Kuntosali, urheilu ja painonpudotus

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
828
No ei tuo 600 mun mielestä järin ihmeellinen ole, riippuu toki omapainosta. Omapaino itsellä nyt 128, pituus 188cm. Penkki 170, kyykky 240 ja veto 260. Tuostakin tulee jo 670. 100 - 130 lisää yhteistulokseen, niin alkaa olemaan jo jees. Vai onko sitä sitten niin tottunut jo noihin.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
Onhan sulla sitten ihan 600kg tuntumassa jo tulos:thumbsup: Ellei kisaile, niin riittänee että ykkönen on kutakuinkin tiedossa. Prosentuaalisesti sun ei tarvis paljoa kehittää kun yhteistulos olisi jo yli. Mutta vaikea se on kaikkia saada eteenpäinm eteenkin jos palautumisvaikeuksia (kuten meikäläisellä vuorotyön takia).

Aika kevyesti itte nyt näitä liikkeitä treenaillut, suht helppoja kolmosia tai pikku pyramidia sarjoissa. Liikaa jos yrittää niin ei oikein etene niinkään.
Todella harvoin mitään alle kuuden toiston sarjoja teen missään liikkeessä. Toki se silloin jää vaikka yhteen kun ei vain mene enempää vaikka olisi tarkoitus.

Lähinnä tuota voimaa on tullut siinä sivussa kun kroppaa olen tarkoituksella pistänyt uuteen malliin ja treenannut sen vuoksi että kaikinlaisista selkä ja muista kolotuksista pääsen eroon. Siinä se kroppakin alkanut ihan eri malliseksi muuttua ulkoisesti kun isompiin rautoihin päässyt käsiksi.

Pari vuotta saanut hinkata pari kertaa viikossa maastavetoa ja kyykkyä että se alkanut ottamaan oikeasti sinne minne pitäisikin eikä esimerkiksi heikko keskivartalon voima rajoita vaikka kyykkäämistä tai maastavetoa.

Kuntosaliharrastusta aloittevan on kyllä hyvä tehdä niitä jalkaprässejä, reisiojennusta koneessa ja reisikoukistusta ja esimerkiksi kulmasoutua käsipainoilla ja tangolla noiden kyykkäysten ja maastavetojen rinnalla. Muuten siinä käy niin että se kyykkykin ottaa helposti siihen rajoittavana tekijänä toimivaan keskivartaloon ja jalat siinä ei saa kunnon treeniä ennen kuin vuoden parin päästä saanut kyykkäämällä saanut sen keskivartalon vahvistettua ja pääsee kiinni rautoihin jolla pääsee jo kunnolla jalat treenaamaan. Jalkarässissä aloittelijakin saa sen treenin kohdistettua heti alusta lähtien niihin käytännössä niihin pelkkiin jalkoihin. En tarkoita että noita maastavetoa ja kyykkyä ei kannattaisi alusta lähtien varovasti alkaa treenaamaan, mutta niissä edetä todella maltillisesti isompia rautoja kohti.

Maastaveto on kyllä melkoinen kuningasliike, mutta sitä järkevämpi voisi alkaa rinnallevetoa treenata kun siinä on paljon pienemmät loukkaantumisriskit:

 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 117
Ensinnäkin onneksi olkoon noin isosta painonpudotuksesta. Taatusti vaatinut kovasti työtä.

Vaikka intoa olisi enemmän, niin ei sitä painoa kannata pudottaa juuri yli puolen kilon tahdilla per viikko. Hitaasti kiiruhtamalla saa pysyviä tuloksia suuremmalla todennäköisyydellä kuin pikadietillä.

Kannattaisi lähteä siitä ajatuksesta, että pysyvästi muutat elämässäsi niitä ruokalu- ja liikuntapoja.

Ei sitä nyt joka päivä tarvikkaan käydä tunnin kävelyllä vaan pidä joku päivä viikossa lepoa. Vaikka viisi tuntia kävelet viikossa ja jaat ne sitten vaikka viidelle päivälle tai vaikka kahdelle päivälle viikossa. Ihan miten tuntuukin hyvältä ja aikatauluihin sopii.

Kolme kertaa viikossa (puntti?)salia on kyllä minun mielestä turhankin paljon aloittelijalle jos laihdutat samaan aikaan ja vielä kävelyt päälle. Suosiolla tiputa määrä kahteen kertaan viikossa. Kuntosalilla käyminen on kyllä hyvää liikuntaa kun se auttaa säilyttämään ja jopa joskus kasvattamaan niitä lihasten määriä vaikka laihduttaa samaan aikaan. Se taas auttaa siihen että perusenergiankulutus on suurempaa kun suurempi osuus kropasta on lihaksia. Sitä en tiedä mitä "salilla" teet kun et sitä enempää avannut, mutta kannattaisi siellä treenata punteilla sellaisia 6-12 toiston sarjoja ja jakaa kroppa vaikka kahteen osaan niin että toisena päivänä teet viikossa toisen puolikkaan kropasta. Tässäkin ketjussa jotain hyviä neuvoja voit saada, mutta pakkotoisto palstalla on huomattavasti parempaa neuvoa aloittelijallekkin saatavissa.
Eikös toi suositus ole suurin piirtein 1lbs-2lbs viikossa eli suurin piirtein kilo viikossa max. Ei ole ollut ainakaan nälän kanssa ongelmia, eikä mielitekojen kanssa mitään suurempaa painimista, kerran viikkoon yleensä olen ostanut jotain "ylimääräistä". Pätkäpaastolla siis about 2000kcal päivään ja kulutus about 2600kcal + liikunnasta 200-300 kcal. Se on toki pidetettävä mielessä että jos taivoitteisiin päästään ei voi palata enää entisiin mättöihin. Tässä tietysti auttaa painojen kirjaus ja toivottavasti pudotus urakankin jälkeen jatkuva punttisali harjoittelu -> lihas massan kasvatuksen tavoittelu sen jälkeen.

Kävelemiseen on tullut jo vähän taukoa silloin tällöin, joten se ei hirveästi rasita. Kuntosalilla olen mennyt yksijakoisella Arnoldin kuusikolla jota olen hieman muokannut, eli lisännyt takareidet, pohkeet ja leaunaveto ylätaljaan, koska leukoja en jaksa kuin yhden. Ja teen pystypunneruksen edestäpäin. Vatsoille en ole keksinyt oikein mitää järkevää korviketta, joko on maha edessä, tai harjoitteet liian keveitä (talja) tai raskaita (pyörällä). Palautumisen kanssa ei ole ollut alun domssien jälkeen ongelmaa, rautaa ja sarjan toistoja on voinut pikkuhiljaa nostaa.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
No ei tuo 600 mun mielestä järin ihmeellinen ole, riippuu toki omapainosta. Omapaino itsellä nyt 128, pituus 188cm. Penkki 170, kyykky 240 ja veto 260. Tuostakin tulee jo 670. 100 - 130 lisää yhteistulokseen, niin alkaa olemaan jo jees. Vai onko sitä sitten niin tottunut jo noihin.
Eihän tuo 600 kiloa mikään tulos ole jolla isompien miesten sarjassa missään isommissa kisoissa oikein menestyisi.

Mutta onhan tuo perkeleen kova tulos tavalliselle harrastelijalle.

670 kiloa on toki vielä kovempi tulos jonka saat tehtyä.

Salilla jossa käyn aika harva tuollaisia rautoja liikuttelee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
828
Eihän tuo 600 kiloa mikään tulos ole jolla isompien miesten sarjassa missään isommissa kisoissa oikein menestyisi.

Mutta onhan tuo perkeleen kova tulos tavalliselle harrastelijalle.

670 kiloa on toki vielä kovempi tulos jonka saat tehtyä.

Salilla jossa käyn aika harva tuollaisia rautoja liikuttelee.
Joo kai se näin on. Ei toki "omalla" salillakaan voimailijoita liiemmin näy. Harvat siellä vetää esim 200 tai penkkaa 130, kyykkyjä pitkälti tekevät max 120-140kg sarjapainoilla. Siis oikeassa olet, että 600 on jo mukava kuntoilijoille, joihin siis itsenikin lasken. Mukavaahan se olis kuitenkin nostaa enemmän ja käydä vaikkapa kisoissa. :)
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Nuorempana, (eli melkein 20v sitten o_O) yllättävän moni salikaveri / tuttu penkkas pari sataa ja ylikin. Sun muut voimamies lajit päälle. Aika hyvin toimi joillain tuo ”kesädoping”. Nyt kun ikää kuitenkin jo nimimerkin syntymävuoden mukaisesti niin hiukan jarruttelee kun koittaa hapuilla vanhoja tuloksia vaikka silloinkin treenas liikaa ja söi väärin.

@Dzeeta on hyvät tulokset tot’maar, tietty jos isompi epeli ja kauan tavoitteellisesti treenaillut niin ihan linjassa.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
Joo kai se näin on. Ei toki "omalla" salillakaan voimailijoita liiemmin näy. Harvat siellä vetää esim 200 tai penkkaa 130, kyykkyjä pitkälti tekevät max 120-140kg sarjapainoilla. Siis oikeassa olet, että 600 on jo mukava kuntoilijoille, joihin siis itsenikin lasken. Mukavaahan se olis kuitenkin nostaa enemmän ja käydä vaikkapa kisoissa. :)
Ei kait siinä kun käyt joskus sopivan liiton kisoissa. Maksaa lisenssin ja liittyy kenties johonkin seuraan ja ilmoittautuu mukaan. Vaikka ei menestystä ei tulisikaan voittojen tai mitalien muodossa, niin voisihan se olla mukava muutaman kymmenen vuoden näyttää että on sitä itsekkin ollut aika riskissä kunnossa ja tällaisia rautoja oikeasti liikutellut kisoissa. Voihan sen ottaa vaikka kertakokemuksena. Sen verran pienen piirin lajeja, että eiköhän sitä pääse aika näppärästi vaikka sm-kisoihin mukaan.

Kyllä sinä olet tullut varmaan hieman sokeaksi ja turtunut noihin kiloihin kun onhan nuo sarjaa isojen poikien raudat.

Itsestä aika huvittava kun viime kuukausina alkunut erityisesti ihan tuntemattomia eri ikäisiä miehiä tulemaan juttusille viikottain jossakin baarissa ja vaikka kaupan parkkipaikalla ja kyselemään mitä voimannostoa tai kehonrakennusta harrastan ja kertoilemaan omasta kuntosali harrastuksestaan. (Syystä tai toisesta ne on lähes poikkeuksetta valitettavasti miehiä eikä hyvän näköisiä eukkoja.) Samoin ihmisten suhtautuminen jotenkin muutenkin muuttunut ihmisillä kun jossain ruuhkassakin vaikka baarissa muut antavat hyvin tilaa ja näyttävät että menehän ensin vaikka itse yritän vinkata että mene vain ensin. Toki muutos on ollut kyllä omassa kropassa melkoinen kun kilpaurheilutaustan jälkeen joskus kolmekymppisenä läskiä alkoi kertyä luokkaa 30 kiloa muutamassa vuodessa. Päätin sitten lopulta tehdä asialle jotain palasin punttisalille 15 vuoden tauon totaalisen tauon jälkeen. Sen jälkeen läski on vaihtunut lihaksiin ja entinen XL vaatekokokin takeissa on vaihtunut XXXXL koon takkeihin. Kolme X:n XXXL takit ovat vain liian pieni käsille ja selälle.

Eli kyllä niitä jotain tuloksia näköjään näin nelikymppisenäkin vielä saa aikaan. Toki hommaa paljon helpottanut se, että vuosia tuli aikoinaan treenattua punttisalilla ahkerasti ja sitä aiemmin junnuna monenlaista kilpaurheilua taustalla. Tuossa välissäkin kun paino pompsahti kymmeniä kiloja läskinä ylöspäin niin 5-6 tuntia jotain kestävyys liikuntaa kuitenkin harrastin viikossa keskimäärin. Syöminenkin oli samanlaista kuin nuorempana, mutta elimistö ei enää vain polttanut samaa määrää kaloreita vaan ne alkoivat kertyä läskinä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
828
Toisaalta bodauksen aloittaminen puolitosissaan voisi tuoda hyvää vaihtelua, en vaan oikein ymmärrä siitä niin paljon. Liikettä on mun mielestä helpompi treenata, kuin lihasta. Mukava lukea, että nelikymppisenäkin ja senkin jälkeen on vielä toivoa, nyt itsellä ikää 33. Vaatii kyllä aina enemmän huomiota palautumiseen ja treenailuunkin, kun ikää tässä karttunut. 750 yhteistulos olisi sellainen, johon voisi voimailun jättää ja siirtyä eteenpäin. Saa nähdä, mitä keksii.. toisaalta nuo mainitsemasi pikkukisatkin voisi tuoda motivaatiota. :)
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Hyvähän se on treenata, jos taipuu. Mutta koitapa sitten, jos reilukaan venyttely ei riitä. Ei sitä saatana vaan jaksa sitä venyttelyn määrää, kun ilman treeniäkin menee kroppa kankeeksi joka päivä. Mavea joutuu kattomaan useamman peilin kautta ja painoja ei uskalla reilusti laittaa, kun ei kunnolla taivu. Kyykkyä ei edes uskalla kokeilla kuin laitteessa. Toinen polvi antaa paikotellen palautetta ja nilkka myös, ei liity tekniikkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
Toisaalta bodauksen aloittaminen puolitosissaan voisi tuoda hyvää vaihtelua, en vaan oikein ymmärrä siitä niin paljon. Liikettä on mun mielestä helpompi treenata, kuin lihasta. Mukava lukea, että nelikymppisenäkin ja senkin jälkeen on vielä toivoa, nyt itsellä ikää 33. Vaatii kyllä aina enemmän huomiota palautumiseen ja treenailuunkin, kun ikää tässä karttunut. 750 yhteistulos olisi sellainen yhteistulos, johon voisi voimailun jättää ja siirtyä eteenpäin. Saa nähdä, mitä keksii.. toisaalta nuo mainitsemasi pikkukisatkin voisi tuoda motivaatiota. :)
Nelikymppiseksi asti se voima käsittääkseni kasvaa kun treenaa.

Tiedä miten kova tekijä sinusta tulee jos alat kehonrakennusta treenata ja pistät syömiset siinä ohessa kuntoon ja "lisäravinnepuolen".

Iän myötä se palautuminen hidastuu ja aika lähellä kerran viikossa pystyy vain samat lihakset perusteellisesti treenaamaan enää. Ainakin itsellä näin. Toisella treenikerralla viikossa voi kevyttä lisätreeniä tehdä "ongelma-alueille".

Toista se oli joskus 15-vuotiaana. Sama melkein miten itsensä treeneissä veti viimeisen päälle sippiin niin seuraavana päivänä vain uutta putkeen. Viikon treenileirikin meni samaa kaavaa.
 

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
No ei tuo 600 mun mielestä järin ihmeellinen ole, riippuu toki omapainosta. Omapaino itsellä nyt 128, pituus 188cm. Penkki 170, kyykky 240 ja veto 260. Tuostakin tulee jo 670. 100 - 130 lisää yhteistulokseen, niin alkaa olemaan jo jees. Vai onko sitä sitten niin tottunut jo noihin.
Ilmeisesti mittasuhteissa jotain, kun penkki ja kyykky sinulla ihan toisilla lukemilla, mutta mavessa about samat.

En ole ykkösiä kokeillut vuosiin, mutta mitä tässä viimeaikoina tehtyt ns. ylirautaykkösiä rpe 8:lla: 185 / 125 / 245 (2s stopilla mave). Normi mave varmaan jossain 265 paikkeilla.

178 / 77 statsit siis ja onhan toi mave ihan epäbalanssissa minulla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
828
Ilmeisesti mittasuhteissa jotain, kun penkki ja kyykky sinulla ihan toisilla lukemilla, mutta mavessa about samat.

En ole ykkösiä kokeillut vuosiin, mutta mitä tässä viimeaikoina tehtyt ns. ylirautaykkösiä rpe 8:lla: 185 / 125 / 245 (2s stopilla mave). Normi mave varmaan jossain 265 paikkeilla.

178 / 77 statsit siis ja onhan toi mave ihan epäbalanssissa minulla.
Kyllähän ne vaikuttaa. Itsellä raajatkin suht pitkät, niin vedon pitäisi olla helposti se 300 tai yli tällä massalla, mutta ei vaan voima riitä. Noilla sun mitoillahan 250+ veto on todella kova. :thumbsup:
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Ihan mielenkiinnosta, käyttekö te kolmensadan vetomiehet myös foorumin kellottelu / peli puolella viestittelemässä? :D:thumbsup:
 

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
Kyllähän ne vaikuttaa. Itsellä raajatkin suht pitkät, niin vedon pitäisi olla helposti se 300 tai yli tällä massalla, mutta ei vaan voima riitä. Noilla sun mitoillahan 250+ veto on todella kova. :thumbsup:
Tällä hetkellä JTO:n valmennuksessa, ei ole aiemmin tullut puhdasta voimailua harrastettua niin aattelin huvikseni ekaa kertaa testata saisiko treenaamalla ihan lajin mukaisesti jotain tuloksia. Näyttää herralla ihan 4/5 osaamista olevan ja PR:t paukkuvat.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
Tällä hetkellä JTO:n valmennuksessa, ei ole aiemmin tullut puhdasta voimailua harrastettua niin aattelin huvikseni ekaa kertaa testata saisiko treenaamalla ihan lajin mukaisesti jotain tuloksia. Näyttää herralla ihan 4/5 osaamista olevan ja PR:t paukkuvat.
Ihan uteliaisuuttani kyselen miten tällainen valmennus käytönnössä toimii ja mitä se kustantaa?

Varmaan motivaatiotakin saa lisää kun siitä kerran maksaakin ja toisaalta siitäkin kun tietää että joku ne sarjat ja muut mitä tekee ainakin "paperilta" katsoo.
 

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
Ihan uteliaisuuttani kyselen miten tällainen valmennus käytönnössä toimii ja mitä se kustantaa?

Varmaan motivaatiotakin saa lisää kun siitä kerran maksaakin ja toisaalta siitäkin kun tietää että joku ne sarjat ja muut mitä tekee ainakin "paperilta" katsoo.
Valmentaja kertoo mitä teet, ja jos ravintovalmennus mukana myös, mitä syöt. Sitten seurataan painoa (jos ravintovalmennus) ja tuloksia. Esitetään kysymyksiä, katotaan onko tarvetta muokata ohjelmaa, tsekataan tekniikoita livenä tqi videona.

Olen ollut sekä Markku Tikan vastaavassa (hypertrofia ekana + dieettiä perään) ja nyt JTO:lla puhtaassa voimanosto setissä. Molemmat toimineet todella hyvin.
Osaisin varmasti itsekin nuo kehitellä, mutta en niin optimaalisesti kuin nämä herrat. Mutta siinä samalla oppii itse ja seuraavalla kerralla voi onnistua itse paremmin.
Turha kiivetä perse edellä puuhun.

Motivaatio ei ole minulle ongelma, mutta varmasti joku saa sitäkin, kun on "vastuussa" tuloksistaan ja maksaa tosiaan.

Kustantaa sen 80e/kk tällä hetkellä, eli ei mitään,kun katsoo kehitystä vaikka omalla kohdallani.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Valmentaja kertoo mitä teet, ja jos ravintovalmennus mukana myös, mitä syöt. Sitten seurataan painoa (jos ravintovalmennus) ja tuloksia. Esitetään kysymyksiä, katotaan onko tarvetta muokata ohjelmaa, tsekataan tekniikoita livenä tqi videona.

Olen ollut sekä Markku Tikan vastaavassa (hypertrofia ekana + dieettiä perään) ja nyt JTO:lla puhtaassa voimanosto setissä. Molemmat toimineet todella hyvin.
Osaisin varmasti itsekin nuo kehitellä, mutta en niin optimaalisesti kuin nämä herrat. Mutta siinä samalla oppii itse ja seuraavalla kerralla voi onnistua itse paremmin.
Turha kiivetä perse edellä puuhun.

Motivaatio ei ole minulle ongelma, mutta varmasti joku saa sitäkin, kun on "vastuussa" tuloksistaan ja maksaa tosiaan.

Kustantaa sen 80e/kk tällä hetkellä, eli ei mitään,kun katsoo kehitystä vaikka omalla kohdallani.
Tuo on helppo allekirjoittaa (kun itse olen Mentulan valmennuksessa) Eihän näissä ole kyse siitä etteikö itse osaa tai on puute motivaation suhteen. Vaan (esim. itselläni) se on aivan helvetin hienoa että joku toinen (erittäin osaava taho) pureksii nämä asiat sinulle valmiiksi ja sinä vaan noudatat. Tekee uskomattoman hyvää pääkopalle. Kyllä ne kaverit jotka ammatikseen ovat näitä hommia tehneet kun me vasta imettiin peukkua jotain osaavatkin. + Ulkopuolinen taho näkee aina asiat erilailla kun sinä itse. Esim. suoritustekniikat, esteettiset vahvuudet ja heikkoudet etc.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
143
Jos näiden tekijämiesten seassa ketjua lukee aloitteleviakin raudannostajia, niin omasta puolestani (melko noviisina itsekin) voin suositella lämpimästi Starting Strength -ohjelmaa. Kunhan alkupainot valitsee maltillisesti ja katsoo ne tekniikat kuntoon, niin tuo ohjelma motivoi mukavasti, kun sarjapainot nousee nopeaan tahtiin ja kroppaan jää kauttaaltaan jämäkkä fiilis suht pienilläkin painoilla.

Tuosta vielä linkkiä pakkotoistoon Starting Strength - 1-jakoinen perusohjelma aloittelijalle
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Vähänkin enemmän jos on salilla käynyt niin kolme kertaa viikossa kyykyssä vitosia... On kintut hiukan tulessa viimeistään parin viikon jälkeen, ja joka kerta lisää painoa.

Mutta varmasti erittäin toimiva ohjelma jos aloittelee eikä saa vielä itseään niin puhki isoilla liikkeillä. Ja sopivan yksinkertainen. Tällasella on hyvä lähteä liikkeelle.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
145
Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia olkapään AC-nivelen kanssa? Onko joutunut treeniä muuttaa? Juuri tässä viikon sairauslomalla tulehduskipulääkkeen kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Enemmän ja vähemmän kärsitty jos jonkinlaisita olkapäävammoista. Nivelkapseli mm. löystynyt eli olkapää pääsee helposti muljahtamaan pois sijoiltaan, josta seuraakin vitulliset kiertäjäkalvosin kivut about viikon parin ajaksi. Onneks nämä ovat reilusti vähenemään päin aktiivisella omahoidolla. Sanomattakin selvää että kun ikää tulee lisää niin lihashuollon tarve kasvaa.. Monet vaan oppii ja tajuaa tämänkin kantapään kautta (kuten allekirjoittanut)
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia olkapään AC-nivelen kanssa? Onko joutunut treeniä muuttaa? Juuri tässä viikon sairauslomalla tulehduskipulääkkeen kanssa.
Olkapään vaivojen vuoksi penkkipunnerruksen olen itse jättänyt pois treenistä ja korvannut sen käsipainoilla punnertamisella tasa- ja vinopenkistä, vipunostoilla ja rintaprässi koneella.

Olkapaissä ei ole minulla muuta vaivaa kuin se, että penkkipunnerruksessa kun lyö tankoon reilusti rautaa niin siitä etuolkapään nurkille tahtoo tulla pientä kipua ja kolotusta. Turha sitä itseä rikon penkkipunnerruksella kun sen voi jättää pois ja korvata muilla liikkeillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Olkapään vaivojen vuoksi penkkipunnerruksen olen itse jättänyt pois treenistä ja korvannut sen käsipainoilla punnertamisella tasa- ja vinopenkistä, vipunostoilla ja rintaprässi koneella.

Olkapaissä ei ole minulla muuta vaivaa kuin se, että penkkipunnerruksessa kun lyö tankoon reilusti rautaa niin siitä etuolkapään nurkille tahtoo tulla pientä kipua ja kolotusta. Turha sitä itseä rikon penkkipunnerruksella kun sen voi jättää pois ja korvata muilla liikkeillä.
Itsellä täysin sama ongelma, kp-penkissä ei ole ollut mitään ongelmia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Mikäs homma noissa estroblokkereissa onkaan, tai siis onko mitään hyötyä jollei ole dopingia päällä?

Epäilyttää noiden teho. Voiko jopa olla että vaikka vapaata testoa oliskin ok veressä niin muuntuu estrogeeniksi. Lupailevat jopa kortisolin vähenemistä, se olis paikallaan varmaan myös.

Taitaa niissäkin olla niin että pitää sitten olla oikeeta lääkettä eikä ravintolisän mallista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Mikäs homma noissa estroblokkereissa onkaan, tai siis onko mitään hyötyä jollei ole dopingia päällä?

Epäilyttää noiden teho. Voiko jopa olla että vaikka vapaata testoa oliskin ok veressä niin muuntuu estrogeeniksi. Lupailevat jopa kortisolin vähenemistä, se olis paikallaan varmaan myös.

Taitaa niissäkin olla niin että pitää sitten olla oikeeta lääkettä eikä ravintolisän mallista.
Jos on epäsuhdanne testotasojen ja estrotasojen välillä. Estrot tosin pitäisi mittauttaa (miesten) aina herkällä menetelmällä jotta saisi oikean tuloksen.. Epäherkkä toki antaa suuntaa myös. pps-shopin myymä bromo-6 on toimiva tuote (omakohtaisesta labrattu ennen ja jälkeen Synlabissa), mutta turha noita on laskea jollei ne oikeasti ole viitteiden yläpuolella. Vähentele sitä kortisolia vaikkapa ashwagandhalla (mikäli sen ole mitannut ja korkeaksi todennut)

The treatment group that was given the high-concentration full-spectrum Ashwagandha root extract exhibited a significant reduction (P<0.0001) in scores on all the stress-assessment scales on Day 60, relative to the placebo group. The serum cortisol levels were substantially reduced (P=0.0006) in the Ashwagandha group, relative to the placebo group. @ pubmed
 
Viimeksi muokattu:

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Jos on epäsuhdanne testotasojen ja estrotasojen välillä. Estrot tosin pitäisi mittauttaa (miesten) aina herkällä menetelmällä jotta saisi oikean tuloksen.. Epäherkkä toki antaa suuntaa myös. pps-shopin myymä bromo-6 on toimiva tuote, mutta turha noita on laskea jollei ne oikeasti ole viitteiden yläpuolella. Vähentele sitä kortisolia vaikkapa ashwagandhalla.
Vois kyllä piruuttaan nuo testailla jossain välissä jollei maksa maltaita. Kortisoli joskus mitattu, 3vk talviloman jälkeen ja kippas-kappas ei koholla. Perus arkena eri, jos ashwagandha siihen tepsii niin pitääpä ottaa kokeiluun.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
444
Mikäs homma noissa estroblokkereissa onkaan, tai siis onko mitään hyötyä jollei ole dopingia päällä?

Epäilyttää noiden teho. Voiko jopa olla että vaikka vapaata testoa oliskin ok veressä niin muuntuu estrogeeniksi. Lupailevat jopa kortisolin vähenemistä, se olis paikallaan varmaan myös.

Taitaa niissäkin olla niin että pitää sitten olla oikeeta lääkettä eikä ravintolisän mallista.
Menee vähän samaan kategoriaan, kuin "testobuusterit" ja "rasvanpolttajat": huuhaata. Toki siellä voi jotain hyvin pieniä vaikutuksia olla (nekin yleensä placeboa), mutta hinta/hyötysuhde yleensä järkyttävän huono.

Pienillä muutoksilla yleisessä aktiivisuudessa, ruokavaliossa ja nukkumisessa saat todennäköisesti huomattavasti parempia, tehokkaampia ja pitkäkestoisempia hyötyjä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Sopii tänne palstaan niin kysytään.

Eli riisin/pastan raaka-kypsäpaino. Olen itse pitänyt kerrointa n. 2,5 - 2,75. Ilmeisesti ihan hyvä noudattaa tätä edelleen vai onko tarkempia keskimääräisiä mittoja kenelläkään. Pääasiassa siis basmati -ja jasmiiniriisi, sekä vaalea makarooni.

Lihassa sitten olen pitkään noudattanut kasvaa, että kypsennettäessa lähtee n. 20% lihan painosta nesteitä. Eli jos raakapaino on lihassa 150g, kypsänä on 120g, näin mutulla. Onko ihan hyvä luku vai kannattaako sitä lähteä muokkaamaan?

Valmistan suuria määriä ruokaa kerrallaan ja kippoja ei riitä kuin 1-2 päiväksi (sekä jääkaapin rajallinen tila), joten ruokaa on paljon valmiina jääkaapissa, joita sitten lappaan lautaselle kotona.

Säästyy aikaa kun on ns vakiot mitä noudattaa, mutta onko mulla hioomista noissa?
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Menee vähän samaan kategoriaan, kuin "testobuusterit" ja "rasvanpolttajat": huuhaata. Toki siellä voi jotain hyvin pieniä vaikutuksia olla (nekin yleensä placeboa), mutta hinta/hyötysuhde yleensä järkyttävän huono.

Pienillä muutoksilla yleisessä aktiivisuudessa, ruokavaliossa ja nukkumisessa saat todennäköisesti huomattavasti parempia, tehokkaampia ja pitkäkestoisempia hyötyjä.
Jep, näin yleensä asia on. Nuo muut asiat laitetaan enemmän tai vähemmän kohdilleen (nukkuminen vaikein kun ei malta mennä tarpeeksi aikaisin nukkumaan) mutta siihen on kyllä pienet avut tervetulleita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
209
Omassa touhussa on paino pysytellyt 104 kilon (pituus 190 cm) tuntumassa pienellä heitoilla (lähinnä ylöspäin) koko kuluneen vuoden jo. Vuoden alusta numereeliset tulokset ovat nousseet niin pää- kuin apuliikkeissäkin ja lihasmassan kasvun huomaa silmälläkin. Mittanauhan mukaan kuukaudessa oli rinnanympärys kaventunu 3, samalla kun vyötärö oli kasvanut 6 senttiä. Jälkimmäisen selittänee mittausta edeltäneellä viikolla täyslepo alaselkävaivojen takia ja rankka viikon lääkepopsiminen - liekö kerännyt nestettä. Toivottavasti. Tästä aikaa vajaa kolme viikkoa.

Tavoite, suunta, toive - millä nimellä sitä nyt haluaa kutsua olisi vyötärön kaventaminen ~10 sentillä, nyt sen ollessa 100-alkuinen. Absoluuttisella painolla ei ole väliä periaatteessa - jos paino pysyy samana ja vyötärö kavenee, voimaharjoittelun tuloksena lihasmassahan kertyy jonnekin.

3-jakoinen kahdesti viikossa: rinta ja ojentajat, jalat ja olkapäät, selkä ja hauis. Per lihasryhmä ~3 sarjaa, sarjojen pituus 5-12 toistoa (per treeni). Vatsoja fiiliksen mukaan pari kertaa viikossa. Tällä sapluunalla mennään tällä hetkellä, tai on menty ehkä pari viikkoa.Vuoden alusta sitä ennen 3-jakoista niin, että viikossa tuli 3-5 treeniä riippuen muusta elämästä.

Pidättekö kokonaisuutta liian tuimana? Joka 4. viikko on kevennetty (@Gale :n vinkistä sarjojen pituudet puolitetaan, vastuksen ollessa sama). Vaihtelevuutta tapaan treenata lihasryhmä tulee - surffailen esim. rintatreenissä käsipainojen ja tangon välillä, nostokulmia unohtamatta jopa viikon sisälläkin. Treenipäiväkirjaan kaikki toki dokumentoidaan, jotta voidaan tarkastella seuraavassa treenissä huomioita aiemmista nostoista.
 

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
Omassa touhussa on paino pysytellyt 104 kilon (pituus 190 cm) tuntumassa pienellä heitoilla (lähinnä ylöspäin) koko kuluneen vuoden jo. Vuoden alusta numereeliset tulokset ovat nousseet niin pää- kuin apuliikkeissäkin ja lihasmassan kasvun huomaa silmälläkin. Mittanauhan mukaan kuukaudessa oli rinnanympärys kaventunu 3, samalla kun vyötärö oli kasvanut 6 senttiä. Jälkimmäisen selittänee mittausta edeltäneellä viikolla täyslepo alaselkävaivojen takia ja rankka viikon lääkepopsiminen - liekö kerännyt nestettä. Toivottavasti. Tästä aikaa vajaa kolme viikkoa.

Tavoite, suunta, toive - millä nimellä sitä nyt haluaa kutsua olisi vyötärön kaventaminen ~10 sentillä, nyt sen ollessa 100-alkuinen. Absoluuttisella painolla ei ole väliä periaatteessa - jos paino pysyy samana ja vyötärö kavenee, voimaharjoittelun tuloksena lihasmassahan kertyy jonnekin.

3-jakoinen kahdesti viikossa: rinta ja ojentajat, jalat ja olkapäät, selkä ja hauis. Per lihasryhmä ~3 sarjaa, sarjojen pituus 5-12 toistoa (per treeni). Vatsoja fiiliksen mukaan pari kertaa viikossa. Tällä sapluunalla mennään tällä hetkellä, tai on menty ehkä pari viikkoa.Vuoden alusta sitä ennen 3-jakoista niin, että viikossa tuli 3-5 treeniä riippuen muusta elämästä.

Pidättekö kokonaisuutta liian tuimana? Joka 4. viikko on kevennetty (@Gale :n vinkistä sarjojen pituudet puolitetaan, vastuksen ollessa sama). Vaihtelevuutta tapaan treenata lihasryhmä tulee - surffailen esim. rintatreenissä käsipainojen ja tangon välillä, nostokulmia unohtamatta jopa viikon sisälläkin. Treenipäiväkirjaan kaikki toki dokumentoidaan, jotta voidaan tarkastella seuraavassa treenissä huomioita aiemmista nostoista.
Ymmärsinkö oikein, että vedät 3-jakoisen läpi 2x/vk? Toimii sinällään tuo korkean frekvenssin treenailukin, kunhan et yksittäisiä treenejä vedä överiksi, mitä et teekään. Jos 3 sarjaa/lihasryhmä/treeni niin ilmeisesti teet vain yhden liikkeen? Kyllä tuohon toinen vielä menisi kaveriksi ilman viikkotason hajoamista. Voit esim. vetää nuo 4. vk blokit siten, että ekalla viikolla 3 sarjaa, tokalla 4, kolmannella 5, kevennys. Sitten taas alusta isommalla painolla.

Tavoitteena on laihtuminen, eli missä kuosissa ruokailu? Treeneja trackaat hienosti, mutta meneekö safkat samalla määrätietoisuudella?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
209
Ymmärsinkö oikein, että vedät 3-jakoisen läpi 2x/vk? Toimii sinällään tuo korkean frekvenssin treenailukin, kunhan et yksittäisiä treenejä vedä överiksi, mitä et teekään. Jos 3 sarjaa/lihasryhmä/treeni niin ilmeisesti teet vain yhden liikkeen? Kyllä tuohon toinen vielä menisi kaveriksi ilman viikkotason hajoamista. Voit esim. vetää nuo 4. vk blokit siten, että ekalla viikolla 3 sarjaa, tokalla 4, kolmannella 5, kevennys. Sitten taas alusta isommalla painolla.

Tavoitteena on laihtuminen, eli missä kuosissa ruokailu? Treeneja trackaat hienosti, mutta meneekö safkat samalla määrätietoisuudella?
3-jakoinen tosiaan kahdesti läpi viikossa, eli 6 treenikertaa kalenteriviikkoon. Kirjoitin ilmeisesti hieman vajavaisesti - per lihasryhmä noin kolme liikettä, ja per liike esim. 3x10, per treenikerta. Esimerkkinä rinnalle tulee tiistaina 3 eri liikettä ja jokaista tulee 3x~10. Sama juttu perjantaina. Rinnan työtoistoja kertyy viikossa siis ~180 kappaletta ja seuraava rintatreeni on 72-96 h kuluttua, optimiolosuhteissa.

Mikäli maanantaina pelaan salibandyä, tullee viikossa max. 5 salipäivää jos pidän yhden päivän lepoa. Jos on menoja tai aikataulupaineita, voi jäädä pari päivää saleilematta viikosta. Riippuu viikon mukaan, vaihtelevuutta on.

Ruoka on lähtökohtaisesti "hyvää" - määrät elävät (en punnitse). Vastaus viimeiseen kysymykseen, ei mene.

Esimerkkipäivä:
Aamiainen - voileipä/tuorepuuro, (hedelmä), kahvi
Lounas - kanaa ja riisiä/jauhelihaa ja pastaa "pienehkö eväsrasiallinen"
Välipala - puuroa/rahka, (voileipä), (hedelmä)
Päivällinen - kts. lounas + salaattia, fetaa, raejuustoa, avokadoa (vaihdellen ja mixaillen)
Iltapala - JOS päivällinen menee myöhään kuten useasti menee, ei mitään. Mikäli ei, välipalan tyylinen

Viikonloppuna saatan leipoa pizzan jos mieli tekee, hyvällä omallatunnolla. Suluissa olevat ehkä.
 

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
3-jakoinen tosiaan kahdesti läpi viikossa, eli 6 treenikertaa kalenteriviikkoon. Kirjoitin ilmeisesti hieman vajavaisesti - per lihasryhmä noin kolme liikettä, ja per liike esim. 3x10, per treenikerta. Esimerkkinä rinnalle tulee tiistaina 3 eri liikettä ja jokaista tulee 3x~10. Sama juttu perjantaina. Rinnan työtoistoja kertyy viikossa siis ~180 kappaletta ja seuraava rintatreeni on 72-96 h kuluttua, optimiolosuhteissa.

Mikäli maanantaina pelaan salibandyä, tullee viikossa max. 5 salipäivää jos pidän yhden päivän lepoa. Jos on menoja tai aikataulupaineita, voi jäädä pari päivää saleilematta viikosta. Riippuu viikon mukaan, vaihtelevuutta on.

Ruoka on lähtökohtaisesti "hyvää" - määrät elävät (en punnitse). Vastaus viimeiseen kysymykseen, ei mene.

Esimerkkipäivä:
Aamiainen - voileipä/tuorepuuro, (hedelmä), kahvi
Lounas - kanaa ja riisiä/jauhelihaa ja pastaa "pienehkö eväsrasiallinen"
Välipala - puuroa/rahka, (voileipä), (hedelmä)
Päivällinen - kts. lounas + salaattia, fetaa, raejuustoa, avokadoa (vaihdellen ja mixaillen)
Iltapala - JOS päivällinen menee myöhään kuten useasti menee, ei mitään. Mikäli ei, välipalan tyylinen

Viikonloppuna saatan leipoa pizzan jos mieli tekee, hyvällä omallatunnolla. Suluissa olevat ehkä.
Jees, tuota vähän aattelinkin eli sen 18 työsarjaa viikossa. Paljonko sinulla on kokemusta pohjilla? Ei välttämättä ole liikaa, mutta sanotaan, että jos treeniuran alkuvaiheilla niin et tarvitse tuota määrää. Lähtisin itse vetämään tuolla pienellä syklityksellä, tyyliin 12 -> 15 -> 18 -> kevennys neljän viikon syklillä. Ja muista, että kädet ottavat osumaa myös tehokkaasti rinnasta/deltoista/selästä, eli niiltä voisi pudottaa liikkeet kahteen suoriltaan.

Hyväkin treeni menee hukkaan, mikäli ruokailu ei ole kunnossa. Periaatteellisesti näyttää ihan ok:lta ruoka-aineiltaan, mutta tuollakin treenimäärällä voi olla ongelma siinä, että syöt liian vähän. Tällöin kroppa ei toimi ja palautuminen kärsii.
Suosittelisin mittaamaan edes parilta päivältä, niin tiedät about baselinen mitä syöt. Sinun kokoisen kaverin lepokulutus on jo aika kova, niin kyllä tuossa joku 2800kcal menisi dieetistä vielä. Tuo on ns. puhtaina ruoka-aineina aikas paljon.
Makrot tähtäisin johonkin 200P / 80 R / 320HH.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
209
Jees, tuota vähän aattelinkin eli sen 18 työsarjaa viikossa. Paljonko sinulla on kokemusta pohjilla? Ei välttämättä ole liikaa, mutta sanotaan, että jos treeniuran alkuvaiheilla niin et tarvitse tuota määrää. Lähtisin itse vetämään tuolla pienellä syklityksellä, tyyliin 12 -> 15 -> 18 -> kevennys neljän viikon syklillä. Ja muista, että kädet ottavat osumaa myös tehokkaasti rinnasta/deltoista/selästä, eli niiltä voisi pudottaa liikkeet kahteen suoriltaan.

Hyväkin treeni menee hukkaan, mikäli ruokailu ei ole kunnossa. Periaatteellisesti näyttää ihan ok:lta ruoka-aineiltaan, mutta tuollakin treenimäärällä voi olla ongelma siinä, että syöt liian vähän. Tällöin kroppa ei toimi ja palautuminen kärsii.
Suosittelisin mittaamaan edes parilta päivältä, niin tiedät about baselinen mitä syöt. Sinun kokoisen kaverin lepokulutus on jo aika kova, niin kyllä tuossa joku 2800kcal menisi dieetistä vielä. Tuo on ns. puhtaina ruoka-aineina aikas paljon.
Makrot tähtäisin johonkin 200P / 80 R / 320HH.
Monta hyvää pointtia.

Yhtäkään kokonaista vuotta ei ole koskaan tullu putkeen treenattua. Kesän punttitauko on mennyt pyörän selässä. Noin kolme vuotta "aktiivista" treeniä on lähellä. Käsien epäsuora rasitus pitää paikaansa kuten sanoit. Tuo nousujohteisuus voisi olla kokeilemisen arvoinen 4 viikon blokin sisällä.

Yritän mitata parin päivän sapuskat. Palkkari menee treenin jälkeen toki. Toistaiseksi yleinen fiilis on hyvä - uni hyvä, treenit hyvä, ruokahalu hyvä. Henkinen tai psykologinen, positiivinen ongelma, voi olla se ettei juuri muu kuin treenaus kiinnosta. Plus pysyy poissa pahanteosta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Tämä ei nyt liity ihan aiheeseen, mutta kun asiaa tässä mietin.

Miksi dieetillä seksihalut ovat korkeammat kuin bulkilla? Jostain luin, että asia olisi päinvastoin. Viimeisen kahden vuoden aikana kuitenkin huomannut tälläisen yhtälön.

Tuleeko bulkilla sitten liikaa rasvaa/estrogeenia + kovasykkeisen aerobisen puutos?

Mielenkiintoinen aihe joka tapauksessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
48
Tämä ei nyt liity ihan aiheeseen, mutta kun asiaa tässä mietin.

Miksi dieetillä seksihalut ovat korkeammat kuin bulkilla? Jostain luin, että asia olisi päinvastoin. Viimeisen kahden vuoden aikana kuitenkin huomannut tälläisen yhtälön.

Tuleeko bulkilla sitten liikaa rasvaa/estrogeenia + kovasykkeisen aerobisen puutos?

Mielenkiintoinen aihe joka tapauksessa.
Tarkempaa tietoa ei ole, mutta käsittääkseni juuri testotasot nousee, kun rasva% laskee kehossa ja tämä voi lisääntyneet halut selittää. Jos sitten kiristetään se rasvaprosentti ihan minimiin niin varmaan tulee taas päinvastaisia tuloksia
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Sali meni sitten tänään kiinni. Pitää keksiä jotain ulkoilua varmaan korvikkeeksi.
Porissa taitaa olla ainakin Isomäessä ja Kirjurinluodon lenkkipoluilla jotain omapainotelineitä, joiden kanssa vois vähän kokeilla lenkin aikana.
Kotona ei kuitenkaan jaksa alkaa punnertelemaan.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 307
Kuopiossa kunnan salit laitettu kiinni kuukaudeksi, veikkaan että voipi venyä tuosta. Kait se on käsipainoilla yritettävä jumpata jotain kotona, "raudat" lörähtäneet urakalla sitten joskus kun palaillaan :hmm:
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
756
Tämä ei nyt liity ihan aiheeseen, mutta kun asiaa tässä mietin.

Miksi dieetillä seksihalut ovat korkeammat kuin bulkilla? Jostain luin, että asia olisi päinvastoin. Viimeisen kahden vuoden aikana kuitenkin huomannut tälläisen yhtälön.

Tuleeko bulkilla sitten liikaa rasvaa/estrogeenia + kovasykkeisen aerobisen puutos?

Mielenkiintoinen aihe joka tapauksessa.
Liikaa aerobista treeniä ja seksihalut lähtee täysin. Etenkin kun ollaan kunnolla overreachattu.

VHH dieetti kanssa tappaa itsellä halut. Ei vaan jaksa.
 

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
Kuopiossa kunnan salit laitettu kiinni kuukaudeksi, veikkaan että voipi venyä tuosta. Kait se on käsipainoilla yritettävä jumpata jotain kotona, "raudat" lörähtäneet urakalla sitten joskus kun palaillaan :hmm:
Kai siellä nyt joku yksityinen on auki?

Oslossa laitettu myös yksityiset salit kiinni hallituksen päätöksellä, toisin kuin Suomessa oli vain suositus. 26.3. loppuu tuo, mutta onneksi työpaikalla on sali niin ei tule treenikatkoja :love2: Suljettu sekin tosin, mutta onneksi tunnen oikeat ihmiset ja avain hankittu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Oma (yksityinen) sali vielä auki ja hyvä niin .... Aivan normaalisti tulee käytyä, sen suhteen mikään ei ole muuttunut.. Ehkä enempi tulee lotrattua käsidesillä. Olotila aikaa olemaan aikas kireähkö jo. Ehkä tässä vielä kesäksi pääsee kuntoon. (eipähän ole ainuttakaan sairastunutta vielä omalla paikkakunnalla *kop kop*)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Kannattaa noista ihmelääkkeistä kertoa THL:lle, koska heiltä tuollainen tieto puuttuu millä tartunnat saa loppumaan.

Itse pidän kyllä järjenvastaisena, että sinne salille pitää väkisin änkeä, vaikka jokainen tietää, että sillä altistaa itsensä plus pahempana voi levittää sitä tautia sellaisille, joilla sitä vastustuskykyä ei kunnolla ole. Lisäksi pari skipattua salikertaa (kohta kaikki salit kun kuitenkin ovat kokonaan kiinni ja kovat liikkumiskiellot päällä) on niin marginaalinen juttu sen rinnalla, että ottaa sen riskin, että itse terveenäkin saa tartunnan pahanlaatuisena ja tästä saattaa seurata useiden kuukausien toipumisjakso ja jopa pysyvä keuhkosairaus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
856
Mistä sä tiät vaikka olisikin, ei porukkaa testata niin oikeesti kaikki terveet saattaa tota levittää.
Eihän sitä tiedä, mutta mistä olet keksinyt, että ei testattaisi? Ainakin täällä Pirkanmaalla testataan entistä enemmän, vaikka pariin päivään ei uusia korona-tapauksia löytynytkään. Toki testit kohdennetaan erilailla tällä hetkellä.

Anyway, jos ei Elixia pian avaa oviaan niin tarvii miettiä plan B. Muita saleja täällä on kyllä paljon auki, mutta voisihan sitä rakennella omaakin pienimuotoista jumppa corneria.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 634
Tän herran sivu ja Insta kannattaa ottaa seurantaan - aika pitkälle pääsee kotonakin kun vähän miettii

 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 450
Viestejä
4 162 270
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom