Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Tilasin ranskalaisesta verkkokaupasta tavaraa ja toimittajan ilmeisesti Chronopost. Seurantakoodilla ei ainakaan löydä mitään tietoa paketista miltään sivulta. Onko tämä ihan normaalia Chronopostin kanssa? Mikä firma sen mahtaa täällä suomen päässä toimittaa perille asti ja tuovatko ovelle vai vievätkö noutopisteeseen?
Postnord tai posti luultavasti. Chronopostin seurannassa paketti näkyy yleensä 1-2 päivän sisällä.
 
Eilen oli verkkokaupan lupaama toimituspäivämäärä, mutta ei vieläkään näy seurannassa :D milloin sitä kehtaa pyydellä paypalilta rahoja takasin
 
Itsellä piti olla toimitus 18-19 päivä DPD ja näyttää seurannan mukaan vieläkin paketti makaavan Alankomaissa. Pitää alkaa itsekin pyytämään rahoja takaisin tuosta nopeammasta toimituksesta bikeinniltä.
 
Eikö toi vitun ups ilmoittele pk-seudulla etukäteen toimitusaika-arviota? Neljäs paketti olisi tänään tulossa parin viikon sisään, eikä tälläkään kertaa mitään ilmoitusta. Sovelluksissa lukee ”päivän loppuun mennessä”. Myöskään toimitustapaa ei pysty etukäteen sopimaan. On kyllä ylivoimaisesti paskin kuriirifirma minkä kanssa olen ollut tekemisissä...
 
Koneeseen viimeisenä osana tulossa EKWB AIO. Tilattu DHL Expressillä, torstaina lähti ja perjantaina seurannan mukaan toimitus. Viimeisin seurantatieto "kuriirin kyydissä, toimitus päivän loppuun mennessä". Tekstiviestikin tuli että toimitettu noutopisteeseen R-kioskille, mutta "odota PIN-koodia ennen noutoa". Eipä näkynyt tuota PIN koodia sitten perjantaina, kävin kyseiseltä R-kioskilta vielä kyselemässäkin mutta ei näkynyt pakettia. Maanantaina sitten selvittelemään mihin lie paketti jäänyt, kyllä v*tuttaa kun lähes 40e maksoin nopeammasta kuljetuksesta.
 
Briteistä on tulossa paketti ja Whistl lukee kuriinina. Hoitaako Posti toimituksen Suomen puolella?
 
DHL Expressin paketti pitäisi tullata, mutta Tullin Nettituonti ei päästä ehtojen hyväksymisessä eteenpäin? Onko kukaan tullaillut lähipäivinä/tänään paketteja? Testasin kolmella selaimella.

"Käyttöehtojen hyväksynnässä tapahtui virhe. Ole hyvä ja yritäthän uudelleen "
 
Ihan mukavaa että kaikki Amazonin paketit tulevat ilmaisella kotiinkuljetuksella, mutta aika paljon eroja on siinä minkä yrityksen kautta ne paketit tulee. Aikasemmin on tullut paketit UPS:n tai Postin kuljettamana ja aina on saanut mahdollisuuden noutaa lähetys noutopisteestä joka sopii yleensä itselle parhaiten.

Nyt oli lähtenyt saksan amazonista tilattu paketti DPD:llä Englannista joka taas on antanut jakelun paikalliselle kuljetusyritykselle ja tämän kanssa ei tietenkään noudot toimi, eikä näköjään kotiinkuljetuskaan.
 
Colissimo kuriirifirmasta kokemuksia? 4-5 business days luvataan Suomeen.

17.11. tilattu Ranskasta tavaraa, viimeisin päivitys 23.11. kun lähtenyt maasta, sen jälkeen ei mitään...
 
UPS paketti piti tulla tänään, mutta eipä kuulunut. Lähettivät tekstarin tiistaina, johon vastasin (numerolla, eli joku automaattisysteemi), että haen noutopaikasta. Noh, toivotaan, että huomenna voisi hakea sen. Näin kävi viimeksikin kun vastasin siihen UPS:n viestiin eli paketti myöhästyi. Joku kerta en vastannut mitään ja ystävällinen jakeluauton kuski kantoi paketin sisälle asti alkuperäisesti suunniteltuna toimituspäivänä. Näemmä turha vastata siihen viestiin, jos vaan on toimituspäivänä paikalla vastaanottamassa paketin.
 
Colissimo kuriirifirmasta kokemuksia? 4-5 business days luvataan Suomeen.

17.11. tilattu Ranskasta tavaraa, viimeisin päivitys 23.11. kun lähtenyt maasta, sen jälkeen ei mitään...
Ei viimeaikaisia kokemuksia, mutta kyseessä lienee La Posten Colissimo-palvelu.

Eli kyseessä on postipaketti, ja niissä on ollut koko koronan ajan viikkojen viiveitä, paljon maasta riippuen toki. Eli ihan normaalia että kestää.
 
Ei viimeaikaisia kokemuksia, mutta kyseessä lienee La Posten Colissimo-palvelu.

Eli kyseessä on postipaketti, ja niissä on ollut koko koronan ajan viikkojen viiveitä, paljon maasta riippuen toki. Eli ihan normaalia että kestää.

No niinpäs näyttikin olevan joku Ranskan postilaitoksen palvelu, eikä mikään erillinen kuriirifirma, kun itsekkin vähän tarkemmin katsoin tuota seurantasivua.

Haulla löytyi toisesta säikeestä kokemuksia viime keväältä ja silloinkin oli kuukauden kestänyt Colissimo toimitus... Perhana, ois pitäny selvittää etukäteen.
Siksi tilasin tuolta, että saisin kamppeen nopeammin käsiini kuin Kiinasta tilaamalla, kun 4-5 päivään lupasivat. Taitaa kestää ihan yhtä kauan, maksoin vielä 12€ extraa noista posteista vrt. Kiinan Free Shippingiin :facepalm:

Ei auta kuin ootella.
 
Jälleen UPS väittää yrittäneensä toimitusta vaikka mitään ei ole kuulunut. Täältä luetun perusteella taitaa olla turha sinne paljon viestitelläkään jos aspan kootut selitykset on, että kuskilla on oikeus olla toimittamatta ja valehdella yrittäneensä ja ovikellokin voi olla liian kehittynyt tekninen laite näiden käyttää ilman etukäteen lähetettyä ohjeistusta... tosin ilmeisesti noita saa vaadittua hakemaan access pointista pois ja yrittämään seuraavana päivänä uudestaan joten ehkä tämä tilanne paranisi jos mahdollissimman moni aina pyytäisi niin kauan kunnes siellä ovella oikeasti käydään...

Ihme firma kuitenkin kun alkaa kaikkien kirjattujen kokemusten perusteella vaikuttaa ihan ylemmältä tasolta hyväksytyltä tämä sovitusta ja myydystä toimitustavasta poikkeaminen eikä vaan yksittäisten kuskien sooloilulta. Ovat näemmä nyt keksineet myös laittaa kaiken palautteen lähettämisen sivustolla kirjautumisen taakse... kyynisesti ajatellen tuo varmaan vähentää palautteen määrää vaikka toki sille perusteltujakin syitä voi olla jos nopeuttaa sen selvittämistä mistä toimituksesta on kyse.
 
Viimeksi muokattu:
Oma tapaus UPSin kanssa hiljattain oli sama eli mitään todellista yritystä toimittaa pakettia ei ollut. Kävin hakemassa paketin Tampereen keskustan access pointistä, joka oli joku lähi-idän ruokaa myyvä marketti ja niillä oli siellä iso hylly täynnä UPS:n paketteja. Sitten se poloinen myyjä alkoi tutkimaan hyllyä paketti kerrallaan että löysi oikean, minkäänlaista systeemiä ei tuntunut olevan.
En tiedä millaista korvausta tuo kauppa saa pakettien setvimisestä, mutta luulisin että UPSille ihan hyvä bisnes kun kuskien ei tarvitse kuskata paketteja perille, sen kun kippaavat suoraan markettiin myyjien murheeksi.
 
Mukava yllätys että DHL Express kuskaa paketteja myös lauantaisin, ainakin täällä pk-seudulla. Odottelin pakettia vasta maanantaiksi saapuvaksi mutta olikin jo paukahtanut tänään automaattiin.
 
Mukava yllätys että DHL Express kuskaa paketteja myös lauantaisin, ainakin täällä pk-seudulla. Odottelin pakettia vasta maanantaiksi saapuvaksi mutta olikin jo paukahtanut tänään automaattiin.
Voi olla myös joulun ajan spesiaalikäytäntöä, itselle tuli toissavuonna DHL Express -paketti kotiin lauantaina juuri ennen jouluaattoa, Tampereella.

Mutta voi toki olla pysyväkin käytäntö, kuten Postilla nykyään.
 
Laitetaan oma kokemus UPSista 16:30 rahtikirja tulostettu (englanti), kyytiin 1830, seuraava päivä 09:30 maassa suomi, 14:30 toimitettu espoo. Ei paljoa voi valittaa 22h tavara englannista tehtaalta kotiovelle - hippasen nopeampi kuin mihin käytännössä yksikään firma pystyy edes suomen sisällä :), kuljetus oli 20 gbp ja samalla ainoa valittavissa oleva vaihtoehto joten ei mitään hajua oliko joku "express" vai ei.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos kellään kokemusta sellaisesta firmasta, kuin P2P-IPP? Briteistä lähti paketti matkaan tuolla ja se on vissiin nettisaitin perusteella jonkinlainen FedExin johdannainen tai jotain. Ei vaan oikein löydy kokemusta, että tuleeko tämän lafkan tavarat kotiin asti, postiin, terminaaliin vai miten mahtaa tuotteet tulla perille? Ja millä toimitusajalla?
 
Onko muilla DHL Express viestittely muuttunut?
Paketti tilattu USAsta tiistaina ja nyt keskiviikkona paketti lentää jo kohti Leipzigia. Viimeeksi kuukausi sitten tuli paketti samalla tavalla USAsta ja silloin tuli viesti vielä itsetullausmahdollisuudesta, kun paketti rekisteröityi DHL järjestelmiin. Nyt tuli vain viesti "on demand delivery" mahdollisuudesta, jossa sain valita vain toimituspaikan (pistin dhl pakettiautomaatiin). Missään vaiheessa en mielestäni ole suostunut tullauksen tekemiseen DHL puolesta. Paketti toimitetaan huomenna. Saa nähä, että tuleeko vielä kysely vai laskuttavatko huolinnasta. Alvit on ainakin maksettava.
 
Onko muilla DHL Express viestittely muuttunut?
Paketti tilattu USAsta tiistaina ja nyt keskiviikkona paketti lentää jo kohti Leipzigia. Viimeeksi kuukausi sitten tuli paketti samalla tavalla USAsta ja silloin tuli viesti vielä itsetullausmahdollisuudesta, kun paketti rekisteröityi DHL järjestelmiin. Nyt tuli vain viesti "on demand delivery" mahdollisuudesta, jossa sain valita vain toimituspaikan (pistin dhl pakettiautomaatiin). Missään vaiheessa en mielestäni ole suostunut tullauksen tekemiseen DHL puolesta. Paketti toimitetaan huomenna. Saa nähä, että tuleeko vielä kysely vai laskuttavatko huolinnasta. Alvit on ainakin maksettava.
Omasta kiinanpaketista tuli ainakin erikseen tekstiviesti tuosta tullauksesta, jossa tietysti yrittävät sitä omaa "palveluaan" tarjota.
 
Colissimo kuriirifirmasta kokemuksia? 4-5 business days luvataan Suomeen.

17.11. tilattu Ranskasta tavaraa, viimeisin päivitys 23.11. kun lähtenyt maasta, sen jälkeen ei mitään...

Tänään tuli viimein tuo Colissimo paketti Ranskasta. 30 päivää siis kesti. Seurannan mukaan Ranskasta lähdön ja Suomeen saapumisen välillä kolme viikkoa.

Hyvä että tuli viimein perille, mutta mikään kiireisen tilaajan palvelu tuo ei ole. Tuossa välissä tilatut kolme erillistä Saksan pakettia tulivat kaikki vajaassa kahdessa viikossa perille.
Kaikissa näissä Suomen pään jakelijana Posti, ja maahan saapumisen jälkeen kaikki kyllä tulivat kahdessa päivässä kotiin kannettuna Postin ruuhkasta huolimatta.
 
Onko muilla DHL Express viestittely muuttunut?
Paketti tilattu USAsta tiistaina ja nyt keskiviikkona paketti lentää jo kohti Leipzigia. Viimeeksi kuukausi sitten tuli paketti samalla tavalla USAsta ja silloin tuli viesti vielä itsetullausmahdollisuudesta, kun paketti rekisteröityi DHL järjestelmiin. Nyt tuli vain viesti "on demand delivery" mahdollisuudesta, jossa sain valita vain toimituspaikan (pistin dhl pakettiautomaatiin). Missään vaiheessa en mielestäni ole suostunut tullauksen tekemiseen DHL puolesta. Paketti toimitetaan huomenna. Saa nähä, että tuleeko vielä kysely vai laskuttavatko huolinnasta. Alvit on ainakin maksettava.
Ei ne kysymättä ala maksullisesti tullaamaan, eli kysely tullee myöhemmin tai myyjä maksaa alvit (eli alv kuului jo myyntihintaan) tai myyjä on ilmoittanut valheellisesti arvon pieneksi.

Kaikki viimeaikaiset DHL Express -pakettini ovat olleet noita myyjältä laskutettavia (Amazon US AmazonGlobal) tai alle tullirajan joten en tiedä miten tällä hetkellä toimii viestitys tuon suhteen.
 
Tuli juuri viesti, että paketti odottaa pakettiautomaatissa. Ei jäänyt tulliin -> alennettu alv 14% kanta ja pelkkä ostos 22€ eli alle ~25€ perittävän rajan mutta toimituskululujen kanssa yli perittävän rajan. Postin kautta olisi joutunut varmasti tulliin --> alvit ja postin käsittelymaksu. Hyvä näin - se oli näköjään syy miksi eivät kysyneet tullausta.
 
Postnord päätti sitten ensimmäistä kertaa suorittaa vahvasti ennen mennyt hyvin. Paketti 35km väärään paikkaan ainakin lähetysseurannan mukaan ja luovutettu asiakkaalle. Saas nähdä mitä käy ja vastaanottajan tiedoissa seurannassa on mun koti osoite eikä muu.
 
Tänään jännitetään, että saako Liuttu Logistiikka kuljetettua UPS:n paketin sovittuna aikana perille. Ainut vaihtoehto toimitusajaksi oli tällä kertaa klo 14-20. Toimituspäivää olisi saanut vaihdettua, mutta toimitusaikaa ei. Näköjään nämä firmat vaativat kohta, että on koko päivän kotona odottamassa pakettia.
 
Tämähän on oikein (vahingon)ilon ja onnen päivä! Äsken olin yhteydessä FedExin asiakaspalveluun lähetyksen viivästyneestä toimituksesta. Sivutietona: alihankkijana toimi(i) Kuopion seudulla Nordic Express, sama firma on aikaisempien kokemuksien perusteella hoitanut DPD:n ja TNT:n lähetysten ohella Postnordin jakelua alueella ja jälki on ollut sen mukaista.

Aspasta osattiin kertoa ettei toimitushäiriö ole yllätys lukuisten palautteiden pohjalta. Toimija on vaihtumassa, joten jospa ainakin FedExin paketit alkavat jatkossa liikkumaan sujuvasti jakelualueella.
 
Tänään jännitetään, että saako Liuttu Logistiikka kuljetettua UPS:n paketin sovittuna aikana perille. Ainut vaihtoehto toimitusajaksi oli tällä kertaa klo 14-20. Toimituspäivää olisi saanut vaihdettua, mutta toimitusaikaa ei. Näköjään nämä firmat vaativat kohta, että on koko päivän kotona odottamassa pakettia.

Tiesin että Liutun kanssa ei voi mennä kuin kaikki mahdollinen pieleen. Nyt on UPS:n seurantaan päivittynyt, että paketti on toimitettu: "Left At: Mailbox". Ovikelloa ei ole soittanut kukaan, eikä postiluukusta ole tullut mitään. Missähän paketti seikkailee?

edit: Liuttu sai viimein paketin toimitettua. En tiedä olivatko ensin vieneet väärään osoitteeseen, vai mitä mahtoi tapahtua.
 
Viimeksi muokattu:
Kellään kokemusta FedEx vs DHL economy PK-seudulla? Toimiiko jompikumpi paremmin täällä Suomen päässä?
 
Mitä tarkoittaa käytännössä:
"Sähköiset lähetystiedot on vastaanotettu, mutta lähetystä ei ole vielä luovutettu DHL:lle"

Toimittajalta tuli lähetysilmoitus jo maanantaina mutta siitä asti ollut seurannassa tuossa tilassa.
 
Mitä tarkoittaa käytännössä:
"Sähköiset lähetystiedot on vastaanotettu, mutta lähetystä ei ole vielä luovutettu DHL:lle"

Toimittajalta tuli lähetysilmoitus jo maanantaina mutta siitä asti ollut seurannassa tuossa tilassa.

Lähettäjä on laitanut järjestelmässä viestin DHL:lle että täällä on paketti odottomassa. Käytännössä paketti siis seisoo lähettäjän varastossa ja odottaa DHL:n noutoa. Joskus sähköisen lähetystiedon lähettäminen tulee oikeaan noutoon verrattuna tuskaisen aikaisin. Olisikohan oma ennätys melkein viikko ilmoituksesta oikeaan lähetykseen.

Tuo riippuu minkälainen sopimus yrityksellä on kuriirifirman kanssa. Isoissa yrityksissä paketit lähtevät kerran tai jopa useammin päivässä, pienissä saattaa olla kerran viikossa.
 
Kellään kokemusta FedEx vs DHL economy PK-seudulla? Toimiiko jompikumpi paremmin täällä Suomen päässä?
DHL Economy Select toimii samoin kuin DHL Express mutta hitaampana, eli saa ohjauksen pakettiautomaatteihin ym, joten itse suosisin sitä. En ole PK-seudulla.
Ellei sitten ole jokin muu economy kyseessä.
Lähettäjä on laitanut järjestelmässä viestin DHL:lle että täällä on paketti odottomassa. Käytännössä paketti siis seisoo lähettäjän varastossa ja odottaa DHL:n noutoa. Joskus sähköisen lähetystiedon lähettäminen tulee oikeaan noutoon verrattuna tuskaisen aikaisin. Olisikohan oma ennätys melkein viikko ilmoituksesta oikeaan lähetykseen.

Tuo riippuu minkälainen sopimus yrityksellä on kuriirifirman kanssa. Isoissa yrityksissä paketit lähtevät kerran tai jopa useammin päivässä, pienissä saattaa olla kerran viikossa.
Voi myös olla niin että välissä on joku muu kuljetysyritys tai kuljetusyhteys joka on viemässä pakettia DHL:n terminaaliin, ja tätä seurantaa ei ole yhdistetty DHL:n seurantaan.
Esim. DHL Global Mail / DHL eCommerce / Asendia toimivat joskus näin. Ja Postin Amazon-lähetykset, joista tulee ennakkotieto Postille silloin kun paketti lähtee matkaan, eli ei enää loju varastossa, mutta silti menee päivä-pari että saapuu Postin jakeluverkkoon Liettuassa.

Suurilla toimijoilla kyllä yleensä on yhdistetty siten että tuo alkumatkankin seuranta toimii, esim. USPS => DHL eCommerce.
 
Ohhoh, Espanjan Amazonista tilattu paketti lähti Briteistä UPS:llä. Yleisesti yllättävää että posteineen 30€ tuote tulee tuolta, ja seurannassakin esim. "Your package is being processed at the clearance agency.". Saa nähdä kauanko tuolla kestää tulla, mutta toisaalta luotan kyllä että UPS sen saa ulos maasta.
 
Ohhoh, Espanjan Amazonista tilattu paketti lähti Briteistä UPS:llä. Yleisesti yllättävää että posteineen 30€ tuote tulee tuolta, ja seurannassakin esim. "Your package is being processed at the clearance agency.". Saa nähdä kauanko tuolla kestää tulla, mutta toisaalta luotan kyllä että UPS sen saa ulos maasta.
Oliko ilman posteja ja alvejakin yli 22 euroa?

Itsellä lähti myös samaan tapaan UPS Standardilla Briteistä Amazon.de-paketti josta oli ihan Suomen ALV veloitettu ja invoicessa myös, mutta arvo alle 10 euroa.
Paketti lähti maanantaina, toistaiseksi on aikataulussa eli Tanskassa eilen ja huomenna Suomessa.

Huomenna pitäisi myös tulla aiemmin mainitsemani hieman kummallinen Amazon.co.uk:n Suomen alvirajan ylittävä lähetys jossa Import Fees Deposit otettiin veroja varten checkoutissa mutta lähti Royal Maililla.
 
Oliko ilman posteja ja alvejakin yli 22 euroa?

Itsellä lähti myös samaan tapaan UPS Standardilla Briteistä Amazon.de-paketti josta oli ihan Suomen ALV veloitettu ja invoicessa myös, mutta arvo alle 10 euroa.
Paketti lähti maanantaina, toistaiseksi on aikataulussa eli Tanskassa eilen ja huomenna Suomessa.

Huomenna pitäisi myös tulla aiemmin mainitsemani hieman kummallinen Amazon.co.uk:n Suomen alvirajan ylittävä lähetys jossa Import Fees Deposit otettiin veroja varten checkoutissa mutta lähti Royal Maililla.

Veroton tuote alle 22€ kyllä, mutta kyllähän toimituskuluista ALV taidetaan maksaa?

Teknisestihän joo Suomen ALV tuosta on maksettu. Espanjan ALV oli Amazon.es ja korjasi Suomen ALViksi kassalla kuten Amazon tuppaa tekemään.
 
Veroton tuote alle 22€ kyllä, mutta kyllähän toimituskuluista ALV taidetaan maksaa?
Toimituskuluista maksetaan kyllä ALV, mutta 22 euron alarajaan sitä ei lasketa.

 
Mites valuuttamuunnokset lasketaan, ostohetken mukaan vai sillä hetkellä kun tullaa?
 
Mites valuuttamuunnokset lasketaan, ostohetken mukaan vai sillä hetkellä kun tullaa?
Tullaushetkellä. Tai siis tullilla oli/on joku oma taulukko, josta ne kattoo sen hetkisen tilanteen (päivittyykö kerran viikossa tjsp.). Näin ainakin silloin, kun vielä paikanpäällä sai käydä tullaamassa.
 
Mitenköhän pitkään tällä kertaa meinaa toi PostNord hautoa mulle tulevaa pakettia terminaalissaan?! Nyt on ollu jo sen yhen työpäivän verran. Kesällä tais mennä sen pari viikkoa ennenkuin onnistu toimitus... :smoke:
Kyllä osaa olla paska firma koko PostNord!
 
Onko kellään tietoa hoitaako posti royalmailin hommat täällä suomessa? Briteistä ois tulossa pari kirjettä royalmailin kautta ja estimaten mukaan olis pitänyt eka kirje tulla 13. päivä, mutta eipä oo näkynyt.
 
Onko kellään tietoa hoitaako posti royalmailin hommat täällä suomessa? Briteistä ois tulossa pari kirjettä royalmailin kautta ja estimaten mukaan olis pitänyt eka kirje tulla 13. päivä, mutta eipä oo näkynyt.
Itsellä on myös Royal Mailin kirjeet myöhässä, eli lienee vain viivettä koronan ja brexitin vuoksi.
15.12.2020 lähetetty ensimmäinen joka on vielä matkalla.
 
Tulee UPSilla lähetys UK:sta ja nyt on tosiaan tullaaminen sit ajankohtainen. Sieltä tuli jokseenkin hämärä tekstiviesti sisältäen kuitenkin ihan oikeet sähköpostiosotteet jne. Kuinkas tää näiden tullaus toimii? Viestissä kehotetaan vastaan ko. viestiin tai kirjottamalla sähköposti etunimi.sukunimi at europe.ups.com loppuiseen sähköpostiin. Tarvivat ainakin sotun. Näinkö tän homman kuuluukin mennä?
 
Tulee UPSilla lähetys UK:sta ja nyt on tosiaan tullaaminen sit ajankohtainen. Sieltä tuli jokseenkin hämärä tekstiviesti sisältäen kuitenkin ihan oikeet sähköpostiosotteet jne. Kuinkas tää näiden tullaus toimii? Viestissä kehotetaan vastaan ko. viestiin tai kirjottamalla sähköposti etunimi.sukunimi at europe.ups.com loppuiseen sähköpostiin. Tarvivat ainakin sotun. Näinkö tän homman kuuluukin mennä?
Jos maksoit verot jo kassalla (Import Fees Deposit tmv.) eikä viestissä mainita että tulisi mitään kuluja niin joo, UPS:lle sotu vaan.

Jos et vielä maksanut veroja niin sitten säästää rahaa jos teet itsetullauksen. Tähän on ohjeet viestissä silloin kun se on aiheellinen.
 
Jos maksoit verot jo kassalla (Import Fees Deposit tmv.) eikä viestissä mainita että tulisi mitään kuluja niin joo, UPS:lle sotu vaan.

Jos et vielä maksanut veroja niin sitten säästää rahaa jos teet itsetullauksen. Tähän on ohjeet viestissä silloin kun se on aiheellinen.

En maksanut veroja, tässä kävi niin ärsyttävästi et tilasin ruotsalaisesta puljusta (heillä on liikkeet 6 eri maassa) kengät, jotka kuitenkin lähetettiin Lontoosta. En ois tilannu jos oisin tienny et ne lähtee tulee muualta kuin ruottin kaupasta. Kymmeniä tilauksia ko. puljusta vuosien varrella ja eka kerta ku tulee muualta kuin Tukholmasta. Ja just ny. Mut joo, meen ny tällä sotulla toistaseks. Kiitti vastauksesta!
 
En maksanut veroja, tässä kävi niin ärsyttävästi et tilasin ruotsalaisesta puljusta (heillä on liikkeet 6 eri maassa) kengät, jotka kuitenkin lähetettiin Lontoosta. En ois tilannu jos oisin tienny et ne lähtee tulee muualta kuin ruottin kaupasta. Kymmeniä tilauksia ko. puljusta vuosien varrella ja eka kerta ku tulee muualta kuin Tukholmasta. Ja just ny. Mut joo, meen ny tällä sotulla toistaseks. Kiitti vastauksesta!
Oliko UPS:n viestissä mainittu kuluista ja/tai alvin maksusta? Jos ei, niin lähettäjä maksanee ne. Noita on ainakin kolmea erilaista: ostaja maksaa alvin ja ups-käsittelymaksun (tai itsetullaus), ostaja maksaa alvin mutta UPS-kulut lähettäjä, ja lähettäjä maksaa kaiken.
Jos Ruotsista tilattu niin voi hyvin olla että lähetetty siten että lähettäjä maksaa kaiken, juuri siksi ettei tule yllätysmaksuja vastaanottajalle.
 
Oliko UPS:n viestissä mainittu kuluista ja/tai alvin maksusta? Jos ei, niin lähettäjä maksanee ne. Noita on ainakin kolmea erilaista: ostaja maksaa alvin ja ups-käsittelymaksun (tai itsetullaus), ostaja maksaa alvin mutta UPS-kulut lähettäjä, ja lähettäjä maksaa kaiken.
Jos Ruotsista tilattu niin voi hyvin olla että lähetetty siten että lähettäjä maksaa kaiken, juuri siksi ettei tule yllätysmaksuja vastaanottajalle.

Oli valitettavasti mainittu. Että tulee alv, mahdollinen tullimaksu sekä 16€ UPSin maksupalvelupalkkio. Ton maksupalvelupalkkion säästää jos tullaa itte?

Otan tän tilauksen nyt vastaan mut laitan putiikille viestiä että kuinka voin tulevaisuudessa tietää mistä se paketti lähetetään. Muuten lähti kuitenki kaikki brittipuljut boikottiin kun saan samat kamat Saksasta tai muualta eusta.
 

Jees, tulipahan kokeiltua eka kertaa nyt tääkin sit. Itse tullasin ja 27,84 euroa tuli ylimäärästä alesta ostettuihin 116 euron nahkakenkien tilaukseen. Laitoin viestiä Sneakersnstuffille et miten tulevaisuudessa tietää lähteekö heiltä kama Englannista vai eu-maasta. Kyllähän tähän Englannista tilailut loppu samantein vaikka loppuviimeks Saksasta oon saanu liki samat kamat nopeemmin ja inasen halvemmalla. Englannissa vaan tupannu olee kelpo valikoimat eri mestoissa omien harrastusten suhteen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 645
Viestejä
4 479 923
Jäsenet
73 963
Uusin jäsen
jej2

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom