Kryptovaluuttakeskustelua (Bitcoin, Ethereum, Litecoin ja altcoinit)

Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 538
Onko kenelläkään kokemusta vielä verottajan kanssa asioimisesta kryptojen suhteen? Ja jos harrastatte päivittäistä tradeemista, niin miten järkevintä pitää kirjanpitoa jokaisesta tradesta? Verohallinto tekee kyllä suhteellisen vittumaiseksi kryptoharrastelun Suomessa.
No toisaalta saman kirjanpidon joudut tekemään osaketreidauksessakin. Tosin pörssi pitää sitä kirjaa sun puolesta, mutta vastuu on sinulla, ei pörssillä. Koinlyä tai vastaavaa voi käyttää, tai sitten ihan excel, johon kirjaan ostot ja myynnit ja myös euromääräisenä aina kun niitä teet. Eri kryptot eri sheettiin, ja FIFO vaikka vielä erikseen kryptoittain tai samaan jos se tuntuu helpommalta. Pidät sen ajan tasalla päivittäin/viiikoittain tai kuinka useasti nyt treidejä teetkään. FIFOssa helpottaa jos myyt sellaisia määriä kerralla, jotka ovat kokonaisia ostoeriä (yksi tai useampi ostoerä) kerrallaan. Eli jos vanhimmat ostoerät on 1,01 ja 2,05 ja 3,10 yksikköä, niin myyt joko 1,01 tai 3,06 tai 6,10 yksikköä kerralla. Päivät treidit voi myös niputtaa yhteen ja käyttää samaa eurokurssia kaikissa, esim. päivän päätöskurssi. Kryptopörssistä sitten otat talteen tekemäsi treidit siinä muodossa missä niitä tarjoillaan, säännöllisin väliajoin, koska niitä säilytetään eri pörsseissä eripituisia aikoja, ja verottaja voi kysellä vaikka niitä 4 vuotta vanhoja kauppoja. Kun data on vaikkapa omissa kansioissaan kuukausittain/vuosittain, niin verottajan kysellessä lähettelet ne sitten sinne. Selkeää on pitää kirjanpito ajan tasalla säännönnisesti, eikä niin että kerran vuodessa aletaan kaivelemaan mitä taas on tullutkaan tehtyä.
 
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
155
Mikä on halvin tapa lisätä markkoja crypto.com debit kortin alle. Visa siirto maksaa sen 3% joten se ei kovin järkevä tapa ole. Ensimmäinen 1kk oli ilmaista.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
450
Cryptojen ostaminen crypto.com tilille suoraan esim danskesta korttimaksuna maksaa sen 3%. Rahan siirtäminen crypto.com visalle (top up) ei maksa mitään ja tapahtuu reaaliajassa
 
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
155
Cryptojen ostaminen crypto.com tilille suoraan esim danskesta korttimaksuna maksaa sen 3%. Rahan siirtäminen crypto.com visalle (top up) ei maksa mitään ja tapahtuu reaaliajassa
Katsos, en tiiä miten olin tumpeloinut, mutta olit aivan oikeassa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Crypto.com ja erityisesti sen exchange:

Tukeeko tuo edes euroja? Mä näen että sinne voisi bank transfer siirtää ehkä jotain (rahaa), siellä on listattu suomalaisia pankkeja. Joten vähän sinnepäin. Mutta kaikki kurssit lukee USD tai USDT/USDC. Mä haluaisin siirtää tuonne ethiä polygon verkossa, koska tuo on ainoa isoin joka tukee tuota polygon verkkoa. Ja sitten myydä sen, ja kotiuttaa euroina. Mutta tuolla ei lue euroista yhtään mitään. Mä en näe mitään asetustakaan asiasta.

Mä katsoin erikseen, mun puhelimeni ei tue tuota Crypto.comin Appia. Eli se mitä sillä olisi mahdollista tehdä ei auta.

Tuolla kryptomainausketjussa oli mainittu että tuolla olisi huonompi kurssi. Nyt ainakin kun katson eth/USDT kurssia tuon, binancen ja coinbase pron välillä niin heittoa on juuri tällä hetkellä alle yksi feikkidollari. Eli tuo kurssi olisi OK jos tuolta saisi järkevillä kuluilla sitten euroja ulos.
 
Viimeksi muokattu:

Jeggu

Tukijäsen
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
375
Crypto.com ja erityisesti sen exchange:

Tukeeko tuo edes euroja? Mä näen että sinne voisi bank transfer siirtää ehkä jotain (rahaa), siellä on listattu suomalaisia pankkeja. Joten vähän sinnepäin. Mutta kaikki kurssit lukee USD tai USDT/USDC. Mä haluaisin siirtää tuonne ethiä polygon verkossa, koska tuo on ainoa isoin joka tukee tuota polygon verkkoa. Ja sitten myydä sen, ja kotiuttaa euroina. Mutta tuolla ei lue euroista yhtään mitään. Mä en näe mitään asetustakaan asiasta.
Ei ole lainkaan fiat pareja crypto.comin pörssissä. Tuo exchangen bank transfer on tarkoitettu pelkästään USD siirtoihin, jotka muunnetaan samalla suoraan USDC:ksi.

Crypto.comin appi sen sijaan tukee europareja sekä ihan normaaleja tilisiirtoja. Mutta apissa on todella huonot myyntikurssit (ostokurssit ihan yhtä huonoja). Siellä vaihtamalla häviää aina sellaisen 2-3%. Ainoastaan EUR/USDC vaihto on kohtuullinen sillä sen parin spread on 0.6% tasoa.

Pienemmällä summalla voi olla siis fiksua laittaa ETH (Polygon) crypto.comiin ja myydä ensin pörssissä --> USDC ja sitten apissa -->EUR.

Isommilla summilla sitten vaan kierrätät ETH:n Crypto.comin pörssialustan kautta esim. Coinbase Prohon tai johonkin muuhun EUR/ETH paria tukevaan pörssiin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 422
No mikäs Grymin kommenteissa oli vialla? Niinhän se on mennyt myös ulkomaisten uutislähteiden mukaan.
"Kryptovaluuttojen ympärille viime vuosina noussut kuhina johtuu Grymin mielestä muutenkin pääasiassa siitä, että louhijoiden, kauppapaikkojen ja lompakontarjoajien elanto riippuu siitä, että ihmiset ostavat kryptovaluuttoja.

- Tällaisen pyramidipelin ominaisuus on se, että niiden on mentävä kaupaksi. Muutenhan siinä ei kukaan hyödy mitään."
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
"Kryptovaluuttojen ympärille viime vuosina noussut kuhina johtuu Grymin mielestä muutenkin pääasiassa siitä, että louhijoiden, kauppapaikkojen ja lompakontarjoajien elanto riippuu siitä, että ihmiset ostavat kryptovaluuttoja.

- Tällaisen pyramidipelin ominaisuus on se, että niiden on mentävä kaupaksi. Muutenhan siinä ei kukaan hyödy mitään."
No juuri noinhan se on. Kryptoillahan ei ole minkäänlaista järkevää funktiota nykymaailmassa. Lähinnä spekuloinnin ympärille tuotetut rakenteet hyötyvät kaikesta tästä leikistä, ja todellakin heidän intresseissään on, että nykymuotoinen leikki jatkuu mahdollisimman pitkään. Yhteiskunnallinen todellinen hyöty on näissä täysin olematon muutamaa sormin laskettavaa projektia lukuunottamatta, joita yritetään käyttää yritystoiminnassa.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Ymmärrän idean rahanpestusta ja pydamidipeleistä, mutta olen kai liian sinisilmäinen ymmärtämään näiden michaelsaylorien ym. suuren bitcoin holdaajien todellisia motiiveja. Mikä se on? Millään en sitä usko, että pelkän uskon vuoksi noissa roikkuvat noin isoilla kiinnityksillä. Sen ymmärrän, että kun porukka kuuntelee heidän juttujaan ja innostuvat bitcoinista, niin heidän sijoitustensa arvo nousee. Mutta mikä on se mekanismi, millä nämä MicroStrategyn kaltaiset lafkat tekevät hilloa sitomalla ison osan varoista bitcoiniin?
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 013
Ymmärrän idean rahanpestusta ja pydamidipeleistä, mutta olen kai liian sinisilmäinen ymmärtämään näiden michaelsaylorien ym. suuren bitcoin holdaajien todellisia motiiveja. Mikä se on? Millään en sitä usko, että pelkän uskon vuoksi noissa roikkuvat noin isoilla kiinnityksillä. Sen ymmärrän, että kun porukka kuuntelee heidän juttujaan ja innostuvat bitcoinista, niin heidän sijoitustensa arvo nousee. Mutta mikä on se mekanismi, millä nämä MicroStrategyn kaltaiset lafkat tekevät hilloa sitomalla ison osan varoista bitcoiniin?
Tämä ei tietenkään ole tieteellinen lähde, vaan ns. mielipidekirjoitus, mutta selvittää Saylorin taustoja ainakin jos ei tuttu:

Just julkaistu blogikirjoitus kryptomarkkinoiden manipuloinnista, en vielä osaa sanoa onko miten hyvä, mutta kiinnostava ainakin:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
877
Tämä ei tietenkään ole tieteellinen lähde, vaan ns. mielipidekirjoitus, mutta selvittää Saylorin taustoja ainakin jos ei tuttu:
Ensimmäisenä täytyy tietää että cryptowhale on viimeinen crypto henkilö jonka juttuja kannattaa kuunnella.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 538
Kyllähän jonkun kullankin arvo perustuu lähes kokonaan siihen että joku muukin sitä haluaa, ja sen vakauteen "turvasatamana" uskotaan. Toki sitä voi käyttääkin johonkin hyödylliseen, mutta käyttöarvo on varsin pieni. Että joku voisi väittää kullankin hintaa sitten "pyramidihuijaukseksi". Jos yhtäkkiä ketään ei kiinnostaisi kulta, niin arvo romahtaisi olemattomaksi.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
337
Tunnetulla sijoittajalla Bill Millerilläkin on 50% omista rahoistaan bitcoinissa ja bitcoiniin liittyvissä yrityksissä.
Tämä jo yllätti aika paljon itsenikin..



Ymmärtämällä bitcoinin perus idean, ei pitäisi mielestäni olla mikään monimutkainen mysteeri miksi Saylorit ja monet muut "valaat" pitävät sitä arvokkaana. Saylor tykkää perustella 1st principles tasolta, miksi bitcoin on paljon parempi kun kulta. Tekee sen mielestäni hyvin, kuhan pääsee ensin käsiksi siihen insinööri tyylin ajatteluun mitä hän käyttää rahaan ja bitcoiniin. Raha on kumminkin teknologiaa on sitten kyse bitcoinista, fiatista, tai jostain kultakolikoista.
On myös huomattava määrä tunnettuja ja arvostettuja sijoittajia, jotka pitävät pienempää allokaatiota bitcoinissa. Ray Dalio, Paul Tudor Jones jne.
Kaikille näille on yhteistä se että ovat olleet aikaisemmin hyvinkin skeptisiä. Nyt taas esimerkiksi Dalio sanoi haastiksessa että voi suositella yleisesti muutaman prosentin bitcoin allokaatiota.

Sitten toisessa päässä ovat nämä NPC grymit. Tai oikeastaan Grym on isolla biasilla bitcoinia vastaan kun kerran suomen keskuspankilla töissä.
Olen kuullut kaverin väittävän ettei voi tietää saako bitcoinia vaihdettua edes takaisin euroiksi, kun myyminen kryptopörsseissä tapahtuu tether stablecoiniin johon ei voi luottaa. Tai tuossa aikasemmassa uutisessa väittää ettei bitcoinia voi käyttää El Salvadorissa ja ettei bitcoin taivu millään maksujärjestelmäksi. Nämähän ovat ihan räikeitä valheita ja eiköhän tiedä sen itsekin.
Sen lisäksi koittaa väännellä totuutta ihan kaikessa muussakin. Kunhan vaan oma kanta näyttää mahdollisimman vahvalta ulkopuoliselle joka ei tiedä mitään aiheesta.
Voisin oikeastaan tarttua joka ikiseen lauseeseen ja olen täysin erimieltä kaikesta. On myös aivan naurettavaa väittää että ei pääketjussa siirtyvä bitcoin; vaikka olisi todella keskitetyllä tavalla toteutettu, ei ole "oikeasti bitcoin siirto". Tämä on ihan yhtä loogista kun väittää että ainoastaan käteisellä tapahtuva kauppa on oikeasti eurojen siirtämistä.
Noteeraamatta edes sitä että lightning on hyvin ei keskitetty ja yksityisyyttä suojaava tapa käyttää bitcoinia. Ja sitä todellakin voi käyttää ainankin jossain merkityksellisessä määrin El Salvadorissa, kuten McDonaldsissa tai Starbucksissa. Joko keskitetysti Chivon kautta, tai ei keskitetysti, käyttäjän valinta.

Kyllähän jonkun kullankin arvo perustuu lähes kokonaan siihen että joku muukin sitä haluaa, ja sen vakauteen "turvasatamana" uskotaan. Toki sitä voi käyttääkin johonkin hyödylliseen, mutta käyttöarvo on varsin pieni. Että joku voisi väittää kullankin hintaa sitten "pyramidihuijaukseksi". Jos yhtäkkiä ketään ei kiinnostaisi kulta, niin arvo romahtaisi olemattomaksi.
Ei kannata. Kohta meillä on pari sivua viestejä siitä kuinka kullassa arvo yli käyttöarvon, selittyy käyttöarvolla. Hannu Karpoa lainatakseni "Tässä tapahtuu jotain mitä ei voi järjellä selittää".
Bitcoin digitaalisena kultana alkaa sentään olemaan yleisesti hyväksytty näkemys maailmalla. Toisin oli vielä joku kolme vuotta sitten. Ihan hauska nähdä kuinka nopeasti asenteet muuttuvat.
 
Liittynyt
08.03.2021
Viestejä
36
No juuri noinhan se on. Kryptoillahan ei ole minkäänlaista järkevää funktiota nykymaailmassa. Lähinnä spekuloinnin ympärille tuotetut rakenteet hyötyvät kaikesta tästä leikistä, ja todellakin heidän intresseissään on, että nykymuotoinen leikki jatkuu mahdollisimman pitkään. Yhteiskunnallinen todellinen hyöty on näissä täysin olematon muutamaa sormin laskettavaa projektia lukuunottamatta, joita yritetään käyttää yritystoiminnassa.
Järkevää tuskin mutta kyllä niillä funktio on. Tietoturvarikollisuus on ainakin lähtenyt aivan uskomattomaan lentoon kun markkinoille tuli tapa pyytää maksuja ilman minkäänlaista jalanjälkeä. Tämä on myös suurin syy miksi kryptoihin kannattaisi sijoittaa. Laillinen tapa rikastua sillä että toiset tekevät rikoksia.
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
171
On toi kyllä jumalattoman paska toi crypto.comin appi. En pääse kirjautumaan sovellukseen kun se lähettää jonkun emailin ja luulee, että mä voisin avaa sen linkin puhelimesta. Ei mulla ole spostia puhelimessa niin aika vaikeeksi menee.
 

Jeggu

Tukijäsen
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
375
On toi kyllä jumalattoman paska toi crypto.comin appi. En pääse kirjautumaan sovellukseen kun se lähettää jonkun emailin ja luulee, että mä voisin avaa sen linkin puhelimesta. Ei mulla ole spostia puhelimessa niin aika vaikeeksi menee.
No kopioi se linkki koneella ja keksi joku muu tapa siirtää se puhelimelle.
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
171
=D

Joo onnistuuhan tuo mutta vitullinen säätö ihan turhaan. Ei vaan mee jakeluun miksi toi on tehty tuollein. Kirosin samaa jo rekisteröityessä.
 
Liittynyt
23.02.2019
Viestejä
78
Täällä onnistu avata se Crypto.com kirjautumislinkki puhelimella, (ios) kun kopioi linkin Safari selaimeen. Firefox ei suostunut toimimaan mitenkään. Safarilla toimi laakista.
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
171
Kaikilla ei ole sitä gmailia tai hotmailia käytössä minkä voisi avata vaan puhelimen selaimella.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
104
Ootko koskaan tullu ajatelleeks, että on olemassa muitakin sähköpostipalveluita kun hotmalet ja gmailit minkä lukemiseen ei ihan riitä vaan pelkät selaimet.
Voi g-sus miten ulapalla jengi nykyään on :rofl:
Kyllä ne pop3- ja IMAP-meilit saa siinä puhelimessa toimimaan. Moni on varmasti tälläkin foorumilla valmis auttamaan, jos kysyt rohkeasti apua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
Kaikilla ei ole sitä gmailia tai hotmailia käytössä minkä voisi avata vaan puhelimen selaimella.
Käytät sovellusta mikä ei toimi tietokoneella vain pelkästään puhelimella, mutta olet rekisteröinyt siihen sähköpostin mihin et pääse puhelimella kiinni... does not compute :hmm:
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
171
Käytät sovellusta mikä ei toimi tietokoneella vain pelkästään puhelimella, mutta olet rekisteröinyt siihen sähköpostin mihin et pääse puhelimella kiinni... does not compute :hmm:
Hah! Tosiaan jälkiviisaana olisi voinut tehdä sen tilin gmailosotteen alle niin olisi päässyt helpommalla.
Mä käytän omaa sähköpostia omassa domainissa ja olen konffaillut ne imapit ja popit tietokoneelle enkä lue sähköposteja puhelimella. Koska en vaan halua.
Enkä käyttäisi koko crypto.comiakaan puhelimella ellei olisi pakko mutta minkäs teet. Nykyään kaikki on mobiilia ja äppiä =/

Mutta enivei. Sanokaa mitä sanotte mutta onhan se typerä systeemi, että puhelimen äppi olettaa, että samassa puhelimessa on sähköpostikin. Siksi piti typerästi kierrättää se linkki tietokoneelta puhelimeen ja näin ollen työlästä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 961
Hah! Tosiaan jälkiviisaana olisi voinut tehdä sen tilin gmailosotteen alle niin olisi päässyt helpommalla.
Mä käytän omaa sähköpostia omassa domainissa ja olen konffaillut ne imapit ja popit tietokoneelle enkä lue sähköposteja puhelimella. Koska en vaan halua.
Enkä käyttäisi koko crypto.comiakaan puhelimella ellei olisi pakko mutta minkäs teet. Nykyään kaikki on mobiilia ja äppiä niin vanha ei pysy perässä.

Mutta enivei. Sanokaa mitä sanotte mutta onhan se typerä systeemi, että puhelimen äppi olettaa, että samassa puhelimessa on sähköpostikin. Siksi piti typerästi kierrättää se linkki tietokoneelta puhelimeen ja näin ollen työlästä.
Saa ne IMAP/POP sähköpostitkin puhelimeen, kun vaan virittelee ne sinne puhelimen sähköposti sovellukseen.
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
171
Saa ne IMAP/POP sähköpostitkin puhelimeen, kun vaan virittelee ne sinne puhelimen sähköposti sovellukseen.
Tietysti saa. Eihän siitä ole kyse. En vaan lue sähköposteja puhelimella koska edelleenkään en halua. Miten se voi olla niin vaikeaa ymmärtää.
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
171
Ja pointti olikin edelleen se, että on _minun mielestä_ typerää olettaa, että ihmiset lukee sähköposteja puhelimellaan kun olen elävä esimerkki siitä, ettei näin ole. Enkä varmasti ole ainoa.

Eiköhän tää asia ole nyt taputeltu ;)
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
171
...ja siitä jatkankin sujuvasti seuraavaan aiheeseen:

Kuinkas kauan teillä on mennyt, että tuo crypto.comin fyysinen kortti tulee postissa? Mä oon tässä reilu kuukauden odotellu.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 097
Ja pointti olikin edelleen se, että on _minun mielestä_ typerää olettaa, että ihmiset lukee sähköposteja puhelimellaan kun olen elävä esimerkki siitä, ettei näin ole. Enkä varmasti ole ainoa.

Eiköhän tää asia ole nyt taputeltu ;)
Kaikkia ei varmasti voi miellyttää, mutta väitän että alle promille crypto.com sovelluksen käyttäjistä ei käytä sähköpostia puhelimella.

Crypto.comin fyysiset kortit on tulleet: ensimmäinen kahdessa kuukaudessa, toinen viidessä viikossa.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 538
Tietysti saa. Eihän siitä ole kyse. En vaan lue sähköposteja puhelimella koska edelleenkään en halua. Miten se voi olla niin vaikeaa ymmärtää.
Ei niitä kännykällä lukea tarvitse, voihan sen silti sinne konffata silti jos joskus vaikka olisi tarvetta. En minäkään lue sähköpostia puhelimella ellei ole pakko. Konffattuna se kuitenkin puhelimeen on jos jostain syystä tulee tarvetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
Hah! Tosiaan jälkiviisaana olisi voinut tehdä sen tilin gmailosotteen alle niin olisi päässyt helpommalla.
Mä käytän omaa sähköpostia omassa domainissa ja olen konffaillut ne imapit ja popit tietokoneelle enkä lue sähköposteja puhelimella. Koska en vaan halua.
Enkä käyttäisi koko crypto.comiakaan puhelimella ellei olisi pakko mutta minkäs teet. Nykyään kaikki on mobiilia ja äppiä =/

Mutta enivei. Sanokaa mitä sanotte mutta onhan se typerä systeemi, että puhelimen äppi olettaa, että samassa puhelimessa on sähköpostikin. Siksi piti typerästi kierrättää se linkki tietokoneelta puhelimeen ja näin ollen työlästä.
Mun mielestä on ihan linjassa siihen samaan logiikkaan kun tuota ei pääse tietokoneella käyttämään. Itse en myöskään tykkää luurilla naputella juttuja ja ensin erehdyksissä rekisteröitysinkin crypto.com pörssiin ja ihmettelin miksei homma toimi. Vasta jälkeen selvisi, että 2 ihan eri asiaa ja appi on appi ja siihen ei pääse muualta käsiksi.

Kuten jo sanottu niin sähköpostiin käsiksi pääseminen puhelimella on nykyään kyllä niin iso oletus, että lähes yksin uit vastavirtaan. Eikä niitä tosiaan ole pakko lukea...

24.11 tilattu indigo ja viime tiistaina postitettu eli tällä viikolla pitäisi olla täällä. Eli tollanen 2kk abouttiarallaan.
 
Liittynyt
16.12.2017
Viestejä
54
Oon vissiin joku uniikki kukkanen kun sain alle kuukaudessa tuon indigo-kortin, eli staketus 19.11.2021 ja kortti tuli postissa 13.12.

Lisätään keskusteluun sen verran, että tuon appin tietoturva on aika kehno. Esim. vähänkään huonolla yhteydellä sovellus saattaa vilauttaa tilillä olevia rahoja/omistuksia ennenkuin kirjautumisruutu pärähtää näkyviin. Myös alkukirjautumisessa mainitut älykkäät luonnollisen ihmisen tunnistumistsydeemit vaikuttaa hienosti animoidulta silmänlumeelta. Mutta ilmeisesti eurorahat on pankissa ja cro-omistukset väitetysti suojattu.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 422
Oon vissiin joku uniikki kukkanen kun sain alle kuukaudessa tuon indigo-kortin, eli staketus 19.11.2021 ja kortti tuli postissa 13.12.

Lisätään keskusteluun sen verran, että tuon appin tietoturva on aika kehno. Esim. vähänkään huonolla yhteydellä sovellus saattaa vilauttaa tilillä olevia rahoja/omistuksia ennenkuin kirjautumisruutu pärähtää näkyviin. Myös alkukirjautumisessa mainitut älykkäät luonnollisen ihmisen tunnistumistsydeemit vaikuttaa hienosti animoidulta silmänlumeelta. Mutta ilmeisesti eurorahat on pankissa ja cro-omistukset väitetysti suojattu.
Saldon voi laittaa näkymättömäksi yhdellä täppäyksellä, eikä vilahtele enää kirjautuessa :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Mikä kortti/stake taso ja oletko kysellyt perään? Epäilyttävän pitkä aika nimittäin. Itsellä meni kolme kuukautta ekan kortin ja uudet kolme päivitettäessä seuraavalle tasolle.
Ruby-kortti. Kyselin perään aikoinaan, mutta luovutin jo ja totesin tämän skämmiksi ja että oppirahat tuli maksettua. Tarina siis meni suunnilleen niin että pojat ei saanut 2kk lähetettyä korttia ja kerkesin välissä muuttamaan uuteen osoitteeseen. Posti ei koskaan uudelleenohjannut tai korttia ei saapunut vaikka uudelleenohjauskin oli päällä. Tiedä sitten lähettivätkö edes ikinä. Uuteen osoitteeseen korttia taas ei saanut kuin kuulemma maksamalla heille satasen tjsp ekstraa ja tässä kohdin vihelsin pelin poikki
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
171
Posti ei koskaan uudelleenohjannut tai korttia ei saapunut vaikka uudelleenohjauskin oli päällä.
Jos kirje ei ole Postin jakelema niin ei sillon Postin uudelleenohjauskaan toimi. Meille tuli ja tulee edelleen ulkomailta kirjeitä edelliselle asukkaalle. Ne ei ole postin jakelemia kirjeitä vaikka Posti hoitaakin sen kirjeen roudaamisen postilaatikkoon. Eli samalla tavalla kun DHL:n paketin tuo meille Postimies kun ei täällä maaseudulla DHL:n jakelijoita ole.

Eli tällainenkin vaihtoehto on olemassa. Harmi juttu kyllä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
EU:ssa on taas ehdotettu proof of work -tyyppisen louhinnan kieltämistä:


Saa nähdä eteneekö mihinkään, ei välttämättä.

Yksi kysymys on, onko kryptovaluuttojen tai niiden louhinnan rajoittaminen ollenkaan asianmukaista vapaassa Euroopassa. Jos siihen kuitenkin ryhdytään, itse en pidä louhinnan kieltoa kovin tehokkaana keinona. Helpompaa olisi puuttua kryptovaluuttapörssien toimintaan esimerkiksi kovilla haittaveroilla.
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
80
EU:ssa on taas ehdotettu proof of work -tyyppisen louhinnan kieltämistä:


Saa nähdä eteneekö mihinkään, ei välttämättä.

Yksi kysymys on, onko kryptovaluuttojen tai niiden louhinnan rajoittaminen ollenkaan asianmukaista vapaassa Euroopassa. Jos siihen kuitenkin ryhdytään, itse en pidä louhinnan kieltoa kovin tehokkaana keinona. Helpompaa olisi puuttua kryptovaluuttapörssien toimintaan esimerkiksi kovilla haittaveroilla.
Normaalisti vapaissa länsimaissa ei ole tapana bännätä asioita vaan mahdollistaa. Sitä varten autojen sähköistystä puolletaan jotta yksityisautoilu voidaan sallia tulevaisuudessa. Kyllä enemmän pitäisi miettiä millä ehdoilla mainaus voidaan sallia kuin bännätä. Bännin tullessa Euvostoliitto kyllä paljastaisi todelliset kasvonsa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Normaalisti vapaissa länsimaissa ei ole tapana bännätä asioita vaan mahdollistaa. Sitä varten autojen sähköistystä puolletaan jotta yksityisautoilu voidaan sallia tulevaisuudessa. Kyllä enemmän pitäisi miettiä millä ehdoilla mainaus voidaan sallia kuin bännätä. Bännin tullessa Euvostoliitto kyllä paljastaisi todelliset kasvonsa.
Onhan tuossa tavallaan tätä ajateltukin. Proof of stake ja muut vähän energiaa kuluttavat menetelmät olisivat edelleen sallittuja.
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
80
Onhan tuossa tavallaan tätä ajateltukin. Proof of stake ja muut vähän energiaa kuluttavat menetelmät olisivat edelleen sallittuja.
Itse en kyllä näe tuota ratkaisuna, mutta tod. näk. EU:n virkamiehet tietää parhaiten. Omasta mielestä logiikka olisi tuossa, että autot pois ja käyttäkää fillareita.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 422
Onhan tuossa tavallaan tätä ajateltukin. Proof of stake ja muut vähän energiaa kuluttavat menetelmät olisivat edelleen sallittuja.
Isot pahat PoW kolikot pois eu alueelta kehitysmaihin. Sähkölämmittäjänä en näe mitään ongelmaa louhinnassa. Ei täällä ylipäätään mitään maailman mittakaavan jättifarmeja ole.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
337
Kiinassa on vielä arviolta noin 20% koko maailman bitcoin hashratesta täyskiellon jälkeenkin. Noilla kieloilla käy helposti se että laittomat tahot saavat huomattavat lisätuotot.
Pitää myös huomioida se että mainaamisesta tulee muille kannattavampaa jos se kielletään euroopassa. Joten koko maailman hashrate ei todellakaan vähene sen vertaa mitä sitä poistuisi EU:sta, ei edes lähelle.

Lyhyellä aikavälilla hashraten pudotus olisi tuntuva.
Keskipitkällä mitätön, kun mainerit on saatu myytyä muualle maailmaa. Kiinan mainauskielto oli hyvä esimerkki tästä.
Pitkällä aikavälillä myös pieni tai olematon vaikutus, mutta tätä kokonaisuutta en välttämättä hahmota ihan täysin.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 174
Käsittämätöntä ylipäätään kieltää jotain näin arvokasta toimintaa. Mutta kaitpa se ymmärrys tulee vasta vuosien jälkeen sinne päättäjille asti.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 266
Viestejä
4 192 733
Jäsenet
70 895
Uusin jäsen
olsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom