Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Onko tietoa miten myöhään UPS toimittaa? Verkkosivuilla on vaan että 9-19, mutta joskus myöhemmin. Melko epämääräistä.

Eikai se nyt enää tänään tule. Voisi pikkuhiljaa mennä nukkumaan :D
 
Minä tilasin firmalle tavaraa USA:sta kolmisen viikkoa sitten, lähtikin rivakasti FedExin kyydillä Suomeen kun piti tietysti saada tavarat nopeasti. Nyt sitten reilut pari viikkoa ollut jumissa FedExillä Vantaalla. Statuksena Tullausselvityksen viive. "Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan. Suositeltava toimenpide: Maahantuojan toimitettava ohjeet."

Lähetin tarvittavat asiakirjat (seurantanumero, tilausvahvistus, tavaran kuvaus, y-tunnus) tuttuun tapaan osoitteeseen huolinta@fedex.com ja mitään kuittausta viestin perillemenosta ei tullut. Parin viikon aikana yritin useampaankin kertaan soittaa FedExin numeroon, mutta aina jonotus katkesi puolen tunnin (maksullisen?) jonotuksen jälkeen. Lopulta onnistuin pääsemään läpi yrittämällä englanniksi. Aspan mukaan lähettämäni dokkarit ja myös FedExin sivuilta lähettämäni selvityspyynnöt olivat saapuneet, ruuhka siellä päässä kuulemma on mieletön. Onkohan siellä lajittelukeskuksessa räjähtänyt pommi vai onko kaikki työntekijät kuolleet koronaan?

Sain hyvin ystävälliseltä aspalta jopa FedEx Huolinnan salaisen puhelinnumeron, jota käyttämällä pääsin läpi parissa minuutissa. No ei se paketti silti ole vielä puhelusta seuraavana päivänäkään liikahtanut mihinkään.

UPS sen sijaan on toiminut rivakasti, firman lähettämät ja vastaanottamat paketit on kulkeneet jopa USA:n ja Suomen välilä just niin nopeasti kuin pitääkin. Eli kannattaa käyttää UPSia, kait siinä jokin perimmäinen syy on että UPS on valittu firman sopimustoimittajaksi...
 
Minä tilasin firmalle tavaraa USA:sta kolmisen viikkoa sitten, lähtikin rivakasti FedExin kyydillä Suomeen kun piti tietysti saada tavarat nopeasti. Nyt sitten reilut pari viikkoa ollut jumissa FedExillä Vantaalla. Statuksena Tullausselvityksen viive. "Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan. Suositeltava toimenpide: Maahantuojan toimitettava ohjeet."

Lähetin tarvittavat asiakirjat (seurantanumero, tilausvahvistus, tavaran kuvaus, y-tunnus) tuttuun tapaan osoitteeseen huolinta@fedex.com ja mitään kuittausta viestin perillemenosta ei tullut. Parin viikon aikana yritin useampaankin kertaan soittaa FedExin numeroon, mutta aina jonotus katkesi puolen tunnin (maksullisen?) jonotuksen jälkeen. Lopulta onnistuin pääsemään läpi yrittämällä englanniksi. Aspan mukaan lähettämäni dokkarit ja myös FedExin sivuilta lähettämäni selvityspyynnöt olivat saapuneet, ruuhka siellä päässä kuulemma on mieletön. Onkohan siellä lajittelukeskuksessa räjähtänyt pommi vai onko kaikki työntekijät kuolleet koronaan?

Sain hyvin ystävälliseltä aspalta jopa FedEx Huolinnan salaisen puhelinnumeron, jota käyttämällä pääsin läpi parissa minuutissa. No ei se paketti silti ole vielä puhelusta seuraavana päivänäkään liikahtanut mihinkään.

UPS sen sijaan on toiminut rivakasti, firman lähettämät ja vastaanottamat paketit on kulkeneet jopa USA:n ja Suomen välilä just niin nopeasti kuin pitääkin. Eli kannattaa käyttää UPSia, kait siinä jokin perimmäinen syy on että UPS on valittu firman sopimustoimittajaksi...

Aivan sama tilanne. Sain vahvistuksen että tullaus on hoidettu ja siirretään kuljetukseen vaikka edelleen seuranta väittää että "Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan. Suositeltava toimenpide: Maahantuojan toimitettava ohjeet."

Ovat kertoneet tämän nyt kahdesti, että tullaus in tehty ja siirretään kuljetukseen., mutta mitään ei tapahdu oikeasti.

Suomen Fedxexilla on pasmat pahasti sekaisin, kaikki toimi ripeesti siihen asti kun se saapui Suomeen. Tässä välissä olen jo hoitanut tullaukset Japanista tulevalle paketille ja ripeesti homma hoitui. Joten tullin päässä ei ole ongelmaa.

Muuten Fedexsin sivuita :
Rahat takaisin -takuu
Uusi koronavirus COVID-19 on saanut paikalliset, osavaltioiden väliset sekä kansalliset hallitukset ympäri Euroopan asettamaan päivittäin työ- ja matkustusrajoituksia, jotka vaikuttavat kykyymme antaa korkealuokkaista palvelua. Tämän seurauksena olemme päättäneet välittömästi keskeyttää kaikkien FedEx Express -palveluiden Rahat takaisin -takuun. Päätös on voimassa toistaiseksi. FedEx Expressillä on tärkeä rooli maailmanlaajuisissa toimitusketjuissa sekä maailman yhdistämisessä näinä kriittisinä aikoina. Jatkamme toimintaamme hallitusten asettamat rajoitukset ja määräykset huomioiden. Olemme edelleen keskittyneet palvelemaan asiakkaitamme ja toimittamaan avustustarvikkeita niille alueille, jotka niitä eniten tarvitsevat.
 
Latviasta tiistaina lähtenyt UPS Express -paketti kerkesi kolmessa päivässä HeVa:lle. Soittelin vielä eilen UPS:lle, että mikä helvetti kestää. Lupasivat toimituksen tälle päivälle iltapäivään mennessa. Yllätys ei ollut suuri, kun pakettia ei näy missään. Soitin jälleen UPS:n aspaan ja paketti luovutettu yöllä alihankkijalle, johon ei saada yhteyttä.

Pitääpä ihan mielenkiinnosta ottaa toimittajan nimi talteen.

:smoke:

Tuolla UPSin varastolla on nyt lojunut useamman päivän Saksasta tullut paketti, jota ei sitten ole joko yritettykään toimittaa tai on lojunut jossain autossa, jonka kuski ei ole halunnut/ehtinyt koukata tänne suuntaan. Joka ilta ilmestyy seurantaan "Toimitus myöhästyy yhdellä työpäivällä. / Toimitus siirretään." + "Tuontiskannaus". On sen verta iso paketti, ettei voi edes omalla autolla noutaa.

Noh, saihan UPS vaimollekin lähetetyn paketin kerran vietyä noutopisteeseen ilman mitään seurantatietoa tai ilmoitusta ja se paketti lähti sitten iloisesti takaisin. Onkohan UPS kertaakaan oikeastaan toimittanut tänne ilman, että olisi tullut jotain sekasotkua.
 
Hmph... Kollega sveitsistä laittanut paketin reilu kuukausi sitten tulemaan.
Itse toki autuaasti unohtanut kokoasian kun yleensä meidän varastolta joku heppu ilmoittelee jos sinne allekirjoittaneen nimellä tavaraa tulee. Kollega sitten uteli että joko lähetyksen sain... Ja kas kas Fedexin seuranta sanoo;
Perjantaina 23. huhtikuuta 2021
10.27VANTAA FIKuljetettavanaPaketti saatavissa selvitystä varten

Eli vajaan kuukauden se on Fedexillä roikkunut, ei ole mitään ilmoitusta tullut sähköpostilla/sms/email/savumerkit.

Itsekö tuo nyt pitää koittaa manuaalisesti jotenkin tullata? On vielä firman kamoja ja tullauksen teko firman puolesta vähän hakusessa...
Jännä ettei tosiaan mitään ilmoitusta tuolta ole tullut.

Kas kas, sähköpostia pistin Fedexille, ei mitään vastausta.
Mutta tänä aamuna status muuttunut tilaan "7.20 VANTAA FI Ulkomaanlähetyksen vapautus – tuonti".
Eihän tuo lähetys ole kuin päivää yli kuukauden maannut tuolla Fedexillä.
 
Mulla ei vielä mitään. 7.5 tilaus laitettu sisään toimittajalle. 7.5 lähtenyt Fedexin toimesta USA:sta ja saapunut Suomeen 9.5. Siitä asti maannut FedExillä Suomessa. Väittävät että 17.5 hoidettu tullaus, mutta mitään edistymistä ei sen jälkeen.

Tää putiikki on kyllä niin Ex mun silmissä. Sepittävät Covid ja Brexit tarinaa jatkuvasti. Covid ollut jo vuoden, joten ei pitäisi olla yllätys enään . Brexit tulosta tiedetty muutama vuosi, joten ei pitäi olla yllätys. Selityksiä, selityksiä.....

Kas kun muut filmat saa paketiinsa läpi.....
 
Minä tilasin firmalle tavaraa USA:sta kolmisen viikkoa sitten, lähtikin rivakasti FedExin kyydillä Suomeen kun piti tietysti saada tavarat nopeasti. Nyt sitten reilut pari viikkoa ollut jumissa FedExillä Vantaalla. Statuksena Tullausselvityksen viive. "Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan. Suositeltava toimenpide: Maahantuojan toimitettava ohjeet."

Lähetin tarvittavat asiakirjat (seurantanumero, tilausvahvistus, tavaran kuvaus, y-tunnus) tuttuun tapaan osoitteeseen huolinta@fedex.com ja mitään kuittausta viestin perillemenosta ei tullut. Parin viikon aikana yritin useampaankin kertaan soittaa FedExin numeroon, mutta aina jonotus katkesi puolen tunnin (maksullisen?) jonotuksen jälkeen. Lopulta onnistuin pääsemään läpi yrittämällä englanniksi. Aspan mukaan lähettämäni dokkarit ja myös FedExin sivuilta lähettämäni selvityspyynnöt olivat saapuneet, ruuhka siellä päässä kuulemma on mieletön. Onkohan siellä lajittelukeskuksessa räjähtänyt pommi vai onko kaikki työntekijät kuolleet koronaan?

Sain hyvin ystävälliseltä aspalta jopa FedEx Huolinnan salaisen puhelinnumeron, jota käyttämällä pääsin läpi parissa minuutissa. No ei se paketti silti ole vielä puhelusta seuraavana päivänäkään liikahtanut mihinkään.

UPS sen sijaan on toiminut rivakasti, firman lähettämät ja vastaanottamat paketit on kulkeneet jopa USA:n ja Suomen välilä just niin nopeasti kuin pitääkin. Eli kannattaa käyttää UPSia, kait siinä jokin perimmäinen syy on että UPS on valittu firman sopimustoimittajaksi...
olet siis kuitenkin tullannut jo paketin itsenäisesti?
 
Mulla ei vielä mitään. 7.5 tilaus laitettu sisään toimittajalle. 7.5 lähtenyt Fedexin toimesta USA:sta ja saapunut Suomeen 9.5. Siitä asti maannut FedExillä Suomessa. Väittävät että 17.5 hoidettu tullaus, mutta mitään edistymistä ei sen jälkeen.

Tää putiikki on kyllä niin Ex mun silmissä. Sepittävät Covid ja Brexit tarinaa jatkuvasti. Covid ollut jo vuoden, joten ei pitäisi olla yllätys enään . Brexit tulosta tiedetty muutama vuosi, joten ei pitäi olla yllätys. Selityksiä, selityksiä.....

Kas kun muut filmat saa paketiinsa läpi.....
Ei ole mikään salaisuus, että tällä hetkellä fedexillä on suomessa isoja ongelmia pakettien käsittelyn kanssa. Sitä mistä ongelma todellisuudessa johtuu niin en osaa sanoa, mutta nopeiten pakettinsa saa jos asuu pk-seudulla ja hakee kentältä.
 
Tragikoomista, nyt FedExiltä tulee kyselyihin automaattiinen sähköposti- ilmoitus, että myös sähköpostien käsittelyssä on suuria viiveitä. :D
Vinetto, että ne on solmussa ! Ovat kyllä kaivaneet itsellensä aikamoisen juoksuhiekkakuopan täällä suomen päässä.
 
Ei ole mikään salaisuus, että tällä hetkellä fedexillä on suomessa isoja ongelmia pakettien käsittelyn kanssa. Sitä mistä ongelma todellisuudessa johtuu niin en osaa sanoa, mutta nopeiten pakettinsa saa jos asuu pk-seudulla ja hakee kentältä.

Saakos ne muka vielä tätä nykyä hakeakin? Ainakin postilta moinen mahdollisuus taisi vuosia sitten poistua...
 
Äh... pitikin tulla Fedexin kyydissä. Ei lupaa hyvää. :facepalm:

Aamulla puhelinnumero vielä toimi - tosin puhelu katkeksi n. 15 minuutin jonottamisen jälkeen. Nyt ilmoittaa, että valitsemanne numero ei ole käytössä (010 800 515).

Edit: myöhemmin lähti taas toimimaan, mutta eipä sieltä läpi silti pääse...
 
Viimeksi muokattu:
Onko tietoa miten myöhään UPS toimittaa? Verkkosivuilla on vaan että 9-19, mutta joskus myöhemmin. Melko epämääräistä.

Eikai se nyt enää tänään tule. Voisi pikkuhiljaa mennä nukkumaan :D

Jatkoa tälle. Kun ei tuo tullut laitoin että kiikuttavat sen lähimpään UPS pisteeseen eli K-Markettiin koska en perjantaina olisi pystynyt vastaanottamaan tuota. Paketti siirtyi tässä vaiheessa UPSilta Postille. Tänään sitten posti toi tuon suoraan kotiin.

Mystistä, mutta kävihän se näinkin.
 
Äh... pitikin tulla Fedexin kyydissä. Ei lupaa hyvää. :facepalm:

Aamulla puhelinnumero vielä toimi - tosin puhelu katkeksi n. 15 minuutin jonottamisen jälkeen. Nyt ilmoittaa, että valitsemanne numero ei ole käytössä (010 800 515).

Edit: myöhemmin lähti taas toimimaan, mutta eipä sieltä läpi silti pääse...


Aattelin kanssa kilauttaa heille, että voisin pakettini sieltä noutaa kun eivät saa sitä toimitettua. Mutta Puhelimella ei pääse läpi, vaikka kuinka yrittää.
Toivotonta, Fedex istuu lähetystä päällä kykenemättä itse niitä toimitaamaan , mutta myöskään itse noutamista ei voi järjestää.

Toivotonta. Hermo menis totaalisesti jos olis jotain todella tärkeetä ja kiireellistä siellä kanissa. Jollakin varmaan on....

Eivät toimita, eivät vastaa sähköposteihin, eivät vastaa puhelimeen....
 
Aattelin kanssa kilauttaa heille, että voisin pakettini sieltä noutaa kun eivät saa sitä toimitettua. Mutta Puhelimella ei pääse läpi, vaikka kuinka yrittää.
Toivotonta, Fedex istuu lähetystä päällä kykenemättä itse niitä toimitaamaan , mutta myöskään itse noutamista ei voi järjestää.

Toivotonta. Hermo menis totaalisesti jos olis jotain todella tärkeetä ja kiireellistä siellä kanissa. Jollakin varmaan on....

Eivät toimita, eivät vastaa sähköposteihin, eivät vastaa puhelimeen....
Menet paikanpäälle ja haet pois. Ei siihen soittoa tarvita.
 
Menet paikanpäälle ja haet pois. Ei siihen soittoa tarvita.

Onnistuuko ihan noin ? Ei se paketti kuitenkaan ihan siinä tiskin alla ole odottamassa. En haluaisi jäädä siinne pyörittelemään pitkäksi aikaa peukaloita.
Joskus aikoinann kun hain paketin DHL:tä niin piti sopia nouto ja kuvittelin että roudaavat paketin valmiiksi esille noutamista varten.
 
Onnistuuko ihan noin ? Ei se paketti kuitenkaan ihan siinä tiskin alla ole odottamassa. En haluaisi jäädä siinne pyörittelemään pitkäksi aikaa peukaloita.
Joskus aikoinann kun hain paketin DHL:tä niin piti sopia nouto ja kuvittelin että roudaavat paketin valmiiksi esille noutamista varten.
Pitäisi onnistua. Ei ne paketit koskaan ainakaan itsellä valmiina ole olleet vaan kyllä ne on lähteneet varastosta hakemaan niitä.
 
No, niin , pyörähdimpä FedExin toimipisteessä kun sattui olemaan muutakin asiaa niille nurkille. Luu jäi käteen tältä reissulta, sillä eivät pystyneet juuri nyt kaivamaan pakettiani varastosta, vaikka ensin sanoivat, että hetkinen, joku hakee sen. Kysyivät muuten, että olenko sopinut hakevani paketin, johon vastasin, että en ole pystynyt sopimaan hakua, koska kukaan ei vastaa puheluihin. Mutisivat jotain epämääräistä takaisin. Naputtelivat tietokoneelle jotain, että olen yrittänyt hakea pakettia heiltä ja lupailivat että toimitetaan huomenna tai perjantaina, mutta samaaan hengenvetoon sanoivat että eivät voi luvata mitään. Eli edellenkään en tiedä koska mahdan saada paketiini, eivätkä hekään tiedä. :thumbsup:

Periaatepannaan laitan kyseisen puulaakin, ja jatkossa välttelen hankkimasta kyseisen putiikin palveluita. Oli muuten aulassa muutama muukin närkästynyt asiakas.
 
No, niin , pyörähdimpä FedExin toimipisteessä kun sattui olemaan muutakin asiaa niille nurkille. Luu jäi käteen tältä reissulta, sillä eivät pystyneet juuri nyt kaivamaan pakettiani varastosta, vaikka ensin sanoivat, että hetkinen, joku hakee sen. Kysyivät muuten, että olenko sopinut hakevani paketin, johon vastasin, että en ole pystynyt sopimaan hakua, koska kukaan ei vastaa puheluihin. Mutisivat jotain epämääräistä takaisin. Naputtelivat tietokoneelle jotain, että olen yrittänyt hakea pakettia heiltä ja lupailivat että toimitetaan huomenna tai perjantaina, mutta samaaan hengenvetoon sanoivat että eivät voi luvata mitään. Eli edellenkään en tiedä koska mahdan saada paketiini, eivätkä hekään tiedä. :thumbsup:

Periaatepannaan laitan kyseisen puulaakin, ja jatkossa välttelen hankkimasta kyseisen putiikin palveluita. Oli muuten aulassa muutama muukin närkästynyt asiakas.
Kysyitkö mikä niillä kestää? Mielestäni mitään niin erikoista ei ole tapahtunut, että siihen voisivat vedota. Korona oli edellisenäkin vuotena ja silloin paketit kulkivat ihan normaalisti.
 
Kysyitkö mikä niillä kestää? Mielestäni mitään niin erikoista ei ole tapahtunut, että siihen voisivat vedota. Korona oli edellisenäkin vuotena ja silloin paketit kulkivat ihan normaalisti.

Kyllähän sitäkin kysyin. Epämääräistä mutinaa vastaukseksi eli eivät osanneet sanoa, tai sitten eivät halua sanoa missä vika. Kyllä ne sen tietävät, että miksi homma ei toimi. Selittivät että kyllä muillakin on ongelmia......
 
Onko muilla ollut postnordin kanssa jotain ongelmia viimeaikoina?

Mulla on nyt 2 tilausta jumissa heillä, jotenkin varastoituna. Ensimmäisestä tilauksesta laittoivat sähköpostia, että pitäisi sopia toimituksesta, mutta en jaksanut reagoida, kun ajattelin että tulee kotiin sitten kun tulee tai sitten ohjautuu johonkin noutopaikkaan. Noh nyt sitten maanantaina 2 viikkoa myöhemmin soittelin että mikäs kestää, niin pakettia oli koitettu emailista seuraavana päivänä ilmeisesti toimittaa kotiin, mutta oli osotetiedoista hukkunut ovikoodi jonnekin, vaikka laitan aina toiselle osoiteriville joka mestassa tekstin "doorcode / ovikoodi XXXX" tyylisen rimpsun. Kuski ei toki ollut mulle koittanut soittaakaan, vaikka puhelinnumerokin on paketissa ja lopputuloksena paketti oli mennyt postnordilla statukselle "varastoitu" ja ilmeisesti olisi jonkun ajan kuluttua lähtenyt takaisin lähettäjälle. Noh, kun maanantaina lupasivat tiistaille toimitusta, niin totesin että hyvä kun hoituu ja kyselivät vielä varmuudeksi ovikoodi ja puhelinnumerotiedot. Unohdin koko asian mutta eihän pakettia tietenkään tiistaina tullut.

Noh samaan aikaan mulla on dpd:n kuljetuksessa paketti ja oon emailista availlut lähettäjätahon seurantalinkin, joka ohjaa dpd:n sivuille ja on kokoajan näyttänyt viimeiseksi lokaatioksi viimeisen 10 päivän ajan hollantia ja oon kelannut et kai se sieltä jossain kohtaa tulee, mutta tänään sitten etsiskelin suomen päästä seurantaa, josko olisikin jotain lisätietoja niin paketti löytyikin postnordin seurannasta statuksella "varastoitu". Samalla muistin että mitäs v*ttua ei ole se tiistain toimituskaan tullut ja soitin aspaan niin selvisi, ettei sitä tiistain toimitusta ollut yritettykään ja tämä uudempikin paketti on ollut heillä 10 päivää, mutta ei ole koitettu toimittaa, eikä ole otettu mitään yhteyttäkään toisaalta, kun kuulema jotkut sähköiset tiedot puuttuvat, vaikka paketissa takuuvarmasti on mun osoitetiedot lähettäjän puolesta.

Koitin kysellä asiakaspalvelusta, että miten ihmeessä tilanne voi olla tällainen, että joudun itse selvittämään asioita, että mikseivät he voi olla minuun yhteydessä, jos on ongelmia, niin sanoivat ettei tuollainen toiminta kuulu heidän palveluunsa vaan epäselvissä tapauksissa palauttavat lähetykset vaan sitten lähettäjälle. Tuli vähän sellanen WTF olo, mutta kovasti lupaili huomiselle toimitusta, niin totesin että mikäs siinä, mut tosiasiassa luotto on kyllä heikko, että tulisivat vieläkään. Löin heidän aspaan sitten reklamaation tapauksesta ja pyysin 50€ korvausta käytetystä ajasta ja vaivasta ja ilmoitin suoraan tilitiedot ja kerroin, että mikäli ovat eri mieltä asiasta, niin menee suoraan kuluttajariitalautakunnan selvitettäväksi.
 
Tilasin viikko sitten kytkimiä näppäimistöön KBDFansilta. Paketin toimittajaksi sattui sitten FedEx enkä tässä kohtaa ajatellut asiasta mitään kun ei kyseisestä puljusta ennestään ollut kokemusta. 24. päivä seurantaan ilmestyi tieto että pakettini olisi Vantaalla odottamassa tullausta. Tullin sivuilta hoidin tullauksen ja samana päivänä lähetys tullin toimesta luovutettu. Tänään saan lukea seurannasta että pakettini on siirtynyt Ranskaan. En nyt sitten tiedä kumpi on parempi, se että lähetys jumittaa Vantaalla niin kuin kaikilla muillakin vai että se on tuntemattomasta syystä lähtenyt Ranskaan. Vielä kun asiakaspalvelu on käytännössä pois käytöstä niin kai tässä täytyy vain odottaa ja ihmetellä.
 
Tilasin viikko sitten kytkimiä näppäimistöön KBDFansilta. Paketin toimittajaksi sattui sitten FedEx enkä tässä kohtaa ajatellut asiasta mitään kun ei kyseisestä puljusta ennestään ollut kokemusta. 24. päivä seurantaan ilmestyi tieto että pakettini olisi Vantaalla odottamassa tullausta. Tullin sivuilta hoidin tullauksen ja samana päivänä lähetys tullin toimesta luovutettu. Tänään saan lukea seurannasta että pakettini on siirtynyt Ranskaan. En nyt sitten tiedä kumpi on parempi, se että lähetys jumittaa Vantaalla niin kuin kaikilla muillakin vai että se on tuntemattomasta syystä lähtenyt Ranskaan. Vielä kun asiakaspalvelu on käytännössä pois käytöstä niin kai tässä täytyy vain odottaa ja ihmetellä.


Näkyykö ihan, että lähtenyt toimipaikasta takaisin Ranskaan vai vain yksittäinen kirjaus Ranskasta?

Itselläni ilmestyi mystinen kirjaus Ranskaan yöllä. Soittelin aamusta Fedexin tullauksen puolelle ja kyseessä oli kirjausvirhe. Lähetys oli oikeasti tullattu. Saivat huolinnan kanssa selviteltyä ja lähetys toimitettiin hetki sitten.
Viikko Kiinasta toimitukseen, joten paremmin meni kaikesta huolimatta, kuin mitä pelkäsin.

1622115429956.png
 
Näkyykö ihan, että lähtenyt toimipaikasta takaisin Ranskaan vai vain yksittäinen kirjaus Ranskasta?

Itselläni ilmestyi mystinen kirjaus Ranskaan yöllä. Soittelin aamusta Fedexin tullauksen puolelle ja kyseessä oli kirjausvirhe. Lähetys oli oikeasti tullattu. Saivat huolinnan kanssa selviteltyä ja lähetys toimitettiin hetki sitten.
Viikko Kiinasta toimitukseen, joten paremmin meni kaikesta huolimatta, kuin mitä pelkäsin.

1622115429956.png
Aivan vastaavanlainen kirjaus itsellä ja vieläpä samaan kellonaikaan joten sama kirjausvirhe ilmeisesti kyseessä. Kaipa seuraava kirjaus olisi jo toimitukseen liittyvä.
 
Lähettääkö UPS paketista viestin kun se on noudettavissa? Huomasin, että seurannan mukaan "lähetys on asiakkaan noudettavissa", mutta ei ole mitään ilmoitusta tullut. Vai pitääkö tuon lähetystunnuksen kanssa noutaa paketti?
 
Lähettääkö UPS paketista viestin kun se on noudettavissa? Huomasin, että seurannan mukaan "lähetys on asiakkaan noudettavissa", mutta ei ole mitään ilmoitusta tullut. Vai pitääkö tuon lähetystunnuksen kanssa noutaa paketti?
Riippuu paikkakunnasta ja siitä miksi se on mennyt noudettavaksi ja siitä onko tiedoissa puhelinnumero.

Lähetyksen tiedoilla voi noutaa UPS-paketit ainakin Tampereella, uskoisin saman pätevän muuallakin.
 
Voi vitulla päähän.
Joko FedExillä on madonreikä Tenneseen ja Suomen välillä tai kusettavat. Nyt 2 päivää Memphsin hubissa paketti pyörinyt. :beye: Että eipä FedEx aina näköjään atlantin toisella puolellakaan toimi.

E 7.6: Soitin FedExille tänään aamusta ja asiakaspalvelija kertoi että menee tiistaille tai keskiviikkolle toimitus. "Koska paketti on edelleen Ranskassa". Kyselin että mitähän vittua? Lukee että 4.05 saapunut Vantaalle sunnuntaina. "Joo paketit menee ruotsin kautta niin siksi, ei ole vielä suomessa."
Noh, kyseessä DDP lähetys joten 9:19 oli kuin olikin tullaus valmiina. Tässä kohtaa toimituksessa luki että tulee tiistaina.

13:00 Pirkkalassa (Tampereelle tulossa). "Wohoo! Vaihtui tälle päivälle" - totesi meikäläinen.

16:20 tulee sähköposti "tOiMiTuSpäIvÄ MuUtTuNuT" "Mitä vittua?"

Mutta tosiaan, toimituspäivä on nyt sit muuttunut vaikka pirkkalassa tänään parin kilometrin päässä paketti. Alkuperäinen toimituspäivä piti siis olla jo viime viikon perjantaille, että sellasta.

DHL, UPS, ja jopa Posti voittaa tämän paskafirman nykyisellä tilanteella. Ovat vielä yleensä halvempiakin.
1623072172195.png
 

Liitteet

  • 1622807809032.png
    1622807809032.png
    50,6 KB · Luettu: 148
Viimeksi muokattu:
Mikä tuota Fedexiä oikein vaivaa? Mulla on robottiruohonleikkuri odottanut paketissa 2 viikkoa lähetyksen noutoa, kun se pitäisi saada Fedexin kyydillä Ruotsiin takuukorjaukseen. Olen yrittänyt tehdä noutotilausta netistä vaikka kuinka monta kertaa, sekä soittanut asiakaspalveluun. Soittamalla pääsee jonoon noin vartiksi ja sitten puhelu vaan katkeaa. Netin kautta tehdyt noutotilaukset ei ilmeiseti mene läpi, ei tule varmistusmailia tms. On kyllä käsittämätöntä toimintaa tuon kokoiselta firmalta.
 
Itse sain aikaisemmin mainitsemani pakettini vihdoin FedExiltä pois. Onnetonta toimintaa oli, ja vannoin että ei enään koskaan FedExiä.

Tuli sitten tilattua uutta tavaraa, ja niimpä tietysti, FedEx ilmesty taas kuriiriksi myyjän toimesta. Ei perhana, taasko tämä rumba alkaa alusta ?
Ja näinhän se näyttää menevän. Paketti tuli vauhdilla toistelta puolelta palloa Vantaalle ja sama jumittaminen alkoi heti. Mitään ei tapahdu.
Maksoin vielä ihan kohtuusumman pikaisesta kuljetuksesta ( 55$), mutta ei FedExin suomen pojilla tunnu olevan kiirettä. Vittu tätä touhua, eivät vastaa kyselyihin, puhelimella ei pääse läpi ja panttaavat paketteja hallissaan.

Olispa Karpo ja tulispa karvahattu päässä haastattelen mua. Olis vähän asiaa.
 
Itse sain aikaisemmin mainitsemani pakettini vihdoin FedExiltä pois. Onnetonta toimintaa oli, ja vannoin että ei enään koskaan FedExiä.

Kävitkö paikan päällä vai tuliko se lopulta perille asti? Lähinnä tässä kiinnostaa se, ettei tule itse ajettua 400km turhaan Vantaalle...
 
Kävitkö paikan päällä vai tuliko se lopulta perille asti? Lähinnä tässä kiinnostaa se, ettei tule itse ajettua 400km turhaan Vantaalle...

Tuli lopulta perille asti, mutta tosiaan kävin kerran yrittämässä hakea sen pois, niin ei onistunut. Kannattaa siis sopia etukäteen, että tulee hakemaan sen pois ja perua kotiinkuljetus.

Nyt siis sama rumba alkoi uudellen.....huh....
 
Jostain syystä tuo Fedex on ihan tukossa tällä hetkellä, paketit ei liiku, mitään kautta ei saa yhteyttä ja ainoan yhteyden tuntuu saavan kun menee niiden konttorille käymään. Yksi paketti tuli itselleni fedexin kautta ja onneksi niiden toimipiste on kohtuullisen matkan päässä niin kävin ensin juttelemassa ja sopimassa että ilmoittelevat kun paketti on noudettavissa heiltä niin käyn itse poimimassa heidän varaston aspasta.
 
Jaa kappas, en siis ole FedExin kanssa yksin. Lähetys saapunut Suomeen, mutta mitään tietoa ei ole tullut pitääkö tullata. Todennäköisesti pitää, koska paketti on nyt saatavilla selvitystä varten. Laitoin viestiä oma-alotteisesti itsetullauksesta, mutta ei mitään vastausta...
 
Jaa kappas, en siis ole FedExin kanssa yksin. Lähetys saapunut Suomeen, mutta mitään tietoa ei ole tullut pitääkö tullata. Todennäköisesti pitää, koska paketti on nyt saatavilla selvitystä varten. Laitoin viestiä oma-alotteisesti itsetullauksesta, mutta ei mitään vastausta...
Sen voi ihan itse tullin sivuilla tullata eikä fedexiltä tarvitse mitään erikseen kysellä.
 
No, kokeilin tuota tullausta ilman fedexin ilmoitusta niin tullaussivusto sanoo ettei löydy lähetystä.
Sitten vaihtoehdot on se ettei sitä tarvitse tullata tai sitten sitä ei ole vielä kirjattu järjestelmään. Nykyään ne fedexin tullaukset hoituu ihan omatoimisesti ja tiedot menee tullille automaattisesti. Toki fedexillä muutenkin isoja ongelmia ollut jo pidemmän aikaa. Toivotan onnea jos yrität puhelimella tai sähköpostilla saada yhteyttä niihin.
 
No voihan lehmän läjä... Pari viikkoa sitten tilasin autoa yms muuta projektia varten elektroniikka tarvikkeita mouserilta ja tilausta tehdessä olin mielissäni kun toimitus oli oman muistini mukaan nopeasti tulevalla FedEx Express pakettina... No tulihan se suomeen nopeasti ja siihen se sitten jäi kuin täi tervaan.

USA:sta tuo oli tullut, mutta verot yms maksettiin jo tilausta tehdessä. Jotain se silti on seurannassa odottanut jo pitkään. Toivotaan että UPS:sän paketti jonka tilasin viikkoa myöhemmin olisi aikataulussa...
 
No voihan lehmän läjä... Pari viikkoa sitten tilasin autoa yms muuta projektia varten elektroniikka tarvikkeita mouserilta ja tilausta tehdessä olin mielissäni kun toimitus oli oman muistini mukaan nopeasti tulevalla FedEx Express pakettina... No tulihan se suomeen nopeasti ja siihen se sitten jäi kuin täi tervaan.

USA:sta tuo oli tullut, mutta verot yms maksettiin jo tilausta tehdessä. Jotain se silti on seurannassa odottanut jo pitkään. Toivotaan että UPS:sän paketti jonka tilasin viikkoa myöhemmin olisi aikataulussa...

Lisätään nyt kommenttina tähän viittauksena aiempaan omaan postaukseen, että tänään (suunniteltuna toimituspäivänä ja olisi normaalisti ollutkin realistinen arvio) tullin sivuilta toimitukseni löytyi ja tullasin sen joskus klo 13 jälkeen, mutta olisihan se ollut liikaa odotettua että paketti olisi vielä tänään ennättänyt lähtemään eteenpäin... :)
 
Lisätään nyt kommenttina tähän viittauksena aiempaan omaan postaukseen, että tänään (suunniteltuna toimituspäivänä ja olisi normaalisti ollutkin realistinen arvio) tullin sivuilta toimitukseni löytyi ja tullasin sen joskus klo 13 jälkeen, mutta olisihan se ollut liikaa odotettua että paketti olisi vielä tänään ennättänyt lähtemään eteenpäin... :)

Viimeksi tullaus ei ollut pullonkaula. Kesti pari viikkoa tullauksen jälkeen ennenkuin lähti eteenpäin, ja sitäkin joutui käydä paikanpäällä anelemassa. Ongelma puhtaasti FedExin päässä. Eivät pysty vaan käsittelemään pakettejaan.
 
Mikä juttu Postnordilla on, että jos tulee klo 8 aamulla kysely, et toimitetaanko paketti kotiin klo 16-21 vai viedäänkö noutopisteeseen, vastaa klo 11 mennessä.

Niin miksi sitä pakettia ei saada saman päivän aikana noutopisteeseen? Miksi tässä vaiheessa kestää useampi päivä lisää? Samalla vaivalla ukko veisi sen lootan noutopisteeseen kuin minulle, asutaan perhana saman kadun varrellakin 100m päässä toisistaan.

Mutta ei, sinne varikolle se jää hautumaan.

Edit: hyviä arvosteluja fedex stationilla vantaalla google mapsissa. Jaksoin puoli vuotta kelata taaksepäin, ja lähestulkoon pelkkää 1/5. Hyvän oloinen firma...
 
Viimeksi muokattu:
DPD yhteistyössä PostNord ja Oulun autokuljetus Oy

Oulun sisällä paketti ei kulje kolmessa päivässä perille?
Siellä on kesähessut vissiin duunissa.

Oma kokemus saman lafkan kanssa:

"Warenpost" eli vissiin DHL lähti Saksasta, muuttui Fedexin paketiksi Suomessa, jota postnord/oak kuljetti oulussa perille. Fedexin seurannalla ei tee näemmä hevon vittuakaan kun 2 arkipv ennen ja jälkeen toimituksen näytti vielä "Vantaa, luovutettu lopullisen kuljetusyrityksen haltuun". Pakukuskin soittoa lukuunottamatta mitään ilmoitusta ei tullut, että olis paikkakunnalla tai tulossa. Eli jos puhelinnumero olis hukkunut, niin kuin ovikoodi jonka laitoin kolmeen eri kenttään, en olisi tiennyt mitään ja paketti olis lähteny varmaan takas.

Noh, yritin saada noutopisteelle koska olen 7-16 arjet töissä. Seurantanumerolla ei mistään löydy miten saisi ohjattua mihinkään muualle kun kotiovelle. Fedexin puhelin ei vastaa vaan aikakatkaisee 15min jälkeen. En edes netistä löytänyt kuka alihankkija noita fedexejä jakaa täälläpäin, että olis soittanu niille suoraa. Pakukuskin mukaan ei kuulemma ole noutopisteitä Oulussa -> hae terminaalilta 9-17 :rolleyes: Hyvää päivää taas. Ois jääny hakematta sieltä satamasta, jos ois pitäny julkisilla kulkee. Välillä toivoo et olispa tullu vaikka postilla nii ois pudotettu vaan kirjeluukusta. Postnordi on kyl oulun paskin kuriirilafka, ei nimittäin ole eka kokemus.
 
DPD yhteistyössä PostNord ja Oulun autokuljetus Oy

Oulun sisällä paketti ei kulje kolmessa päivässä perille?

katso liitettä 627159
Itsellä samanlainen looppi käynnissä Vantaalta 50km päähän. Olen kertaalleen vastannut kyselyyn että saa tuoda milloin vaan ja jättää mihin vaan kenelle vaan tähän osoitteeseen, mutta ei vaan kulje "ajanpuutteen vuoksi" ja joka välissä pitäisi jonkun olla yhteydessä vastaanottajaan kun tavara lojuu terminaalissa.

Aspa on yhtä tyhjän kanssa koska he eivät tiedä missä paketti oikeasti menee, seurantojen mukana se ei näytä olevan kuljettajan kyydissä mutta jostain syystä sitä ei ollut mahdollista siirtää rahtivarastosta noutovarastoon. Tai no, aamulla soittaessa toinen aspalainen lupasi että se onnistuu ja sanoi soittavansa takaisin, mutta myöhemmin kun pääkaupunkiseudulla olin passissa ja soittelin sinne kun ei kuulunut mitään niin toinen kaveri sanoi että ei käy päinsä, tai pitää tilata siirto erikseen jossa voi kestää... Eikä kuulemma pitänyt todennäköisenä että huomennakaan lähtisi kuljettajan matkaan koska on "epämääräinen", mutta lupasi pistää viestiä. Jee.

Eihän tässä muuta mutta vuokra-autosta juoksee kuluja kokoajan kun pakko on päästä kulkemaan, ja oma auto odottaa osia joita ei Suomesta löytynyt niin vaan joten oli pakko tilata Puolasta. No sieltä ne pääsivät Suomeen kyllä parissa päivässä, mutta tuo Vantaa tuntuu olevan sellainen persereikä että sieltä ei liiku koskaan mikään tavara yhtään minnekään kuin uhkailemalla tai odottamalla viikkotolkulla.
 
Eihän tässä muuta mutta vuokra-autosta juoksee kuluja kokoajan kun pakko on päästä kulkemaan, ja oma auto odottaa osia joita ei Suomesta löytynyt niin vaan joten oli pakko tilata Puolasta. No sieltä ne pääsivät Suomeen kyllä parissa päivässä, mutta tuo Vantaa tuntuu olevan sellainen persereikä että sieltä ei liiku koskaan mikään tavara yhtään minnekään kuin uhkailemalla tai odottamalla viikkotolkulla.

Tällä hetkellä Suomen postin kautta kulkevat ulkomäänlähetykset näyttäisivät kulkavan kaikista parhaiten.

FexEx on tällä hetkellä sellainen musta aukko, josta kukaan ei tiedä mitään. Tieto vaan ei pääse sieltä missään muodossa ulkomaailmaan. Se imee kaiken pakettivirran sisäänsä ja ne katoaa sinne. Edes sähköposti tai puhelineyhteys siihen mustaan aukoon toimi. E=MC^2. MOT

Nyt olisi tiedemiehilla helppo tutkia mustaa aukkoa vantaalla.
 
Tällä hetkellä Suomen postin kautta kulkevat ulkomäänlähetykset näyttäisivät kulkavan kaikista parhaiten.

FexEx on tällä hetkellä sellainen musta aukko, josta kukaan ei tiedä mitään. Tieto vaan ei pääse sieltä missään muodossa ulkomaailmaan. Se imee kaiken pakettivirran sisäänsä ja ne katoaa sinne. Edes sähköposti tai puhelineyhteys siihen mustaan aukoon toimi. E=MC^2. MOT

Nyt olisi tiedemiehilla helppo tutkia mustaa aukkoa vantaalla.
Joo, itsellekin vastikään Japanista tuli tosi lujaa perille myös Suomen päässä, ja kiinapaketitkin on tulleet ennätysvauhtia eivätkä ole viettäneet perinteistä kuukautta jossain tulliterminaalissa. Postille siitä siis kerrankin ruusuja, että jotain hyvää on tapahtunut, toivottavasti koko paletti ei romahda kasaan kokonaan alkaen 1.7 jatkuen toistaiseksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 630
Viestejä
4 479 202
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom