaako siihen ups:in "milloin pakettini tuodaan" systeemiin rekisteröityä, pystyyko silloin tarkemmin näkemään milloin tuodaan? Katselin sitä tuossa niin siellä on se "en halua mainoksia" mutta sitten kuitenkin hyväksymistekstissä jotain että annetaan tiedot muille ja markkinoidaan yms. En siis vielä sitten.

Piti lisätä että uutena tullut Upsille se että paketin edellä tulee tekstari jossa kysyvät haluaako noutopaikkaan vai että kuski sitten toimituspäivänä tuo johonkin aikaan himaan. Tosin viimeksi kun tuo oli tullut niin edes huomannut kuin vasta pari päivää myöhemmin(lomalla en katsele onko soitettu yms) ja silti kyllä normaalisti himaan toivat.
 
UPS my friend... paketti Saksata tuli kuin tulikin, viikossa, vaikkakin pari päivää arvioidusta myöhässä. Soittelin eilen missä paketti menee ja eivät tienneet missä se on, oli vaan kuitattu matkaan lähteväksi. No, tänään joku ulkoistettu paketin jakelija toi sen yllättäen ovelle. Kovaa on kyyti ollut matkalla...

20180801_122715.jpg 20180801_122757.jpg 20180801_123037.jpg 20180801_123451.jpg
 
Vaihteeksi UPS väitti käyneensä kotona, ei käynyt, tästä täysi varmuus. Amazonin Express-kuljetus oli kyseessä. Nopeasti tuli mutta ei kotiin. Taidan reklamoida Amazonille.
 
Seurannan yritetty toimittaa taitaa tulla myös, kun paketti on lastattu kyytiin, mutta ei ehdi toimittaa työvuoron aikana ja paketti palaa takaisin varastoon tms..
 
Mitens DPD-kuljettamat paketit on toiminu Suomessa? Hoitaako Posti homman kotiin vai hoitaako DPD itse loppuun asti?
 
Viimeksi muokattu:
Tälläisen mielikuvan mieki sain, kun etsiskelin tietoa. Toisaalta joissaki vanhoissa tapauksissa oli viety Postiin.

Miten hyvin PostNordi on sitten toiminu?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom