Nyt täytyy hehkuttaa tännekin kun oli niin "hyvänmielen treeni". Heinäkuussa aloitin siis nollista kyykkäämään jollain 50kg painolla
Viime kuuhun asti pääsin johonkin 90x6 maksimeihin mutta tää kävi jo liikaa tekniikan kustannuksella, tanko pääsi nousemaan selässä ylös ja aiheutti kuumotusta. Nyt olen viikon-kaks treenannut vaan teknikkaa mutta tänään päätin oikeasti toteuttaa just mitä netistä luin. Tein jälleen lowbar kyykkyjä, mutta nyt en mennyt ATG, sillä jos lowbar kyykyssä menee liian syvälle, menettää vissiin takareidet pidon, selkä pyöristää ja tekniikka on paska - juuri mitä olen itse kokenut! Nyt meni oikein mallikkaasti 3x5 90kg, tanko pysyi paikallaan eikä missään vaiheessa ollut sellainen olo että paino vie miestä vaan toisinpäin! EDIT: menen tietekin kyykyssä silti "paralleriin"! Ja sidenote: valmentaja aikoinaan crossfitissäkin totesi etukyykkyjen(?) kohdalla että menen liian syvälle niin kropan pito näyttää hajoavan kun perse/lantio menee liian huonoon kulmaan.
Tein myös muutoksia mun ohjelmaan kun olkapääkin kuntoutunut mallikkaasti (sain tänään sitten heinäkuun loukkaantumisen 5, 4 ja 3 puhdasta hyvää leukaa!) + haluan nyt jaloille tasaista kuormitusta pisin viikkoa sillä välit treenien A, B ja A kohdalla voi juoksemisen ym. takia venyä liian pitkiksi jolloin kyykkäämisen ja pystärin väli voi olla viikon.
A treeni
-Takakyykky
-Pystäri
-Leuat
-Pohkeet seisten
-Core (lähinnä vielä jalannostot makuulta)
-Ekstraa jos jaksaa
B treeni
-Kulmasoutu käsipainolla
-Etukyykky (korvasin jullen tällä)
-Penkki (siirsin treenistä A tähän, vinopenkki vaihtuu penkiksi, A treenissä menee vitusti aikaa muutenkin niin ehkä tää toimii paremmin näin)
-Leuat
-Core (sama kuin A).
-Ekstraa esim hack kyykky, tosin toivon että etukyykky vie tän tarpeen nyt kokonaan + ei tunnu polvissa kovin kivalta