Mitä tuohon laihdutukseen tulee, niin itse menny 2.5v "kesäkuntoon" meiningillä. Eli syksyllä syödään enemmän (nyt 2900kcal) ja taas keväällä dietillä se 3-4kk, että saa syksyllä tulleet rasvat pois ja sen sixpackin näkyviin kesää varten. Täytyy sanoa tuosta, että joka kerta on ollut hyvä fiilis dietin loputtua ja tänä kesänä sai muutaman upean kuvan sup-lauta hommista kun sixpack pinkeenä koittaa laudalla pysyä.
Mitenkä sitten laihdutan? En noudata mitään erikoista ohjetta tuohon, vaan syön mitä syön, kunhan olen tietoinen siitä että saan syömästäni ruuasta sen ~2g/kg proteinia ja edes sen 50g rasvaa päivää kohti, loput kalorit ottaa sitten hiilareista. Sinkkuna kun asuu niin tuo ei itseä erityisemmin haittaa, että joutuu ruuan makroja ja kaloreita enemmän kyttäämään ja keittiö vaa´alla leikkimään, tähänkin kun on tullut rutiini, niin eipä tuossa aikaa mene yhtään ylimääräistä. Tuossa mittaamisessakin kun kannattaa vähän joustaa ja monet asiat itse otan "vakio" kertoimilla, eli en tosiaankaan ala mittailemaan paljonko siihen leivälle laitan voita vaan laitan 0.1 * X laskimeen.
Mitä tuohon hiilarin syöntiin tulee, niin dietillä vähäisen hiilarin määrän kyllä huomaa salilla ja sitä väsyy helposti puuhatessa ja sarjat jää lyhyemmiksi. Siksi monesti tulee otettua vähän nopeaa hiilaria+EAA toiseen juomapulloon, että voi siitä ottaa huikkaa välillä, jotta jaksaisi paremmin. Nuo nopeat hiilarit ja EAA ei paljoa maksa, riippuen tietysti mistä tilaa, itse tilaan PPS-shopilta.
Itse en kyllä koskaan ole dietillä lihasta saanut kasvatettua, ehkä alkuun on saanut muutaman toiston tehtyä enemmän, mutta kun diettiä on jatkunut 2kk alkaa sarjat lyhenemään ja painot pienemään, eli lihasta häviämään. Tietääkseni lihaksen häviämiselle ei hirveästi voi tehdä, kun dietillä aletaan menemään rasvaprosentin osalta alhaisiin lukemiin ja tämä vain täytyy hyväksyä jos haluaa alhaisiin rasva% päästä.