Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
300
Tällä hetkellä Suomen postin kautta kulkevat ulkomäänlähetykset näyttäisivät kulkavan kaikista parhaiten.

FexEx on tällä hetkellä sellainen musta aukko, josta kukaan ei tiedä mitään. Tieto vaan ei pääse sieltä missään muodossa ulkomaailmaan. Se imee kaiken pakettivirran sisäänsä ja ne katoaa sinne. Edes sähköposti tai puhelineyhteys siihen mustaan aukoon toimi. E=MC^2. MOT

Nyt olisi tiedemiehilla helppo tutkia mustaa aukkoa vantaalla.
Joo, itsellekin vastikään Japanista tuli tosi lujaa perille myös Suomen päässä, ja kiinapaketitkin on tulleet ennätysvauhtia eivätkä ole viettäneet perinteistä kuukautta jossain tulliterminaalissa. Postille siitä siis kerrankin ruusuja, että jotain hyvää on tapahtunut, toivottavasti koko paletti ei romahda kasaan kokonaan alkaen 1.7 jatkuen toistaiseksi.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
284
Tilasin tavaraa Digikeyltä ja paketti saapuikin nopeasti neljässä päivässä UPS:n hoitaessa tullausmuodollisuudet henkilötunnuksen ilmoitettuani (DDP incoterms). Ymmärtääkseni alv-lasku seuraa perässä, mutta lähettääkö sen UPS vai Tulli? Digikeyn asiakastiedoissa on kotiosoitteeni mutta toimituksen tilasin työpaikalle, joten pitääkö käydä kesälomalla toimistolla väijymässä laskua vai osaavatko lähettää sen kotiosoitteeseen?
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Tilasin tavaraa Digikeyltä ja paketti saapuikin nopeasti neljässä päivässä UPS:n hoitaessa tullausmuodollisuudet henkilötunnuksen ilmoitettuani (DDP incoterms). Ymmärtääkseni alv-lasku seuraa perässä, mutta lähettääkö sen UPS vai Tulli? Digikeyn asiakastiedoissa on kotiosoitteeni mutta toimituksen tilasin työpaikalle, joten pitääkö käydä kesälomalla toimistolla väijymässä laskua vai osaavatko lähettää sen kotiosoitteeseen?
UPS lähettää, ja menee varmaan paketin toimitusosoitteeseen. UPSilta voi varmaan kysyä saisiko sen muualle mutta veikkaan ettei järjestelmät taivu sellaiseen.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Tilasin Taiwanista jarrupalan pidikkeet polkupyörään. DHL kiikutti ne muutamassa päivässä tampereelle. Osat painavat varmaan muutaman gramman, eivätkä siksi jääneet tulliin? Noh eipä kai tässä pitäisi valittaa. Täytyy noutaa kamat kotimatkalla töiden jälkeen.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Fedexilta tulossa paketti jenkeistä, saapunut Vantaalle 10.6 mutta sain vasta eilen seurantanumeron kun aloin kyselemään lähettäjältä paketin perään. Seurannan mukaan vaatii maahantuojan selvitysohjeita (Clearance instructions from the importer are required), vaatiiko tuo että saisi Fedexin asiakaspalvelun jotenkin kiinni? Yritin tehdä tullausta Tullin sivuilla mutta sieltä tuli ilmoitus että lähetys on jo tullattu? Alvia + tullia en ole kuitenkaan vielä maksanut kun ei eilisiltaan mennessä edes ollut tietoa että paketti on Suomessa... Missään vaiheessa en ole saanut mitään viestiä Fedexilta paketin liikkeistä.

Nyt yritän päästä asiakaspalveluun, puhelu katkeaa n. vartin päästä kun kukaan ei vastaa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 949
Fedexilta tulossa paketti jenkeistä, saapunut Vantaalle 10.6 mutta sain vasta eilen seurantanumeron kun aloin kyselemään lähettäjältä paketin perään. Seurannan mukaan vaatii maahantuojan selvitysohjeita (Clearance instructions from the importer are required), vaatiiko tuo että saisi Fedexin asiakaspalvelun jotenkin kiinni? Yritin tehdä tullausta Tullin sivuilla mutta sieltä tuli ilmoitus että lähetys on jo tullattu? Alvia + tullia en ole kuitenkaan vielä maksanut kun ei eilisiltaan mennessä edes ollut tietoa että paketti on Suomessa... Missään vaiheessa en ole saanut mitään viestiä Fedexilta paketin liikkeistä.

Nyt yritän päästä asiakaspalveluun, puhelu katkeaa n. vartin päästä kun kukaan ei vastaa.
Voi olla että lähettäjä on maksanut tullit yms., eli olet maksanut ne jo tuotehinnassa. Maininta tästä on yleensä kaupan sivuilla mistä tuotteen ostit.
Tuon seurannan statuksen päivitys kestää fedexillä myös. Voi tarkistaa tullaustilanteen lähettämällä sähköpostia osoitteeseen : tullaus@fedex.com.
Vastaavat varmaan että tullaus on tehty ja paketti siirretty jakeluun. Tässä sitten voikin mennä aikaa toiset pari viikkoa. Onnea ja kärsivällisyyttä.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Voi olla että lähettäjä on maksanut tullit yms., eli olet maksanut ne jo tuotehinnassa. Maininta tästä on yleensä kaupan sivuilla mistä tuotteen ostit.
Tuon seurannan statuksen päivitys kestää fedexillä myös. Voi tarkistaa tullaustilanteen lähettämällä sähköpostia osoitteeseen : tullaus@fedex.com.
Vastaavat varmaan että tullaus on tehty ja paketti siirretty jakeluun. Tässä sitten voikin mennä aikaa toiset pari viikkoa. Onnea ja kärsivällisyyttä.
Ei ollut tulleja ostohinnassa ja olisinkin tehnyt tullauksen itse heti kun paketti saapuu Suomeen mutta nyt se ei enää onnistu. Eli ehkä Fedex on alkanut hoitaa sitä itse (kaiketi myös veloittavat tästä jotain?) mutta homma on nyt jostain syystä pysähtynyt. Tuotteen hinta dollareissa on suunnilleen 4000 $, eli alveista ja tulleista tulee vielä jonkun verran maksettavaa. Laitan mailia myös tuonne antamaasi osoitteeseen, katsotaan vastataanko sieltä jotain.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
424
Onnea vain yritykseen... Itsellä on ollut FedEx International Priority paketti 7 päivä lähtien jumissa vantaalla "pending" tilassa. Mihinkään ei saa yhteyttä... Verot yms maksettu liikkeelle tilausta tehdessä, eli ei pitäisi olla mitään hidasteitakaan tuossa kulkua vaikeuttamassa...
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Onnea vain yritykseen... Itsellä on ollut FedEx International Priority paketti 7 päivä lähtien jumissa vantaalla "pending" tilassa. Mihinkään ei saa yhteyttä... Verot yms maksettu liikkeelle tilausta tehdessä, eli ei pitäisi olla mitään hidasteitakaan tuossa kulkua vaikeuttamassa...
Aamupäivän yritin päästä läpi Fedexin aspaan, eipä onnistunut. Äsken sain kaverilta suoran numeron jollekin virkailijalle ja sain sentään jonkun kiinni, melko hyödytön puhelu kuitenkin oli.
Soitin tullin neuvontaan ja sieltä ihmeteltiin että miten Fedex on oma-aloitteisesti aloittanut tullausprosessin vaikka eivät ole siihen asiakkaalta saaneet lupaa. Nyt sitä tullausta ei myöskään voi mitätöidä ja tehdä itse uudelleen paitsi Fedexin toimesta, eli täytyy jatkaa heidän pommittamistaan asiassa. Nyt mulla on sentään pari numeroa ja sähköpostiosoitetta joihin voi pommittaa.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Aamupäivän yritin päästä läpi Fedexin aspaan, eipä onnistunut. Äsken sain kaverilta suoran numeron jollekin virkailijalle ja sain sentään jonkun kiinni, melko hyödytön puhelu kuitenkin oli.
Soitin tullin neuvontaan ja sieltä ihmeteltiin että miten Fedex on oma-aloitteisesti aloittanut tullausprosessin vaikka eivät ole siihen asiakkaalta saaneet lupaa. Nyt sitä tullausta ei myöskään voi mitätöidä ja tehdä itse uudelleen paitsi Fedexin toimesta, eli täytyy jatkaa heidän pommittamistaan asiassa. Nyt mulla on sentään pari numeroa ja sähköpostiosoitetta joihin voi pommittaa.
Päivitystä tilanteeseen, paketti tuli tänään perille! Aika tiukkasanaisia meilejä useiden huutomerkkien kera ja pari puhelua sai liikettä aikaan sen verran että halusivat ilmeisesti päästä hankalasta asiakkaasta eroon ja toimittivat paketin.
Kuski sentään toimi kuten pitää ja soitti etukäteen kun oli tulossa, siinä ei valittamista.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 879
Tilasin Espanjasta tavaraa ja kuriirifirmana oli DHL. Lauantaina sain viestin että lähetys on matkalla, maanantaina sain tekstiviestin jossa pystyi vaihtamaan toimitustapaa joten valitsin lähellä olleen pakettiautomaatin noutopisteeksi koska en ollut varma että olenko kotona toimitusajankohtana.
Tiistaina lähetys jumitti leipzigissä ylimääräisen vuorokauden joten se ehti jakoon suomessa vasta eilen. Jostain syystä lähetti yritti kuitenkin tuoda sitä kotiosoitteeseeni sovitun noutopisteen sijaan enkä tietenkään ollut paikalla.
Tänään aamulla valitsin uudelleen noutopisteeksi saman automaatin ja verkkopalvelu näytti toimitupäiväksi ensi viikon tiistaita, tästä sopivasti kierroksia ottaen soitin asiakaspalveluun ja kyselin että mtävttua. Aspa pyyteli anteeksi ja sanoi että mahdollisesti tänään jaetaan automaattiin, jos ei ehdi niin sitten menee ensi viikolle. Lähetys ehti onneksi tänään jo jakoon ettei menty ihan suomen postin tasolle.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
DHL Express on toiminu itelle parhaiten kaikista kuriirifirmoista. Softan avulla automaattien / kotiinkuljetuksen vaihdot toimii ja pääsääntöisesti kaikki on seuraavana päivänä Treellä ainakin noudettavissa. Päähubi on Leizpigissä (myös Köpiksessä yks vaihtoehtoinen) ja jos sinne kerkee ennen puolta yötä käsittelyyn ni neljältä lähtee lento sit Hesaan jossa kama tyhjennetään kentällä suoraa rekkaan. Täällä sit klo 13-14 välillä jo noudettavissa. Melkein tulee nykyisin suosittua paikkoja jotka ko. Expressillä paketteja lähettää.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Mitähän helvettiä PostNord?

17.6 postnordilla paketti lähetetty ja seurantakoodilla sanoo vain että ennakkorekisteröity mutta paketti ei ole saapunu heille vielä.. Luulin et postnordilla ois saaanut paketin ennen juhannusta mutta ei.
Kauankohan tässä voi vielä mennä,et paketti olis perillä noutopostissa?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 243
Mitähän helvettiä PostNord?

17.6 postnordilla paketti lähetetty ja seurantakoodilla sanoo vain että ennakkorekisteröity mutta paketti ei ole saapunu heille vielä.. Luulin et postnordilla ois saaanut paketin ennen juhannusta mutta ei.
Kauankohan tässä voi vielä mennä,et paketti olis perillä noutopostissa?
Tuon perusteella paketti ei ole edes lähtenyt mihinkään vaan on edelleenkin lähettäjällä.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
424
Onnea vain yritykseen... Itsellä on ollut FedEx International Priority paketti 7 päivä lähtien jumissa vantaalla "pending" tilassa. Mihinkään ei saa yhteyttä... Verot yms maksettu liikkeelle tilausta tehdessä, eli ei pitäisi olla mitään hidasteitakaan tuossa kulkua vaikeuttamassa...
Taas mennyt viikko ja en ole edes saanut yhteyttä koko ##### FedExsiin. Maksulliseen numeroon ei ole mitään kiinnostusta soittaa kun selvästi ei edes vastata vaikka mittari pyörii..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 184
Postnord taas raivostuttaa kädettömyydellään:
Vaihdoin viime viikolla toimituspäiväksi tämän päivän. Postnord yritti toimittaa pakettia eilen. Tänään paketti piti toimittaa, mutta seurantaan vain merkitty "Yritetty toimittaa". :facepalm:
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Äläs mtn.. Miulla taasen postnordilla 17.6 lähetetty/ennakkoilmoitus lähetyksestä tullut, sen jälkeen ei yhtään ole liikkunut seurannan mukaan, Eilen soitin ostospaikkaan ja yrittävät selvitellä postnordin kanssa, tänään piti meiliä tulla mutta ei ole mtn meiliä ja selitystä tullut.. Aavistan et tästä tulee pitkä prosessi,jos ei muuten niin rahanpalautuksen tahdon jos ei toi paketti ala iha kohta liikkua eteenpäin.

Lisäystä; kun tämä keissi selviää tavalla tai toisella, IKINÄ en käytä postnordia!

Edit2:// Tänään 30.6 paketti löysi ihme kyllä perille asti, oli vissii clas olhsoniin yhteydenotto soittamalla fiksua, koska sen jälkeen paketti ilmeisesti lähti vasta liikkeelle ja tuli noutopisteeseen tänään puoliltapäivin.. :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 184
Miten UPS menettelee noiden alv-maksujen kanssa? Britanniasta tilattu tavara tuli suoraan kotiin ilman kysymystä tullauksesta. Laskuttaako UPS nuo jälkikäteen vai eikö paketti käynyt tullissa?
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
284
Lasku pitäisi tulla postin mukana, itselläni se tipahti postiluukusta 14 päivää sen jälkeen kun itse lähetys oli vastaanotettu. Osasivat myös lähettää laskun kotiosoitteeseen vaikka toimitus oli työpaikalle. Tosin paketin saapuessa maahan tuli myös tekstiviesti että pitää lähettää henkilötunnus tullausta varten.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
423
Onko kokemuksia shipit - sivustosta? Myin ebayn kautta tavaraa ja sen vuoksi pitäisi lähettää kevyt, ehkä 0,3kg pieni paketti Kanadaan ja heidän sivuston kautta halvin olisi UPS:n paketti (24€). Jonkin verran itselle vieraita juttuja täytyy vissiin EU:n ulkopuolelle lähettäessä suorittaa, mm tullausta varten lomake paketin sisällöstä ja hlötunnuksen lähetys kuriirifirmaan. Otan vastaan esim YV:llä yleispäteviä vinkkejä, itsellä ei kokemusta muuta kuin Suomen sisäisesti lähettämisestä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Onko kokemuksia shipit - sivustosta? Myin ebayn kautta tavaraa ja sen vuoksi pitäisi lähettää kevyt, ehkä 0,3kg pieni paketti Kanadaan ja heidän sivuston kautta halvin olisi UPS:n paketti (24€). Jonkin verran itselle vieraita juttuja täytyy vissiin EU:n ulkopuolelle lähettäessä suorittaa, mm tullausta varten lomake paketin sisällöstä ja hlötunnuksen lähetys kuriirifirmaan. Otan vastaan esim YV:llä yleispäteviä vinkkejä, itsellä ei kokemusta muuta kuin Suomen sisäisesti lähettämisestä.
Juu, itse käytän sitä usein ebay-myynteihin tai tuotepalautuksiin (ellei ole esim. Postin kirje halvempi).

Kanadassa saattaa UPSilla lähetettäessä tulle vastaanottajalle korkeammat tullauskulut kuin mitä postipaketeissa, eli jos postipaketti ei ole merkittävästi kalliimpi niin varmaan sellaisena laittaisin - tosin UPS on todennäköisesti nopeampi. Jos tuote alle 3cm paksu niin valmiiksi maksettu Postin seurannallinen Expres-kuori on hieman halvempi (22€) kuin tuo UPS.

Mutta jos et ole luvannut mitään tiettyä postitustapaa niin toki UPS on ihan käypä - omissa myynneissäni Kanadaan UPS-paketeilla vastaanottajat ovat maksaneet tullit/verot mukisematta, mutta ne ovat kaikki olleet pikatoimituksia joista ostaja maksoi ekstraa.

Shipit osaa kyllä tulostaa commercial invoicen suoraan syöttämistäsi tiedoista eli sitä ei tarvitse itse laatia jos ei halua.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 867
Perjantaina käynyt näköjään PostNordin posti ninja.

Screenshot_20210705-135847.jpg



Mitä lie tapahtunut. Olen ollut koko perjantain kotona. En myöskään saanut mitään ilmoitusta että ovat koittaneet toimittaa. Jos en olisi ottanut lähettäjään yhteyttä ja saanut seurantanumeroa niin mitä lie olisi tapahtunut. Ei kyllä ole edelleenkään suuri luotto että PostNord tämän toimintaa huomenna... No lisäsin sentään ovikoodin ja puhelinnumeron niin ehkä kuski tajuaa soittaa eikä jätä pakettia johonkin ulos...

PostNord muuten pakotti vaihtoehdon ”toimitetaan vaikka ei ole kotona". En tähän lähetykseen saanut valittua edes noutoa toimipaikasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
160
Perjantaina käynyt näköjään PostNordin posti ninja.




Mitä lie tapahtunut. Olen ollut koko perjantain kotona. En myöskään saanut mitään ilmoitusta että ovat koittaneet toimittaa. Jos en olisi ottanut lähettäjään yhteyttä ja saanut seurantanumeroa niin mitä lie olisi tapahtunut. Ei kyllä ole edelleenkään suuri luotto että PostNord tämän toimintaa huomenna... No lisäsin sentään ovikoodin ja puhelinnumeron niin ehkä kuski tajuaa soittaa eikä jätä pakettia johonkin ulos...

PostNord muuten pakotti vaihtoehdon ”toimitetaan vaikka ei ole kotona". En tähän lähetykseen saanut valittua edes noutoa toimipaikasta.
Mulla käynyt samoin PostNordin kanssa. Otin aspaan yhteyttä ja pyysin suoraan, että voinko hakea terminaalista, kun huomasin että palautunut tuonne Vantaalle. Tosiaan ilman seurantakoodia ois ollut aika pulassa, lähetyksessä kun ei ollut ees puhelinnumeroa. Ovikoodihan mulla oli niin ymmärrettävää, ettei kuski päässyt sisään. Terminaalista tuli sitten noudettua ihan sujuvasti.
 

emt

Liittynyt
06.07.2021
Viestejä
5
Itse olen tilannut USAlta 29.06 melkein klo 20 Fedexillä ja asiat mennyt hyvin siihen asti, kun piti tullaa tavaran. Tällainen viesti tuli aamulla: Hei! FedEx-lähetyksesi on saapumassa. Jos haluat että FedEx tullaa lähetyksen, ilmoita henkilö- tai Y-tunnuksesi + lähetystunnus osoitteeseen tullaus@fedex.com. Veloitamme tullivakuuspalkkion, joka määräytyy tullimaksujen/verojen mukaan. Lisätietoja: Tullimaksujen ja verojen tiedot | FedEx Suomi. Voit tullata lähetyksen myös itse maahantulon jälkeen: Tullaa pakettisi - Tulli. Muista valita kuljetusyhtiöksi FedEx. Terveisin FedEx

Päätin tullata itse. Mutta tilanne muuttui tästä: ”Kuljetettavana paketti saatavissa selvitystä varten” tähän ”Viivästys selvityksessä – tuonti Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan.” Tulliin asiakaspalvelulta minulle sanottiin että luovutuspäätös on jo lähetetty Fedexille ja ehkä minunkin pitää lähettää sen pdf muotona myös Fedexille, mutta tässä kaikki sanoo että Fedexin sähköpostia ja puheluita ei vastata.

Voisiko joku selittää mitä tää ”Viivästys selvityksessä – tuonti Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan.” tarkoittaa ja pitääkö minun tehdä/soittaa johonkin jotta saisin paketin taas liikkeelle? Se on ollut ”Pending” statuksessa jo pitkään
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 243
Itse olen tilannut USAlta 29.06 melkein klo 20 Fedexillä ja asiat mennyt hyvin siihen asti, kun piti tullaa tavaran. Tällainen viesti tuli aamulla: Hei! FedEx-lähetyksesi on saapumassa. Jos haluat että FedEx tullaa lähetyksen, ilmoita henkilö- tai Y-tunnuksesi + lähetystunnus osoitteeseen tullaus@fedex.com. Veloitamme tullivakuuspalkkion, joka määräytyy tullimaksujen/verojen mukaan. Lisätietoja: Tullimaksujen ja verojen tiedot | FedEx Suomi. Voit tullata lähetyksen myös itse maahantulon jälkeen: Tullaa pakettisi - Tulli. Muista valita kuljetusyhtiöksi FedEx. Terveisin FedEx

Päätin tullata itse. Mutta tilanne muuttui tästä: ”Kuljetettavana paketti saatavissa selvitystä varten” tähän ”Viivästys selvityksessä – tuonti Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan.” Tulliin asiakaspalvelulta minulle sanottiin että luovutuspäätös on jo lähetetty Fedexille ja ehkä minunkin pitää lähettää sen pdf muotona myös Fedexille, mutta tässä kaikki sanoo että Fedexin sähköpostia ja puheluita ei vastata.

Voisiko joku selittää mitä tää ”Viivästys selvityksessä – tuonti Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan.” tarkoittaa ja pitääkö minun tehdä/soittaa johonkin jotta saisin paketin taas liikkeelle? Se on ollut ”Pending” statuksessa jo pitkään
Jos se on tullattu niin tieto menee niille kyllä automaattisesti. Fedex on vain niin ruuhkautunut suomen päässä, että joudut odottamaan pitkään tai haet paketin itse Vantaalta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
302
Mitä tarkoittaa kun PostNordilla seurannassa on:

1625572858269.png


Ja tämä sen jälkeen kun pyysivät linkin kautta sähköpostilla valitsemaan noutopisteen. (Mikä kyllä oli jo tilatessa laitettu).
Eilen oli arvioitu toimituspäivä ja tuo kuva on eiliseltä.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 243
Mitä tarkoittaa kun PostNordilla seurannassa on:



Ja tämä sen jälkeen kun pyysivät linkin kautta sähköpostilla valitsemaan noutopisteen. (Mikä kyllä oli jo tilatessa laitettu).
Eilen oli arvioitu toimituspäivä ja tuo kuva on eiliseltä.
Varmaan odottavat sitä, että saavat paketin kuskattua matkahuollolle mikä hoitaa sen noutopisteeseen. Mullakin paketti Vantaalla odottamassa. Kotiinkuljetuksella se olisi jo tänään tuotu kotiin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
302
Varmaan odottavat sitä, että saavat paketin kuskattua matkahuollolle mikä hoitaa sen noutopisteeseen. Mullakin paketti Vantaalla odottamassa. Kotiinkuljetuksella se olisi jo tänään tuotu kotiin.
Ok. Kiitos. Ei auta kun odottaa. Töiden takia en uskaltanut heittää mitään arviota että millon olen kotona.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 867
Jep jep. Ei toimittanut PostNord tänään pakettia vaikka laitoin appissa että toimittaisivat tänään. Lähden huomenna loppuviikoksi pois. Ihan salee koittavat toimittaa loppuviikosta jonain päivänä vaikka ei ole sovittu niin. Katsotaan miten käy.

Tämän keskustelun ja googlettelun perusteella mietityttää miten tämä firma on edelleen pystyssä.
 

emt

Liittynyt
06.07.2021
Viestejä
5
Juu, itsekin joku aika sitten vaan menin paikanpäälle ja kerroin asiani. Joutui jonkun aikaa odottelemaan mutta onnistui, kävin siinä välissä muilla asioilla.
Kävitkö paikan päällä ja pyysit vaa suoraan heitä antamaan sinun pakettisi vai? Ja kauan heillä kesti etsiä ja antaa sen sulle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 395
Kävitkö paikan päällä ja pyysit vaa suoraan heitä antamaan sinun pakettisi vai? Ja kauan heillä kesti etsiä ja antaa sen sulle?
Niinhän mä tossa sanoin että kävin paikanpäällä. Kerroin että on paketti heillä ja sitten lähdin reiluksi tunniksi lähistölle muille asioille ja takaisin tullessa sain melkein heti paketin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 184
Jep jep. Ei toimittanut PostNord tänään pakettia vaikka laitoin appissa että toimittaisivat tänään. Lähden huomenna loppuviikoksi pois. Ihan salee koittavat toimittaa loppuviikosta jonain päivänä vaikka ei ole sovittu niin. Katsotaan miten käy.

Tämän keskustelun ja googlettelun perusteella mietityttää miten tämä firma on edelleen pystyssä.
Ei tuo toimituspäivän valinta vaan toimi postnordilla. Minulla kysyttiin toimitusaikaa, valitsin tiistain, yrittivät toimittaa maanantaina. Tiistaina ei käynyt kukaan vaikka appin mukaan piti. Lähetys meni vain varastoitu tilaan. Piti soittaa postnordille jonka jälkeen paketin toimitus onnistui.
 

emt

Liittynyt
06.07.2021
Viestejä
5
Itse olen tilannut USAlta 29.06 melkein klo 20 Fedexillä ja asiat mennyt hyvin siihen asti, kun piti tullaa tavaran. Tällainen viesti tuli aamulla: Hei! FedEx-lähetyksesi on saapumassa. Jos haluat että FedEx tullaa lähetyksen, ilmoita henkilö- tai Y-tunnuksesi + lähetystunnus osoitteeseen tullaus@fedex.com. Veloitamme tullivakuuspalkkion, joka määräytyy tullimaksujen/verojen mukaan. Lisätietoja: Tullimaksujen ja verojen tiedot | FedEx Suomi. Voit tullata lähetyksen myös itse maahantulon jälkeen: Tullaa pakettisi - Tulli. Muista valita kuljetusyhtiöksi FedEx. Terveisin FedEx

Päätin tullata itse. Mutta tilanne muuttui tästä: ”Kuljetettavana paketti saatavissa selvitystä varten” tähän ”Viivästys selvityksessä – tuonti Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan.” Tulliin asiakaspalvelulta minulle sanottiin että luovutuspäätös on jo lähetetty Fedexille ja ehkä minunkin pitää lähettää sen pdf muotona myös Fedexille, mutta tässä kaikki sanoo että Fedexin sähköpostia ja puheluita ei vastata.

Voisiko joku selittää mitä tää ”Viivästys selvityksessä – tuonti Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan.” tarkoittaa ja pitääkö minun tehdä/soittaa johonkin jotta saisin paketin taas liikkeelle? Se on ollut ”Pending” statuksessa jo pitkään
UPDATE
En joutunut soittamaan ketään tai käymään paikan päälle. Tarkistin just Fedexin sivustolla tilauksen tilanne ja siellä nyt lukee ”Ulkomaanlähetyksen vapautus – tuonti”. Tulli oli maksettu maanantaina noin klo 18 ja paketti vapautui keskiviikkona klo 3. Eli paketti oli siellä vähän yli päivää mutta ei ihan kaksi. I guess minulla kävi tuuri kun en joutunut odottamaan yhtä paljon tai käymään paikan päälle niinkuin muut.
(Pahoittelen jos minun teksteistä ei saa mitään selvää. Harjoittelen vielä suomen kieltä niin virheitä tulee.)
 
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
16
Pistämpä jakoon oman seurantahistorian jos jotakuta kiinnostaa kuinka paljon FedExiä pitää tällä hetkellä odotella. Tullauksen tein itse eikä muita ongelmia ole ollut kuin tuo odottelu Vantaalla. Laitoin myös verkkosivun lomakkeella heille viestin mutta siihen ei tullut vastausta ja lähettäjä on ollut Amerikan päässä FedExiin yhteydessä ja lupasivat silloin viime viikolle toimitusta. Eipä ole näkynyt. En ole hetkeen sen kummemmin jaksanut heitä pommittaa kun tuolla nyt ei varsinaisesti ole kiire, pääasia vain että joskus tulee ehjänä perille. Tällä hetkellä arvioitu toimitusaika on siis ”Pending”.


31C3BA03-74B9-4C69-9088-D53C37466AEC.jpeg
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 248
DHL alkanut taas uudestaan perimään palvelumaksua vastaanotettavasta paketista, esim tässä Iherb paketista.
DHL_vastaanottomaksu.png
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
DHL alkanut taas uudestaan perimään palvelumaksua vastaanotettavasta paketista, esim tässä Iherb paketista.
Onko oikeasti veloitettukin itsetullauksesta? Veikkaan että tuo on vain epämääräisesti muotoiltu, ja oikeasti tuo palvelumaksu kuuluu otsikon "Palvelutullaus" alle, eli ei veloitettaisi itsetullauksesta.
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
160
DHL alkanut taas uudestaan perimään palvelumaksua vastaanotettavasta paketista, esim tässä Iherb paketista.
Itsetullaus ei edelleenkään maksa mitään. Ihan samaan malliin ne on aikaisemminkin tarjonneet tuota palvelutullausta, ja se kyllä maksaa. Senkun valitset itsetullauksen, niin saat lähetyksen saavuttua Suomeen tiedot, minkä avulla tullaat paketin itse. Tieto välittyy automaattisesti tullin nettipalvelusta DHL:lle, ja mulla ainakin lähtenyt jo samana päivänä kuljetukseen jos aamulla kerkee tullaamaan.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 248
Itsetullaus ei edelleenkään maksa mitään. Ihan samaan malliin ne on aikaisemminkin tarjonneet tuota palvelutullausta, ja se kyllä maksaa. Senkun valitset itsetullauksen, niin saat lähetyksen saavuttua Suomeen tiedot, minkä avulla tullaat paketin itse. Tieto välittyy automaattisesti tullin nettipalvelusta DHL:lle, ja mulla ainakin lähtenyt jo samana päivänä kuljetukseen jos aamulla kerkee tullaamaan.
Satoja itsetullauksia takana, mutta tämänpäiväinen viesti (tuo kuvakaappaukseni) on ensimmäinen, josta ei pääse ohitse hyväksymättä tuota 20e maksua (joka tulee myös itsetullausvaihtoehdon valitsemalla), tarkoitus toki olisi itsetullaus tehdä. Tämä on samalla ensimmäinen saapuva IOSS-tilaukseni.
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
160
Satoja itsetullauksia takana, mutta tämänpäiväinen viesti (tuo kuvakaappaukseni) on ensimmäinen, josta ei pääse ohitse hyväksymättä tuota 20e maksua (joka tulee myös itsetullausvaihtoehdon valitsemalla), tarkoitus toki olisi itsetullaus tehdä. Tämä on samalla ensimmäinen saapuva IOSS-tilaukseni.
Ei siitä silti maksua tule, just eilen tullasin Kiinasta tulleen lähetyksen. En muista lukiko mulla samalla tavalla, mutta en usko, että veloittavat mitään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 734
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom