Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Taitaa nuo DPD:n lähetykset tulle suomenpäässä sitten PostNordilla.
Tulee millä tulee, kunhan tulee. :lol:
Jos oikeesti kiikuttavat ovelle asti tänään ilman mitään ylimääräistä säätöä, niin parempaa palvelua, kuin ~80% DHL:n ja UPS:n kuriireilta meillä päin.
 
Kerrankin toimi UPS ihan hyvin, kun soitti aspaan etukäteen ja kertoi, että kohde on kerrostalo, jonka alaovi on lukossa ja opasti miten ovisummeria painetaan (sormella). Pyysin myös kuskia soittamaan etukäteen ja soittihan se. Aspa tosin sanoi, että kuskeilla ei ole firman puhelimia joten ei voi luvata soittoa. Jonkun tyypin omasta numerosta se soitto sitten fonectan mukaan tulikin.
 
Saksan Amazonista tilattu paketti viikossa Roomasta Helsinkiin UPS:n kuljettaman. Todella hyvä suoritus tässä tilanteessa, kun samaan aikaan DHL:n paketti istuu jossain välillä Frankfurt-Helsinki.

UPS:n aiheuttamat harmaat hiukset muuten väheni huomattavasti, kun otti tuon MyChoice-pisteen käyttöön. Paketit toimitetaan siis automaattisesti valitsemaani toimituspisteeseen, joka omalla kohdallani on ~300 metrin päässä sijaitseva K-Market. Kotiovellehan ei pakettia näin saa, mutta eipä tarvi näin porttikongillisessa kerrostalossa tuskailla kuriirien ja ovikoodien kanssa.
 
Tuli pitkästä aikaa lähetettyä kuriirilla pakettia. Käytin lähettämiseen ja hintojen vertailuun shipit.fi-palvelua ja olin aika yllättynyt miten hyvällä hinnalla sai nopean toimituksen. 30x30x18cm 2,1kg paketti lähti n. 36,5 eurolla UPS:llä Britteihin ja lupailivat 1-2 työpäivän toimitusta (UPS express saver). Noinkohan tuo toimitusaika pitää paikkaansa näinä aikoina?

Edit: Tavallinen postipaketti olis maksanut 22,9 euroa ja EMS 54,9 euroa Postin sivujen mukaan. Huvittavaa miten tuon Shipitin kautta Postin paketit on kalliimpia, kun taas UPS merkittävästi halvempi kuin niiden sivujen kautta.

1588848173962.png
 
Viimeksi muokattu:
Tuli pitkästä aikaa lähetettyä kuriirilla pakettia. Käytin lähettämiseen ja hintojen vertailuun shipit.fi-palvelua ja olin aika yllättynyt miten hyvällä hinnalla sai nopean toimituksen. 30x30x18cm 2,1kg paketti lähti n. 36,5 eurolla UPS:llä Britteihin ja lupailivat 1-2 työpäivän toimitusta (UPS express saver). Noinkohan tuo toimitusaika pitää paikkaansa näinä aikoina?

Edit: Tavallinen postipaketti olis maksanut 22,9 euroa ja EMS 54,9 euroa Postin sivujen mukaan. Huvittavaa miten tuon shipitin kautta Postin paketit on kalliimpia.

1588848173962.png
Kyllä nuo UPS/DHL-pikatoimitukset ovat varsin hyvin olleet ajoissa korona-aikanakin, ainakin minulla. UPS Express Saver menee yleensä päivässä Britteihin jos ehtii saman päivän kuljetukseen (aikarajat hieman aikaisempia kuin Postilla).

Postin hintaero selittyy sillä että hinnoitteluperuste on erilainen - jotkin paketit ovat halvempia Postin nettipalvelun kautta (kokoluokkahinnoittelu) ja jotkut Shipitin / Postin yrityspalvelun kautta (tilavuuspainohinnoittelu) ja jotkut postitoimistosta ostettuna (painohinnoittelu).
 
USPS aika hidas tällä kertaa.
April 9, 2020
In Transit to Next Facility
Your package is moving within the USPS network and is on track to be delivered to its final destination. It is currently in transit to the next facility.

En tiedä pitäisikö jo huolestua. Oli tietysti tarkoitus saada tuo jo viime kuun alussa, kun reilun viikon päästä pitäisi jo työpalaverissa laite esitellä, mukaanlukien sille suunniteltu softa tehtynä ja testattuna.
 
USPS aika hidas tällä kertaa.
April 9, 2020
In Transit to Next Facility
Your package is moving within the USPS network and is on track to be delivered to its final destination. It is currently in transit to the next facility.

En tiedä pitäisikö jo huolestua. Oli tietysti tarkoitus saada tuo jo viime kuun alussa, kun reilun viikon päästä pitäisi jo työpalaverissa laite esitellä, mukaanlukien sille suunniteltu softa tehtynä ja testattuna.
Hankala sanoa. USPS kuljettaa poikkeuksellisesti lähetyksiä Suomeen merirahtina (ilmoitus 1, ilmoitus 2) joka voi helposti tuoda ylimääräiset ~4vk toimitusaikaan, mutta "In Transit to Next Facility" ei ole tyypillisesti viimeinen seurantatapahtuma ennen maasta poistumista (tilanne ei toki ole tyypillinen muutenkaan...).
 
Kannattaa myös huomioida, että USPS on normi posti jenkeissä, UPS taas se hätäsempi kuriirifirma, jolta toki siltäkin löytyy eri tasoisia/hintaisia palveluita. Kaikilla kansainvälisillä posteilla tuntuu olevan hieman hankalaa tällä hetkellä; edellisellä paketilla Briteistä kesti 1.5 viikkoa saapua suomeen siitä, kun seurannan mukaan oli lähtenyt Heathrown kentältä maasta pois..
 
Saksan Amazonista tilattu paketti viikossa Roomasta Helsinkiin UPS:n kuljettaman. Todella hyvä suoritus tässä tilanteessa, kun samaan aikaan DHL:n paketti istuu jossain välillä Frankfurt-Helsinki.

UPS:n aiheuttamat harmaat hiukset muuten väheni huomattavasti, kun otti tuon MyChoice-pisteen käyttöön. Paketit toimitetaan siis automaattisesti valitsemaani toimituspisteeseen, joka omalla kohdallani on ~300 metrin päässä sijaitseva K-Market. Kotiovellehan ei pakettia näin saa, mutta eipä tarvi näin porttikongillisessa kerrostalossa tuskailla kuriirien ja ovikoodien kanssa.
Tämä on kyllä näppärä UPSilla. Ei tarvii yrittää sovitella ja odotella, että mihinköhän aikaan se kuriiri tulisi.
 
Hankala sanoa. USPS kuljettaa poikkeuksellisesti lähetyksiä Suomeen merirahtina (ilmoitus 1, ilmoitus 2) joka voi helposti tuoda ylimääräiset ~4vk toimitusaikaan, mutta "In Transit to Next Facility" ei ole tyypillisesti viimeinen seurantatapahtuma ennen maasta poistumista (tilanne ei toki ole tyypillinen muutenkaan...).
Chicagossa (CHICAGO IL INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER) oli paketti 5.4., eli jos on kerennyt mukaan tuohon 27.4. lähteneeseen laivaan, pitäisi paketin saapua 27.5. mennessä. Tuohon todennäköinen tulliselvitys päälle, yli 150 euron tuote kyseessä. Jos ei tuolloin ole merkintää seurannassa, voi jo harkita disputea. Kiitoksia linkeistä.
 
Olen joutunut hakemaan järjestäen kaikki UPS-paketit noin 10km päässä olevasta access pointista. Aina on muka yritetty toimittaa. Ilmeisesti ongelmana ollut ovikoodi. Lopulta meni hermot ja laitoin vihaista postia ja asiaa pompoteltiin eteenpäin, mutta siihen se jäi. Eilen taas sama homma ja soitin sitten asiakaspalveluun ja vastaus oli, että Suomessa ei kuskeilla ole työpuhelinta, minkä takia he eivät voi soittaa ja kysyä ovikoodia :facepalm: ovikoodi pitää siis lisätä tilauksen tietoihin soittamalla aspaan. Eipä nyt maailman isoin vaiva, mutta on kyllä huonoa palvelua muihin verrattuna. Katotaan nyt osaako se kuski tuoda paketin ovelle kun ovikoodi on tiedossa.

Kaksi lähetystä tulossa ja toinen ehdittiin jo viedä access pointiin. Pyysin lisäämään ovikoodin molempiin ja kysyin, että ehtiikö tuo access pointiin jo viety tällä viikolla (nyt on siis keskiviikko-aamu), koska en ole ensi viikolla paikalla, niin vastaus oli, että menee ensi viikkoon! Eli Saksasta tuodaan parhaillaan kolmessa päivässä, mutta 10km päästä se ei onnistu. Toinen :facepalm:

Parhaiten näyttää toimivan posti. Voikohan Amazonin tilauksiin esittää pyynnön kuriirista? Aina nousee karvat pystyyn kun ovat päätyneet UPS:ään..

Edit:
Tänään tuli iltasella ihan ovelle asti. Eli päivässä saivat access pointista perille.
 
Viimeksi muokattu:
Olen joutunut hakemaan järjestäen kaikki UPS-paketit noin 10km päässä olevasta access pointista. Aina on muka yritetty toimittaa. Ilmeisesti ongelmana ollut ovikoodi. Lopulta meni hermot ja laitoin vihaista postia ja asiaa pompoteltiin eteenpäin, mutta siihen se jäi. Eilen taas sama homma ja soitin sitten asiakaspalveluun ja vastaus oli, että Suomessa ei kuskeilla ole työpuhelinta, minkä takia he eivät voi soittaa ja kysyä ovikoodia :facepalm: ovikoodi pitää siis lisätä tilauksen tietoihin soittamalla aspaan. Eipä nyt maailman isoin vaiva, mutta on kyllä huonoa palvelua muihin verrattuna. Katotaan nyt osaako se kuski tuoda paketin ovelle kun ovikoodi on tiedossa.

Kaksi lähetystä tulossa ja toinen ehdittiin jo viedä access pointiin. Pyysin lisäämään ovikoodin molempiin ja kysyin, että ehtiikö tuo access pointiin jo viety tällä viikolla (nyt on siis keskiviikko-aamu), koska en ole ensi viikolla paikalla, niin vastaus oli, että menee ensi viikkoon! Eli Saksasta tuodaan parhaillaan kolmessa päivässä, mutta 10km päästä se ei onnistu. Toinen :facepalm:

Parhaiten näyttää toimivan posti. Voikohan Amazonin tilauksiin esittää pyynnön kuriirista? Aina nousee karvat pystyyn kun ovat päätyneet UPS:ään..

Laita se ovikoodi osoitteen lisäriville, niin ongelmat poistuu. Ei tarvii soitella etukäteen mihinkään, ja kuriirit pääsee alaovesta sisään. Saman jutun kanssa aikanaan itsekin tapellut juuri UPS:n kanssa kun niitä puhelimia niillä ei ole, ja sittemmin aina lisännyt ovikoodin mukaan tietoihin, niin homma pelaa mainiosti.

Toki silti on yksittäisiä ninjakuriireja jotka väittää että toimitusta on yritetty, vaikka eivät ehkä olisi käyneet koko kaupunginosassa kyseisenä päivänä. Mutta ne on onneksi aika harvassa.

Kannattaa muuten ehdotella paikallisille pikkukaupoille josko yrittäisivät saada itselleen sen access pointin sinne, niin ei tarvii 10 kilsan päästä hakea. Noita access pointteja kun on ties missä pikkuliikkeissä, saavat hyvää pientä lisätienestiä sen pyörittämisestä (=tukee samalla niiden pystyssä pysymistä, mikä on aina kiva) ja ei toisaalta sitten tarvii itse paketteja päivystää kotona jos access point on siinä lähistöllä.
 
Viimeksi muokattu:
UPS:lta on kyllä tullu aina tekstari, jossa pyydetään kertomaan onko paikalla ja ovikoodi. Ainakin näin toimii Turun alueella.

Sama homma Helsingissä:

UPS-pakettisi 1Z....
lähettäjältä AMAZON on matkalla.

Vastaa 1, jos haluat, että pakettisi toimitetaan noutopisteeseen K-MARKET... Saat uuden viestin, kun pakettisi on noudettavissa. Vastaa 2 ja ovikoodi, jos haluat toimituksen alkuperäiseen osoitteeseen.

Vastaa tänään klo 22.00 mennessä. Voit seurata pakettiasi osoitteessa www.ups.com.

//Ystävällisin terveisin UPS
 
jostain syystä en ole koskaan saanut tekstaria. Pitää tarkistaa tiedot Amazonin profiilista. (HKI)
 
Oletko tilannut Amazonista ja onko puhelinnumero siellä mahdollisesti +358 vai 00358 -muodossa. Itselläni tuo jälkimmäinen.
Itsellä on Amazonissa numero muodossa +358 ja tuli tuo UPS tekstari missä kysyttiin toimituksesta. Silti riippunut kuskista, että soittaako vai eikö, jos haluavat lukitusta ovesta läpi tulla.

Edit. Ja paketin päälle oli siis tulostettu lisätarra missä tiedot mitä vastasin tekstariin valitsemalla 2 ja tiedot perään.

Noita access pointteja kun on ties missä pikkuliikkeissä
Jep, joskus vuosi sitten vietiin siskontytön puhelin huoltoon ja lähti UPS:lla, lähin piste oli K-marketin lihatiski ja sinne luovutettiin paketti :lol:
 
Näköjään 3.4.2020 on tullut yksi tekstari jostain aiemmasta tilauksesta, jossa vain ovat nätisti ilmoittaneet, että lähetys siirretty access pointiin. Eli, kyllä selkeästi osaavat tekstarin laittaa, vaikka numero ollut 00358 -muodossa.. Pitää kokeilla vielä tuota edupin vinkkiä ovikoodin lisäämisestä osoiteriville.
 
Ei oo Helsingissä tullut saatua yhtäkään moista tekstaria. Lienee joidenkin kalliimpien UPS-pakettien ominaisuus?

En usko, kun ihan se Amazonin perustoimitus. En voi tosin olla varma mitä Amazon saanut sovittua.

Oletko tilannut Amazonista ja onko puhelinnumero siellä mahdollisesti +358 vai 00358 -muodossa. Itselläni tuo jälkimmäinen.

Nähtävästi ihan ilman maakoodia eli 050...
 
Hmm, mulla on ollut tuo UPS My Choice -uudelleenohjaus noutopisteeseen Tampereella ja hyvin on toiminut, mutta tänään tullut Amazon-paketti ei yhdistynytkään enää My Choice -tililleni.

Huomasin että My Choice -asetuksissa ei näy enää puhelinnumerokohtaa ollenkaan, johtuisikohan siitä... jos se on aiemmin sen perusteella yhdistänyt. Sähköpostikohta siellä vielä on ja siinä on kyllä sama osoite kuin Amazonissa.

Toimiiko tuo muilla vielä ja näkyykö My Choice -sivulla puhelinnumeroa?
 
Sellainen aavistuksen mielenkiintoisempi kokemus UPS:stä, että kävin heidän toimipisteessä Vantaalla Niittytiellä ihan paikan päällä lähettämässä paketin britteihin ja maksoin sen luottokortilla 27.4. Kaikki muuten hyvin, mutta13.5 samasta paketista tuli mulle kotiin lasku, ihan viite- ja laskunumeroineen päivineen. Soitin asiasta UPS:n asiakaspalveluun niin joo, tämä lasku onkin jonkinlainen "kuitti" (parempaa selitystä en saanut) ja että mun "balance" on 0e. Tarkoittaa sitä, että systeemissä näkyy mun luottokortin suoritus 27.4 mutta siitä on silti tullut paperinen lasku??

Muuten kyllä hyvää palvelua, 5ke arvoon vakuutettu 4kg painoinen kenkälaatikkoa aavistuksen suurempi paketti meni britteihin koronamayheminkin keskellä 4 päivässä hintaan 90e.
 
Taitaa tulla eka kerta kun DHL Express on myöhässä. Maanantaina lähti paketti Alankomaista ja toimitusta luvattiin tälle päivälle. Ei ole mitään päivityksiä tiistain jäljiltä kun lähti Belgiasta jatkoyhteydellä. Asun toki Helsingissä, joten periaatteessahan tuo voi aika pika-aikataululla ilmaantua. En pidättele kuitenkaan hengitystäni.

Olisi kiva jos tiedottaisivat myöhästymisistä hyvissä ajoin.
 
Kysytääs vielä täällä, kun tuolla Amazon-ketjussa pohdin. Eli onko kellään kokemusta UPSin pakettien toimittamisesta maaseudulle? Lähin UPS-noutopiste on noin 70km. Jostain luin, että maaseudulle toimittaessa paketti menisi Postin haltuun? Kokemuksia?
 
Kysytääs vielä täällä, kun tuolla Amazon-ketjussa pohdin. Eli onko kellään kokemusta UPSin pakettien toimittamisesta maaseudulle? Lähin UPS-noutopiste on noin 70km. Jostain luin, että maaseudulle toimittaessa paketti menisi Postin haltuun? Kokemuksia?
Upsilla on alihankkijoita pienemmillä paikkakunnilla mitkä niitä kuljetuksia hoitaa, mutta posti ei sitä tietääkseni kyllä tee vaan ne on ihan paikallisia kuljetusyrityksiä mitkä voivat toki postillekin hommia tehdä alihankintana.
 
Upsilla on alihankkijoita pienemmillä paikkakunnilla mitkä niitä kuljetuksia hoitaa, mutta posti ei sitä tietääkseni kyllä tee vaan ne on ihan paikallisia kuljetusyrityksiä mitkä voivat toki postillekin hommia tehdä alihankintana.

Tänään saapui Helsinkiin paketti ja siirtyi siitä Postille, joten ainakin omalla paikkakunnalla Posti nämä hoitaa. Mutta taitaa olla yleisempää tuo pienempien kuljetusyritysten käyttö.
 
Mites kun Ups on toimittanut paketin UPS Access Point toimipisteeseen joka on kauppa. Ainut postiin liittyvä on pakettiautomaatti ja en saanut mitään koodia.
Pitääköhän tässä odotella jos postilta tulee tekstarilla koodi automaattia varten?
 
Mites kun Ups on toimittanut paketin UPS Access Point toimipisteeseen joka on kauppa. Ainut postiin liittyvä on pakettiautomaatti ja en saanut mitään koodia.
Pitääköhän tässä odotella jos postilta tulee tekstarilla koodi automaattia varten?
Suomessa ei tietääkseni ole automaatillisia UPS Access Point -pisteitä, joten ihan noutopisteestä kysymällä sen paketin voi noutaa.

Jos ei kaupassa ole kyltitetty UPS-noutopistettä niin kysele kassalta/infopisteeltä.
 
Suomessa ei tietääkseni ole automaatillisia UPS Access Point -pisteitä, joten ihan noutopisteestä kysymällä sen paketin voi noutaa.

Jos ei kaupassa ole kyltitetty UPS-noutopistettä niin kysele kassalta/infopisteeltä.

Joo tossa ei oo muuta kun se pakettiautomaatti. Eli kassalle pitää mennä kyselemään.
 
Eilen tuli PostNordilta paketti ja aikaikkunaksi annettiin 16.30-21. Piti siis aika pitkälti kökkiä 21 saakka kotona kunnes joskus 20.50 tuli soitto että kohta ovella. Kuitenkin vähän ikävä tuo PostNord kun ei anna tarkempaa aikaa tuosta ajankohdasta.

Tänään taas tulossa Budbeelta paketti, niin niiltä sai heti aamulla viestin että tänään tulee 17-22 välissä ja se sitten tarkentui 17.50-18.50 väliin, mikä helpottaa aika paljonkin vastaanottajaa. Nyt näkee pakettiauton reaaliajassa niiden sivuillta missä kulkee ja tarkempi arvio ajasta. Klo 18.40 perillä suunnilleen, mikä osuisi tuohon aikaisemmin annetun aikaikkunan sisään... Eli näyttää paljon paremmalta kuin PostNord tähän mennessä.

Edit: Budbeen paketti tuli juuri kuin luvattu eli siinä 18.45. Ei tarvinnut klo 17 alkaen ollenkaan päivystää kotona, koska näki missä pakettiauto kulkee reaaliajassa ja vielä sen, kuinka monta pakettia jaetaan ennen minua. Myös ETA näkyi hyvin samalla ja oli tarkka. Näytti siinä 1h30min kun kello oli jotain 17.10. Eli täydet pisteet Budbeelle.
 
Viimeksi muokattu:
Miten DHL:n tullaus nykyään toimii? DHL kertoo tullaavansa 20 euron hintaan. Paljonko itsetullauksesta valoitetaan?
 
Kiitos UPS. Viime viikolla Puolasta lähtenyt paketti oli tänään sovittu tuotavaksi. Vesi kielellä odotellut. Puolenpäivän aikaan tuli maili, että yritetty toimittaa, vastaanottajaa ei tavoitettu, paketti viedään noutopisteeseen hornan kuuseen. Tässähän minä olen ollut koko päivän työpöydän ääressä, omituista. Soitto aspaan, 20 minuuttia odottelua ja tietenkin syy on asiakkaan. Olisi kuulemma pitänyt ilmoittaa, että alhaalla on ovi lukittu. No mutkun sen lukitun oven vieressä on ovisummeri, yritän kertoa. Ei voi mitään, ei ole ilmoitettu, että ovisummerilla pääsee sisään...

Ilmoitan, etten halua suurikokoista pakettia hakea useamman kilometrin päästä. Toki he toimittavat paketin minulle kotiin, mutta toimitus kestää ensi viikkoon. No nyt on virheenkorjausta ja asiakaspalvelua parhaimmillaan. Muutaman kilometrin matkaan menee melkein sama aika, kuin Puolasta tänne, on logistiikkaa viimeisen päälle. Eipä aikaakaan, kun seurannassa jo lukee, että asiakas pyytänyt toimitusta kotiosoitteeseen uudelleen. Tunnin päästä sain mailin, että paketti noudettavissa ja pitää hakea x-päivään mennessä. Jännityksellä odotan ohjataanko paketti uudestaan vai jääkö vain makaamaan noutopaikkaan.
 
Vittujen matkahuolto :angry:

04.06.2020 05:58
Viemme lähetystä juuri pakettipisteeseen. Lähetämme vastaanottajalle viestin, kun se on noudettavissa
.


Vieläkään ei ole noudettavissa :rage:

Ja Matkahuollon "terminaalin" ja tuon pakettipisteen välillä n.8km matkaa
 
Onko FedExkin nykyään muuttunut surkeaksi? Italiasta tulossa paketti, se lähti sieltä viikko sitten, piti tulla eilen. Eipä tullut... Seurannassa näkyy vain lähetystiedot luotu (ei noutoa), sitten paketti oli maanantaina Puolassa, tiistaina Belgiassa ja sitten ei mitään. Kai se on nyt jo Espanjassa...
 
Kuinka nopea Matkahuollon Kotijakelu on? Nykyinen status "Lähetys on matkalla, Tampere". Voiko mahdollisesti tulla huomenna tai meneekö ensi viikkoon?
 
Toivottavasti ei ole mennyt huonoksi. Tänään lähti paketti FedExillä Italiasta ja luvattiin huomiseksi perille :oops:
 
Onko FedExkin nykyään muuttunut surkeaksi? Italiasta tulossa paketti, se lähti sieltä viikko sitten, piti tulla eilen. Eipä tullut... Seurannassa näkyy vain lähetystiedot luotu (ei noutoa), sitten paketti oli maanantaina Puolassa, tiistaina Belgiassa ja sitten ei mitään. Kai se on nyt jo Espanjassa...
Nyt tuo oli kai lähtenyt Belgiasta Suomeen, seuranta on epäselvä, ilmeisesti se ei kuitenkaan ole vielä Turussa. Tosin jos seurannan aikamerkintöjä katsoo, niin se olisi jo ollut Turussa ja lähtenyt takaisin Belgiaan. Onkohan FedExille hankittu logistiikan tietotaitoa Postilta... Ehkäpä jo jouluksi kotiin?
 
PostNL (Netherland) ainakin istuu pakettejen päällä kiittettävän ajan. Nyt mennyt 7vrk eikä paketti ole edes lähtenyt maasta.
 
Kiitos UPS. Viime viikolla Puolasta lähtenyt paketti oli tänään sovittu tuotavaksi. Vesi kielellä odotellut. Puolenpäivän aikaan tuli maili, että yritetty toimittaa, vastaanottajaa ei tavoitettu, paketti viedään noutopisteeseen hornan kuuseen. Tässähän minä olen ollut koko päivän työpöydän ääressä, omituista. Soitto aspaan, 20 minuuttia odottelua ja tietenkin syy on asiakkaan. Olisi kuulemma pitänyt ilmoittaa, että alhaalla on ovi lukittu. No mutkun sen lukitun oven vieressä on ovisummeri, yritän kertoa. Ei voi mitään, ei ole ilmoitettu, että ovisummerilla pääsee sisään...

Ilmoitan, etten halua suurikokoista pakettia hakea useamman kilometrin päästä. Toki he toimittavat paketin minulle kotiin, mutta toimitus kestää ensi viikkoon. No nyt on virheenkorjausta ja asiakaspalvelua parhaimmillaan. Muutaman kilometrin matkaan menee melkein sama aika, kuin Puolasta tänne, on logistiikkaa viimeisen päälle. Eipä aikaakaan, kun seurannassa jo lukee, että asiakas pyytänyt toimitusta kotiosoitteeseen uudelleen. Tunnin päästä sain mailin, että paketti noudettavissa ja pitää hakea x-päivään mennessä. Jännityksellä odotan ohjataanko paketti uudestaan vai jääkö vain makaamaan noutopaikkaan.
Itse itseäni lainaten.

Kävi kuten epäilin, eli toimituksesta ei ole kuulunut pihaustakaan. Soitin eilen uudestaan aspaan, ja koska lähetys on jo noutopisteessä, sen saa ehkä ensi viikolla. Ilmoitin sitten, että paketin voi palauttaa lähettäjälle, en voi enää pidempään odottaa, vaan minun on pakko ostaa vastaava tuote kivijalasta. Ei ole tullut seurantaan mitään mainintaa palautuksesta, edelleen vain status noudettavissa. Sinänsä ihan kiva, kun lähetyksessä on kiinni lähes 800€, eikä UPS tee yhtikäs mitään, vaikka tuonne soittelee ja lupaillaan asia korjata. Saa nähdä, jos vaikka saavat kesän aikana vietyä paketin takaisin ja pystyy lähettäjältä pyytämään maksettuja rahoja takaisin.
 
Itse itseäni lainaten.

Kävi kuten epäilin, eli toimituksesta ei ole kuulunut pihaustakaan. Soitin eilen uudestaan aspaan, ja koska lähetys on jo noutopisteessä, sen saa ehkä ensi viikolla. Ilmoitin sitten, että paketin voi palauttaa lähettäjälle, en voi enää pidempään odottaa, vaan minun on pakko ostaa vastaava tuote kivijalasta. Ei ole tullut seurantaan mitään mainintaa palautuksesta, edelleen vain status noudettavissa. Sinänsä ihan kiva, kun lähetyksessä on kiinni lähes 800€, eikä UPS tee yhtikäs mitään, vaikka tuonne soittelee ja lupaillaan asia korjata. Saa nähdä, jos vaikka saavat kesän aikana vietyä paketin takaisin ja pystyy lähettäjältä pyytämään maksettuja rahoja takaisin.
No mikset hae sitä? Isot on ongelmat. Jos olisin myyjä en edes ottaisi tuota takaisin.
 
No mikset hae sitä? Isot on ongelmat. Jos olisin myyjä en edes ottaisi tuota takaisin.
No ensinnäkin ihan vaikka siksi, että olen maksanut siitä, että paketti tuodaan minulle. Toisekseen, ei ihmeemmin huvita lähteä lanttaamaan sateeseen ja kantamaan isoa ja todennäköisesti paskaista pakettia useamman kilometrin matkan. Eikä houkuttele edes vaihtoehto, jossa soitan pirssin ja makselen useamman kympin noudosta. Riittävätkö perustelut spedelle?
 
Eipä mennyt itselläkään ihan niinkuin Strömsössä viimeisin tilaus. Tilasin tavaraa pikana Japanista FedExin kuljettamana, ja puketti löysikin tiensä hienosti parissa päivässä HongKongin kautta pitkin poikin Eurooppaa, päätyen lopulta Vantaalle. Mutta siihen loppuikin sitten kulkeminen. Tullasin paketin itse heti sen tultua maahan ja välitin luovutustodistuksen FedExille josta kuitattiin heti että asia pihvi, lähtee jakeluun.

Pari "Otettu kuljetukseen" (aamulla) ja "Palautettu terminaaliin" (iltapäivällä ennen klo 16) päivää myöhemmin (ja viikonloppu välissä) ei enää paketille tapahtunutkaan mitään. Soittelin sitten FedExin aspaan ja siellä oikein ystävällinen nuori naishenkilö otti asian selvityksen alle ja soittelikin myöhemmin samana päivänä että oli jäänyt lojumaan johonkin heidän alihankkijan (PostNord) varastolle ja pisti sinnepäin noottia että hopi hopi.

Tänäänkään ei sitten meinannut mitään tapahtua ruokatuntiin mennessä niin aloin taas soittelemaan, ensin PostNordille josta tuli arvatenkin vähän tyly vastaus että heitä ei kiinnosta FedEx paketit, eikä he tiedä kuka niitä kuljettaa, onko se vielä heidänkin alihankkijansa vai "joku kaveri", näkevät vaan terminaalin mistä paketti on peräisin. FedExille uudelleen soittelu sai sitten ilmeisesti jonkun liikkeelle koska siellä taas ystävällinen aspa-ihminen sanoi soittavansa PostNordin ajojärjestelijälle ja käskeä kuskia erikseen vielä soittamaan kun on tulossa niin tiedän mennä ottamaan vastaan.

Melko pian sen jälkeen tulikin tilapäivitys seurantaan että otettu kuljetukseen, ja n. tunnin päästä oli kuski kotipihassa, josta soitti että täällä olen (ja itse olin vielä työpaikalla, onneksi lähellä).

"Hauskana" lisänä paketin kyljessä oli tulostettuna sähköposti jossa PostNordin ajojärjestelijä on lähetellyt omaan aspaansa viestiä "Moikka, kuski ei löytänyt osoitetta. Uusi kuski ei muistanut podaa keikkaa. Tarkastakaa osoite" johon aspa on vastannut "Hei, kyllä tuo mapsista ainakin löytyy ja voisiko kuskia pyytää soittaa kun on lähempänä osoitetta niin saanee tarkemmat ohjeet tarvittaessa."

On se Vantaalaiselle kuskille aika paha paikka tämä Hyvinkää löytää perille. Ainakin kaikki navigaattorit tähän mennessä on osanneet meille kotiin, kohta kymmenen vuoden ajan. Ja puhelinnumerokin isolla paketissa, jos ei muuten onnistuisi.

FedExille pitää kyllä sinänsä antaa propsit että tuo kansainvälinen osuus sekä asiakaspalvelu toimi todella mutkattomasti ja vauhdilla, jostain syystä vaan täällä rakkaan kotimaan sykkeessä kestää aina saada mitään toimituksia varsinkaan tänne "landelle" tulemaan, oli kuriirina mikä firma hyvänsä.
 
Nyt tuo oli kai lähtenyt Belgiasta Suomeen, seuranta on epäselvä, ilmeisesti se ei kuitenkaan ole vielä Turussa. Tosin jos seurannan aikamerkintöjä katsoo, niin se olisi jo ollut Turussa ja lähtenyt takaisin Belgiaan. Onkohan FedExille hankittu logistiikan tietotaitoa Postilta... Ehkäpä jo jouluksi kotiin?
Eipä näy pakettia. Soitin FedExille eikä ne tiedä missä se on, eivät näe seurannasta sen enempää kuin minäkään. Nyt siellä joku selvittää asiaa ja lupasivat sitten soittaa minulle.
 
DHL ja vähän kalliimpaa elektroniikkaa Kiinasta (300e soitin autoon). Eli tuleeko sieltä 20e maksuinen (vai se 22% alv) tullauspyyntö 100% varmuudella vai voiko DHL:ltä mennä läpi ilman tuotakin, jos paketti ei ole hirveän iso (painaa toki)? Tässä lähinnä arvon, että otanko euroopan varastolta tuotteen, jota en niin paljoa halua kuin kiinan varastolta tulevan halvemman ja paremman tuotteen...
 
Omalla kohdalla nuo DHL:n toimittamat paketit on aina tarvinnut tullata erikseen. Itsepalveluna tietty vain ALVit plus tulli, DHL:n tekemänä se joku parikymppiä siihen vielä päälle.

Ainoastaan UPS kertaalleen kämmäsi ja päästi paketin vahingossa läpi, ja koittivat sitten jälkikäteen saada multa rahat pois.
 
Omalla kohdalla nuo DHL:n toimittamat paketit on aina tarvinnut tullata erikseen. Itsepalveluna tietty vain ALVit plus tulli, DHL:n tekemänä se joku parikymppiä siihen vielä päälle.

Ainoastaan UPS kertaalleen kämmäsi ja päästi paketin vahingossa läpi, ja koittivat sitten jälkikäteen saada multa rahat pois.
Eli itsepalveluna tulee maksua ALV 22% + tullit (paljos nää sit on?)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 296
Viestejä
4 508 531
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom