Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

USPSllä jenkeistä paketti lähipostiin, päivää vajaa 3kk :D
Korona sotki hommat, ja laivalla kaiketi rapakon yli tullut. Mutta tuossa ajassa ehti jo kaksi laivaa välin seilata...

Viime viikon keskiviikkona Singaporesta DHL:n kyydillä lähtenyt paketti oli perjantaina kotiovella. Suomen postilla on vähän kirittävää, kun välillä kirjeillä menee 2 viikkoa.
 
Eipä mennyt itselläkään ihan niinkuin Strömsössä viimeisin tilaus....
Pitipä kokeilla uudestaan tilata samasta kaupasta pelikonsoleihin varaosia (Japani) ja tällä kertaa vahingosta viisastuneena laitoin osoitteeksi työpaikan osoitteen jossa on arkipäivisin aina joku paikalla ettei itse tarvitse päivystää. Mutta koska kirjoitin osoitekenttään myös perään firman nimen (osoitteessa useampi yritys) niin myyjä oli laittanut sen yrityksen nimellä tulemaan ja minut vain yhteyshenkilöksi, joten ensimmäinen FedExin tullauskysely meni jostain syystä asiakaspalvelu@työnantaja.com ja siellä sihteerit oli ihmeissään että mikä tää tällänen.

Tästä häsläyksestä huolimatta sain tullattua yksityishenkilönä kun vastasin omasta sähköpostista FedExille ja heiltä tuli sitten rahtitiedot, ja paketti tuli tällä kertaa varsin kivuttomasti pöydälle eikä ollut tippaakaan murjottu. Keskiviikkona illalla tilasin ja maanantaina tuli puolen päivän aikaan kuriiri, tällä kertaa FedExin omaa väkeä ainakin vaatetuksen perusteella, eikä PostNordin pelleilyä.

Näin kivasti kun se aina toimisi (pl. tuo tilaussekoilu) niin hymyssä suin sitä maksaisi toimivasta toimituksesta vaikka sen vajaa parikymmentä taalaa, kuin stressaisi ja käyttäisi aikaa Postien yms. sähläyksiin. Tietysti on Amazon jne volyymiasiakkaat joiden toimitukset tuntuu pelaavan paremmin, mutta kun ei niistäkään kaikkea saa..

Mutta tällä kertaa FedExille kyllä täydet pinnat suorituksesta.
 
Pitipä kokeilla uudestaan tilata samasta kaupasta pelikonsoleihin varaosia (Japani) ja tällä kertaa vahingosta viisastuneena laitoin osoitteeksi työpaikan osoitteen jossa on arkipäivisin aina joku paikalla ettei itse tarvitse päivystää. Mutta koska kirjoitin osoitekenttään myös perään firman nimen (osoitteessa useampi yritys) niin myyjä oli laittanut sen yrityksen nimellä tulemaan ja minut vain yhteyshenkilöksi, joten ensimmäinen FedExin tullauskysely meni jostain syystä asiakaspalvelu@työnantaja.com ja siellä sihteerit oli ihmeissään että mikä tää tällänen.

Tuohon liittyen jos mahdollista niin kannattaa laittaa/ilmottaa vastaanottajaksi omat tiedot ja ilmoittaa työpaikka pelkäksi toimitusosoitteeksi, koska vastaanottaja on se kun hoitaa noi tullihommat ja toimitusosoite on vaan se minne se paketti pistetään sit menemään kun tullit saatu hoidettua. Yleensä toimii ihan hyvin, ainoo maa missä tota ei oikeen tajuta on Kiina.
 
Tämäkin saaga näytti saaneen päätöksen kun paketti lähti liikkeelle. Eli perjantaina soittelin vielä tullille ja dhl:lle. Tullissa sanottiin ettei heillä ole mitään tietoa kyseisestä lähetyksestä eli he käskivät vielä olla yhteydessä dhl:ään. Dhl:ltä löytyi vihdoin kahden viikon jälkeen sellainen asiakaspalvelija, joka tajusi että paketille ei ole tapahtunut kahteen viikkoon mitään ja että lähetys oli jäänyt jonkinlaiseen jumiin heidän järjestelmässä. Noh, nyt paketti sentään liikkuu taas, mutta ei nyt ihan pelkkiä ruusuja voi antaa tästä toimituksesta.
Hieman erikoista kun ei DHL paketti koskaan mene tullille, vaan hoitavat DHL terminaalissa tullauksen.
 
Kylläpäs taas oli hommat DHL:llä. Lähti monipakettilähetys eilen Hollannista (2 pakettia). Saapuivat seurannan mukaan tänään Suomeen ja klo 11 kilahti sms että noudettavissa automaatista.

kävin hakemassa mutta paletti oli yllättävän kevyt joten avasin heti ja sisällä oli vain toinen osa tilausta. Seurannassa myös ilmoitus että Partial Delivery. Soitto DHL asiaan josta kertoivat että toinen osa tullut vasta myöhemmin Suomeen joten ei kerinnyt aamujakeluun.

no ei siinä sanoin että tulenhakemaan lentokentältä niiden noutopisteeltä. No eipä löytynyt sitten koko pakettia mistään ja laittoivat sitten asian selvitykseen onko toinen kontti edes tullut Suomeen .

Tässä sitten odotellaan että joku ilmoittaisi
 
Tuohon liittyen jos mahdollista niin kannattaa laittaa/ilmottaa vastaanottajaksi omat tiedot ja ilmoittaa työpaikka pelkäksi toimitusosoitteeksi, koska vastaanottaja on se kun hoitaa noi tullihommat ja toimitusosoite on vaan se minne se paketti pistetään sit menemään kun tullit saatu hoidettua. Yleensä toimii ihan hyvin, ainoo maa missä tota ei oikeen tajuta on Kiina.
Näin siis periaatteessa laitoinkin, mutta jostain syystä myyjä käsitti että tilaan yrityksen puolesta. K.o. sivulla ei ollut mahdollisuutta määritellä erikseen toimitus- ja "laskutusosoitetta" kun Paypalin kautta maksoi. Paypalissa toki on omat osoitetietoni, mutta en tiedä näkikö myyjä niitä.
 
Hieman erikoista kun ei DHL paketti koskaan mene tullille, vaan hoitavat DHL terminaalissa tullauksen.
Eli tää saagahan alkoi sillä että valitsin sen itsetullaus tavan päivä pari ennen paketin saapumista Suomeen. 29.6 paketti sitten saapui aamulla Helsinkiin, mutta kun en saanut paketista mitään tietoja sähköpostiin soittelin dhl:lle, jotta mikähän on homman nimi. No siellä aspa sanoi, että ei ongelmaa, he voivat hoitaa tullauksen, kun paketin arvo alta 22e. He vain tarvitsevat tullilta jotkin tiedot ja sitten paketti lähtee matkaan. No pariin päivään ei tapahtunut mitään ja taas soittelin aspaan ja siellä aikoi pistää asiaa etiäpäin. Taas pariin päivään ei tapahtunu mitään ja sama rumba eli puhelin kouraan ja samat tyhjät lupaukset. Siitä viikko (viime pe) ja alko jo vituttaan ja puhelu tullille että onko niillä nyt jotain tietoa tästä hommasta, ja ei tosiaan ollut. Soitto dhl:lle ja vihdoin aspa, joka ymmärsi, että paketti on jossain jumissa heidän järjestelmässä. Antoi samat lupaukset, että hoitavat asian ja vihdoin sitten siitä parin päivän jälkeen rupesi tapahtumaan, kun tullauspäätös tuli ja paketti pääsisi matkaan.
Eilen sitten tulikin jo viesti, että paketti saapuu samana päivänä, mutta pakettihan ei ole vieläkään tullut perille (joskin on nyt hetki sitten saapunut oikealle paikkakunnalle sentään).
 
Onko mitää toivoa, että UPS Standard saapuis perjantaina, vaikka arvio on maanantaille? Oisin maksanu pikatoimituksesta, jos oisin tienny sen ikävästi osuvan maanantaille.
 
Onko mitää toivoa, että UPS Standard saapuis perjantaina, vaikka arvio on maanantaille? Oisin maksanu pikatoimituksesta, jos oisin tienny sen ikävästi osuvan maanantaille.
Jos tulee Itä-Euroopasta (esim. Puola) niin muistaakseni pari kertaa on tullut yhden päivän arvioitua aikaisemmin, Länsi-Euroopasta (esim. Saksa) en muista että olisi koskaan tullut arvioitua aikaisemmin.
Kyseessä Tampere.
 
Onko mitää toivoa, että UPS Standard saapuis perjantaina, vaikka arvio on maanantaille? Oisin maksanu pikatoimituksesta, jos oisin tienny sen ikävästi osuvan maanantaille.
Komppaan aikasempaa, aika paljon tullut UPS:llä tilattua ja tuskin ikinä ollut aikaisemmin mitä UPS:n oma arvio. Esim. Amazon.de arvio kyllä yleensä heittää päivällä/parilla, 99% pitää UPS:n sivulla oleva arvio paikkaansa.
 
Harmi, UPS:n oma arvio ja lähti espanjasta (amazon.es eu). Yritin aikasemmin päivittää nopeutta ennen lähettämistä, mutta sitä palvelua ei ollu tarjolla englanniksi sillä hetkellä. Tällä hetkellä Barcelonassa.
 
Onkos tyypeillä kokemusta DPD:stä. Itsellä tulossa briteistä lähetys käyttäen kyseistä kuriiria ja meikäläiselle aivan vieras firma. Miten on toiminut ja hoitavatko lähetyksen alusta loppuun itse vai käyttävätkö esim postia kotiinkuljetuksissa.
 
Onkos tyypeillä kokemusta DPD:stä. Itsellä tulossa briteistä lähetys käyttäen kyseistä kuriiria ja meikäläiselle aivan vieras firma. Miten on toiminut ja hoitavatko lähetyksen alusta loppuun itse vai käyttävätkö esim postia kotiinkuljetuksissa.
PostNord kuljettaa Suomessa
 
Hieman erikoista kun ei DHL paketti koskaan mene tullille, vaan hoitavat DHL terminaalissa tullauksen.


DHL:n ja muiden kuriirifirmojen terminaaleista suuri osa on tulliterminaaleja (Ainakin Fedex/TNT, DHL ja UPS Vantaalla). Ne toimivat tällöin myös tullivarastoina.
Postin Vantaan logistiikakkakeskus toimii muistaakseni myös näin.

Tulli ei säilö omissa tiloissaan juuri mitään lähetyksiä - ei postiverkoston eikä kuriiriverkostojen kautta kulkevia. Koko homma hoituu käytännössä digitaalisesti ja Tulli (valtio) säästää itseltään varastoinnin kustannukset.
 
Viimeksi muokattu:
DHL:n toimitustavan valinnassa on harmaana vaihtoehto saada paketti automaattiin. Päällä on punaisella ilmoitus, että joitain vaihtoehtoja ei voi käyttää, koska lähetykseen saattaa liittyä maksamattomia maksuja. Tullaus on hoidettu tänä aamuna ja seurannassa oli hetki sen jälkeen, että tullauskäsittely valmis. Onko asian päivittymisessä vain viivettä, vai eikö kaikkia lähetyksiä voi saada automaattiin?
 
DHL:n toimitustavan valinnassa on harmaana vaihtoehto saada paketti automaattiin. Päällä on punaisella ilmoitus, että joitain vaihtoehtoja ei voi käyttää, koska lähetykseen saattaa liittyä maksamattomia maksuja. Tullaus on hoidettu tänä aamuna ja seurannassa oli hetki sen jälkeen, että tullauskäsittely valmis. Onko asian päivittymisessä vain viivettä, vai eikö kaikkia lähetyksiä voi saada automaattiin?
Soita sinne ja kysy. Sama oli yhden oman kanssa mikä oli tullissa käymässä. Halusin sen kylläkin kotiin, mutta se automaattivalinta oli ei valittavissa.
 
Ohhoh, DHL Express-paketin - tuolin eli ei minkään pienen esineen - piti tulla tänään. Viimeinen päivitys seurannassa on yhä perjantailta kun paketti on lähtenyt Brysselistä.

En pidättelisi hengitystäni enää että tänään tulee, eikä siinä mitään, mutta pidän erikoisena ettei seurannassa ole vielä mitään ilmoitusta myöhästymisestä.
 
Mihinkäs tämä UPS toimittaa?
Kotiin vai lähimpään heidän toimipisteeseen?
Ikinä vielä tullut heidän kauttaan,mutta kotiin en haluaisi,koska en kerkeisi päivystämään.
Mitään ilmoitusta ei ainakaan vielä tullut kännykkään tai mihinkään?
Toimitus näyttäisi olevan torstaina.
 
Mihinkäs tämä UPS toimittaa?
Kotiin vai lähimpään heidän toimipisteeseen?
Ikinä vielä tullut heidän kauttaan,mutta kotiin en haluaisi,koska en kerkeisi päivystämään.
Mitään ilmoitusta ei ainakaan vielä tullut kännykkään tai mihinkään?
Toimitus näyttäisi olevan torstaina.

Toimittavat sinne mihin lähettäjä on pyytänyt, yleensä vastaanottajan ovelle. Jos et ole paikalla niin jättävät lapun jonka kanssa voi sitten netissä pyytää toimitusta eri päivänä/toiseen osoitteeseen/noutopisteeseen/jättämään ovelle ilman kuittausta. Ilman toimenpiteitä yrittävät normaalisti parina seuraavana päivänä toimitusta uudelleen.
 
Mihinkäs tämä UPS toimittaa?
Kotiin vai lähimpään heidän toimipisteeseen?
Ikinä vielä tullut heidän kauttaan,mutta kotiin en haluaisi,koska en kerkeisi päivystämään.
Mitään ilmoitusta ei ainakaan vielä tullut kännykkään tai mihinkään?
Toimitus näyttäisi olevan torstaina.

Lähtökohtaisesti kotiin, ja vievät sitten lähimpään UPS Access Pointiin jos toimitus ei onnistu. Riippuen siitä tuleeko halvimmalla mahdollisella kuljetuksella vai ei, saattavat jopa etukäteen laittaa viestiä ja antaa lisävaihtoehtoja.
 
Toimittavat sinne mihin lähettäjä on pyytänyt, yleensä vastaanottajan ovelle. Jos et ole paikalla niin jättävät lapun jonka kanssa voi sitten netissä pyytää toimitusta eri päivänä/toiseen osoitteeseen/noutopisteeseen/jättämään ovelle ilman kuittausta. Ilman toimenpiteitä yrittävät normaalisti parina seuraavana päivänä toimitusta uudelleen.

Missäs päin näin toimitaan? Ainakin Helsingissä roudaavat paketin epäonnistuneen toimitusyrityksen jälkeen suoraan Access Pointiin mistä se sitten pitää itse noutaa...
 
Missäs päin näin toimitaan? Ainakin Helsingissä roudaavat paketin epäonnistuneen toimitusyrityksen jälkeen suoraan Access Pointiin mistä se sitten pitää itse noutaa...

Nyt muuten kun mainitsit, niin mullakin kävi viimeksi noin että heittivät lähetyksen suoraan accesspointiin, aina aikaisemmin on yritetty toimittaa useampaan kertaan. Oliskohan systeemiä sitten muutettu tai lähetyksissä eri palvelutasoja... :rolleyes:

Ja Turun kupeessa sijainti.
 
Access Pointiin
Juu,selvä. Porissa näyttäs olevan ainakin pari access pointia.
Täytynee koittaa soittaa, jos joku vastais aspassa.
Amazonissa ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin kotiosoite ,jos en väärin ymmärtänyt?
ps. Olin hiukan hätäinen. Juuri äsken tuli tekstari: vastaa 1, jos toimipaikkaan, tai 2 ,jos kotiosoitteeseen.:)
 
Viimeksi muokattu:
Muutama viikko sitten tuli pari pakettia UPS:llä ja molempina kertoina tuli päivää ennen tekstari missä kysyttiin mitenkä kuljetus järjestetään:

A. toimitus seuraavana päivänä klo 12-14
B. uusi toimituspäivä
C. uusi osoite lähialueella

Tämä Kuopion seudulla.
 
Nyt muuten kun mainitsit, niin mullakin kävi viimeksi noin että heittivät lähetyksen suoraan accesspointiin, aina aikaisemmin on yritetty toimittaa useampaan kertaan. Oliskohan systeemiä sitten muutettu tai lähetyksissä eri palvelutasoja... :rolleyes:

Ja Turun kupeessa sijainti.

Yksityishenkilöiden paketeissa noin on ollut jo vuodenpäivät. Palvelua on siis "parannettu" Access Pointien avulla (lue: halvempi heille kuin kiikuttaa pahimmassa tapauksessa 3 kertaa ovelle)
 
Onkos joku viime aikoina saanut Hermeksellä paketteja? Ekalla sivulla näytti olevan joku tapaus joka oli ilmeisesti tullut matkahuoltoon, mutta en oikein tiedä kuinka tuota nyt selvittäisi.

Itsellä siis kyseisellä firmalla lähetetty paketti lähtenyt Englannista 1.7... 15.7. on yritetty toimittaa, mutta ei onnistunut ja sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään ja mitään saapumisilmoitusta tai muuta viestiä asian tiimoilta ei ole kuulunut.

Yritin metsästää noiden sivuilta jotain tapaa olla yhteydessä ja lopulta löysin jonkun kansainvälisen chatin missä kyselivät kaikenlaisia tietoja ja lopulta sanoivat että voivat antaa tietoja vaan lähettäjälle. No tämän perusteella kyselin myös lähettäjältä ja he lupasivat selvitellä, mutta siitäkin on jo viikko. Ärsyttää kun olis tarvetta noille kamoille ja kohta se paketti varmaan lähtee takasinkin jos ei pikkuhiljaa homma etene.
 
Onkos joku viime aikoina saanut Hermeksellä paketteja? Ekalla sivulla näytti olevan joku tapaus joka oli ilmeisesti tullut matkahuoltoon, mutta en oikein tiedä kuinka tuota nyt selvittäisi.

Itsellä siis kyseisellä firmalla lähetetty paketti lähtenyt Englannista 1.7... 15.7. on yritetty toimittaa, mutta ei onnistunut ja sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään ja mitään saapumisilmoitusta tai muuta viestiä asian tiimoilta ei ole kuulunut.

Yritin metsästää noiden sivuilta jotain tapaa olla yhteydessä ja lopulta löysin jonkun kansainvälisen chatin missä kyselivät kaikenlaisia tietoja ja lopulta sanoivat että voivat antaa tietoja vaan lähettäjälle. No tämän perusteella kyselin myös lähettäjältä ja he lupasivat selvitellä, mutta siitäkin on jo viikko. Ärsyttää kun olis tarvetta noille kamoille ja kohta se paketti varmaan lähtee takasinkin jos ei pikkuhiljaa homma etene.
2kk sitten tuli postnordilla (enset)
 
Yksityishenkilöiden paketeissa noin on ollut jo vuodenpäivät. Palvelua on siis "parannettu" Access Pointien avulla (lue: halvempi heille kuin kiikuttaa pahimmassa tapauksessa 3 kertaa ovelle)

Kun UPSin toimitusaikaikkuna on 8-16:00, on kuluttajalle selkeä parannus noutaa laatikko Access Pointista vs. jäädä kanittamaan kokonaiseksi arkipäiväksi himaan. Meillä päin tosin, UPS tulee joka kerta vasta 15 jälkeen jolloin himaan linnoittautuminen on järkeenkäypää.
 
Kun UPSin toimitusaikaikkuna on 8-16:00, on kuluttajalle selkeä parannus noutaa laatikko Access Pointista vs. jäädä kanittamaan kokonaiseksi arkipäiväksi himaan. Meillä päin tosin, UPS tulee joka kerta vasta 15 jälkeen jolloin himaan linnoittautuminen on järkeenkäypää.

Tuo riippuu niin täysin siitä paketista ja sun etäisyydestäsi Access Pointiin.

Omalla kohdalla lähin AP on muutaman sadan metrin päässä, jolloin kaikki on ok. Mutta jos sulla on 30kg lähetys mikä pitää hakea muutaman kilometrin päästä, saattaa huumori loppua kesken.
 
Tuo riippuu niin täysin siitä paketista ja sun etäisyydestäsi Access Pointiin.

Omalla kohdalla lähin AP on muutaman sadan metrin päässä, jolloin kaikki on ok. Mutta jos sulla on 30kg lähetys mikä pitää hakea muutaman kilometrin päästä, saattaa huumori loppua kesken.

Sentään noita Access Pointeja on hiukan tullut lisää viime aikoina. Ei siitä liene kuin vuosi, kun Jyväskylää lähin Access Point oli muistaakseni Mikkelissä (vai Kuopiossa). Ennen noiden saapumista toiminta UPS:n kanssa oli aika pitkälle juuri tuota, että koko päivä piti varata ja silti paketti jäi saamatta jos jossain välissä on lukittu ovi.
 
Onkos joku viime aikoina saanut Hermeksellä paketteja? Ekalla sivulla näytti olevan joku tapaus joka oli ilmeisesti tullut matkahuoltoon, mutta en oikein tiedä kuinka tuota nyt selvittäisi.

Itsellä siis kyseisellä firmalla lähetetty paketti lähtenyt Englannista 1.7... 15.7. on yritetty toimittaa, mutta ei onnistunut ja sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään ja mitään saapumisilmoitusta tai muuta viestiä asian tiimoilta ei ole kuulunut.

Yritin metsästää noiden sivuilta jotain tapaa olla yhteydessä ja lopulta löysin jonkun kansainvälisen chatin missä kyselivät kaikenlaisia tietoja ja lopulta sanoivat että voivat antaa tietoja vaan lähettäjälle. No tämän perusteella kyselin myös lähettäjältä ja he lupasivat selvitellä, mutta siitäkin on jo viikko. Ärsyttää kun olis tarvetta noille kamoille ja kohta se paketti varmaan lähtee takasinkin jos ei pikkuhiljaa homma etene.

Hier-gibts-Bier käytti aiemmin Hermestä, mutta siirtyivät kuukausi pari sitten käyttämään Saksan ulkopuolisissa toimituksissa uutta kuriiria, kun Hermeksen kanssa oli niin paljon ongelmia.
 
2kk sitten tuli postnordilla (enset)

Soittelin nyt postnordillekin kun ei tuolta lähettäjältä tai Hermekseltä ole kuulunut sähköposteihin vastausta. Siellä oli tosi ystävällinen asiakaspalvelu. Ei kuitenkaan löytynyt lähetystunnuksella, parcel numberilla tai nimellä mitään. Otti kuitenkin vielä nimen, osoitteen ja puhelinnumeron ja lupasi selvitellä eteenpäin. En kuitenkaan kovin optimistinen asian suhteen ole.

Lukittu alaovi aiheuttaa paljon harmaita hiuksia lähetysten kanssa, mutta yleensä kuitenkin jotain kautta ilmoitellaan ainakin että paketin voi noutaa.
 
Mikä tää juttu on, että Matkahuolto on klo 6 asti aamusta vienyt pakettia noutopisteeseen? Vai voiko se jo olla siellä mutta myyjä ei ole vielä nostanut hyllyyn? On kyllä naurettavaa jos koko päivä viedään noutopisteeseen muttei saada perille.
 
Mikä tää juttu on, että Matkahuolto on klo 6 asti aamusta vienyt pakettia noutopisteeseen? Vai voiko se jo olla siellä mutta myyjä ei ole vielä nostanut hyllyyn? On kyllä naurettavaa jos koko päivä viedään noutopisteeseen muttei saada perille.
Matkahuollolla on pitkään ollu tapana että jos paikkaan ei mene monta pakettia niin se voidaan jättää välistä. Voi toki olla että myyjä ei ole kirjannu tai tuuraaja joka ei osaa.
 
Matkahuollolla on pitkään ollu tapana että jos paikkaan ei mene monta pakettia niin se voidaan jättää välistä. Voi toki olla että myyjä ei ole kirjannu tai tuuraaja joka ei osaa.
Toimitetaanko se sitten seuraavana päivänä, vai jääkö odottamaan kunnes on enemmän paketteja menossa samaan paikkaan?
 
UPS:n seuranta väitää yrittäneensä toimitusta ja vieneen sitten paketin noutopisteeseen. Olin kotona toimitusaikana, eikä kukaan ole käynyt oven takana. Soitin aspaan ja kysyin asiasta, niin heillä kuulemma lukee toimistusehdoissa, että kuski saa olla toimittamatta pakettia. Ilmeisesti saavat myös valehdella seurantatiedoissa toimitusyrityksestä, sillä asia ei kiinnostanut pätkän vertaa UPS:n asiakaspalvelussa. Pääsisköhän tuonne töihin - aamulla auto täyteen kotiin toimitettavia paketteja ja sitten ilman stressiä kippaisi kaikki suoraa noutopisteeseen?
 
UPS:n seuranta väitää yrittäneensä toimitusta ja vieneen sitten paketin noutopisteeseen. Olin kotona toimitusaikana, eikä kukaan ole käynyt oven takana. Soitin aspaan ja kysyin asiasta, niin heillä kuulemma lukee toimistusehdoissa, että kuski saa olla toimittamatta pakettia. Ilmeisesti saavat myös valehdella seurantatiedoissa toimitusyrityksestä, sillä asia ei kiinnostanut pätkän vertaa UPS:n asiakaspalvelussa. Pääsisköhän tuonne töihin - aamulla auto täyteen kotiin toimitettavia paketteja ja sitten ilman stressiä kippaisi kaikki suoraa noutopisteeseen?

Niin tuttua. Katsopas kokemukseni edelliseltä sivulta. Tuollainen suoranainen valehtelu toimitusyrityksen suhteen on syvältä ja minusta lähentelee petosta. Kotitoimituksesta kun on kerran maksettu.
 
Mikähän logiikka UPS:n reiteillä on? Tulossa paketti pohjanmaan suuntaa ja kun paketti oli skannattu Tampereelle, olikin seuraava skannauspaikka Helsingissä. Arvioitu toimituspäivä alunperin tämä päivä 19.8, mutta sekin siirtynyt näppärästi samalla viikon eteenpäin.
 
Pitäisi UPS:n paketti hakea palvelupisteestä. Mitään saapumisilmoitusta ei ole vielä tullut sähköpostilla tai tekstiviestillä, seurannassa näkyy että tunti sitten olisi saapunut. Saako paketin haettua ilman tuota ilmoitusta, vai pitääkö odottaa saapumisilmoitusta, jos sellainen joskus tulisi.
 
Pitäisi UPS:n paketti hakea palvelupisteestä. Mitään saapumisilmoitusta ei ole vielä tullut sähköpostilla tai tekstiviestillä, seurannassa näkyy että tunti sitten olisi saapunut. Saako paketin haettua ilman tuota ilmoitusta, vai pitääkö odottaa saapumisilmoitusta, jos sellainen joskus tulisi.

Henkkareita ne siellä vaan kyselee. Eli ei tarvii mitään saapumisilmoituksia jos seurannasta näkyy että on jo siellä perillä. (Huom! Seurannan "viedään noutopisteeseen" tms. ei vielä tarkoita sitä että se on siellä, vaan siitä noudettavissa olemisesta tulee oma rivinsä.)
 
Henkkareita ne siellä vaan kyselee. Eli ei tarvii mitään saapumisilmoituksia jos seurannasta näkyy että on jo siellä perillä. (Huom! Seurannan "viedään noutopisteeseen" tms. ei vielä tarkoita sitä että se on siellä, vaan siitä noudettavissa olemisesta tulee oma rivinsä.)

Kyllä siellä on jo "delivered on", joten oletan että olisi jo haettavissa.

Kiitoksia.
 
No nyt mitä aktuaalista vittua tämä on?!1

Viivästys: hätätilanne tai huono sää

Kyse on siis UPS, ja paketti on jossain Saksan ja Ruotsin välillä ja sää on kuin morsian. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että ruotsalaiset ovat polttaneet mun jakeluauton? Olen muuten pannut merkille, että Ruotsissa tieliikenteen paketteja ei ole rekisteröity seurantaan viimeiseen vuoteen pariin... :hmm:

Tilanne on SOS!
 
Viivästys: hätätilanne tai huono sää

Kyse on siis UPS, ja paketti on jossain Saksan ja Ruotsin välillä ja sää on kuin morsian. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että ruotsalaiset ovat polttaneet mun jakeluauton?

Hätätilanteella voidaan viitata myös koronaviruksesta johtuviin viivästyksiin.

Näin toimii ainakin Fedex ja DHL.
 
Tilasin 16.8 elektroniikan komponentteja mouserilta ja fedEx:n pitäisi hoitaa kuljetus. Yhdysvalloista paketti seurannan mukaan kahdessa-kolmessa päivässä vantaalle ja sen jälkeen ei ole tapahtunut yhtään mitään. Hintaa tuolle lähetykselle tuli about 65€ eli varmaan jotain tullimaksuja tai muuta skeidaa odotettavissa vielä mutta kestää kestää :cautious:
 
Tilasin 16.8 elektroniikan komponentteja mouserilta ja fedEx:n pitäisi hoitaa kuljetus. Yhdysvalloista paketti seurannan mukaan kahdessa-kolmessa päivässä vantaalle ja sen jälkeen ei ole tapahtunut yhtään mitään. Hintaa tuolle lähetykselle tuli about 65€ eli varmaan jotain tullimaksuja tai muuta skeidaa odotettavissa vielä mutta kestää kestää :cautious:
Tein oman Mouserin tilauksen 20. päivä ja 25. aamupäivällä Fedexin (tai niiden alihankkijan) kuriiri kävi tiputtamassa paketin ovelle. Mouser hoitaa alvit, joten sen puolesta ei pitäisi olla ongelmaa.
Tuon näköiset tapahtumat oli oman paketin seurannassa Postin appsin kautta katsottuna.
Screenshot_20200830-142543.png
 
Tosi likaista toimintaa DHLältä. Tilaus ostettu kotiinkuljetuksella, aamulla tulee seurantaan "ATTEMPTED DELIVERY" Postinumero ei edes oikein ja kukaan ei ole käynyt aamu kahdeksalta. Postissa tuli nyt lappu että pääpostista voi hakee 7km päästä. Suoraa huijausta!
 
Tosi likaista toimintaa DHLältä. Tilaus ostettu kotiinkuljetuksella, aamulla tulee seurantaan "ATTEMPTED DELIVERY" Postinumero ei edes oikein ja kukaan ei ole käynyt aamu kahdeksalta. Postissa tuli nyt lappu että pääpostista voi hakee 7km päästä. Suoraa huijausta!

Näinpä. Joskus mussutin puhelimessa DHL-asiakaspalveluun, mutta vain lähettäjä voi tehdä reklamaation. :tdown:
 
Fedexilla tuli paketti Uudesta-Seelannista elokuun alkupuolella, torstaina iltapäivällä paikallista aikaa lähti liikkeelle ja oli kotiovella seuraavana maanantaina iltapäivällä. Ei valittamista nykyisessä maailmantilanteessa.
 
Eilen oli kopsahtanut luukusta Comply foam tipsit, jotka tilasin 28. Toukokuuta. En enää niitä uskonut näkeväni ja olin jo saanut rahatkin takaisin. Kuljetus oli UPS Mail Innovations, eli käytännössä USPS. Sen sijaan Hermeksen paketti palautui lähettäjälle ja lähettivät sen uudestaan, tietysti tuolla samalla paskalla. :facepalm:
 
FedEx jälleen kerran toimitti just eikä melkein kuten pitää. Tässä ollut nyt 15+ tilausta FedExillä ja ei yhdessäkään ole ollut ongelmia. Jotenkin tykästynyt käyttämään tuota palvelua, vaikka ehkä sen muutama euron enemmän maksaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 648
Viestejä
4 480 212
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom