Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Postnord on kyllä erinomainen firma. Viime tiistaina yritetty toimittaa pakettia ja seurannassa näkyy, että ei voitu toimittaa (olin töissä) ja vastaanottajaa infottu. No ei ole infottu. Soitin Postnordille ja vaihdoin toimituksen työpaikalleni. Eipä näy pakettia ja se on edelleen "varastoitu". Pakettia ei myöskään voi kuulemma itse noutaa mistään, vaikka se kotikaupungissa "varastoituna".
 
Eipä näy pakettia. Soitin FedExille eikä ne tiedä missä se on, eivät näe seurannasta sen enempää kuin minäkään. Nyt siellä joku selvittää asiaa ja lupasivat sitten soittaa minulle.
Niin katosi tuo paketti, eivät FedExillä löytäneet sitä.
 
UPS on Itä-Helsingissä todella syvältä. Eilen jo toisen kerran jättivät kotiin toimitettavan paketin K-markettiin. Träkkäyksen mukaan ovat käyneet (taas) Ninjana oven takana klo. 15.28. Kumma kun kukaan kolmesta paikalla olleesta eivät kuuloaistineet Ninjan ovikellon soittoa. UPS:sän asiakaspalvelu on vitsi. Eivät voi tehdä mitään muuta kuin yrittää toimitusta uudelleen seuraavana päivänä. Eli hakisivat noutopisteestä takaisin ja ninjailisivat uudelleen. Ei kiitos.

K-marketin työntekijä sanoi että heille on alkanut tulla todella paljon UPS-lähetyksiä. Viittaa vahvasti siihen, etteivät todellakaan edes yritä ovelle toimitusta vaan kuskaavat suoraan sinne.

Asiakaspalvelu ei voi jättää soittopyyntöä jollekin esimiehelleen, eivätkä voi yhdistää esim. ajojärjestelijälle. Eivät voi kertakaikkiaan tehdä mitään. Jo se, että edes vastaavat, vaatii minuuttikaupalla erilaisten tiedotteiden kuuntelemista ja hyväksymisiä. Ainoa muu tapa reklamoida on lähettää sähköpostia lomakkeen kautta, johon ei mahdu kuin 500 merkkiä. Muutoinkin heillä on vain asiakaspalvelun puhelinnumero yhteystietona. Ei siis perinteistä "vaihdetta"

Yllä oleva case siis yksityishenkilönä. Töiden puolesta olen päivittäin tekemisissä eri kuriirien kanssa. En rehellisesti sanoen tiedä miten toimia jos haluaisin esim. UPS:sän myyntihenkilön ottavan minuun yhteyttä työasioissa? Pystyyköhän tuo asiakaspalvelu tuolloin välittämään soittopyynnön ;-) Epäilenpä että pystyy, yksityishenkilöiden reklamaatioiden kyseessä ollen ei pysty. Pitäkööt siis tunkkinssa.
 
Niin katosi tuo paketti, eivät FedExillä löytäneet sitä.
No nyt paketin tiedot oli taas päivittynyt seurantaan Saksan Nurnburgissa. Hyvin menee: Italia -> Puola -> Belgia -> Suomi -> Belgia -> Saksa. Minne seuraavaksi...?
 
Ostin sähköpöydän Elite-toimistokalusteesta ja nyt PostNordin seurannassa lukee "Palvelu: PostNord Pallet". Tuleeko noi romut nyt kuormalavalla, joka jää omaksi vaivaksi? :dead:
 
Kauppaavat lisäpalveluna asennuspalvelua.

Asennus on vähän eri asia. Esim Ikea toimittaa kamaa samalla lailla katutasoon, mutta vievät kuormalavan mukanaan. Kerran jouduin erikseen kuskin kanssa asiasta jopa riitelemään, mutta tarkasti asian ja totesi että se kuuluu tosiaan viedä pois. PostNordista saa nähdä...
 
Ei nuokaan heitä kuin vain kadulle.
Sehän lukee aivan selvästi tuossa linkin infossa.
 
Ei nuokaan heitä kuin vain kadulle.
Sehän lukee aivan selvästi tuossa linkin infossa.

:facepalm:

Tais nyt mennä vähän pointti ohi, mutta ihan sama, pianhan se selviää. Kyllä mä tiedän, että ne tulee vaan katutasoon kun en muusta maksanut, mutta sitähän mä en kysynyt.
 
Voi vittu tuon DPD:n eli Postnordin kanssa! Eivät osaa näköjään toimittaa saapumisilmoitusta asiakkaalle ja paketti ollu paikkakunalla jo 17.6!
Se on ite oltava yhteydessä tohon paska firmaan, jos meinaa paketin saada... :facepalm:

Seurannan mukaan ilmoitus toimitusyrityksestä jätetty toimitusosoitteeseen mukamas 18.6, mutta eipä oo näkyny ilmotusta.
 
USPS aika hidas tällä kertaa.
April 9, 2020
In Transit to Next Facility
Your package is moving within the USPS network and is on track to be delivered to its final destination. It is currently in transit to the next facility.

En tiedä pitäisikö jo huolestua. Oli tietysti tarkoitus saada tuo jo viime kuun alussa, kun reilun viikon päästä pitäisi jo työpalaverissa laite esitellä, mukaanlukien sille suunniteltu softa tehtynä ja testattuna.
Tämä lähti etenemään. Tullin käsittelyssä meni 3 vuorokautta, jonka jälkeen pääsin tullaamaan ja nyt iltapäivästä jo tullin lähtevissä rekisteröitynä. Eli Posti sentään varma, vaikka joskus aika hidas :)
edit: Postilla meni vielä 6 päivää toimittaessa pikakirjettä tullauksen jälkeen. Mutta alle 3 kk kesti kuitenkin toimitus kokonaisuudessaan.
 
Viimeksi muokattu:
UPS suorittaa :

16.06.2020 1:00 Helsinki, Finland Saapunut toimipaikkaan

30.06.2020 17:42 Helsinki, Finland Paketin toimitusmuutos käynnissä

Huomiseksi (taas) luvattu. Viimonen kerta, kun käytän upsii mihkään!

Edit. Nyt on ollut kuriirina joku lukutaitoinen, kun paketti on vihroinkin päässyt perille. Oisko upsin enkka 15 vrk Helsingistä Turkuun?
 
Viimeksi muokattu:
No nyt paketin tiedot oli taas päivittynyt seurantaan Saksan Nurnburgissa. Hyvin menee: Italia -> Puola -> Belgia -> Suomi -> Belgia -> Saksa. Minne seuraavaksi...?
Jäi sitten Saksaan. Paketti on kadonnut jo ajat sitten, systeemi ei tajua sitä ja skannaa nyt konttia jossa paketti joskus oli.
 
Tietääköhän kukaan mikä firma lopputoimittaa PostNL:n paketit Espoossa tai ylipäätänsä suomessa? 25.6.2020 saapunut maahan paketti ja PostNL:m seuranta loppuu tuohon
 
Tietääköhän kukaan mikä firma lopputoimittaa PostNL:n paketit Espoossa tai ylipäätänsä suomessa? 25.6.2020 saapunut maahan paketti ja PostNL:m seuranta loppuu tuohon
Posti ne kuule toimittaa, kun ovat yllättäen hollannin postin lähetyksiä. Aina jos lähettäjä on joku posti maasta riippumatta niin yllätys yllätys Suomessa niiden jakelun hoitaa kukas muukaan, kuin suomen posti.
 
Posti ne kuule toimittaa, kun ovat yllättäen hollannin postin lähetyksiä. Aina jos lähettäjä on joku posti maasta riippumatta niin yllätys yllätys Suomessa niiden jakelun hoitaa kukas muukaan, kuin suomen posti.
Ei nyt ihan aina, monilla posteilla on myös tuotteita jotka kuljetetaan postiverkon ulkopuolella. Esim. USAn postin USPS:n Global Express Guaranteed -paketit toimittaa Suomessa Fedex, ja Suomen Postin Eurooppaan menevät paketit kuljettaa monissa maissa DHL tai Bring paikallisen postin sijaan (kun käytetty Parcel Connect eli esim. Postin verkkosivulta ostettu paketti).
 
FedExin kautta tulossa paketti ja sain puhelimeen tekstiviestin:
"Hei! FedEx-lähetyksesi, xxxxxxxx, on saapumassa. Tullaukseen tarvitaan henkilötunnus, jonka voit ilmoittaa soittamalla numeroon 020 420 4925/4997 tai sähköpostitse osoitteeseen tullaus@fedex.com.
Lähettäjä maksaa kaikki tullauskulut."

Onkohan aito viesti kyseessä?
Ihmettelen mihin tarvitsevat henkilötunnusta, kun kerran lähettäjä maksaa kaikki kulut...
Kyseessä RMA:n kautta tuleva korvaava tuote, jota on skannailtu päivittäin samassa toimipisteessä (kiinassa) jo kohta viikon ajan... :dead:

FedExin asiakaspalveluunkin laitoin tästä viestiä viimeviikon alussa, mutta ei ole kuulunut vastausta.
 
FedExin kautta tulossa paketti ja sain puhelimeen tekstiviestin:
"Hei! FedEx-lähetyksesi, xxxxxxxx, on saapumassa. Tullaukseen tarvitaan henkilötunnus, jonka voit ilmoittaa soittamalla numeroon 020 420 4925/4997 tai sähköpostitse osoitteeseen tullaus@fedex.com.
Lähettäjä maksaa kaikki tullauskulut."

Onkohan aito viesti kyseessä?
Ihmettelen mihin tarvitsevat henkilötunnusta, kun kerran lähettäjä maksaa kaikki kulut...
Kyseessä RMA:n kautta tuleva korvaava tuote, jota on skannailtu päivittäin samassa toimipisteessä (kiinassa) jo kohta viikon ajan... :dead:
Tullaus tehdään vastaanottajan nimellä, vaikka joku muu maksaakin kustannukset. Samalla tavalla kysyy ainakin DHL Express joka tullattavaan lähetykseen minulta hetua vaikka lähettäjä maksaa.
 
FedExin kautta tulossa paketti ja sain puhelimeen tekstiviestin:
"Hei! FedEx-lähetyksesi, xxxxxxxx, on saapumassa. Tullaukseen tarvitaan henkilötunnus, jonka voit ilmoittaa soittamalla numeroon 020 420 4925/4997 tai sähköpostitse osoitteeseen tullaus@fedex.com.
Lähettäjä maksaa kaikki tullauskulut."

Onkohan aito viesti kyseessä?
Ihmettelen mihin tarvitsevat henkilötunnusta, kun kerran lähettäjä maksaa kaikki kulut...
Kyseessä RMA:n kautta tuleva korvaava tuote, jota on skannailtu päivittäin samassa toimipisteessä (kiinassa) jo kohta viikon ajan... :dead:

FedExin asiakaspalveluunkin laitoin tästä viestiä viimeviikon alussa, mutta ei ole kuulunut vastausta.
Tullausta varten se aina tarvitaan vaikket olisi mitään maksamassakaan.
 
Täytyy joskus kirjoittaa jotakin positiivistakin kuriirifirmoista...

Tilasin viime viikonloppuna jenkeistä Mega SG konsolin ja rahdista vastaa FedEx. Olen varsin vaikuttunut siitä, että tavara lähti Teksasista maanantaina ja se on saapunut Suomeen eilen. Tätä kirjoittaessa eli torstaina tilanne on se, että tullit on maksettu ja paketti on luovutettu "lopulliselle jakelijalle" eli tulossa kohtapuolin minulle. Eilen kysäisin myös FedExin aspasta maililla varmistusta erääseen tullaukseen liittyvään asiaan ja kyselyyni vastattiin 4 minuutissa varsin ystävälliseen sävyyn.

Olin jo valmistautunut siihen, että kun tässä vielä korona-aikaa eletään, menisi paketin saapumiseen usempi viikko. No nähtävästi ne paketit saa tänäkin aikana liikkumaan varsin nopeasti, jos tahtoa on.
 
Mitenköhän vitussa joillain hoituu tullaus tuolla tahdilla, kun oma paketti on seissyt tullissa jo puoltoista viikkoa odottamassa tullauspäätöstä.. :mad:
 
Mitenköhän vitussa joillain hoituu tullaus tuolla tahdilla, kun oma paketti on seissyt tullissa jo puoltoista viikkoa odottamassa tullauspäätöstä.. :mad:

Mikä kuriiri? Ja olet siis ostanut kuriirifirmalta tullauksen? Itsetullatessahan se päätös tulee sulle samantien kun maksat nettipalvelussa nuo, ja se päätös/vapautusasiakirja pitää toimittaa kuriirifirmalle.
 
Kuriiri on DHL, tulossa oleva tuote on vähän alle 22 euroa, mutta jäi silti tullaukseen. Ilmoitin DHL:lle omat tietoni ja että teen itse tullauksen, mutta kun ei alkanut kuulumaan mitään tietoja paketista soittelin dhl:lle ja he sitten tekivät paperityöt ilmaiseksi, kun paketti on alta 22e. He ovat ilmeisesti jo kyselleet pakettia tullilta, mutta eipä ole jotain päätöstä siellä päässä tehty. Ihmeellinen tilanne..
 
Kuulostaa tosiaan oudolta. Itse tein tuolle omalle FedExin paketille itse tullauksen ja homma lähti rullaamaan välittömästi eteenpäin. Myöskään minkään aiemman paketin kanssa ei ole ollut tullin kanssa viivästyksiä, mutta muutoin ovat toki olleet jumissa milloin missäkin.

Mega Sg:n toi muuten kuriiri juuri äsken ovelle. Eli alle 4 vuorokautta vei Teksasista Ranskan kautta Pohjois-Karjalan perukoille.
 
FedEx laittoi minulle sähköpostia jo ennenkuin paketti oli tulossa tulliin. Annoin Taric koodin ja kerroin kyseessä olevan takuuseen toimitettava komponentti. Vaikka lähetyksen arvoksi oli merkattu yli 22€ niin meni tullista läpi ilman maksuja, tai suoraan tullin ohi.
 
Oikeastihan paketti ei muuten missään vaiheessa ole varsinaisesti Tullin hallussa (jolleivat sitten erikseen pyydä jotain lähetystä tarkistettavaksi), vaan se on kuriirifirmalla tai Postilla ja Tulli vain antaa luvan toimittaa paketin, kun maksut on maksettu. Joskushan käy jopa niin, että asiakas saa kuriirilta paketin ja maksaa tullit jälkikäteen.
 
Miten tuo DHL express veloittaa nuo tullimaksut. Eli tuleeko sieltä lasku jälkikäteen kirjeenä vai? Ja viestissä missä henkilötunnusta kyseltiin ei ollut mitään mainintaa palvelun veloituksesta eli onko tuo nykyään ilmainen palvelu?
 
Miten tuo DHL express veloittaa nuo tullimaksut. Eli tuleeko sieltä lasku jälkikäteen kirjeenä vai? Ja viestissä missä henkilötunnusta kyseltiin ei ollut mitään mainintaa palvelun veloituksesta eli onko tuo nykyään ilmainen palvelu?
Jos kyselevät henkilötunnusta niin se liittynee vaan asiakirjoihin eikä tullaukseen. Jos olisi oikeasti tarve tullata, sieltä tulisi kysely että haluatko tullata itse vai tullaako DHL.

EDIT: Eli saattavat tarvita hlötunnuksen vaan niitä tullausdokumentteja/paketin tuontitullausta varten, vaikka itse kuluja ei tulisikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mites muilla mennyt tuo nouto UPS:n toimipisteestä? Aamulla n. klo 8:30 tuli tekstiviesti että on tulossa paketti välillä 12-18 ja pyydettiin joko vastaamaan "paikalla" ovikoodin kera tai sitten oli linkki josta löytyi enemmän vaihtoehtoja. Kotona en olis ollut joten valitsin sieltä noudon niitten naapurikunnassa olevalta toimipisteeltä, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut paketista mitään ja seurannassakin viimeisin merkintä on että paketti kuljetuksessa Helsingistä määränpääkaupunkiin. Vähän epäselvää nyt että onko se haettavissa sieltä vai ei?
 
Mites muilla mennyt tuo nouto UPS:n toimipisteestä? Aamulla n. klo 8:30 tuli tekstiviesti että on tulossa paketti välillä 12-18 ja pyydettiin joko vastaamaan "paikalla" ovikoodin kera tai sitten oli linkki josta löytyi enemmän vaihtoehtoja. Kotona en olis ollut joten valitsin sieltä noudon niitten naapurikunnassa olevalta toimipisteeltä, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut paketista mitään ja seurannassakin viimeisin merkintä on että paketti kuljetuksessa Helsingistä määränpääkaupunkiin. Vähän epäselvää nyt että onko se haettavissa sieltä vai ei?
Sitten kun seurannassa lukee että viety noutopisteeseen / noudettavissa niin voi hakea.
 
Sitten kun seurannassa lukee että viety noutopisteeseen / noudettavissa niin voi hakea.
Siinä tapauksessa kuulostaa järjettömältä, että kotiin tuotuna se olisi ollut jo mulla mutta itse noudettuna kestää pidempään? Tuo toimipiste on se niitten terminaali täällä, joten sen paketin pitäisi mennä sinne joka tapauksessa.
 
Siinä tapauksessa kuulostaa järjettömältä, että kotiin tuotuna se olisi ollut jo mulla mutta itse noudettuna kestää pidempään? Tuo toimipiste on se niitten terminaali täällä, joten sen paketin pitäisi mennä sinne joka tapauksessa.
joko sitä ei ole luettu kun on saapunut terminaaliin tai sitten jäänyt autoon
 
joko sitä ei ole luettu kun on saapunut terminaaliin tai sitten jäänyt autoon
Soitin aspaan ja kertoi että paketti odottaa noutoa siellä terminaalilla. Ihme kyllä että mitään merkintää perille saapumisesta ei ole eikä edes mitään viestiä tullut, mutta pakko se on uskoa. Alihankkijan kyydissä lähtenyt aamulla Helsingistä ja reilun parin tunnin päästä siitä ollut noudettavissa.
 
Tässä on DHL:n käsitys kotiinkuljetuksesta. Paketti kylmästi ulko-ovelle, eikä sitä ennen soittoa että oletko kotona. Olisin voinut ennen toimitusta vaikka sanoa, että laittakaa nyt edes postilaatikkoon, kun sellainen oli alle 10m päässä tuosta ovelta.. Joku ohikulkija tai naapuri olisi saanut erittäin halvan Seikon femman tuosta, kun olisi vaan napannut matkaan..
 

Liitteet

  • 091ACF1C-1C3D-4905-9D7B-9A8D45ABDEE7.jpeg
    091ACF1C-1C3D-4905-9D7B-9A8D45ABDEE7.jpeg
    122,7 KB · Luettu: 245
Kuriiri on DHL, tulossa oleva tuote on vähän alle 22 euroa, mutta jäi silti tullaukseen. Ilmoitin DHL:lle omat tietoni ja että teen itse tullauksen, mutta kun ei alkanut kuulumaan mitään tietoja paketista soittelin dhl:lle ja he sitten tekivät paperityöt ilmaiseksi, kun paketti on alta 22e. He ovat ilmeisesti jo kyselleet pakettia tullilta, mutta eipä ole jotain päätöstä siellä päässä tehty. Ihmeellinen tilanne..
Tämäkin saaga näytti saaneen päätöksen kun paketti lähti liikkeelle. Eli perjantaina soittelin vielä tullille ja dhl:lle. Tullissa sanottiin ettei heillä ole mitään tietoa kyseisestä lähetyksestä eli he käskivät vielä olla yhteydessä dhl:ään. Dhl:ltä löytyi vihdoin kahden viikon jälkeen sellainen asiakaspalvelija, joka tajusi että paketille ei ole tapahtunut kahteen viikkoon mitään ja että lähetys oli jäänyt jonkinlaiseen jumiin heidän järjestelmässä. Noh, nyt paketti sentään liikkuu taas, mutta ei nyt ihan pelkkiä ruusuja voi antaa tästä toimituksesta.
 
USPSllä jenkeistä paketti lähipostiin, päivää vajaa 3kk :D
Korona sotki hommat, ja laivalla kaiketi rapakon yli tullut. Mutta tuossa ajassa ehti jo kaksi laivaa välin seilata...
 
USPSllä jenkeistä paketti lähipostiin, päivää vajaa 3kk :D
Korona sotki hommat, ja laivalla kaiketi rapakon yli tullut. Mutta tuossa ajassa ehti jo kaksi laivaa välin seilata...
En siis ollut ainut, minun "pikakirje" viivästyi samalla tavalla. Tilattu 3.4., kirjattu ensimmäisessä isossa kaupungissa 5.4. ja saapui 2.7.
Eli tuossakin meni tavallaan päivää vajaa 3kk. Ehkä se on uusi määritelmä pikakirjeelle :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 289
Viestejä
4 508 002
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom