Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

UPS:n lähetyksestä tuli tekstarilla tieto, että se ollaan toimittamassa kaupungin toisella puolella olevaan noutopisteeseen. Samassa viestissä oli linkki UPS MyChoice palveluun, jossa voisi tehdä lisää tomitusvalintoja tuleville paketeille. Kuitenkin tuolla palvelussa sanotaan, että vain jollain InfoNotice-numerolla voi tehdä muutoksia.

UPS:n toiminta alkaa kyllä mennä niin naurettavan huonoksi, että omat Amazon.de-tilaukset taitaa loppua ihan sen takia.

edit: Niin ja kotiinkuljetus ei ainakaan tässä kaupungissa ole toimiva vaihtoehto, sillä se epäonnistuu joka kerta.
Samaa tulin itse kirjoittamaan. Mulle on yleensä työvuoroista johtuen kotiinkuljetukset huono vaihtoehto ja oonkin joka kerta vaihtanut toimituksen noutopisteeseen. Tässä lähellä ollut useampi ja oon nyt pari edellistä kertaa suosinut n. kilometrin päässä olevaa huoltoasemaa. Nyt tuli kuitenkin samankaltainen viesti, jossa noutopaikaksi oli jo valmiiksi määritelty kaupungin keskustassa oleva k-market, jonne on helvetin hankalaa mennä autolla. Mitään muita vaihtoehtoja ei sitten voi edes valita.

En aio edes vastata, käyköön pimputtamassa ovikelloa olin sitten kotona tai en.
 
UPS:n lähetyksestä tuli tekstarilla tieto, että se ollaan toimittamassa kaupungin toisella puolella olevaan noutopisteeseen.
Täällä sama homma. Aikaisemmin saanut valita lähikaupan, jos ei ole kotiinkuljetuksen aikaan kotona. Nyt on kirjaimellisesti kaupungin toisella puolen oleva kauppa ainut vaihtoehto.

Postin yms. kautta tulleita paketteja saanut aina välillä hakea vähän kauempaa, mutta nyt tuli kyllä ihan uusi ennätys.
 
Jaaha, Ups taas toimittaa. Toimitus ei onnistunut, vaikka ei täällä minun tietoon ole käyty ja nyt paketti on lähtenyt takaisin. No aspaan soitto ja siellä sanotaan että mitään ei voi tehdä. Ois nyt ollut edes aspa Suomeksi mutta ei pitää intiaan ulkoistaa. Ilmeisesti varastossa kohta tarkoitti että se on noudettavissa, jostain mutta en tiedä mistä kun ei tullut mitään viestiä.
 
Jaaha, Ups taas toimittaa. Toimitus ei onnistunut, vaikka ei täällä minun tietoon ole käyty ja nyt paketti on lähtenyt takaisin. No aspaan soitto ja siellä sanotaan että mitään ei voi tehdä. Ois nyt ollut edes aspa Suomeksi mutta ei pitää intiaan ulkoistaa. Ilmeisesti varastossa kohta tarkoitti että se on noudettavissa, jostain mutta en tiedä mistä kun ei tullut mitään viestiä.
Warehouse scan UPS:n seurannassa ei tarkoita että paketti on noudettavissa, vaan että paketti odottaa terminaalissa jotain (voi odottaa joko UPSin tai vastaanottajan toimenpiteitä).
 
Oma UPS:n paketti oli niiden oman seurannan mukaan helsingin varastossa. Onneksi tuli sitten Amazonin appin kautta tieto, että voi hakea. Paketti haettu, ja edelleen seurannan mukaan Helsingissä.
 
Mulla kävi tuuri upsin kanssa. Piti tulla pe ja oli muka kuljetuksessakin. Pe illalla ilmestyi postin seurantaan ja ma sen toi sit Posti. Ei tarttenut hakea mistään etnisestä kaupasta. Oispa näin aina.
 
Huoh, paketti lähetetty DPD:llä ja lähettäjän mukaan luvattu palvelu niin, että neljässä arkipäivässä tulee. Noh viime yönä kulkeutunut paikkakunnalle ja normaalisti kaikilla kuriiripalveluilla (ja myös ihan Postilla) se menee jakeluun samana päivänä. Tänään on se neljäs arkipäivä jolloin sen pitäisi tulla, mutta ikävä kyllä PostNord kuljettaa DPD:tä, joten tietysti tulee viesti, että se tulee huomenna tai josko sittenkin passaisi, että kuskaamme sen noudettavaksi jonnekin kuuseen. No ei sovi. Heidän appikin sanoo, että pitäisi tulla tänään ja siihen olin valmistautunut kyttäämään kotona, mutta pitäkää tunkkinne. :mad:
 
Täytyy ainakin nyt vielä kehua alustavasti Upsia. Fanan sälää tulossa ja vaikka näin lomalla niin oli parturiaika tuossa 1100 molemmin puolin ja ajattelin että ainahan Ups on vasta loppupäivästä tullut. No, oli tietenkin käynyt juuri silloin, mutta kun soitin niin sanoi että voi kierroksen loppuvaiheessa/takaisinpäin tullessa tulla ~1700 tuomaan ne . Olin varma että vie noutopisteeseen ja sitten saa dösällä sokkailla hakemaan.

Mutta hyvä näin että onnistuu sopimaan.
 
Huoh, paketti lähetetty DPD:llä ja lähettäjän mukaan luvattu palvelu niin, että neljässä arkipäivässä tulee. Noh viime yönä kulkeutunut paikkakunnalle ja normaalisti kaikilla kuriiripalveluilla (ja myös ihan Postilla) se menee jakeluun samana päivänä. Tänään on se neljäs arkipäivä jolloin sen pitäisi tulla, mutta ikävä kyllä PostNord kuljettaa DPD:tä, joten tietysti tulee viesti, että se tulee huomenna tai josko sittenkin passaisi, että kuskaamme sen noudettavaksi jonnekin kuuseen. No ei sovi. Heidän appikin sanoo, että pitäisi tulla tänään ja siihen olin valmistautunut kyttäämään kotona, mutta pitäkää tunkkinne. :mad:

Täissä viimeksi lähetetty paketti DPD:llä joskus puolitoista vuotta takaperin. Useamman tuhannen euron arvoinen toimitus katosi, kuin pieru saharaan. Sen jälkeen koitettiin välttää kyseistä kuriiria. Nyt sitten lähti paketti vahingossa paketti DPD:n kuljettamana ja näytti seurannan perusteella olevan matkalla takaisin lähettäjälle, kun vastaanottajan osoitetta ei löytynyt. Samaan osoitteeseen kyllä löysi tiensä DHL reilu kuukausi takaperin. Kokemukset siis kahdesta lähetyksestä ja onnistumisprosentti 0.

Ihan yksityishenkilönä taas v*tuttaa Postin toiminta. Mahtava tilata paketti tänne Oulun Kelloon, kun oma lähiposti on sijoitettu 25 kilometrin päähän Ii:hin. Mukava lähteä reilun 50 kilometrin ajolenkkiä tekemään jonkun parinkympin nettitilauksen vuoksi. Kaikista verkkokaupoista kun ei toimiteta noihin laatikostoihin.
 
Täissä viimeksi lähetetty paketti DPD:llä joskus puolitoista vuotta takaperin. Useamman tuhannen euron arvoinen toimitus katosi, kuin pieru saharaan. Sen jälkeen koitettiin välttää kyseistä kuriiria. Nyt sitten lähti paketti vahingossa paketti DPD:n kuljettamana ja näytti seurannan perusteella olevan matkalla takaisin lähettäjälle, kun vastaanottajan osoitetta ei löytynyt. Samaan osoitteeseen kyllä löysi tiensä DHL reilu kuukausi takaperin. Kokemukset siis kahdesta lähetyksestä ja onnistumisprosentti 0.

Ihan yksityishenkilönä taas v*tuttaa Postin toiminta. Mahtava tilata paketti tänne Oulun Kelloon, kun oma lähiposti on sijoitettu 25 kilometrin päähän Ii:hin. Mukava lähteä reilun 50 kilometrin ajolenkkiä tekemään jonkun parinkympin nettitilauksen vuoksi. Kaikista verkkokaupoista kun ei toimiteta noihin laatikostoihin.
Sen oman postipaikan voi valita postin sivuilla
 
Sen oman postipaikan voi valita postin sivuilla

Joo, teinkin sen juuri. Piti luoda tunnukset ja silti oman osoitteen postinumerolla antoi vaan tuon 25km päässä olevan noutopisteen. Piti kokeilla toisella postinumerolla, että antoi valita tuon lähimmän automaatin. Hyvin toimii. Saapa nähdä mihin paketit menee tästä eteenpäin. Niissä kun ei ole postinumero sama, kuin mitä tuohon laitoin...
 
Joo, teinkin sen juuri. Piti luoda tunnukset ja silti oman osoitteen postinumerolla antoi vaan tuon 25km päässä olevan noutopisteen. Piti kokeilla toisella postinumerolla, että antoi valita tuon lähimmän automaatin. Hyvin toimii. Saapa nähdä mihin paketit menee tästä eteenpäin. Niissä kun ei ole postinumero sama, kuin mitä tuohon laitoin...
Tuo taitaa toimia puhelinnumeron perusteella eli jos paketissa on puhelinnumero joka on sama kuin tuolla Postin palvelussa niin kääntävät paketin valittuun paikkaan (jos kääntävät). Tai näin ainakin OmaPostissa, en tiedä onko Postilla joku muukin vastaava härdelli.
 
PostNord/DPD ongelmaa taas. Seurannassa lastattu kuljetukseen Virossa ja seuraavan pisteenhän pitäisi olla Vantaa seuraavana päivänä, mutta mitään ei ole tapahtunut yli viikkoon. Otin yhteyttä lähettäjään ja laittoivat jo uuden paketin tulemaan. Pitäisi tulla 3 arkipäivässä. Sitä odotellessa.
 
Täissä viimeksi lähetetty paketti DPD:llä joskus puolitoista vuotta takaperin. Useamman tuhannen euron arvoinen toimitus katosi, kuin pieru saharaan. Sen jälkeen koitettiin välttää kyseistä kuriiria. Nyt sitten lähti paketti vahingossa paketti DPD:n kuljettamana ja näytti seurannan perusteella olevan matkalla takaisin lähettäjälle, kun vastaanottajan osoitetta ei löytynyt. Samaan osoitteeseen kyllä löysi tiensä DHL reilu kuukausi takaperin. Kokemukset siis kahdesta lähetyksestä ja onnistumisprosentti 0.

Päivitetäänpä itsekin DPD tilannetta. Paketti on sahannut Turku - Tukholma väliä jo kuusi kertaa nyt 15 päivän aikana. Välillä on käynyt Umeåssa mutkan ja nyt näyttää olevan Tukholmassa. Eihän se nyt ole saatana kumma, että kuskeilla on kiire, kun noita samoja paketteja kuskailevat edestakaisin. Paketissa on laite johon saadaan yhteys puhelinverkon yli, joten tekisi mieli laittaa paikannus päälle ja katsoa missä oikeasti tällä hetkellä makoilee...

Tuo yllä oleva paketti siis lähti DPD:n kautta, mutta paketin olinpaikkaa kysyessä antoivat seurannan PostNordin sivustolle. ilmeisesti on siis tällä hetkellä PostNordin hallussa. Alkuperäinen seuranta näyttää, ettei olisi kuin neljä kertaa käynyt Turun laivassa seilaamassa.
 
DHL suorittaa vahvasi.
Tilasin viime viikolla polkupyörän ja muuta pientä sälää Saksasta. Eilen sain viestin että pakettia toimitetaan klo. 8-16 välillä, satuin olemaan tuon päivän kotona ja ajattelin että hieno homma.
No paketti tuli heti kahdeksan jälkeen mutta vain se pieni sälä, pyörä ei tullutkaan samalla? Katsoin s.postin tarkemmin ja vasta nyt hoksasin että saksasta lähtikin 2 pakettia :facepalm:
Pyörä oli seurannan mukaan ollut perillä kohdekaupungissa ja toissapäivänä ja sitä oltiin yritetty toimittaa kotiovelle eilen klo. 10.33? Kotona olin ja ei kyllä ketään oikeasti näkynyt, ei edes mitään lappua toimituksesta postilaatikossa (eli ei ole kukaan käynyt).
Nyt en tiedä tarkemmin missä noutopisteessä tuo pyörä on. DHL: chattibotti on hyödytön koska en löydä tuosta v**un seurantalinkistä tuolle tekoälylle kelpaavaa 10 numeroista koodia, kaikkia muita 9-32 merkin pituisia koodeja tuossa on, mutta ei yhtäkään missä olisi 10 numeroa.
Kaikkeen sitä ihminen joutuu lomapäiväänsä käyttämään. Palaute tästä pitänee laittaa kunhan selviää kuka paikallinen "ns. kuriiri" näitä haamutoimituksia tekee, kotiinkuljetuksesta kuitenin maksettu ja hankalan kokoinen paketti kuskattavaksi itse...
 
Su
DHL suorittaa vahvasi.
Liity DHL Mychoiceen ja saat määrittää mitä ne tekee jos et ole kotona. Mulla ohjeena "Jätä turvalliseen paikkaan" ja lisätietona esim kuistille tuolin alle/viereen. Eilen tuli viimeksi paketti kun en ollut kotona. Sähköpostiin tuli kuva mihin olivat jättäneet ja palautepyyntö. Saisi olla muillakin vastaava.
 
Su

Liity DHL Mychoiceen ja saat määrittää mitä ne tekee jos et ole kotona. Mulla ohjeena "Jätä turvalliseen paikkaan" ja lisätietona esim kuistille tuolin alle/viereen. Eilen tuli viimeksi paketti kun en ollut kotona. Sähköpostiin tuli kuva mihin olivat jättäneet ja palautepyyntö. Saisi olla muillakin vastaava.
Hyvä tietää että tällainen palvelu on olemassa, vaikuttaa fiksulta.
Omassa tapauksessa kyseessä oli usean tuhannen euron arvoinen polkupyörä. En tiedä miten tuo "piilotetaan" rivitalon etupihalle pahvilaatikossa vaikka kuulut DHL Mychoiceen? Kaiken lisäksi olin sattuneista syistä kotona "toimituspäivänä" ja kukaan ei käynyt ovella? Kuriiri oli asiakaspalvelun tietojen mukaan yrittänyt soittaa mutta en ollut vastannut, oma puheluloki ei näytä vastaamattomia puheluita "toimituspäivältä".
Myönsivät kuitenkin virheensä ja pyörä luvattiin huomiseksi Postin toimittamana, asiakaspalvelun suuntaan täysi kymppi :thumbsup:
 
Hyvä tietää että tällainen palvelu on olemassa, vaikuttaa fiksulta.
Omassa tapauksessa kyseessä oli usean tuhannen euron arvoinen polkupyörä. En tiedä miten tuo "piilotetaan" rivitalon etupihalle pahvilaatikossa vaikka kuulut DHL Mychoiceen? Kaiken lisäksi olin sattuneista syistä kotona "toimituspäivänä" ja kukaan ei käynyt ovella? Kuriiri oli asiakaspalvelun tietojen mukaan yrittänyt soittaa mutta en ollut vastannut, oma puheluloki ei näytä vastaamattomia puheluita "toimituspäivältä".
Myönsivät kuitenkin virheensä ja pyörä luvattiin huomiseksi Postin toimittamana, asiakaspalvelun suuntaan täysi kymppi :thumbsup:

Fillari voi olla vaikea piilottaa varsinkin rivarin tapauksessa. Mulle ois kelvannut normiohjeella fillarikin. Toi on siitäkin hyvä, ettei tule tekosyitä ja saa taas hakea ties mistä. Ennen Posti soitti kun ei ollut kotona ja kysy mitä tehdään, mutta viimeksi ei ja valitin niin ei kuulemma ole moista palvelua olemassakaan :thumbsdown: Saisi ottaa muutkin oppia tosta DHL:n palvelusta.
 
Fillari voi olla vaikea piilottaa varsinkin rivarin tapauksessa. Mulle ois kelvannut normiohjeella fillarikin. Toi on siitäkin hyvä, ettei tule tekosyitä ja saa taas hakea ties mistä. Ennen Posti soitti kun ei ollut kotona ja kysy mitä tehdään, mutta viimeksi ei ja valitin niin ei kuulemma ole moista palvelua olemassakaan :thumbsdown: Saisi ottaa muutkin oppia tosta DHL:n palvelusta.
Juu,voi olla.
Olin kotona koko päivän DHL:n seurannan mukaisena toimituspäivänä. Ei soitettu ja kukaan ei edes käynyt ovella.
Mitä DHL teki tässä hyvin?
Asiakaspalvelun kautta homma hoitui kuitenkin todella hyvin, saa nähdä miten posti hoitaa huomiseksi luvatun toimituksen...
Edit. typo
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäistä kertaa ongelmia DHL kanssa. Saksasta lähetetty paketti ollut nyt toista viikkoa jumissa Frankfurtissa.

We, 24.08.2022, 23:43, IPZ Frankfurt The shipment will be transported to the destination country/destination area and, from there, handed over to the delivery organization.

Tu, 30.08.2022, 06:28, IPZ Frankfurt The shipment will be transported to the destination country/destination area and, from there, handed over to the delivery organization.

Monestikkohan ne meinaa lähetellä paketin tuolta Frankfurtista eteenpäin seuranna mukaan, ennen kuin saapuu Suomen kamaralle :whistling:
 
Päivitetäänpä itsekin DPD tilannetta. Paketti on sahannut Turku - Tukholma väliä jo kuusi kertaa nyt 15 päivän aikana. Välillä on käynyt Umeåssa mutkan ja nyt näyttää olevan Tukholmassa. Eihän se nyt ole saatana kumma, että kuskeilla on kiire, kun noita samoja paketteja kuskailevat edestakaisin. Paketissa on laite johon saadaan yhteys puhelinverkon yli, joten tekisi mieli laittaa paikannus päälle ja katsoa missä oikeasti tällä hetkellä makoilee...

Tuo yllä oleva paketti siis lähti DPD:n kautta, mutta paketin olinpaikkaa kysyessä antoivat seurannan PostNordin sivustolle. ilmeisesti on siis tällä hetkellä PostNordin hallussa. Alkuperäinen seuranta näyttää, ettei olisi kuin neljä kertaa käynyt Turun laivassa seilaamassa.

Jahas jännäksi menee. Paketti ollut nyt matkalla 22 päivää Oulu - Umeå väliä. Kerran kävi jo melkein perillä, sen jälkeen sahasi Turku - Tukholma väliä edestakaisin useampaan kertaan ja nyt näyttää olevan n. 300km Tukholmasta lounaaseen. Mihinkähän tuo on matkalla. Piti jo toinen paketti laittaa matkaan DHL:llä eilen. Saapi nähdä, kumpi on ensin perillä.
 
Aiemmin on DHL toiminut melko luotettavasti, vaan ei näemmä enää : paketti otettu kuskin kyytiin maanantai-aamuna 29.8 klo 8 Helsingistä, edelleen nyt perjantaina 2.9 klo 10:30 paketti on siellä kuskin kyydissä, ei mitään edistystä.

Kova homma tuntuu olevan kuljettaa paketti 32 kilometrin matka kun ei siinä ole yli 4 vuorokauteen onnistuttu. Asiakaspalvelullekin jo pyyhkeitä kun eivät kuulemma näe järjestelmästä muuta kuin että paketti on 'alihankkijan kyydissä'... melkoista touhua. Alihankkijan yhteystietoja ei kuulemma voida antaa vaan he laittavat sinne kyselyä että miksi kestää, toivotaan että se jotain auttaisi.

Saivat saksasta paketin helsinkiin 2 päivässä mutta kuski hautoo pakettia yli tuplat tuosta ajasta, suoritus kohdallaan tosiaan.

On valkattu DHL nettipalvelusta että veisivät noutopisteeseen koska ennalta tiedän että se kotitoimitus ei koskaan onnistu (kun joka ainoa kuski jakelufirmasta riippumatta ei ikinä käy tai soita vaan merkkaavat suoraan että kukaan ei muka ollut kotona) ja DHL automaattikin on ainakin heidän mukaansa aina täynnä, helpompi suosiolla ottaa noutopisteeseen heti niin normaalisti onnistuu sillä hyvin, vaan eipä näemmä enää auta sekään.
 
UPS teki tänään UPSit

1662473985844.png
 
Meillä töissä ketjun otsikon firmat meni suomessa nyt pois käytöstä. Tätä auttoi huomattavasti se kun olin kotona odottamassa tärkeää lähetystä ja UPS jälleen kerran pysähtyi talon eteen, lähetti viestin etten ollut kotona ja vei paketin taas jonnekkin hevonvitunkuuseen. Välillä lähetykset on menneet tämmöisen "toimitusyrityksen" jälkeen välivarastoon 400km päähän kohteesta.

Ei ollut vaikeaa suostutella vaihtamaan nämä kaikki kotimaiseen toimijaan, joka jatkossa saa tehdä kaiken.
 
Mitähän UPS nyt sitten sekoilee, eli tuo yllä oleva lähetys joka oli tiistaina jo jakelussa, ja kesken kuljetuksen tulee tämä "viivästynyt" ilmoitus.

No nyt juuri hetki sitten tuo sama seurantakoodi pomppasi OmaPostissa listoille ("ei vielä saapunut postille").

Amazonin paketti johon ostettu "pikakuljetus" 14eur. Eikai tämän nyt näin pitäisi mennä?

EDIT: Tilausvaiheessa Amazon lupaili paketille toimitusta tänään, mutta ainakin nyt jos tuo on Postille vielä erikseen menossa niin tuskin tulee tänään.
 
Mitähän UPS nyt sitten sekoilee, eli tuo yllä oleva lähetys joka oli tiistaina jo jakelussa, ja kesken kuljetuksen tulee tämä "viivästynyt" ilmoitus.

No nyt juuri hetki sitten tuo sama seurantakoodi pomppasi OmaPostissa listoille ("ei vielä saapunut postille").

Amazonin paketti johon ostettu "pikakuljetus" 14eur. Eikai tämän nyt näin pitäisi mennä?

EDIT: Tilausvaiheessa Amazon lupaili paketille toimitusta tänään, mutta ainakin nyt jos tuo on Postille vielä erikseen menossa niin tuskin tulee tänään.
Minulla on muistikuva että UPS joskus (ruuhkatilanteissa?) siirtelee pääkaupunkiseudullakin kuljetuksia Postille.

Amazonilta saa kyllä pikakuljetuksen kuljetusmaksun takaisin jo ei tule ajoissa, riippuen tilanteesta refund tulee ihan automaattisestikin seurannan perusteella.
 
Mitähän UPS nyt sitten sekoilee, eli tuo yllä oleva lähetys joka oli tiistaina jo jakelussa, ja kesken kuljetuksen tulee tämä "viivästynyt" ilmoitus.

No nyt juuri hetki sitten tuo sama seurantakoodi pomppasi OmaPostissa listoille ("ei vielä saapunut postille").

Amazonin paketti johon ostettu "pikakuljetus" 14eur. Eikai tämän nyt näin pitäisi mennä?

EDIT: Tilausvaiheessa Amazon lupaili paketille toimitusta tänään, mutta ainakin nyt jos tuo on Postille vielä erikseen menossa niin tuskin tulee tänään.

Vastaava homma kävi täällä. Eilen piti paketin tulla ja kesken jakelun tuo "viivästynyt". Nyt näköjään on ilmestynyt tuonne omapostiin samalla "ei vielä saapunut postille" statuksella.
 
Minulla on muistikuva että UPS joskus (ruuhkatilanteissa?) siirtelee pääkaupunkiseudullakin kuljetuksia Postille.
Ilmeisesti joo. Vähän kyllä ihmetyttää tuo että otetaan kuitenkin kuljetukseen mukaan ja sitten hetken päästä laitetaankin vaan tuo "viivästyy" ilmoitus. Aika kehnoa vuoro/reittisuunnittelua jos paketti lastataan autoon ja sitten vasta tajutaan ettei tänne suunnalle olekaan muka muita paketteja.

Vaikka DHL ei olekaan täydellinen niin niillä on sentaan aamu ja iltajakelut ja jakavat pitkälle iltaan asti paketteja ainakain täällä pk-seudulla.
 
Ilmeisesti joo. Vähän kyllä ihmetyttää tuo että otetaan kuitenkin kuljetukseen mukaan ja sitten hetken päästä laitetaankin vaan tuo "viivästyy" ilmoitus. Aika kehnoa vuoro/reittisuunnittelua jos paketti lastataan autoon ja sitten vasta tajutaan ettei tänne suunnalle olekaan muka muita paketteja.

Vaikka DHL ei olekaan täydellinen niin niillä on sentaan aamu ja iltajakelut ja jakavat pitkälle iltaan asti paketteja ainakain täällä pk-seudulla.
Ei ainakaan tuossa screenshotissasi ollut jakeluautoon lastausta, se olisi ollut tekstillä "Toimitusvaiheessa".
 
Ei ainakaan tuossa screenshotissasi ollut jakeluautoon lastausta, se olisi ollut tekstillä "Toimitusvaiheessa".
Juu se muuttui tuohon "Pahoittelut, pakettisi on myöhässä" tekstiin kun tuo viivästys tuli. Aftership-sovelluksen seurannassa näkyy "out for delivery" eilisellä.

Ei nyt onneks ollut mikään järin tärkeä paketti joka olisi pitänyt tänään saada.
 
Meillä töissä ketjun otsikon firmat meni suomessa nyt pois käytöstä. Tätä auttoi huomattavasti se kun olin kotona odottamassa tärkeää lähetystä ja UPS jälleen kerran pysähtyi talon eteen, lähetti viestin etten ollut kotona ja vei paketin taas jonnekkin hevonvitunkuuseen. Välillä lähetykset on menneet tämmöisen "toimitusyrityksen" jälkeen välivarastoon 400km päähän kohteesta.

Ei ollut vaikeaa suostutella vaihtamaan nämä kaikki kotimaiseen toimijaan, joka jatkossa saa tehdä kaiken.

Mikähän lie tässä ollut UPS-kuskilla oikein ideana? Luulisi, että melkein samalla vaivalla voisi käydä kolkuttamassa sitä ovea.
Valitusta kuitenkin ihmeessä vetämään.
 
Mikähän lie tässä ollut UPS-kuskilla oikein ideana? Luulisi, että melkein samalla vaivalla voisi käydä kolkuttamassa sitä ovea.
Valitusta kuitenkin ihmeessä vetämään.
Noitahan on ihan dokumentoitukin kaikenlaisilla piha- tai ovisilmäkameroilla, videolla näkyy kun UPS:n kuski vaan vähän hidastaa kohdalla ja ajaa vaan kylmästi ohi, samaan aikaan tulee seurantaan viesti että ei oltu paikalla. Joku tuollainenhan pääsi about kuukausi sitten uutisiinkin. (ja samaisen tapauksen twitter-ketjussa joku firman botti kävi aina kommentoimassa robottivastauksen kun käytettiin jotain #UPS -tunnistetta tms)
 
Itselle tulossa myös UPS:llä paketti briteistä, eli tullata pitäisi vaikka lähettäjä kaikki kulut maksaakin, niin kyselivät henkilötunnuksen perään. No, kysely tuli tekstiviestillä ilman mitään ohjeita miten toimia, liitteenä puhelinnumero mihin ei vastata.

Asiakaspalveluun soittamalla eivät osanneet sanoa juuta taikka jaata asiaan eikä halua henkilötunnusta ottaa ja laittoivat yhteydenottopyynnön huolintapuolelle tms. No täältä sitten sähköpostilla ohjeet, missä lukee, että asiakaspalveluun voi tämän ilmoittaa, no eipä voinut, muina vaihtoehtoina soittaa siihen numeroon mihin ei vastata tai käydä paikanpäällä jossain Vantaan toimistolla, voi olla hankalaa..

Ja kaiken huipuksi seurannassa lukee, että lähetys on tulliselvitetty..
 
Itselle tulossa myös UPS:llä paketti briteistä, eli tullata pitäisi vaikka lähettäjä kaikki kulut maksaakin, niin kyselivät henkilötunnuksen perään. No, kysely tuli tekstiviestillä ilman mitään ohjeita miten toimia, liitteenä puhelinnumero mihin ei vastata.

Asiakaspalveluun soittamalla eivät osanneet sanoa juuta taikka jaata asiaan eikä halua henkilötunnusta ottaa ja laittoivat yhteydenottopyynnön huolintapuolelle tms. No täältä sitten sähköpostilla ohjeet, missä lukee, että asiakaspalveluun voi tämän ilmoittaa, no eipä voinut, muina vaihtoehtoina soittaa siihen numeroon mihin ei vastata tai käydä paikanpäällä jossain Vantaan toimistolla, voi olla hankalaa..

Ja kaiken huipuksi seurannassa lukee, että lähetys on tulliselvitetty..
Jos ne kulut on oikeasti jo maksettu niin tarvitsevat tuon hetu:n vaan niitä tullausasiakirjoja varten. Mutta jännä jos eivät suostu aspassa sitä kirjaamaan. DHL:llä on nykyisin muistaakseni ihan suojattu verkkosivusto jossa tuo ilmoitetaan, ennen piti myös ilmoittaa vastaamalla tekstariin tai soittaa aspaan
 
Jos ne kulut on oikeasti jo maksettu niin tarvitsevat tuon hetu:n vaan niitä tullausasiakirjoja varten. Mutta jännä jos eivät suostu aspassa sitä kirjaamaan. DHL:llä on nykyisin muistaakseni ihan suojattu verkkosivusto jossa tuo ilmoitetaan, ennen piti myös ilmoittaa vastaamalla tekstariin tai soittaa aspaan
Joo tai en tiedä onko vielä, mutta viestissäkin mainittiin, että hetulla tullaamalla menee lähettäjän maksettavaksi ja paketti on ostettu mallina ei lisäkuluja. Sinänsä ihan ymmärrän tarpeen, mutta ei pysty ymmärtämään kuinka hankalaa tuon toimittaminen voi olla. Voihan se olla, että aspan kaveri oli vaan pihalla, mutta samaa virttä selitti, että siinä viestissä lukee ohjeet. Viestissä luki ainot ohje ”Reply ”1” if you want this in english” tms, sitten 15 minuutin jankkaamisen jälkeen laittoi tuon yhteydenotto pyynnön mistä kerrotaan, että voit ilmoittaa aspaan…
 
Minulla on valmiiksi pakattu ja myöskin valmiiksi UPS-tarroitettu (UPS Standard -nopeuksinen) takuuhuoltolähetys (RMA) ja aion viedä sen jossain välissä läheiseen UPS Access Point™ -toimipaikkaan (= Normaali K-kauppa).

Toimipaikan tiedoissa on mainittuna oheiset "Viimeiset jättöajat".

Tarkoittaako esim. keskiviikon (sekä la ja su) kohdalla olevat viivat -- sitä että kyseisinä päivinä ei lähetystä käsitellä? Ja tuo kellonaika 15:00 sitä että siihen mennessä tuodut lähtevät saman vuorokauden aikana?

Varmaan lähetyksen voi jättää klo 15:00 jälkeenkin, mutta se ei lähde samana päivänä? Vai?



Viimeiset jättöajat


Express-palveluStandard-palveluKansainväliset lähetykset
Ma15:0015:0015:00
Ti15:0015:0015:00
Ke------
To15:0015:0015:00
Pe15:0015:0015:00
la------
su------
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on valmiiksi pakattu ja myöskin valmiiksi UPS-tarroitettu (UPS Standard -nopeuksinen) takuuhuoltolähetys (RMA) ja aion viedä sen jossain välissä läheiseen UPS Access Point™ -toimipaikkaan (= Normaali K-kauppa).

Toimipaikan tiedoissa on mainittuna oheiset "Viimeiset jättöajat".

Tarkoittaako esim. keskiviikon (sekä pe ja la) kohdalla olevat viivat -- sitä että kyseisinä päivinä ei lähetystä käsitellä? Ja tuo kellonaika 15:00 sitä että siihen mennessä tuodut lähtevät saman vuorokauden aikana?

Varmaan lähetyksen voi jättää klo 15:00 jälkeenkin, mutta se ei lähde samana päivänä? Vai?



Viimeiset jättöajat


Express-palveluStandard-palveluKansainväliset lähetykset
Ma15:0015:0015:00
Ti15:0015:0015:00
Ke------
To15:0015:0015:00
Pe15:0015:0015:00
la------
su------
Kaikkiin kolmeen kysymykseen vastaus on "kyllä", eli oikein tulkitsit.
 
Voi vitun UPS:n valehtelevat paskaläjät.

"Hei, emme voineet jättää pakettia osoitteeseesi." No, olen ollut kotona koko päivän etätöissä ja tosiasiassa eivät edes käyneet yrittämässä toimitusta ja nyt sitten saa lähteä hakemaan pakettia jostain varsin kaukaa.

Haistakaa paska.
 
Voi vitun UPS:n valehtelevat paskaläjät.

"Hei, emme voineet jättää pakettia osoitteeseesi." No, olen ollut kotona koko päivän etätöissä ja tosiasiassa eivät edes käyneet yrittämässä toimitusta ja nyt sitten saa lähteä hakemaan pakettia jostain varsin kaukaa.

Haistakaa paska.
Kävin noutamassa paketin hevonkuusenperseestä viikonloppuna. Nyt puhelimeen satelee muistutuksia että paketti pitää käydä noutamassa ennen määräaikaa.

Vittuilevatkin vielä.
 
Kävin noutamassa paketin hevonkuusenperseestä viikonloppuna. Nyt puhelimeen satelee muistutuksia että paketti pitää käydä noutamassa ennen määräaikaa.

Vittuilevatkin vielä.

Mulle satelee myös muistutuksia lähetyksestä jonka hain noutopisteestä yli viikko sitten ja seurannassa se näkyy noudettuna eli kaikki on taas enemmän tai vähemmän sekaisin upsilla.

Ärsytti muutenkin ihan riittävästi kun kolmen tuotteen tilaus lähtee kolmena eri lähetyksenä ja kaikki päätyvät eri noutopisteisiin.
 
Mulle tuli UPSlta taannoin tekstiviesti amazonin paketista, että UPS oli estynyt toimittamaan pakettini. Automaattiviestin osasivat lähettää, mutta ei voineet soittaa. Kotona olin koko ajan, eikä ketään varmasti ollut käynyt pihalla. Sitten se toinenkin toimituskerta ilmeisesti meni pieleen, kun en koskaan pakettia saanut. Yritin kysellä tätä asiakaspalvelusta, niin vastaus tuli kuukauden päästä, että pahoittelut myöhäisestä vastauksesta ja paketti on jo lähettäjällä. No varmaan on niin. Ilmeisesti Amazon ei ole nyt osannut palauttaa rahojakaan, ni täytyy yrittää selvitellä sitäkin sitten.
 
Mulle satelee myös muistutuksia lähetyksestä jonka hain noutopisteestä yli viikko sitten ja seurannassa se näkyy noudettuna eli kaikki on taas enemmän tai vähemmän sekaisin upsilla.

Ärsytti muutenkin ihan riittävästi kun kolmen tuotteen tilaus lähtee kolmena eri lähetyksenä ja kaikki päätyvät eri noutopisteisiin.
Jeps, täällä myös tullut 4 UPS:n SMS-viestiä lähetyksestä jonka noudin jo toissa viikollla.

Mutta tänään tuli sitten DHL:ltäkin SMS-muistutus lähetyksestä jonka noudin maanantaina, hauska sattuma että samaa ongelmaa samaan aikaan heilläkin.
 
Onko jollain tietoa onko minun UPS MyChoice rikki vai onko se Suomessa vain paska?

Olin vuosia sitten ottanut tuon käyttöön, silloin siihen pystyi asettamaan katuosoitteen ja sähköpostiosoitteen.

Nyt kun muutin asuntoa, koitin löytää miten katuosoitteen voi muuttaa, mutta ei ollut mitään keinoa muuttaa sitä. Weppisivulla ei ollut edes my choice katuosoitteen poistopainiketta, mutta mobiiliappikaatiosta löysin keinon poistaa vanha katuosoite.

Uutta katuosoitetta ei kuitenkaan voi syöttää My choiceen kummassakaan, mobiilissa tai wepissä.

Lisäksi puhelinnumeroa ei voi syöttää ollenkaan?

Ainoastaan sähköpostiosoitteen voi laittaa.

Eli todella paska palvelu jos on näin?
 
Onko jollain tietoa onko minun UPS MyChoice rikki vai onko se Suomessa vain paska?

Olin vuosia sitten ottanut tuon käyttöön, silloin siihen pystyi asettamaan katuosoitteen ja sähköpostiosoitteen.

Nyt kun muutin asuntoa, koitin löytää miten katuosoitteen voi muuttaa, mutta ei ollut mitään keinoa muuttaa sitä. Weppisivulla ei ollut edes my choice katuosoitteen poistopainiketta, mutta mobiiliappikaatiosta löysin keinon poistaa vanha katuosoite.

Uutta katuosoitetta ei kuitenkaan voi syöttää My choiceen kummassakaan, mobiilissa tai wepissä.

Lisäksi puhelinnumeroa ei voi syöttää ollenkaan?

Ainoastaan sähköpostiosoitteen voi laittaa.

Eli todella paska palvelu jos on näin?
Itsellä hajosi täsmälleen kuvaamasi mukaisesti 2020 alussa ja on yhä hajalla.

Laitoin asiakaspalveluun kyselyä muutama kuukausi sitten, ei vastausta.

edit: Sama koskee myös uusia tilejä, eli sellaisen tekeminen ei auta, kokeiltu on.
 
Viimeksi muokattu:
Onko jollain tietoa onko minun UPS MyChoice rikki vai onko se Suomessa vain paska?

Olin vuosia sitten ottanut tuon käyttöön, silloin siihen pystyi asettamaan katuosoitteen ja sähköpostiosoitteen.

Nyt kun muutin asuntoa, koitin löytää miten katuosoitteen voi muuttaa, mutta ei ollut mitään keinoa muuttaa sitä. Weppisivulla ei ollut edes my choice katuosoitteen poistopainiketta, mutta mobiiliappikaatiosta löysin keinon poistaa vanha katuosoite.

Uutta katuosoitetta ei kuitenkaan voi syöttää My choiceen kummassakaan, mobiilissa tai wepissä.

Lisäksi puhelinnumeroa ei voi syöttää ollenkaan?

Ainoastaan sähköpostiosoitteen voi laittaa.

Eli todella paska palvelu jos on näin?

Muistaakseni olen itsekin joskus tuosta palvelusta tänne avautunut. UPS se vaan onnistuu aina yllättämään.
 
Piti tulla FedExillä paketti klo 18 mennessä, eipä ole näkynyt. Toki tuon arvasinkin kun näin kuka sen toimittaa. Nyt siellä lukee "päivän lopussa". Mutta seurannassa lukee:
Kuljetettavana VANTAA FI
Paketti odottaa tulliselvitystä


Onko se tuon firman vakiotoimintaa tulliselvittää Puolasta tuleva paketti...?
 
Voi jessus, ensimmäistä kertaa ups:in kautta paketti tulossa ja tottakai yrittäneet toimittaa kun olin töissä ja lähin noutopiste 55 kilsan päässä. Onneksi sentään sai uuden ajan laitettua niin katsotaan sitten tiistaina kun on vapaata.
Ainakin viimeksi kun heidän kautta tuli mitään niin se tuli jonkun suomalaisen kuriirin kautta mutta kaippa tuokin on tänne pohjoiseen rantaunut.
 
Piti tulla FedExillä paketti klo 18 mennessä, eipä ole näkynyt. Toki tuon arvasinkin kun näin kuka sen toimittaa. Nyt siellä lukee "päivän lopussa". Mutta seurannassa lukee:
Kuljetettavana VANTAA FI
Paketti odottaa tulliselvitystä


Onko se tuon firman vakiotoimintaa tulliselvittää Puolasta tuleva paketti...?
Joo, nyt tuo paketti on toimituksessa Turussa. Harmi vaan, että minä en ole Turussa... Mainio firma tuo FedEx.
edit. ilmeisesti pakettia toimittava firma on turkulainen ja seuranta listaa vain sen. Kyllä tuo paketti kuitenkin tuli äsken tänne.
 
Viimeksi muokattu:
Onko jotain tehtävissä kun tilasin rockautosta fedexillä jarrukengät ja muuta romua. Eilen torstaina 15.9 piti olla toimitus, tänään paketti saapunut ranskaan ja toimitusaika ei ole tiedossa. Rockauton sivuilta pystyy valitsemaan ns nopean kuljetuksen ja hitaan väliltä. Hitaalla fedexillä olisi ollut perillä ensi viikon keskiviikkona. Nopea maksaa 20e enemmän ja olisi pitänyt eilen saapua. Eipä taida saada rahdeista alennusta vaikka olisi tullut 20e halvemmaksi ottaa se hidas kuljetus, kun toimituspäivä on näemmä melkein sama?

Vituttaa kun auto seisoo telakalla ja saa maksaa tyhjästä vaikka pointti oli nimenomaan saada kengät tälle viikonlopulle...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 113
Viestejä
4 502 332
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom