Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Paketti tuli 12 tunnissa Saksasta Suomeen, mutta sitten on mennyt jo melkein kaksi päivää, eikä mitään tapahdu. Mitä se UPS oikein touhuaa?
 
Ärräpaketti (Schenker)

Onko kokemusta, kauanko Schenkerillä kestää toimittaa (Adlibriksestä tilattu) paketti Ärrälle Helsinkiin. Toimittavatko vain arkisin vai myös viikonloppuna?

Äitienpäivälahja pitäisi antaa sunnuntaina ja Schenker on saanut paketin kuljetettavakseen eilen (torstai) aamulla klo 8:20. Onko toivoa vai keksinkö toisen lahjan?

e. juuri tuli tekstari, että on noudettavissa :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin toimii Fedexin nouto. Tilasin aamulla noudon ja kuriirin piti tulla ennen klo 16. Jätin vielä numeron kun he eivät pääse rappuun ilman avainta.

No eipä näkynyt kuriiria eikä soittoa. Aspa pahoitteli ja lupasi huomenna palata asiaan, saa nähdä miten käy.
 
Onko ihmisillä miten jääny tullin haaviin kiinasta / aasiasta tilatut paketit kun kuljettajana ollut UPS? Olisin tilaamassa sähkömoottoria pyörään akun kera jonka kokonaisarvo lähentelee 1000$. Moottori ja akku lähetetään ilmeisesti eri paketeissa mutta maksetaan yhtenä könttä summana. Mielelläni välttelisin tullia ja alvia. Jos UPS tekee tullauksen automaattisesti jää todennäkösesti osat tilaamatta. Mitenköhän maksut menisi kun paketit todennäkösesti saapusivat eri päivinä ja tulli haluaisi kummastakin selvityksen? Kahteen kertaan ei viittis maksaa alv+tulli niistä.
 
Onko normaalia UPS:n toimintaa että pitävät pakettia pariviikkoa omassa hallussaan?
Paketti tullut suomeen 26.5.2017 mutta ei ole vieläkään perillä.


Pvm Paikallista aikaa Toimi
Helsinki, Finland 07.06.2017 13:15 Paketti siirretään määränpääkaupungin UPS:n toimipaikkaan.
Helsinki, Finland 06.06.2017 20:54 Paketin suunniteltu siirto postiin tapahtuu seuraavana työpäivänä. Toimitus kestää ainakin kaksi päivää. / Toimitus siirretään.

06.06.2017 20:17 Saapumisskannaus
Tampere, Finland 06.06.2017 18:07 Lähtöskannaus

06.06.2017 17:30 Määränpääskannaus
Tampere, Finland 05.06.2017 15:46 Paketti siirretään määränpääkaupungin UPS:n toimipaikkaan.

05.06.2017 11:15 Määränpääskannaus

05.06.2017 10:00 Paketti siirretään määränpääkaupungin UPS:n toimipaikkaan.

05.06.2017 10:00 Saapumisskannaus
Helsinki, Finland 05.06.2017 8:00 Lähtöskannaus

05.06.2017 3:41 Tuontiskannaus
Helsinki, Finland 02.06.2017 17:37 UPS:n virhe viivästyttää toimitusta. Paketti toimitetaan mahdollisimman pian. / Toimitus siirretään.

02.06.2017 16:43 Noutoskannaus
Helsinki, Finland 30.05.2017 4:28 Tuontiskannaus
Helsinki, Finland 29.05.2017 21:01 Paketin suunniteltu siirto postiin tapahtuu seuraavana työpäivänä. Toimitus kestää ainakin kaksi päivää. / Toimitus siirretään.

29.05.2017 20:19 Saapumisskannaus
Tampere, Finland 29.05.2017 18:07 Lähtöskannaus

29.05.2017 17:40 Määränpääskannaus
Tampere, Finland 26.05.2017 16:16 Paketti siirretään määränpääkaupungin UPS:n toimipaikkaan.

26.05.2017 13:04 Määränpääskannaus

26.05.2017 11:30 Saapumisskannaus

26.05.2017 10:45 Paketti siirretään määränpääkaupungin UPS:n toimipaikkaan.
Helsinki, Finland 26.05.2017 10:30 Lähtöskannaus

26.05.2017 8:05 Tuontiskannaus

26.05.2017 4:00 Saapumisskannaus
Glostrup, Denmark 24.05.2017 20:40 Lähtöskannaus

24.05.2017 18:00 Saapumisskannaus
Langenhagen, Germany 24.05.2017 9:45 Lähtöskannaus

24.05.2017 6:52 Saapumisskannaus
Berlin, Germany 24.05.2017 2:50 Lähtöskannaus
Berlin, Germany 23.05.2017 22:20 Saapumisskannaus
Swiebodzin, Poland 23.05.2017 19:42 Lähtöskannaus

23.05.2017 19:29 Vientiskannaus

23.05.2017 19:27 Saapumisskannaus
Gorzow Wielkopolski, Poland 23.05.2017 18:00 Lähtöskannaus

23.05.2017 17:33 Lähtöskannaus

23.05.2017 16:10 Noutoskannaus
Poland 23.05.2017 11:01 (ET) Tilaus käsitelty: Valmis UPS:lle
 
Onko normaalia UPS:n toimintaa että pitävät pakettia pariviikkoa omassa hallussaan?
Paketti tullut suomeen 26.5.2017 mutta ei ole vieläkään perillä.

No ei ole kovin normaalia. Lukeehan tuolla jopa että on jokin virhe tapahtunut. Itse soittelisi aspaan.
 
Tuli vain noista viivästyksistä mieleen, kun kerran tilasin moottorin osia jemkeistä ja ihmettelin kun seurannan mukaan ensin istui päiviä jenkeissä ja sitten suomessa. Syyksi paljastui että molempien maiden tullit oli pakettia ihmetelleet, oli laput sisällä molemmilta että on aukastu. Jompikumpi ei kait ollu jaksanu pussia aukasta solmusta ku oli vedetty kyljestä puukolla auki.
 
Eipä ole ennen sattunut vastaan Upsin seurannassa vastaavaa:

Hätätilanne tai huono sää on viivästyttänyt toimitusta. / Toimitus siirretään.

Paketti siis tulossa Saksasta tänne. Lähtenyt Tanskasta 7.6 klo 16:00 ja illalla 23:00 ilmestynyt tuollainen. Paikkaa ei siinä mainita missä tuo hätätila / huono sää on :D Liekköhän siellä on Upsin rekka kupeellaan jossain :think:
 
No ei ole kovin normaalia. Lukeehan tuolla jopa että on jokin virhe tapahtunut. Itse soittelisi aspaan.

Joo soittelin jo parikertaa alkuviikosta mutta ei sieltä selvinnyt mitään.

Tänään posti toi vihdoin paketin perille.
 
Pakko sanoa, että rehellisesti ärsyttää aina kun Amazon (tai muu firma) toimittaa pakettinsa näiden kuriirifirmojen kautta. Yleensä se tietää enemmän harmia kuin helppoutta. DHL:stä jäänyt ehkä paras kuva ja UPS:stä heikoin (tai vähintään heittelevin tasoltaan). En ymmärrä miksi kuljettajat käyvät monta kertaa ihmettelemässä lukittua ovea sen sijaa, että yksinkertaisesti soittaisivat ja pyytäisivät alaovelle. Ja kotonakin pitäisi olla 24/7, kun toimitusajoissa on (silloin kun sellaisia annetaan) jotain 6-8h joustoa... Paljon helpompaa vain noutaa parinsadanmetrin päästä postista.


"13.06.2017 18:46 Kuljettajan on saatava turvaluokitus toimituksen tekemiseksi. Yritämme saada pääsytiedot.
13.06.2017 16:08 Paketin toimitusmuutos käynnissä. / Olemme siirtäneet tämän toimituksen.
12.06.2017 22:10 Kuljettajan on saatava turvaluokitus toimituksen tekemiseksi. Yritämme saada pääsytiedot. / Toimitus siirretään.
12.06.2017 18:39 Kuljettajan on saatava turvaluokitus toimituksen tekemiseksi. Yritämme saada pääsytiedot."

Tämä siis nyt UPS:ltä. Millähän yrittävät noita "pääsytietoja" saada, kun eivät edes soita. Pääovella talossa olisi ovipuhelin mutta kummallakaan (kerrostalon) ovella ei ole mitään pinkoodilukituksia tai muuta mitä noille voisi antaa ennakkoon. Helpoimmalla pääsisivät kaikki kun vain soittaisivat ja en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa.

CDM7x.jpg

CDM7x.jpg


Parhaimmillaanhan nämä ovat varsin näppäriä palveluita, senkun vastaat puhelimeen ja kävelet kerrostalon alaovelle vastaanottamaan paketin. Valitettavan usein vain saa seurata näitä toimitusvaikeuksia tai noutaa jostain hankalasta paikasta suurta pakettia (julkisilla) vs. lähipostista nouto kävellen.
 
Viimeksi muokattu:
Oulussa ainakin UPS:n lähetykset pelaa. Paketit toimittaa Kolliveikot Oy ja kuljettaja soittaa etukäteen onko ketään kotona. Tänään aamulla en kerennyt vastata kuljettajan soittoon ja tuli tekstiviesti, jossa kuljettajan numero johon soittamalla sain sovittua toimituksen. Olisikohan edes 20 minuuttia mennyt, kun paketti oli omissa käsissä :tup:
 
Oulussa ainakin UPS:n lähetykset pelaa. Paketit toimittaa Kolliveikot Oy ja kuljettaja soittaa etukäteen onko ketään kotona. Tänään aamulla en kerennyt vastata kuljettajan soittoon ja tuli tekstiviesti, jossa kuljettajan numero johon soittamalla sain sovittua toimituksen. Olisikohan edes 20 minuuttia mennyt, kun paketti oli omissa käsissä :tup:
Kolliveikoilla asiat tosiaan toimii erittäin mallikkaasti. Puhelinsoitolla on aina tiedusteltu sekä aikaa että myös paikkaa mihin voisi paketin tuoda.
 
DHL toi tänään Wiggleltä tilatun fillarin kotio, lähti maanantaina Englannista maantierahtina, tuli to-pe yönä Helsinkiin ja perjantaina perillä Turun kupeessa. Tekstareita toimitusajasta tuli parin päivän välein, kävin netissä tekstarin linkistä laittamassa toimitusohjeet että pistäkää autokatokseen ja heittäkää vierestä pressu päälle. Vaimo tuli äsken kotiin ja tekstasi, että siellä on paketti pressutettuna autokatoksessa. Sehän meni ihan mallikkaasti :)
 
Itellä piti DHL Expressiä tulla tänään ja otin etäpäivän duunistakin, mutta sitten puolen päivän aikaan tuli seurantaan että "Shipment on hold" Leipzigissä :grumpy:
 
Kumpaa kuriirifirmaa suositte, jos vaihtoehtoina on UPS Standard ja DHL Welt Premium. Alphacoolilta olen tilaamassa tavaraa. DHL on 5€ UPS:ssä kalliimpi, mutta onko sen 5€ arvoinen ? Kumpi nopeampi ja parempi ?

UPS taitaa ainakin toimittaa ovelle, jos ei kukaan avaa ovea niin siirtyy lähimpään UPS konttoriin ? Miten DHL:än kanssa ?
 
Riippuu varmaan vähän alueestakin, kun jos toimittajana on alihankkija, voivat käytännöt vaihdella eri puolilla Suomea. Täällä Oulussa UPSia toimittaa tosiaan Kolliveikot, joka soittaa yleensä aina etukäteen ja tarvittaessa olen saanut toimituksen myös esim. seuraavalle päivälle. DHL:ää en ole edes varma kuka toimittaa, mutta aina sieltä tulee tekstiviesti, jossa voi valita toimituspäiväksi joko tulopäivän, seuraavan tai noudon terminaalista tai DHL pakettiautomaatista. Tuo pakettiautomaattitoimitus on kieltämättä DHL:lle jonkinlainen etu, jos pakettia ei voi olla heti vastaanottamassa. Mitään nopeuseroa en ole palveluilla havainnut, molemmilla tulee kuriiripaketit nopeasti.
 
Pakko vähän kehua UPS:ia viimeviikolta, tosin joku alihankkija hoiti homman paikallisesti, mutta kuski soitti aamulla, että oletko kotona 11-13 välillä totesin, että en ole, jätä paketti ovelle, ovessa oli myös allekirjoitettu lappu seurantatunnuksineen, että sen voi siihen jättää.
Tarjosi vielä vaihtoehdoksi hakea paketti ärrältä, mutta suostui sitten jättämään ovelle.
 
Laitoin itse alphacoolilta paketin tulemaan UPS palvelulla. Toivotaan, että tulee pikaisesti ja ehjänä :) UPS oli valinta, koska 5€ DHL:ää halvempi.
 
Itselle myös joku aika sitten kuski soitteli kun en ollut kotona. Onneksi soittikin koska olin lomilla espanjassa (paketti olikin matkalla kahden viikon sijasta 1.5kk..) mutta sain sovittua että soittelee siskolle ja vie sinne. Pikkukaupunki niin alihankkijahommia.

Aiemmin kun asuin alle 2k asukkaan kylässä paketit tuotiin suoraan autotalliin kysymättä ja pyytämättä. Kerran olin kotonakin ja ihmettelin kuka sinne talliin menee :D Jantteri vaan tuumas että oli kerran koettanu tuoda pakettia ja hoksinu että mulla on talli aina auki, sinne siis tuonu kaikki siitä lähtien..
 
Edellisen UPS toimituksen aikaan olin koko päivän kotona sitä ~puolta tuntia lukuunottamatta jona alihankkija oli sitten käynyt ovella :rofl: Sitten sainkin sovittua ups aspan kanssa seuraavana päivänä, että jättää muijan työpaikalle paketin ja olikin sitten vielä samana päivänä kiikuttanut sen sinne :tup:
Nyt pistin uutta tilausta MF:ltä ja toivotaan että ehtis tulla ens pe mennessä kun aamuvuoroviikko :rolleyes: vähän kyl luin jotain että niillä ois lomia nyt...
 
UPS ei ole mitään muita kokemuksia kuin, että täysin sysipaska firma ainakin Suomen osalta. Ei ikinä tuo ovelle vaikka antaisi ovikooden etukäteen. Nykyään ei tule edes _mitään_ ilmoituksia, että olisi pakettia tulossa/noudettavissa yms. Pitää itse seurata tracking kautta ja juosta perässä ja tuurilla saan paketin itselleni. Melkein voisi sanoa, että jopa Postikin parempi:rofl:
 
Yleensä itse kuriirifirmat ovat toimineet hyvin, ongelma on useimmiten tulli. Amazon.de tilattu paketti on nyt viikon maannut tullissa, "Mon, Jun 19. Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance".

Jos Saksasta tilaan elektroniikkaa Suomeen niin miksi sitä pitää viikko+ pitää tullissa. Onkohan nyt viive UPS (i-parcel) vai tullissa, katsotaan miten menee.
 
Jos Saksasta tilaan elektroniikkaa Suomeen niin miksi sitä pitää viikko+ pitää tullissa. Onkohan nyt viive UPS (i-parcel) vai tullissa, katsotaan miten menee.

Eihän EU:n sisältä tulevien pakettien edes pitäisi mennä tullin kautta? Ei minulla ainakaan koskaan ole mitään viivettä ollut ja varsinkaan mitään tulliselvityksiä (clearance) tarvinnut. Olisikohan ennemminkin i-parcelin kommervenkki tai paketin alkuperä jostain EU:n ulkopuolelta.

Amazonin i-parcelit muutenkin vähän outoja. Minulla Saksasta tilattu paketti meni ensin britteihin ja sieltä sitten Suomeen.
 
Yleensä itse kuriirifirmat ovat toimineet hyvin, ongelma on useimmiten tulli. Amazon.de tilattu paketti on nyt viikon maannut tullissa, "Mon, Jun 19. Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance".

Jos Saksasta tilaan elektroniikkaa Suomeen niin miksi sitä pitää viikko+ pitää tullissa. Onkohan nyt viive UPS (i-parcel) vai tullissa, katsotaan miten menee.
Toi on vaan i-Parcelin seurannan huonoutta. Toi seuranta vaan ei näytä ton viestin jälkeen päivity enää (sinäänsä parannus kun ennen se jäi aina siihen että paketti lähtenyt lähetysmaasta). Se paketti on jo jatkanut eteenpäin ja luultavasti sulla on tänään tai huomenna postilaatikossa "Sinulle on isokokoinen"-lappu.
 
Ei taida millään kuriirifirmalla olla omaa 'jakoautoa' tms Suomessa, vaan paikalliset pikkukuriirit kuskaavat pakettia.

Vaihtelevaa on, mutta usein on ollut hyviä kokemuksia. Ärsyttäväähän noissa on, että jos tekee töissä pitkää päivää, niin paketin vastaanotto on hankalaa, koska sitä ei voi noutaa mistään. Onneksi en asu kerrostalossa, että joskus olen pyytänyt paketin jättämään ovelle.

En muista mistä tilasin, mutta oli kyllä niin uuno kuriiri ku vain voi olla. Työmaalle koitti pakettia tuoda 3 krt. Ekalla kertaa en edes tiennyt, että oltiin ovella käyty. Oltiin kyllä koko päivä työmaalla, mutta ei kuriiria näkynyt. Seuraavana aamuna toimistolta joku soitti, että oletteko tänään kotona, kun eilen ei saatu pakettia toimitettua.
Toisena päivänä näin kun kuriiri ajoi autolla pihaan, ja hän näki varmasti minutkin, mutta hän kerkesi lähtemään ennenkö kerkesin autolle. Kolmantena päivänä taas toimistolta soitettiin, että koitettaisiin taas tänään luovutusta. Piti jo antaa varsin painavaa palautetta tässä vaiheessa.
Kolmantena päivänä sain paketin. Kuriiri oli todella ärsyttävän näköinen ja ynseä tyyppi, semmonen 50v tanssilavojen konkari nahkanengissä, taaksepäin sliipatuissa hiuksissa, kauluspaidassa ja myskitabacilta tuoksuen. Jotakin kommentoin tälle tyypille, mutta mitään kommenttia en kaverista saanut irti. Enkä tajua miksei kyseinen kaveri voinut soittaa, tai mitenkää edes etäisesti ilmoittaa toimitusajasta.
Piti vielä kuriirifirmaan soittaa ko kaverista, niin paljon otti päähän.
 
Ei taida millään kuriirifirmalla olla omaa 'jakoautoa' tms Suomessa, vaan paikalliset pikkukuriirit kuskaavat pakettia.

Vaihtelevaa on, mutta usein on ollut hyviä kokemuksia. Ärsyttäväähän noissa on, että jos tekee töissä pitkää päivää, niin paketin vastaanotto on hankalaa, koska sitä ei voi noutaa mistään. Onneksi en asu kerrostalossa, että joskus olen pyytänyt paketin jättämään ovelle.

En muista mistä tilasin, mutta oli kyllä niin uuno kuriiri ku vain voi olla. Työmaalle koitti pakettia tuoda 3 krt. Ekalla kertaa en edes tiennyt, että oltiin ovella käyty. Oltiin kyllä koko päivä työmaalla, mutta ei kuriiria näkynyt. Seuraavana aamuna toimistolta joku soitti, että oletteko tänään kotona, kun eilen ei saatu pakettia toimitettua.
Toisena päivänä näin kun kuriiri ajoi autolla pihaan, ja hän näki varmasti minutkin, mutta hän kerkesi lähtemään ennenkö kerkesin autolle. Kolmantena päivänä taas toimistolta soitettiin, että koitettaisiin taas tänään luovutusta. Piti jo antaa varsin painavaa palautetta tässä vaiheessa.
Kolmantena päivänä sain paketin. Kuriiri oli todella ärsyttävän näköinen ja ynseä tyyppi, semmonen 50v tanssilavojen konkari nahkanengissä, taaksepäin sliipatuissa hiuksissa, kauluspaidassa ja myskitabacilta tuoksuen. Jotakin kommentoin tälle tyypille, mutta mitään kommenttia en kaverista saanut irti. Enkä tajua miksei kyseinen kaveri voinut soittaa, tai mitenkää edes etäisesti ilmoittaa toimitusajasta.
Piti vielä kuriirifirmaan soittaa ko kaverista, niin paljon otti päähän.

Kyllä UPS:llä esim täällä pk-seudulla on erillisiä Drop-off pointteja (ovat yleensä jonkun liikkeen yhteydessä). DHL:llä on omia automaattejaan, sekä ilmeisesti pystyvät nykyisin myös Postin automaatteihin toimittamaan paketteja.
 
Ei taida millään kuriirifirmalla olla omaa 'jakoautoa' tms Suomessa, vaan paikalliset pikkukuriirit kuskaavat pakettia.
On ainakin Helsingissä, luultavasti muissakin isommissa kaupungeissa. Ruuhka-aikoina käyttävät toki ulkopuolista apua.
 
Kyllä UPS:llä esim täällä pk-seudulla on erillisiä Drop-off pointteja (ovat yleensä jonkun liikkeen yhteydessä). DHL:llä on omia automaattejaan, sekä ilmeisesti pystyvät nykyisin myös Postin automaatteihin toimittamaan paketteja.
No niin taisi ollakin, joskus vissiin kuullut tästä. En itse asu pk seudulla niin oikein tietoa tästä ollut.

On ainakin Helsingissä, luultavasti muissakin isommissa kaupungeissa. Ruuhka-aikoina käyttävät toki ulkopuolista apua.

Olikohan se niin, että upsilla loppuu jakelu Tampereelle? En ole itse noita nähnyt liikenteessä, mutta voihan niitä olla. Tänne Tampereen pohjoispuolelle on aina jotku pikkukuriirit tuoneet paketit.
 
No niin taisi ollakin, joskus vissiin kuullut tästä. En itse asu pk seudulla niin oikein tietoa tästä ollut.

Juu en tiedä miten laajasti noita on sitten isompien kaupunkien ulkopuolella.

EDIT: Oma drop-off piste on 200metrin päässä olevassa kukkakaupassa :-)
 
Jollain kokemusta UPS Access Pointista,millainen palvelu on?

"Pakettiautomaatti" vai jonkin sortin palvelupiste?
Tuli Liuttu Logistiikalta (UPS alihankkijalta) viestiä että huomenna tulis 10-17 välillä himaan :confused2: tai sitten pari vaihtoehtoa, mm. Access pointiin jättö. Pitkä aikahaitari ja oon töissä kolmeen niin isot mahikset, että käy ovella ja en oo vielä kotona niin aattelin jos koittaisin Access pointia...
 
Näyttäisi kaupoissa mm. olevan noita Access Pointteja. Tuolta niitä ainakin voi etsiä, kun valitsee tyypiksi pelkästään sen.
 
Mulla 4km :D, mutta mieluummin haen sieltä että saan paketin varmasti ennen vklp.

Nyt oon aika varma, että noi on pakettiautomaatteja ja ovat aukikin kaupan aukiolojen mukaan :tup:
 
Ei taida millään kuriirifirmalla olla omaa 'jakoautoa' tms Suomessa, vaan paikalliset pikkukuriirit kuskaavat pakettia.

Itselle ainakin DHL:n, UPS:n ja FedExin paketit on tuonut kotiin aina ko. firman työntekijä eikä alihankkija. Ihan auton tarroja myöden. Näin Turussa.
 
Mulla 4km :D, mutta mieluummin haen sieltä että saan paketin varmasti ennen vklp.

Nyt oon aika varma, että noi on pakettiautomaatteja ja ovat aukikin kaupan aukiolojen mukaan :tup:

Ainakin ne kaksi UPS Access Pointia missä oon ite asioinut, on olleet nimenomaan asiointipisteitä. Molemmat vähän pienempiä kauppoja (ei minkään ketjun edes), missä sitten tiskin vierestä nappaavat paketin hyllystä. Mutta eipä tuolla kai mitään väliä pitäisi olla onko asiointipiste vai automaatti?
 
Itselle ainakin DHL:n, UPS:n ja FedExin paketit on tuonut kotiin aina ko. firman työntekijä eikä alihankkija. Ihan auton tarroja myöden. Näin Turussa.

Esim. Tampereella on Upsin tarrat ja värit autoissa ja työntekijällä Upsin vaatteet, silti firma on Liuttu Logistiikka eikä Ups. Turussa tilanne voi toki olla toinen, sanoin vain koska vaatteista ja tarroista ei oikein voi päätellä mitään.
 
Mutta eipä tuolla kai mitään väliä pitäisi olla onko asiointipiste vai automaatti?
Noo... sen verran väliä, että kortti on poliisin hoivassa ja (jo vanhentunut) passi hukassa :vihellys: Ehkä olis helpompaa jossei oo ketään kyselemässä papereita :p
 
UPS on, kuten sanottua, sysipaska. Parasta oli, kun muutama vuosi sitten juuri ennen pääsiäistä keskusvarastoon Saksasta tullut paketti lähti heti pääsiäisen jälkeen takaisin lähettäjälle, koska sitä ei oltu saatu toimitettua vastaanottajalle. Ei kait kun oli maannut varastossa pääsiäisen ajan, joku laski lomapäivätkin arkipäiviksi...no lähettäjä antoi sitten noottia upsille (vastaanottajahan ei pysty sitä tekemään) ja lähetti paketin uudestaan. Aiemmin eräs henk.kohtainen paketti luvattiin tuoda työpaikalle aulaan, mutta sitten kuski tekikin omat päätökset osoitteesta ja vei paketin samassa osoitteesa olevan firman naapurikaupungissa olevaan postikeskukseen. Viimeisin paketti heidän kauttaan toimitettiin kysymättä "lähi"jakelupisteeseen eli naapurikaupunginosassa olevaan pikkukioskiin; ei ollut mielestäni oikein kuriiripalvelua, että joutuu ajamaan autolla 15 km saadakseen paketin.

DHL antoi juuri positiviisen kuvan itsestään, paketin jakelun sai keskeytettyä loman ajaksi ja kuriiri toi paketin sitten sovittuna aikana ovelle.
 
Onko täällä kukaan tilannut ShopTo.netistä mitään? Lähettivät 14. päivä paketin DPD Internationalilla Lontoosta ja siihen ei saanut seurantatunnusta eikä paketista ole kuulunut vielä mitään.
 
Onko täällä kukaan tilannut ShopTo.netistä mitään? Lähettivät 14. päivä paketin DPD Internationalilla Lontoosta ja siihen ei saanut seurantatunnusta eikä paketista ole kuulunut vielä mitään.
En tiedä ShopTo.netistä, mutta jos nyt jotain apua olisi. DPD:n toimittaa Suomessa Postnord. Sieltä pitäisi tulla viesti jos on yritetty toimittaa. Mutta toisaalta maapaketit yleensä briteistä kestää noin pari viikkoa, mutta en tiedä DPD:n nopeudesta. DPD Belgiasta tulee noin viikossa.
 
Yleensä itse kuriirifirmat ovat toimineet hyvin, ongelma on useimmiten tulli. Amazon.de tilattu paketti on nyt viikon maannut tullissa, "Mon, Jun 19. Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance".

Jos Saksasta tilaan elektroniikkaa Suomeen niin miksi sitä pitää viikko+ pitää tullissa. Onkohan nyt viive UPS (i-parcel) vai tullissa, katsotaan miten menee.

Ekana kannattaa sinne kuriiri firmaan olla yhteydessä, voi hyvinki olla vaan joku kämmin niitten osalta.... mutta jos sanoo että näin on asia niin alla ohjeita, toivottavasti on apua.

Eräässä kuriirifirmassa työskentelevänä ni voin sano että ota selvää että tuleeko se ihan EU:sta se tavara. Meilläkin on ollu (useampia tässä muutaman kuukauden sisään) että tavarat on oikeasti lähetetty jostain EU:n ulkopuolelta. Eli niistä tulis tällöin maksaa tulli+alv.

Jos noin on tosiaan käyny ni kannattaa olla yhteydessä myyjään ja amazoniin. Näin kokemuksen perusteella voin sanoa että amazon aika hanakasti pistää noi sen lähettäjän piikkiin. Ellei tosiaan oo isolla ja selvästi ilmastu että vastaanottaja on vastuussa kaikista tulleista+alvista. Tosin niitäki on nähty että amazon pistää sen siltin myyjän piikkiin.
 
Ilmoitettiin 10-17 toimitusaika ja kun soittelin, että oon vasta kolmen jälkeen kotona niin tuli vasta kuuden jälkeen, autosta päätellen alialihankkijan toimesta.

Viime pe tilattu Mindfactorysta eli 4 arkipäivässä tuli UPS:illa perille :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Nyt täytyy kehua uskomattoman nopeaa ja ongelmatonta toimittamista UPS:sältä.

Paketti lähti 27.6.2017 Saksasta (Alphacoolilta tilasin)

Tänään 30.6.2017 paketti saapui perille sovittuun aikaan klo 12.

Tästäeteenpäin tilaan aina UPS toimituksella :tup:

Tosiaan UPS kuriiri täällä Helsingissä.
 
Taisin haukata DHL:n logolla varustetun sammiollisen paskaa. Tilanne on tämä.

Tilasin iHerbistä toissa päivänä vaihtoehdolla DHL, 69.09 € tuotteiden hinnat, toimitus 1,72 €. Seitsemästä alkaen on tullut jo viisi viestiä, jotka monimutkaistavat yksinkertaista asiaa.

Viesti 1 (DHL):
Lähettäjältä iHerb toimitus. Allekirjoitus vaaditaan. Voit valita toimitustavan osoitteessa nönnönnöö.

Viesti 2 (DHL Express):
Hei sinulle on saapumassa tullattava DHL Express -lähetys rahtikirjanumerolla nönnönnöö. Lähetyksen tullaukseen liittyvät palvelut ovat maksullisia. Saat hetken kuluttua lähetyksen tullaukseen liittyvän viestin.

Viesti 3 (DHL Express):
Lähetyksesi tullausta varten tarvitsemme henkilö- tai y-tunnuksesi ja sähköpostiosoitteesi. Veloitamme lähetyksestä kannettavan tullin ja arvonlisäveron lisäksi palvelumaksun, joka on vähintään 24.80 € (sis ALV) tai 5 % tullien ja verojen arvosta (+ ALV 24 %) tai itsetullauksesta 20 €. Ilmoita tiedot suojatun linkin kautta tai vastaamalla tähän viestiin muodossa hetu/y-tunnus (väli) sähköpostiosoite. Ilmoittamalla tiedot annat toimeksiannon ja hyväksyt, että DHL Express tekee tuontitullauksen puolestasi. Toimeksianto on sitova. Mikäli toimeksiantaja ei täytä velvoitteitaan viivytyksittä, DHL:llä on oikeus irtisanoa toimeksianto.

Sitten kaksi kertaa DHL Exoressiltä sama viesti 14.57 ja 19.00:

Hei, yritimme tavoittaa sinua koskien tullattavaa tuontilähetystä. Lähetyksen tullaus sekä luovutus ovat maksullisia palveluita edellisen viestin hintojen sekä ehtojen mukaisesti. Ilmoitathan tiedot linkin kautta tai vastaamalla töhön viestiin henkilö tai y-tunnuksella.

Ymmärsinkö oikein, että minun pitää pulittaa DHL:lle 20 €, jotta saan tullata itse ostokseni? Eli sen lisäksi, että maksan Suomen valtiolle tullin, maksan tälle välikädelle 20 €?

Mutta pikaisia neuvoja kaivataan. Mitä kannattaa tehdä? Olin varautunut siihen, että tuon seitsemänkympin päälle tulevat vielä tullit, mutta kaikki siihen päälle tuli puskista.
 
Toisella foorumilla väitetään näin:
DHL Express ilmoittaa pian luopuvansa yksityisasiakkaiden itsetullauksen luovutusmaksusta 1.9.2017 alkaen.

Vänkäämällähän noista maksuista on päässyt ennenkin muutkin eroon.
 
Eli mitkä mun vaihtoehdot ovat? Lisäksi sellainen tieto, että maksoin luottokortilla iHerbille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 402
Viestejä
4 511 362
Jäsenet
74 363
Uusin jäsen
wlliamwill

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom