- Liittynyt
- 11.05.2020
- Viestejä
- 311
Vastasin ajatuksissaan itselle kun piti muokata kirohäriö...Ihmettelitko omaa viestiäsi ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Vastasin ajatuksissaan itselle kun piti muokata kirohäriö...Ihmettelitko omaa viestiäsi ?
UPS lähettää, ja menee varmaan paketin toimitusosoitteeseen. UPSilta voi varmaan kysyä saisiko sen muualle mutta veikkaan ettei järjestelmät taivu sellaiseen.Tilasin tavaraa Digikeyltä ja paketti saapuikin nopeasti neljässä päivässä UPS:n hoitaessa tullausmuodollisuudet henkilötunnuksen ilmoitettuani (DDP incoterms). Ymmärtääkseni alv-lasku seuraa perässä, mutta lähettääkö sen UPS vai Tulli? Digikeyn asiakastiedoissa on kotiosoitteeni mutta toimituksen tilasin työpaikalle, joten pitääkö käydä kesälomalla toimistolla väijymässä laskua vai osaavatko lähettää sen kotiosoitteeseen?
Fedexilta tulossa paketti jenkeistä, saapunut Vantaalle 10.6 mutta sain vasta eilen seurantanumeron kun aloin kyselemään lähettäjältä paketin perään. Seurannan mukaan vaatii maahantuojan selvitysohjeita (Clearance instructions from the importer are required), vaatiiko tuo että saisi Fedexin asiakaspalvelun jotenkin kiinni? Yritin tehdä tullausta Tullin sivuilla mutta sieltä tuli ilmoitus että lähetys on jo tullattu? Alvia + tullia en ole kuitenkaan vielä maksanut kun ei eilisiltaan mennessä edes ollut tietoa että paketti on Suomessa... Missään vaiheessa en ole saanut mitään viestiä Fedexilta paketin liikkeistä.
Nyt yritän päästä asiakaspalveluun, puhelu katkeaa n. vartin päästä kun kukaan ei vastaa.
Ei ollut tulleja ostohinnassa ja olisinkin tehnyt tullauksen itse heti kun paketti saapuu Suomeen mutta nyt se ei enää onnistu. Eli ehkä Fedex on alkanut hoitaa sitä itse (kaiketi myös veloittavat tästä jotain?) mutta homma on nyt jostain syystä pysähtynyt. Tuotteen hinta dollareissa on suunnilleen 4000 $, eli alveista ja tulleista tulee vielä jonkun verran maksettavaa. Laitan mailia myös tuonne antamaasi osoitteeseen, katsotaan vastataanko sieltä jotain.Voi olla että lähettäjä on maksanut tullit yms., eli olet maksanut ne jo tuotehinnassa. Maininta tästä on yleensä kaupan sivuilla mistä tuotteen ostit.
Tuon seurannan statuksen päivitys kestää fedexillä myös. Voi tarkistaa tullaustilanteen lähettämällä sähköpostia osoitteeseen : tullaus@fedex.com.
Vastaavat varmaan että tullaus on tehty ja paketti siirretty jakeluun. Tässä sitten voikin mennä aikaa toiset pari viikkoa. Onnea ja kärsivällisyyttä.
Aamupäivän yritin päästä läpi Fedexin aspaan, eipä onnistunut. Äsken sain kaverilta suoran numeron jollekin virkailijalle ja sain sentään jonkun kiinni, melko hyödytön puhelu kuitenkin oli.Onnea vain yritykseen... Itsellä on ollut FedEx International Priority paketti 7 päivä lähtien jumissa vantaalla "pending" tilassa. Mihinkään ei saa yhteyttä... Verot yms maksettu liikkeelle tilausta tehdessä, eli ei pitäisi olla mitään hidasteitakaan tuossa kulkua vaikeuttamassa...
Päivitystä tilanteeseen, paketti tuli tänään perille! Aika tiukkasanaisia meilejä useiden huutomerkkien kera ja pari puhelua sai liikettä aikaan sen verran että halusivat ilmeisesti päästä hankalasta asiakkaasta eroon ja toimittivat paketin.Aamupäivän yritin päästä läpi Fedexin aspaan, eipä onnistunut. Äsken sain kaverilta suoran numeron jollekin virkailijalle ja sain sentään jonkun kiinni, melko hyödytön puhelu kuitenkin oli.
Soitin tullin neuvontaan ja sieltä ihmeteltiin että miten Fedex on oma-aloitteisesti aloittanut tullausprosessin vaikka eivät ole siihen asiakkaalta saaneet lupaa. Nyt sitä tullausta ei myöskään voi mitätöidä ja tehdä itse uudelleen paitsi Fedexin toimesta, eli täytyy jatkaa heidän pommittamistaan asiassa. Nyt mulla on sentään pari numeroa ja sähköpostiosoitetta joihin voi pommittaa.
Tuon perusteella paketti ei ole edes lähtenyt mihinkään vaan on edelleenkin lähettäjällä.Mitähän helvettiä PostNord?
17.6 postnordilla paketti lähetetty ja seurantakoodilla sanoo vain että ennakkorekisteröity mutta paketti ei ole saapunu heille vielä.. Luulin et postnordilla ois saaanut paketin ennen juhannusta mutta ei.
Kauankohan tässä voi vielä mennä,et paketti olis perillä noutopostissa?
Taas mennyt viikko ja en ole edes saanut yhteyttä koko ##### FedExsiin. Maksulliseen numeroon ei ole mitään kiinnostusta soittaa kun selvästi ei edes vastata vaikka mittari pyörii..Onnea vain yritykseen... Itsellä on ollut FedEx International Priority paketti 7 päivä lähtien jumissa vantaalla "pending" tilassa. Mihinkään ei saa yhteyttä... Verot yms maksettu liikkeelle tilausta tehdessä, eli ei pitäisi olla mitään hidasteitakaan tuossa kulkua vaikeuttamassa...
Juu, itse käytän sitä usein ebay-myynteihin tai tuotepalautuksiin (ellei ole esim. Postin kirje halvempi).Onko kokemuksia shipit - sivustosta? Myin ebayn kautta tavaraa ja sen vuoksi pitäisi lähettää kevyt, ehkä 0,3kg pieni paketti Kanadaan ja heidän sivuston kautta halvin olisi UPS:n paketti (24€). Jonkin verran itselle vieraita juttuja täytyy vissiin EU:n ulkopuolelle lähettäessä suorittaa, mm tullausta varten lomake paketin sisällöstä ja hlötunnuksen lähetys kuriirifirmaan. Otan vastaan esim YV:llä yleispäteviä vinkkejä, itsellä ei kokemusta muuta kuin Suomen sisäisesti lähettämisestä.
Mulla käynyt samoin PostNordin kanssa. Otin aspaan yhteyttä ja pyysin suoraan, että voinko hakea terminaalista, kun huomasin että palautunut tuonne Vantaalle. Tosiaan ilman seurantakoodia ois ollut aika pulassa, lähetyksessä kun ei ollut ees puhelinnumeroa. Ovikoodihan mulla oli niin ymmärrettävää, ettei kuski päässyt sisään. Terminaalista tuli sitten noudettua ihan sujuvasti.Perjantaina käynyt näköjään PostNordin posti ninja.
Mitä lie tapahtunut. Olen ollut koko perjantain kotona. En myöskään saanut mitään ilmoitusta että ovat koittaneet toimittaa. Jos en olisi ottanut lähettäjään yhteyttä ja saanut seurantanumeroa niin mitä lie olisi tapahtunut. Ei kyllä ole edelleenkään suuri luotto että PostNord tämän toimintaa huomenna... No lisäsin sentään ovikoodin ja puhelinnumeron niin ehkä kuski tajuaa soittaa eikä jätä pakettia johonkin ulos...
PostNord muuten pakotti vaihtoehdon ”toimitetaan vaikka ei ole kotona". En tähän lähetykseen saanut valittua edes noutoa toimipaikasta.
Jos se on tullattu niin tieto menee niille kyllä automaattisesti. Fedex on vain niin ruuhkautunut suomen päässä, että joudut odottamaan pitkään tai haet paketin itse Vantaalta.Itse olen tilannut USAlta 29.06 melkein klo 20 Fedexillä ja asiat mennyt hyvin siihen asti, kun piti tullaa tavaran. Tällainen viesti tuli aamulla: Hei! FedEx-lähetyksesi on saapumassa. Jos haluat että FedEx tullaa lähetyksen, ilmoita henkilö- tai Y-tunnuksesi + lähetystunnus osoitteeseen tullaus@fedex.com. Veloitamme tullivakuuspalkkion, joka määräytyy tullimaksujen/verojen mukaan. Lisätietoja: Tullimaksujen ja verojen tiedot | FedEx Suomi. Voit tullata lähetyksen myös itse maahantulon jälkeen: Tullaa pakettisi - Tulli. Muista valita kuljetusyhtiöksi FedEx. Terveisin FedEx
Päätin tullata itse. Mutta tilanne muuttui tästä: ”Kuljetettavana paketti saatavissa selvitystä varten” tähän ”Viivästys selvityksessä – tuonti Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan.” Tulliin asiakaspalvelulta minulle sanottiin että luovutuspäätös on jo lähetetty Fedexille ja ehkä minunkin pitää lähettää sen pdf muotona myös Fedexille, mutta tässä kaikki sanoo että Fedexin sähköpostia ja puheluita ei vastata.
Voisiko joku selittää mitä tää ”Viivästys selvityksessä – tuonti Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan.” tarkoittaa ja pitääkö minun tehdä/soittaa johonkin jotta saisin paketin taas liikkeelle? Se on ollut ”Pending” statuksessa jo pitkään
No hyvä ku asun Vantaalla mutta pitääkö varata ajan tai soittaa etukäteen?Jos se on tullattu niin tieto menee niille kyllä automaattisesti. Fedex on vain niin ruuhkautunut suomen päässä, että joudut odottamaan pitkään tai haet paketin itse Vantaalta.
Tuskin pääset puhelimella sinne läpi. Eikä niissä mitään ajanvarausta ole. Oletan, että siellä paikanpäällä voi olla paljonkin vihaisia asiakkaita saman asian takia.No hyvä ku asun Vantaalla mutta pitääkö varata ajan tai soittaa etukäteen?
Ei onnistu, kun et saa ketään kiinni puhelimella tai sähköpostilla. Kyllä sen sieltä tiskiltä saa etenemään.Nouto pitää sopia etukäteen
Juu, itsekin joku aika sitten vaan menin paikanpäälle ja kerroin asiani. Joutui jonkun aikaa odottelemaan mutta onnistui, kävin siinä välissä muilla asioilla.Ei onnistu, kun et saa ketään kiinni puhelimella tai sähköpostilla. Kyllä sen sieltä tiskiltä saa etenemään.
Mut käännytettiin takaisin. Ei kuulemma ollut aikaa yhtäkkiä lähteä etsimään pakettia.Ei onnistu, kun et saa ketään kiinni puhelimella tai sähköpostilla. Kyllä sen sieltä tiskiltä saa etenemään.
Varmaan odottavat sitä, että saavat paketin kuskattua matkahuollolle mikä hoitaa sen noutopisteeseen. Mullakin paketti Vantaalla odottamassa. Kotiinkuljetuksella se olisi jo tänään tuotu kotiin.Mitä tarkoittaa kun PostNordilla seurannassa on:
Ja tämä sen jälkeen kun pyysivät linkin kautta sähköpostilla valitsemaan noutopisteen. (Mikä kyllä oli jo tilatessa laitettu).
Eilen oli arvioitu toimituspäivä ja tuo kuva on eiliseltä.
Ok. Kiitos. Ei auta kun odottaa. Töiden takia en uskaltanut heittää mitään arviota että millon olen kotona.Varmaan odottavat sitä, että saavat paketin kuskattua matkahuollolle mikä hoitaa sen noutopisteeseen. Mullakin paketti Vantaalla odottamassa. Kotiinkuljetuksella se olisi jo tänään tuotu kotiin.
Saanko kysyä kuinka kauan kesti ennen kun pakettisi pääsi pois sieltä ja saapui teille?Mut käännytettiin takaisin. Ei kuulemma ollut aikaa yhtäkkiä lähteä etsimään pakettia.
Saanko kysyä kuinka kauan kesti ennen kun pakettisi pääsi pois sieltä ja saapui teille?
Kävitkö paikan päällä ja pyysit vaa suoraan heitä antamaan sinun pakettisi vai? Ja kauan heillä kesti etsiä ja antaa sen sulle?Juu, itsekin joku aika sitten vaan menin paikanpäälle ja kerroin asiani. Joutui jonkun aikaa odottelemaan mutta onnistui, kävin siinä välissä muilla asioilla.
Niinhän mä tossa sanoin että kävin paikanpäällä. Kerroin että on paketti heillä ja sitten lähdin reiluksi tunniksi lähistölle muille asioille ja takaisin tullessa sain melkein heti paketin.Kävitkö paikan päällä ja pyysit vaa suoraan heitä antamaan sinun pakettisi vai? Ja kauan heillä kesti etsiä ja antaa sen sulle?
Ei tuo toimituspäivän valinta vaan toimi postnordilla. Minulla kysyttiin toimitusaikaa, valitsin tiistain, yrittivät toimittaa maanantaina. Tiistaina ei käynyt kukaan vaikka appin mukaan piti. Lähetys meni vain varastoitu tilaan. Piti soittaa postnordille jonka jälkeen paketin toimitus onnistui.Jep jep. Ei toimittanut PostNord tänään pakettia vaikka laitoin appissa että toimittaisivat tänään. Lähden huomenna loppuviikoksi pois. Ihan salee koittavat toimittaa loppuviikosta jonain päivänä vaikka ei ole sovittu niin. Katsotaan miten käy.
Tämän keskustelun ja googlettelun perusteella mietityttää miten tämä firma on edelleen pystyssä.
UPDATEItse olen tilannut USAlta 29.06 melkein klo 20 Fedexillä ja asiat mennyt hyvin siihen asti, kun piti tullaa tavaran. Tällainen viesti tuli aamulla: Hei! FedEx-lähetyksesi on saapumassa. Jos haluat että FedEx tullaa lähetyksen, ilmoita henkilö- tai Y-tunnuksesi + lähetystunnus osoitteeseen tullaus@fedex.com. Veloitamme tullivakuuspalkkion, joka määräytyy tullimaksujen/verojen mukaan. Lisätietoja: Tullimaksujen ja verojen tiedot | FedEx Suomi. Voit tullata lähetyksen myös itse maahantulon jälkeen: Tullaa pakettisi - Tulli. Muista valita kuljetusyhtiöksi FedEx. Terveisin FedEx
Päätin tullata itse. Mutta tilanne muuttui tästä: ”Kuljetettavana paketti saatavissa selvitystä varten” tähän ”Viivästys selvityksessä – tuonti Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan.” Tulliin asiakaspalvelulta minulle sanottiin että luovutuspäätös on jo lähetetty Fedexille ja ehkä minunkin pitää lähettää sen pdf muotona myös Fedexille, mutta tässä kaikki sanoo että Fedexin sähköpostia ja puheluita ei vastata.
Voisiko joku selittää mitä tää ”Viivästys selvityksessä – tuonti Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan.” tarkoittaa ja pitääkö minun tehdä/soittaa johonkin jotta saisin paketin taas liikkeelle? Se on ollut ”Pending” statuksessa jo pitkään
Onko oikeasti veloitettukin itsetullauksesta? Veikkaan että tuo on vain epämääräisesti muotoiltu, ja oikeasti tuo palvelumaksu kuuluu otsikon "Palvelutullaus" alle, eli ei veloitettaisi itsetullauksesta.DHL alkanut taas uudestaan perimään palvelumaksua vastaanotettavasta paketista, esim tässä Iherb paketista.
Itsetullaus ei edelleenkään maksa mitään. Ihan samaan malliin ne on aikaisemminkin tarjonneet tuota palvelutullausta, ja se kyllä maksaa. Senkun valitset itsetullauksen, niin saat lähetyksen saavuttua Suomeen tiedot, minkä avulla tullaat paketin itse. Tieto välittyy automaattisesti tullin nettipalvelusta DHL:lle, ja mulla ainakin lähtenyt jo samana päivänä kuljetukseen jos aamulla kerkee tullaamaan.DHL alkanut taas uudestaan perimään palvelumaksua vastaanotettavasta paketista, esim tässä Iherb paketista.
Itsetullaus ei edelleenkään maksa mitään. Ihan samaan malliin ne on aikaisemminkin tarjonneet tuota palvelutullausta, ja se kyllä maksaa. Senkun valitset itsetullauksen, niin saat lähetyksen saavuttua Suomeen tiedot, minkä avulla tullaat paketin itse. Tieto välittyy automaattisesti tullin nettipalvelusta DHL:lle, ja mulla ainakin lähtenyt jo samana päivänä kuljetukseen jos aamulla kerkee tullaamaan.
Ei siitä silti maksua tule, just eilen tullasin Kiinasta tulleen lähetyksen. En muista lukiko mulla samalla tavalla, mutta en usko, että veloittavat mitään.Satoja itsetullauksia takana, mutta tämänpäiväinen viesti (tuo kuvakaappaukseni) on ensimmäinen, josta ei pääse ohitse hyväksymättä tuota 20e maksua (joka tulee myös itsetullausvaihtoehdon valitsemalla), tarkoitus toki olisi itsetullaus tehdä. Tämä on samalla ensimmäinen saapuva IOSS-tilaukseni.
Lopullista totuutta saa vielä odottaa hetken, paketti on matkalla vielä. Tuon ukaasin muotoilun perusteella kuitenkin mielestäni voivat sen laskun kirjoittaa. Mielelläni olisin kuitenkin väärässä.Onko oikeasti veloitettukin itsetullauksesta? Veikkaan että tuo on vain epämääräisesti muotoiltu, ja oikeasti tuo palvelumaksu kuuluu otsikon "Palvelutullaus" alle, eli ei veloitettaisi itsetullauksesta.
Siis 6 viikkoa seisonut jo? Ei jumaliste tuota voi ymmärtää millään. Mulla meinas mennä hermot jo siihen, kun kerran kiinanpaketti seisoi 5 päivää vantaallaPistämpä jakoon oman seurantahistorian jos jotakuta kiinnostaa kuinka paljon FedExiä pitää tällä hetkellä odotella. Tullauksen tein itse eikä muita ongelmia ole ollut kuin tuo odottelu Vantaalla. Laitoin myös verkkosivun lomakkeella heille viestin mutta siihen ei tullut vastausta ja lähettäjä on ollut Amerikan päässä FedExiin yhteydessä ja lupasivat silloin viime viikolle toimitusta. Eipä ole näkynyt. En ole hetkeen sen kummemmin jaksanut heitä pommittaa kun tuolla nyt ei varsinaisesti ole kiire, pääasia vain että joskus tulee ehjänä perille. Tällä hetkellä arvioitu toimitusaika on siis ”Pending”.
Täällä on jo yli kuukauden verran seisonut mm auton korjaamiseen tarvittavaa elektroniikkaa sisältävä lasti vantaalla... Onneksi ei ole kriittinen vika...Siis 6 viikkoa seisonut jo? Ei jumaliste tuota voi ymmärtää millään. Mulla meinas mennä hermot jo siihen, kun kerran kiinanpaketti seisoi 5 päivää vantaalla