• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

Kuntosali, urheilu ja painonpudotus

Peruutellaan tuon ATP diagnoosin kanssa. Istumatyö on jäykistänyt rautakangeksi ja joskus aamulla herätessä alaselkä jumissa. Lonkan koukistajat tuhannen jumissa? Lisätään tähän vielä se ettei ole tullut tehtyä ikinä mitään kehon huoltoa :D

Mitä kangelle keksitään, miten lonkan koukistajat takaisin omaan pituuteensa?

Käy pätevällä fyssarilla joka tekee arvion ja antaa jumppaohjeet, itsediagnosointi youtubevideoista ei aina ihan helppoa kun oireet/ongelmat voi johtua monesta.

PK-seudulla suosittelen urheiluterapiakeskusta tai sitten työterveyden kautta jos haluaa säästää

Nyt kun on tarpeeksi kauan tullut höntsäiltyä käsipainoilla neljän seinän sisällä, ajatuksena oli ostaa salikortti. Eikä edes mikään uudenvuoden lupaus, vaan tuli ohimennen koitettua kevyttä treeniä muutamalla laitteella ja tuntui paljon mielekkäämmältä kuin puhtaasti käsipainoilla touhuaminen.
Tässä katsellut eri kuntosaleja ja niiden hinnoittelua turun seudulla, yllätyin miten hintavia nuo vuosijäsenyydet on. Paitsi GoGo Express useamman satasen halvempi kuin mitä monet muut. Onko tässä jokin juju mitä en hoksaa?
Itse katsoisin ensisijaisesti missä asuu ja missä käy töissä tms. ja tutkisin vaihtoehtoja siltä väliltä -- riippuen tietenkin että onko valmis käymään salilla ennen tai jälkeen töiden tai vasta ihan muuhun aikaan. Madaltaa aina kynnystä lähteä sinne salille, kun ei ole mitään puolen tunnin ruuhkassa jonottelua tms. luvassa. Näin ollen jos astu jossain kaupungin laidalla, niin naapurikaupungistakin voi löytyä mielekkäitä vaihtoehtoja.

Salin valinnan suhteen miettisin ensin, että mitä sieltä salilta tarvitset. Toiset menee treenaamaan, toisille tärkein on sauna... Eli mitkä salit yleensäkin sopii sinulle. Lopuksi jaa tietenkin se hinta... Taitaa melkein poikkeuksetta kokeilukerran saada ilmaiseksi joka paikassa eli käy ihmeessä tutustumassa paikkoihin, ennen kuin menet vetämään nimesi mihinkään vuosisoppareihin.

Nyt on 5kk takana aktiivista treeniä pääasiassa 4 kertaa viikossa. Ekan 3kk jälkeen homma alkoi tosiaan maistumaan ja nyt haluaisi melkein joka päivä käydä treenaamassa.

Nyt näin vuoden alusta vielä ruokavalio kuntoon joka tulee olemaan noin 2000kcal per päivä sisältäen 180-200g proteiinia. Tällä mennään ainakin pari kuukautta ja katsotaan mitä tapahtuu.

On kyllä kiva huomata miten tulokset nousee. Syksyllä aloittaessa esim penkissä meni 3x8x40kg 3min tauoilla ja tänään meni 5x5x57,5kg 2min tauoilla. Katsotaan jos loppuvuonna sais sarjapainot 70-80kg välille.

Tuli myös otettua AITOFIT käyttöön ja se on ainakin tähän mennessä tuntunut hyvältä apurilta. Pitää vielä ainakin jokunen kuukausi jatkaa käyttöä että näkee pidemmän päälle kannattaako mennä sillä vai tehdä itse ohjelmat.

Mullakin on AITOFIT ollut käytössä nyt puolisen vuotta. Aiempaakin kuntosali harrastuneisuutta on ollut, mutta ei mitään säännöllistä ohjelmaa ja näin jälkikäteen ajateltuna se on ollut aika satunnaista pyörimistä ilman punaista lankaa.

En usko että pitemmän päälle tuo AITOFIT aivan optimaalista ohjelmaa tarjoaa jos tulostavoitteellisesti harjoittelee, mutta itse ainakin todennut että tulokset ovat nousseet aiempaa paremmin. Osittain myös sen takia että salille on ollut niin paljon helpompi mennä kun liikkeet ja painot tulee suoraan appista ja salilla käymisen säännöllisyys on parantunut. Oon valinnut ma-ke-pe salipäiviksi ja välillä viikonloppuisin ekstraa jos kerkiää. Kolmen treenin viikko rytmiin tuo tuntuu antavan kolme koko kropan treeniä. Kaverilla on asetettu neljään päivään, niin silloin jaottaa kahteen yläkropan ja kahteen alakropan treeniin. Neljällä treenillä myös yksittäisten treenien pituus tuntuisi olevan jonkun verran lyhyempi.

Tuloksista sen verran että esim. penkistä tuli tuossa pari kk sitten ensimmäistä kertaa ikinä 100kg ylös. Aiemmin vaikka olisi yrittänyt nimenomaan penkkiä parantaa, niin tulokset aina jääneet johonkin max 90kg nostoihin. Luulen että appin avulla tulee treenattua säännöllisemmin myös apuliikkeitä mitkä auttavat sitten ns. pääliikkeen suorituksessa.

Jatkan varmasti tuon käyttöä hamaan tulevaisuuteen, katsotaan alkaako jossain vaiheessa sakkaamaan. Sekin on vielä yksi plussa, että statsit jäävät helposti talteen ja voi nähdä kehityskäyrät vaikka ei itse lyhyeltä aikaväliltä kehitystä huomaisi.

Se on vaan treenisovellus ilman varsinaisia tavoitteita tai ihan basics -kausiajatteluja mut kaippa se nykyään LitMien tasokin on laskenut ja ahneus kasvanut ja sitä rataa vai oisko vaikee koodata noilla pienillä resursseilla tms... Olen toki perustajien kanssa aiheesta jutellut ja koittanut myös ehdottaa tuotteen monipuolistamista, jos vaikka hekin pääsisivät edes johonkin Juggernaut AI:n suuntaan tms... Mut ei se oikein lyhkäseen kokemukseen ja psykologijuttuihin istu. Jälkimmäinen koulutushaara on enempi tuon markkinatuotteen taustalla. Onhan se toki tosi hyvä, että aloittelijoita innostetaan ja helppoja turpakii-ohjelmia generoituu tiettyyn pisteeseen asti.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 505
Jäsenet
75 209
Uusin jäsen
Omegakoi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom