Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
598
Fedexilla tuli paketti Uudesta-Seelannista elokuun alkupuolella, torstaina iltapäivällä paikallista aikaa lähti liikkeelle ja oli kotiovella seuraavana maanantaina iltapäivällä. Ei valittamista nykyisessä maailmantilanteessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
251
Eilen oli kopsahtanut luukusta Comply foam tipsit, jotka tilasin 28. Toukokuuta. En enää niitä uskonut näkeväni ja olin jo saanut rahatkin takaisin. Kuljetus oli UPS Mail Innovations, eli käytännössä USPS. Sen sijaan Hermeksen paketti palautui lähettäjälle ja lähettivät sen uudestaan, tietysti tuolla samalla paskalla. :facepalm:
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 554
FedEx jälleen kerran toimitti just eikä melkein kuten pitää. Tässä ollut nyt 15+ tilausta FedExillä ja ei yhdessäkään ole ollut ongelmia. Jotenkin tykästynyt käyttämään tuota palvelua, vaikka ehkä sen muutama euron enemmän maksaa.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 846
DHL Expressiltä tuli eilen kirje kotiin, jossa DHL tarjoutui tullaamaan paketin puolestani min. 20€ hintaan tai vaihtoehtona mainittiin itsetullaus ja että DHL toimittaisi tulotiedot, kun paketti saapuisi Suomeen. Aiemmat seurantakoodit eivät olleet oikein toimineet, mutta nyt tulleessa kirjeessä olleella viite/seurantanumerolla paketti löytyi DHL:n seurannasta ja selvisi, että se on saapunut jo 27.8. ja jotain "tullauskäsittelyjä" on tapahtunut joka päivä saapumisen jälkeen, mutta en ole saanut mitään viestiä sen saapumisesta ennen tätä kirjettä kotiin.

Nyt kun pyysin tulotietoja tullausta varten, niin viestissä lukee tarvittujen tietojen lisäksi:
HUOM! DHL Express Finland Oy perii varastointimaksua lähetyksenne säilytyksestä. Kuljetushinta sisältää 3
kalenteripäivää maksutonta säilytystä, saapumispäivä mukaan luettuna. Jos tullin luovutuspäätöstä ei ole toimitettu
DHL Expressille 3 kalenteripäivän kuluessa lähetyksen saapumisesta ja valitsette itsetullauksen, lähetys katsotaan
jätetyn DHL Expressin varastoitavaksi vastaanottajan lukuun. Tällöin te vastaanottajana hyväksytte ja sitoudutte
säilytyksen ehtoihin ja maksatte varastointimaksun 6,20 EUR/päivä (sis. alv 24 %) 4. kalenteripäivän alusta alkaen.
DHL Expressin vastuuseen säilytyksestä sovelletaan DHL Expressin kuljetusehtoja.
eli ilmeisesti nyt joudun maksamaan varastoinnista kahdelta tai kolmelta päivältä, vaikka en ole tiennyt koko paketin saapumisesta ennen eilistä ja olen saanut tulotiedot käsiini vasta tänä aamuna. Eilen jo yritin tullausta, mutta jostain syystä Tullin sivusto ilmoitti, ettei lähetystä voi vielä tullata.
 
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
514
Tein oman Mouserin tilauksen 20. päivä ja 25. aamupäivällä Fedexin (tai niiden alihankkijan) kuriiri kävi tiputtamassa paketin ovelle. Mouser hoitaa alvit, joten sen puolesta ei pitäisi olla ongelmaa.
Tuon näköiset tapahtumat oli oman paketin seurannassa Postin appsin kautta katsottuna.
Jaahas. Tuolta fedexin sivuilta katselin niin 24 päivä olisi kai ollut tarkoitus kuljettaa ja tosiaan kerran on tuona päivänä joku soittanut minulle, mutta kesken töiden vastannut. Kai se pitää jo pikkuhiljaa chatin kautta yrittää kysellä tai mouserille laittaa viestiä, kun ei muuten taida mitään tapahtua.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 772
DHL Expressiltä tuli eilen kirje kotiin, jossa DHL tarjoutui tullaamaan paketin puolestani min. 20€ hintaan tai vaihtoehtona mainittiin itsetullaus ja että DHL toimittaisi tulotiedot, kun paketti saapuisi Suomeen. Aiemmat seurantakoodit eivät olleet oikein toimineet, mutta nyt tulleessa kirjeessä olleella viite/seurantanumerolla paketti löytyi DHL:n seurannasta ja selvisi, että se on saapunut jo 27.8. ja jotain "tullauskäsittelyjä" on tapahtunut joka päivä saapumisen jälkeen, mutta en ole saanut mitään viestiä sen saapumisesta ennen tätä kirjettä kotiin.

Nyt kun pyysin tulotietoja tullausta varten, niin viestissä lukee tarvittujen tietojen lisäksi:

eli ilmeisesti nyt joudun maksamaan varastoinnista kahdelta tai kolmelta päivältä, vaikka en ole tiennyt koko paketin saapumisesta ennen eilistä ja olen saanut tulotiedot käsiini vasta tänä aamuna. Eilen jo yritin tullausta, mutta jostain syystä Tullin sivusto ilmoitti, ettei lähetystä voi vielä tullata.
Tämmöinen tulee itselle aina tekstarina, vastaan siihen aina itsetullaus email.osoite@domain.com

Sitten ne tullaustiedot tulevat sähköpostiin kun lähetys on tullut Suomeen.

Tuskinpa tuosta mitään joudut maksamaan kun eivät osaa elektronisessa muodossa lähettää viestejä.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 846
Tuskinpa tuosta mitään joudut maksamaan kun eivät osaa elektronisessa muodossa lähettää viestejä.
Ajattelin itsekin, että olisi tekstarina tullut, joten toivotaan näin! Tullaus ilmeisesti onnistunut ja paketti liikahtanut eteenpäin, mutta ei tiedä varmaksi ennen kuin se on mulle luovutettu. Jännästi DHL:ltä piti erikseen kysyä tiedot itsetullausta varten, kun kaikki tiedot vaikutti jo olevan tullilla. Ehkä eivät niitä luovuta sinne ennen erillistä pyyntöä toisin kuin Posti.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 772
Ajattelin itsekin, että olisi tekstarina tullut, joten toivotaan näin! Tullaus ilmeisesti onnistunut ja paketti liikahtanut eteenpäin, mutta ei tiedä varmaksi ennen kuin se on mulle luovutettu. Jännästi DHL:ltä piti erikseen kysyä tiedot itsetullausta varten, kun kaikki tiedot vaikutti jo olevan tullilla. Ehkä eivät niitä luovuta sinne ennen erillistä pyyntöä toisin kuin Posti.
Olen tullannut kymmeniä DHL:n lähetyksiä, käytännössä sieltä se MRN -numero tarvitaan + maahantulopvm mitkä näkee siitä DHL:n sähköpostista minkä lähettävät kun lähetys on saapunut Suomeen. Tuolla MRN-numerolla on löytynyt muuten lähetyksen tiedot suoraan Tullin järjestelmästä.

Nykyään ei onneksi tarvitse enää sitä luovutustodistusta lähettää DHL:lle vaan saavat sen tiedon suoraan itselleen.
 

Rensu

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
743
DHL:n paketeista on tullut sähköisesti kysymys että annanko heidän hoitaa tullauksen vai teenkö itsetullauksen. Jos valitsee itsetullauksen, niin paketin saapuessa maahan tulee tarvittavat tiedot tullauksen tekoon.

Fedex ilmoitta vain että paketti tulossa ja olisi pitänyt ilmoittaa jos haluaa heidän suorittavan tullauksen. Mitään ilmoitusta ei tullut kun paketti oli tullattavissa, vaan itse piti seurannasta bongata että odottaa tullausta.

Tämän perusteella DHL vie pitemmän korren palvelun toimivuudessa.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 130
DHL:n paketeista on tullut sähköisesti kysymys että annanko heidän hoitaa tullauksen vai teenkö itsetullauksen. Jos valitsee itsetullauksen, niin paketin saapuessa maahan tulee tarvittavat tiedot tullauksen tekoon.

Fedex ilmoitta vain että paketti tulossa ja olisi pitänyt ilmoittaa jos haluaa heidän suorittavan tullauksen. Mitään ilmoitusta ei tullut kun paketti oli tullattavissa, vaan itse piti seurannasta bongata että odottaa tullausta.

Tämän perusteella DHL vie pitemmän korren palvelun toimivuudessa.
Itsellä edellisessä tullattavassa Fedex-paketissa toimi kyllä juuri niin että tuli SMS-kysely tullauksesta paketin ollessa matkalla, ja kun valitsin itsetullauksen niin saapumispäivän aamuna tullaustiedot tulivat sähköpostiin. Tämä oli viime marraskuussa.
 

Rensu

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
743
Itsellä edellisessä tullattavassa Fedex-paketissa toimi kyllä juuri niin että tuli SMS-kysely tullauksesta paketin ollessa matkalla, ja kun valitsin itsetullauksen niin saapumispäivän aamuna tullaustiedot tulivat sähköpostiin. Tämä oli viime marraskuussa.
Erikoista, tässä saamani SMS:

FedEx-lähetyksesi xxxxx on saapumassa. Jos haluat, että FedEx tullaa lähetyksen, ilmoita henkilö- tai Y-tunnuksesi puhelimitse 020 420 4925/4997 ark klo 8-17 tai tullaus@fedex.com. Maksupalvelupalkkiomme on 2,5% tullimaksuista ja veroista, vähimmäisveloitus 16,12 € (sis ALV). Jos haluat tullata lähetyksesi itse, voit tehdä sen suoraan tullin sivuilla lähetyksen saavuttua maahan.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 130
Erikoista, tässä saamani SMS:

FedEx-lähetyksesi xxxxx on saapumassa. Jos haluat, että FedEx tullaa lähetyksen, ilmoita henkilö- tai Y-tunnuksesi puhelimitse 020 420 4925/4997 ark klo 8-17 tai tullaus@fedex.com. Maksupalvelupalkkiomme on 2,5% tullimaksuista ja veroista, vähimmäisveloitus 16,12 € (sis ALV). Jos haluat tullata lähetyksesi itse, voit tehdä sen suoraan tullin sivuilla lähetyksen saavuttua maahan.
No tuo itseasiassa hieman selittääkin. Itsellä oli lähes samanlainen viesti mutta itsetullauskin piti ilmoittaa sähköpostitse.

Oman lähetykseni aikaan nuo tiedot eivät päivittyneet suoraan Tullille vaan tarvittiin niitä Fedexin maahan saavuttua sähköpostina lähetettyjä tietoja.

Sen jälkeen Tullin nettituontipalvelu on uudistunut, ja nykyään ei tarvita Fedexin erillistä itsetullausviestiä vaan tullauksen voi tehdä ilmankin => eivät lähetä viestiä (se ei ollut mitään automaattiviesti vaan Fedexin huolinnan manuaalisesti lähettämä viesti, joten säästää huolinnan aikaa).

tl;dr toimintatapa muuttunut koska viestiä ei nykyään tarvita tullaukseen.
 

Rensu

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
743
No tuo itseasiassa hieman selittääkin. Itsellä oli lähes samanlainen viesti mutta itsetullauskin piti ilmoittaa sähköpostitse.

Oman lähetykseni aikaan nuo tiedot eivät päivittyneet suoraan Tullille vaan tarvittiin niitä Fedexin maahan saavuttua sähköpostina lähetettyjä tietoja.

Sen jälkeen Tullin nettituontipalvelu on uudistunut, ja nykyään ei tarvita Fedexin erillistä itsetullausviestiä vaan tullauksen voi tehdä ilmankin => eivät lähetä viestiä (se ei ollut mitään automaattiviesti vaan Fedexin huolinnan manuaalisesti lähettämä viesti, joten säästää huolinnan aikaa).

tl;dr toimintatapa muuttunut koska viestiä ei nykyään tarvita tullaukseen.
Joo, näin se taitaa olla. Oletin vain että sieltäkin tulee viesti kuten DHL:ltä, no päivän viivästyi toimitus tuon takia. Ensi kerralla osaa seurata pakettia tarkemmin ja tehdä tullauksen heti kun se on sitä odottamassa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
719
Tosi likaista toimintaa DHLältä. Tilaus ostettu kotiinkuljetuksella, aamulla tulee seurantaan "ATTEMPTED DELIVERY" Postinumero ei edes oikein ja kukaan ei ole käynyt aamu kahdeksalta. Postissa tuli nyt lappu että pääpostista voi hakee 7km päästä. Suoraa huijausta!
Taitaa DHL luovuttaa paketin Postin kuskattavaksi.
Joku alihankintasoppari niillä on keskenään.
Näin ainakin Tuusulassa.
Ja Posti mählii sitten sen lopun jos pieleen menee.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 772
Taitaa DHL luovuttaa paketin Postin kuskattavaksi.
Joku alihankintasoppari niillä on keskenään.
Näin ainakin Tuusulassa.
Ja Posti mählii sitten sen lopun jos pieleen menee.
Ei yleensä luovuta, ainakaan pk-seudulla ja tässä lähistöllä. Jos siis tässä keskustellaan ketjun mukaisesti kuriirilähetyksestä. DHL:n postipuolen kamat tulee Postin verkkoon päivittäin. Näitä ei kannata sekoittaa, aivan eri palveluja.

Ei hajuakaan miten kuriirihommat hoituu periferiassa, esim. UPS luovuttaa Postin verkkoon uraalialueet.

Noin muuten UPS on Suomessa kyllä paskinta paskaa, haamuyrityksiä tuoda tavaraa ja ilmeisesti jos parkkipaikalla näkyy autoja tai joku kävelee, se on este toimitukselle kuten lukittu rapunovi tms. Lisäksi ne noutopisteet on paskoilla aukioloajoilla varustettuja lääviä.
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
36
Taitaa DHL luovuttaa paketin Postin kuskattavaksi.
Joku alihankintasoppari niillä on keskenään.
Näin ainakin Tuusulassa.
Ja Posti mählii sitten sen lopun jos pieleen menee.
Normaali DHL eli Deutsche Post DHL ei toimi Suomessa ollenkaan vaan ja nämä on normaaleja globaaleja postituslähetyksiä mitkä Suomessa hoitaa Posti alusta loppuun.

DHL Express ei tee ainakaan yhteistyötä Postin kanssa, mutta en osaa varmaksi sanoa DHL Freightistä. Ovat erillisiä yrityksiä toisistaan.

Ei yleensä luovuta, ainakaan pk-seudulla ja tässä lähistöllä. Jos siis tässä keskustellaan ketjun mukaisesti kuriirilähetyksestä. DHL:n postipuolen kamat tulee Postin verkkoon päivittäin. Näitä ei kannata sekoittaa, aivan eri palveluja.
Juuri näin.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Serbia ja tullaus? Paketti tulossa DHL Express:llä, niin laittoivat kyselyä tullaanko itse. Toki tullaan itse, mutta eikös eu:lla ollut joku vapaakauppasopimus tms. ainakin suunnitteilla näiden balkanin maiden kanssa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Serbia ja tullaus? Paketti tulossa DHL Express:llä, niin laittoivat kyselyä tullaanko itse. Toki tullaan itse, mutta eikös eu:lla ollut joku vapaakauppasopimus tms. ainakin suunnitteilla näiden balkanin maiden kanssa?
Kaipa noista puhetta on kaikkien Euroopan maiden kanssa, mutta toistaiseksi Jugoslavian maista vain Kroatia ja Slovenia ovat tullialueessa (ja EUssa)
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Itselläni tälläinen kiva keissi menossa UPS & Ahlskog Transport-Kuljetus Oy kanssa. Minulle oli tulossa Saksasta paketti.

Torstaina 3.9.20:
- poistuin kotoa noin klo. 10.20.
- palasin kotiin noin. 10.45-10.50
- huomasin oven eteen jätetyn paketin. Kerkesin jopa ottaa kuvan ja laitoin kaverille sarkastisen Whatsapp-viestin, että onpa luotettavasti toimitettu paketti perille. Välittömästi kun nostin paketin, tunsin sen olevan tyhjä ja huomasin, että pohjasta auki.
- katsoin heti seurantatiedot varmistaakseni, että mikä paketti kyseessä ja soitin UPS:n asiakaspalveluun. Siellä kyseltiin perustiedot yms ja todettiin ettei kuljettaja ollut kuitannut edes toimitusta. Luvattiin ottaa yhteys alihankkijana toimivaan Ahlskogiin joka hoitaa loppujakelun tällä alueella.

- Ahlskogin kuski soittaa minulle. Tunnustaa ettei olisi saanut jättää pakettia, koska en ollut kotona. Mainitsee kyllä ihmetelleensä keveyttä ja huomannut alhaalla olevat jäljet.

- Lisäksi kuski kertoi toimittaneensa paketin ovelle noin klo. 10.39 eli 6-11min ennen kotia saapumistani.

- Asun kohtuu syrjässä missä ei juuri ylimääräistä liikennettä ole, naapuritkaan eivät olleet kotona ja tänne johtaa vain yksi reitti. Joten aika sattumaa olisi, että joku olisi tuona lyhyenä ajanjaksona onnistunut eksymään pihaani, hoksaamaan paketin ovennurkasta, viemään sisällön ja jättämään & asettelemaan tyhjän pahvilaatikon siihen ja poistumaan sitä yhtä reittiä ilman, että olisi tullut minua vastaan (kotiin palatessa en nähnyt yhtäkään autoa/ihmistä).

Paketin keveys ja aukiolo oli niin selvää, että sisältö on tasan tarkkaan Suomessa tyhjentynyt enkä käsitä miten kuski ei ole asiaa kunnolla huomannut vaikka kertoikin huomanneensa jälkiä paketissa ja miettineensä keveyttä. Ja tämän lisäksi jättää sen ovelle vaikka se olisi pitänyt luovuttaa henk. koht. minulle. Tai olisi vieny edes alle 10m päässä olevaan postilaatikkoon.

Epäilyttävää. Saa nähdä miten jatkuu. Eilen ei enempää oltu minuun yhteydessä UPS:n taikka Ahlskogin taholta vaikka kuski sanoi, että soittaa esimiehelle ja sieltä otetaan yhteys minuun.

:think:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 153
Tulossa DHL:llä paketti jossa osoite on merkitty väärässä järjestyksessä Katu, Asunnon nro, Talon nro ja rappu esim. "Kivakatu 20 2A". Sen takia eivät osanneet toimittaa ja seurantaan tuli merkintä "Virheellinen osoite. Ole hyvä ja ota yhteyttä DHL:ään."

Pitää maanantaina soittaa sitten. Samasta paikasta olen kerran aiemminkin odottanut pakettia ja silloinkin oli samalla lailla osoite "väärin päin". Silloin muistaakseni kuitenkin löysi kerralla perille tai sitten soittivat ensin ja kysyivät tarkennuksia, en nyt muista tarkasti.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
347
Mitenkäs nyt, paketti tulossa usasta fedexillä ja sieltä tuli email tullauksesta. Mutta ei näkynyt HINTAA tälle tullauspalvelulle, eli repivätkö siitä ryöstöhinnan ja voiko sen tehdä jotenkin itse ?
eikös dhl perinyt useita kymppejä tuosta?
 

Rensu

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
743
Mitenkäs nyt, paketti tulossa usasta fedexillä ja sieltä tuli email tullauksesta. Mutta ei näkynyt HINTAA tälle tullauspalvelulle, eli repivätkö siitä ryöstöhinnan ja voiko sen tehdä jotenkin itse ?
eikös dhl perinyt useita kymppejä tuosta?
Pari viikkoa sitten oman Fedex paketin tullaus olisi maksanut seuraavasti "Maksupalvelupalkkiomme on 2,5% tullimaksuista ja veroista, vähimmäisveloitus 16,12 € (sis ALV)".

Voit tehdä tullauksen itse, https://tulli.fi/ ja sieltä "Henkilöasiakkaan tuontitullaus". Sinne lätkäiset sen Fedexin seurantanumeron, niin Fedexin tiedot paketista pitäisi tulla automaattisesti. Sitten vain täytät loput tiedot lähetyksestä ja jos tulee maksettavaa niin maksat verkkopankin kautta tullit/alvit. Sen jälkeen tulli lähettää tiedon Fedexille että paketin voi vapauttaa ja kohta se onkin sinulla.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 772
UPS teki vaihteeksi legendaariset eilen, yritetty toimittaa ja tunnin päästä sen saikin jo hakea noutopisteestä. Sanomattakin selvää, että jakelua ei edes yritetty.

Tänään DHL ja lähetys oli jo tuloillaan, seurantaan tuli merkintä, että toimitus ei onnistunut, ajoneuvo hajonnut. :smoke:
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
288
Moneenko asti iltaan DHL jakaa noita paketteja? Vieläkin lukee seurantatiedoissa, että ehtisi tälle päivää, mutta harvemmin olen iltamyöhään saanut kuriireilta paketteja. DHL:n sivuiltakaan en löytänyt tietoa aiheesta tai sitten en vain osaa.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 123
Moneenko asti iltaan DHL jakaa noita paketteja? Vieläkin lukee seurantatiedoissa, että ehtisi tälle päivää, mutta harvemmin olen iltamyöhään saanut kuriireilta paketteja. DHL:n sivuiltakaan en löytänyt tietoa aiheesta tai sitten en vain osaa.
Riippuu ihan paikkakunnasta (ja mahdollisesta alihankkijasta); jossain jaetaan vain ~8-16 ja toisaalla taas voi tulla lähetys vielä ilta kasin aikoihin.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Moneenko asti iltaan DHL jakaa noita paketteja? Vieläkin lukee seurantatiedoissa, että ehtisi tälle päivää, mutta harvemmin olen iltamyöhään saanut kuriireilta paketteja. DHL:n sivuiltakaan en löytänyt tietoa aiheesta tai sitten en vain osaa.
Ainakin täällä pk-seudulla (Helsinki) niin DHL jakaa yksityisosoitteisiin paketit klo 16-22 välillä.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
288
En tiedä millaista tuo on täällä Kuopion suunnalla, mutta kai kyseessä on klo 20 asti, ellei sitten lähetysseurannan päivitykset laahaa perässä ja saankin paketin vasta huomenna. Aikaisemmat DHL:n paketit ovat tulleet ainoastaan aamupäivästä, mutta nyt tilasin pakettia firmasta, joka lupasi max. kahden päivän toimitusajan ja josta en ole aiemmin tilannut mitään.

E:
Klo 13:49 - 12. Lähtenyt DHL:n toimipisteestä TAMPERE-TAMPERE-PIRKKALA-FINLAND
Klo 18:29 - 13. Saapunut DHL:n toimipisteeseen <Service area> TAMPERE-TAMPERE-PIRKKALA-FINLAND
Ja toimituspäivä pysynyt samana..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 157
Moneenko asti iltaan DHL jakaa noita paketteja? Vieläkin lukee seurantatiedoissa, että ehtisi tälle päivää, mutta harvemmin olen iltamyöhään saanut kuriireilta paketteja. DHL:n sivuiltakaan en löytänyt tietoa aiheesta tai sitten en vain osaa.
On tullut kerran puoli kympin aikaan.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 772
Pieni kehu monesti parjaamastani UPS:sta, tuli mukavasti päivässä lähetys Torinosta, kuski jaksoi soittaa rapun ovella ovisummeria + Amazonin lähetys tuli 1,5vrk sisällä tilauksesta, päivää arvioitua aikaisemmin kotiovelle. Taas kerran kuski osasi soitella summeria. :kahvi:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 107
Eikö UPS:n paketteja todellakaan saa ohjattua noutopisteeseen etukäteen? Seurantasivulla on teksti, että jos haluaisi mieluummin hakea paketin noutopisteestä, niin valitse "toimitusvaihtoehdot". Siellä kuitenkin kysytään Infonotice-numeroa, jonka saa epäonnistuneen toimitusyrityksen jälkeen. Eihän tuossa ole mitään järkeä :rolleyes:
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
650
Eikö UPS:n paketteja todellakaan saa ohjattua noutopisteeseen etukäteen? Seurantasivulla on teksti, että jos haluaisi mieluummin hakea paketin noutopisteestä, niin valitse "toimitusvaihtoehdot". Siellä kuitenkin kysytään Infonotice-numeroa, jonka saa epäonnistuneen toimitusyrityksen jälkeen. Eihän tuossa ole mitään järkeä :rolleyes:
Mulle on ainakin tänä vuonna tullut tekstari etukäteen haluanko noutopisteeseen vai kotiin ja jos kotiin niin laita viestillä ovikoodi.. muistaakseni tullut silloin kun paketti on skannattu Saksassa (Herne-Boernig) - tämä ainakin UPS Standardissa - ehkä Expressissä ei ole aikaa moiseen rumbaan.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 130
Eikö UPS:n paketteja todellakaan saa ohjattua noutopisteeseen etukäteen? Seurantasivulla on teksti, että jos haluaisi mieluummin hakea paketin noutopisteestä, niin valitse "toimitusvaihtoehdot". Siellä kuitenkin kysytään Infonotice-numeroa, jonka saa epäonnistuneen toimitusyrityksen jälkeen. Eihän tuossa ole mitään järkeä :rolleyes:
Muistaakseni jos teet UPS-tilin ja aktivoit My Choicen (pysyvää noutopistettä ei tarvitse asettaa), ja paketti tunnistuu UPS-tilillesi saapuvaksi (email ja/tai puh perusteella), niin silloin tuo Toimitusvaihtoehdot-nappikin toimii etukäteenkin.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Muistaakseni jos teet UPS-tilin ja aktivoit My Choicen (pysyvää noutopistettä ei tarvitse asettaa), ja paketti tunnistuu UPS-tilillesi saapuvaksi (email ja/tai puh perusteella), niin silloin tuo Toimitusvaihtoehdot-nappikin toimii etukäteenkin.
Jep, näin sen tulisi toimia, mutta toimii eerittäin heikolla prosentilla (omien kokemusten perusteella). En sitten tiedä mitä tuo oikeasti vaatii mutta vain harva paketti on itsellä tuonne tunnistautunut vaikka on tilauksella ollut sähköpostit/puhelinnumerot oikein. UPS:n sovelluksessa tuo on myös mahdollista jos tosiaan paketti tunnistuu omalle tunnukselle/tilille.

DHL:n vastaava tuntuu toimivan huomattavasti paremmin, paitsi silloin kuin lähettäjä asettaa luovutukselle jotain erikoisehtoja jolloin yleensä tippuu kaikki automaatit pois pelistä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 130
Jep, näin sen tulisi toimia, mutta toimii eerittäin heikolla prosentilla (omien kokemusten perusteella). En sitten tiedä mitä tuo oikeasti vaatii mutta vain harva paketti on itsellä tuonne tunnistautunut vaikka on tilauksella ollut sähköpostit/puhelinnumerot oikein. UPS:n sovelluksessa tuo on myös mahdollista jos tosiaan paketti tunnistuu omalle tunnukselle/tilille.

DHL:n vastaava tuntuu toimivan huomattavasti paremmin, paitsi silloin kuin lähettäjä asettaa luovutukselle jotain erikoisehtoja jolloin yleensä tippuu kaikki automaatit pois pelistä.
Joo, ainakin itsellä katosi alkuvuodesta UPS My Choicen Package Matching Optionsista kokonaan puhelinnumerokohta (enää siellä on vain sähköposti), ja sen jälkeen ei ole esim. Amazonin paketit enää tunnistuneet.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
209
No nyt ekaa kertaa tulossa Zooplussan paketti saksasta DPD:n toimesta. Tosin Zooplus ilmoitti että Postnordin kautta tulee. Prkl aiemmin tullut aina Postin toimesta koko matkan tai sitten DHL ja täällä päässä Posti. Saapa nähdä miten menee, kuitenkin nyt menossa noudettavaksi kun en ole kotona kaikkia päiviä, vaikka yrittäisivätkin tuoda ovelle. Toivotaan että menee MH:n noutopisteesen kuten joku arveli.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 107
Sain lopultakin UPS-paketin menemään noutopisteeseen. Ohjaus oli mahdollinen suoraan 3DJaken verkkokaupasta.

Kysymys kuuluu, että kuinka pian paketti täytyy hakea? Sähköpostiin tulleessa ilmoituksessa ei kerrottu. Paketti saapui sinne eilen. Voisiko sen hakea ensi keskiviikkona?
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 130
Sain lopultakin UPS-paketin menemään noutopisteeseen. Ohjaus oli mahdollinen suoraan 3DJaken verkkokaupasta.

Kysymys kuuluu, että kuinka pian paketti täytyy hakea? Sähköpostiin tulleessa ilmoituksessa ei kerrottu. Paketti saapui sinne eilen. Voisiko sen hakea ensi keskiviikkona?
Muistaakseni 10 päivää, mutta varmasti ainakin viikko.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
329
Täällä jännitetään UPS:n toimitusta. Aiemmin oli noutopiste lähikaupassa no problem, mutta jostain syystä on palvelu sieltä poistunut ja nyt on lähimmät kilometrien päässä. Tekstarilla ehdotettu fyysisesti lähin noutopiste on vieläpä hankalin julkisilla kulkea joten tottakai vastasin tekstariin että toimitus alkuperäiseen osoitteeseen ja ovikoodi perään, kuten tekstarissa ohjeistettiin.
Tänään töiden jälkeen kun katsoin niin seurannassa oli poikkeus, kuljettaja tarvitsee "turvaluokituksen" ja pääsyä yritetään saada. Soitin aspaan ja siellä kyllä nähtiin lähettämäni ovikoodi ja luvattiin laittaa vihaista viestiä. Nyt lähetykseen on rekisteröity "osoitteen muutos" (vaikka se ei muuttunut toivottavasti) ja edelleen arvioitu toimitus tänään illalla. Saa nähdä, usko siihen että kuljettaja vielä palaisi on aika vähissä. Sikäli kun on tässä käynyt kääntymässäkään.

Edit pe 16.10.: eipä kuulunut pakettia torstai-illalla ja taas on joku osoitemuutos kirjattu aamuyöllä, ei ole lähtenyt kuljetukseen. Olisi pitänyt siis purra hammasta ja hakea paketti kilometrien päästä niin olisi saanut monta päivää aiemmin. Missään ei enää näy vaihtoehtoa muuttaa toimitusosoitetta. Soitelkoot ite perään.
Edit ma 19.10.: Perjantaina oli käyty ovella sen jälkeen kun olin jo joutunut poistumaan kotoa illanviettoon. Paketti vastaanotettu maanantaina :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
Kauanko teillä yleensä mennyt UPS paketilla niiden Glostrupin (Tanska) varastosta Suomeen?
 
Liittynyt
15.02.2018
Viestejä
334
Tässä on UPS Standard Saksasta. Paketti ei ole vielä tullut perille. Milloinkohan tuo tulee? Mikähän tuolla Tampereella tökkii?
1604933776220.png


Tuokohan posti tämän perille, ainakin pakettikoodilla löytyy joku paketti.
1604933882808.png
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
616
Tuli sähköpostia DHL:lta, että pakettia pukkaa. En ole kuitenkan tilannut mitään ja toimituspaikkana olisi seurannan mukaan Saksa. Onko Saksassa samanniminen ihiminen, joten DHL päättää lähettää sen perusteelle minulle ilmoituksen? Vaikuttaa täysin aidolta, koska tarkistin menemällä erikseen DHL-sivuille.
 

Liitteet

Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
343
Tuli sähköpostia DHL:lta, että pakettia pukkaa. En ole kuitenkan tilannut mitään ja toimituspaikkana olisi seurannan mukaan Saksa. Onko Saksassa samanniminen ihiminen, joten DHL päättää lähettää sen perusteelle minulle ilmoituksen? Vaikuttaa täysin aidolta, koska tarkistin menemällä erikseen DHL-sivuille.
Voisko olla, että tuttusi on tilannut sinulle jtn lahjana.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
796
Fedex tuottaa tällä hetkellä harmaita hiuksia. Olen yrittänyt saada takuupalautuspakettia liikkeelle (NVidia maksaa lähetyksen ja toimitti tarvittavat dokumentit pakettiin liitettäväksi), mutta noudon järjestäminen paketille tuntuu olevan lähestulkoon mahdotonta. Sähköpostiin eivät vastaa (finland@fedex.com), yhteydenottolomakkeen kautta lähettämääni kyselyyn ei ole tullut vastausta, chatin kohdalla lukee aina "Fedex-edustajia ei ole tällä hetkellä saatavilla", ja asiakaspalvelun puhelinnumero tuuttaa varattua.

Yritin myös rekisteröityä asiakkaaksi, jotta olisin saanut noudon tilattua oman käyttäjätilin kautta, mutta rekisteröintiprosessin yhteydessä minulta pyydetään asiakasnumeroa. Eihän minulla ole asiakasnumeroa, kun en ole asiakas!

Mitä %#"&# tämä pelleily oikein on??
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
650
Fedex tuottaa tällä hetkellä harmaita hiuksia. Olen yrittänyt saada takuupalautuspakettia liikkeelle (NVidia maksaa lähetyksen ja toimitti tarvittavat dokumentit pakettiin liitettäväksi), mutta noudon järjestäminen paketille tuntuu olevan lähestulkoon mahdotonta. Sähköpostiin eivät vastaa (finland@fedex.com), yhteydenottolomakkeen kautta lähettämääni kyselyyn ei ole tullut vastausta, chatin kohdalla lukee aina "Fedex-edustajia ei ole tällä hetkellä saatavilla", ja asiakaspalvelun puhelinnumero tuuttaa varattua.

Yritin myös rekisteröityä asiakkaaksi, jotta olisin saanut noudon tilattua oman käyttäjätilin kautta, mutta rekisteröintiprosessin yhteydessä minulta pyydetään asiakasnumeroa. Eihän minulla ole asiakasnumeroa, kun en ole asiakas!

Mitä %#"&# tämä pelleily oikein on??
Miten olisi soitto asiakaspalvelun puhelimeen, jossa pääsee muutamassa minuutissa puhumaan ihan ihmiselle ja hoidettua asian?
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
796
Juu, olen tosiaan useamman kerran jo yrittänyt soittaa. Kohta taas uudelleen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 783
Viestejä
4 203 542
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
Rosmonautti

Hinta.fi

Ylös Bottom